خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 تير 1394 ـ 29 ماه ژوئن 2015

 

تنش

       از میان خبرهای روزهای اخير، خبری که بنقل از برادر بی بی سی در پی می آید، چشم فدوی را شدیداً گرفت:

       * تیتر: «لغو نشست خبری هیئت پارلمانی اروپا در تهران 'با تنش همراه شد'». و در ادامهء خبر میمنت اثر: «به گزارش خبرگزاری فرانسه، خبرنگاران برای شرکت در نشست خبری اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا به هتل محل اقامت آنها رفتند، اما در آنجا به آنها گفته شد که این برنامه لغو شده است. بنا بر این گزارش در پی لغو نشست خبری، المار بروک، رئیس آلمانی این هیئت قصد صحبت کردن با خبرنگاران در پیاده روی جلوی هتل را داشته، اما مأموران امنیتی مانع از این کار شده‌اند و او را به داخل هتل هدایت کرده‌اند. در واکنش به این اقدام، آقای بروک با خشم خطاب به نیروهای امنیتی گفته است: "شما نمی‌توانید مانع از صحبت کردن من با خبرنگاران شوید". اما مأموران امنیتی به او هشدار داده‌اند که حق صحبت با رسانه‌ها را ندارد».

       فدوی نخست از فقدان آگاهی برخی خاج پرستان نسبت به اشکال متنوع آزادی بیان در ایران اسلامی، مبالغی دچار حیرت شد؛ فلذا در این پیوند ناگزیر است که  از قول نمایندگان محترم حکومت در مجلس عرض کند که: صحیح است، صحیح است! یعنی درست است که برادران ظاهراً نمی توانند مانع از صحبت کردن شما با خبرنگاران خارجی شوند، لکن دست کم می توانند که در عوض، توسط امدادهای غیبی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، شما را نخست غیب، و سپس معامله و یا وجه المصالحه فرمایند، رویت را دیگر زیاد نکن، برادر بروک!..

       باری - فدوی که بمنظور چشم چرانی، در حاشیهء نشست کذائی می پلکید، یواشکی دریافت که علت برخورد خشن برادر مأمور آن بوده که وی "بروک" را با "باراک" عوضی گرفته است! فدوی هر چه کوشید که به برادر مذکور حالی کند که علیرغم برقراری جناس لفظی بین "بروک" و "باراک"، آن خاج پرستان هیچ شباهتی دست کم بلحاظ قیافه و لامحاله نژاد با هم ندارند، لکن برادر مذکور تا لحظهء مخابرهء این گزارش، زیر بار نرفت! و فرمود که  "باراک" را چندان گریم کرده اند که ما ملتفت نشویم، کور خوانده اند!..

       زیاده گزارشی نیست.

 

برخی نکات ایمنی

واقعیت این است که فدوی با آنکه با برادران کثرالله امثالهم میانه ای ندارد، لکن به مصداق «عیب می جمله بگفتی "ضررش "نیز بگوی!» ناگزیر به اقرار این موضوع نیز هست که وی از توجه برخی برادران به سلامتی شهروندان ایران سابق، کم تا قسمتی خشنود است(1)؛ به یک مستوره در این راستا، توجه کنید:

       * عصر ایران- تیتر (2): سه نکته برای این که در خارج از ایران زندانی یا اعدام نشویم!

       فدوی، ضمن تشکر فراوان، در حاشیه عرض می کند که  آن را خودمان بلدیم، بزرگواری فرموده یک نکته هم برای اینکه چگونه در ایران زندانی یا اعدام نشویم، مرحمت کنید!، ثواب دارد؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)!..

       زیاده درخواستی نیست.

---------------------------------------------

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند بقول عوام ok ?

(2) بخشی از ادامهء خبر بنقل از همان منبع: «86 ایرانی تنها در کشور مالزی در انتظار اعدام هستند. این، سوای ایرانیان دیگری است که در سایر نقاط جهان به ویژه  آذربایجان، ژاپن، امارات و ترکیه به زندان افتاده و برخی نیز محکوم به اعدام شده اند!. گفته می شود تعداد ایرانیان زندانی در خارج از کشور، از 3000 نفر فراتر رفته است.

تحشیهء فدوی:  تبریکات فدوی را بپذیرید!

 

استمداد

دست فدوی برای شناختن این موجود، بهیچ جا بند نیست، دست شما چطور؟!

می گویند ممکن است خواهر مرضیه افخم باشد! العهده علی الراوی!

 

نوکر ما، نوکری داشت!

       ملاحظهء خبر زیر نیز فدوی را یاد آن زبانزد معروف انداخت:

       * سرتیپ پاسدار یدالله جوانی، مشاور نمایندهء رهبر در سپاه پاسداران، عاقبت مذاکرات اتمی ایران با گروه 5+1 را ترسیم کرد و به قدرت های جهانی نسبت به ادامهء تحریم های ایران هشدار داد.

       زیاده نوکری نیست..

 

وای به روزی که بگندد نمک!

       خوانندگان محترم ضد انقلاب  برای دستگرمی تیتری را که در پی می آید، ملاحظه کنند:

       * حمله پزشک مرد به پرستار زن در بیمارستان قلب. / تدبیر

       فدوی با ملاحظهء تیتر بالا، نخست پنداشت که چون این پدیده در بیمارستان قلب رخ داده است حمله  آن بزرگوار بمنظور نفوذ در قلب پرستار صورت گرفته است! لکن مرور ادامهء خبر، خلاف آن می گوید:

       * شریفی مقدم با اشاره به ایست قلبی نوزاد که در ‌‌نهایت منجر به فوت او شد، افزود: رزیدنت بخش به جای اینکه به بررسی وضعیت نوزاد بپردازد، به سراغ پرستار مربوطه می‌رود و با او درگیری فیزیکی پیدا می‌کند. به دنبال وقوع این حادثه و ضرب و شتم پرستار زن توسط پزشک مرد، جامعهء پرستاری به شدت از این حادثه متاثر شده و خواستار رسیدگی به این ماجرا هستند.

       این مورد بگونه ای ست که نمی شود گفت که انشاءالله گربهء مرتضا علی (ع) است! زیرا همان منبع در ادامهء گزارش می گوید:

       * دبیرکل خانهء پرستار با عنوان این مطلب که وقوع چنین حوادثی مسبوق به سابقه است، گفت: یک ماه قبل در یکی از بیمارستان‌های یزد مشابه این اتفاق رخ داد و چند ماه قبل نیز در بیمارستان شهدای تجریش تهران، یک جراح در اتاق عمل با ضربه مشت به شکم پرستار زده بود، ولی متاسفانه با فرد خاطی هیچ برخوردی نشد.

       با این اوصاف فدوی که جرأت بیمار شدن را ندارد، خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند!

 

Copy Shop

       فقط نمایندگان محترم حکومت در مجلس ما نیستند که یک چیزی شان می شود؛ بلکه برخی از نمایندگان مجلس روسیه نیز، بموجب خبری که در پی می آید، حال خوشی ندارند؛ خودتان ملاحظه کنید:

       * خبرآنلاین: یکی از نمایندگان دومای روسیه پیشنهاد کرده است که زنان روسیه می توانند از رییس جمهور این کشور صاحب فرزند شوند. سایت خبری (آذربایجانی) پابلیکا گزارش داده که یکی از نمایندگان دومای روسیه پیشنهاد کرده است که زنان روسیه با استفاده از اسپرم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از طریق انجام عمل لقاح مصنوعی صاحب فرزند شوند و نسل آیندهء رهبران نظامی و سیاسی روسیه را تربیت کنند!/ آخرین نیوز

       عجیب است که چگونه این فکر بکر، تاکنون بعقل برادران کثرالله امثالهم، که از نظر تولید اسپرم نیز خودکفا هستند، نرسیده است؟!

 

پژوهش

       فدوی ضمن مرور خبرهای دارالخُرافه به تیتر زیر برخورد:

       * رادیو فردا-نقل از البرز نیوز: نتیجه تحقیق جدید:  قد کودکان ایرانی «4 سانتی‌متر» کوتاه شده است. یک مشاور تغذیه ءبرنامهء جهانی غذا از کوتاه‌ تر شدن 4 سانتی ‌متری قد کودکان ایرانی بر اساس نتایج آخرین تحقیقات و افزایش 30 درصدی خرابی دندان‌های آن‌ها نسبت به نسل پیش از خود خبر داده ‌است.

       از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان،که  فدوی دست و پایش را نیز چندان گم کرد که

مراتب را  در فاصلهء بین دو قیلوله،و با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چند فقره آروغ ستاره دار فرمودند که: حکمتی در کار بوده است برادر فدوی؛ و آن اینکه گزارش کرده اند که سر نوجوانان  چموش ایران سابق، هنگام عبور از درب اطاق ها به سر در گیر می کرده و اسباب زحمت می شده است، فلذا امر بر این دایر شد که در دوران شکوهمند اسلامی، به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین،با اعمال انواع سوء تغذیهء شرعی، دستکم 4 سانتیمتر از قد کودکان نابکار ایران سابق کاسته شود. و در پایان نیز افزودند که ما این توفیق علمی را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، و نایب البته بر حق اش، مقام معظم رهبری ضاعف االله پروستاته، تبریک عرض می کنیم.

و السلام.

 

خلاف عادت

       فدوی که به مرور خبرهای میمت اثری که متولیان گوناگون اسلام عزیز کثرالله امثالهم خلق می کنند دیگر بنوعی عادت کرده و بی چند انفجار و سر بریدن در روز امورش نمی رود، خبرهای امروز را که بر می رسید، به خبر نارحت کنندهء زیر هم برخورد:

       * کارناوال آلمان کلید خورد. آغاز فصل شادی و شادخواری!/  دویچه وله- تیتر

       این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

       ادامهء بررسی های فرسایندهء فدوی اما حاکی ست که  امّت "ونیز" هم چشم فدوی را دور دیده و این افعال قبیحه را بوجهی که در پی می آید، در آنجا هم تکرار کرده اند:

       ایضاً در برزیل:

       بله؟ گرچه حسب الامر "شادی و شادخواری" بهر شکل و فرم و زمان ممنوع است، لکن ماه مبارک و "شادی و شادخواری"؟ فدوی خودی و غریبه سرش نمی شود؛ فلذا به برادران می گوید که زنجیر پاره کرده و  مانند مأموریت پیشین بشرح زیر، پدر صاحب بچه را در بیاورند؛ صبر انقلابی فدوی هم حد و مرزی دارد، نه!..

       * شامگاه پنج‌شنبه در شهر ری رخ داد: حملهء خونین بسیج و حزب‌الله به جشن افغان‌ها. گزارش ‌ها از حملهء پلیس٬ بسیج و گروهی از نیرو‌های مذهبی به مراسم جشن نامزدی یک افغان در شهرری و ضرب و جرح شرکت‌ کنندگان در این مراسم و بازداشت 58 نفر حکایت دارد. حمله به این مراسم ک در محله «باروت‌ کوبی» در یک سولهء متروکه انبار مواد غذایی در حال برگزاری بود. گزارش شده انتشار سریع شایعه‌ای مبنی بر برگزاری جشن «حسین‌کشون» از سوی گروهی از «وهابی‌ها» در این سولهء متروکه عامل اصلی این حمله و درگیری 7 ساعته بوده است /.دیگربان

       و نیز بعنوان حسن و ختام و ابلاغ اینکه چقدر دمکرات است، عرض می کند:

زیاده تعزیری نیست..

 

دست و دلبازی

       فدوی با کمال حیرت در خبرهای دارالخرافه ملاحظه کرد که:

       * فیلم مستند «با خدا می رقصم» ساخته هوشنگ میرزایی مستند ساز مستقل ایرانی، روز چهارشنبه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آید/ بولتن نیوز

       بنظر فدوی که ملهم از فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین نیز هست، مطلب بلحاظ شرعی فی نفسه اشکال دارد. زیرا خود رقص که براداران حتا از به زبان آوردن لفظ اش اکراه داشته و به آن می گویند «حرکات موزون!» بجای خود، تازه این فعل قبیح، قرار است نستجیر بالله،با الله جل جلاله، اجرا شود!

       فدوی که دل و جیگرش را ندارد، شما اگر دارید، بسم ا....!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

خارج از نوبت

       فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت،عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی،و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضه های زیر که  آنها را بعلت تشابه موضوع و ضیق وقت، یکجا بر می رسد:

       * یک هموطن از ارومیه: شهیدان عزیزی که در تاریخ 94/3/26 در تهران تشییع شدند 175 نفرشان غواصانی بودند که دست بسته شهید شدند و به آرزوی خود رسیدند اما عرض می‌کنم ای شهدای عزیز که دست بسته شهید شدید به ما بیچارگان جا مانده بنگرید که امروز چگونه خودی می‌خواهد دست مان را ببندد! همه چیزمان را به تحریم وصل کرده است. حتی اگر کسی به بی‌بند و باری هم اعتراض کند به عنوان خشونت ‌طلب و مانع ‌شادی مردم محکوم می‌شود! دست شما بسته بود و حالا می‌خواهند دستان ما را هم در حرکت به سوی آرمان های شما ببندند! دعا کنید خداوند مسئولین ما را بیدار کند.

       فدوی: والله برادر هموطن بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی عین مهملات مؤمنانهء شما را، با قید 72 فوریت از طریق مُخبّط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد،که هنوز از طریق حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له لفداء(عج) با عوالم بالا ارتباط دارد،به آگاهی یکی از شهدای مذکور رضوان الله علیه رساند؛ در باب اینکه "دست بسته شهید شدند و به آرزوی خود رسیدند" فرمود که در آن لحظه تنها آرزویش این بود که دست اش را باز کنند!  و پیرامون اینکه شما شوربختانه جا مانده اید نیز افزود در کار پیوستن به آن 175 نفر، "حاجت هیچ استخاره نیست"!  خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر شهروند!

 

       * ناجی – کرمان: فدای قدم‌های مردم تهران که به احترام شهیدان بپا خاستند! سلام بر دست ‌های بسته و پیکرهای خسته شهیدان غواصی که به یاری مان آمدند و ما را از غرق شدن نجات دادند!

       فدوی: عین عریضهء شما را نیز،بهمان شیوه ای که در بالا ذکر خیرش رفت، به آگاهی یکی دیگر از شهدای گرامی رساند، در باب اینکه "به یاری مان آمدند و ما را از غرق شدن نجات دادند"، قدری متغیر شده و فرمود: آن زبان بستگان دست بستهء مغروق،چگونه می توانستند شما تن لش را نجات دهند!، مُهمل هم آخر حدّ و مرزی دارد، این دفعهء آخرت باشد، برادر فدوی! خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی ساده را، اینطور سر کار گذاشتید برادر ناجی!

 

       * 1628---0912: پیدا شدن اجساد مطهر شهدای غواص و تشییع جنازه این عزیزان در این زمان معنای لطیفی دارد و آن این است که غواصان آمدند تا ما را از غرق شدن در مادیات نجات بدهند و اگر توفیق داشته باشیم به آنها اقتدا بکنیم و آسمانی شویم.

       فدوی: پیش از اینکه روی این عریضه، بدلائلی که در موارد بالا آمده است عرض کند که اقدامی ندارد، ناگزیر به اذعان این نو اندیشی شما نیز هست که برعکس مؤمنین فوق الذکر که زیر آبی می رفتند، شما در فکر پرواز هستید، که خدا نصیب تان کند، برادر1628---0912!

 

       باری بعنوان حُسن ختام اضافه می کند که بی احتیاطی فدوی در ارتباط با جدی گرفتن مهملات برادرانهء فوق، باعث شد که بازماندگان غواصان شهید، به شیوهء مرسوم خاج پرستان، فدوی را شدیداً "سو" کنند، که البته مانند انرژی هسته ای، حق مسلم شان است. لطفاً ملاحظه، و اگر برایتان زحمت و هزینه ندارد! به داد فدوی برسید:

       * آخرين نيوز: جمعی از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در بیانیه‌ای با محکوم کردن سوء استفاده برخی جریان‌های سیاسی از مراسم تشییع پیکر شهدای غواص به این جریان‌ های سیاسی هشدار دادند که به سوء استفاده از خون شهیدان برای ساختن نردبانی جهت رسیدن به مطامع و امیال سیاسی خود پایان دهند.

       التماس دعا.

 

و مابقی عرايض

       * عزیزیان: آقای رئیس جمهور چرا مشاوران خود را از میان افرادی برگزیده ايد که از تعرض بیگانگان به هم‌وطنان خود دردشان نمی‌آید به طوری که گفته‌اند به خاطر موضوع تعرض پلیس عربستان نباید بین دو کشور ایران و عربستان تنش به وجود بیاید. اعتبار بخشیدن به پاسپورت ایرانی پیش ‌کش این دولت، حداقل به فکر ناموس این مردم باشد.

       * 6308---0912: اعتبار بخشیدن به پاسپورت ایرانی را از این دولت نخواستیم حداقل اجازه ندهند زائر ایرانی تا این حد تحقیر شود که از سوی بیگانگان مورد تعرض قرار بگیرد.

       فدوی: بدلیل تشابه موضوع و البته ضیق وقت،هر دو عریضه را یکجا پاسخ می دهد. باری، مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند خوب می کنید که در وقت صرفه جوئی کرده و از خیر پاسپورت معتبر ایرانی گذشتید زیرا "جسته ایم ما، یافت می نشود"! در باب مهار کردن تجاوز برادران عربستانی به مؤمنین ایرانی کثرالله امثالهم نیز، نوعی کمربند عفت با قفل رمزی، به برادر ان دینی خود در چین و روسیه سفارش داده اند که بزودی می رسد تا زوّار بتوانند بی هراس از تجاوز برادران عربستانی، که از صدر اسلام عزیز تاکنون، تجاوز به زوّار ایرانی را نوعی عبادت می دانند! هر چقدر که می خواهند، بی حادثه، دولا و راست شوند، برادرعزیزیان /6308---0912!  و من الله التوفیق

 

       * 7215---0915: وقتی دولت وهابی عربستان درآمد حاصل از سفرهای حج زائرین را برای قتل ‌عام زنان و کودکان یمنی و تقویت داعشی‌ها در کشتار مسلمانان منطقه هزینه می‌کند چرا لااقل عمره را مسئولان کشورمان متوقف نمی‌کنند؟

       فدوی: بعلت نزدیکی به مراکز قدرت در حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) که پاکنویس حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) است، فدوی از بسیاری از مسائل حساس خبر دارد که البته رو نمی کند؛ تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!، بله... فلذا همینطور سربسته و سرپائی عرض می کند که "دولت وهابی عربستان درآمد حاصل از سفرهای حج زائرین را برای قتل‌عام زنان و کودکان یمنی و تقویت داعشی‌ها در کشتار مسلمانان منطقه هزینه" نمی‌کند بلکه آنرا برای تقویت قوهء باه مأموران فرودگاه، در جهت حُسن اجرای مأموریت شان، که همانا تجاوز به  زوّار ایرانی باشد هزینه می‌کند؛ آخر چرا قضاوت ناروا می  کنید، برادر 7215---0915!

 

       * علیمردانی: سخنان و موضع‌گیری حکیمانه و مقتدرانهء رهبر معظم انقلاب به همهء ما مردم ایران آرامش می‌دهد. چنین رهبر حکیم و فرزانه‌ای در دنیا بی‌نظیر است. بر همهء ما، به ویژه مسئولین و تیم هسته‌ای کشورمان، وظیفه است که مطیع رهنمودهای معظم‌له باشیم و مو به مو دستورات ایشان را عمل نماییم و کشور را جلو ببریم.

       فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

       * 1342---0912: اتفاقاتی که بعد از بازی تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه رخ داد مرا به یاد شادی‌ های کاذب بعد از اجلاس لوزان انداخت که عده‌ای با احساسات مردم بازی کردند و بعد معلوم شد که موفقیتی در کار نبوده است.

       فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- عج...) گفتی و کردی کبابم، ایکاش با احساسات مردم بازی می کردند آن که علاج داشت، گرفتاری این است که با یک جای دیگر مردم بازی کردند، برادر 1342---0912!

 

       *9527---0913 : اگر افرادی که سال ها قبل مسبب آزادی مفت و مجانی و بدون مابه‌ازای گروگان‌ های آمریکایی از دست مقاومت لبنان شدند امروز در کار کشور موش ندوانند و در جهت منافع آمریکا قدم برندارند مذاکرات هسته‌ای نتیجه خوبی خواهد داشت.

       فدوی: مراتب به آگاهی آن افراد نابکار رسید. بعدالتحیه و السلام بابت موش چرانی پوزش خواسته گفتند چاره ای ندارند زیرا مخبط الاسلام والمسلمین خلخالی(ل) نسل گربه را برانداخته فلذا مملکت (عج ) را موش برداشته است، برادر9527---0913 !

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

27 جون المُنور سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه