خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

26 امرداد 1394 ـ 17 ماه اگوست 2015

 

خبر بد

     فدوی بمنظور تقدیم برخی عریضه های مؤمنین و  مؤمنات، کثرالله امثالهم، عازم «بیت» بود که با ملاحظهء خبری که در پی می آید، از بیم آنکه نکند خبر مذکور پیش از این به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان نیز رسیده و خشم شان را برانگیخته باشد، از خیرشرفیابی گذشت، زیرا از شما چه پنهان، گوش ضد انقلاب کر، فدوی گیس و دست و پای اضافه ندارد که دست معظم له بدهد. باری- بازگشت به خبری که موجب هراس فدوی شد؛ به گزارش برادر بی بی سی:

     * تيتر: پرچم آمریکا در سفارت این کشور در کوبا برافراشته شد! ادامهء اين خبر غم افزا: «سفارتخانهء آمریکا در کوبا در مراسم ویژه‌ای با حضور مقام‌های دو کشور، از جمله جان کری، وزیر خارجه آمریکا پس از گذشت بیش از نیم قرن در هاوانا بازگشایی شد و پرچم آمریکا در این سفارتخانه به اهتزاز درآمد.در این مراسم سه تفنگدار دریایی سابق آمریکا که در سال 1961 میلادی برای آخرین بار پرچم این کشور بر فراز ساختمان سفارتخانه را پایین کشیده بودند، آقای کری را همراهی کردند».

     فدوی در شرایطی که بغض گلوی قلم اش را عمیقاً گرفته، مصیبت وارده را به بیت مقام معظم رهبری، ضاعف الله پُرستاته و توابع، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، به ترتیب ریش، و سایر خانواده های وابسته، و نيز کليهء گير افتادگان در استالينيزم، شدیداً  تسلیت عرض کرده، بقای عمر بازماندگان را از 80 تا 120  and up!، از درگاه خداوند متعال آرزومند است...

     فدوی در هامش این مختصر نیز، از مقام معظم رهبری (ضپ)* به زبان خوش خواهشمند است که شعار مسروقهء "مرگ بر آمریکا"،که هستی ملت یک لا قبا را به اهتمام ایشان و سلف وی حضرت امام(ل)** بباد داده است، به صاحبان اصلی آن، برادران کاسترو، مسترد و دکان دیگری دست و پا فرمایند.

     فاتحه مع الصلوات.

______________________________________________

*(ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف ضاعف االله پرستاته است.

** (ل) ایضاً مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف لعنة الله علیه است.

 

حیرت بیجا

     فدوی از ملاحظهء خبری که "جلو جلو" در پی می آورد، حیرت کرد:     

     * ماجرای عجیب ماشین پرایدی که دنده عقب نداشت!/ تیتر

     این هم سند مصور منگوله دارش:

https://www.youtube.com/watch?v=1cIvFpMsJzs

     لکن حال که ضد انقلاب خواب است، آخر این کجایش عجیب است؟ مگرتا بحال فرودگاه نبوده اید؟ آیا ندیدید که هیچ هواپیمائی دنده عقب ندارد و با وسیلهء دیگری آن را عقب می برند؟! اصلاً هیچ استبعادی ندارد که برادران کسر شأن شان شده باشد که روی پراید ناقابل، دنده عقب بگذارند!، چه خبرتان است که این همه گرد و خاک، بسود استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، راه انداخته اید؟!

 

اسراف

     فدوی در مرور خبرهاء امروز،به خبر میمنت اثر زیر نیز برخورد:

     * ایران و اسرائیل برای خرید طناب دار صدام رقابت می‌کنند!/بی بی سی

     در پاسخ به اجمال و اختصار عرض می کند که فدوی عالم علوم اقتصادی نیست لکن بهر حال، با اسراف شدیداً مخالف و معتقد است وقتی که  ما خودمان در صنعت طناب دار، بسیار پیشرفته، خودکفا و در رفاه هستیم، چرا باید از عراق هم وارد کنیم؟!

     ایضاً  فدوی بهمان دلیل، با اسراف زیر، حتا از بازار داخلی نیز شدیداً مخالف است:

     زیاده رهنمودی نیست.

 

درخواست حقوقی

     بنظر می رسد که  ما دیگر از آن بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی در آمده و، گوش برادران کَر داریم یواش یواش پیشرفت می کنیم!. این تصور، ناشی از ملاحظهء خبری ست که در پی می آید:

     * حکم بی سابقه برای متهم به آزار یک پرنده؛ 3 سال زندان، اخراج از ایران / تیتر

     و در توضیح خبرنیز آمده است:

     * سایت رسمی اداراه کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه " یک تبعه 43 سالهء افغانستان در شهرستان اقلید "پس از زنده گیری یک بهله پرنده شکاری دلیجه اقدام به دوختن بال ها و چشم های این پرنده کرده بود تا آن را از حالت وحشی خارج کند  اما توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد" و "قاضی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اقلید نیز وی را "به پرداخت جزای نقدی 2 میلیون تومانی، 3 سال حبس تعزیری و اخراج از ایران محکوم کرده است." / استان وایر

     و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّر شکن شیرین گفتار، چنین روایت کرده اند که  یکی داشت خمیازه می کشید، دیگری گفت:اکبر آقا! حالا که دهانت باز است، حسن آقا را هم صدا کن!.. فدوی هم با اغتنام فرصت از جناب قاضی در خواست می کند که اگر زحمت نیست، این حکم را در مورد حضراتی هم که همین رفتار را با انسان های ایرانی کرده اند و هنوز هم می کنند صادر فرمایند!

     زیاده درخواستی نیست..

 

"چوب و چماق"، هر دو دوستان قدیم اند!

     فدوی با این همه یال و کوپال!، هنوز نمی داند که جان با جان، و مرگ با مرگ چقدر تفاوت دارد! و نیز، از بسکه خرفت است، مع الاسف، و بقول آن شاعر ضد انقلاب نیمائی!، هنوز نمی داند:

زخمِ خنجر

چه کم ازحضرت رهبردارد؟!

و چرا در قفس هیچکسی

رهبر نیست؟! (1)

     لکن در حاشیه همینقدر دریافته است که حضرات، تا داغ و درفش انواع چماقداران محترم، کثرالله امثالهم، که نظام "خّرم از اوست!" را بلاواسطه دریافت نکرده باشند(2)، نخواهند دانست که فی المثل دانشجویان در کوی دانشگاه در 18  تیر سال 1378خورشیدی سابق، و مردم پشیمان، از برکشیدن دوالپایان اسلامی گرامی در سال 88 چه کشیدند، و چه مایه خسارات جانی و مالی را متحمل شدند.      به یک مستوره در کمک به تبیین آنچه که عرض شد نگاه کنید. قضیه راجع است به حملهء به برادر علی(ع) مطهری در شیراز که تازه از عناصر خودی ست!:

     * «اگر یکی از آن ضربات آجر و سنگ به من اصابت کرده بود معلوم نبود که اکنون زنده بودم. ظاهراً به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. راننده به هر ترتیب بود از میان آنها گریخت اما آنها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و باز سنگ و اشیاء دیگر و دشنام های ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمد. راننده ناچار وارد کلانتری 20 گل ‌سرخ  شیراز شد. ما خیال می‌کردیم الان نیروهای کلانتری این افراد را بازداشت می‌کنند ولی دیدیم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و فقط از ورود آنها به کلانتری جلوگیری کردند. ظاهراً یک اصل پذیرفته شده بود که این افراد که از تجهیزات شان مانند موتورهای سنگین و گاز فلفل معلوم بود از کجا دستور گرفته‌اند در این گونه کارها آزادند و کسی حق مزاحمت برای آنها ندارد مگر این که فرد مورد تهاجم از شدت ضربات از دنیا برود...»

     بر این پایه، فدوی رجاء واثق دارد که سایر حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، و نیز توابع سببی و نسبی آنان، مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، محضر چماقداران گرامی، أیّدهم‏الله ‏تعالی، را مانند برادر علی(ع) مطهری، شدیداً درک کنند بلکه دو میلیونی شان (دوزاری سابق- م) بیفتد!...

     زیاده عرضی نیست..

_______________________________________

(1) نقیضه ای بر:  من نمی‌دانم که چرا در قفس هیچ‌ کسی کرکس نیست// گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد؟/ سهراب سپهری

(2) لباس شخصی ها، نیروهای خودجوش، سربازان ولایت، سربازان گمنام، دلواپسان و...

 

ارزیابی

     کلیهء حرکات و سکنات برادران، کثرالله امثالهم، بعلت اینکه منبعث از دنیای مردگان، رحمة الله علیهم اجمعین* و خلاف واقعیت های جهان امروز است، موجب شگفتی حضار است که جهان خاک بر سر عموماً، و این فقیر کمتر از قطمیر خصوصاً، به آن تقریباً عادت کرده اند! بر این پایه، فدوی دچار حیرت مضاعف می شود، وقتی که برادران، مهملات خردمندانه ای را بشرح زیر، زمزمه می کنند:

     * بیش از 100 نمایندهء مجلس ایران خواستار عزل یونسی شدند.

     و در توضیح خبر: «109 نماینده مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار عزل علی یونسی، مشاور رئیس‌جمهوری ایران شده‌اند. این نمایندگان امروز در جلسه علنی مجلس با دادن تذکر به رئیس جمهوری ایران در نامهء خود به حسن روحانی نوشته‌اند که سخنان آقای یونسی دربارهء عراق به "القای ایران ‌هراسی و  اسلام‌ هراسی که توسط دشمنان انقلاب اسلامی بار‌ها در رسانه‌های آن‌ها و مواضع شان بیان شده" کمک می‌کند». / بی.بی.سی، بنقل ار البرز نیوز

     گفتن ندارد که فدوی عمراً، با برادر علی(ع)یونسی و اقران، بحمد الله والمنة، هیچ نسبتی، اعم از سببی و نسبی ندارد، لکن آخر این چه قیاس مع الفارق و مهملی ست که برادران برای ایز گم کردن می کنند؟!،

__________________________________________

* در باب اینکه این مردگان را اصلاً می شناسند یا نه، عجالتاً کاری نداریم!

 

مشکلی نیست که آسان نشود...

     فدوی با ملاحظهء خبر میمنت اثری که در پی می آید، دریافت که دیری ست که "گره از کار فروبستهء ما" گشوده شده و فلذا مصرع نخست و البته استفهامی آن غزل معروف خواجه، در جامعهء شکوهمند اسلامی ما دیگر موضوعیت ندارد! یعنی آنجا که فرمود " بوَد آیا که درِ میکده ها بگشایند؟" 

     باری- فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز شدیداً، لذت اش را بقول عوام for free  ببرند:

     * «دکترعلی اکبر(ع) سیاری، معاون وزارت بهداشت، با اشاره به مصرف سالانه 420 میلیون لیتر الکل در جامعه، اپیدمی بیماری های واگیر و همه گیری هایی که هر چندگاه در کشور از این رهگذر اتفاق می افتند متذکر شد و گفت: گسترهء این بیماری ها بسیار زیاد است». / مهر

     فدوی تنها در اینگونه موارد است که با استعانت از آن زبانزد معروف می گوید:  - عیب می جمله بگفتی"ضررش" نیز بگوی! - منظور فدوی آن است که برادران، کثرالله امثالهم، فقط سر تا پا عیب نیستند، بلکه خاصیت هم دارند که آن - همانا - وارد کردن این حجم مشروبات الکلی از بلاد کفر به ایران اسلامی، و توزیع عادلانهء آن در جامعهء شکوهمند اسلامی ماست.!  اگرچه آن بزرگواران، اجرشان را در دنیای فانی بقول عوام already  و البته  cash دریافت فرموده اند،معذالک فدوی رجاء واثق دارد که به دریافت اجرشان در جهان باقی نیز مفتخر، و به الطاف خفیهء الهی مُستظهر باشند؛ سعیکم مشکور! با این همه، آنچه که فدویِ چموش و بازیگوش در این راستا هنوز نمی داند، یکی  آدرس این میخانه هائی ست که برادران گشوده اند! و دیگری، بقول اهل آمار، توزیعِ فراوانی شلاق هائی ست که بابت شُرب خمر، به دوستان تعلق می گیرد!

     حسن ختام این مختصر، بخش پایانی گزارش است که می فرماید:

     * «از بیماری های منتقله از حیوان به انسان مانند سالک، گزیدگی ها، تردد دام ها در شهرهای مختلف و انتقال بیماری ها از این طریق گرفته تا کنترل مرزها و اپیدمی های آنفلوانزای مرغی، وبا، ذبح غیرمجاز دام و همچنین شیوع بیماری های واگیر در مناسبت هایی که می توان با همکاری بیشتر با یکدیگر آنها را کاهش داد و راحت تر مهار کرد».

     که البته از نظر فدوی،گزارش معاونت مذکور در این باب نیز شدیدا! ناقص است؛ زیرا این گزارش

مع الاسف، در مورد بیماری های مشترک بین انسان و آخوند، ساکت است!

http://www.dailyvideoclips.net/?p=9021

 

سلسله مراتب

     برادران در حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م)،*در کنار غزوات خود، از تنیسق امور نیز غافل نیستند و کم کم  دارند به کارها نظم و ترتیب لازم را می دهند؛ این معنا را فدوی از خبر زیر استنباط  کرد:

     * داعش 94 روزه خوار را به صلیب کشید./ دویچه وله

     خوانندگان محترم ضد انقلاب یکوقت نپندارند که برادران معتقد به داستان معروف "تب  کرد، مُرد" هستند.خیر، چنین نیست، زیرا ادامهء خبر که در پی می آید، می گوید که برادران گرامی، قائل به نوعی نظم و سلسله مراتب هستند، ملاحظه کنید:

     * فعالان حقوق بشر از سوریه گزارش داده‌اند که تروریست‌های "دولت اسلامی" 94 نفر را در سوریه به اتهام روزه‌ خواری به صلیب کشیدند. این افراد ابتدا در قفسی افتادند، سپس شلاق خوردند و در انتها به صلیب کشیده شدند».

     باری- اگر برادران مجال انتخاب بدهند، فدوی روند بالا را، برعکس انتخاب می کند، یعنی نخست صلیب - سپس شلاق، و سرانجام قفس!... بقول عوام! Make sense  ?

________________________________________________

* در مقابل حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)

 

تعزیر هندی

     برادران، کثرالله امثالهم، همواره امّت را به مرگ می گیرند تا به تب راضی شوند و مؤمنین البته، در این هزار و چهار صد سال گذشته، جز اطاعت امر، مقاومت و مبارزهء دیگری نکرده اند!.. باری- انگیزهء این مختصر،خبر میمنت اثری ست که از العربیه نقل می شود:

     * گوهر خان، ستاره زن مسلمان سینمای هند، به خاطر بدن نما و کوتاه بودن لباس هایش در یکی از مراسم، توسط یکی از هواداران اش مورد حمله قرار گرفت و سیلی محکمی به صورت اش خورد.

بر اساس ویدیویی که بر روی سایت یوتیوب پخش شد، یکی از هواداران پس از نزدیک شدن به این گوینده و مانکن هندی، سیلی محکمی به سمت چپ صورتش زد. او در هنگام حمله به گوهر خان گفته: «تو مسلمانی نباید این لباس باز را بپوشی.»

     فدوی با آنکه گیس و سر و صورت اضافه ندارد که دست مؤمنین بدهد، معذالک یکی دو نکته را یواشکی در پی می آورد:

1- قاصم الجبارین رحم کرده که ضارب هوادار قربانی بوده است!

2- باز خدا ابوی محترم ضارب مسلمان هندی را بیامرزد، که آن بزرگوار، فقط به یک سیلی خشک و خالی، بدون اسید و چاقوی بسیج هندی، اکتفا فرمود!..

زیاده عرضی نیست..

 

علامت

     رؤسای جمهور کشورهای گوناگون، گاه مشخصه هائی داشته و یا دارند که هر کدام، در مقطعی از زمان، بر برخی رویدادهای جهان معاصر خود تأثیرهائی داشته اند. مال ما هم هرچند که جمهوری نیست،البته از این قاعده مستثنا نبوده است! فی المثل مشخصهء برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، تنها ایراد مهملات داهیانه و آبرو بر باد ده در مجامع درون و برونمرزی نبوده است، بلکه از آن مهمتر،"کاپشن" نامبرده  است که گویا به استناد خبر زیر، سر آن دعوا هم بوده است!..

     * خریدار کاپشن رییس جمهور ادامه داد: «شخص دکتر محمود احمدی نژاد در همه دنیا و به خصوص در میان عرب ها و مسلمانان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است!» وی همچنین اظهار داشت: «پیشنهاد 150 هزار یورویی بالغ بر 225 میلیون تومان از طرف من برای خرید خودروی رییس جمهور بوده است». ابراهیمی زاده همچنین گفت: «در اختیار داشتن کاپشن رییس جمهور من را برآن داشت تا با پرداخت 54 میلیون تومان آن را به دست بیاورم».*

     مطلب هنوز به اینجا ختم نشده و  کاپشن جدید معجزهء هزارهء سوم، دستمایهء خبری تصویری در آخرین نیوز شده است که فدوی با اغتنام فرصت، آتش به مال اش زده و کاپشن جدید و محتوی آن را به حراج می گذارد! بشتابید که غفلت موجب پریشانی  و البته پشیمانی ست...!

     ضمناً افزون بر کاپشن، از عشوهء شتری هم غافل نشوید!

بعدالتحریر: فدوی اخیراً هم از جراید شنید که مخبط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، در تابستان داغ هم، از کاپشن کذائی نمی گذرد! العهدة علی الرّاوی!

____________________________________________

* http://www.patogh98.com

 

درخواست اداری

     خواهشمند است به آب، برق، اتوبوس و مسکن مجانی، که حضرت امام(ل) پس از فرود اضطراری از کرهء ماه به ایران سابق وعده فرمود، موارد زیر را نیز علاوه فرمایید، اجرتان با گربهء  مرتضا علی(ع):

1. «ما به خواست خدای تعالی در اولین زمان ممکن و لازم برنامه های خود را اعلام خواهیم نمود، ولی این بدان معنا نیست که من زمام امور کشور را به دست بگیرم و هر روز نظیر دوران دیکتاتوری شاه، اصلی بسازم و علیرغم خواست ملت به آن ها تحمیل کنم. به عهدۀ دولت و نمایندگان ملت است که در این امور تصمیم بگیرند…» (صحیفۀ نور، ج 4، ص 179)

     2. «سرنوشت هر ملت دست خودش است… چه حقی داشتند ملت در آن زمان سرنوشت ما را در این زمان معین کنند؟… چه حقی آن ها داشتند که برای ما سرنوشت معین کنند؟ هر کسی سرنوشت اش با خودش است، مگر پدرهای ما ولیّ ما هستند؟!» (صحیفۀ نور، ج 4، ص 283)

     3. «شما از ولایت فقیه نترسید، فقیه نمی خواهد به مردم زورگوئی کند. اگر یک فقیهی بخواهد زورگوئی کند، این فقیه دیگر ولایت ندارد. اسلام است، در اسلام قانون حکومت می کند. پیغمبر اکرم(ص) هم تابع قانون بود، تابع قانون الهی، نمی توانست تخلف بکند.» (صحیفۀ نور، ج 10، ص 29)

     4. «هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده دهد…» (صحیفۀ نور، ج 4، ص 190)

     5. «عموم ملت از همۀ طبقات آگاهانه و آزادانه نمایندگان خود را انتخاب کنند و…» (صحیفۀ نور، ج 3، ص 47)

     6. «در جمهوری اسلامی کمونیست ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.» (صحیفۀ نور، ج 3، ص 48)

     زیاده درخواستی نیست...

 

نقد موضع

     این مؤمنین، کثرالله امثالهم، از هر قوم و قبیله ای که باشند، گویا بقول فرانسویان، یک چیزی شان می شود! در توضیح بیشتر عرض می کند که بنظر می رسد که برادر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، ادامه الله علوّه، مانند رهبر مسلمانان جهان، ضاعف الله پُرستاته، در عوالم بیکاری، گاه فرمایشاتی معیوب ایراد می فرماید که اسباب زحمت اش می شود، ملاحظه کنید:

     * پاپ سیلی زدن ملایم به کودکان را طبیعی دانست!/ دویچه – تیتر

     حال فدوی از طرح این مسألهء شرعی که سیلی و مشتقات آن از انواع شکنجه است و ملایم و غیر ملایم هم ندارد! می گذرد؛ لکن باز خدا ابوی بیت پاپ، ادامه الله وجوده، را با ارواح طیّبهء ائمهء خاج پرستان، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، محشور بدارد که بر عکس عملهء بیت آقای ما، که بمنظور جلب رضایت بیشتر آن حضرت بجای کلاه سر می آورند!، می کوشند که فرمایشات معیوب امام همام خودشان را، فارغ از عواقب آن، بشرح زیر تلطیف و بلکه تصحیح کنند:

     * واتیکان در تلاش برای متعادل‌تر کردن اظهارات پاپ، که به نظر تأییدی بر شیوهء سنتی و کهنه تعلیم و تربیت می‌آید، گفت: پاپ از اعمال خشونت یا بی‌رحمی علیه کودکان سخن نگفت!، بلکه منظور او کمک به "رشد و بلوغ" کودکان بود!. توماس روسیکا، رئیس دفتر مطبوعاتی واتیکان توضیح داد: «چه کسی کودک اش را هرگز تنبیه نکرده یا خود در طول رشدش از سوی والدین اش تنبیه نشده است؟»

     فدوی از نقد موضع برادر توماس روسیکا نیز می گذرد که مانند مُخبّط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، جاخالی داده، و پرسش را با پرسش دیگر، پاسخ داده است!

      زیاده نقدی نیست...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

     * 7345---0912: جواب این رجزخوانی‌ها و خط و نشان کشیدن ‌های آمریکا برای مراکز نظامی که بعد از توافق هسته‌ای شروع کرده است همان سرب داغ است که مسئولان نظامی کشورمان مطرح کردند.

     فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام فرمایش شما و خودشان را شدیداً تکذیب فرموده و افزودند که منظور "سوپ داغ" بوده که شما "سرب داغ" شنیده اید، برادر 7345---0912

 

     * محمد زحمتکش: پس از ورود خودروهای میلیاردی، کت و شلوارهای میلیونی و عینک‌های آفتابی با برندهای خاص و گران قیمت، اخیراً مشاهده می‌کنیم که ساعت‌های مچی 30 میلیون تومانی در ساعت‌ فروشی‌ های مرکز شهر تهران عرضه می‌شود. مسئولان امور اقتصادی کشور پاسخ بدهند با توجه به بی‌کاری جوانان و نابسامانی‌های موجود در چرخهء تولید، آیا واردات این قبیل کالاهای لوکس نابود کردن منابع ارزی متعلق به آحاد مردم نیست؟ امیدواریم گوش شنوایی برای شنیدن این واقعیات وجود داشته باشد و ترتیب اثر بدهند.

     فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد زیرا حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پیش از فدوی، به آن بشرح زیر ترتیب اثر داده اند، برادر محمد(ص) زحمتکش!:

     * به گزارش ایسنا به نقل از سایت پارسینه، برخی دانشجویان از پناهیان دربارهء اتومبیل گران ‌قیمت و دلیل استفاده او از این اتومبیل شیک و گران سوال کردند که وی در جواب گفته بود: بچه حزب ‌اللهی باید پولدار باشد. اگر پول ندارید، عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید!/

 

     * 3014---0912: خطاب به مسئولان منفعل کشور در امر حجاب و عفاف عرض می‌کنم کار از بدحجابی گذشته و گاهی به صورت هرزگی علنی درآمده است. چرا مسئولان محترم ما دردشان نمی‌آید و کاری نمی‌کنند؟

     فدوی: مراتب در مجالی که چندان هم سرحال نبودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم بعدالتحیه و السلام با تغّیُر فرمودند: «بسمه تعالی- چطور دردمان نمی آید؟ مگر کورید و نمی بینید که در اثر افراط در نرمش قهرمانه، همه جای مان شدیداً درد می کند؟» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 3014---0912!

 

     * محمدی از تهران:  از قوهء مجریه می‌خواهم به جای نظریه پردازی دربارهء امور بی‌ارتباط با حوزهء مسئولیت خود، مثل تعیین تکلیف متفاوت برای مسئولیت‌های شرعی نیروی انتظامی، برای جلوگیری از افزایش سرسام ‌آور قیمت میوه‌های فصل فکری بکند که اکثریت مردم فقط این میوه‌ها را می‌توانند تماشا کنند.

     فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند تماشا کردن کافی نیست، احوط آن است که دست هم بزنید، برادر محمد(ص)ی!

 

     * 4187---0935: ای کاش وزارت ارشاد تمهیداتی هم برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ها می‌کرد تا هم‌زمان با هفته نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران ما نیز از این نعمت برخوردار می‌شدیم.

     فدوی:مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت، برادر روحانی، رسید؛ در پاسخ، بعدالتحیه و السلام، فرمودند در صورتی که شما هم همکاری کنید،حرفی ندارند. فدوی قدری اظهار بیضه کرده و پیرامون نوع همکاری شما توضیح بیشتری خواست؛ افزودند قضیه فقط  محدود و منحصر به راه اندازی غرفه ها و چیدن کتاب ها در آنها نیست،بلکه متعاقب آن، کمک به بستن غرفه ها و جمع آوری کتاب های ضاله نیز، اهمیت ویژه ای دارند، برادر4187---0935!

 

     * 3263---0917: کسانی که باورشان شد ایران سنگرگاه مطمئن منطقه است، خوب بود اشاره می‌کردند که این آرامش و طمأنینه مدیون رهبر نابغه، تیزبین، دوراندیش، شجاع، متقی و آزاده‌ای است که با بصیرت مثال ‌زدنی ‌اش دست آهنین زیر دستکش مخملین را به خوبی می‌بیند و سحر دشمن را باطل می‌کند.

     فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است! فدوی هم حسب تکلیف شرعی می افزاید که معظم له نه تنها در "ابطال سحر" که کلاً در عوالم غیبی، سرآمد اقران است، برادر 3263---0917!

 

     * 7564---0938: شبکه 4 شهداد روحانی را در حالی روی آنتن می‌برد که شبکه بی‌بی‌سی، شوی فارسی او را با دختر نیمه عریان اش در حال خوانندگی در کنسرت لندن پخش می‌کند! آیا نظارت وجود ندارد؟

     فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِ قند پهلو، گلاب برویتان قدری حالت نهوّع داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)، توأم با سوت، فرمودند: «اگر نظارت وجود داشت که شما جذب صدا و سیمای روباه پیر نمی شدید!» خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر 7564---0938!

 

     *4812---0912 : خط سوم خیابان‌ها در هر کجای دنیا دارای معنا و مفهوم یکسانی است الا در کشور ما که بر اثر فرهنگ غلط رانندگی، این خط در انحصار خودروهای متخلف گران قیمت می‌باشد! بنده که استاد دانشگاه در شمال تهران هستم اخيراً با تاکسی به دانشگاه می‌رفتم. تاکسی در خط سبقت می‌رفت که ناگهان به سمت راست کشید و خط را در اختیار خود روی شاسی ‌بلند و غول ‌پیکر به رانندگی دخترکی کم‌ سن و سال که به طور ممتد دستان اش روی بوق بود قرار داد. خواستم بپرسم وظیفهء پلیس در برخورد با این رانندگان لوکس و مزاحم چیست؟

     فدوی: والله برادر در باب "خط سوم" عرض می کند که  فدوی فقط "خط سومِ" فراهم آوردهء آن  بزرگوار را بیاد می آورد*. در باب آن دخترک با آن مرکوب مرغوب هم خیلی پا پی نشوید که چه بسا از خانوادهء معصومین باشد و کار دست تان بدهد، از فدوی گفتن، برادر 4812---0912 !

______________________________________________

* خط سوم – دکتر ناصرالدین صاحب الزمانی/ 1351. آن خطاط سه گونه خط نوشتی: یکی که او خواندی و لاغیر/ یکی را هم او خواندی هم غیر/ یکی نه او خواندی، نه غیر/ آن خط(سوم) منم! – شمس تبریزی

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

15 آگست المجعد سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه