خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

6 بهمن 1393 ـ 26 ژانويهء 2015

 

پیغام

          فدوی، بعنوان یکی از عملهء ارشد بیت، با آنکه بعلت تراکم امور بقول عوامoverload  است، معذالک همواره کوشیده و می کوشد که گاه، اگر نگوید خطر، دستکم بی احتیاطی هم کرده و ابلاغ برخی اوامر فوری معظم له را شخصاً بعهده می گیرد! موردی که در پی می آید تازه ترین آنهاست و به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مربوط می شود:

           فدوی، ضمن ابلاغ تحیة والسلام و ردّ پیام، پاسخ دانشجویان چموش خاج پرست را نیز در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانه، دولا دولا راه می رفتند، بشرح زیر به شرف عرض رساند و البته، اکنون منتظر عواقب آن است!:

          «والله، برادر رهبر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ..آ..آ..آ. لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فرمایشات آن امام همام با قید چندین فوریت، و بمنظور اطلاع و اقدام لازم در جهت امتثال اوامرجنابعالی، به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی شدیداً ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ دسته جمعی گفتند: No way!، ممنون، صرف شده است!»

          التماس دعا!

22 ژانویه 2015

 

صرفه جوئی

          بگزارش خبرگزاری ها، ملک عبدالله، پادشاه 90 سالهء عربستان سعودی، درگذشت و برادر کوچکترش، "سلمان"، که حدود 80 سال دارد، پادشاه جدید عربستان شد! نماز میت بر جنازهء عبدالله بن عبدالعزیز نیز روز جمعه و بعد از اقامهء نماز عصر در شهر ریاض اقامه و پس از این، مراسم تدفین برگزار خواهد شد.

          باری - چون پادشاه جدید نیز بدلیل کهولت سن، بزودی درخواهد گذشت، فلذا احوط آن است که بمنظور صرفه جوئی، در زمان و هزینه، و بموجب فتوای عالیجناب حافظ، بر جنازهء پادشاه جدید نیز همزمان، نماز میت بر گزار فرمایند:

بیت

هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق

بر او نمرده به فتوای من نماز کنید!

          گفتن ندارد که در خصوص آینده نیز، جای هیچ نگرانی نیست زیرا حتا با درگذشت پادشاه جدید، هنوز 35 ولیعهد دیگر از ذریّهء گرامی ملک عبدالعزیز باقی ست! *

زیاده پیشنهادی نیست

23 ژانویه 0152

---------------------------

* ملک عبدالله، سیزدهمین پسر در میان ۳۷ پسر ملک عبدالعزیز بود./ بی بی سی

 

تصورات تطبیقی

          شما را به جان فدوی، به عکس بالا که جز یک نقاشی ساده بر یک صفحهء کاغذ ناقابل تر از جان فدوی ست، به دقت نگاه کنید. شیوه یا مهارت کاریکاتوریست در اجرای طرح، که در مقولهء مسائل تکنیکی ست و فدوی نیز با آن چندان هم بیگانه نیست، به کنار، خوانندگان محترم ضد انقلاب بعنوان مشق امشب بفرمایند که آیا در این اثر ساده، توهینی ملاحظه می کنند؟ شما را بخدا نترسید، برادران خوابند!.. البته که توهینی در کار نیست!. و بر این پایه، مشق امشب آخر هفتهء خوانندگان محترم ضد انقلاب این است که محاسبه و معلوم فرمایند که این دستمال مختصر آیا، مستلزم به آتش کشیدن قیصریه بوده است؟ اگر چنین است، برادران باید بسیار پیش از اینها، دست بکار شده باشند!.

          در توضیح بیشتر مطلب و مقدمتاً عرض می کند که  فدوی مع الاسف سعادت دیدار پیامبر گرامی (ص) را نداشته است که بتواند چهرهء آن بزرگوار(ص) را با چهرهء بالا مقایسه کند، انتظار هزار و چند صد سالهء فدوی و سایر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، نیز برای زیارت ذُریّهء آن حضرت(ص) که حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) باشد نیز، تا لحظهء نگارش این سطور، بجائی نرسیده است؛ لکن تلاش های فرسایندهء مؤمنین ساکن در ایران سابق، خوشبختانه کم و بیش به نتایج دلخواهی رسیده است؛ فی المثل، اگر قبول کنيم که کشيدن چهرهء «مقدسات» در اسلام عزير بلامانع است، مؤمنین مذکور، چهرهء مولایمان علی(ع) را، آنگونه که خود خواسته اند یعنی اینچنین به تصویر کشیده اند:

          واقیت تاریخی اما گويا این است که قیافهء آن بزرگوار (ع) هیچ ربطی به تصورات مؤمنین ساکن در ایران

نداشته و ظاهراً به وجه زیر، که در موزهء فرانسه نگهداری می شود، بوده است:

در این صورت، بقول رضی الدین آرتیمانی:

بیت

بگیرید زنجیرم ای دوستان

که پیل ام کند یاد هندوستان!

یعنی فرداست که فدوی هم  شدیداً زنجیر پاره کرده، و موزهء مربوطه، که از بخت بد در فرانسه است!،

به این دلیل که چرا قیافهء مولایمان علی(ع) اینگونه بوده است را، به آتش بکشد!؟

          زیاده جسارت است...

19 ژانویه 0152

 

خود زنی

          ما همواره ملت شگفت انگیزی بوده ایم، تا آنجا که حتا نام متجاوزین به هستی خود را نیز، به اصرار، بر فرزندان خود نهاده ایم! (تیمور- چنگیز،هلاکو و....!) باری- این نکته را که موضوع این مختصر نیست، می شود در جا جای تاریخ نخ نمایمان جستجو کرد؛ بعنوان مستوره، جد اعلای فدوی در رسالهء اخلاق الاشراف خود چنین آورده است:

          «از نوخاسته ای اصفهانی روایت کنند که در بیابانی مغولی بدو رسید بر او حمله کرد؛ نوخاسته از کمال کیاست تضرع کنان گفت: ای آغا، بگا مرا و مکش مرا!.. مغول اش بر او رحم آورد و بر قول او کار کرد! جوان به یمن این تدبیر، از قتل او خلاص یافت؛ گویند بعد از آن سی سال دیگر عمر در نیکنامی به سر برد!؛ زهی جوان نیکبخت!. گویا این مثل در باب او گفته اند:

جوانان دانا و دانش پذیر

سزد گر نشینند بالای پیر!

ای یاران! معاش و سنت این بزرگان غنیمت دانید. مسکین پدران ما که عمری در ضلالت به سر بردند و فهم ایشان بدین معانی منتقل نگشت!»*

          حالا حکایت ملت ورجاوند و مراتب زیر است، که فدوی را، البته با توجه به آنچه گفته آمد، از توضیحات بعدی، معاف می کند:

          * «تی شرت سردار رادان و پناهیان هم آمد! در حالی که پیشتر برخی موسسه های فرهنگی در اقدامی جالب اقدام به تولید تی شرت هایی با تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس کرده بودند اخیرا یک موسسه در اقدامی عجیب تی شرت چهره هایی مانند پناهیان، حسن عباسی، رادان و... را به فروش می رساند! به گزارش عصرایران، در اطلاعیه این موسسه علاوه بر تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس تصاویر افراد و شخصیت های مختلف نیز بر روی تی شرت ها چاپ شده است».

          زیاده حیرتی نیست.

    

جلوه ای از اقتصاد مقاومتی

          فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه دید که مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای،ضاعف الله پروستاته، تلافات سنگین و جبران ناپذیرجنگ 8 سالهء حضرت امام(ل) و صدام حسین(ع) را بشرح زیر، تلافی فرموده است:

          * ایران تا کنون فقط از ارسال اسلحه به عراق خبر داده بود، و این اولین بار است که خبر حضور جنگنده های ایرانی در عراق رسانه ای می شود» / العربیه

          فدوی به این کارها کاری ندارد؛ لکن در جهت رعایت شعارهای معظم له، دائر بر اقتصاد مقاومتی و الگوی مصرف، اگر زحمت نیست، جنگنده های کذائی، سر راه در مشهد هم، بقول عوام، stop by کرده و صندوق‌های خاتم‌کاری و درب های طلا برای اماکن مذهبی (ع- س- ص- عج) در کاظمین عراق که می کند بعبارت 430 میلیون تومان  را هم ببرید، ثواب دارد!* و اگر برای هشت درب طلائی که آن هم بطور مایه کاری، می کند بعبارت 240 میلیون تومان جا ندارید، باشد در سفر بعد انشاءالله، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

 

خارج از نوبت

          خوانندگان محترم ضد انقلاب  نمی دانند که مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، چقدر گرفتارند؛ لکن فدوی که دیری ست در التزام رکاب معظم له شدیداً شمشیر می زند، و عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را با ترس و لرز به عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان می رساند، میبر اين امر کاملاً واقف است!

          باری- یکی از این موارد را، فدوی یواشکی به شرح زیر به آگاهی شما هم می رساند:

          * 1648---0915: «حماسه 9 دی روز مقدسی بود که عظمت پیوند مردم با ولایت را  به نمایش گذاشت و نشان داد تا امت متصل به امام خویش اند همه دشمنان هر چند قدرتمند باشند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند».

          گفتن ندارد که فدوی  مراتب را در مجالی که مع الاسف گرفتار لرزش قهرمانانه  بودند، به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رساند؛ خیلی سر حال نبودند؛ فدوی جسارتاً اظهار بیضه کرده علت را جویا شد، ايشان با اخذ قول از فدوی دائر بر اینکه بین خودمان باشد، به مشکلات پروستاتی خويش اشاره کرده و افزود: «در چنین شرایطی، آیا صحیح است که امّت هم به اين عضو شریف و نحیف آویزان شود، برادر فدوی؟!»

          فدوی غیر از اینکه سر بی سامان اش را پائین بیاندازد، پاسخی نداشت، شما خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند!..

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

          * یهار نیوز: ترس از روزیست که حتی اتاق‌های خواب‌ مردم نیز از دسترس مدعیان اصول و اخلاق نیز در امان نباشد و آن را محفلی برای دید و بازدید عمومی قرار دهند و یا شاید آن روز به موزهء معاصر مبدل کنند! لذا باید هوشیار بود و نسبت به تفسیرهايی که از دین بیان مي‌کنند حساس و دلواپس!..

          تحشیهء فدوی: بقول عوام، too late  برادر نیوز!. برادران بقول عوام already  دارند در اطاق خواب ملت حیران، رژه می روند!

 

          * تدبیر: دو ملی پوش ایرانی به ایران بازنگشتند. دو تن از اعضای تیم ملی نجات غریق و غواصی پس از مسابقه‌های جهانی به ایران بازنگشتند و احتمال حضور آن‌ها در کشور فرانسه و گرفتن اقامت دائمی می‌رود.

          تحشیهء فدوی: خب همه اش که نباید دیگران را نجات بدهند، بگذار یکبار هم خودشان را نجات دهند، برادر تدبیر!

 

          * فرارو: کسری حقوق داشتیم احمدی‌نژاد نفت داد گفت بفروشید!

          تحشیهء فدوی: فقط "نفت" نبود، "مغز" هم بود!

  
          * داریوش سجادی مشاور سابق کروبی: «فرق اسلام شیربرنجی با اسلام خمینی در دو شهر آمرلی و کوبانی قابل مشاهده است. اسلام شیربرنجی همانی است که تاج‌زاده و رضا خاتمی آن را تبلیغ می‌کردند». / کیهان دارالخرافه

          تحشیهء فدوی:خوانندگان محترم ضد انقلاب، لطفاً اسلام شیربرنجی را به انواع اسلام عزیز اضافه فرمایید!

 

          * وزیر بهداشت: با اعصاب مردم بازی نکنید./ بولتن نیوز

          تحشیهء فدوی:  پس با کجای مردم بازی کنند، برادر وزیر؟!

 

 

          * کیهان دارالخرافه: یکی از عوامل داعش که در عملیات حزب‌الله در شرق لبنان به اسارت درآمده گفته است: بیشترین وحشت تروریست‌ها از سپاه پاسداران و حزب‌الله است!

          تحشیهء فدوی: حالا ببینید برادران خودمان چه آیتی هستند که برادران داعش در مقابل شان چفیه انداخته اند!

 

          * صادق لاریجانی: رسانه‌ها اجازهء بزرگ ‌نمایی فسادها را ندارند./ بی بی سی

          تحشیهء فدوی: فدوی سپرد که از این پس، تا آنجا که می شود، کوچک نمائی کنند، برادر لاریجانی!

 

          * لاريجانی: دبیرکل [سازمان ملل] چه‌کاره است که می‌گوید اعدام را متوقف کنید؟ /دویچه وله

          تحشیهء فدوی: والله، برادر لاریجانی، تا آنجا که فدوی می داند، و خودتان نیز اطلاق کرده اید، آن خاج پرست، دبیرکل سازمان ملل متحد است، لکن شما بفرمایید که غیر از گماشتهء مقام معظم رهبری ضاعف الله پروستاته، چکاره اید؟!

 

          * مطهری: نگذاشتند خاتمی به ملاقات رهبری برود. / تدبیر-

          تحشیهء فدوی: این تعریف کلینیکی کاتولیک تر از پاپ است، برادر تدبیر!

 

          * هم‌زمان با تغییر رئیس زندان اوین، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، نسبت به درگیری در بند 350 اوین واکنش نشان داد و اعتراض‌ها علیه ضرب و شتم زندانیان سیاسی را کوششی برای "زنده کردن جریان فتنه" نامید./ دویچه وله

          تحشیهء فدوی: قاصم الجبارین "فتنه" را نخست از حضرت آقا، سپس از شما و سایر اخوان اعلی الله مقامهم اجمعین نگیرد، که بی "فتنه" فطیر است!

 

          * کیهان دارالخرافه: ملت، رهبری و دولت در مسئلهء‌ هسته‌ای یک صدا هستند. تیتر

          تحشیهء فدوی: راست می گوید زبان بسته، زیرا " ملت، رهبری و دولت" یک نفراست!

 

          * حجت‌الاسلام هادی صادقی از قوهء قضائيه: اسیدپاشی به بهانهء نهی از منکر حرام است. / آخرین نیوز

          تحشیهء فدوی: تیغ و چاقو و قمه و سایر ابزار مکتبی چطور، برادر حجت‌الاسلام هادی صادقی/!

 

          * مجازات داعش، برای مردانی که زنان شان نقاب نپوشند! به گزارش آخرین نیوز به نقل از العالم، داعش تهديد کرده است که اگر خانمي نقاب نپوشد، مرد همراه وي شلاق خواهد خورد.

          تحشیهء فدوی: باز بهتر از اسید پاشی داعشیان وطنی ست، زیرا جراحت شلاق اسلامی پس از مدتی رفع می شود، لکن جای اسید اسلامی نه!

 

kalamate hemar

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج ازفرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

          * رفیق‌دوست: آرزویمان جنگ با اسرائیل بود که با اقدام اخیر این راه باز می‌شود! / بهار نیوز

 

          * آیت الله  محمد(ص) تقی (ع)مصباح یزدی: برخی تصور می کنند تنها بایدبفکر نان و مسکن مردم باشند. دولت باید بیش از شکم مردم به فکر دین آنها باشند؛ در مرحلهء نخست دغدغهء آخرت را داشته و سپس به امور دنیایی مردم بپردازند... / انتخاب

 

          * آیت الله  محمد(ص) تقی (ع)مصباح یزدی: در فقه داریم که یکی از وظایف حاکم اسلامی این است که اگر یک سال داوطلب حج کم بود، باید از بیت المال به کسانی پول دهد که به حج بروند تا از رونق نیفتاده و آبروی جامعهء اسلامی حفظ شود و دیگران نگویند مسلمانان به دینشان بی‌اهمیت شده اند. / انتخاب

 

          * بهار نیوز: احضار ظریف به‌ مجلس بخاطر قدم ‌زدن با "کری"! جواد کریمی‌قدوسی٬ عضو پايداري كه تاكنون چند بار وزير خارجه را با طرح سئوالات خود به مجلس كشانده، اعلام کرده طرح سئوال از ظریف یک‌ شنبهء آینده با امضای بالایی به هیات رئیسه تقدیم خواهد شد. کریمی ‌قدوسی افزوده تلاش خواهد شد تا موضوع سفر ظریف به پاریس و قدم زدن وی با کری در ژنو به صورت فوق‌العاده در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار بگیرد!

 

          * کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران گفته رأی مردم عامل «مشروعیت» دولت‌ها نیست و تمرد از «اوامر» ولی فقیه تمرد از اوامر امام زمان محسوب می‌شود. آقای صدیقی افزوده رمز موفقیت و پیروزی دولت در جمهوری اسلامی اجرای «فرامین و اوامر» رهبر است و هیچ مسئولی حق عقب‌نشینی ندارد./ دیگربان

          * از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی: مشکلات هر جامعه‌ای با قرآن حل خواهد شد. با معارف قرآنی، مشکلات حل می شود. درآن راه‌ حل معضلات زندگی بشر را به فرزندان آدم هدیه میکند؛ این وعده‌ء قرآنی است و تجربه‌ء دوران اسلام هم این را نشان داده.

 

          * محمد(ص) رضا(ع) نقدی، رئیس بسیجیان: قدم زدن ظریف با "کری"در خیابان های بروکسل زیر پا گذاشتن خون شهدا بود./ پارسینه-

 

          * محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی٬ رئیس دفتر علی خامنه‌ای: نظام اسلامی توانایی ادارهء جهان را هم دارد! /دیگربان

 

          * داعش گروگانگیر سیدنی را ستود: کشته شدن گروگان ها «برکت» بود. / افکار نیوز

 

          * آیت الله سید ابوالحسن مهدوی (عج)، امام جمعه موقت اصفهان: یکی از مسئولان می گفت در راهپیمایی اربعین تمام بانوان محجبه بودند و تازه معنای اسلام را دریافتم که زن در جامعه حضور داشته باشد بدون فساد و اگر این رعایت می شد تا افکار مشغول شهوت نباشند و در پی خدمت باشند دیگر اختلافات و آمار طلاق بالا نمی رفت چرا که سبک زندگی اسلامی، سبک مهربانی و آرامش است توام با دلیل و منطق! / افکار نیوز

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

          * 4165---0912: چرا در داخل قطارهای برون ‌شهری و حتی در سفرهای زیارتی اثری از کار فرهنگی دیده نمی‌شود؟

          فدوی: مراتب را در اوقات شرعی، و با قید چندین فوریت، به سمع و نظرمعظم له رساند، قدری اوقات شان تلخ شد و فرمودند که مگر روشندل ايد؟ این همه بگیر و ببند و حبس و تعزیر فرهنگی را نمی بینید، برادر 4165---0912؟

 

          * 9527---0913: برای اطلاع هموطنان بنویسید: برای نزول باران، ایمان و تقوی را در آیهء96  سورهء اعراف، و استغفار از گناه را در آیات 10 و 11 سورهء نوح توصیه می‌کنم.

          فدوی:  صرفنظر ار ضعف تألیف، مراتب به آگاهی مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم رساند، قدری متغیر شده و پاچهء فدوی را گرفتند که در جریان دعا، یک پرده بالا گرفتند و سیل آمد! خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 9527---0913!

 

          * 4563---0911: به فرض آنکه بنزین تولید داخل آلوده بود، این همه جار و جنجال که برخی برای منافع خویش به راه انداخته‌اند معنی ندارد، آیا توده مردم نمی‌دانند که تولید بنزین داخل مقابله با تحریم‌ های ناجوانمردانهء استعمار است که دولت قبل با جدیت عملی نموده و مردم کمبود بنزین را احساس نکردند. شما را به خدا از حاشیه به متن بیایید.

          فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که  متن از حاشیه، بد تر است؛ فلذا احوط آن است که عجالتاً شما کوتاه بیائید، برادر4563---0911!

 

          * دو شهروند: در حالی که آمریکای خبیث هر روز با تحریم‌های جدید ملت ما را در تنگنا قرار می‌دهد آقای ظریف، حالا به هر دلیلی، با کری در خیابان های محل مذاکره ژنو همانند دو دلداده به قدم‌ زنی می‌پردازند و آن غیرتی را که ولی امر مسلمین در آخرین سخنرانی خود فرمودند جلوه‌گر نمی‌کند. قدم زدن با کسی که خود و عوامل منطقه‌ای ‌اش، مثل آل سعود، در حال فشردن گلوی مردم شما هستند چه معنی دارد؟

          فدوی: کجای کارید؟ بررسی های فرساینده نشان می دهد که این دو مدتها پیش از انقلاب شکوهمند، بقول امروزی ها، دوست پسر- دوست دختر همديگر بوده اند، لکن از آنجا که این بی ناموسی ها به ما نمی چسبد، "کری" حتماً دوست دختر بوده است، برادران شهروند!

 

          * 1887---0912: آرزوی استکبار جهانی باز کردن تک‌تک پیچ‌های صنعت هسته‌ای ایران است.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت، و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. در فاصلهء دو قیلوله فرمودند بموجب رهنمود های شرع انور که فرمود: «اهدنا الصراط المستقیم»، نگرانی شما موردی ندارد زیرا پیچی در کار نیست، برادر 1887---0912!

 

          * 1706---0913: برای ثبت ‌نام فرزندم در مقطع ابتدایی، به یک مؤسسهء بین‌المللی در اصفهان مراجعه کردم. مدیر آنجا عنوان کرد که این مؤسسه به سبک «مونته ‌سوری» اداره می‌ شود نه عاشورایی! ابتدا متوجه نشدم... گفت به سبک فرانسه با رقص و شادی! چطور به این مؤسسات مجوز می‌دهند؟

          فدوی: مراتب در شرایطی که بعل  ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترُقّص در آمده بودند، به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل  محمد(ص) فرمودند هیچ استبعادی ندارد که خود معظم له، مرجع تقلید مؤسسه یاد شده بوده فلذا "رقص و شادی!" مذکور هم از نوع لرزش قهرمانانه بوده باشد، برادر 1706---0913!

 

          * 4419---22: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود مانع گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه کشورمان در پشت درهای بسته با وزیر خارجه استکبار جهانی آمریکا شود. چه سخنانی بین ما و دولت جهانخوار هست که باید محرمانه از ملت در پشت درهای بسته زده شود؟

          فدوی: مراتب، در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه همه جایشان درد می کرد، به شرف عرض رسید.. بعدالتحیه و السلام گفتند که این دیگر به شما مربوط نمی شود، برادر4419---22!

 

          * 2096---0911: برخی از مربیان فوتبال کشورمان به حدی پولدارند که قادرند هزینهء یک شهر 100 هزار نفری را به مدت چندین سال بپردازند. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به جای این که به فکر قرارداد سال 94 این مربیان فوتبال باشند فکری به حال ما جانبازان بکنند که جلو گلوله و توپ جنگی رفتیم و امروز بیمه نداریم.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید؛ ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند که توپ، توپ است و جنگی و غیر جنگی ندارد، برادر جانباز!

 

          * 5464---0911: جادهء هراز که شاهراه حیاتی تهران و مشهد مقدس و شمال است در محدودهء لاریجان بسیار نامناسب است. جاده در مرکز لاریجان در اختیار راننده نیست و خیلی مشکل دارد. از مسئولان وزارت راه تقاضای رسیدگی داریم.

          فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م)دروغ چرا؟ تا اعدام آ..آ..آ..آ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، این حال بد برادران لاریجانی هم بهمان سبب است، برادر 5464-0911.

 

          * 9020---0912: وضعیت پوشش کارکنان زن بعضی صنوف مثل داروخانه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی هر روز بدتر می‌شود. چرا از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی اقدام موثری دیده نمی‌شود؟

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت، بسمع و نظر مبادی ذیربط رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: این حال شماست که هر روز بدتر می شود؛ و افزودند که احوط آن است که در یکی از همان بیمارستان ها بستری شوید، برادر 9020---0912!

 

          * علیمردانی: متخصصین کشور در دولت نهم و دهم توانستند تحریم بنزین را با تولید بنزین پتروشیمی دور بزنند و دشمن را ناامید سازند. این دولت اگر قصد خدمت دارد به جای سیاه‌ نمایی علیه این تلاش مقدس متخصصان داخلی، کیفیت بنزین تولیدی را ارتقا دهد و قدمی به سوی خودکفایی بردارد. علاوه بر این، سیاه‌ نمایی تلاش مدیران قبلی، برای مردم آب و نان نمی‌شود.

          فدوی: برای دولت ابد مدت که می شود، برادر علی(ع) مردانی!

 

          * 2649---0912: چند شب قبل نوه‌ام دچار تشنج شده بود. به بیمارستان دولتی [...] مراجعه کردم، پزشک اورژانس برای یک بچه تشنجی هیچ کاری نکرد تا زمانی که پرونده او تکمیل شود. حتی حاضر نشدند یک داروی مسکن به او بدهند تا تب بچه قطع شود. آنها از خود ما خواستند یک مسکن به او بدهیم. کار به جایی رسید که نوه‌ام دوباره در بیمارستان تشنج کرد. نمی‌دانم به کجا باید شکایت برد!

          فدوی: مراتب بمنظور تنبیه انقلابی خاطی، دراوقات شرعی، به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام، رسیدگی و اعلام کردند که برادر پزشک بر این باور بوده که نوهء شما عضو گروه ظالّهء "هـَپی"ست و مع الاسف، تشنج را با حرکات موزون (رقص- م) عوضی گرفته بوده است، که البته پوزش خواستند ،برادر 2649---0912!

 

          * 9527---0913: توافق به هر قیمت یعنی قبول سیطرهء غرب بر سیاست خارجی ایران و همراهی دیپلماسی کشورمان با دشمنان تابلودار نظام. اما هرگز چنین نخواهد شد.

          فدوی: خب اگر چنین است، چرا دیگر مزاحم می شوید، برادر 9527---0913؟!

         

          * صامت: کاش رسانهء ملی مذاکرات هسته‌ای را با حضور کارشناسان روی آنتن می‌برد تا مردم هم از دستاوردهای بزرگ هسته‌ای دولت تدبیر و امید در این زمینه آگاه می‌شدند.

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. در بازدم و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) گفتند نوک آنتن شدیداً تیز است و کار دست شان می دهد، برادر صامت!

 

          * 4086---0913: آمریکا، انگلیس و اسرائیل شب و روز برای ضربه زدن به انقلاب و کشور ایران اسلامی نقشه می‌کشند و فعالیت می‌کنند ولی شگفتا که در داخل عده‌ای روز و شب به فکر برقراری رابطه با این دشمنان هستند.

          فدوی: چرا تعارف می کنید؟ لطفاً بقیهء کشورهای جهان، منهای ماجراجویان گرامی خاورمیانه را هم اضافه بفرمایید؛ شهر شلوغ است و کسی ملتفت نمی شود؛ تازه، جایزه هم می گیرید، برادر 4086---0913؟!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

24  ژانویة المفرّح سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه