خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

18 خرداد 1394 ـ 8 ماه ژوئن 2015

 

امام هزينه بردار!

       * «در آستانهء 14 خرداد، سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین مراحل بازسازی حرم امام خمینی(ره) در حال انجام است»./جراید

تحشیه فدوی: خدایش نیامرزاد، که آن بزرگوار(ل) برای اُمّت جز ساندیس، و برای ملت جز هزینه چیزی نداشت!

 

وجوه تمایز

       دولت ها گرچه مکتبی، در دیگ ولایت ذوب، و برای محکم کاری، از قیف مقام معظم رهبری(ضپ)* نیز رد شده و می شوند، معذالک تفاوت هائی نیز با یکدیگر دارند. بعنوان مستوره،به یکی دو فقره دم دست، ذیلاً اشاره می شود:

       * نوجوان 13 ساله فرمانده پايگاه بسيج شد!/ آخرین نیوز- تیتر

       ملاحظه کردید؟ در صورتی که در دولت دهم، یعنی دولت مُخبّط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، دخترکی 16 ساله در آشپزخانه، حین درست کردن پیاز داغ، انرژی هسته ای هم تولید کرد! اُمت هم، البته حواس اش هست.

       زیاده تفاوتی نیست...

________________________________

* «ضب» مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف «ضاعف الله پروستاته» است!

 

حل مسأله

       "پرندهء آهنین بال" لقب فرامرز آصف، خوانندهء برونمرزی ست و فدوی سال ها همینطور انگشت به ماتحت مانده بود که پرنده با بال های آهنین، چگونه می پرد؟! این معمای فدوی را گزارش زیر اما، با یک قیام و قعود حل فرمود:

       * تقاطع: فرامرز آصف، خواننده‌ء ایرانی مقیم لس‌آنجلس و قهرمان و رکورد دار پیشین پرش سه‌ گام ایران، در گفتگویی با هفته ‌نامه‌ء “اطلاعات فرهنگی” (متعلق به موسسه‌ء دولتی اطلاعات)، تمایل خود را برای بازگشت به ایران اعلام کرد. وی در بخشی از این گفتگو هم‌چنین از اعتقاد فراوان خود به مشهد و آرام‌گاه امام هشتم شیعیان در این شهر سخن گفته و اظهار داشته که که «توسل به حرم امام رضا» برایش «حکم دوپینگ» را دارد.

       زیاده مسأله ای نیست...

 

اندر اشکالات تیتر

       ....بله  درست است!؛ در عرصهء ژورنالیسم، "تیتر" نخستین نقطهء تماس مخاطب با رسانه است. فلذا گزینش آن دشوار و البته بسیار مهم، و گاه حتا سرنوشت ساز است، لکن نه به قیمت مسمومیت خوانندگان!

       خوانندگان محترم ضد انقلاب لابد در به در، در پی یافتن رابطهء "گودرز" و شقایق اند! (جمع شقیقه- م) الساعه عرض می کند؛ لطفاً برای دستگرمی، به تیتری که در پی می آید، نگاه کنید:

       * قیمت نفت ایران ارزان‌تر از آب معدنی شد /بهار نیوز

       آخر این چه طرز تیتر زدن است؟ فکر نمی کنید که یکوقت، طرفداران برخی زبانزدها (ضرب المثل)  مانند «دار زدن با طناب مفت»، بجای آب نفت بخورند، برادر بهار؟

 

رفع نگرانی

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به نقل قولی برادرانه بشرح زیر برخورد:

       * فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران: در قضیهء اسید پاشی اصفهان هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم!/ فارس

       تحشیهء فدوی:  چه کسی از شما سؤال کرده که نگران جوابش هستی، برادر ناجا؟ اصفهان یک ذره دو ذرّه که نیست، با مترِ ما، نصف جهان است! شما به این توجه نکنید که آمران و عاملان بسیار دم دست اند، بقول عوام Relax!، تا انقلاب مهدی( عج) وقت دارید، برادر فرمانده!

 

فوتبال داریم تا فوتبال!

       فدوی گاه، در مرور برخی خبرها، هی سرد و گرم می شود! و خوف آن دارد که سرانجام روزی یک طوریش بشود!.. باری- نتیجهء بازی های فوتبال برای خیلی ها اهمیت دارد و بدقت دنبال و گاه، بر اثر شرط بندی، موجب بُرد و باخت های کلان نیز می شود. گفتن ندارد که فدوی یک لاقبا توان شرکت در این بخش از این ورزش محبوب را ندارد، لکن به برخی نتایج تأمل برانگیز آن که در گروه خونی اوست و در پی می آورد، بی توجه نیست. به نتیجه دو بازی زیر از منظر فدوی نگاه کنید:

       * بازی اول: هیجان بازی ایران - امارات منجر به خواستگاری شد!/ العربیه (1)

       * بازی دوم: خبرگزاری اردنی «بترا»، گزارش داد که گروه تروریستی داعش، هفتهء گذشته 13 جوان عراقی را در منطقهء یرموک شهر موصل به دلیل تماشای بازی عراق و اردن، که در چارچوب جام ملت ‌های آسیا برگزار شد، اعدام کرده است (2)

       زیاده عرضی نیست...

_____________________________________

(1) ادامهء خبر بنقل از همان منبع: ویدیویی در فضای اینترنت منتشر شده که خواستگاری یک جوان ایرانی از دوست خود را نشان می‌دهد. گفته می‌شود این ویدیو در استادیوم شهر بریس بین استرالیا پس از بازی‌های تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات متحده عربی در چارچوب جام ملت‌های آسیا ضبط شده است.

(2) ادامهء خبر بنقل از همان منبع: بر اساس برخی رسانه‌های عراقی، شماری از عناصر داعش، 13 عراقی را به یکی از میدان‌های ورزشی در موصل برده و در برابر ده‌ها نفر از مردم این شهر اعدام کردند. بر اساس این گزارش، اجساد اعدام شدگان بر روی زمین باقی ماند چرا که خانواده‌های آن‌ها از ترس کشته شدن به دست گروه تروریستی داعش، توانایی دفن آن‌ها را ندارند.

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار،مستخرج از فرهنگستان فدوی،و ضد کلمات قصار است!

       * کاظم صديق، امام جمعه تهران، گفته لغو تحريم‌ها برای ايران «سازنده» نيست و باعث افزايش «اسراف» و «اشرافی‌گری» در جامعه خواهد شد./ دیگربان

 

       * رفسنجانی: انقلابی که امام (ره) طراحی و رهبری کردند، عاری از هرگونه خشونت بود و هیچ ‌گاه در برنامه ‌ریزی ایشان فعالیت‌های خشن وجود نداشت!

 

       * ايضاً رفسنجانی: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اختیارات حضرت صاحب الامر تشکیل شده است که باید به نیابت از ایشان اداره شو.! / هر دو مطلب از خبر نو

 

       * آمریکائی ها برای مذاکره با ایران بارها التماس کردند./ آیت الله محمد(ص) تقی(ع) مصباح یزدی/ پارسینه

 

       * دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز گفت: خانمی که در ایام نوروز در شهرک گلستان شیراز اقدام به کشف حجاب کامل کرده بود دچار جنون ادواری است!/ پارسینه

 

       * آيت الله مکارم شیرازی: آزاد گذاشتن انتخاب حجاب «امر غلطی» است، چرا که مساله از «محرمات» است، همان گونه که نمی توان عبور از چراغ قرمز را آزاد گذاشت. / شهرزاد نیوز

 

       * شهیندخت مولاوردی، معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده امروز: ما به جای برابری جنسیتی به دنبال عدالت جنسیتی هستيم!/ بی بی سی

 

       * آیت الله معصومی: ما خوشحالیم از این که رهبر ما مرد نمونه دنیاست!

 

       *محمد(ص) رضا(ع) سرشار‌: در مجلسی در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم. در خلال بحث، صحبت به برنامه‌های سیما كشید. ایشان فرمودند: من هر وقت مجری به بینندگان سلام می‌كنند، جواب سلام اش را می‌دهم (می‌فرمایند: علیكم السلام)! با خود گفتم: "اگر مجریان سیما می‌دانستند چه بینندگان عظیم‌الشأنی دارند!، چه بسا بعضی‌های‌شان بیشتر مراقب رفتار (حتی طرز نشستن) و گفتارشان می‌بودند!

 

       * سید احمد خاتمی: حجت شرعی برای ما مواضع مقام معظم رهبری است.

 

* سردار شهابی‌فر: هرکس خلاف کلام رهبری حرف بزند، نفوذی است!

 

       * حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری: هرگاه فرد یا افرادی با ایشان دیدار می‌کنند، از هوش و توانایی‌های ایشان متحیر می‌شوند! /فارس

 

       * حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان: مخالفت با ولی فقیه مخالفت با امام زمان است... کسانی که با ولی فقیه مخالفت کنند با امام زمان خود مخالفت کرده اند و کسانی که با امام زمان مخالفت کنند با خدا مخالفت کرده اند و مشرک هستند!

 

       * امام جمعهء میاندرود: رد و نقض حرف و فعل ولایت فقیه در حد شرک به خدا است... یک امر داریم که به هر چیز و هر کس دستور داده شود باید اطاعت کند و آن اطاعت از امر رهبری است که بر همه واجب است.

 

       * آیت‌الله مصباح یزدی: عشق به رهبری عشق به خدا، عشق به اولیا، عشق به قرآن و امام زمان و عشق به همه مقدسات است؛ چرا که ایشان نمادی از همهء مقدساتی هستند که ارزش عشق ورزیدن دارند... ویژگی‌های امام خامنه‌ای چنان است كه یافتن مشابهی برای ایشان عملاً در حدّ محال و ناممكن است... ما باید این نعمت عظیم الهی را به یاد مردم بیاوریم که بدانند چقدر باید شکر این نعمت را بجا بیاورند، و یکی از فوایدش این است که آدم وقتی به عظمت یک چنین نعمتی پی ‌می ‌برد تحمل کمبودها و کاستی ‌ها که از لوازم طبیعی حوادث این جهانی است برایش خیلی آسان می‌شود.


       * ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻧﯿﺴﺖ ! حضرت امام(ل)

 


       * ﻭﺍﻝ ﺍﺳﺘﺮﯾﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﺧﻮﻥ ﺷﻬﺪﺍﺳﺖ! / ﻣﺤﻤﺪ(ص) ﺭﺿﺎ (ع)ﻧﻘﺪﯼ ﺭﺋﯿﺲ ﺑﺴﯿﺞ

       * ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎ ﺍﺯ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﻫﺎﺳﺖ! /ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ پینوکیو
(ﺟﻨﺘﯽ- م)


       * ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﻪء ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺁﯾﺖﺍﻟﻠﻪ ﺧﺎﻣﻨﻪﺍﯼ ﺑﻪﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻤﯽﺭﺳﺪ!/ ﺿﺮﻏﺎﻣﯽ، ﺭﺋﯿﺲ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﯿﻤﺎ

 
      * ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﮔﯽ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ، ﺍﺯﻧﺘﺎﯾﺞ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ!/ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ تمساﺡ ﯾﺰﺩﯼ

 
      * ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﺗﺎﻕﻫﺎ ﺭﻭﺑﻪ ﻗﺒﻠﻪ ﺑﺎﺷﺪ!/ ﺁﯾﺖﺍﻟﻠﻪ ﺟﻮﺍﺩﯼ ﺁﻣﻠﯽ


 

       * ﺣﺠﺎﺏ ﻋﺎﻣﻞﺷﯿﻮﻉ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﭘﻮﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ! / ﻣﺪﯾﺮﮔﺮﻭﻩﭘﻮﺳﺖ ِ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﻬﺮﺍﻥ

       * ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ  ﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻞ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﺳﺮﺷﮑﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ! /ﻋﻠﯽ(ع) ﻻﺭﯾﺠﺎﻧﯽ

 
      * ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻳﻚ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺭﺩ! / ﻣﺤﻤﺪ(ص) ﺭﺿﺎ(ع) ﺭﺣﻴﻤﯽ،
ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﻭﻝ ﺭﻳﻴﺲﺟﻤﻬﻮﺭ سابق

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما  از فدوی ست.

       * میرزایی: وقتی خودرویی به دلیل پارک غیرمجاز و تخلف بدون آگاهی صاحب خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود با توجه به مجهز بودن ناجا به فناوری‌های اطلاعات باید کمتر از 5 دقیقه با اولین تماس فرد با پلیس وضعیت خودرو را به صاحب آن اعلام کند و او را از نگرانی و دغدغه سرقت برهاند. چرا افراد تا 48 ساعت و گاهی بیشتر امکان مطلع شدن از وضعیت خودرو را ندارند؟ این یک ضعف است. در تاریخ 93/12/14 در حین خرید وقتی به محل پارک خودروی خود در میدان شهدا مراجعه کردم از خودرو خبری نبود. پس از 48 ساعت تلاش شبانه‌ روزی و تماس با 110  و پلیس منطقهء 12 و سامانهء پیامک 30005353 مشخص شد که با جرثقیل به پارکینگ منتقل شده است. برخی افراد مسن در مواجهه با این موضوع ممکن است سکته کنند.

       فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ، و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) پوزش خواسته،  فرمودند اشتباه شده و قرار بوده است که بجای خودرو، خودتان را به جرثقیل بیاویزند تا از سکتهء شما جلوگیری شود، برادر رفاه طلب!

 

       * 2614---0916: اگر جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود، اگر به جای پورشه به کشاورزی کمک شود، اگر محکم در برابر غرب بایستیم، اگر افراد مروج غربی شدن در محیط‌ های دانشگاهی را طرد کنیم، اگر فاصلهء 22 میلیونی حقوق‌ها برداشته شود، و اگر مدیریت به افراد کاردان سپرده شود، غرب چنین دچار توهم نمی‌شود که بعد از انرژی هسته‌ای بخواهد به سراغ موضوعاتی مثل موشک‌ ها و حقوق ‌بشر و... برود!

       فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم، برادر 2614---0916! حصول به این آرمان هائی که شما سر هم کرده اید، اگر نگویدغیر ممکن، دست کم دشوار است، فلذا ما همین که به خاج پرستان در یک کلام حالی کنیم که چیزی بنام بشر، و یا حقوق او، در جامعهء شکوهمند اسلامی ما وجود خارجی ندارد، مشکل مان الی الابد، با اینگونه معترضان، حل می شود. و من الله التوفیق.

 

       * 7032---0912: به عزیزی که از طریق این ستون پرسیده بود پس از دو سال مذاکره با آمریکایی ‌ها چه چیزی عاید مردم ایران شده عرض می‌کنم چرا چیزی عاید ما نشده؟ پس عناوین بی‌سواد، جهان ندیده و تازه به دوران رسیده‌ها که آقای رئیس‌جمهور نثار هم‌وطنان خود کرده چیست؟

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که این القابی که مرحمت کرده اند، بطور علی الحساب و فقط برای دستگرمی بوده است، برادر 7032---0912!

 

       * محمد(ص) رضا(ع) پیر چراغعلی: به عنوان یک کارشناس وزارت نفت با 20 سال سابقهء کار موفق شدم از «ضایعات پالایشگاهی و مجتمع‌های پتروشیمی» بنزین تولید کنم و، طبق مدارک موجود، آن را به نام کشور جمهوری اسلامی ایران در «wipo» به ثبت برسانم. لیکن به دلیل غیبت ناشی از جانبازی و صدمات ناشی از جنگ تحمیلی اخراج شدم. هیئت عالی نظارت نهاد ریاست ‌جمهوری حکم اخراج را نقض نمود، ولی اعادهء خدمت اینجانب همچنان با مانع رو به ‌رو ست. از مسئولین قوای سه ‌گانه که حامی مبتکران و پژوهشگران هستند درخواست حمایت و پشتیبانی و حل مشکل یاد شده را دارم.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند فرآوردهء شما مع الاسف در تست نهائی جواب نداد یعنی حتا نتوانست چراغ خودتان را روشن کند، برادر محمد(ص)رضا(ع) پیرچراغ علی(ع)!

 

       * 3419---0915: آقای رئیس‌جمهور به طعنه گفته همهء مردم کارشناس شده‌اند و در مورد هسته‌ای اظهار نظر می‌کنند. از قول بنده به عنوان یک شهروند بنویسید مردم فهیم کشور همواره ثابت کرده‌اند در تشخیص به موقع مصلحت نظام و کشور از نخبگان جلوتر بوده‌اند.

       فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: "صحیح است، صحیح است!" و نیز بقول همان نمایندگان محترم، بهترین رهبر جامعه، عوام الناس هستند، برادر  3419---0915

 

       * 7031---0912: وقتی آقای رئیس‌جمهور و همکاران ایشان مردم را با لحنی تحقیر ‌آمیز مورد خطاب قرار می ‌دهند چگونه توقع داریم که خارجی‌ها احترام پاسپورت ایرانی‌ها را نگه دارند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم و آبدارخانهء بیت، برادر روحانی،

رسید؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند هرچه می کوشند نمی توانند بین "گودرز" و شقایق (جمع شقیقه- م) رابطه بر قرار کنند، برادر7031---0912!

 

       * 8571---0937: به عنوان عضو خانوادهء ایثارگران از رئیس جمهور که این همه سخن از کرامت و بزرگواری خانواده شهدا می‌گویند می‌خواهم که آقای یونسی را برکنار کنند چرا که با اظهارات مشکل‌ساز خود دل ما خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان را به درد می‌آورد.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام دستور فرمودند برای رفع دل درد، مبالغی مُسهل، بطریقهء کرایه در مقصد، تهیه و تحویل  نمایند، برادر 8571---0937

 

       * 2162---0918: نتانیاهو صحبت کرده و گفته کسی مرا دوست ندارد. ولی ایشان شکسته نفسی کرده، چرا که حداقل فتنه‌گران سال 88 از دوستان پروپا قرص او هستند.

       فدوی: خدا مرگت دهد، نصرت، چه لوسی!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

5 جون  المُعّمم  سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه