خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

13 بهمن 1393 ـ 2 فوريهء 2015

 

دو دلی

          پیرامون ماجرای قدم زدن "ظریف"  با "کری" در خیابان های "ژنو"، فدوی نخست با خود اندیشید،: «تو که یار شاطر(1) نیستی، دستکم بار خاطر نباش! و بگذار که خرخرهء برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف، وزیر خارجهء بیت، مانند آدامس خروس نشان سابق، همچنان در دهان مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم،  بماند و آن را تا انقلاب مهدی(عج) بجوند!» لکن بعد پشیمان شد و بخود گفت: «آن بندهء خدا مشغول کشتی گرفتن با خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، است و حواس اش نیست که مؤمنین  شدیداً او را در صحن دارالخُرافه  دراز کرده اند، بویژه در ماجرای شنیع قدم زدن او با "کرِی"، چندانکه پنداری، مچ شان را در اطاق خواب گرفته اند!»

          هر چه هم که فدوی سینه به تنور می چسباند که بابا، اینان تنها نبوده و چندین قلچماق داخلی و خارجی نیز احاطه شان کرده بوده اند؛ از اینها گذشته، برادر"کرِی" از خودمان، و اصلاً فامیل مان است!(2) لکن مؤمنین مربوطه مع الاسف زیر بار نرفته و اصرار دارند که آن فعل حرام صورت گرفته است! باری فدوی با آنکه نمی خواست کارهای جاری را وانهاده، وآنجایش را با شاخ گاو،  ُمدّه ظله العالی، در بیاندازد، دل اش نیامد و به سائقهء مودّت دیرینه با حضرت ابوی، رضی الله عنه، مراتب زیر را در حواشی نشست اخیر، به آگاهی "مَمَد"(3) رساند:

          * پیاده روی "ظریف" و "کری" به نمازجمعهء تهران هم رسید! / دویچه وله- تیتر

          در پاسخ فرمود: بقول عوام!  don’t worry, be happy, brother Fadavi زیرا اولاً هیچ تابلو "پیاده روی ممنوع" را در خیابان کذائی ندیده است؛ ثانیاً  مؤمنین طبق معمول زیادی حساب کرده اند! زیرا او و برادر "کری"  با آنکه ساعت ها پیاده روی کرده اند، لکن هنوز حتا به ترکیه هم نرسیده اند!

زیاده نگرانیی نیست

23 ژانویه 015

---------------------------

(1) نخیر، خواهر- برادر خواننده! منظور پروفسور یار شاطر نیست!

(2) نوهء "کرِی" ایرانی ست.

(3) منظور همان برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف خودمان است!

 

4 تا

        عبارت "4 تا" در ادبیات شفاهی ما کاربرد های گوناگون دارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب کم تا قسمتی با آنها آشنائی دارند؛ لکن بهر صورت 2 دو تا 4 تا نمی شود، مگرمقام معظم رهبری ضاعف الله پروستاته اراده فرمایند. باری فدوی درمرور خبرهای دارالخُرافه به تیتر زیر بر خورد:

          * انصاف نیوز: «چند واکنش به سخن جنتی در بارهء "4 تا عوضی". چند روز پیش آیت الله جنتی از عبارت 4 تا عوضی برای کسانی استفاده کرد که خواستار رفع حصر از میرحسین موسوی و مهدی کروبی هستند. تعدادی از واکنش ها به این سخنان در شبکه های اجتماعی به انتخاب انصاف نیوز در پی می آید...»

          که فدوی، بعلت ضیق وقت و حوصله، تنها بنقل یکی از نظرها بشرح زیر بسنده می کند:

          * محمد(ص) علی(ع) سبحانی، سفیر سابق ایران: «حضرت آیت الله جنتى؛ با عرض ادب، پیشنهاد مى کنم تا دیر نشده بابت اتهامات ثابت نشده به دیگران، همچنین به دلیل "عوضى" خطاب کردن میلیون ها افراد محترم توبه نمایید، خداوند سبحان بخشنده و مهربان است، به یاد داشته باشیم که مرگ در کمین است...»

          از نظر فدوی، فرمایشات هر دو آقایان، دچار مبالغی نقص فنی و ضعف تألیف است؛که به اجمال و اختصار، در پی به آن اشاره می شود:

          فدوی، صرفنظر از اینکه  هنوز نمی داند که جنتی"آیت" کدام "الله" است!، عرض می کند که وی باید، یا در حساب، یا در چشم، و یا هر دو، دچار نقصان یا زوال جدّی شده باشد که میلیون ها نفر در تظاهرات سال 88 را چهار نفر دیده است!..

          و اما مشکل نظر برادر محمد(ص) علی(ع) سبحانی نیز آنجا که آورده "به یاد داشته باشیم که مرگ در کمین است" در این است که در واقع جنتی در کمین مرگ است، نه مرگ در کمین جنتی!..

          زیاده لغزشی نیست..

 

بحث لغوی

          اینکه می گویند که برادران، خودی و غریبه سرشان نمی شود؛  پُر بی راه نیست و این لجبازی، حتا در حوزهء زبان نیز لازم الاتباع است یعنی اين بزرگواران فارسی و  انگلیسی، هر دو، را به یک

اندازه غلط می نویسند!، ملاحظه کنید: (1)

مؤمنین اما ممکن است اشکال کنند که خاج پرستان هم،Police را غلط می نویسند و مدرک

زیر را هم بعنوان سند، ارائه کنند:

         

فدوی هم در پاسخ عرض می کند که خیر، چنین نیست؛ زیرا در زبان نروژی، "پلیس "را همینطور

می نویسند! فلذا، غلط نیست..

          در حاشیه نیز، برای جوری ِ جنس، اضافه می کند که  اینان، پلیس نروژ اند که در اواسط سال گذشته، از حمله با تبر به امام جماعت مهم‌ترین مسجد شهر اسلو، پایتخت نروژ، حیرت کرده اند!..

-------------------------------------------------------------------

(1) نمونه ها بیش از اینهاست، بهمین مقدار بسنده شد

(2) /دویچه وله

 

معاون اول احمدي‌نژاد به 5 سال زندان محکوم شد/ بهار نیوز- تیتر

ما نبودیم بخدا،این بود!

 

امتحان

          این خبر هم که در العربیه آمده بود، چشم فدوی را گرفت:

          * یک فعال اینترنتی در ایران! به اتهام توهین به پیامبر اسلام! به اعدام محکوم شد. / تیتر

          فدوی هنوز نمی داند که برادران داعش مستقر در ایران سابق، چه شیوه ای را برای از بین بردن جوان مذکور برگزیده اند، آیا به همتایان خود در خلافت اسلامی عراق و شام تأسی فرموده و او را گردن می زنند و یا نه، برای اینکه نشان بدهند که با  آن بزرگواران تفاوت ها دارند، فضا را اندکی تلطیف کرده و سهیل عربی را که ظاهراً جرمی جز اظهار عقیده نداشته است، به جرثقیل می آویزند!؟

          باری- فدوی که در جوانی به اقتضای گرایش رشتهء تحصیلی، مبالغی مطالعات حقوقی نیز داشته است، با ملاحظهء تصویر آن هموطن در بند، می پندارد که اگر وی اندکی در وضعیت ظاهری خود تجدید نظر کند، ممکن است برادران، حکم او را از اعدام به حبس ابد یا کمتر، تقلیل دهند!

          بقول علمائی که در برخی استفتائات گیر می افتند: الله العالم!

عکس از سایت رادیو زمانه

 

معامله به مثل

          فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه،به خبر زیر نیز برخورد:

          * آخرین نیوز: حساب یکی از مراجع تقلید در یکی از بانک‌های بزرگ دولتی کشور خالی شد! به گزارش "اقتصاد ایران آنلاین"، بخشی از حساب یکی از مراجع تقلید در یکی از بانک‌های بزرگ دولتی کشور خالی شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که فردی با چک جعلی این مرجع تقلید، به شعبهء یکی از بانک‌های بزرگ کشور مراجعه کرد و توانست با این چک، بخشی از حساب این مرجع تقلید را خالی کند».

          به هر روی، بقول فرانسوی ها، چیزی که عوض دارد، گله ندارد!؛ یک عمر آن بزرگواران جیب ملت را خالی کرده اند و حالا یکی، جیب گشاد خودشان را خالی کرده است؛ خب این به آن در!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 9297---0935: آقای رئيس جمهور گفتند در کلیات با کشورهای 1+5 توافق شده ولی نگفتند جزئیات اختلافی ناقض کلیات است. گفتهء آقای روحانی مثل این است که بگویند شما حق دارید نفس بکشید ولی از راه ریه نباشد!

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند الله جل جلاله، این همه سوراخ در شما تعبیه فرموده است، خب خبر مرگ تان عجالتاً از یکی از همان سوراخ ها نفس بکشید، تا وزیر خارجهء بیت کارش را بکند، برادر 9297---0935!

 

* یکی از ساکنان مسکن مهر اسلامشهر: مسکن مهر اسلامشهر 2 سال است افتتاح شده و مردم در آنجا ساکن شده‌اند ولی ورودی آن درست نشده است. ما برای رفتن به خانه‌هایمان باید مسیر 2 کیلومتری را اضافه طی کنیم تا به منزل برسیم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت، بسمع و نظر مبارک رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص-عج و...) قدری جابجا شده و فرمودند: بسمه تعالی - وقتی که  نیروی محترم انتظامی وقت و بیوقت از دیوار مردم بالا می رود، آنوقت شما عرضه ندارید که بجای 2 کیلومتر اضافه از دیوار خانهء خودتان  بالا بروید!؟.. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر ساکن!

 

* سرابی: به گمانم حالا نوبت قوهء قضائیه است که با افرادی که مغرضانه یا برای سوداگری برخی افراد تولید بنزین داخلی استاندارد را با نام سرطان‌زا بودن قطع و به جایش بنزین آلوده را وارد کشور کرده‌اند، برخورد شود. 

 فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند "زهر طرف شود کشته سود اسلام است". منظور معظم له این بود که در هر دو حالت، دود بنزین مربوطه، به چشم ملت حیران می رود، برادرسرابی!

 

* يک شهروند: ما ملت ایران پیشرفت‌های خود مثل فن‌آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و... را با مقاومت و ایستادگی به دست آورده‌ایم  واقعاً خسارت بار است که به خاطر اشتباه محاسباتی دستگاه دیپلماسی کشور خدای ناکرده آنها را از دست بدهیم....

فدوی: پیش از اینکه عریضهء شما را به جریان بیاندازد، فدوی توصیه می کند که نخست، ضعف تألیف آنرا که عبارت باشد از اصلاح "سلول‌های بنیادی" به "سلول‌های انفرادی" رفع کنید برادر يا خواهر شهروند!

 

* 4836--- 0912: در تاریخ 93/7/26 ساعت 12 و نیم ظهر از میدان آزادی عازم شهرک اندیشه بودم که رانندهء اتوبوس اقدام به پخش موسیقی غیرمجاز با خوانندگی یک زن نمود. انتظار می‌رود مسئولین امر با رانندگان خاطی که به ترویج فعل حرام به صورت آشکار می‌نمایند برخورد نمایند.

فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س - عج و...) بعدالتحیه والسلام فرمودند عمامه شان این روزها شدیداً شلوغ است و وقت ندارند، فلذا شخصاً نهی از منکر کرده، سر راه  یکی دو چتول اسید فرد اعلا، از امام جمعهء اصفهان تحویل گرفته و اگر راننده خواهر بود به صورت، و اگر برادر بود به پایین تنهء آن نابکار بپاشید، 4836--- 0912 و من الله التوفیق.

 

* محمدرضا فخر: از قوهء قضائیه درخواست می‌شود با گذشت بیش از 5 سال از فتنهء بزرگ محاکمهء عادلانه و صدور حکم محاربان و تمامی سران فتنه را عملی نماید تا برخی خواص بی‌بصیرت هر از چندگاه سخن از رفع حصر آنها به میان نیاورند.

* خانم احمدزاده: واقعا از برخی خواص مایه تعجب و تاسف است که با بیش از سی و چند انتخابات مدعی شوند که سال 88 ابتدا برای ما شبههء تقلب بود تا اینکه رهبری فرمودند باید تابع قانون شد ما نیز پذیرفتیم. چطور اکثریت مردم به سلامت انتخابات معترف بودند ولی برخی خواصی که از ابتدای انقلاب در پست‌های متعدد بوده‌اند این قدر قدرت تحلیل نداشتند که در شک و تردید باشند تا رهبری مطلبی را بیان کنند تا چنین افرادی از شک و تردید به درآیند، این‌گونه خواص چگونه ما عوام را می‌خواهند هدایت کنند؟

فدوی: فدوی هر دو مورد را بدلیل ضیق وقت و تشابه موضوع، یکجا بر می رسد. مهملات خردمندانهء شما خواهر و برادر محمد(ص) رضا(ع) فجر ردخور ندارد!، همانگونه که فرمودید، قانون یعنی رهبری، ادامه الله پُرستاته، و رهبری یعنی قانون!.. دیگر چه می خواهید؟! ضمناً یکجوری که ضد انقلاب نشنود عرض می کند که بیش از 3 دهه است که جامعهء شکوهمند را عوام هدایت می کنند،خواهر احمد زاده!

بعد التحریر: ببخشید، شما با مهندس الاسلام و المسلمین،احمدی نژاد(ره) نسبتی دارید؟

 

* چوبدار: جای بسی تأسف است که به خاطر منافع حزبی و جناحی و شخصی تلاش متخصصان پتروشیمی برای تولید بنزین داخل را سیاه ‌نمایی کردند و ضربه به تولید داخلی و استقلال کشور زدند. از قوه قضائیه انتظار می‌رود با بررسی مسئله با متخلفین به شدت برخورد نمایند تا من بعد کسی این گونه بر سر تولیدات داخلی نکوبد.

فدوی: روی این عریضه عجالتاً اقدامی نمی شود کرد زیرا بجای ریش و قیچی که دیری ست که مانعة الجمعند، چوب و چماق بقول عوام already دست خودتان است، برادر چوبدار!

 

* علی(ع) زمانی: در اخبار 20:30 تاریخ 93/7/24  در برنامه صرفاً جهت اطلاع، پیرزنی به نام «ننه‌پیکاسو» را نشان داد که مادر 2 جانباز بود و برای گذران زندگی در خیابان نقاشی می‌کرد! لطفاً مسئولین از این خانواده‌های جانبازان هم دیدن کنند.

فدوی:مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، بشرف عرض رسید. ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ع- س- عج و...) فرمودند این از الطاف خفیهء انقلاب شکوهمند اسلامی ست که آن بزرگوار، «ننه‌پیکاسو» و « مونالیزا »، جزو خواهران محجبه می شوند!، برادر علی(ع) زمانی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 ژانویه المُعطر سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه