خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

3 بهمن ماه 1393 ـ 23 ماه ژانويه 2014  

جبههء ملی را آقای ادیب برومند ذلیل نمود

فتح اله نجاتی ـ  عضو جبهه ملی ایران (تبریز)

جبهه ملی در ادوار قبل از انقلاب همواره بین اعضای سکوت پیشه و بی عمل، برهبری الهیار صالح و حسیبی از یکسو، و اعضای تندرو (بزعم عافیت پیشگان و ساواک) به رهبری بختیار و فروهر و کشاورز صدر و، تا حدودی در اوان انقلاب، رضا شایان از سوسیالیست های ملی، دچار کشمکش بود. گروه اول دائم از اعضای شورا می خواست تا به رهبری جبههء اختیارات زیادتری بدهند و گروه دوم اعتراض می نمودند که اختیار بیشتر برای سکوت بیشتر چه منطق و استدلالی دارد که می گویید.
          هم اکنون نيز جبههء ملی، که سال هاست بی عمل و ساکت و بی اراده مشغول صادر کردن پنج یا شش بیانیهء اینترنتی در طول سال می باشد، اسیر دست سیاست های رهبری از سلالهء همان گروه الهیار صالح بوده و، با جلساتی که ـ بزعم خودش ـ با نیروهای امنیتی گذاشته، ترمز جبههء ملی را کشیده است. مطمئنا اگر آقایان بختیار یا فروهر زنده بودند، خیلی وقت پیش، از چنین جبههء ملی ای کناره گیری کرده بودند.

متاسفانه، بهترین نیروهای ملی، که به سبب فشار و سرکوب رژیم در خارج بسر می برند، از دیدن چنین صحنه ای می پندارند عده ای علیه مدیریت مدبرانهء «شاعر ملی ایران» توطئه می کنند و لذا وظیفهء خود می پندارند که از او دفاع نمایند. در صورتی که موضوع کاملاً عکس این طرز فکر است.

جوانان جبههء ملی و تعدادی از فعال ترین اعضای ارشد این جبهه، تنها به سبب سیاست های بسته و غیر دموکراتیک آقای ادیب، یا کلاً از جبههء ملی کنار زده شده اند و یا بفکر جدایی اند.

اگر دوستان خارج نشین هم با این وضعیت مواجه می شدند نه تنها با ایشان و سیاست هایشان مشکل پیدا می کردند بلکه شاید خیلی زودتر کناره گیری می کردند.

ایشان سال هاست که، به بهانهء فشار امنیتی، از تن دادن به انتخابات درون حزبی طفره می روند و دائم دستور صادر می کنند که «من تا رسیدن فضای مناسب بعنوان رهبر خواهم ماند»؛ درست همان حسی که به تمام رهبران ممالک غیر دموکرات عالم دست می دهد. با این تفاوت که آنها غیر از ارضای جاه طلبی به اهداف اقتصادی هم می رسند، اما اینجا غیر از شهرت طلبی گزینهء دیگری نوجود ندارد و، متأسفانه، همان عامل هم مانع از دل کندن از مقام رهبری و تسلیم شدن به ارادهء اعضای جبههء ملی گشته است.
          با تمامی این احوال، شخص ادیب برومند آدم شریف و هنر دوست و ادیبی است اما، در این شرایط خطیر که جبههء ملی محتاج رهبری مقتدر و شجاع است لازم است ایشان موضوع را درک نموده و بیش از این جبههء ملی و ملیون را پیش رژیم و گروه های غیر دموکرات سبک ننمایند.

تا بحال رفتارهای دوگانه و تصمیمات احساسی و عقب نشینی های بعدی زیادی از ایشان سر زده و برای هیچ فرد عاقل و باتجربه ای قابل قبول نیست که علت همهء این ضعف های شخصی را به گردن بقیه انداخت.
          امیدوارم دیگر شخصیت های باتجربه و ملی به صحنه بیایند و نگذارند بیش از این جبههء ملی مورد مضحکه قرار گیرد.

شنبه 17 ژانویه 2015

برگرفته از سايت جبههء ملی اروپا

         

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

 

 

بازگشت به خانه