خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

18 اسفند 1393 ـ 9 مارس 2015

 

کس نخارد پشت زن / جز ناخن انگشت زن!

          بنظر می آید که زن، "..که جهان خرّم از اوست"(1) دیگر حوصله اش از جهان مرد و مرگ سالار شدیداً سررفته و خود شخصاً زمام امور خویش را بدست گرفته است، و چه خوب!. این روند براحتی، از "ملاله یوسف زای"(2) تا "تسلیمه نسرین"(3)، قابل ملاحظه و مشاهده است. در ایران سابق نیز که دیگر قضیه اظهرمن الشمس است؛ از حجاب اجباری- تفکیک جنسیتی - و محرومیت از بدیهیاتی چون تماشای مسابقات ورزشی، تا حسن ختام عملیات ایذائی برادران، که اسید پاشی به صورت زنان و دختران جوان باشد... از آنجا که حکومت، نه تنها مانع، بلکه عامل و آمر این بربریت هاست، او نیز با این هیئت در خیابان ظاهر می شود، تا ضعف عظیم نظام مقتدرِ ملک پاسبانِ سپهر اقتدار را،در صیانت از نیمی از شهروندان اش به نمایش بگذارد:

          صدای مخملی زن، نه تنها اجازهء اجرا و پخش در جامعهء شکوهمند اسلامی را ندارد، بلکه مرد هم اگر از صدای نازکی برخوردار باشد، حتا اگر نابغه هم باشد، به درد سر می افتد!. فدوی قاصم الجبارين را گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و پروستات مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب، ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نيست و خود ِجنس است؛ اصلاً این هم سند منگوله دارش:

          * استاد نخبهء فیزیک، در گفت‌وگو با «شرق» خبر داد: «صدای زنانه عامل قرارداد نبستن استاد دانشگاه!»/ تیتر

          و بقیه را هم از زبان شاکی، که آقای اکسیری فرد نام دارد، و بموجب همان منبع، فیزیکدان نخبه ای نیز هست، بخوانید:

          * «...ماه‌ها رفت‌و‌آمد کردم و به ‌هیچ‌ وجه علت را به من نگفتند و تا ماه‌ها طفره می‌رفتند. تا روزی که در نمازخانهء دانشگاه بلند‌گو را از امام‌جماعت مسجد گرفتم و اوضاع را برای دانشجویان مطرح کردم، پس از آن امام‌ جماعت و نمایندهء ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها پیگیر کار من شدند و از جانب امام‌ جماعت دانشگاه شنیدم، کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه ‌نصیر صلاحیت فردی من را رد کرده‌اند، چرا؟ چون من صدایم نازک است و به‌ اصطلاح آنان صدای زنانه‌ای دارم..

          تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مهمل"!

          باری- در افغانستان نیز:

          * دویچه وله: «کبری خادمی، هنرمند جوان افغان، پنج‌شنبه 7 بهمن 1393 (26 فوریه 2015) در حالی که پوششی آهنین برجستگی‌های اندام او را پوشانده بود در خیابان‌های کابل قدم زد. او دست ‌درازی مردان به اندام خود را در خیابان‌های ایران، پاکستان و افغانستان تجربه کرده است».

 

 

          باز خدا ابوی ِ برخی مردان اهل ترکیه را، با شهدای صدر اسلام عزیز محشور کند که:

          * «صدها نفر از مردان ترک در اعتراض به خشونت علیه زنان و شمار فزایندهء قتل‌‌های وحشیانهء زنان به دست مردان در ترکیه با پوشیدن دامن کوتاه دست به تظاهرات زدند»./ همان منبع

          به پایان آمد این "جوهر،خشونت "همچنان باقی..!

          به امید روز نزدیکی که جهان، دشواری های طاقت فرسای زنان، بویژه در جوامع مذهب زده و متعصّب را، بهر زحمتی که شده، درک کند!..

          آمین یا رب العالمین

          مارچ 015

_____________________________

یادداشت ها

 (1) به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست/ عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست – سعدی

(2) دختر نوجوان پاکستانی  که عجالتاً از تیر غیب طالبان، جان سالم بدر برده است.

(3) پزشک و نویسندهء بنگلادشی که بر بنیان های زن ستیزانهء مذهبی شورید و ناگزیر به ترک وطن شد.

 

گزارش

          فدوی، در مرور خبرهای امروز، به خبر نگران کننده ای برخورد که صلاح دید که مقام معظم رهبری، خلدالله ملکه و سلطنة، را بدون وقت قبلی و بقول عوام as soon as possible در جریان بگذارد:

          * معلمان در چندین شهر ایران "تجمع سکوت" برگزار کردند./ دویچه وله

          باری- فدوی مراتب به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: نگران نباشید زیرا در فرهنگ ما، سکوت علامت رضاست، برادر فدوی!

          حال گیری از این بیشتر نمی شود..!

          زیاده نگرانیی نیست..

 

فراخوان فدوی

          شهر شدیداً شلوغ است و فدوی یک لاقبا در این فکر که، در ازدحام بیانیه ها و اعلامیه ها، چرا او برای جوری ِ جنس هم که شده، دستکم یک فراخوان ندهد؟ خدا را چه دیدی؟ یکوقت دیدی گرفت و او هم به نوائی رسید!؟

          در توضیح بیشتر عرض می کند که فدوی، پس از گذشت سی و چند سال از درگذشت انقلاب شکوهمند، هنوز هم شیفتهء این فرمایش حضرت امام(ل) است،(1) آنگاه  که حیات، در قید او بود!(2)، یعنی آنجا که در تقابل با ُامّت رفاه طلب،اما به خاک و خون خفته فرمود: «هی نگوئید که اسلام برای شما چکار کرد، بگوئید شما برای اسلام چکار کردید؟!..» بزرگوار در آن سن و سال، واقعا ً راست فرمود!(3). باری- فدوی بنا دارد که ضمن استغفار و در امتثال اوامر امام راحل(ل) و نیز امام حاضر، حفظ الله، غفلت سی و چند سالهء خود را در تأسی از فرمایش مذکور شدیداً جبران کرده و بر پایهء خبری که بنقل از ایران پرس در پی می آید، فراخوان مبسوطی صادر و از کافهّء مردم با هر باور و بینش، اعم از روشنفکر و تاریک اندیش، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، دعوت می کند تا در تاریخ و محلی که متعاقباً اعلام خواهد شد، حضور بهم رسانده و برای اجابت دعای مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته و برادر سعید حدادیان بدرگاه احدیت عز اسمه،شدیداً استغاثه کنند:

          * ایسنا: «خامنه ای: دعا کنید هرچه زوددتر شهید بشوم! سعید حدادیان - مداح اهل بیت (ع) - در جلسه هفتگی هیات رزمندگان غرب تهران، دربارهء مرتضی پاشایی و التماس دعا از رهبر انقلاب و پاسخ ایشان مطالبی را بیان کرد».

          سایت «فرهنگ ‌نیوز» نيز مشروح اظهارات حدادیان را منتشر کرده که گزیدهء آن در پی می آيد:

          * «این بندهء خدا (پاشایی)، پسر بدی نبود. همین جلسهء ما هم می‌آمد. اهل روضه بود، اهل مذهب بود. اتفاقاً چیزی هم که برای برنامه ماه عسل خوانده است یک چیز مذهبی خوانده که مردم آمدند. حالا یک عده هم دنبال این بودند که یک شلوغی ‌هایی بکنند. آنها هم آمدند باخت خودشان را نشان دادند؛ والا عمدهء جمعیت، جمعیتی بود که به هوای آن برنامه‌های ماه رمضان آمدند، و بعد هم مردم ما مردم بامحبتی هستند، بالاخره این آدم یک مریضی سختی کشیده، تصاویر بیمارستان ایشان را که نباید پخش می‌شد، پخش کردند، روحیهء مردم تحت تاثیر قرار گرفت و آمدند تشییع جنازه».

          * «از سال 70 تا حالا که به خاطر برنامهء روضهء ما خدمت ایشان (مقام معظم رهبری) می‌رسیم، چهار پنج بار من از ایشان خواستم که برای شهید شدن من دعا کنند..! ولی هر بار به طریقی... مثلاً گفتند ان‌شاء‌الله زنده باشید. امسال، بعد از برنامه، من ایشان را قسم دادم که دعا کنید من شهید بشوم. حالا بلندای جواب ایشان را ببینید که من دیگر واقعا لال شدم. ایشان فرمودند باشد، به شرطی که شما هم همین دعا را برای من بکنید!

------------------------------------------------------------

(1) لطفا ً دندان (اگر هنوز دارید!)، روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته و فحش ندهید! زیرا افزون بر آن که قاصم الجبارین را خوش نمی آید، ممکن است یکوقت عمامه مان نیز شدیداً  توی هم   برود خواهر- برادر ضد انقلاب!

(2) مغلوبِ "در قید حیات"..!

(3) احوط آن است که بجای دشنام دادن به فدوی، به ایهام مستتر در عبارت توجه کنید،خواهر- برادر ضد انقلاب!

 

الاهم و فی الاهم

          خوانندگان محترم ضد انقلاب،برای دستگرمی نخست به تیتر خبری که در پی می آید نگاه کنند:

          * زن تروریستی که حزب‌الله شکارش کرد! / تیتر

          ادامهء خبر را هم ملاحظه کنید،خالی از خطر نیست!:

          * «به گزارش آخرین نیوز، اطلاعیه ای در منطقۀ الضاحیه پخش شد که مردم را دربارهء عملیات انتحاری احتمالی آگاه می ساخت. در این اطلاعیه آمده است: زنی به نام "خدیجه عبدالکریم حمیّد"، به خود کمربند انفجاری بسته است و با سر کردن چادر، قصد دارد خود را در میان عزاداران حسینی جا بزند.

حزب الله، به همراه ارتش لبنان، تدابیر امنیتی شدیدی بر روی دروازه های ضاحیه اتخاذ کرد و پلیس و نیروهای امنیت داخلی لبنان نیز دست به کار شدند و هشدارهای لازم را به همه مراکز امنیتی و پلیس لبنان اعلام کردند.! بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای حزب الله، موفق شدند خدیجه را دستگیر کنند».

          والله، برادر حزب الله، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی البته اهل سوء استفادهء بهینه نیست، لکن اگر فدوی هم بود همین کار را می کرد، البته بخاطر خودش، نه بخاطر مؤمنین!...

 

عورت

          فدوی نمی داند که چه کند که عورت اش، مانند کتاب، جلو هر کس و ناکس، بویژه خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، که تازه ختنه هم نشده اند، باز نباشد؟! گفتن ندارد که برادر فدوی، شدیداً غیرتی ست و به این سادگی ها، زیر بار خیلی بی ناموسی هائی از این قبیل که در پی می آید؛ عمراً نمی رود:

          * مسیرآنلاین: «قدردانی آیت الله سیستانی از داور با غیرت کره ای! دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی با برگزاری مراسمی در تهران از داور کره‌ای مسابقه کبدی ایران و هند که از حجاب ورزشکار ایرانی حمایت کرد، قدردانی خواهد کرد. پس از دعوت این داور کره ای به ایران، نمایندهء آیت‌الله العظمی سیستانی در مراسم مذکور هدایایی ــ از جمله یک تخته فرش نفیس ایرانی ــ به وی اهداء و از احترامی که او به ارزش های اسلامی گذاشت تجلیل خواهد نمود. شایان ذکر است در بازی کبدی بانوان بازی‌های آسیایی اینچئون بین تیم‌های ملی ایران و هند، هنگامی که بازیکنان هندی به سمت یکی از بازیکن تیم ایران یورش برده بودند، اقدام به کشیدن او می‌کنند که این کار باعث افتادن مقنعه وی از سرش می‌شود. در این لحظه، داور کره‌ای این بازی، در حرکتی ستوده، کت خود را از تن در آورد و روی سر بازیکن ایرانی انداخت تا حجاب او از بین نرفته باشد! تحت تأثیر این حرکت داور، بازیکنان هندی هم در همان لحظات اوج حساسیت بازی به بانوی کبدی باز ایران کمک کردند تا با سرکردن مقنعه خود سریع‌تر به بازی باز گردد».

          گفتن ندارد که:

بیت

ایمان و امان بسرعت برق

می رفت که "داوران" رسیدند!

          باری- فدوی نمی داند که اگر آیت الله سیستانی مقیم عراقِ عرب نبود، تکلیف عورت فدوی در عراقِ عجم، که همینطور زیر دست و پا افتاده بود، چه می شد.؟

 

داشتیم تمام شد..!

          فدوی، در مرور خبرهای امروز، به پاراگرافی برخورد که نخست پنداشت برگردان فرمایشات  برادر "ابوبکر البغدادی"، خلیفهء مسلمین جهان است، لکن قدری که باریک تر شد دریافت که به خطا رفته و آن فرمایشات گهربار، متعلق به ولی امر مسلمین جهان خودمان، "علی(ع) الخامنه ای"، مقام معظم رهبری ضاعف الله پروستاته است که خون جلوی چشمان مبارک شان را شدیداً و بشرح زیرگرفته است؛ باری- فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز، لذت اش را ببرند:

          * هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هر کس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است!../ دویچه وله

          به صلاح فدوی ست که تا برق معظم له وی را نگرفته، این صحنهء هراس انگیز را ترک کند..!

********************************************************************** 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج ازفرهنگستان فدوی،  و ضدِ کلمات قصار است!

          * حجت الاسلام مهدی(عج) طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار :ایران کشور امام زمان(عج) بوده و بار ظهور بر دوش جامعه ایران است! دنیا با ایران آماده می شود؛ مردم باید بدانند که اگر نیاز است باید از نان شب خود بزنیم و رزمندگان سوریه، عراق، لبنان و یمن را حمایت کنیم. دشمن در حیرت است که با وجود وضع تحریم های سنگین ایران چگونه چنین رزمایش هایی را برگزار می کند. /خرداد نیوز

 

          * سردار فدوی: آمریکا از لحاظ علمی در شرایطی نیست که ما را تهدید کند! اما در کلام این را اعلام می‌کند». /العربیه

 

          * علم‌الهدی، امام جمعه مشهد کنسرت‌ موسیقی را مطرب‌ بازی خواند. او معتقد است تمام مشهد حرم امام رضا است و نباید در این شهر کنسرت برگزار شود. / دویجه وله

 

          * علی شیرازی نماینده ولی‌ فقیه در نیروی «قدس» سپاه پاسداران: تا برافراشتن پرچم اسلام بر فراز کاخ سفید ساکت نخواهیم نشست..!/ العربیه

 

          * احمدی نژاد در سفر اخیر ترکیه: بشارت می دهم که روز مرگ شیطان نزدیک است!/ دولت بهار

 

          * یوسوف طباطبایی نژاد امام جمعه و نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در اصفهان، خواستار آن شد که دانشگاه‌ها سه روز زنانه و سه روز مردانه شود. /العربیه

 

          * محمد(ص)علی (ع)موحدی‌کرمانی: برگزیدگان انتخابات خبرگان باید مطیع رهبر باشند./ بی بی سی

 

          * محمد(ص) علی(ع) موحدی‌کرمانی٬ امام جمعه موقت تهران گغته که اعضای مجلس خبرگان رهبری نمی‌توانند «هیچ غلطی» در مقابل علی خامنه‌ای بکنند./ دیگربان

 

          * سید محمد(ص) خاتمی: اختیارات رئیس جمهور مرهون اهتمام رهبری در هنگامی که رئیس جمهور بودند است!/ انتخاب

 

          * رفسنجانی: به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقهء انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند؟/ برترینها

 

          * محمد(ص) رضا(ع) نقدی: ما باید غرب را تحریم کنیم! / روز آنلاین

 

          * عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران، در مراسم سالگرد انقلاب ایران گفت که ولایت فقیه همان ولایت خداست و همین موضوع باعث دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی شده است./ العربیه

          * داعش گروگانگیر سیدنی را ستود: کشته شدن گروگان ها «برکت» بود. / افکار نیوز

 

          * نماینده ایران در مسابقات دختر شایسته جهان اسلام: به پوست و دماغ امتیاز نمی دهند./ ایران وایر

 

          * مصطفی پورمحمد(ص)، وزیر دادگستری، گفته پس از استقرار جمهوری اسلامی بسیاری از فشار‌های غیرقابل قبول بر مردم برداشته شده و «آزادی بیان» در این نظام نمود عینی دارد./ دیگربان

 

          * نصرالله پژمان‌فر٬ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دیدارهای خارجی باید در مساجد صورت بگیرد! /دیگربان

 

          * محمد (ص) محمد(ص)ی گلپایگانی٬ رئیس دفتر علی خامنه‌ای گفته برای مردم ایران باید «تبیین» شود که هدف نظام اسلامی به بهشت رساندن آنها است و این نظام توان اداره جهان را هم دارد!

 

          *  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: امکانات نظامی کشور بسیار مهم تر از معیشیت مردم است!/ ایسکانیوز

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

          * علی(ع) جنتی: فقیهی که موسیقی را نمی‌شناسد نمی‌تواند در این باره نظر دهد. / العربیه

          تحشیهء فدوی:  والله برادرجنتی! بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، موسیقی تنها چیزی نیست که آن بزرگواران نمی‌شناسد، برادر علی(ع) جنتی!

 

          * بی.بی. سی: براساس اخبار گروه های حقوق بشری، دور جدیدی از بازداشت فعالان مدنی و دانشجویی در ماه های اخیر در ایران آغاز شده است

          تحشیهء فدوی:  هیچوقت  تمام نشده بود که دوباره آغاز شود، برادر بی بی سی!

 

          * ابراهیم نکو، نماینده عضو کمیسین اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که ادارهء کشور با نفت 50 دلاری، ممکن نیست.

          تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست؟ بقول برادران، مملکت ما مملکت امام زمان(عج) است و با نفت 5 دلاری هم اداره می شود، برادر نماینده!

 

          * مصباح یزدی: ایران اسلامی یکی از رباخوار ترین کشورهای دنیا است./ بویر نیوز

          تحشیهء فدوی:  این تنها فرمایش درستی ست که آن بزرگوار، در تمام عمر بیحاصل اش صادر فرموده است!

 

          * حمید رسایی، نمایندهء اصولگرای مجلس شورای اسلامی ایران، خواستار اعدام مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این کشور شد.  /العربیه

          تحشیهء فدوی: برای رعایت جوری جنس  در اعدام ها، بد نیست اتفاقاً!

 

          * معاون وزیر امورخارجه: سرمایهء ایرانیان خارج از کشور حدود یک هزار میلیارد دلار است. /ایرنا

          تحشیهء فدوی: انتشار این خبر را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج) و نایب بر حق و پروستات مقدس اش تبریک و تسلیت "ارز" کرده و اقرار و اعتراف می کند که فدوی تاکنون می پنداشت که بد شانسی برادران منحصراً در حدود فرار مغزها بوده است که مؤمنین  آن را البته، با افزایش تولید ساندویچ مغز، جبران فرموده اند، برادر ایرنا!

 

          * گمرک ایران گزارش داده که در پنج ماه اول سال تا پایان مرداد، 43 هزار و 986 دستگاه خودرو خارجی وارد ایران شده است که نسبت به دورهء مشابه سال قبل حدود دو و نیم برابر شده است.

          تحشیهء فدوی: در حاشیه، تبریکات فدوی را هم بپذیرید!

 

          * مذاکره ‌کنندهء اتمی ایران: اختلافات با 1+5 جدی است! / سایت رادیو فردا

          تحشیهء فدوی: شوخی نفرمایید، برادر مذاکره کننده!

 

          * فرماندهء کل سپاه: مأموریت نیروی قدس توسعهء انقلاب اسلامی در جهان است./ کیهان دارالخرافه

          تحشیهء فدوی: دیر رسیدید برادر سپاه، برادران بلافصل شما داعش، زودتر رسیدند؛ شرمنده..!

 

          * احمدی مقدم: امسال 380 مورد اسیدپاشی داشتیم!/ العربیه

          تحشیهء فدوی: همانطور که ملاحظه می شود، برادران فقط به انرژی هسته ای علاقه ندارند، به اسید هم چندان بی علاقه نیستند..!

 

          * بنا بر گزارش و رتبه ‌بندی دانشگاه "ییل" آمریکا که از معتبرترین دانشگاه‌ها در حوزهء محیط زیست است، کشور ایران از نظر جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت از آن در میان 132 کشور رتبه 114 را دارد. /اعتدال

          تحشیهء فدوی: خدا قوت! برادران پیش از این هم در این رشته صاحب کمربند مشکی بودند!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

          *دپرویز مؤمنی: با توجه به آنکه چندین هزار خانواده در تهران مستاجرند چرا باید حاکمان معلوم‌الحال انگلستان همچنان باغ قلهک را با صدها هزار متر زمین در بهترین نقطه تهران در تملک غاصبانه خود داشته باشند؟ عدالت اسلامی حکم می‌کند این مسئله به نفع ملت ایران خصوصا محرومان جامعه حل و فصل گردد.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به آگاهی Sister Elisabeth رسید؛ بعدالتحیه والسلام و در حالی که دچار لرزش قهرمانانه شده بودند گفتند که ایشان حرفی ندارند، و با قدری لهجه گفتند لکن «کجا کفاف دهد این باده ها به مستی ما»؟ منظورشان این بود که آخر آن مختصر، بکجای برادران می رسد، برادرمٌومنی!

 

          * علیمردانی: دولت تدبیر و امید به کدام سو در حرکت است؟ هنوز مدتی از افزایش بیش از 35 درصدی قیمت انواع نان نگذشته که با افزایش 60-70 درصدی مجدد رو به‌ رو شده ‌ایم. امروز که برای خرید سنگک 800 تومانی رفته بودم دیدم قیمت جدید آن به 1300 تومان افزایش یافته است! گویا دست‌های آلوده در فتنهء 88 مشغول به کارند تا از بی‌تدبیری مجریان سوء استفاده کرده و با ایجاد نارضایتی عمومی فتنه دیگری را طراحی نمایند. نباید به سادگی از کنار این مسائل گذشت.
          فدوی: فدوی با آنکه هیچ نسبتی اعم از سبی و نسبی با فتنه گران ندارد، معذالک در اجرای تکلیف شرعی ژورنالیستی و با به خطر انداختن جان ناقابل خود، مراتب را در غیاب برادران، یواشکی به آگاهی فتنه گران گرامی در مخفیگاه شان رساند. بعد التحیه و السلام و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) گفتند به ابا عبدالله(ع) کار ایشان نیست! و شما را به عقل ناقص خودتان رجوع دادند که وقتی اینان روی مردم تأثیری نگذاشته اند، چگونه روی نان سنگک تأثیرگذاشته اند، هان؟... خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید برادر علی(ع)مردانی!

 

          * يک شهروند: چند وقت پیش در خصوص مشکلات انبوه روی زمین ماندهء شهرک شهید نامجو اصفهان پیام فرستادم. چاپ کردید نتیجه آن شد که شهردار تغییر پیدا کرد. می‌خواستم از طریق این ستون تشکر کرده باشم.

          فدوی: خدا بگویم چکارتان بکند برادر! که فدوی را اینگونه روی لبهء تیغ نشاندید، زیرا از زمان انتشار پاسخ شما، فدوی ده ها عریضه دریافت کرده که در آن ملت خواستار تغییر مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته، شده اند، حال فدوی چه خاکی بسر کند؟ فدوی که بیضه و دست و پای اضافه ندارد که دست معظم له بدهد، شما را نمی داند!

 

          * شیر صفی از تهران: برای خرید یک یا چند عددن ان باید فاصله‌ای از منزل را طی کرد و در نانوایی به صف ایستاد. اما سیگار که بلای خانمانسوز خانواده‌ها شده و شروع اعتیاد به مواد مخدر می‌باشد در هر مغازه و دکهء روزنامه ‌فروشی عرضه می‌شود. اگر مسئولان واقعاً عزم جدی برای مبارزه با اعتیاد دارند جلوی عرضه آسان سیگار را در کشور بگیرند.

          فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند که ماجرای عرضهء سیگار بدبن علت بوده که مردم خریداری، و در صف دود کنند که حوصله شان سر نرود که این البته برای شما مناسب نیست زیرا به استناد کنیهء جنابعالی (شیر صفی!)، عقد شما و صف در آسمان ها بسته، برادر شیر صفی!

 

          * 3368---0935: بنده به عنوان یک مسلمان و ایرانی نزد رسول اکرم(ص) شرمنده هستم که مسئولان کشورم به جای محکوم کردن اقدام هتاکانه فرانسوی‌ها با دولتمردان این کشور به خوش و بش سیاسی مشغول شده‌اند.

          فدوی: فدوی هم شدیداً از شما گله مند است که چرا او را در جریان شرفیابی اخیرتان بحضور پیامبر گرامی(ص) نگذاشتید؛ شاید فدوی نیز عریضه ای داشت که می توانست توسط شما به آن حضرت، بقول عوام Forward کند! لطفاً دفعهء بعد، فدوی را هم خبر کنید، ثواب دارد برادر 3368---0935!

 

* 2931---0918 و 8397---0912: وقتی در برابر اهانتی که به پیامبر اعظم(ص) که هویت مسلمان بودن ما به اوست چرا برخورد تندی با سفارت آن کشور نمی‌شود؟ آیا در حد محکوم کردن نشریه فرانسوی توسط خانم افخم مشکل حل شد؟ به نظرم شایسته است سفیر را چند روز از کشور اخراج کنند. آنها میلیاردی هزینه می‌کنند و ما به «محکوم می‌کنیم»! اکتفا می‌کنیم. وقتی دولت فرانسه از هتاکی به پیامبر اعظم ) دفاع کرد حداقل انتظار این بود که وزیر امور خارجه ما سفر خود به فرانسه را در اعتراض به این رفتار لغو کند.

          فدوی: مراتب در شرایطی که، در اثر افراط در نرمش قهرمانه، همه جایشان شدیداً درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم، بعدالتحیه و السلام، موافقت فرمودند که بمنظور پائین آوردن حرات شما، چندین میلیارد دلار دیگر وجه رایج ممالک محروسهء امریک، لعنةالله علیه، بمنظور صدور دشنام و حواله فرمودنِ مشت های محکم به فک و دهان  استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، از جیب سوراخ ملت یک لاقبا هزینه کنند، برادران 2931---0918- و 8397---0912

 

          * شهروندی از تبریز: قبض گاز این دوره در مقایسه با سال قبل 3 برابر شده، وقتی علت را از ادارهء گاز تبریز سؤال کردم گفتند به خاطر اینکه مهر ماه هم جزو تابستان محسوب شده است به همین علت تعرفه گران محاسبه می‌شود! بنابراین یکی از دستاوردهای دولت اعتدال این بود که مهرماه از پاییز به تابستان منتقل شد!

          فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانه دولا دولا راه می رفتند، به شرف عرض رسید؛ قدری متغیر شده و فرمودند: بسمه تعالی، خفه..!. اگر بیش از این پر روئی کنید، دستور می دهند که اصلاً در تابستان هم برف بیاید!.. خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو  مُده ظله العالی درانداختید، برادر شهروند!

 

          * 1656---0930: معمولاً کسانی که اهل اسراف نیستند و با قناعت زندگی می‌کنند در بسیاری از کشورها مورد تشویق قرار می‌گیرند ولی در کشور ما برعکس عمل شده سهمیه بنزین 400  تومانی ذخیره شده چند سال عده‌ای توسط دولت نابود می‌شود!

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: بسمه تعالی- همینکه خودتان جزو اولیاء الله بوده و نابود نشده اید، بروید خدا را شکر کنید، دیگر رویتان را زیاد نکنید، برادر 1656---0930!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی..!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

5 مارچ المفرّح سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه