خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

21 ارديبهشت 1394 ـ 11 ماه مه 2015

 

نوعی بد شانسی

       فدوی ملاحظه کرد که «دویچه وله» در زیر این تصویر نوشته چنين است:

       * فرودگاه صنعا در یمن پس از بمباران توسط جنگنده‌های عربستان سعودی برای جلوگیری از فرود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران!

       این، بقول عوام Case، از نمونه های بارز "دفع فاسد به افسد" است؛ لکن نتیجهء دیگری که از آن می توان گرفت آن است که اگر مقام معظم رهبری (ضپ)(1) از تهران به صنعا لولهء فشار قویِ ارز و اسلحه نمی کشید، یمن هنوز فرودگاه اش را داشت!(2)

       زیاده جسارت است.

-------------------------------

(1) (ضپ) مُستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف ضاعف الله پروستاته است!

 (2) یش از شروع عملیات نیروهای ائتلاف علیه شورشیان حوثی در یمن و در ماه‌های اخیر ایران از راه‌اندازی خط مستقیم پرواز تهران – صنعا خبر داده بود... به گفته مقامات ایران در آن زمان قرار بود هفته‌ای 14 پرواز مستقیم بین تهران و صنعا صورت بگیرد./ همان منبع

 

خبر خوب!

       ضمن اهداء تبریک و تسلیت بحضور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش مقام معظم رهبری(ضپ)، بقول آن بزرگوار: "رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند"

که برگردان اش به لسان آخوندی این می شود که:

       * دو میلیارد یورو  از پول‌های بابک زنجانی در بانک‌های روسیه پیدا شد!/ العربیه

       باری، مراتب توسط فدویِ بادپا، در اوقات شرعی شدیداً بعرض رسید. با همان مهر و درایت همیشگی، در هامش نامه مرقوم داشتند «رونوشت: برادر سید حسن نصرالله و سایر ماجرا جویان محترم خاورمیانهء امام و پیامبر خیز (ع- س - ص- عج) جهت اطلاع و اقدام لازم!» و خطاب به برادر زنجانی نیز با تغیّر ملیحی فرمودند: «و لکن شما شیطان کوچک! بفرماییدکه برای عودت آن پول تو جیبی، خودتان به کشور دوست و برادر روسیه تشریف می برید، و یا ما خودمان از برادر سید پوتین خواهش کنیم در معانقه ای که در پیش داریم، آن مختصر را با خودش  به ام القراء بیاورد تا آن را، بعون الله، در  سوریه و یمن هزینه کنيم».

       زیاده مأموریتی نیست.

 

علاج واقعه

       فدوی در مرور خبرهای روز، به خبر بسیار تأسف برانگیز زیر نیز برخورد که او را شدیداً متأثر کرد. احوط آن است که شما هم در غم او شریک شوید:

       * بی بی سی: شمار کشته‌شدگان زلزله نپال از 3000 نفر فراتر رفت.

       اما فدوی با دريافت اين خبر، از سوئی عزادار است و، از سوی دیگر، شدیداً خشمگین؛ و یواشکی با خود می گوید: «تا دنده شان نرم شود؛ چقدر فدوی سینه اش را به تنور چسباند و، بنقل از بزرگان خود، از اهالی نپال خواست که توبه کنند(1)، و یا دست کم علاج واقعه را پیش از وقوع کرده و بمنظور جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی با حوزه علمیهء ما تفاهم نامه امضا کنند(2) که البته زیر بار نرفتند؛ فلذا، خود کرده را تدبیر نیست!

       زیاده امدادی نیست.

-------------------------------------------------

(1) تابناک به‌ روز شده در 7 ارديبهشت 1394: «رئیس جمهور (احمدی نژاد) مدتی پیش اعلام کرد که یک عالِم تهرانی به من خبر داده است که به زودی در تهران زلزله می آید و لازم است مردم از گناهان خود توبه کرده و در حد امکان از شهر خارج شوند.» لازم به ذکر است که روز گذشته آیت اله صدیقی در خطبه های نماز جمعه نیز به احتمال وقوع زلزله در تهران اشاره کردند و تاکید داشتند که یک عالم تهرانی از ایشان خواسته اند که مردم توبه عمومی کنند. آیت اله صدیقی در خطبه های روز جمعه تاکید کردند که افزایش فساد اخلاقی در جامعه یکی از مهمترین دلایل وقوع زلزله در تهران است. ایشان از مردم و نماز گزاران خواستند برای رفع بلا دست به دعا ببرند.
(2) آفتاب: امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی. معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزهء علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحلهء اول با حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامهء همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود.

 

کلید گمگشته و در وا نمیشه!

(ترجیحاً به  آن آهنگ خراسانی معروف بخوانید!)

آقا جان! حسن آقا! بیخودی در نزن، کسی خانه نیست!

 

رفع نگرانی

       کار فدوی این روزها شده است فقط رفع "دلواپسی" و "نگرانی " از برادران کثرالله امثالهم!

       بعنوان مستوره نگاه کنید:

* 1- ملت ایران نگران است تا شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است» لطمه ببند./ پارسینه

* 2- نگرانیم که آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود./ همانجا

* 3- ما امیدوار هستیم که آن جمله امام که فرمودند "از خدا میخواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا در آوریم"، محقق شود. (حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه).

در باب فقرهء نخست، که شعار باشد، مقدمتاً عرض می کند که شعار، اسم اش با خودش است، شعار است دیگر! معنای دیگری هم ندارد! حال گیرم که شعار "انرژی هسته ای..." لطمه ببیند، اینکه دیگر نگرانی ندارد،، خب عوض اش می کنیم، اینجوری: «انرژی هسته‌ای، حق ُمعلق ما ست!»

رای رفع نگرانی از فقرهء دویّم هم، که "نادیده گرفتن" آرمان های حضرت امام(ل) باشد، فدوی می افزاید که قرار نشد شما کاتولیک تر از پاپ باشید، برادر حمید روحانی! زیرا خودِ حضرت امام(ل) شخصاً و بدون دخالت دست، آرمان هایش را لاجرعه سرکشید و یک جام زهر هم روش!.. می ماند مقام معظم رهبری (ضپ). نظر به اینکه معظم له در حال حاضر بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترقصّ در آمده و مبالغ هنگفتی کسالت های جسمی و روحی نیز دارند، فلذا جام زهر برایشان اصلاً خوب نیست و آن را باید، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، پس از مقادیرمعتنابهی نرمش قهرمانانه، به معظم له تنقیه کرد!...

       و اما پیرامون آرزوی فقرهء سیّم نیز عرضه می دارد،که در مقایسه با آرزوی ُمخبّط الاسلام والمسلمین دکتر روستا آزاد رئیس وقت دانشگاه شریف که در پی می آید، هیچ آرزوی مُستبعدی نیست!:
       * روستا آزاد با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفتهء هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: «در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعه فناوری هست و هم توسعه معنویات
! / خبرگزاری وابستهء مهر

       لکن، بعنوان حسن ختام این مختصر، می افزاید که احوط آن است که شما اطلاعات تان را در اسرع وقت بقول عوام up to date کنید؛ زیر شعار شمارهء 3،دیگر کهنه شده و جدید آن متعلق به  مُخبّط الاسلام والمسلمین، محمد(ص) رضا(ع) نقدی، ریاست محترم چماقداران حکومت اسلامی، ست که در پاسخ به پیام نوروزی برادر "اوباما" شیهه کشان فرمود:

       * تو را مجبور به خواندن دعای کمیل می‌کنیم! / العربیه- تیتر

       والسلام

 

جوک ماه:

 

بحث شیرین لواط *

       ماجرای تجاوز به مؤمنین ساکن ایران سابق در جدّه، با آنکه در عرصهء آخوندیسم تاریخی، موضوع مأکول و مؤلوفی ست، لکن در عین حال، دست آویزی شده است تا برادران به برخی از مسائل معوّقه شان پیرامون ماجراجوئی های خود در خاور میانهء امام و پیامبر خیز(ع- س - ص - عج) با دست پُرتری بپردازند که در این باب البته، پیشرفت های تازه ای بشرح زیر نیز داشته اند:

       * بی.بی.سی: تعرض به نوجوانان ایرانی در عربستان بر اساس فتوا بوده است. ستاد حقوق بشر قوهء قضائیه ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "تعرض" مأموران سعودی به دو نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده بر اساس فتوای یکی از شیوخ این شهر و بر اساس "یک روند سیستماتیک و بسیار خطرناک" بوده است .به گفتهء این ستاد، صادر کنندهء این فتوا که نام آن در بیانیه نیامده، چنین تعرض هایی را "مجاز و قابل قبول" اعلام کرده است.

       باری شهر شلوغ شده و احوط آن است که فدوی نیز فتوای خود را صادر و عرض کند که قوّه محترم باه(غذائیه- م) برای نخستین بار در تاریخ حیاط خلوت خود، درست فرموده است! زیرا از حضرات آیات، بویژه نوع دولتی و وابسته اش، هیچ چیز بعید نیست، زیستگاه این موجودات هم که ایران سابق باشد یا افغانستان یا عربستان و یا هر خطهء بلا زدهء دیگر، فرقی نمی کند. مگر آن دخترک روشن بین افغان، فرخنده، به فتوای یکی از همین غارنشینان بزرگوار، به اتهام واهی سوزاندن قرآن به آتش کشیده نشد؟ یا مگر غارنشین گرامی خودمان، آیت الله تمساح یزدی، فتوای تجاوز به زندانیان سیاسی را صادر نفرمود؟

       ملاحظه می فرمایید که بقول آن غلط مصطلح:

بیت

اسلام به ذات خود ندارد عیبی

هر عیب که هست از مسلمانی ماست!

       زیاده بیتی نیست..

----------------------------------------------

* وامی از آیت الله محمد(ص)ی گیلانی! رئیس سابق دیوان عالی کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وقت.

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند  که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * صدای امريکا: تهران و واشنگتن دفاتر جدید دیپلماتیک تاسیس می‌کنند. پس از نزدیک به 35 سال قطع رابطه بین دو کشور ایالات متحده و ایران، اینک مذاکراتی در بین دو کشور به طور مستقیم در جریان است که از نتایج آن می‌توان به افتتاح دفاتر تازه حفاظت از منافع در پایتخت‌های دو کشور اشاره کرد.

       تحشیه: فدوی به این سادگی ها زیر بار این بی ناموسی ها نمی رود؛ مگر از روی نعش او رد شوید!

 

       * آیت‌الله خامنه‌ای: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است! کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، بلکه در بیت ِ مُعنبر است، برادر بی.بی.سی!

 

       * کیهان لندن: در حالی که وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی چند ماهی است که بر ممنوعیت ورود هواپیما با عمر بالای 15 سال به ناوگان هوایی ایران تاکید دارد، یکی از خطوط هوایی داخلی سه هواپیمای بوئینگ 737 را که بیست و چهار سال عمر دارند خریده است... این هواپیماها را کشور فروشنده آنها را به دلیل کهنگی از دور خارج کرده است.

       تحشیهء فدوی: در این صورت از مسافران محترمی که عازم آخرت هستند خواهشمند است به هواپیمای تعیین شده، سوار شوند؛ فاتحه مع الصلواة!

 

       * محمد(ص)جواد(ع) ظریف وزیر امور خارجهء بیت: «سلاح هسته ای بزرگترین تهدید علیه بشریت است!» / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی:

از کرامات شیخ ما چه عجب / پنجه را گز نمود و گفت وجب

از کرامات دیگرش این است / شیره را خورد و گفت شیرین است

یک کرامات دیگرم دارد / ابر را دید و گفت می بارد!

زن نو را، عروس می گویند / مرغ نر را خروس می گویند!

آنچه در جوی می رود آب است / آنچه در چشم می رود خواب است!

 

       * پیک نت: 8 هزار میلیارد تومان در شهرداری تهران غیب شده! 

       تحشیهء فدوی: اینجا مملکت امام غایب امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) است، و همه چیز بهمین سادگی غیب می شود. خُب بقول عوام: so what?

 

       زیبا کلام: من نمي دانم از کجا به آقاي رحماني فضلي (وزیر کشور) فشار وارد شد که ايشان طوري برخورد و عقب نشيني کردند که انگار وزير کشور گينه بيسائو اين اظهارات را دربارهء پول هاي کثيف مطرح کرده است. پارسینه

       تحشيهء فدوی: والله برادر زیبا کلام، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، پنداری زیر سر مأموران فرودگاه جده است!

      

       * ایران: کشتی‌های ما همچنان در خلیج عدن حضور دارند./ العربيه

       تحشیهء فدوی: بقول خوانندگان کیهان دارالخرافه، "باید هوشیار بود" که کشتی‌های ما، به خلیج عدم نروند!

 

       * یک نمایندهء مجلس ایران، روز یکشنبه 26 آوریل گفت که ورود محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، به کارزار انتخاباتی مجلس در پایان سال جاری، باعث تفرقه در میان به گفته او "اصولگرایان" خواهد شد. علی زاکانی، از نمایندگان طرفدار دولت سابق، ضمن تکذیب وابستگی خود و همفکران اش به دولت های نهم و دهم محمود احمدی نژاد، گفت که این دولت ها "برآمده از جریان اصولگرایان" نبوده اند./ العربيه.

       تحشیهء فدوی: با این ترتیب، آن جانورگرامی، برآمده از فاضلاب بیت  است، برادر علی(ع) زاکانی! راستی، شما با عبید زاکانی که نسبتی ندارید انشاءالله!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید  شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

       * 1442---0913: برای ما حدود دویست هزار تومان پول گاز آمده است (برای 48 روز) یعنی نسبت به مشابه چند ماه قبل پنج برابر شده است. مگر تورم در بهمن ماه صفر نبوده است؟ از شرکت گاز درخواست می‌کنم تا قبض جدیدی برایمان صادر کند.

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن، تذکار یک دو نکتهء باریک تر از مو (بشرطی که زیر حجاب برتر باشد- م) ضروری ست. نخست آنکه خود کرده را تدبیر نیست. یعنی، باید بپذیرید که  وقتی شما گاز می گیرید، خب طرف هم شما را گاز می گیرد! و اما در باب اینکه نوشته اید که تورم صفر بوده است نیز، دچار لغزش قهرمانانه شده اید، زیرا آن صفری که ملاحظه کرده اید، نمرهء دولت تدبیر و امید در حساب و هندسه بوده است، نه تورّم، برادر 1442---0913!

 

       * 4955---0915: در تاریخ 93/12/6 برای پرداخت عوارض سالیانه خودرو ریو مدل 90 به شهرداری منطقه 9 مشهد مراجعه کردم که مبلغ 34500 تومان اعلام شد. در صورتی که سال قبل عوارض همین خودرو 16000 تومان بود! آیا اتفاق جدیدی رخ داده که در شرایط صفر شدن تورم با این افزایش‌ها روبه‌رو هستیم! آیا دولت عامل اصلی گرانی‌ها است یا مردم؟

       فدوی: پیرامون تورم صفر در صدی، فدوی در بالا سخن گفته و دیگر مکرر نمی کند؛ لکن در باب اینکه پرسیده اید که  "دولت عامل اصلی گرانی‌ها است یا مردم؟" بمنظور رعایت قافیه یا ردیف، از قول لاهوتی بزرگوار عرض می کند:

وطن ویرانه از یار است یا اغیار، یا هردو؟

مصیبت از مسلمان هاست یا کفار، یا هردو؟

وطن را فتنهء مسندنشینان داد بر دشمن

و یا این مردم بی دانش بازار، یا هردو؟

همه داد ِ وطنخواهی زنند اما نمی دانم

وطنخواهی به کردار است یا گفتار، یا هر دو؟

 

       * 6290---0915: بدون اینکه اغراق کرده باشم خبر انتخاب آیت‌الله یزدی به ریاست مجلس خبرگان جزء شادترین اخبار سال 93 بود که روزهای پایانی امسال خوشحالمان کرد.
       فدوی: خدا مرگت دهد، نصرت،
چه لوسی!

 

       * رضا قهرمانی- بوئین ‌زهرا : رانندگان سواری خطوط بوئین‌ زهرا- قزوین در تابستان از روشن کردن کولر و در زمستان بخاری خودرو خودداری می‌کنند و مسافران در تابستان و زمستان مجبورند سختی طی مسیر با این سواری‌ها را متحمل شوند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

       فدوی از طرح این درخواست شدیداً حیرت کرده و نمی داند که برخی آیه هائی که مقام معظم رهبری (ضب) صادر فرموده اندآیا، نستجیر بالله، باد هواست برادر مؤمن؟ وقتی معظم له می فرمایند: خفه! حالا  نرمش قهرمانه، معنایش این است که مؤمنین به سبک پیش از انقلاب شکوهمند که می دانستند که "ف" یعنی "فرحزاد"، پس از انقلاب شکوهمند نیز باید بدانند که "نرمش قهرمانه" قابل تسّری به همهء شؤنات زندگی ست و از آن جمله اند: لرزش قهرمانه در زمستان، برادر قهرمانی!

 

       * 9590---0914: اگر جای مسئولان بودم پس از پرتاب ماهواره به فضا توسط دانشمندان کشورمان که جلوی چشم همگان صورت گرفت به آقای ترکان مشاور آقای رئیس‌جمهور چند عدد قابلمه برای پخت آبگوشت بزباش هدیه می‌دادم.

       فدوی: مراتب پس از نماز جماعت به آگاهی ایشان رسید؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ گفتند قابلمه دیگر کار نمی کند فقط دیگ زود پز از پس آبگوشت بزباش بر می آید که آن نیز در تیول برادران چینی ست، برادر 9590---0914!

 

       * 8847---0919: طی این مدت در مذاکرات هسته‌ای امتیازهای نقد زیادی به رقیب داده شده است. درخواست ما مردم این است که در این روزهای حساس و سرنوشت ‌ساز روی غیرت ایران و ایرانی معامله صورت نگیرد. نباید به آمریکایی‌ها اجازه داده شود که هر طور خواستند با ما بازی کنند.

       فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، لطفاً ضد انقلاب نشنود، ملت در حکم اسباب بازی ست، فلذا اگر آمریکا هم با آن بازی نکند، مقام معظم رهبری (ضب) بازی می کند، برادر 8847---0919

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

9 می المخمور سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه