خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

29 دی 1393 ـ 19 ژانويهء 2015

 

خطای ذهنی

          فدوی تاکنون می پنداشت که الله، جلّه جلاله، هیچ خاصیتی در وجود نورانی برادران نويسندگان و گزارشگران مطبوعات دارالخرافه، کثرالله امثالهم، تعبیه نفرموده است، لکن ملاحظهء خبر زیر، افزون بر آنکه او را از اشتباه درآورد، بلکه وی را نیز ناگزیر کرد که به ایشان بگوید: دست مریزاد!:

          * نشریهء هتاک «شارلی ابدو» طی روزهای آینده در 7 میلیون نسخه بازنشر می‌شود. به نوشتهء روزنامهء فرانسوی فیگارو، آخرین شمارهء نشریهء فرانسوی شارلی ابدو طی روزهای آینده در 7 میلیون نسخه بازنشر می‌شود. مسئولان این نشریهء هتاک فرانسوی اعلام کرده‌اند که به دلیل افزایش قابل توجه تقاضای مردم برای خرید این نشریه قصد دارند مجدداً آن را با تیراژ بالای 7 میلیون نسخه‌ای منتشر کنند../ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس

          زیاده خاصیتی نیست..

17 ژانویه015

 

خطای عینی

اگر گفتيد اينجا کجاست:

          نخیر!، مکانی را که در تصویر بالا ملاحظه می کنید شیراز نيست، و صفی را هم که در آن می بینید صف آش نذری نیست! بلکه صف خرید روزنامهء "شارلی ابدو" در پاریس است؛ لطفاً بگذاریدش سرِجاش! به درد جستجوی شما نمی خورد! عکس مورد نظر شما اینجاست:

          لطفاً نوبت بعد هم حواس تان را جمع کنید، خواهر- برادر خواننده!

14 ژانویه 015

 

ضایعات انتخاباتی

          فدوی ِ خرفت تا کنون می پنداشت که، به استناد شواهد موجود، برادر مخبط الاسلام والمسلمین

احمدی نژاد، دامت تحریکاته، دست پخت مقام معظم رهبری ضاعف الله اشراقه بوده است؛ لکن

امشب در مرور جراید شریفهء داالخرافه دریافت که فدوی طبق معمول به خطا رفته و آن تحفهء موسوم به «معجزهء هزارهء سوم»، متعلق به برادران اصلاح طلب بوده است!

          خودتان ملاحظه کنید:

          * کیهان دارالخرافه: [به باور عارف] انتخاب احمدی ‌نژاد نتیجهء عملکرد اصلاح ‌طلبان بود اما او نتوانسته این موضوع را در جبههء اصلاحات جا بیاندازد. عارف همچنین می‌گوید نباید در انتخابات 94 وعده‌های بی‌ربط به مردم داد.

          که این، بقول عوام، error تاریخی، لامحاله جرم آن بزرگواران را، به باور فدوی، سنگین تر از اینکه هست می کند!

          زیاده عرضی نیست...

 

جابجائی

          فدوی گاه حتا در کار خود نیز بی نظمی می کند؛ فی المثل، خبر یا مطلب زیر را که یکی از نمایندگان مادهء حکومت در مجلس صادر فرموده و، به گوهر، به ستون "کلمات حمار" تعلق دارد، اینجا می آورد!

          * فاطمه آلیا، نماینده مجلس و عضو پايداري: اگر زنان ایران نیمی از طلای خود را پای رهبر بریزند، می‌توانیم بانک ‌های آمریکا را بخریم. /بهار نیوز

          و سبب نبز آن است که کاربران سایت ناقل این ویروس، زحمت فدوی را کم کرده و پاسخ را بقول عوام Already بشرح زیر داده اند و او دیگر چیزی ندارد که به آن اضافه کند:

          * مامانم طلاهاشو فروخت که من بعد گرفتن فوق لیسانس بتونم یه ماشین بخرم مسافر کشی کنم (157989)!

          * حاضریم همهء طلاهایمان را بدهیم شما دست از سر مردم بردارید!

          زیاده "ارزی" نیست...

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی به دخالت او ندارند!

          * اروپا در وحشت؛ تروریست‌ها به خانه بازمی‌گردند! / کیهان دارالخرافه

          تحشیهء فدوی: اینکه نگرانی ندارد، خب دوباره بفرستیدشان، برادر حسین(ع)!

 

          * علم‌الهدی در جلسهء همگرایی اصولگرایان: احمدی‌نژاد تمام شد / بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: آن آینهء حُسن و جمال!، مگر بلاتشبیه بستنی بوده است که تمام شده باشد،، برادر علم‌الهدی؟!

 

          * دادگاه کیفری عربستان سعودی در ریاض امروز چهارشنبه حکم اعدام آیت الله 'نمر باقر النمر' را صادر کرد. بر اساس این گزارش، دادستان عربستان، با مطرح کردن اتهام های دروغین، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد. / بولتن نیوز

          تحشیهء فدوی:باز قاصم الجبارین ابوی محترم شان را بیامرزد که بر عکس برادران شان در ایران سابق، تخفیف داده جرم طرف را محاربه با نظام تعیین فرمودند نه محاربه با خدا!

 

          * احمد علم‌الهدی: همهء اعضای مجلس خبرگان هم با رهبر مشکل داشته باشند، نمی‌توانند کاری کنند!/ دیگربان

          تحشیهء فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس،: صحیح است، صحیح است! لکن بقول استاد سخن "ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند"* فلذا احوط آن است که مؤمنی قبول زحمت کرده و سیفون را بکشد، بلکه یکی را آب ببرد و شما هم از بلاتکیفی در آیید، برادر علم الهدی!

 

          * كاربرد کلمهء کنسرت در مشهد ممنوع است؟/ بهار نیوز

          تحشیهء فدوی: با وجود آیت الله علم الهدی، اصلاً بعید نیست!

 

          * حسین (ع) نوش‌ آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: همان‌طور که بارها گفته‌ام، هم رییس‌جمهور و هم وزیر ارشاد به فعالیت‌های استاد شجریان علاقه‌مندند و وزارت ارشاد نیز با ایشان مشکل ندارد. آنچه ما گفتیم درباره‌ء این‌که فاصله‌ها کمتر شود، به معنی مشکل نیست و ما دوست داریم برخی ذهنیت‌ها درباره‌ء ایشان از بین برود./ انتخاب

          تحشیهء فدوی: والله برادر نوش آبادی، بقول «سید» قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا «اعدام» آآآآ... اینها که شما برای استاد ردیف کرده اید، سوء سابقه است که!...

 

          * علی اکبر ولایتی: تأمین سلاح، از فشنگ تا موشک، برای مردم فلسطین توسط ایران انجام گرفته. / انتخاب

          تحشیهء فدوی: وقتی فدوی مدتها پیش از اینها می گفت، خوانندگان محترم ضد انقلاب، باورشان نمی شد!

 

          * بوکوحرام زن نخست وزیر را دزدید!/ آخرین نیوز

          تحشیهء فدوی: برادران با زن کار دارند،درجه، مقام و نسبت اش،دیگر برایشان مهم نیست و همین که زن باشد، کفایت می کند!

 

          * تکفیری ‌های داعش شمارهء نخست مجلهء تبلیغاتی خود به نام «دابق» را روز یکشنبه گذشته منتشر کردند!*./ آخرین نیوز

          تحشیهء فدوی 1: اگر وزارت ارشاد هم لازم دارید،بفرمایید تا بقول عوام AT NO ADDITIONAL CHARGE تقدیم کنیم، برادر داعش! و من الله التوفیق

 

          * ادامهء خبر: [داعشيان] در مقاله‌ای به اسارت گرفتن زنان و کودکان ایزدی، تجاوز به زنان و تحت مالکیت درآوردن شان به عنوان غنائم جنگی را تایید و افتخار کردند!

          تحشیهء فدوی 2 : والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ... فدوی در این ارتباط، انحرافی از اسلام ناب محمد(ص)ی ملاحظه نکرد، و یا چشم او ضعیف شده است!

 

          * لاریجانی: هم‌زمان با تغییر رئیس زندان اوین، صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه نسبت به درگیری در بند 350 اوین واکنش نشان داد و اعتراض‌ها علیه ضرب و شتم زندانیان سیاسی را کوششی برای "زنده کردن جریان فتنه" نامید./ دویچه وله

          تحشیهء فدوی: قاصم الجبارین "فتنه" را نخست از حضرت آقا، سپس از شما و سایر اخوان، اعلی الله مقامهم اجمعین، نگیرد که بی "فتنه" فطیر است!

 

          * روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست برای لغو بخشنامهء تفکیک جنسیتی در شهرداری را تکذیب کرده است. پیش از این نامه‌ای از معاون امور بین‌الملل وزارت کار خطاب به شهرداری منتشر شد که در آن آمده بود بخشنامهء اخیر شهرداری تهران به صراحت با کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد./ بی.بی.سی

          تحشیهء فدوی: بقول آن بزرگوار: مست بودم اگر ُگهی خوردم / که فراوان خورند مستانا!...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

          * 4491---0919  و 9020---0912: ورود غلط آقای علی مطهری به مسائل سیاسی که تخصص او نیست مشکلاتی را به وجود آورده و می‌آورد؛ خلاصه اینکه ایشان با گرد و غبار سیاسی که به دلیل ناشی‌گری نسبت به محرکان اش به پا می‌کند به دیده نشدن تحرکات دشمن خارجی کمک کرده است. بیهوده نیست که دشمنان این قدر برایش کف و سوت می‌زنند.
          فدوی: بگذارید دشمنان کار خودشان را کرده و همچنان کف و سوت بزنند، شما هم کار خودتان را کرده و شدیداً سینه و قمه بزنید، برادران4491---0919 و 9020---0912!

 

* 0461---0911: عناصر معلوم‌الحال مرعوب غرب در داخل کشور درس شجاعت و غیرت را از رئیس جمهور زن کشور آرژانتین یاد بگیرند.

          فدوی: حال شما خوبست، برادر 0461---0911؟ چرا خلاف مصالح نظام سخن می گویید؟ بین خودمان باشد ضدانقلاب نشنود، نخست اینکه، ضعیفه، آن هم ضعیفهء خاج پرست، رئیس جمهور (پیش نماز- م) نمی شود! "شجاعت و غیرت" نیز در انحصار موجودات "نر" در حکومت اسلامی ست؛ اگر سابقهء الفت بین فدوی و حضرت ابوی، قدس الله روح العزیز، نبود شما سرنوشت دیگری پیدا می کردید؛ فلذا این دفعهء ماقبل آخرتان باشد، برادر0461---0911!

 

* 2162---0918 و 5313---0912 و 8981---0911 و چندین تماس مشابه: از سخنرانی آقای مطهری عرق شرم بر پیشانی‌ام نشست. آیا او نمایندهء آمریکاست یا نمایندهء مردم ایران؟.....

          فدوی: هیچکدام؛ مانند سایر نمایندگان، نمایندهء مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته!... والسلام.

 

          * آقای علی مطهری چند دقیقه‌ای با خدا خلوت کند و ببیند با کارهای خود چه کسی را خوشحال و چه کسانی را ناراحت می‌کند. با این فرمول ساده انسان می‌تواند راه را از چاه تشخیص دهد.
          فدوی: این چه طرز صحبت کردن در ملاء عام است، 2731---0913؟ می خواهید سوسک بشوید؟ با همه کس می شود خلوت کرد جز الله، عز اسمه!

 

* يک شهروند: آقای رئیس جمهور! منافع ما در حفظ اصول و آرمان هایمان است. سانتریفیوژ به آرمان های ما وصل است چون به خون سرخ شهدای هسته‌ای ما بسته است. مردم ما این طور می‌ خواهند.

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین، حسن(ع) روحانی رسید. در پاسخ، بعدالتحیه والسلام، قدری متغیر شده و فرمودند: «بابا سه سه بار به نُه بار!» و افزودند که منظور شان این بوده که اگر آرمان مان به سانتریفیوژ وصل باشد، سرش شدیداً گیج رفته و بحال تهوع می افتد و حالش، از این هم بد تر می شود، برادر شهروند!

 

* 1969---0911: خاتمی که ملت مسلمان ایران، از فتنه‌گری او در سال 88 خسارت‌های سنگینی دیدند در پیامی به مناسبت آغاز سال میلادی در نقش یک فرد انسان دوست، صلح‌طلب، قانون‌گرا و مخالفت خشونت و... ظاهر شده است. این در حالی است که به خاطر خیانت و فتنه‌گری وی و همقطاران اش (موسوی- کروبی)، ده ها نفر از افراد بسیجی و... به شهادت رسیدند و خسارت‌های جبران ‌ناپذیری به کشور وارد شد. وی در کشور خود مطرود است آن وقت لاف جهانی بودن می‌زند!

           فدوی: یک غلط دارید، 19 می گیرید!.، شما دیگر چرا؟ ایران سابق مملکت ایشان نیست که. مملکت حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان،ارواحنا روحی فداه(عج)، است برادر 1969---0911!

 

* 4017---0912: با این بازی جدیدی که طرفداران فتنه و صاحبان قدرت و ثروت شروع کرده‌اند چه بسا بخواهند به جای محاکمهء سران فتنه، مردم را که موفق به خاموش کردن آتش فتنه شدند محاکمه کنند!

          فدوی: خدا مرگت دهد، نصرت چه لوسی!

 

          * عونی: در جهان امروز دو خط حق و باطل را داریم، بنابراین ایستادگی در برابر زیاده ‌خواهی ‌های 5+1‍ بویژه آمریکا یعنی ایستادگی کل جهان اسلام در برابر باطل و به فرض محال تسلیم شدن در مذاکرات 5+1 هم یعنی تسلیم شدن در برابر باطل.

          فدوی: مگر حساب تان ضعیف شده، برادر عونی؟ مطابق آخرین سرشماری در جهان امروز، سه خط داریم! که آخرین را که خط امام(ل)باشد از قلم انداخته بودید؛ همانطور که می دانید،خط سومی، مالرو است، برادر عونی!

 

 ه       * حیدی گرمسار: در کجای دنیا سراغ دارید که وزارت ارشاد نظام که باید برای اعتلای آن سر از پا نشناسد مطبوعات زنجیره‌ای را با پرداخت یارانه تجهیز کند تا آنها برای مقابله با ارزش های همان نظام حرکت و تیترهای دلخواه‌ شان را در صفحهء اول روزنامه‌ها درج نمایند، و در تدارک فتنه‌ای شبیه فتنه 88 باشند؟!

          فدوی: برادر وحیدی!.. برادر وحیدی!.. چرا زنجیر پاره کرده و، از آن بد تر، چرا گز نکرده پاره می کنید؟ بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، در هیچ جای متمدن و امروزی جهان، "وزارت ارشاد نظام" و سایر تأسیسات زائد دیگری مانند مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و... وجود خارجی ندارند، استراحت کنید، بهتر می شوید انشاءالله؛ فدوی هم برای بهبودی تان، شدیداً دعا می کند!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17 ژانویة المفرّح سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه