خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

دوشنبه 12 امرداد ماه 1394 ـ  2 ماه اگوست 2015

 

حجاب زیر آب!

       فدوی نه اینکه نداند که حجاب چیست و در شرع انور، برای بیش از نیمی از جامعهء البته شکوهمند، چه مقررات سهمگین و نفس گیری دارد. و این را نیز کم تا قسمتی می داند که مقررات مذکور، عمدتاً به روی زمین مربوط می شود و برادران یا خواهرانی که علیرغم میل باطن، به لقاء الله پیوسته  و به زیر زمین پناه برده اند، در ارتباط با دست آویز حجاب و سایر عملیات ایذائی مؤمنین، کثرالله امثالهم، از تیر رس ایشان دیگر، مع الاسف، دور شده اند؛ این فرمول دلپذیر لکن، شوربختانه، گاه بدرستی کار نمی کند و البته اسباب زحمت می شود.

       نمونهء خیلی دم دست اگر بخواهید، همین ماجرای شهدای غواص است که میزان اصالت خبری اش را اما فدوی بدرستی نمی داند، و شاید نخواهد هم بداند! لکن آنچه که می داند معرکهء عظیمی ست که ذوب شدگان در دیگ جوشان ولایت، در اطراف آن بر پا کرده اند.

       برای دستگرمی، نخست از چند عضو پیاده نظام بشنوید:

       * یک هموطن از ارومیه: شهیدان عزیزی که در تاریخ 94/3/26 در تهران تشییع شدند 175 نفرشان غواصانی بودند که دست بسته شهید شدند و به آرزوی خود رسیدند اما عرض می‌کنم ای شهدای عزیز که دست بسته شهید شدید به ما بیچارگان جا مانده بنگرید که امروز چگونه خودی می‌خواهد دست مان را ببندد! همه چیزمان را به تحریم وصل کرده است. حتی اگر کسی به بی‌بند و باری هم اعتراض کند به عنوان خشونت ‌طلب و مانع ‌شادی مردم محکوم می‌شود! دست شما بسته بود و حالا می‌خواهند دستان ما را هم در حرکت به سوی آرمان های شما ببندند! دعا کنید خداوند مسئولین ما را بیدار کند.

* ناجی – کرمان: فدای قدم‌های مردم تهران که به احترام شهیدان بپا خاستند! سلام بر دست‌های بسته و پیکرهای خسته شهیدان غواصی که به یاریمان آمدند و ما را از غرق شدن نجات دادند!

* 1628---0912: پیدا شدن اجساد مطهر شهدای غواص و تشییع جنازهء این عزیزان در این زمان معنای لطیفی دارد و آن این است که غواصان آمدند تا ما را از غرق شدن در مادیات نجات بدهند و اگر توفیق داشته باشیم به آنها اقتدا بکنیم و آسمانی شویم.

باری؛ عملیات محسوس و نامحسوس پیاده نظام در این پیوند، چندان بالا گرفت که حتا  سر و صدای صاحب عله نیز بشرح زیر در آمد!:

* جمعی از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در بیانیه‌ای با محکوم کردن سوء استفاده برخی جریان‌های سیاسی از مراسم تشییع پیکر شهدای غواص به این جریان‌های سیاسی هشدار دادند که به سوء استفاده از خون شهیدان برای ساختن نردبانی جهت رسیدن به مطامع و امیال سیاسی خود پایان دهند./ آخرین نیوز

       گفتن ندارد که رسانه های مکتبی نیز از این نمد کلاهی مبسوط دارند:

       * «توهین روزنامهء آرمان (منتسب به هاشمی رفسنجانی) به شهدای غواص! روزنامهء آرمان در شماره 2780 خود، در ستون “کارتون” که همه روزه در صفحه آخر این روزنامه منتشر می شود، طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد. شبکهء اطلاع رسانی دانا در این رابطه نوشت: در این طرح، غواصان بزرگوار و شهید کشورمان با بدنی برهنه به تصویر کشیده شدند به نحوی که در همان نگاه نخست، نوعی قبح زدایی از ساحت شهدا و توهین به آنان به ذهن مخاطب منتقل می شود».

       و نیز:

       * «به نظر می رسد حضور به موقع شهدای گرانقدر و غواص و تشییع تاریخی آنان توسط امت بیدار و با بصیرت کشورمان که با شعارها و دستنوشته های صریح، نسبت به مسایل روز کشور به ویژه موضوع مذاکرات پرحرف و حدیث هسته ای همراه شده بود، موجب عصبانیت طیف تندرو خاصی شده است. از سوی دیگر خبرگزاری دانشجو نیز در همین رابطه نوشت: این طرح گرافیکی شباهت بسیار زیادی به تصویرسازی توهین آمیزی دارد که یک گرافیست ایرانی ساکن هلند مدتی قبل با ادعای ادای احترام به شهدای غواص طراحی و منتشر کرده بود. «م.ه» که از نزدیکان شاهین نجفی نیز هست در تصویر سازی خود مردی کاملاً برهنه را در محراب مسجد به تصویر کشیده که فین غواصی به پا دارد و دست هایش نیز به همان صورتی که در توضیح طرح روزنامه آرمان ذکر شد بسته شده و روی بدنش قرار دارد. این طراح در رزومه خود توهین به حجاب و چادر را نیز دارد».

       و یک ایراد بنی اسرائیلی برای جوری جنس:

       * «لازم به ذکر است که جدای از کپی برداری که طراح روزنامه آرمان از آن طرح توهین آمیز کرده است، در طرح مذکور فیگور غواص ها، برهنگی شان و همچنین نوع بال هایی که برای آن ها انتخاب شده است کاملا به سبک آثار دورهء رنسانس نقاشی شده اند! گفتنی است، در دورهء رنسانس با هدف اسطوره زدایی از هر آنچه که کلیسا مطرح کرده بود سوژه های مقدس را بدون هاله های الهی تصویر کرده و سعی داشتند به پست ترین شکل ممکن که همان برهنگی است مقدسات را عناصری زمینی، دنیوی و فاقد ارزش معرفی کنند؛ از این رو در این دوره از تاریخ آثاری وجود دارد که در آن ها حتی سعی در تقدس زدایی از انبیاء الهی شده است».

       و البته بعنوان تیر خلاص: 

       * «این روزنامه سال گذشته نیز در توهینی به جبهه مقاومت فلسطینی، کاریکاتوری را کشید که در آن  یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین‌های سفید به چشم می‌خوردند که بمبی را با راکت‌های تنیس به ‌سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین (خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته و کودکان خود را در آغوش کشیده) به‌جای تور میز پینگ ‌پنگ قرار دارد و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده آنها را هدف قرار می‌دهد».

       ایران اسلامی نیوز اما بشرح زیر جبران مافات، و حجاب مردان مربوطه را زیر آب، دولا پهنا رعایت کرده است:

       * روزنامه آرمان در شماره 2780 خود، طرح توهین آمیزی نسبت به ساحت مقدس شهدای غواص متشر کرد. این روزنامه در شمارهء امروز خود مجبور به ارائهء توضیحاتی در این زمینه شد و در عین حال سیل بی شمار اعتراضات به این طرح توهین آمیز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را سوء تفاهم خواند. سایت ایران اسلامی در پاسخ به حرمت شکنی آشکار این روزنامه تصویر سازی «پرواز شهدای غواص» را به پدران، مادران و خانواده های معظم این "دردانه" های مردم ایران تقدیم می‌کند:

       فدوی اما در پایان این معرکه گیری، قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند که غواصان مربوطه در تصویر نخست، حتا بهنگام غرق، حجاب اسلامی را شدیداً رعایت کرده و عورت خود را پوشانده اند،در غیر این صورت،نمی دانست که تکلیف چه  بود؟!

________________________________________________

یادداشت:

* این فقرات را فدوی در ستون «پای درد دل مردم دارالخُرافه» در پایگاه اینترنتی خود، بررسیده است. ن.ک. به «هزل دات کام» پست ِ June 28th, 2015

 

بیا بغل دائی!

* ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهان رفع تمام تحریم‌های ایران "در سریع ترین زمان ممکن" بعد از رسیدن به توافق جامع هسته‌ای شد. بی.بی.سی

  

جراحات وارده

       بموجب اسناد منگوله داری که در پی می آیند، تلفات "برجام" (یعنی «برنامهء جامع اقدام مشترک خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین) و بیت رهبری، اعزالله انصاره، محدود به ملت یک لاقبا نبود، و بزرگواران زیر را نیز شوربختانه شامل، و افزون بر آن، موجب شد که تن حضرت امام(ل) را به میزان 10.8 بمقیاس "ریش" تِر، در مقعد مطهر*، شدیداً بلرزد: 

       * آرش، امیر کبیر و مصدق!

       زیاده،جسارت است...

---------------------------------------------------------------------

* خدا بگویم این تایپیست سربهوای فدوی را چه کند؛ لطفاً تا دیر نشده، غلط تایپی مقعد را به مرقد اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

ختم غائله

       می گویند ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست، و لابد، عکس قضیه نیز ثابت است، یعنی الله جل جلاله، میزبان مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، است! لکن فدوی در این میان، همینطور اره به ماتحت مانده است که این مهمانان پُر رو، چرا ملاحظهء میزبان بزرگوار خود را نکرده و به شیوه های گوناگون، بساط اش را بهم می ریزند!.. به یک مستوره در این ارتباط، به نقل از برادر بی.بی.سی نگاه کنید:

       * واکنش محافظه ‌کاران به طرح نام میرحسین موسوی در ضیافت حسن روحانی/ تیتر

       و در ادامه برای شیر فهم کردن طرف که تازه خودی ست:

       * جبههء پیروان خط امام و رهبری، که متشکل از چندین گروه و تشکل محافظه ‌کار ایرانی است، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس ‌جمهور، به طرح نام میرحسین موسوی در ضیافت او واکنش نشان داده و گفته است که اگر در آینده "خطوط قرمز" نظام رعایت نشود "پاسخ لازم و قاطع داده خواهد شد"!

       باری، فدوی که معرف حضور هست و همگان می دانند که وی عصر مفرغ و بلکه عصر حجر را به عصر طلائی حضرت امام(ل) (*) شدیداً ترجیح می دهد!؛ فلذا برای ختم غائله و اتخاذ رویه ای واحد در این باب، مراتب را از محضر مبارک مرجع تقلید خود، ادامه الله وجوده، با این مسأله که " طرح نام میرحسین موسوی" و البته محمد(ص) خاتمی و توابع در ماه رمضان،چه حکمی دارد، استفتاء کرد؛ معظم له در پاسخ،به اجمال و اختصار فرمود:

       بسمه تعالی – از مبطلات وضو، و البته روزه است! الله الاعلم، سید شقی الله میله کار استرآبادی

       زیاده فتوائی نیست.

-----------------------------------------------------------------------------------------

* تعبیر برادر میر حسین(ع) از آن دوران هراس انگیز!

 

رفوزه!

       فدوی، برخلاف تصوّر خوانندگان محترم ضد انقلاب، از عناصرِ اگر نگوید نایاب، دست کم کمیابی  چون انصاف و شجاعت، چندان هم بی بهره نیست! و از همین منظر است که می پندارد سرانجام باید روزی این اعتراف ِ نه چندان خوشایند را بکند که نمرهء او در برخی دروس علوم انسانی و، از آن میان، جامعه شناسی و مردم شناسی، که تازه از ابزار کار او نیز هستند، با ارفاق،چیزی در حدود صفر است!؛ و برای این اقرار دردناک چه روزی بهتر از امروز، و در حضورِ پُر زورِ خوانندگان محترم ضدانقلاب؟!.. از  ادّلهء دم دستِ این نتیجهء غم انگیز اگر خواسته باشید، بعنوان مستوره، عرضه می دارد که فدویِ کاهل هیچ نمی دانست که مردم جان بدر بُرده و گریخته از کژدُم حکومت اسلامی درونمرزی(1)،حتا پس از طی هفتخان طاقت فرسای پناهندگی و اخذ امان نامه از مقامات بد اخلاق خاج پرست، همچنان به "حاج منصور ارضی" (2) مدّاح منتخب مقام معظم رهبری(ضپ)(3) عشق ورزیده و سالن های کنسرت  او را، در سرتاسر بلاد کفر و زندقه، بقول عوام sold out  می فرمایند!...

       و اما راویان اخبار و ناقلان آثار، و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، چنین روایت کرده اند که  پامنبری گرامی ِ حاج منصور، يعنی بنیامین بهادری، چفیه و کلاه کرده و عازم ممالک محروسهء امریک است تا توافق غیرهسته ای را نیز به توافق پیشین علاوه کند. فدوی، بعنوان مژده، به دو زیستیان محترم ساکن بلاد کفر و زندقه عرض می کند که، حین نگارش این سطور، دارد صدای آگهی کنسرت پامنبری حاج منصور ارضی را در بلاد کفر و الحاد و معصیت، که پی در پی پخش می شود، بقول عوام already  می شنود! باری، فدوی از تعارف کم کرده و بر مبلغ افزوده، و فرازهائی از فرمایشات نوچهء آن چماقدار گرامی و گفتگوی مبسوط او با رسانهء نزدیک به سپاه پاسداران بیت را، برای جوریِ جنس، بشرح زیر ضمیمه  و اضافه  می کند که فدوی دیگر حال و وقت اش را ندارد، لطفاً خودتان سوا کنید!:

       * بنیامین: عشقِ بی ‌قید و شرط در مجلس روضه است!، پامنبری حاج منصورم!/ تیتر

       و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند ساعت تا پروازِ بنیامین بهادری و گروه اش به آمریکا مانده است. برای ساعتی به ‌همراه چند تن از خبرنگاران مهمان او می‌شویم در استودیویی که ضبط آلبومِ «94» در آن انجام شده است. در همان ابتدا صحبت ‌از قطعه‌ای شد که بنیامین در آن یکی از دعاهای معروف را با موسیقی خوانده اما اجازه انتشار نیافته است. آقای مرادخانی گفت: "این قطعه را به من بدهید تا رویش کار کنم". ایشان روایتی خواند که بر اساس آن در آخرالزمان دعاها را با موسیقی می‌خوانند! بنیامین که خودش سابقه حضور در فضاهای مذهبی را دارد به واکنش‌های احتمالی به قطعه‌هایی که برای دعاهای مذهبی ساخته می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ «فضاهای مذهبی را به‌خوبی می‌شناسم... پیش از این هم این‌گونه بود، من برخی کارهای آسمانی و محرمی را با فضای موسیقی مدرن کار کردم». پرسش بعدی که با بنیامین مطرح می‌شود، توضیح دربارهء سابقهء مداحی اوست. این خوانندهء موسیقی ‌پاپ تا همین روز گذشته توضیح کاملی ارائه نکرده بود. اما بنیامین برای نخستین بار به نکته‌های جالبی اشاره کرد. بنیامین می‌گوید: «مداحی را از فضاهای مدرسه و دبیرستان آغاز کردم. اما اصلی‌ترین مداحی‌ام در تکیه‌ای در سلسبیل بود. آنجا را بسیار دوست دارم. چند سالی در این تکیه نوحه خواندم. آخرین باری که آنجا خواندم 20 سالم بود. موهای بلندی داشتم و شکل و شمایلم به آدم‌های هیئتی نمی‌خورد. با چنین چهره‌ای آنها نمی‌گذاشتند که من به تریبون نزدیک شوم. هر چقدر هم که استعداد نشان می‌دادی به شما فضا نمی‌دادند. تنها کسانی که به من تریبون دادند، همین هیئتی بود که در سلسبیل بود. بقیهء هرگز اجازه نزدیکی به تریبون را نمی‌دادند. کسانی که در هیئت سلسبیل بودند از مردم عادی و از تیپ‌های مختلف بودند که تنها در 10 روز محرم تشکیل می‌شد. بیشتر نوحه‌ها و آثاری را که در این زمینه می‌ساختم مداحان بزرگ در جاهای خاص اجرا می ‌کردند». پرسش: این که می‌گویند هفته‌ای یک بار پیش حاج منصور ارضی می‌روید واقعیت دارد؟!» پاسخ: «تقریباً هفته‌ای یک بار به دیدن حاج منصور ارضی می‌روم و این روند تا هم‌اکنون هم ادامه دارد»!.

       و  طُرفه اینکه:

       * «برگزاری کنسرت در آمریکا و جلب سلیقه‌ های مردم آنجا یک موفقیت برای همهء ماست. ما توانستیم بخش زیادی از سلیقهء مردم آمریکا و ایرانیان مقیم آنجا را به خود جلب کنیم!» بنیامین در سال 2010 سالنی را «سولداد» (فروش تمام بلیت‌ها چند روز قبل از برگزاری کنسرت) کرد که تا کنون نشده بود. این سابقه قبلی به ما کمک کرد که مردم استقبال خوبی از اجراها داشته باشند. سلیم احمدی مدیر برنامه‌های بنیامین بهادری خبری ویژه هم داشت: «کنسرت "سن‌خوزه ما سولداد شده است! 6 روز مانده به کنسرت ما در عید فطر، بلیت‌های این کنسرت تمام شده است. و این اتفاق خوبی است برای ما که نخستین کنسرت در نخستین شهر با استقبال خوبی مواجه شده است! سالنی که در لس‌آنجلس هست، 7 هزار نفر ظرفیت دارد. پیش‌ بینی ما این است که این سالن هم سولداد شود. لس‌آنجلس، سن‌خوزه، اورنج‌کنتی، سیاتل، دالاس، فینیکس، پورتلند، نیویورک، واشنگتن ‌دی‌سی، هیوستون، تورنتو و ونکوور!»

       و همهء اینها در حالی ست که افزون بر محرومیت مادام العمر زنان  از حضور در عرصهء موسیقی در داخل، کنسرت خوانندگان ذکور حتا نیز لغو، و سربازان صاحب نام امام زمان(عج)، آنان را در حضور مردم از صحنه به زیر می کشند!

       خوانندگان محترم ضد انقلاب، بعنوان مشق شب، استثنائأ بجای پرتقال فروش، پیدا کنند که حکومت اسلامی درونمرزی(جمهوری اسلامی- م)،جائی بهتر از ایران سابق داشت که برود؟!                                  

       زیاده ارضی (4)  نیست..

___________________________________________

یادداشت ها

 (1) در مقابل حکومت اسلامی برونمرزی(داعش- م)

(2) مداح اهل بیت (ع) و بیت مقام معظم رهبری(ضپ)

(3) (ضپ) مُستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف ضاعف الله پُرستاته است!

(4) با "عین" یا "الف و ز" هم بنویسید،درست در می آید!

 

کوبیدهء اضافه!

       دستگاه های برادران، کثرالله امثالهم، تنها اماکنی هستند که در آنها، کوبیدهء اضافه، بدون سفارش، بقول عوام شدیداً serve  می شود!.. اگر خوانندگان محترم ضد انقلاب قول بدهند که اشتهاشان را کنترل کرده و کار دست فدوی ندهند،در جهت تنویر مطلب، توضیح بیشتری می دهد. مقدمتاً عرض می کند که گرچه به اظهار برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف، در ایران اسلامی زندانی سیاسی وجود ندارد، لکن برادران از دستگاهای مذکور، که با پول ملت ناسپاس بنا کرده اند، بمنظور کوبیدن خداپسندانهء او استفادهء بهینه کرده و مردمی که با متر و میزان معیوب آنان نمی خوانند را در آنها حبس و شکنجه می فرمایند که بقول نیروی محترم انتظامی متخلص به "ناجا"، از وظائف ذاتی برادران است؛ لکن این تکه اش را که فدوی از آن به کوبیدهء اضافه یاد می کند در نمی یابد. یک فقره کوبیدهء اضافه را، در خبر زیر، ملاحظه کنید:

       * حمله ماموران زندان اوین به بند هشت این زندان!/ بی بی سی- تیتر

       که همین فعل قبیح را، فروردین سال پیش، در مورد بند 350  اعمال کرده اند. باری، برادران که یکبار حقوق این مردم بی تقصیر و گناه را سلب و بعنوان زندان سیاسی حبس فرموده اند، حال حمله به آنان در زندانی که کلیدش، افزون بر دست برادران، نزد کلید الاسلام والمسلمین، روحانی نیز هست، دیگر چه صیغه ای ست؟!.. یا چرا با محمد(ص) رضا(ع) عالی پیام(هالو)، اینقدر زیادی حساب کرده و بابت شماری از شعرهای زیبای طنزش، که با او بقول عوام already تسویه حساب کرده بوده اند!، وی را دوباره بازداشت و زندان می کنند؟ که البته برادران مجال پاسخ ندارند زیرا بقول هالو:

«کی گفته که ما دولت راحت طلبیم؟
در فکر گرفتاری خلق عربیم
این قدر نگویید اهر زلزله شد
فعلن که گرفتار دمشق و حلبیم»

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

            * سايت رسمی علی خامنه‌ای: رهبر توافق‌نامهء هسته‌ای را تائيد يا رد نکرده است.

          تحشیهء  فدوی: عجله کار شیطان بزرگ است، معظم له گوش خوابانده است!

 

* باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری گفته است که مخفی کردن ابزارهای هسته ای، مساله ای دشوار است «از این رو مدت زمان 24 روزه» کافی است و «ابزارهای نظامی چیزی نیست که بتوان آن را در کمد مخفی کرد.» /العربیه

تحشیهء فدوی: لکن زیرعبا می توان!

 

* خبرگزاری رویترز می‌گوید ایران 150 هزار تن شکر خام از برزیل خریده است. این میزان حدود چهار برابر حجم شکری است که ایران در شش ماههء نخست سال جاری میلادی وارد کرده است./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی:جای هیچ نگرانی نیست، وجاهت شرعی دارد، برای تولید "ناپلئونی" جشن هسته ای اُمّت است، برادر بی.بی.سی

 

* ولایتی: مأذون به صحبت با آمریکایی‌ها در مسائل منطقه نیستیم./ دویچه وله

 تحشیهء فدوی: خب بگو بزرگترتان بیاید، برادر علی اکبر(ع) ولایتی.

 

 *خودنويس: محمد(ص(علی(ع) جعفری، فرماندهء سپاه، با اشاره به یکی از بندهای پیش ‌نویس قطع‌ نامه جدید شورای امنیت که پس از توافق هسته‌ای تنظیم شده، گفت که آن را نمی‌پذیرد.  

تحشیهء فدوی: غلط کرده، مگر دست خودش است!

 

* حسين شريعتمداري توافق هسته اي را "كلاه" بر سر كشور خواند./ انتخاب- تیتر

تحشیه: فدوی شرمنده است که بگوید "کلاه" از هر منظری، از "عمامه" بهتر است، برادر حسین(ع)!

 

* به گزارش خبرگزاری مجلس ایران، "خانه ملت"، علاءالدین بروجردی گفته است که آژانس بین‌المللی اتمی "پیش از این از پارچین بازدید کرده و بر پاک بودن این محل از هرگونه ادعا، مهر تایید زده است، بنابراین مسئله پارچین هم با توجه به این که پیش از این مورد بازدید قرار گرفته، باید از گردونه هرگونه بازدید خارج باشد."/ بی بی سی

تحشیهء فدوی: اگر این دروغ شما راست باشد، دیگر نگرانی برای چیست؟!

 

 ز        * بی.بی.سی: زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان و قائم‌مقام آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در سفر به تهران، از ایران خواست برای بهبود روابط اقتصادی با غرب، مسئله رابطه‌اش با اسرائیل را حل کند.

تحشیهء فدوی: بقول عوام  I don’t know! فدوی فکر نمی کند که برادران حتا به ختنهء مجدد دوستان یهودی هم رضایت دهند!

 

* ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد آخرین وضعیت پروندهء بابک زنجانی گفت: "اموال بابک زنجانی کفاف تمام بدهی‌هایش را نمی‌دهد."/  بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: خدا فدوی را بکشد، چرا؟ شما را بخدا، یک شماره حسابی، چیزی بدین که ملت یک خاکی بسر کند، برادر بی.بی.سی!

 

* به گزارش خبرآنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رئیس دانشگاه فرهنگیان کسی است که دانش آموخته آمریکاست و در برابر نمایندگان ما از آموزش و پرورش آمریکا دفاع می کنند، این دلیل استیضاح ماست!

تحشیهء فدوی: آخر این مهمل مؤمنانه ست، برادر نقوی حسین(ع)ی؟ اگر اینطور باشد که باید هیأت دولت به اضافهء مشاور رهبری در امور بین الملل را هم، به دریا بریزیم که! حالا اگر شما اصرار دارید، فدوی هم حرفی ندارد، برادر حسین(ع)ی!

 

کلمات(مصوّر) حمار

اشاره: "کلمات حمار"،مستخرج از فرهنگستان فدوی،و ضد "کلمات قصار" است!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* 7699---0913: واقعیت این است که سفارت عربستان در ایران حکم لانهء جاسوسی آمریکا و اسرائیل را دارد. مسئولان ما به چه علتی در برخورد با عربستانی‌ها این قدر ملاحظه‌ کار شده‌اند؟

       فدوی:مراتب از طریق مبادی ذیربط که نخواستند نام شان تا انقلاب مهدی(عج) فاش شود، پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند: والله برادر فدوی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، ما هنوز از نتایج "برخورد با عربستانی‌ها" در فرودگاه جدّه، دولا دولا راه می رویم! و در پایان نیز افزود: ما که ماتحت اضافه نداریم، هر که دارد، بسم الله!..

 

* 5648---0913: قرار بود جشن خندوانهء شبکه نسیم را چهارشنبه [شب شهادت امام‌ موسی کاظم(ع)] در اصفهان برگزار بکنند ولی خوشبختانه با اعتراض‌ها و شکایت‌هایی که نسبت به این اقدام صورت گرفت برنامه به یک زمان مناسب دیگر موکول شد، غرض اینکه همه باید نسبت به اصول و ارزش های اخلاقی و اسلامی متعهد و پیگیر باشیم، قطعاً موثر است.

فدوی:مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، امر و مقرر فرمودند یک فقره نشان درجهء سه چماق همایون بجهت شما ارسال شود، تا به عنایات خاصهء حضرت شان مفتخر، و به الطاف خفیهء ایشان مُستظهر باشید، شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود برادر 5648---0913!

 

* 9891-0918: مسئولان هسته‌ای کشور می‌گویند نگارش فکت‌شیت ایرانی سخت و زمان‌بر است اما چه طور آمریکایی‌ها نیم ساعت پس از بیانیهء لوزان، فکت‌شیت خود را ارائه کردند؟

فدوی: برای اینکه آنان انگلیسی شان خیلی خوب است؛ آخر این هم کار داشت که مزاحم شدید، برادر 9891-0918؟!

 

* 4166---0911: دولتمردان اگر تحمل شنیدن انتقاد را ندارند از اول وارد این میدان نمی‌شدند و مسئولیت نمی‌پذیرفتند. جواب دادن به منتقدین رگ برآمده نشان دادن نمی‌خواهد، پاسخ مستدل می‌طلبد.

فدوی: مراتب به استحضار آن دولتمردان رسید. بعد التحیه و السلام گفتند که چون مؤمنین اصرار دارند که دولت " فکت شیت " اش را نشان بدهد، از کوره در رفته و بجای "فکت شیت" رگ گردن نشان دادند که امید کفایت کند، برادر 4166---0911!

 

* یک هموطن: رفتار برخی مسئولین با دانشمندان هسته‌ای به‌گونه‌ای بوده که متاسفانه آل‌سعود کثیف به طمع بیفتد و به آنها پیشنهاد همکاری با حقوق هفت هزار دلاری بدهد!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت، برادر روحانی رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام فرمودند غلط کردند، ما بیشتر یعنی ده هزار ریال می دهیم، تا اعدام شود هر انکه نتواند دید. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر هموطن.

 

* 1395---0917: با این نوکری که آل‌سعود از آمریکا و انگلیس کرده و می‌کند بهتر است که به جای عبارت خادم‌الحرمین از عنوان خادم‌القصرین (کاخ سفید آمریکا و کاخ بکینگهام انگلیس) در خصوص این خاندان استفاده کرد.

فدوی: خدا مرگت دهد نصرت چه لوسی!

 

* 0218---0912: وزیر خارجه جدید عربستان باید بابت تعرض مأمورین کشورش به دو زایر ایرانی در فرودگاه جده و جنایت آل‌سعود در کشور مظلوم یمن شرمنده باشد. حال چگونه با جسارت صحبت از آمادگی سفر به ایران می‌کند؟

فدوی: فدوی البته از بجریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن توجه کنید که هزار نکتهء باریکتر ز مو اینجاست (بشرطی که زیر چادر باشد- م). فی المثل، دیپلماسی اسلامی هم برای خودش آدابی دارد. لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، برادران بنا دارند که بابت ماجرای فرودگاه جّده، با آن فرستاده عربستانی، در فرودگاه تهران، بهمان سبک و سیاق تسویهء حساب نمایند، برادر 0218---0912!

 

* 5496---0916: در روزنامه‌ها شماره حساب 99999 در نزد تمام بانک‌های کشور برای کمک به مردم مظلوم یمن اعلام شده ولی وقتی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنیم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند برای آنان تعریف نشده است. بنویسید تکلیف علاقه‌مندان به کمک مردم یمن چه می‌شود؟

فدوی: مراتب بمنظور اطلاع و اقدام لازم در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد،ابلاغ شد؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام فرمودند احوط آن است که بحساب حضرات آیات، ایدهم الله تعالی، واریز شود، برادر 5496—0916

 

* حسنلو – تهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌کند 8 میلیون نفر را بیمه کرده‌ایم. عرض بنده به عنوان یک قالیباف این است که چرا بیمهء قالیبافان را قطع کرده‌اید؟

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند واقعیت ندارد و فلذا ایرادتان وارد نیست؛ می گویید نه؟ از برادر قالیباف بپرسید، برادر حسنلو!

 

* جدیدالاسلام: دولت تدبیر از سبد کالای 94 فقط مرغ را تحویل داد و از بقیه خبری نیست. بدقولی خوب نیست.

فدوی:مراتب در اوقات شرعی بمنظور اطلاع و اقدام لازم به مسؤلان مؤمن و معتقد، ابلاغ شد؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام فرمودند علت اینکه از بقیه خبری نیست آن است که بقیه را همان مرغ نابکاری که در سبد بوده، میل فرموده است برادر جدیدالاسلام و المسلمین!

 

 ع        * علی نجفیان از همدان: جانباز 75 درصد  از ناحیهء قطع دست هستم. بنویسید به‌رغم اینکه دولت موضوع قطع یارانه‌ها را تکذیب کرده ولی حقیقت این است که یارانه برخی از اقشار ضعیف جامعه ‌مثل بنده را قطع کرده‌اند. ضد و نقیض‌گویی مسئولان نسبت به یکدیگر، بیش از هر چیز ما مردم را رنج می‌دهد.

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام پوزش خواسته و گفتند که 2 پرده بالا گرفته و بجای یارانه، دست شما را قطع کردند، برادر جانباز!

 

ه       * 0914--9059: هر دو پسرم را به ازدواج و تشکیل خانواده مشترک تشویق کردم ولی دولت یارانه هر دو را قطع کرده است. به قول معروف چه می‌خواستیم چه شد!

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام  والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ع- س- ص- عج) توأم با  سوت، فرمودند: بسمه تعالی- بی تربیت!

 

* محمودی: نمایندگان محترم مجلس فراموش نکنند که با رأی مردم بر صندلی مردم تکیه زده‌اند و باید خواست مردم را که خواست رهبری است مد نظر داشته باشند و همانند رهبر معظم انقلاب یک انقلابی باشند و لذا لازم است با ورود خود به موضوع مذاکرات از طریق طرح سه فوریتی ضمن سد کردن زیاده ‌خواهی ‌آمریکای جنایتکار به تیم مذاکره‌ کننده کمک کنند که کم نیاورد. با توقف مذاکرات، وزارت امور خارجه حس و حال رسیدگی به امور یمن را به دست خواهد آورد. و در صدر همه خواب راحت از آمریکا گرفته می‌شود. رمز همدلی و همزبانی با مردم این‌ گونه امور است.

فدوی: بنده از جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن چون ضدانقلاب خوابیده تذکار یک دو نکته را یواشکی لازم می داند که در عریضه های بعدی لطفاً رعایت کنید؛ در غیر این صورت - فدوی مسؤل آن نخواهد بود!- نخست اینکه "مردم" در نظام شکوهمند ما با ارفاق،چیزی در حدود دست پنجم خر، مُدّه ظله العالی، ست و این نکته را حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، به همهء زبان های زنده و مرده به تکرار اعلام فرموده اند. دیگر اینکه شما در سطر نخست عریضه، مقام معظم رهبری، ضاعف الله پُرستاته، را مبالغ هنگفتی بقول عوام down grade کرده اید زیرا نمایندگان محترم از قیف معظم له گذشته اند تا به نمایندگی حکومت در مجلس نائل شده اند؛ و سرانجام اینکه، بمب اتم حق مسلم ماست، و با یمن قابل معاوضه نیست،این دفعهء ما قبل آخرتان باشد، برادر محمودی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 جمادی الجولای سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه