خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

25 اسفند 1393 ـ 6 مارس 2015

 

با آرزوی پیروزی و بهروزی، در آستانهء نوروز گرامی

 

درگذشت دولتی!

          این روزها پنداری دولت تدبیر و امید، بدلائل نامعلوم، قدری احساس روشنفکری کرده و یادی هم از "زهرا کاظمی"، خبرنگار عکاس و مظلوم ایرانی- کانادائی، که در زندان اوین زیر دست و پای برادران جان باخت، می کند؛ که البته معلوم نیست که اینگونه اظهارات برای گوینده، حتا اگر جزء دو زیسیتان هم بوده باشد*، عواقبی نداشته باشد!؛ ملاحظه کنید:

          * علی یونسی، دستیار ویژهء رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌ها و وزیر اطلاعات سابق این کشور می‌گوید مدارک دال بر قاتلان زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی ایرانی تبار موجود است.

          فدوی: عجب!... محض یادآوری می افزاید که حضرات در آن زمان، مجاهدت ها و همه جای شان را پاره کردند که "قتل" مذکور را مانند قتل سعیدی سیرجانی، "مرگ/ درگذشت" جلوه دهند!)

          باری - خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، یک وقت تصوّر نفرمایند که فدوی معاذالله ابن الوقت است و چون حضرات عندالاقتضاء به ذکرخیر آن عزیز از دست رفته پرداخته اند، فیل فدوی نیز از هندوستان به ممالک محروسهء امریک پناهنده شده است!... خیر! چنین نیست. فدوی در آن زمان که تازه دولت اصلاح طلب "سید خندان "هم سر کار بود، هرچه، بشرح زیرريال سینه به تنور چسباند که بابا "مرگ زهرا کاظمی"! مانند سایر موارد مشابه (سعیدی سیرجانی- م) قتل عمد است و آمران و عاملان آن نیز بسیار دم دست!، بخرج کسی نرفت که نرفت؛ لکن!،...خب نقطه سرِسطر.

          برای دستگرمی، نخست  جسارت است، گزارش کمیتهء ویژهء تحقیق رئیس جمهوری وقت را ملاحظه کنید:

          * "مرگ زهرا کاظمی بر اثر ضربه به جمجمه و خونریزی حاصل از آن به وقوع پیوسته. ضربهء وارده به جمجمه موجب شکستگی خطی در جمجمه شده ولی علائم دیگری دال بر ضرب و جرح  وجود نداشته است!"

          فدوی عبارت بالا را همان زمان که خواند، لامحاله نخست به چشم،  سپس به عقل و سرانجام به سوادش شَک کرد که نکند در این سال های دربدری، بیش از پیش نم کشیده باشد! لذا دوید و هرچه فرهنگ لغت داشت وِلو کرد کف اطاق بلکه معنی جدید "ضرب و جرح" را دریابد. فدوی البتـّه خود از پیش می دانست که "ضرب و جرح" یعنی چه، لکن فرمایشات کمیتهء ویژه به شَکَ اش انداخته بود. باری - فرهنگ های موجود در کتابخانهء فدوی، از واژه نامهء نوین گرفته تا عمید و معین و دهخدا و...  همگی حدس فدوی را تأیید می کردند که ضرب خوردن یعنی صدمه و آسیب دیدن  و "جرح" هم یعنی زخم یا زخم زدن با این همه، طرف، ضربات وارده که منجر به شکستگی جمجمه و سپس قتل زهرا کاظمی شده است را قابل ندانسته و دانسته نیست که دیگر منتظر چه چیزی بوده است که فرمود "علائم دیگری دال بر ضرب وجرح وجود نداشته است!" و لابد از ضرب و جرح معنای تازه را اراده کرده که البتـّه فی بطن الآخوند است! این بازی ناشیانه با الفاظ و سفسطهء آخوندی، در تمامی گزارشات برادران در این ارتباط دیده می شود و همگی از این قتل آشکار، به عنوان مرگ یا درگذشت یاد کرده اند، مثل این گزارش:

          * "رسیدگی به پروندهء مرگ زهرا کاظمی خبر نگار و عکاس 54 ساله ایرانی الاصل که در مّدت بازداشت به علت خونریزی ناشی از برخورد جسم سخت با سر یا سر با جسم سخت!  در گذشت، هم چنان ادامه دارد".

          ملاحظه می کنید که افزون بر این که از "قتل" هیچ خبری نیست، مغلطهء آخوندی در عبارت "از برخورد جسم سخت با سر یا برخورد سر با جسم سخت" نیز شدیداً کوشیده است که آن "مرگ" یا "قتل" را هم  به گونه ای لوث و این معنی را الغا کند که زهرا کاظمی همین جور که راه می رفته با کمال میل سرش به درب اطاق برادر سعید مرتضوی، جلاد محترم مطبوعات، خورده و شکستگی جمجمه اش باعث تـَرک برداشتن درب اطاق برادر مرتضوی هم شده لکن برادر مرتضوی بزرگواری کرده و به لحاظ رعایت برخی مصالح، از ادعای غرامت نیز چشم پوشیده است!.

          حال، بقول گویندگان اخبار، به ادامهء خبر توجه فرمایید:

          * یونسی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است: «هم اکنون چند سال است که با دولت کانادا مشکل پیدا کرده ایم و در مورد حادثه‌ای که در خصوص زهرا کاظمی اتفاق افتاد تمامی مدارک مبنی بر اینکه چه کسانی این کار را کرده‌اند وجود دارد؛ اگرچه خدا از جای دیگر آن‌ها را مجازات کرد و تنبیه شدند و عدالت خدا دربارهء بعضی از این متهمین اجرا شد اما بالاخره در آنجا یک ارادهء شخصی صورت گرفت که جمهوری اسلامی هنوز در حال پرداخت هزینه است.»/ العربیه

          باری- نظر به اینکه فدوی، در پیوند با برادران، همواره کوشیده است که بقول خاج پرستان، بخشی از راه حل باشد نه بخشی از مشکل، فلذا در جهت رفع نگرانی ایشان و نیز بمنظور رفع اختلاف بین حکومت اسلامی و کانادا، خود شخصاً و بشرح زیر وارد عمل شد:

          بسمه تعالی
          دولت فخیمهء کانادا

          حکومت اسلامی مستقر در ایران سابق، بدینوسیله مراتب قتل خواهرزهرا کاظمی را مع الاسف در تهران مورد تأیید قرار می دهد؛ لکن تلویحاً به استحضار می رساند که قتل ایشان، از نوع  قتل غیرعمد بوده است زیرا مأموران محترم قتل های دولتی، از تابعیت کانادائی متوفی اطلاع نداشته و تصوّر فرموده اند که وی فقط یک خبرنگار ایرانی بوده است و از آنجا که قتل نویسندگان و خبرنگارن ایرانی در ایران، براساس موازین ما، که به هیچ کس هم مربوط نیست، مُستـَحب است، لذا اقدام به قتل وی نموده اند و  بر این پایه دولت کریمهء اسلامی به دلیل این که:

1) مقتوله، زن و فقط صاحب نیمی از حقوق شهروندی ست،

2) فقط نیمی از تابعیت وی کانادائی ست،        

علیهذا به میزان 50 درصد از آن دولت معظم پوزش طلبیده و بدین وسیله در معاملات و محاسبات فی مابین، یک فقره قتل غیرعمد را به حساب بستانکار آن عالی جنابان منظور می نماید. بدیهی است که آن دولت فخیمه می تواند متقابلاً یکی از اتباع سابق ایران در کانادا، ترجیحاً یک نویسنده یا خبرنگار پناهنده را، به منظور تسویه حساب با این دولت به قتل رسانده و همانجا دفن نماید!
          حکومت اسلامی رجاء واثق دارد که با ارائهء این راه حل منصفانه - خداپسندانه، به مناقشات فی مابین به کلـّی خاتمه داده و روابط دیپلماتیک را به وضع عادی برگردانـَد.

از طرف دولت فخیمهء ایران سابق و ممالک محروسه

فدوی

رونوشت:

انگلستان Sister Elizabeth، - جهت استحضار

------------------------------------------------------

* موجوداتی که مانند حضرات، هم در آب و هم در خشکی زندگی می کنند!

 

دیپلماسی و فدوی

          فدوی با آن که هیچ علاقه ای به دخالت در روابط دیپلماتیک، به ویژه در خاورمیانهء امام و پیامبرخیز  (ص- س- ع- عج)، که معمولاً به دار و ترور و کودتا و از این قبیل ختم می شود ندارد، معذالک گاه ناخواسته با برخی از اینگونه روابط، علیرغم میل باطن خود، بقول عوام ،involve  می شود. فی المثل، در حاشیهء سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران سابق، مقام معظم رهبری، ضاعف الله  پروستاته، به وی فرمود ایران (=معظم له - م) امنیت عراق را امنیت خود می داند!

          برادر حیدر عبادی که بنظر می رسید قدری از نظر بیضه در مضیقه است، یواشکی از فدوی خواست یکجوری به معظم له حالی کند که: ممنون، صرف شده! و در حاشیه نیز از فدوی استدعا بلکه التماس کرد که یک جوری رأی معظم له را بزند تا امنیت از نوع ایران سابق را، که به ویروس "ایبولا" پهلو می زند! به عراق سرایت ندهد! زیرا نخست اینکه کشورش، بقول عوام، already  میزبان برادران داعش، انارالله براهینهم، است! و، دو دیگر اینکه، زنان عراقی مع الاسف، طعم اسید را دوست ندارند! 

          زیاده جسارت است

 

رونمائی!

          خوانندگان محترم ضد انقلاب تاکنون می پنداشتند که فدوی از نیروهائی که زحمت تداوم انقلاب شکوهمند را، از آغاز تصرف عدوانی تاکنون، بطور ناشناس، از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج)، بر دوش داشته و دارند،غافل شده  است، معاذالله!

بیت

من و انکار "کباب"؟* این چه حکایت باشد؟

غالباً  این قُدرَم عقل و کفایت باشد!

          باری- گذشت زمان و مرور تطور تاریخی جامعهء شکوهمند اسلامی نشان داد که حق، کم تا قسمتی، با فدوی بوده است و این بزرگواران که مشتمل بر سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروی های خود سر و لباس شخصی و غیره بوده اند، و نسب شان با 5 واسطه به آل ساندیس، رضوان الله علیهم اجمعین، می رسد، سرانجام روزی باید از محاق درآمده و رخ بنمایند که البته چنین نیز شد، ملاحظه کنید:

          * دویچه وله: رئیس پلیس پیشگیری ناجا از آغاز رسمی فعالیت "پلیس افتخاری" در ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، مهری در حاشیهء دومین گردهمایی یگان حفاظت ناجا به خبرنگاران گفت، این نیروها از افراد داوطلبی تشکیل شده که حاضرند برای برقراری نظم و امنیت و "پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی" با نیروی انتظامی همکاری کنند

          * در نقش گشت ارشاد: سجادیان در گفت‌وگو با نشریهء محلی "اتحاد جنوب"، حوزهء عملیات پلیس افتخاری را در دو سطح عنوان کرد و گفت: «در سطح یک به عنوان ضابط و با حکم ماموریت و تحت نظارت کارکنان [ناجا] به فعالیت مشغول می‌شوند و، در سطح دو، افراد در فعالیتی که مستلزم ضابطه نیست، به مانند امر به معروف و نهی از منکر، در دو گروه سنی زیر و بالای ۲۰ سال پس از گذراندن آموزش‌های لازم و اعطای فرم و لباس خاص به همکاری می‌پردازند.

          * به گزارش خبرگزاری ایسنا احمدی‌مقدم گفت: «این ظرفیت‌ها از قبل وجود داشته است و ما سعی کرده‌ایم تا به این پتانسیل شکل قانونی داده شود تا ضمن حمایت از این ظرفیت، بتوانیم به نوعی جبران خدمات این افراد را بکنیم.»

---------------------------------------------------------------

* فدوی مثلاً تقیه کرد!

 

تنوع نقشهء مسیر

          این واژهء مرکب " نقشهء مسیر" یا نقشهء راه هم، در انواع جغرافی، اعم از جغرافی سیاسی- مذهبی و زیر زمینی!، نمود و نماد خودش را دارد. بدین معنی که زمانی، در طرح «احمدی نژادِ آمریکا» (جورج بوش- م) پیرامون تعیین تکلیف کشور فلسطین و وضعیت صلح در خاورمیانه رخ می نماید،(1) و زمانی دیگر در محاسبات  مخبّط الاسلام والمسمین احمدی نژاد(ره) در تعیین مسیر عبور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) از ایران سابق، جلوه گر می شود(2)، و حالا هم چون شهر شلوغ است، فدوی نیز بنا دارد که آن را در تبیین خبری از دولت اسلامیِ درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)،که بنقل از البرز نیوز در پی می آید،به زیور طبع بیاراید!(3):

          * رادیوفرانسه: نیروی انتظامی ایران نفت صادر می کند! سردار اسماعیل احمدی مقدم فرماندۀ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه پاسداران ایران اعتراف کرده است که نیروی انتظامی طی دو نوبت در اواخر دورۀ دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نفت صادر کرده و مبالغ آن را یک بار صرف پرداخت حقوق کارکنان ناجا نموده و بار دیگر صرف فعالیت های تجاری کرده است 

          و این هم لهجهء آلمانی خبر:

          * دویچه وله: ناجا نفت فروخت تا حقوق کارمندانش را بدهد! فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که این نهاد نظامی، دوبار در زمان دولت احمدی‌نژاد رأساً اقدام به فروش نفت کرده است!. به گفته احمدی مقدم این کار به منظور پرداخت حقوق کارمندان ناجا صورت گرفته است.

          فلذا احوط آن ست که به این، بجای حکومت اسلامی، بگویند: حکومت شتر- گاو- پلنگ!،

          بر این پایه می شود گفت که سبب نیامدن نفت بر سر سفرهء مردم، همانا تغییر مسیر لوله های نفتی، از جیب مردم یک لا قبا به جیب برادران نیروی انتظامی ست، که دغدغه ای جز مبارزهء صمیمانه با مردم ندارند..

          حال فدوی این وسط، همینطور ارّه به ماتحت مانده است که از چه کسی باید،پوزش بخواهد؟!

زیاده جسارت است...

 

یادداشت ها

 (1)جورج بوش رئیس جمهور آمریکا طى سخنرانى خود در 24 ژوئن 2002 براى نخستین بار دیدگاه دولت خود را در رابطه با حرکت به سوى برپایى کشور فلسطین و تثبیت صلح در خاورمیانه، مشخص نمود. نقشه راه در سپتامبر 2002 توسط گروه چهارجانبه (آمریکا، سازمان ملل، روسیه و اتحادیه اروپا) نهایى شد و مورد تأیید آنها قرار گرفت/ nedawiki.ir

(2) البته حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج)،بدلائل امنیتی تغییر مسیر داد و تمامی نقشه ها که در تیراژی وسیع و کاغذی اعلا چاپ شده بود،ماند روی دست رئیس جمهور منتخب حضرت آقا،ُمهندس الاسلام والمسمین احمدی نژاد(ره)!

(3) فدوی هم بعنوان زنگ مطلب،در این هیر و ویر، هی قافیه می سازد!

(4) آوردن پول نفت بر سر سفرهء مردم،وعده ای که احمدی نژاد را بر سر قدرت آورد / تابناک- تیتر

 

آکتور

          این بازیگری هم، البته در لحظات حساب شده ای از زمان و مکان!، چیز بسیار مأکولی ست که فدوی، مع الاسف، بکلی فاقد آن است! برای دستگرمی، به مستورهء شگفت انگیز زیر که رگه هائی از طنز، البته از نوع مکتبی اش را یدک می کشد، نگاه کنید:

          * با توجه به آمارهایی که این روزها ارائه می‌شود؛ سکان حجاب کشور را به دست الهام چرخنده بسپارید !/ تابناک –تیتر

          و در ادامهء این خبر میمنت اثر، بی آنکه به تبیین ترکیب لایتچسبک "تاج ِ بندگی" بپردازیم:

          * این بازیگر سینما و تلویزیون گفته است: «به فاصله یک ماه و چهار روز، سه هزار و 900 نفر به کمک من حاضر به استفاده از تاج بندگی، یا چادر، شدند. چقدر قضاوت آدم‌ها مهم است و بابت لایک‌ها چه چیزی را پرداخت می‌کنیم‌». او هر روز 114 بانوی کشورمان را با چادر همراه نموده است که اگر از هر منظری به این ماجرا بنگریم، با عددی بزرگ مواجه هستیم. از این منظر اگر همایشی با حضور 3900 تن از بانوانی که توسط این بازیگر به زیور چادر آراسته شده‌اند، برگزار شود، نمادی از یک حرکت فرهنگی و اثر گذار‌‌ در مدت یک ماه و چهار روز بوده‌ که می‌توان ‌توانمندی‌های فرهنگی پنهان را از طریق چنین برنامه‌ هایی‌ مورد سنجش دقیق نیز قرار داد و از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری بهتری کرد. تقریباً هیچ مسئولی نمی‌تواند حتی وعدهء چادری کردن نزدیک به چهار هزار نفر را در یک ماه بدهد، ولی الهام چرخنده بدون آنکه وعده‌ای بدهد، وارد این میدان شده و در یک ماه این جمعیت عظیم از بانوان چادری را شکل داده که طبیعتاً چنین حرکتی بدون اعتبارات فرهنگی و برنامه‌های وسیع، اتفاقی شگرف و جالب توجه است که البته این‌ موضوع توجه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را نیز در پی داشته است. از این منظر شاید بهتر باشد با تجمیع همهء هزینه‌های کلان فرهنگی که برای گسترش حجاب در نظر گرفته شده و دامنه‌اش از همایش‌ها تا گشت ارشاد گسترده است و سپردن مجموعه این اعتبارات به چهره‌ای چون چرخنده، اجازه داد به جای روش‌های کنونی، با روشی که او در پیش گرفته به سادگی حجاب را به طریق اولی در کشورمان نهادینه کرد. آیا همهء روش‌های کنونی، از جمله گشت ارشاد، برچیده و سکان حجاب در کشور با کمک کمیسیون فرهنگی مجلس به الهام چرخنده سپرده خواهد شد؟!/ تابناک

          لکن، در این راستا، و بموجب گزارش منابع خبری دارالخرافه، پنداری آش چندان شور شده که آیت الله آشپز باشی هم، صدا که چه عرض کند، فی الواقع جیغ اش در آمده و فی الواقع، بشرح زیر زنجیر پاره فرموده است،! به خبر زیر نگاه کنید تا بعرض فدوی در این راستا هم برسید:

          * در حاشیهء ذوق زدگی بعضی ها: بازی الهام چرخنده را تمام کنید! / عصرایرانتیتر

          و در ادامهء خبر میمنت اثر:

          «الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون، مدتی است که حجاب چادر را برگزیده است. این، البته اتفاقی نیست که فقط برای او افتاده باشد. بسیارند زنان و دخترانی که چادر را برای پوشش خود انتخاب می کنند، همان طور که بر عکس ماجرا نیز صادق است .بنابراین، چادری شدن یک زن، اتفاق خارق العاده ای نیست، هر چند که اگر از منظر عنصر "شهرت" به ماجرا نگاه کنیم، چادر به سر کردن یک بازیگر زن، آن هم نه در فیلم که در عرصه زندگی می تواند ارزش خبری داشته باشد.! اما این که یک سری از نهادهای عمومی، از این اتفاق ذوق زده شوند و این ذوق زدگی شان نیز همچنان ادامه یابد، نمی تواند رویکردی خردمندانه باشد چرا که قضیه را آنقدر لوث می کند که حتی اگر هدف شان ترویج حجاب نیز باشد، نقض غرض می شود. تقدیر از محجبه شدن یک بازیگر زن - که معلوم نیست همچنان بازیگر بماند یا خیر و البته مهم هم نیست - یک امر است که می تواند یک بار رخ بدهد و تمام شود ولی مدام روی او مانور دادن و او را بر سر گذاشتن و حلوا حلوا کردن و خبر از دادن امتیازات حمایتی به وی، حتی در سطح مجلس شورای اسلامی، امری دیگر است که ماجرای چرخنده را از حالت طبیعی خارج  و به ضد ارزش تبدیل می کند.!

ادعاهای الهام چرخنده، از جمله این سخن عجیب و غریب که در مدت کوتاهی که چادری شده، 3900 نفر را چادری کرده است(!) یا مدام از رهبری هزینه کردن، نباید دلیلی برای تبدیل این بازیگر سابق به بتی جدید شود که نهادهای کشور، از بسیج و مجلس گرفته تا وزارتخانه های مختلف و شهرداری، باید در خدمت او باشند... الهام چرخنده، به عنوان یک زن مسلمان، حجاب بر سر کرده و تازه، شده است یکی مانند میلیون ها زن محجبه ایرانی که به دستور دین، عمل می کنند!. این، خیلی هم خوب است و خداوند از ایشان بپذیرد، اما او را پدیده ای خاص که باید امتیازات خاص هم داشته باشد دیدن، ظلم به همه زنان مسلمانی است که در طول تاریخ، برای حفظ حجاب شان، نه تنها امتیاز نگرفته اند، که هزینه های زیادی هم داده اند!»

          خواهر سیدهء جدیدالاسلام که سنگر کذائی را در محاصرهء برادران ناتنی خود می بیند، حجت را بر خوارج تمام کرده و شیهه کشان می گوید:

          * الهام چرخنده: من چاپلوس و ریاکار هستم ! (آخرین نیوز- تیتر) الهام چرخنده گفت: اگر قرار است کسی که در زمینهء دین اسلام، تبیین اسلام، احترام به ائمهء اطهار و زندگی اسلامی حرف می‌زند و تبلیغ می‌کند به‌عنوان یک چاپلوس، ریاکار و یا نان به نرخ روز خور مطرح شود، اعلام می‌کنم الهام چرخنده چاپلوس‌ترین و ریاکارترین است و ان‌شاءالله که شهادت در این راه نصیب اش شود

          بهر حال، فدوی که می دانست، چرا زحمت کشیدید، خواهر چرخ دنده!

https://www.youtube.com/watch?v=D4g4q12uE-U

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد!»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

 

 

          * دویچه وله: داعش سر قاضی‌القضات دادگاه شرع خود را برید. ابو جعفر حطاب قاضی القضات گروه "دولت اسلامی" محکوم و سر بریده شد. بنا به گزارش‌های رسیده صدور احکام سخت‌گیرانه و افراطی علیه مخالفان و اسرای جنگی دلیل این اقدام بوده است!

          تحشیهء فدوی: بر این اساس، اگر کمی زودتر رسیده بودند، سرِ مال ما را هم که برادرحجت الاسلام خلخالی باشد، بی گمان می بریدند!

 

          * حجت‏الاسلام والمسلمین قرائتی مبلغان را بهترین بندگان خداوند خواند! و ابراز داشت: به اذعان قرآن بهترین انسان‏ها کسانی هستند که مردم را به خداوند دعوت می‏کنند و پیام خدا را در همه اعصار و اجتماعات برای دیگران بیان می‏کنند. / پارسینه

          تحشیهء فدوی: راستی یک پرسش! مگر خداوند، نستجیربالله، زبان ندارد که متوسل به برادران قاری می شود؟!

         

          * وزیر خارجه‌ی آمریکا گفت که توافق بستگی به ایران و میزان آمادگی‌اش برای همکاری بیشتر دارد. او اضافه کرد: «ایران باید بتواند تضمین دهد که برنامه‌ی اتمی‌اش صلح ‌آمیز است و باید بتواند صلح ‌آمیزبودن برنامه‌ی اتمی خود را اثبات کند»/ پارسينه

          تحشیهء فدوی: چیزی که برادر"جان کری" نمی داند ولی فدوی می داند این است که برادران از واژگان معمول، خلاف معنای آن را اراده می فرمایند؛ فی المثل وقتی می گویند «تکریم زنان»، مرادشان توهین به زنان است. و منظورشان از صلح آمیز نیز روانه کردن کفار به بهشت است!

 

          * نیروهای مسلح "دولت اسلامی" با پرتاب بمب و مواد منفجره بقایای شهر باستانی حضر (هترا) را نابود کردند. آنها پیش از این چند میدان باستانی را در موصل و نمرود تخریب کرده بودند.

          تحشیهء فدوی: شما دیگر لازم نیست که سرود یاد مستان بدهید، برادر بی بی سی!، ما خودمان  بسیار پیش از تشریف فرمائی برادر داعش، ویرانی آثار باستانی متعلق به میراث بشری را در ایران سابق، توسط برادران خودمان را، که پاکنویس برادران داعش هستند، همه جوره شاهد بوده ایم، حال اگر جهان به آل زایمر مبتلا شده است، تقصیر فدوی نیست که!....

 

          * گروه بوکوحرام در نیجریه اعلام کرد 'به داعش می‌پیوندد'./ بی بی سی

          تحشیهء فدوی: گل بود و به سبزه نیز آراسته شد!

 

          * مطهری: اگر تصمیم نظام اشتباه بود باید سکوت کرد؟ / دویچه وله

          تحشیهء فدوی: بقول عوام  of course!  ظاهراً شما حضور واژهء "مطلقه"  را که بمعنی مستبده  است، در عبارت "ولایت فقیه" فراموش کرده اید، برادر علی(ع) مطهری!   

 

          * خودداری مجلس از معرفی 170 نماینده دریافت کنندهء پول از محمد(ص) رضا(ع) رحیمی. /دویچه وله

          تحشیهء فدوی: برای اینکه تعداد به حد نصاب نرسیده بوده است، برادر دویچه.

 

          * دادستانی امارات متحده عربی، خواستار اشد مجازات برای یک نظافتچی ««آسیایی» شده است که اقدام به آزار و اذیت جنسی یک دختر کم سن و سال در دستشویی یک مسجد در ابوظبی کرده است. قربانی در جلسات تحقیق و همچنین دادگاه گفت که متهم در دستشویی زنان بود و از فرصت تنها بودن با او استفاده کرده، دو بار به زور او را بوسیده و مناطق حساسی از بدنش را لمس کرده است. / العربیه

          تحشیهء فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م)، دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، تا آنجا که فدوی می داند، برادران قرار بود که فقط به بلندهای جولان حمله کنند!

 

          *  در پی اعلام محکومیت محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور در دورهء محمود احمدی‌نژاد، دفتر آقای احمدی‌نژاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "اصولا این موضوع هیچ ارتباطی با دولت و حتی دورهء خدمت ایشان در دولت‌های نهم و دهم ندارد و دلیل اصرار بر ارتباط دادن آن به دولت قبل بر همگان آشکار است."/ بی بی سی

          تحشیهء فدوی: راست می گوید بندهء مخبّط خدا، این موضوع، به "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا مربوط می شود!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِشریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

خارج از نوبت  

          فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شودکه برحسب موضوع، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

          * حیدری – آبادان: از وزیر محترم بهداشت درخواست می‌شود به وضعیت خدمات بهداشتی شهر مقاوم ولی مظلوم آبادان رسیدگی نمایند. تنها درمانگاه بیمه تامین اجتماعی در خیابان 17 شهریور آبادان روزی بیشتر از 10 دندان نمی‌کشد که آن هم باید 4 صبح رفت و نوبت گرفت و الا باید در روز به درمانگاه امام رضا(ع) رفت و 40 هزار تومان برای کشیدن دندان پرداخت کرد چرا که آن درمانگاه تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی نیست.

          فدوی: بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود!، واقعیت این است که فدوی، بویژه بلحاظ ارادتی که به مرحوم ابوی(ره) داشت، از بجریان انداختن عریضهء شما، از بیم اینکه نکند یکوقت معاذالله مخالفت با افزایش ویزیت دندان کشی حضرت ثامن الائمه(ع) به 40 هزار تومان تلقی شود، صرف نظر می کند برادر حیدری، و برای ایزگم کردن و در واقع بمنظور بیمه کردن شما در مقابل یورش جنودِ ظفر ورود، از قول امیر خسرو دهلوی،خطاب به آن امام همام(ع) عرض می کند که:

جان ز تن بردی و در جانی هنوز!

دردها دادی و درمانی هنوز!

هر دو عالم قیمت خود گفته ای

نرخ بالا کن که ارزانی هنوز!..

 

* 0913---1442: اگر چنانچه مقامات بالای دولت توانایی جلوگیری از اعزام 180 نفر همراه معاون ریاست ‌جمهوری در امور بانوان به نیویورک را ندارند، این کار را به خود مردم واگذار نمایند.

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند مردم که تعداشان خیلی بیشتر از 180 نفر است، برادر0913---1442!

 

* 1639---0915: چه خوب است مردم باهوش کشورمان در یک اقدام خودجوش و ارزشی برای مقابله با کاهش سیاسی قیمت نفت، امسال عید نوروز هیچ‌گونه اجناس خارجی نخرند بیشترین صرفه ‌جویی را در خرید خوراکی به عمل آورند. البته تحقق این کار نیاز به کار رسانه‌ای و صدا و سیما دارد.

          فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، بشرف عرض مبارک رسید.از اینکه "باهوش" و "خود جوش" را قافیه کرده بودید، خیلی خوش شان آمد و در شأن نزول"خود جوش"  افزودند که نیروهای خودجوش، از سادات بیت بوده و نسَب شان با 5 پُشت، به آلِ ساندیس، صلوات الله علیهم اجمعین می رسد!

 

          * بابک‌نیا و طاهری: بعد از فوت بسیاری از افراد به ویژه کسانی که در جوانی از دنیا می‌روند حجله‌هایی برای آنها در محل با 40-50 لامپ به تعداد 7-8 جمعه در معابر نصب می‌گردد که هیچ خاصیتی برای اموات جز ضرر به بیت‌المال و استفاده از تیر برق‌های دولتی ندارد. شایسته است ائمه‌جمعه و جماعات و متدینین، مردم را نسبت به این اعمال بی‌ارزش و ضرر به بیت‌المال، آگاه نمایند.

          فدوی: مراتب در شب جمعه، به آگاهی اموات گرامی رسید. بعضاً متغیر شده و گفتند که جزو شهدا هستند و باید تا انقلاب مهدی(عج) نور به قبرشان ببارد، شما این وسط چه کاره اید؟! خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادران بابک‌نیا و طاهری!

 

* 6775---0912: اگر به قول آقای رئیس‌جمهور کمر تحریم‌ها شکسته شده و تورم پایین آمده پس چرا پول آب، برق و... را به چند برابر گذشته باید بپردازیم؟

          فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادرحسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند:

بیت

تو فعلاً ماحصل، در کاسه انداز

که آقا در بهشت ات می دهد باز!

 

* 8257---0915: خوش به حال شهدا که با افتخار رفتند و امروز مثل ما شاهد توهین و جسارت‌های کشورهای استکباری به ساحت پیامبر اکرم(ص) از یک طرف و واکنش‌های ضعیف دولتمردان کشورمان از سوی دیگر نیستند. واقعاً جای شرمساری دارد.

          فدوی:مراتب در شرایطی که شدیداً مشغول نرمش قهرمانهء صبحگاهی بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام  قدری متغیر شده گفتند بعون الله چند جبههء جنگ در عراق و سوریه و یمن به حساب ملت برپا کرده اند، دیگر چه می خواهید؟، خب شما هم خبر مرگتان یکی از این حبهه ها را انتخاب  کرده  و به آنجا بروید بلکه بعون الله به آرزوی خود که همانا شهادت است رسیده اینهمه غصه نخورید، برادر8257---0915.  و من الله التوفیق!

 

* 4734---0912: چامسکی اندیشمند مشهور آمریکایی گفته هر کشوری که از آمریکا فاصله گرفته ترقی کرده است. این سخنان وی را چگونه می شود توی مغز برخی از یاران آن آقای شیر خر خوردهء فراری فرو کرد؟

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر برادر چامسکی دامت برکاته رسید؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند آن " آقای شیرخرخوردهء فراری" دیگر کرّه خر نیست و بزرگ شده و خودش باید تصمیم بگیرد، برادر 4734---0912!

 

* 2106---0916: سفارت خبیث فرانسه مسافر پاریس را مجبور به ارائهء عکس بی‌حجاب برای خانم‌ها می‌کند. چرا مسئولان امر در برابر این نحو صدور ویزا و اهانت به فرائض و مقدسات مسلمانان اقدامی نمی‌کنند؟

          فدوی: مراتب در اوقات شرعی خاج پرستان، به آگاهی آن سفارت نابکار رسید. بعدالتحیه و السلام و بی تعارف گفتند چیزی که عوض دارد گله ندارد؛ یعنی وقتی که ما، با چماق هم که شده، لچک بر سر زنان خاج پرست می گذاریم، آنها هم عکس بی حجاب می خواهند، خب این به آن، در!؛ خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 2106---0916! لکن بقول عوام you know what?  فدوی اگر جای شما باشد، بعنوان دهن کجی هم که شده، بجای پاریس، به عتبات عالیات(ع- س- ص- عج...) می رود که کلی هم بقول عوام benefit  دارد از جمله شهادت.!..- باری بقول آن شاعر ضدانقلاب:

بیت

مؤمن نرو فرانسه!

پاریس خودش می آیه!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14مارچ المفرّح سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه