خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

27 بهمن 1393 ـ 16 فوريهء 2015

 

معضل فرهنگی تازه..!

          فدوی تاکنون و پیش از زیارت نکته ای که بنقل از آخرین نیوز در پی می آید، بر این تصور باطل یود که زنان، فقط تا زمانی که در این جهان، شانس زندگی در محدودهء جغرافیائی ولایت بهجت افزای فقیه را دارند، بابت حجاب اجباری، آماج عملیات ایذائی برادران، کثرالله امثالهم، هستند و پس از ترک جهان فانی، از تیررس جنود ظفر ورود مؤمنین خارج، و آسایش و احترام نداشته در زمان حیات را، در جهان باقی تجربه خواهند کرد!، لکن خبر مذکور او را شدیداً از اشتباه در آورد. شما خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز، لطفاً با زبان خوش، متنبّه شوید:

          * فایز نیوز: «اعلامیه های ترحیم با تصاویر زنان با آرایش! چندی است که عده ای دانسته یا ندانسته اقدام به انتشار اعلامیه های ترحیم با تصاویر زنان و دختران می کنند که جای تأسف و نگرانی دارد! این امر جدا از اینکه تصاویری گاهاً با آرایش و نامناسب عرف را در اختیار همگان قرار می دهد، سبب شکسته شدن حریم عفت و سبب عذاب روحی برای میت می شود! اینکه چه ضرورتی دارد که عکس متوفای زن در اعلامیه ها چاپ شود، معلوم نیست و البته صرفاً درخواست صاحبخانه عزا نمی تواند دلیل قابل قبول باشد! در این بین نقش پر رنگ چاپخانه ها در مراکز تکثیر خودنمایی می کند که اگر هم اکنون جلوی این امر گرفته نشود شاید در آینده به یک معضل فرهنگی بدل شود!»

          زیاده معضلی نیست..

 

حاج آقا چه فکر می کرد،چه شد..!

          فدوی در توّرق جراید شریفهء دارالخرافه خواند که:

          * خاتمی: «خواست مردم در انقلاب این بود که فساد ریشه کن شود».

          در پاسخ عرض می کند که حالا چه فرقی می کند؟، چه خواجه علی(ع) و چه علی(ع) خواجه! و یا، ز هر طرف که شود کشته سود اسلام است. خب برادران، گلاب به رویتان، یک پرده بالا گرفتند و در پروسهء ورجاوند قضای حاجت، بجای فساد، انقلاب ریشه کن شد، برادر محمد(ع)*خاتمی!

          زیاده فسادی نیست.

-----------------------------------------------

*بنظر می رسد که پیامبرشما چندان هم گرامی نیست! فلذا بجای (ص)، عجالتاً (ع) می گیرد،مگر اینکه اخلاق اش را خوب، یعنی با مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته، هماهنگ نماید، برادر سید خندان!

 

راز

          فدوی نمی داند که در مؤسسات مقدس برادران چه حکمتی ست که جاندار و بی جان، خودشان را در مقابل آنها، آتش می زنند..! ملاحظه کنید:

          * آخرین نیوز: «جزئیات خودسوزی تولیدگر ایلامی مقابل بانک دولتی».

          * همانجا: آتش‌ سوزی یک خودرو مقابل ساختمان وزارت اطلاعات.

          زیاده حریقی نیست.

 

کنترل کیفیت

          فدوی در مرور خبرهای امروز، بنقل از آفتاب، خواند که:

          * موزهء حشرات چین اعلام کرد: این حشرهء عظیم‌الجثه که از سوی حشره‌ شناسان به عنوان یک شاخص کیفیت آب شناخته می‌شود به حدی بزرگ است که می‌تواند کل صورت یک فرد بالغ را بپوشاند. این حشره لانهء خود را روی آب‌های تمیز می‌سازد و نسبت به کوچکترین تغییر در PH‌ آب و نیز وجود هر گونه اثری از آلودگی هوا به شدت حساس است. در صورت بروز کوچکترین آلودگی در آب، این حشره برای یافتن آب‌های تمیزتر نقل مکان می‌کند.

          خوانندگان محترم ضد انقلاب، بویژه در خوزستان، بیخودی دنبال این حشره که در حکم میزان سلامت آب و هواست در ایران سابق نگردند که "جسته ایم ما،یافت می نشود "..!

 

واژه شناسی تطبیقی

          همانطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند،حکومت شکوهمند اسلامی ما، برای هر چیزی واژهء خاص خودش را دارد؛ فی المثل «حقوق بشر» که دست آورد بشریت است، نزد برادران فاقد اعتبار بوده و در مقابل آن و برای خالی نبودن عریضه، «حقوق بشر اسلامی» را بافته اند. و یا در خبر زیر

که از کیهان دارالخرافه نقل می شود "تکریم" بجای "توهین" آمده است:

          * «یک نمایندهء اصلاح‌طلب از طرح شهرداری تهران برای تکریم* بانوان کارمند شهرداری برآشفت».

          و یا در شمارهء دیگری از همان جریدهء شریفه:

          * «طرح شهرداری تهران در تکریم بانوان همکار این سازمان و جدا سازی محل کار آنان با اختلاف‌نظر در محافل دولتی و حامیان آنها همراه شده است».

          و لابد چه فرقی می کند، هر دو مصدر باب تفعیل اند..!

          و نیز این یکی که برای توهین به زنان، واژهء مترادف دیگری دست و پا کرده است:

          * روزنامهء شهروند: «حدود 2 ماه پیش، شهرداری تهران در بخشنامه‌ای داخلی و محرمانه از شهرداری‌های مناطق و سایر سازمان‌های زیرمجموعه‌اش خواست تا در راستای اجرای طرحی که شهرداری تهران آن را «ارتقای مقام زنان»! نامیده، نسبت به جدا کردن فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد در شهرداری اقدام کرده و از به‌کارگیری زنان در پست‌هایی مثل منشی، مسئول دفتر، تایپیست و... خودداری کنند». / آخرین نیوز

          می بينيد که روز روشن به "توهین" می گویند "تکریم"! رو که‌ نیست، سنگ پای چینی ست ماشاءالله!...

          باری، فدوی البته پیش از این، کم و بیش به این مقوله پرداخته، فلذا اینک دیگر خیال ورود ماهوی به آن را ندارد،و مرادش تنها مقدمهء نکته دیگری ست که در پی می آید: در فرهنگ واژگان مؤمنین، کثرالله امثالهم، هرچه پسوند "صلواتی" داشته باشد، رایگان است!؛ مانند ایستگاه صلواتی!:

          فدوی، برای جوری جنس، «باد صلواتی»! که در راهپیمائی قدس به مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، عرضه شد را هم، اضافه می کند:

          و از همه مدرن تر،ماساژ صلواتی زائران حسین(ع)ی!

          حال فدوی، در شک بین دو و سه شدیداً گیر کرده که آیا قاضی"صلواتی" نیز از مقولهء بالاست  که دارد همینطور رایگان، مردم را به زندان می فرستد؟!

          * بی بی سی: گزارش ها حاکی است که قاضی صلواتی مدتی پيش حکم شش سال حبس تعزیری آقای میردامادی را در شعبهء 15 دادگاه انقلاب به او ابلاغ کرده است. سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در ایران که به "تبلیغ علیه نظام" و "تبانی علیه امنیت داخلی کشور" متهم شده بود، در دادگاه بدوی به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

زیاده شکی نیست.

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند..!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

          * تروریست‌های داعش بودجهء دو میلیارد دلاری را برای سال 2015 خود در نظر گرفته‌اند تا هزینهء‌ دستمزدهای شبه ‌نظامیان و غرامت به خانوادهء شبه‌نظامیان کشته‌ شده را پرداخت کنند. / آخرین نیوز

          تحشیهء فدوی: اولاً به برادرانی که دارند در راه اسلام عزیز و ناب محمد(ص)ی مجاهدت میفرمایند، نفرمایید تروریست،!  ثانیاً یاد بگیرید!، نصف شماست، کسری بودجه هم ندارد!

 

          * ایران برای داعش خط و نشان کشید. / آخرین نیوز- تیتر

          تحشیهء فدوی: معاذالله..! برادر که برای برادر، خط و نشان نمی کشد!

 

          * ماجرای خروج بی‌سر و صدای بيست و دو میلیارد دلار ارز از کشور در اواخر دولت قبل. / بهار نیوز

          تحشیهء فدوی: هر چه بود به خیر گذشت، ضمناً بفرمودهء رهبری، ادامه الله پروستاته، "کش اش ندهید".  راست می فرماید! اینگونه پول توجیبی ها قابل این حرف ها که نیست..! برادر بهار نیوز!

 

          * جانشین فرمانده نیروی انتظامی دربارهء دستگیری عامل یا عوامل حوادث اسیدپاشی اصفهان تصریح کرد: «فعلا خبری از دستگیری عامل یا عاملان اسیدپاشی اصفهان نیست».

          تحشیهء فدوی:  خبری هم نمی شود!

 

          * بریدن سر متهم با ساطور در دادگاه ايلام. / تدبیر- تیتر

          تحشیهء فدوی: به لقمان گفتند سر بریدن از که آموختی،گفت از داعشیان..!

 

* دويست و سی  نمایندهء مجلس: «حصر» را اقدامی قانونی می‌دانیم. / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: صحیح است، صحیح است..!

 

          * ایران در جایگاه هفتم کشورهایی که مسیحیان در آن‌ها پیگرد می‌شوند. / دویچه وله

          تحشیهء فدوی: چه کنیم، که همه جا حق مان را می خورند!

 

          * مذاکره با رهبر انقلاب برای نامگذاری سال آینده (مصوبه: ضرورت نام‌گذاری سال آینده توسط رهبر انقلاب و با پیگیری مسئولین در مبحث محیط‌ زیست)

          تحشیهء فدوی: حالا اگر شاه هم ببخشد، شیخ علی(ع) خان نمی بخشد..! بهر حال فدوی برای اینکه به سهم خود به معظم له کمک کرده باشد،"گردش قهرمانانه " را به اتفاق مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین، در محیط زیست تخریب شده برای سال آینده پیشنهاد می کند..!

 

          * تاج دوشیزهء شایسته جهان بر سر یک زیباروی کلمبیایی. فارغ‌التحصیل در رشتهء مدیریت مالی، عاشق خانواده و دوستدار حیوانات از جمله ویژگی‌هایی است که دوشیزه شایسته جهان در سال 2105 از آن برخوردار است؛ زیبارویی 22 ساله از کشور کلمبیا به نام پالینا وگا. / دویچه وله

          تحشیهء فدوی:بین خودمان باشد، برادر دویچه وله؛  آنچه که ذکر شده است، از مصادیق بارز بی ناموسی ست، انشاءالله به آنجا که رسیدیم، تلافی می کنیم..!

 

          * قدم زدن با جان کری در شأن جمهوری اسلامی ایران نبود./ کیهان دارالخُرافه

          تحشیهء فدوی: دوباره راست فرمودید! فدوی هم بفهمی نفهمی، مبالغی کسرشأن اش شد؛ بجای قدم زدن باید می دویدند، برادر حسین(ع)! 

 

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

خارج از نوبت:

          فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و یا بمنظور کسب تکلیف، به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

* 7013---0912: «دانشگاه پیام نور شهرستان ری در کاری قابل تأمل اقدام به برگزاری آزمون مختلط دانشجویان دختر و پسر کرده است. بعضی از دختران ساپورت ‌پوش و با آرایش غلیظ کنار پسران قرار داده می‌شوند. چرا؟ آقایان مخالف بهشت زوری بودند ولی خودشان جهنم زوری راه ‌انداخته‌اند.!»

          فدوی، بمنظور صرفه جوئی در وقت،"پیام نور" را با "پیام زور" قافیه کرده، ومراتب را در اجرای فریضهء لایتغیّر "امر بمعروف و نهی از منکر" با  قید چندین فوریت و بعنوان ناهی از منکر، شدیداً به آگاهی آن جوانان نابکار رساند. نتیجه اینکه جای شما خالی، فدوی را شدیداً تنبیه، و شل و پل روانهء بیمارستان کردند،! و این پیام را هم توسط وی برای شما  فرستادند:

بیت

گر تو را در بهشت باشد جای

دیگران دوزخ اختیار کنند!

(این چند سطر را فدوی، به اجمال و اختصار، در اورژانس شبانروزی خاتم الاشقیاء قلمی کرد).

 

* 0334---0912: آقای رئیس‌جمهور! در ظرف یک سال و نیم مذاکرهء تیم نمایندگان شما مرتب در مصاحبه‌های خود دو کلمه بیش نگفتند، «دربارهء کلیات موافقت شده و جزئیات مانده است». ما که به عقیده شما بیسواد هستیم، چیزی نفهمیدیم. شما که سواد دارید بگویید تا  ما هم بدانیم!

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام و المسلمین، حسن(ع) روحانی رسید. در پاسخ، بعدالتحیه والسلام فرمودند وقتی هنوز سواد ندارید،چه فرقی می کند،؟ با سواد که شدید،خبر بدهید، برادر0334---0912..!

 

          * 9107---0939: در بلوار مرزداران، بوستانی افتتاح شده و شهرداری به تازگی تعدادی سطل و صندلی چوبی در آن نصب کرده است. معتادان هر شب این صندلی‌ها را می‌شکنند و آتش می‌زنند. لطفاً مسئولان نیروی انتظامی رسیدگی کنند.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، بعدالتحیه والسلام فرمودند وقت ندارند خودتان قبول زحمت کرده و آن نگونبختان را در آتشی که بر پا می کنند، بیاندازید، برادر9107---0939

 

          *1961---0936 : مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای کلدوزخ از توابع شهرستان ایذه در سال 1358 شمسی با آجر ساخته شده و در طول این مدت فرسایش زیادی پیدا کرده است. از آنجا که منطقه محروم می‌باشد نیاز است مسئولین امر برای بازسازی این خانهء خدا مساعدت لازم داشته باشند.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند گرفتارند فلذا هزینهء مربوطه را عجالتاً از صاحبخانه مطالبه کنید، برادر 1961—0936!

 

          * محمدی: از معاونت فنی سیما درخواست می‌شود مشکل گیرندگان دیجیتالی تهران را برطرف نماید. وقتی قصد تغییر شبکه‌ای را داریم پیام «سیگنال موجود نیست» بر روی صفحهء سیاه تلویزیون نقش می‌بندد. ما از 23 شبکه تنها 13 شبکه را دریافت می‌کنیم. با یک بارندگی نیز باید با آنتن و دستگاه گیرنده کلنجار برویم تا چند شبکه از مجموع 23 شبکه را بتوانیم تا حدودی تماشا کنیم.

          فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید.در بازدم و بعدالتحیه و السلام فرمودند در باب سیگنال معذورند لکن امر و مقرر فرمودند که در حوالی منزل شما باران نبارد، برادر محمد(ص)ی!

 

          * 5954---0919:  از مسئولین امور مساجد انتظار می‌رود در تغییر نام برخی مساجدی که نام شان برازندهء مسجد نیست جدیت بیشتری داشته باشند. مثلاً در ارومیه مسجدی به نام «مسجد جنرال» وجود دارد!

          فدوی: مراتب در شرایطی که، بعلت افراط در نرمش قهرمانانه، دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید، قدری متغیّر شده فرمودند که از امامزاده بیژن یا کامبیز که بدتر نیست. و در پایان نیز افزودند که "برو بذار باد بیاد". خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی ساده را، اینطور سر کار گذاشتید. برادر 5954---0919..!

 

          * 5862---0919: در ِ امام‌زادهء واقع در باغ فیض تهران صبح‌ها بسته است و نماز صبح در این مکان اقامه نمی‌شود. از مسئولین سازمان اوقاف درخواست داریم در این مورد تجدیدنظر داشته باشند.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: امام ‌زاده فیض(ع) در مرخصی استعلاجی هستند، برادر 5862---0919..!

 

          * 5591---0912: وقتی وزیر خارجهء آمریکا با افتخار اعلام می‌کند پراگماتیست (عملگرا) است، وزیر خارجه ایران هم باید با افتخار اعلام کند انقلابی می‌باشد.

          فدوی:  مراتب در حاشیهء نشست اخیر 1+5 که فدوی نمی داند کی قرار است 6 بشود، به آگاهی وزیر خارجهء بیت رسید. پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) آل محمد(ص) فرمود: بسمه تعالی- نمی شود لکن!؛ زیرا "عملگرا" و "انقلابی" هم قافیه نیستند، و بعنوان حس ختام نیز فرمودند درست است که ما عملی هستیم، لکن عملگرا نیستیم، برادر 5591---0912..!

 

          *4262---0914 و 3877---0912: سخنگوی دولت گفت: افزایش حقوق کارمندان به میزان نرخ تورم خواهد بود، ولی نگفت کدام تورم! آیا تورم اعلامی دولت ملاک می‌باشد یا تورم واقعی جامعه که مردم را رنج می‌دهد؟ با این روند بعید نیست که سال آینده اعلام کنند نرخ تورم به زیر صفر رسیده است.

          فدوی:  مراتب در مجال مغتنمی که قدری هم شنگول بودند، به شرف عرض سپر اقتدار ملک پاسبان شان رسید. پس از صدور چندین آروغ ستاره دار فرمود، آنچه زیر صفر می رود، فقط هواست، برادر 3877---0912 و توابع!

 

          * 0348---0919: معاون مدرسه‌ای که در بوشهر به دانش‌آموزان چفیه‌دار اهانت نموده نمی‌داند اگر همین چفیه‌داران مقابل صدام ملعون ایستادگی نمی‌کردند امثال ایشان می‌بایست پوتین‌های یانکی را بلیسند و برایشان واکس بزنند!

          فدوی: والله برادر0348---0919 بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود،فرق عمده ای نکرد چرا که بجای پوتین، نعلین می لیسند، برادر 0348---0919..!

 

          * شهباز: بعضی مکرراً بیان می‌کنند که نظام باید اهل بخشش و نرمش باشد و منظورشان چشم ‌پوشی از عمق مفاسد فتنه‌گران است، اما طرفداران این نظر با ساده‌لوحی خود اسلام‌ شناسی را با خوانش جریان خزنده لیبرالیستی اشتباه گرفته‌اند و نمی‌دانند اسلام فتنه‌گران و اشرار را اهل بغی و مفسد فی‌الارض می‌داند.

          فدوی: نخیر اینجوری ها هم که می فرمایید نیست و فی الواقع، شایعهء ضد انقلاب است و "منظورشان فقط چشم ‌پوشی از عمق مفاسد فتنه‌گران " نیست، بلکه  اواخر بهار سال گذشته شرکت توتال مجبور شد جریمه‌ای معادل 398 میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به پرداخت رشوه به یک مقام‌ ایرانی (اسلامی - م)، به دولت و کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا پرداخت کند. که چشم پوشی شد!

 

          * فخرالساعه: روزنامه‌های زنجیره‌ای هفته قبل تصویر و اظهارات یکی از سران فتنه را تیتر صفحه اول خود قرار داده بودند مبنی بر اینکه: «اصلاح‌طلبی، به دینی پایبند است که می‌گوید رأی مردم معتبر است». اولا دین اسلام اعتبارش را از رأی مردم نمی‌گیرد بلکه این رأی مردم است که بر پایهء آموزه‌های اصیل دین معتبر است! ثانیا سران فتنه بر حرف ظاهر فریب خویش هم پایبند نیستند؛ فتنه‌ای که آنان در سال 88 بر پا کردند فقط برای این بود که به رأی اکثریت مردم اعتبار و احترامی قائل نبودند.

          فدوی: بعرض رسید؛ پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل (ص) فرمودند خودمان می دانستیم که در شرع انور، مردم در حکم دست پنجم خر است، آخر این هم دیگر گفتن داشت که مزاحم شدید، برادر فخرالساعه؟!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی..!..

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 فوریة المجعد سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

         

         

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه