خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

10 فروردين 1394 ـ 30 مارس 2015

 

نوروز فاطمی؟

فدوی بیش از یک نوع «یلدا / نوروز» نمی شناسد؛ هم از این رو است که همینطور ارّه به ما تحت مانده است که برادران چه اصراری دارند که نوروز بی دفاع و تقصیر را به چیزهائی که از جنس و جنم آن نیست، با پاشنه کش هم که شده، پیوند بزنند؟ فدوی در فقرات پیشین به این معضل فرهنگی برادران پرداخته و دیگر مکرر نمی کند، لکن این پرسش ساده، ذهن علیل او را همچنان بخود مشغول داشته است که آیا اشکالی دارد که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بعلت تقارن ِ، بقول خودشان، ایام فاطمیه(س) با نوروز بی تقصیر، شدیداً  به سر و مغز خود بکوبند، و ملت شل و پل و یک لاقبا را نیز بحال خودشان گذاشته و آیه هائی بشرح زیر صادر نفرمایند، تا نوروزشان را در غربت سهمگین وطن، به شادی برگزار کنند؟ *

       زیاده در نوروز، ضجه ای نیست...

--------------------------------------------------------------------------

عکس- تجمع عزاداران فاطمی در سالروز شهادت زهرای بتول سلام الله علیها در میدان 7 تیر!- جراید

* - در آستانه روزهای نوروز و سال نوی شمسی، برخی از روحانیون (صافی گلپایگانی و علم الهدی) مردم ایران را به عزاداری در این روزها فراخواندند.! / العربیه

- چهار‌شنبه‌ سوری خلاف شرع و مطرب ‌بازی ممنوع است! / دیگربان- تیتر

 

یک بام و دو هوا

       فدوی، بعنوان یکی از رهروان خط مالروی امام(ل)، احساس می کند که برخی آرمان های ویرانگر معظم له، از جمله صدور انقلاب،گاه به خطر افتاده و هیچیک از برادران نیز بقول عوام care نمی کند؛ ملاحظه کنید:

       * «به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری چوسون نوشت: لی یانگ آئه، اولین بازیگر کره ای است که روز یکشنبه برای شرکت در مراسم جشن سال نو به سفارت ایران در سئول دعوت شد. این بازیگر کره ای، که به دلیل ایفای نقش در سریال «جواهری در قصر» برای مخاطبان ایرانی شناخته شده است، روز یکشنبه در مراسم جشن نوروز در سفارت ایران در سئول شرکت کرد. در این مراسم، حسن طاهریان، سفیر ایران در کره جنوبی و حدود 500 شهروند ایرانی شرکت داشتند. این مراسم به دلیل اشتیاق شرکت کنندگان برای دیدار از نزدیک با این هنرپیشه کره ای با اندکی تاخیر آغاز شد. سفیر ایران در این مراسم گفت: «(خانم) لی محبوب ترین هنرپیشهء کره ای در ایران است و وی یک سفیر فرهنگی برای دو کشور ایران و کره بوده است!»

       باری- فدوی این حرفها حالیش نمی شود، و به این سادگی ها زیر بار این بی ناموسی ها نمی رود زیرا سفارت حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)، جزئی از خاک فقها ست، فلذا آن ضعیفهء چشم بادومی، افزون بر لچک، بعلت تقارن نوروز ِ مادر مرده با ایام فاطمیه(س)، باید گریهء مبسوطی هم بکند!

 

ایهام مکتبی

       فدوی نمی داند که چرا برخی مؤمنین ومؤمنات، ایدهم الله تعالی، رعایت مصالح (ساختمانی و غیر ساختمانی اش فرقی نمی کند- م) را نکرده و گز نکرده پاره می کنند! باری- یکی از پیاده نظام های برادر حسین(ع)شریعتمداری، که مانند برادران داعش، سر بریده می دارد دوست- پس از استعمال یک فقره ایهام مکتبی، شیهه کشان فرموده است:

       * «از يادداشت روز بسيار زيباي، چه كساني بايد شرمنده باشند، بسيار تشكر مي كنم بنده در ادامهء مطلب، به اين افراد مي گويم شما مدتها پيش از آقاي هاشمي و اطرافيان شان به بدي ياد مي كرديد چه شده كه دوباره زير علم او جمع شده ايد؟ نكند بوي انتخابات به مشام تان خورده است؟ ولي بوي كبابي كه به مشام تان خورده از داغ كردن حيواني است كه شير آن را مهاجراني لندن نشين خورد!»

       گفتن ندارد که منظور مؤمن مذکور از "آن حیوان"، خر، مُدّه ظله العالی، ست! نظر به اینکه فدوی هیچ نسبتی، اعم از سببی و نسبی با برادران اصلاح طلب نداشته و ندارد، و به عون الله و به ضرس قاطع در آیندهء دور و نزدیک نیز نخواهد داشت، فلذا در نزاع مکتبی ایشان نیز عمراً دخالت نمی کند*، و آنچه در  پی می آورد، تنها ناشی از نگرانی او پیرامون شیر "آن حیوان"،  است و نه گوشت کبابی آن! خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز می توانند برای اینکه به میزان نگرانی فدوی در ارتباط با شیر "آن حیوان"، پی  ببرند، نخست وضو گرفته،و سپس به کلیپ زیر نگاه کنند تا رستگار شوند:

www.youtube.com/watch?v=OieJAhLV-UI

فلذا فدوی از آن مؤمن معتقد انتظار نداشت که در این قحطی و گرانی شیر، شیر الاغ را هم، بی محابا به خارج صادر کند!...

       زیاده جسارت است.

-------------------------------------------------

* یکی دو مثال:

- «قوه قضاییه به جای اینکه این‌ها را که مدعی اصلاح طلبی هستند را محاکمه کند با بی‌حیایی صحبت از بازگشت به عرصهء سیاسی می‌کنند. این‌ها بوی کباب شنیدند که انتخابات نزدیک است غافل از اینکه خر داغ می‌کنند!»/ جعفر شجونی- فرارو

- «فرحبخش: فکر نکنید در دولت آینده بوی کباب می‌آید، خر داغ می‌کنند!»/خبر آنلاین

 

انحراف

       بنظر می آید که بکارگیری متخصصین غیر متعهد در دولت منتخب مقام معظم رهبری، ضاعف الله پروستاته، در دولت کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی همچنان ادامه دارد. این مهم را فدوی، از مزمزه کردن خبر زیر دریافت:

       * مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: «در پنج ماه نخست امسال 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد (چاقو و قمه) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که از این تعداد 46 نفر مرد و پنج نفر زن بوده‌اند». / بهار نیوز

       گفتن ندارد که اگر آن مدیر کل نابکار متعهد می بود، لامحاله می دانست که قمه، اولاً حیوان نجیبی ست، ثانیاً بقول برادران، از ابزارهای فرهنگی در جامعهء شکوهمند اسلامی ست؛ حال گیرم که برادران با چند سانتیمتر اختلاف، آن را در زورگیری ها، در شکم شهروندان ناسپاس فرو کرده، و یا با کوبیدن به سر و مغز خود درگذشت اباعبدالله (ع) را در صدها سال پیش از این، گرامی می دارند!

       زیاده قمه ای نیست..

 

ادیت

       این ذهنیت ویراستاری فدوی هم، اگر نگوید ُمخرّب ذات، دست کم مخلّ حیات است! لکن وی ناگزیر به اعمال آن از مجرای تکلیف شرعی ست و در این راستا، خودی و غریبه هم البته سرش نمی شود. به یک مستوره از پیاده نظام کیهان دارالخرافه که درپی می آید، نگاه کنید:

       * عونی: آقای اردوغان! جلب رضایت آمریکا و صهیونیست ‌ها به خاطر دریافت آن مقدار دلار از آل سعود تا این اندازه برایت مهم است که حتی علاوه بر آن همه خیانت‌هایی که در کشورهای مسلمان ‌نشین همجوار سوریه و عراق به بار آورده‌اید، ملت خود را نیز قلع و قمع کنی؟!   

       باری-  در پاسخ "ارز" می کند که آن بزرگوار، البته بر عکس برادران، هرگز به سود به این اختصار قانع نبوده است! بنقل از، سایت ِ وابستهء بازتاب نگاه کنید:

       * «سرمایه‌ء یک تاجر ایرانی به‌ نام «اسماعیل صفاریان نسب»، شامل 7.5 میلیارد دلار وجه‌ نقد و یک تریلی حامل بیست تن شمش طلا! که‌ به‌ قصد سرمایه‌گذاری در ترکیه‌، از ایران به‌ این کشور انتقال داده‌ شده‌ بود، به‌ دلایل نامعلوم از سوی گمرک ترکیه‌ توقیف شد و هم‌اکنون وکیل این تاجر ایرانی در ترکیه‌ به‌ دنبال آزادسازی این مبلغ هنگفت از خزانه‌ء ترکیه‌ است».

       فدوی خدمت برادر عونی «ارز» می کند که، بر این پایه، ممکن است اگر زحمت نیست، زیپ مربوطه را، اگر چه شاش بند می شوند، ببندد!

 

مردم آزاری!

       وقتی که فدوی به نمایندگان نر و ماده در مجلس می گوید: نمایندگان محترم حکومت در مجلس؛ بعضی ها پاچه اش را می گیرند!.. خب به این همه طرح های ایذائی که بمنظور رفع بیکاری علیه ملت می بافند نگاه کنید،تا بعرض او برسید:

       * «تقاضای توقف طرح امر به معروف از سوی وزیر کشور با مخالفت مجلس روبرو شد! در حالیکه رسانه ها از نامه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به علی لاریجانی رئیس مجلس خبر می دهند، که در آن، وزیر خواهان توقف بررسی طرح " آمران به معروف و ناهیان از منکر " شده است، امروز سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامهء وزیر کشور اظهار نظر کرد که "ما هیچ دلیلی برای توقف بررسی این طرح نمی بینیم!» / محمد(ص) علی (ع)اسفنانی - رادیو فرانسه، بنقل از البرز نیوز

       عرض نکردم؟ بقول استاد سخن:

ای زِبَر دستِ زیر دست آزار

گرم تا کی بماند این بازار؟

به چه کار آیدت جهانداری

مردنت به که مردم آزاری!

 

بی احتیاطی

       * جذاب ترین زن تنیس باز جهان!/ آخرین نیوز- تیتر#

       آرام!، یواش!.. چه خبرته؟ آخر بی احتیاطی هم حدّی دارد؛ فکر نمی کنی یکوقت مؤمنین، کثرالله امثالهم، با اسید بروند سرِ وقت دخترک بینوا؟!..حداقل چادر سرش کن که زشت بنظر برسد، برادر نیوز!

       زیاده توصیه ای نیست..

--------------------------------------------

م     # همانجا: اریا شاراپووا، تنیس‌باز پر آوازهء روسی، برای حضور قدرتمندانه در تور قهرمانی زنان سنگاپور آماده می‌شود    .

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

       * محمودی: رفتارهای سلیقه‌ای اخیر در مذاکرات، و قدم زدن با شیاطین، و سفر به پاریس به هنگام اهانت فرانسوی‌ها به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، شاهد شروع گستاخی افراد دست‌ چندمی اروپا مثل هیئت پارلمانی آلمان هستیم. تا دیر نشده مجلس و دلسوزان منافع ملی فکری اساسی بکنند تا شوکت 36 ساله به دست آمده به پای خنده‌های بیجا از بین نرود.

       فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترقّص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام، ضمن صدور توأم با سوتِ چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)، قدری متغیر شده فرمودند: «بسمه تعالی، خفه! ما خودمان برادر محمد(ص) جواد(ص) ظریف را غلغلک دادیم که بخندد!..» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، مُده ظله العالی، درانداختید، برادر محمودی!

 

         * سیدهادی میری:  می‌خواستم از طریق روزنامهء وزین و روشنگر شما به دنیا اعلام کنم که به داشتن چنین رهبر شجاع و بادرایتی که یک ‌تنه بار هدایت جهان اسلام و دعوت تمام جوامع به اسلام را بر دوش دارد افتخار می‌کنم.

         فدوی: مراتب عیناً توسط فدوی به دنیا اعلام شد. هر چه از دهن شان در آمد به فدوی گفتند!؛ خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی ساده را، اینطور سر کار گذاشتید، برادر میری!

 

* 7941---0912: بر اساس تجارب گذشته این دغدغه وجود دارد که نکند سخنان نابجای وزیر در مورد تاثیر تخریبی تحریم بر اقتصاد برای دادن امتیازهای جدید به دشمن است، چون کیست که نداند اکثر پیشرفت‌های ما در اثر تحریم‌ها بوده است.

       فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال تُرقّص در آمده بودند، به استحضار رسید؛ ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)  از علاقهء شما به تحریم ها احساس رضایت و به وزیر خارجهء بیت دستور فرمودند که دنبال تشدید تحریم ها باشد. خدا بگوید چکارتان بکند که اینطوراسباب زحمت مردم شدید،برادر7941---0912!

 

*6263---0938 : با ارسال پیام از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا به نوعی سیمای حکومت جهانی آقا صاحب‌الزمان که با ظهور مبارک و پر برکت خویش کل عالم را مورد خطاب قرار خواهند داد در ذهنم تداعی کرد و آن را به فال نیک گرفتم.

       فدوی: بله همینطور است، اصلاً  معظم له خودِ جنس اند، لکن بنا به مصالحی، زمان حضورشان  را هنوز اعلام نفرموده اند برادر 6263---0938 !

 

*0880---0936 و 1087---0916: مرگ شاه سابق آل‌سعود، یعنی پدر معنوی داعش و تکفیری‌ها و آمر جنایت‌های بی‌شمار و قتل‌عام مسلمانان در سراسر، دنیا باعث مسرت و خوشحالی مسلمانان است، چطور افرادی از مرگ او اظهار تاسف می‌کنند و پیام تسلیت می‌فرستند و یا برخی در مجلس او شرکت می‌کنند؟

       فدوی: پیش از آنکه عریضهء شما را بجریان بیاندازد، لازم است که فدوی را از گیجی در آورید؛ زیرا برخی از علما را عقیده بر این است که برادران داعش، که چرکنویس برادران خودمان هستند، محصول خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، اند و گلّهء دیگری از علماف بقول عوام  including you، بر این باورند که برادر داعش، از خودمان است. لذا دوباره تماس بگیرید.

 

*9786---09‍14 : مشکل اصلی خیانت‌های عربستان در کاهش دادن قیمت نفت نیست مشکل این است که دولت یازدهم همه چیز را به مذاکره با گروه کشورهای 5+1 گره زده است و به نظر نمی‌رسد از این اقدام هیچ آبی گرم بشود.

       فدوی: دیگر کم لطفی نکنید، سرتان که گرم می شود، برادر9786---09‍14  !

 

        * 6293---0919: آقای ظریف! هر بار که نگاهت به نگاه کری افتاد خواستی لبخند بزنی به یاد بیاور 290 مسافر ایرباس توسط همپالگی‌های اوباش او در خلیج ‌فارس، بی‌گناه تکه‌تکه شدند. وقتی هم که خواستی با فابیوس دیدار کنی یاد خون‌های آلوده و هموفیلی‌ها باش. دیگر دل و دماغ لبخند و پیاده ‌روی برایت نمی‌ماند.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی، رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: «بنظر می آید که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، هیچ جور ول کن معاملهء ما نیستند؛ لکن بدانند که  عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ کنده و خیال شما و ایشان راحت شود!» و در ادامه  نیز برادر محمد(ص) جواد(ص) ظریف را خواسته و دستور دادند که هنگام پیاده روی، بجای خنده، گریه کرده و، به یاد اباعبدالله، مقادیری هم به سر و مغز خود بکوبد، برادر 6293---0919!

 

* 8075---0912: آلمانی‌ها، در کنار فضولی اخیر هیئت پارلمانی‌شان، کارهای ناشایست دیگری هم کرده‌اند. سفارت آلمان هم مثل سفارت فرانسه برای گرفتن ویزا از خانم‌ها عکس بی‌حجاب مطالبه می‌کنند. از مسئولین دیپلماسی کشور درخواست می‌شود این مشکل انسانی و اسلامی خانم‌ها را مرتفع نمایند. آیا اینها از نتایج عقب ‌نشینی‌ها نیست؟

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم، بعدالتحیه و السلام، قدری متغیر شده فرمودند: «بی خود کرده اند، اصلاً بجای آلمان و فرانسه، بروند به عتبات عالیات(ع- س- ص-عج)». و در حاشیه نیز برای شهادت شما در یکی از انفجارهای عتبات، شدیداً دعا فرمودند، برادر 8075--0912!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

27 مارچ المفرّح سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه