خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

20 بهمن 1393 ـ 9 فوريهء 2015

 

هراس

          برق از فدوی شدیداً پرید و پنداشت که برادران داعش به برادران خود در ایران اسلامی ملحق شده اند، وقتی که تصویر زیر را ملاحظه کرد:

         

           به حدی که زیاده وحشتی نیست..

همکاری

          فدوی گاه از هوش زیر متوسط برخی برادران شدیداً حیرت می کند که آن بزرگواران گره ای را که حتا با پا هم باز می شود، با دندان هم نمی توانند باز کنند!.. مُراد فدوی از این شکایت، یا گِله، ماجرای مشهور قدم زدن برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف، وزیر خارجهء بیت، با برادر "جان کری"، وزیر خارجهء آمریکا، آن هم در ژنو است!.. حال این ترُقّص(!) اگر در هر جای دیگری از جهان می بود، به ضرس قاطع، مسئله ای نبود؛ فی المثل، اگر این حادثه در لندن اتفاق افتاده بود، بقول عوام no problem!... می گویید نه؟ به مستورهء زیر که برادر کلب آستان علی(ع)، یعنی برادر غلام علی(ع) حداد عادل، پدر زن ولایتعهد آقا مجتبی را در خیابان های لندن و خرید از خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین،  نشان می دهد، نگاه کنید:

   

و البته به رباعی فدوی در همین رابطه نيز:

آدمی کی ترک عادت می کند
ترک دنیا و سعادت می کند
مثل این حضرت که دارد با عیال
جّد اعلا را زیارت می کند!..*

          باری فدوی در این ارتباط، به جان امام(ل)، هیچ انگیزه ای جز کمک به برادر ظریف ندارد و در پیوند با خبری که در پی می آید:     

ت        * تعدادی از نمایندگان مجلس ایران با طرح سؤالات تازه‌ای از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، خواهان پاسخ‌ گویی او دربارهء قدم زدن با همتای آمریکایی‌اش در ژنو و همین طور سفر اخیر او به پاریس شده‌اند / بی.بی.سی

           بعنوان راهنمائی عرض می کند که فدوی، اگر جای برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف باشد، بی هیچ واهمه ای به مجلس شورای "بیت" می رود. آخر گفتگو پیرامون قدم زدن در هوای آزاد هم کاری دارد؟! از این گذشته،برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف یاید بداند که اولاً، به نمایندگان محترم بیت در مجلس، گران آمده که آن زبان بسته گان باید در هوای کشندهء تهران  قدم بزنند و شما در هوای پاک ژنو!.. و دیگر اینکه اینان اصلاً بیکارند و برای خود باید مشغله ای دست و پا کنند،؛ فلذا بقول عوام  don’t worry ,be happy برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف!

          زیاده توصیه ای  نیست.

---------------------------------------------

*لطفاً نگاه کنید به آرشیو هزل داتکام:  August 10th, 2009

 

نقص فنی

          داستان درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان، در اکثر رسانه ها، تقریباً با ادبیات مشابهی گزارش شده بود. بعنوان مستوره، به چند تیتر در این راستا، نگاه کنید:

*ملک عبدالله پس از یک دوره بیماری طولانی درگذشت. / اعتماد

*ملک عبدالله در گذشت / شاهزاده سلیمان پادشاه شد. / مقرن، ولیعهد/ انتخاب

* ملک عبدالله در گذشت. / فرارو

* پادشاه عربستان در گذشت./ فارس

* مقام‌های عربستان سعودی تایید کرده اند که ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در سن 90 سالگی درگذشته است./ بی.بی.سی

          حال خوانندگان محترم ضد انقلاب بعنوان مشق شب، پیدا کنید اشکال سیم پیچی مغز برادران را که همان موضوع را بشرح زیر تیتر کرده اند:

          * ملک عبدالله مُرد. کودتای خاموش در دربار آل سعود!.. / کیهان دارالخرافه

          زیاده مشقی نیست.

 

حکایت 1

          ... و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند که از هموطنی [که مانند هزاران هموطن دیگر، هماغوشی با کژدم غربت را، به همنشینی با متولّیان وطن سابق، یعنی حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، ترجیح داده و به ژاپن گریخته بود] پرسیدند که آیا بعلت زبان دشوار آن دیار، با ژاپنی ها مشکلی ندارد؟ فرمود نه، ژاپنی ها با او مشکل دارند! حالا حکایت برادر وزیر نفت "بیت" است که بنقل از العربیه فرمود:

 

          * زنگنه: با نفت 25 دلار برای هر بشکه هم مشکلی نداریم!

          البته که  شما مشکل ندارید، ولی ملت مشکل دارد،ب رادر زنگنه!

          ادامه دارد......

 

از کرامات اقتصاد مقاومتی

          برق از مرز فدوی هم گذشت، وقتی که در خبرهای دارالخرافه، بنقل از رادیو فردا، دید که بهای دلار، به اهتمام مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته، و توابع سببی و نسبی بیت، کثرالله امثالهم، از مرز 3500 کیلو علف خرس (تومان- م) هم بشرح زیر گذشت:

          * خبرگزاری مهر گزارش داده که صرافان تهران روز يکشنبه نهم آذر ماه هر دلار آمريکا را به قيمت 3520 تومان می‌فروختند. خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ ايسنا نيز نرخ هر دلار آمريکا در معاملات بعد از ظهر را 3560 تومان گزارش کرده است. اين بالاترين قيمت دلار آمريکا از زمان روی کارآمدن دولت حسن روحانی در ايران از سال 1392 تاکنون محسوب می‌شود.

          فدوی هنوز هم همینطور ارّه به ماتحت مانده و نمی داند که چرا واحد پول مملکت حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواحنا روحی فداه(عج) را دلار، لعنة الله علیه، تعیین می کند.

          شما خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانید؟!

 

ایهام مکتبی

          روزی و روزگاری بود که "ماشین نویسی" فقط یک معنی داشت و آن تایپ کردن بود. اما، پس از تصرف عدوانی برادران، معنایش مانند همه چیز دیگر تغییر کرد؛ برای دستگرمی، به تیتری که در پی می آید، بنقل از اعتدال، نگاه کنید:

          * تصاویری از ماشین نویسی در محرم

          استنباط خوانندگان محترم ضد انقلاب از تیتر مذکور، لابد این است که مراد از يک تایپ نذری ست!  و برادران بنا دارند که بمناسبت ماه مبارک محرم، نامه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به امام زمان(عج) و ابا عبدالله (ع) را بطور نذری تایپ کنند!.، لکن چنین نیست و پس از انقلاب شکوهمند، منظور از ماشین نویسی در محرم، فعل زیر است:

 

بلا تشبیه!..

          فدوی در مرور خبرهای امشب دریافت که برادر مرتضوی ِ قوهء باه ِ فرانسه (غذائیه!..- م )، به یکی از برادران خودی، بشرح زیر شدیداً گیر داده است:

          * دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد که شرکت نفتی توتال فرانسه به اتهام فساد مالی در ارتباط با قراردادهایی که حدود بیست سال پیش با ایران بسته به دادگاه می‌رود.* / بی.بی.سی

          همانطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب به تکرار ملاحظه کرده و هم اکنون نیز در این خبر و هامش آن در زير ملاحظه می کنند، برادران کثرالله امثالهم، هیچ دخالتی در فساد عمیق مستتر در خبر بالا، جز دریافت 60 میلیون دلار وجه رایج، و البته ناقابل ِ ممالک محروسهء ولایت مستبدهء فقیه به یک مقام ایرانی (اسلامی - م )، که جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید قهر می کند، بطور علی الحساب، نداشته اند. خب این بلندگوهای استکبار، چه می گویند؟!

----------------------------------------------------

* اواخر بهار سال گذشته شرکت توتال مجبور شد جریمه‌ای معادل 398 میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به پرداخت رشوه به یک مقام‌ ایرانی، به دولت و کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا پرداخت کند. توتال، که به دلیل حضور در بازار سهام نیویورک موظف به رعایت قوانین آمریکاست، متهم شده بود که بین سال های 1995 تا 2004 میلادی (1373 تا 1383 خورشیدی)، از طریق واسطه‌هایش، حدود ۶۰60 میلیون دلار به یک مقام‌ ایرانی رشوه داده تا قرارداد توسعهء چند میدان نفت و گاز را به دست آورد!.. همانجا / بی.بی.سی

 

ایراد ناوارد

          یا فدوی، و یا برادران، یکی مان ژاپنی حرف می زند، فلذا یکدیگر را نمی فهميم! بعنوان مستوره نگاه کنید:

          * علی مطهری دیگر نماینده مردم نیست!/ روزنامه رسالت بنقل از آخرین نیوز- تیتر

و در ادامه:

          * روزنامه رسالت در سرمقاله خود، ضمن اشاره به اظهارات اخیر آیت الله جنتی در بارهء فتنه 88 در یک برامه تلویزیونی نوشت: آقاي علي مطهري باز دست به قلم شد و به اين بهانه پاسخي موهن و خارج از ادب و آداب سياسي به آيت‌الله جنتي نوشت و نشان داد يكي از عناصر كليدي اين حركت و متأسفانه بازي ‌خوردهء عوامل و عناصري است كه مي‌خواهند هر از گاهي از "نمد ِ" فتنه، "كلاهي" را بر سر افكار عمومي مردم بگذارند كه خوشبختانه با سد بيداري و بصيرت مردم مواجه مي‌شوند.

          فدوی هم که، شوربختانه، نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا، در پاسخ عرض می کند که آخر انصاف هم خوب چیزی ست؛ فلذا احوط آن است که یکی بیاید و از برادر رسالت بپرسد که کدامیک از برادران لم داده در مجلس حکومت، نمایندهء مردم است، که برادر علی(ع) مطهری باشد، برادر رسالت، هان؟!

زیاده ایرادی نیست...

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند از حیرت،سرِ همه جایش، اسفناج سبز شود!

و بناگزیر می گوید: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

          * العربیه: ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، اعلام کرد، که ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان افغانستان، یک فرد نادان و جنگ سالار است.!

 

          * ازدواج باید در دوران دبیرستان اتفاق بیفتد. / انتخاب- قرائتی

 

          * سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی، در دیدار با نرسس بدروس نوزدهم، رهبر ارامنهء کاتولیک جهان، ایران اسلامی را پرچمدار گفت‌و‌گوی ادیان توحیدی در خاورمیانه دانس.!../ بولتن نیوز

 

          * مبحث دیگری که غربی ها با ایران مشکل دارند بحث قصاص است؛ در حالیکه قصاص بسیار زیبا و مهم است و به نوعی از حقوق افراد جامعه دفاع می کند. / محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی

 

          * به گزارش پارسینه، به نقل از باشگاه خبرنگاران، عناصر داعش مجازات‌هایی را نیز برای سیگار کشیدن و یا خرید و فروش آن به دلیل ضرر رساندن به بدن انسان در نظر گرفته اند.!..

 

          * فرار داعش از 60 کیلومتری مرز ایران پس ازدریافت پیام ارتش!.. / آخرین نیوز

 

          * 300  هزارتومان، هزینهء ترمیم نیم ساعتهء پرده بکارت!../ ایران وایر

         

          * حق این است که کارگردان‌های متعهد کشورمان در موضوع نقض حقوق سیاه ‌پوستان آمریکا توسط دولت پر ادعای این کشور فیلم جدیدی بسازند و از این طریق نیمهء پنهان دولتمردان آمریکا را برملا نمایند.! / یک خوانندهء کیهان دارالخرافه

 

          * توصیه‌هایی برای مواجههء احتمالی با اسید پاشی!../ آخرین نیوز

 

          * نام حسن روحانی در فهرست 100 متفکر سال!.. / آخرین نیوز

 

          * شیرین عبادی: «اسلام برای زنان احترام قائل است»!.. رادیو زمانه

 

          * کشورهای غیراسلامی "عدالت اسلامی" را بیشتر رعایت می‌کنند!.. يک جدول رده‌بندی کشورها، که توسط یک استاد ایرانی‌تبار علم اقتصاد تهیه شده، می‌گوید که ایرلند، لوکزامبورگ، دانمارک و حتی اسرائيل به لحاظ رعایت آنچه با "عدالت اسلامی" انطباق دارد از کشورهای اسلامی پیش‌تر هستند. روزنامهء آلمانی "زود دویچه" در مصاحبه با پرفسور حسین عسکری، استاد دانشگاه جورج واشنگتن، گزارشی درباره جدول رده‌بندی کشورهایی تهیه کرده که "ارزش‌های اسلامی را رعایت می‌کنند". دویچه وله / بنقل از البرز نیوز

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

          * آيت الله جنتی: اگر گفته شود خداوند امام [خمینی] را مبعوث کرد، حرف درستی ات.! / رادیو فردا

 

          * آيت االه جنتی دربارهء اقتصاد مقاومتی گفت:‌ چه اشکالی دارد روزی یک وعده غذا بخوریم؟ / رادیو فردا

 

          * آيت الله جنتی، در خطبه‌های نماز جمعه، به نامهء رهبر جمهوری اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی که هفته گذشته منتشر شد،‌ اشاره و آن ‌را به نامهء سلیمان پیامبر به بلقیس تشبیه کرد. او در این باره گفت: «این نامهء سلیمان ما بود.»

 

          * آیت‌الله جوادی‌ آملی: قیام جهانی توسط پابرهنه‌ها شکل می‌گیرد و نامهء رهبر انقلاب بر این مبنا است. این مرجع تقلید گفت: اگر نامهء رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب منتشر شد، به دلیل این است که ایشان قیام جهانی را موکول به خواست پابرهنه‌ها می‌دانند. پابرهنگان حافظان اصلی آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند / نسیم

 

          * خداوند امام خمینی (ره) را فرستاد و او فرش نور افکند و فرشتگان را شاد نمود و شهدا را بر بال فرشتگان نشاند!.. / فارس ـ  از مقدمهء کتاب «سبک زندگی ایرانی اسلامی برگرفته از جلال و زیبایی اخلاقی در مسیر سبز انتظار فرج» اثر سرلشکر سید حسن فیروزآبادی (گروهبان گارسیا- م)، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح.

 

          * حسن نصرالله: درآمیختن خون ایرانی و لبنانی نشان ‌دهندهء یکی بودن سرنوشت ایران و حزب‌الله است./  بی بی سی

 

          * "گوش الاغی"، جدید ترین عمل زیبائی در ایران!.. / دویچه وله-

 

  د          *  يک خوانندهء کیهان دارالخرافه: در غرب اگر آزادی بیان و دموکراسی وجود دارد چرا محققان ِ دارای نظر تاریخی متفاوت با حکام غربی در موضوع هولوکاست بلافاصله به مجازات‌هایی مثل زندان محکوم می‌شوند؟ واقعاً کسانی که داعیهء مردم‌ سالاری و آزادی غرب را باور کرده‌اند دچار بلاهت هستند.

 

          * تدبیر: پیشنهاد اخراج کارمندان مجرد! / روزنامهء جمهوری اسلامی نوشت: نمایندهء ولی فقیه در استان همدان در جلسهء شورای فرهنگ عمومی، ضمن اشاره به شمار کارمندان مجرد در استان، پیشنهاد داد: کارمندان مجرد، طی یکسال آینده اقدام به ازدواج نمایند و در غیر این صورت متأهلین دارای شرایط کاری، جایگزین آنان در محیط ‌های اداری شوند.

 

          * احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان: اعضای این مجلس در صورت نپسندیدن برخی اقدامات رهبر نمی‌توانند وی را مواخذه کنند و مقابل حکم مجتهد جامع‌الشرایط اقدامی انجام دهند!/ دیگربان

 

          * احمد خاتمی، امام‌ جمعهء موقت تهران، با اشاره به اینکه «حملهء تروریستی پاریس را به شدت محکوم می‌کنیم»، گفت: «فرانسه هم باید از تروریست‌ها حمایت نکند»!

 

          * آيت الله خمينی [در نقل قول مصطفی کواکبیان، سیاست‌ مدار اصلاح ‌طلب و دبیرکل حزب مردم ‌سالاری]: «در ذات اسلام دموکراسی مندرج است و دموکراسی اسلام بالاتر از دموکراسی‌های غربی است!..

 

          * خاتمی، امام جمعه موقت تهران: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید فرموده‌اند دموکراسی همانند سنجاقی نیست که به اسلام متصل شده باشد بلکه مردم سالاری روی دیگر سکه اسلام است»./ خودنویس

 

          * نمایندهء ایران در مسابقات دختر شایسته جهان اسلام: به پوست و دماغ امتیاز نمی دهند!/ ایران وایر

 

          * عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: امکانات نظامی کشور بسیار مهم تر از معیشیت مردم است!../ ایسکانیوز

 

          * العربیه: فرمانده سپاه شیراز می‌گوید که شرط از سر گیری روابط میان ایران و آمریکا، مسلمان شدن رئیس جمهوری ایالات متحده و تقلید او از آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

 

          * العربیه: محمد تقی مصباح یزدی، روحانی اصولگرای ایرانی، می‌گوید: اگر حکم حکومتی نبود، هم طبق شرع و هم قوانینی که ما داریم سران فتنه باید مجازات بشوند و حکم شان هم اعدام است.

 

          * به گزارش آخرین نیوز، به نقل از «سی.ان.ان»، در قوانین جدید داعش، که مقر آن شهر رقهء سوریه اعلام شده، بلند خواندن ادعیه و سرودهای آئینی مسیحیان به نحوی که به گوش مسلمانان برسد جرم اعلام شده است.

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!..، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

          * گمرک ایران گزارش داده که در پنج ماه اول سال تا پایان مرداد، 43986 دستگاه خودروی خارجی وارد ایران شده است که نسبت به دورهء مشابه سال قبل حدود دو و نیم برابر شده است.

          تحشیهء فدوی: منظورتان چیست؟ می خواستید که همین میزان خودرو، از مملکت خارج شده و در ممالک محروسهء خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، تقاضای پناهندگی سیاسی کند؟ 

 

          * ایران مصرف کنندهء سالانه 500 تن مواد مخدر! / رادیوفرانسه بنقل از البرز نیوز

          تحشیهء فدوی: برای همین  است که برادران همواره، "هَشتن،  ولی خشتن"!..

 

          * وزیر بهداشت: با اعصاب مردم بازی نکنید! / بولتن نیوز

          تحشیهء فدوی: پس با کجای مردم بازی کنند، برادر وزیر؟!

 

          * کشتار به سبک داعش در گلستان ایران! یک پلنگ 18 ماههء ایرانی با ضربات متعدد تبر در مناطق جنگلی «بندر گز» از پای درآمده است؛ شکستگی جمجمه و پارگی در اندام پلنگ جوان بر اثر برخورد تبر در چهار ناحیه از بدن حیوان، به وضوح مشخص است./ آخرین نیوز،

          تحشیهء فدوی:  برادران برای دست گرمی دارند تمرین می کنند، برادر نیوز!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

       خارج از نوبت: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت،عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

          تیموری: فرانسه با تکرار سناریوی خودزنی برج های دو قلوی آمریکا، می‌خواهد، با حمایت اسرائیل غاصب ِ کودک‌کش ِ سگ ِ‌ هار ِ منطقه، از مسلمانان جهان انتقام و جلوی گرایش روزافزون به اسلام را بگیرد؛ حتی اگر به قیمت کشتن مردم خودش باشد. کی مردم غرب از این خواب بیدار می ‌شوند؟

          فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به آگاهی مردم خواب آلود فرانسه رسید. چیزهائی بلغور کردند که برگردان اش به فارسی خودمان این می شود که: "به عمل کار برآید به سخندانی نیست"!* فدوی خواستار توضیح بیشتری شد؛ در پاسخ به همان زبان یأجوج و مأجوج افزودند که منظورشان اینست که بجای شعار دادن، یک فقره ساعت شماطه دار بفرستید که کوک کنند، بلکه از خواب بیدار شوند، برادر تیموری!

          توصیهء فدوی: موقعیت از این بهتر نمی شود، تعبیهء یک فقره بمب ساعتی ساخت برادران در جوف ساعت کذائی، فراموش نشود، برادر تیموری! و من الله التوفیق!

 

ا        * يک شهروند: پرتاب ماهواره فجر افزودن برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات جمهوری اسلامی بود که نه با مذاکره و پیاده‌روی با آمریکایی‌ها بلکه با تکیه بر ظرفیت و استعداد داخلی کشور به وجود آمد.

          فدوی: همینطور است؛ بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است. و بین  خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، اگر برادر محمد(ص)جواد(ع) با آن "کری" نابکار در هوای آزاد و تمیز ژنو قدم نمی زد، ما تاکنون اولین بسیجی را، با هدف ارشاد موجودات فضائی، در مریخ پیاده کرده بودیم، برادر3893---0911 !..

 

          * عباس صفا:  وزیر محترم ورزش چرا از ابزارهایی که در دست دارد استفاده نمی‌کند؟ دنیای متوحش غرب از تمام ابزارها برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) استفاده می‌کند، ولی ما از ابزارهایی که در دست داریم و می‌توانیم با کمترین هزینه بهره ‌برداری کنیم استفاده نمی‌کنیم چرا؟ یکی از ابزارها پیراهن ورزشکاران است که در مسابقات داخلی و خارجی می‌توانیم جمله «من عاشق محمد(ص) هستم» را بر آنها منقوش نماییم؟

          فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم به  همهء ورزشکاران مسلمان و متوحش! ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ گفتند که جان اضافه ندارند زیرا اگر روی خودشان بنویسند که عاشق محمد(ص) هستند، بنظر ديگران عضو داعش تلقی خواهند شد و، افزون بر مردم جهان متمدن، از سوی نیروهای ائتلاف نیز، بمباران می شوند، برادرعباس(ع)صفا!

 

 * 7564---0938:  آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان در مقابل خواسته‌های نامشروع آمریکا و غرب قوی باشد. ما مسلمانان ایران فرزند عاشورا و رمضان هستیم. ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم ولی زیر بار ذلت دشمنان نمی‌رویم.

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بعرض وزیر خارجهء بیت، برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف رسید؛ همانطور که بفرموده شدیداً مشغول نرمش قهرمانانهء صبحگاهی بودند گفتند گوش ضد انقلاب کر!، آخر این چه فرمایش مهملی ست؟ زیرا از عاشورای  1400 سال پیش تاکنون، آنقدر به سر مغز خود کوبیده اید که نه جان، و بهمین میزان در رمضان در اثر 30 روز گرسنگی دیگر نا ندارید، what are you talking about?

 

 * 3682---0917 : با تشکر از دولت محترم، ما کاهش تورم کیف پولمان را به وضوح احساس می کنيم!

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید دار بیت، کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: قابلی نداشت، any time  برادر!..3682---0917

 

          * زحمتکش- کشاورز روستای دوراب نکا: در روزنامه خواندم دولت پنج برابر مصرف داخل کشور برنج از خارج وارد کرده است. در ضمن در مرکز خرید برنج داخلی، یعنی شهرستان نکا، هنوز یک ریال به یک کشاورز نداده‌اند. معلوم نیست چه دستی در کار است که نمی‌گذارند در هیچ عرصه‌ای خودکفایی صورت بگیرد...

          فدوی: معلومست دیگر، دست  استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین؛ این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر زحمتکش؟!

 

 * 3546---0939: بهتر است که علوم دینی در مدارس توسط روحانیون برای دانش‌آموزان تدریس شود. متاسفانه درحال حاضر در مواردی افرادی در مدارس متولی تدریس علوم دینی به دانش‌آموزان ما شده‌اند که گاهی خودشان رابطه مستحکمی با دین ندارند و دارای عقاید متزلزل هستند.

          فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله، بطول مبارک رسید؛ بعد التحیه و السلام فرمودند گذشت آن زمانی که روحانیون بیکار بودند؛ امروزه بحمدالله والمنة در رأس همهء امور و مشاغل قرار گرفته و دیگر وقت پرداختن به کارهای کم درآمد و پائینی چون آموزگاری را ندارند، برادر  3546---0939!..

 

 * 6290---0915:  بسیاری اوقات وقتی برای درمان دردی به برخی از پزشکان مراجعه می‌کنیم حتماً باید به آزمایشگاه خاص و داروخانه خاصی که با آقای دکتر مرتبطند مراجعه شود والا آزمایش و داروهای اخذ شده شما دارای اشکال است و از نظر پزشک قابل قبول نیست. از وزیر متعهد انتظار می‌رود این بیماری برخی از پزشکان را نیز درمان نماید.

          فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت افراط در نرمش قهرمانانه همه جایشان درد می کرد، به شرف عرض رسید. بعدالتحیه و السلام فرمودند اندکی تأمل کنید تا معظم له، جنگی را که در دست اقدام دارند بعون الله راه بیاندازند، تا آن پزشکان نابکار را، به خط مقدم جبهه بفرستند، برادر 6290---0915!.. والله مع الصابرین.

 

          *551---0935: 20 : هشت سال است تعمیرکار کمپرسور هوا هستم. به دلیل بی‌کیفیت و ارزان بودن اجناس چینی در داخل کشور بیکار شده‌ام؛ مستاجر بوده و درآمد دیگری ندارم. از مسئولین کشور برای نجات این بخش از نیروهای کار که زمینگیر شده‌اند تقاضای مساعدت دارم.

          فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترقص در آمده بودند، به شرف عرض رسید؛ بعدالتحیه و السلام، و پس از صدور چند آروغ ستاره دار، فرمودند که چین از خطوط قرمز نظام است و کاریش نمی شود کرد، لکن با صدور شما و افراد مشابه به چینِ مثلاً کمونیست موافقت فرمودند. و من الله التوفیق

 

          * نوروز زاده از انجمن کفش ‌ماشینی قم:  توزیع نامناسب و برداشتن سقف قیمت الکل از سوی پتروشیمی اراک، سبب بالا رفتن شدید قیمت و پایین آمدن صادرات کفش و تعطیلی تعدادی از واحدهای تولید کفش استان قم گردیده است. انتظار می‌رود برای جلوگیری از وارد آمدن لطمه به واحدهای تولیدی ضمن تهیه گزارش مسئولین امر تدبیری نمایند.

         فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظرمعظم له رسید، بعدالتحیه والسلام نتوانستند بین گودرز و شقایق (جمع شقیفه- م) در عریضهء شما، رابطه ای برقرار فرمایند لکن افزودند که افزایش بهای الکل با مصرف آن در جامعهء شکوهمند نسبت مستقیم دارد، برادر نوروز زاده!..

 

* 9020---0912: سیما در جذب اسپانسر رویهء افراط را در پیش گرفته است. در آگهی تبلیغی مربوط به نمایشگاه یافت‌آباد که در برنامه کودک پخش شد، اتاق‌های مجلل کودک را بعنوان نیاز غیرقابل انکار در زندگی امروزی برشمرد! آیا پخش این قبیل آگهی در این شرایط اقتصادی و در حالی که مردم در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، صحیح است؟ آیا ترویج سبک زندگی اسلامی این است؟

          فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم،! فدوی هم شدیداً با شما موافق است که سبک زندگی اسلامی همین است که داریم با پوست و گوشت خود تجربه می کنیم؛ برادر9020---0912!

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!....

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

هفتم فوریة  المجعّد سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

         

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه