خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

6 بهمن ماه 1393 ـ 26 ماه ژانويه 2014  

جبههء ملی ایران را دریابیم

بيژن مهر

وضعیت در جبهه ملی ایران آرام نیست و نیاز به تمرکز و از خودگدشتگی تمام باورمندان به این قدیمی ترین نهاد دمکراسی خواه در خاورمیانه برای انسجام سازمانی است.

بودن خطوط متعدد فکری در جبهه ملی ایران سابقه طولانی دارد.اما رهبران جبهه ملی که خیانت به آرمان مصدق ,که همان صیانت از منافع ملی وحقوق مردم میباشد ,نکرده اند دستکم توسط بخشی از جامعه محترم شمرده میشوند.از خلیل ملکی تا خنجی از سنجابی تا بختیار از حجازی تا اردلان همه محترمند چون به آرمان مصدق خیانت نکردند هر چند که گاه راهشان از یکدیگر جدا بود .آنان در سرزمینی که زندان و شکنجه جزای هر آزادیخواهی بوده و هست , ردای ملی به تن کرده و گفتند ما به مصدق وفاداریم و هزینه ای بس گزاف دادند.
          گلوهای بریده داریوش و پروانه , زخم های جانکاه پرویز ورجاوند بر اثر شکنجه که هیچگاه التیام نیافت، اسارت 36 ساله امیرانتظام و ماتم جدایی او از دلبستگانش ,زندانی شدن دکتر علی ر شیدی در سن 79 سالگی و صدها بازداشت و بازجویی و احضار در سرزمینی که امامش گفت اینها مرتد هستند اما ایستاده اند و میگویند ما به آرمان مصدق وفاداریم .

این افراد ارزشمند هستند. ادیب برومند که در گرمای تهران عصا کشان جلوی سفارت امارات متحده عربی میرود تا از نام خلیج فارس دفاع کند. حسین موسویان که در تلاشی برای بزرگداشت بی نظیر بوتو مورد ضرب و شتم حزب الله قرار میگیرد و کوروش زعیم که به خاطر مقالاتش در هشدار به مسولین به اقدام علیه امنیت ملی متهم میشود ,همه ارزشمند هستند چون در شرایط ملتهب و پلیسی ایران میگویند به مصدق وفادارند.

چه کسانی هستند در خارج از کشور که در ساحل عافیت نشسته و مصاحبه می کنند و دستور صادر می کنند و به آزادیخواهان در ایران تهمت می زنند؟
          این اشخاص چگونه به خود جرئت میدهند که جبههء ملی ایران را وارد دعواهای بچگانه کنند و این نهاد ملی را به سطح بی ارزش سازمان های خارج از کشور پایین بیاوردند؟ و چه چیزی عایدشان می شود که وفاداران مصدق را خفیف کنند؟
          اگر شما معتقد به آرمان مصدق و هوادار جبهه ملی هستید باید در انسجام و اعتلای آن بکوشید نه تخریب آن. اگر در باره عضوی از جبهه ملی در ایران که در زیر فشار حکومت دارد حرف شما را که در خارج از کشورهستید میزنند , اگر کلام ستایش آمیزی ندارید که بزنید سکوت کنید و از تفرقه انگیزی بپرهیزید که شعله نفاق دامان خودتان را خواهد گرفت.
          اگرجرئتی برای رفتن به ایران و یا برنامه ای برای اداره جبهه ملی ندارید، در امنیت خارج و از روی بیکاری و سرگرمی نظریه و بخشنامه صادر نفرمایید .
          ادیب برومند تشکیلاتی را در ایران اداره میکند و مسول جان افرادی است که علی رغم دشواری ها و جو وحشت برای غیر خودی ها، هر پنچشنه آخر ماه در منزل ادیب برومند جمع می شوند و می گویند ما جبههء ملی ایران هستیم. یادتان باشد که رهبر انقلاب فثوای قتل سلمان رشدی را داد و جبهه ملی را برای مخالفت با قانون قصاص مرتد نامید. ادیب حق دار به هر شکل که می تواند تهدیدها را خنثی کند. حوادث پاریس نشان داد که خطری در کمین بود و حق با اوست.
          امید است در جلسه آینده شورای جبهه ملی ایران کلیه سوء تفاهمات برطرف گشته و جبهه ملی ایران بیش از پیش در مسیر اعتلای منافع ملی قرار گیرد امید است که با حضورتمام اعضای شورا و با وفاداری به آرمان مصدق انسجام سازمانی شکل گیرد و پایانی برای پراکندگی ها باشد.
          هرگونه تلاشی برای به تعویق و یا از رسمیت انداختن جلسات جبههء ملی ایران خودزنی و اخلال در روند خروج از بحران است و با راه و روش جبهه ای که رو راستی و صراحت را ترویج می کند مغایرت دارد و نباید در این شرایط که نگاه ها بر روی جبهه ملی ایران است دشمن را شاد و دوستان را ناامید کرد.

ادیب برومند، به عنوان رهبر جبههء ملی، میتواند و این حق را دارد جلسهء جبههء ملی را، با هر تعداد، رسمیت بخشد و شورا و هیئت رهبری را ترمیم کند؛ اما او جبههء ملی را متعلق به تمام اعضا می داند و با هرگونه اخراج و استعفا مخالف است. او بود که استعفای آقای زعیم از شورا و چهار عضو دفتر پژوهش ها را نپدیرفت و سعی در انسجام سازمانی کرد.
          ادیب برومند و دیگر هموندان جبهه ملی عمر جاودان ندارند و روزی خواهند رفت، آنچه می ماند جبههء ملی و قضاوت تاریخ است که چه کسی با صداقت و از خودگذشتگی در ماندگاری و اعتلای جبهه ملی ایران کوشید

درود بر مصدق و وفاداران به آرمان او.

2 بهمن 1393

برگرفته از خبرگزاری جبههء ملی ايران

         

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

 

 

بازگشت به خانه