خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

30 شهريور 1394 ـ 21 ماه سپتامبر 2015

 

سوء تفاهم

       از ملاحظات حضرات آیات و حجج اسلام، سلام الله علیهم اجمعین، اینکه توجه دارند که در برخی بلاد کفر، که مع الاسف محضر شرع انور به روایت برادان را درک نکرده اند، زندانی را پس از پایان دوره محکومیت، مع الاسف آزاد می کنند! که البته روش بسیار ناپسند، پیش پا افتاده و عقب مانده ای ست. متقابلاً، برخی عناصرِ البته نا آگاه و معاند، تصور می کنند که برادران ما، کثرالله امثالهم، در امر حبس و ایذاء ولی نعمت خود، که مردم باشند، هیچ ابتکاری از خودشان ندارند که البته چنین نیست. دامنهء "بدعت ها و بدایع"(1) برادران گسترده تر از این حرفهاست؛ فی المثل این بزرگواران، برای اینکه به زندانی سخت نگذرد، وکیل مدافع او را هم، به فاصلهء اندکی، روانهء زندان می کنند! که عبدالفتاح سلطانی از نمونه های برجستهء آن است. برادران صاحب سبک ما لکن چنین نیستند و زندانیان بی تقصیر را، پس از پایان دورهء محکومیت شان، برای نرمی استخوان ها هم که شده، چند سال دیگر نیز، در زندان نگه می دارند!

       تازه ترین نمونه را اگر خواسته باشید، بنقل از برادر بی.بی.سی، بشرح زیر دم دست است:

       * رسول بداقی، معلم زندانی، با پایان محکومیت به سه سال حبس دیگر محکوم شد!

       فدوی بمنظور اینکه یک وقت تصور نشود که مورد بالا را از خودش در نیاورده، برای محکم کاری و نیز جوریِ جنس، فقرهء پیش از آن را هم، جهت مزید آگاهی خوانندگان محترم ضد انقلاب، احتیاطاً در پی می آورد:

       * بهارهء هدایت، فعال دانشجویی و از زندانیان بند زنان زندان اوین، که از سال 1388 در زندان است، در پایان دورهء محکومیت زندان خود، به دو سال دیگر حبس محکوم شد! / همانجا

       عرض نکردم !؟

----------------------------------------------

1. وام بدون بهره ای از زنده یاد اخوان. در کتاب «بدعت‌ها و بدایع نیما یوشیج».

 

پیش بینی

       فدوی کم تا قسمتی شادمان است که پیش بینی های او سرانجام، اگر نه کلاً، دست کم یک خط در میان، دارد به حقیقت می پیوندند. فی المثل، وی به سبب اینکه فکر می کند که همه چیز در جهان امروز تعریف دارد، فلذا برای اینکه یک وقت شریک جرم برادران و توابع  معمم و مکلای آنان، کثرالله امثالهم، نباشد سالیانی ست که اطلاق لفظ جمهوری را به حکومت شتر گاو پلنگ حاکم بر ایران سابق جایز نمی داند و حداکثر و با ارفاق، و تا اطلاع ثانوی، آن را  "حکومت اسلامی" می نامد؛ چیزی که به تجربه ثابت شد!؛  و نیز، برای اینکه حق پیشکسوتی آن نسبت به برادران داعش، خدای نخواسته یک وقت پامال نشود، آن را با لفظ "درونمرزی"  تفکیک می کند که البته پاکنویس داعش است!، و همین البته، موجب حواس پرتی خاج پرستان شده است! و نیز، نمی داند که خوانندگان محترم ضد انقلاب، چند وقت است که  به خاطر می آورند که فدوی، از مقام معظم رهبری(ضپ) * به " اعلیحضرت العظما" یاد می کند! که شاهد خشخاشی آن نیز امروز بشرح زیر رسید:

       * شاه را بیرون کردیم، حالا خودمان شاه هستیم! / محمد(ص) تقی(ع) مصباح یزدی / العربیه

       زیاده عرضی نیست..

 

عکسی جهت ايجاد تعجب

عجیب است! هی می گویند که مردم ما اهل مطالعه نیستند!

 

چارت سازمانی

       فدوی نمی داند چه کند که امام جمعه نیست؟! زیرا هر چه می گوید، چون امام جمعه نیست، مؤمنین نمی پذیرند، لکن اندکی بعد که امامان همان را می گویند، اُمّت بی گفتگو می پذیرد!، این هم سند منگوله دارش:

       * آیت الله نمازی، امام جمعه کاشان: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت خارجه اعلام کرده اند بعد از بسته شدن مسأله برجام، وزیر امور خارجه ایران مجاز نیست تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا مکالمه کند، لذا تاکنون چندین بار کری تلفن زده است که با وزیر امور خارجه ایران صحبت کند، اما ظریف قبول نکرده و اعلام کرده است مجاز نیستم؛ کری گفته حال که شما مجاز نیستید نماینده ای تعییین کنید تا من با او صحبت کنم و به او گفته شده که این را هم مجاز نیست.!/ انتخاب

       در این ارتباط اما به این عرض فدوی نیز برسید که وی بارها، حدود اختیارات ریاست محترم جمهور و البته زیر مجموعهء ایشان، و از آن میان وزیر خارجه را اعلام و ابلاغ کرده است. بی سببی نبوده و نیست که فدوی، ازهمان آغاز، همواره از ریاست محترم جمهوری، با عنوان شکوهمند «رئیس محترم آبدارخانهء بیت» یاد کرده است. فلذا، بعنوان مشق شب، این بار استثنائأ بجای پرتقال فروش که دیگر نایاب، و بموجب تکلیف شرعی، وزیر، وکیل و نماینده مجلس شده است، پیدا کنید بقول عوام Position  وزیر خارجه را در آبدارخانهء بیت!

       زیاده آزمونی نیست.

 

آغاسی سياسی

 

اتاقک شلوغ فدوی

       این پستوی ذهن شلوغ فدوی هم برای خودش حکایتی ست؛ به اطاق کودکان ِ سرتق می ماند که در آن همه چیز درهم و بهم ریخته است، چندانکه عندالزوم نمی داند که چی کجاست؛ حتا و اگر با هم خط و ربطی هم داشته باشند!

       بعنوان مستوره، فدوی کم تا قسمتی می دانست بین اینکه لبنان (که زمانی به عروس شهرهای جهان شهرت داشت و اکنون آن را به اهتمام برادران زباله برداشته است) و زنده نام، نویسنده و پژوهشگر برجسته، احمد کسروی، که به تیر غیب برادران وقت گرفتار آمد، در این اتاقک شلوغ، ربطی وجود دارد!.. اما فدوی تردید ندارد که اگر کشف این ارتباط را در آن اتاقک شلوغ و شلختهء خود، که ذهن وی باشد، به مسابقه گذاشته و برای برندهء خوشبخت نیز بعنوان جایزه یک فقره بلیط "یک طرفه" به وطن سابق را تعیین کند(1)، جایزهء مذکور، به ضرس قاطع، روی دست اش خواهد ماند، و این، نه بدلیل دشوار بودن سؤال که بعلت شلوغی اتاقک مذکور است!.

       خب- نقطه، سرِسطر. بعنوان مدخل و برای  دستگرمی، به اتفاق نگاهی به سابقهء امر می اندازیم:

       * جلسهء کابینهء لبنان برای حل بحران زباله بی نتیجه ماند! / العربیه- تیتر

       و در ادامهء خبر بهجت اثر:

       * جلسهء اضطراری کابینه لبنان، بدون یافتن راه حلی برای مشکل زباله در شهر بیروت به پایان رسید. بحران زباله در این شهر در طی روزها اخیر به خشونت خیابانی و درخواست ها برای استعفای دولت منجر شده است. در اين جلسه، هیات دولت فقط توانست تمامی مناقصه های مربوط به شرکتیهای جمع آوری زباله را که قبلاً اعلام شده بود باطل کند. شهر بیروت اکنون با کوهی از زباله ها روبروست!

       بگزارش خبرگزاری ها، تظاهرات ناشی از این رویداد، درگیری با پلیس و زخمی شدن 35 نفر را در پی داشته و خلاصه چیزی نمانده بوده است که زباله شهید هم ببار بیاورد!؛پس بعنوان نتیجهء اخلاقی، می شود به اینجا رسید که، زباله چیز مهمی ست!(2) و جمع آوری و امحاء آن مهم تر.

       اما فدوی که به جستجوی خود در آن اتاق شلوغ شلخته دنبال ربط این قضیه با کسروی گرامی می گشت، سرانجام آن را بشرح زیر یافت و خیال اش راحت شد. زنده ياد کسروی در زمانی که بناچار در قيد حيات بود نوشته است:

       * فرض را بر این بگذارید که تمامی کارمندان زحمتکش شهرداری از همین امروز به مدت یک ماه دست از کار بکشند و اعتصاب کنند، چه اتفاقی می افتد؟ تمامی شهرها را زباله و کثافت بر می دارد ...

اگر از همین امروز به مدت یک ماه تمامی پزشکان، جراحان و پرستاران اعتصاب کنند فاجعه ای انسانی به بار خواهد آمد که حتی تصورش پشت آدمی را به لرزه می آورد، یا حتی ارتشیان اگر بمدت یک ماه مرزها را رها کرده و به خانه هایشان باز گردند، نانوا ها، لوله کش ها، سیم کش ها، مخابرات، شرکت نفت، گاز وحال به این فکر کنید که اگر آخوندها و امام جمعه ها و ملاها به مدت یک ماه که هیچ، یک سال هم کم است، به صورت مادام العمر، دست به اعتصاب بزنند… آیا اتفاقی می افتد؟ آیا آبی از آب تکان می خورد؟ همین که اعلام اعتصاب کنند و دست از خلق خدا بشورند، دیگر از دروغ و نفاق و منبر، شب اول قبر و نکیر و منکر و مهملات و موهومات و غول آسمانی خبری نخواهد بود. و آن زمان چقدر دنیا زیبا می شود.

       فدوی قاصم الجبارين را شدیداً شکر می کند که سرانجام به یافتن رابطهء بین زباله- آخوند و کسروی، نائل شد. !

       زیاده ارتباطی نیست..

-------------------------------------------------------------

(1) چرا فحش می دهید، خواهر برادر خواننده؟ اولاً خوبیت ندارد؛ ثانیاً، نخیر! علت اینکه فدوی بلیط یک طرفه در نظر گرفته است، بمعنای خساست او نیست، زیرا برگشتی در کار نیست!  ثالثاً، اگر شما برنده شدید، تنظیم و ارائهء اقاریر لازم، البته با داغ و درفش برادران، و نیز پذیرش اتهامات ریز و درشت معروف، و از آن میان مشوب کردن افکار عمومی، توهین به مقام معظم رهبری و توابع، شُرب خَمر، استفاده و حمل و استعمال مواد مخدر و البته لواط، و نیز شرکت در برنامه های تلویزیونی و سرانجام پریدن به دامن اسلام عزیز، پای خودتان، از حالا گفته باشد!

(2) پنداری حضرت امام(ل)، چندان در کالبد فدوی حلول فرموده است که نزدیک بود به تأسی از آن حضرت، بجای  "جنگ نعمت است!" بگوید: زباله نعمت است! 

رویّهء قضائی

       فدوی در مرورخبرهای جراید شریفهء دارالخُرافه، به خبری که در پی می آید نیز برخورد:

       * بازداشت یک بازیگر سینما به اتهام اخاذی از یک دختر پولدار./ تدبیر-

       از آنجا که فدوی اهل پارتی بازی بهیچ شکل و فرُم اش نیست، فلذا گوش بازیگر مربوطه را گرفت و بعنوان شکنجه، که از تفریحات سالم در حکومت شکوهمند اسلامی ست، شدیداً پیچاند. او در پاسخ فرمود خلافی مرتکب نشده، زیرا بازیگری، پیشهء اوست منتها این بار، سناریواش را خودش نوشته است!.. باری، بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، این "دکترین" هم که در رسیدگی به این مورد بداد فدوی رسید، چیز بسیار مأکولی ست! در توضیح بیشتر عرض می کند که وی، بقول عوام Case یا پرونده ای را به یاد می آورد که  آن را بنقل از حافظه در پی می آورد:

       * و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرّشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند که روزی

مردی را به اتهام تجاوز دستگیر کردند. وی در جریان محاکمه در دفاع از خود مدعی شد که بی تقصیر بوده و شیطان او را فریب داده است!؛ قاضی اسلامی بزرگوار نیز بدلیل اینکه شیطان را نمی شود دستگیر کرد، با یک قیام و قعود، حکم برائت متهم را صادر فرمود؛! حال فدوی نیز،به تأسی از آن قاضی دانشمند، متهم بالا را،بدلیل اینکه وظیفهء حرفه ایش را انجام داده، از اتهام وارده، مُبّرا می کند.... والسلام

       زیاده پرونده ای نیست..

 

تکلیف غیر شرعی

       فدوی بدان سبب که درایام جوانی، چنانکه افتد و دانی، مبالغی مطالعات ریاضی نیز داشته است، اکنون هم گاه در حوزهء ادبیات ذهن اش ناخودآگاه به آن سمت و سو معطوف می شود و امشب نیز، با ملاحظهء خبر میمنت اثر زیر، در ارتباط با رئيس جمهور سابق، بهمان ورطه در افتاده است:

       * حجت الاسلام احمد احمدی در همایش هشت دهه علوم اجتماعی در دانشگاه تهران، در دانشکده علوم اجتماعی گفت: «یک نفر بعد از این همه تبهکاری دوباره بخواهد بيايد؟ جبران تخریب هشت سالهء آن آدم، یک‌قرن طول مي‌کشد!/ بهار نیوز

       باری- خوانندگان محترم ضد انقلاب بعنوان تکلیف غیر شرعی، و با یک تناسب ساده، پیدا کنند:

       1- میزان تخریب های چندین سالهء مقام معظم رهبری (ضپ)(1) را تاکنون! فدوی آتش به مال اش زده و بعنوان راهنمائی می افزاید که چون مُخبّط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، حسب شیوهء مرضیه، منتخب اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، بوده است، فلذا مقتضی ست که دانشجویان، آسیب های آن 8 سال کذائی را نیز، به تخریب های معظم له اضافه کنند!

       2- با استفاده از معادلات مربوطه در حساب احتمالات، پیدا کنند میزان آسیب هائی را که قرار است رئیس آبدارخانهء جدید بیت، کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی، پس از 8 سال به پیکر نیمه جان ایران سابق وارد کند.

زیاده مسأله ای نیست

و من الله التوفیق

بعدالتحریر: گزارش زیر پس از اتمام مطلب فوق رؤیت شد که فدوی آن را هم برای جوریِ جنس و نیز بمنظور تلطیف محاسبات دشوار بالا!، بنقل از همان منیع در پی می آورد:

       * گروه سياسي: در پی اظهارات اخیر حجت الاسلام دكتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، که انتقادات صریحی به عملکرد احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری اش مطرح کرد، سایت «دولت بهار»، نزديك به رئیس جمهور سابق، دکتر احمدی را عضو فرتوت شورای عالی انقلاب فرهنگی نامید! در همين رابطه دفتر احمدی در جوابیه‌اي به این سایت نوشت: «مدیر محترم سایت خبری دولت بهار، با سلام و احترام. عنوان «عضو فرتوت شورای عالی انقلاب فرهنگی» در سایت شما به سمع آقای دکتر احمدی رسید، خندیدند و گفتند به دوستان بگویید: مگر قرار است مادر هوگو چاوز را بغل کنم یا با او ازدواج کنم که فرتوت بودن مشکلی ایجاد کند؟! با احترام  - رئیس دفتر ریاست «سمت»

-------------------------------------------------------------------------

(1) "ضپ"مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست!

 

سواری

دویچه وله: (هاشمی رفسنجانی هنگامی که یک اسب از رئیس جمهور ترکمنستان هدیه گرفت):

لکن زحمت نکشید، ملت خودمان هست که سوارش شویم!

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * بی بی سی: شاهرخ زمانی، فعال کارگری در زندان رجایی‌شهر درگذشت.

       تحشیهء فدوی: شما هر چه می خواهید بفرمایید؛ فدوی همان لجباز سابق است، و هر "مرگ" یا "درگذشت" در زندان های 5 ستارهء برادران، بعلت سرما خوردگی حتا، از نظر فدوی "قتل عمد" است، برادر بی بی سی!

 

       * دلار در بازار 3500 تومان شد/ شکسته شدن رکورد دو ساله./ فارس

       تحشیهء فدوی: گفتن ندارد که این نیز از دسیسه های استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، علیه ایران اسلامی ست و گرنه الان باید یک ریال، 3500 دلار باشد، برادر پاسدار!

 

       * بی بی سی: منابع خبری ایران گزارش می دهند که احمد حاتمی، دانشمند ارشد علوم فضایی و استاد دانشگاه، در میان هشت ایرانی است که در اثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در مکه عربستان کشته شده اند.

       تحشیهء فدوی: خبر، البته، بسیار تأسف برانگیز بود، لکن فدوی را هم دچار مشکلی کرد و آن اینکه، اگر آن عزیز از دست رفته دانشمند بود، آنجا چکار می کرد، برادر بی بی سی؟!

 

       * 55 آنلاین:  7حاجی ایرانی مفقود الاثر هستند!

       تحشیهء فدوی: برادران جستجوگر، فرودگاه جدّه را فراموش نکنند!

 

       * بازتاب: پاداش 37 میلیونی یک مسئول وزارت علوم برای2 ماه کار. یکی از مسئولان وزارت علوم، پس از گذشت 2 ماه از حکم آغاز به کارش، برای خود پاداش 37 میلیون و 592 هزار تومانی در نظر گرفت!

       تحشیه فدوی: تازه مایه کاری حساب کرده است، برادر بازتاب!

 

       * رژیم آل سعود از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، 115 نفر از شهروندان عربستانی را گردن زده است. این در حالی است که تعداد افراد گردن زده شده در عربستان در سال گذشته میلادی بيش از اين بود.
 
      تحشیه فدوی: بقول مقام معظم رهبری به شاعران آل ساندیس: آفرین، آفرین! رژیم که نباید درجا بزند!

 

       * بازتاب: منابع محلی در شهر الرقه سوریه اعلام کردند: گروه تروریستی تکفیری داعش، اهالی این شهر را از تماشای برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌اي را منع کرده است.
       تحشیه فدوی: "خلق را تقلیدشان بر باد داد"؛ ادای حضرت آقای ما را در می آورد، پدر سوخته!

 

       * نماینده ارومیه: احمدی نژاد بالاخره باید جواب تخلفات اش را بدهد./ ایران وایر

       تحشیه فدوی: یک قدری رعایت مصالح را هم بکنید (ساختمانی و غیر ساختمانی اش فرقی نمی کند- م) آخر آدم با منتخب ولینعمت اش که اینگونه برخورد نمی کند، برادر نماینده!

 

       * ظریف: در پارچین راه‌ سازی می‌کنیم، پاکسازی نمی‌کنیم!/ بی بی سی

       تحشیه فدوی: فدوی که بازرس نیست لکن اگر از جاده سازیِ پارچین، بعون الله، فارغ شدید، فکری هم راجع به آمار شگفت انگیز تلفات در جاده ها، که ایران سابق را در صدر تلفات قرار داده است، بفرمایید، برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف!

 

       * هاشمی رفسنجانی: اگر بخواهند در انتخابات چیزی را به مردم تحمیل کنند، ممکن است باز اتفاقاتی بیفتد!

       تحشیه فدوی: این چه فرمایش مهملی ست؟ مگر مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، معاذالله مداد تراش اند؟ گرچه "مختصر آبروئی" و" جسم ناقصی" دارند، لکن دوباره سرکوب می فرمایند!

 

       * هاشمی رفسنجانی: گرفتن حق انتخاب از مردم گناه بزرگی است... نمی‌توان مردم را فریب داد.

       تحشیه فدوی: بقول آن لطیفهء غیر قابل نقل! دادند و شد!

 

       * علی‌ اکبر ناطق ‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: تصمیم گیری در خصوص مسئلهء حصر و رفع آن تنها در حوزهء اختیارات مقامات عالی نظام است و بر حسب منافع ملی و خط قرمزها تعیین می‌گردد؛ بنابراین نه آقای روحانی و نه هیچ کس دیگری توانایی ورود و تصمیم گیری در خصوص این موضوع را ندارند./ ایسنا

       تحشیهء فدوی:  بی سببی نبود که فدوی، از همان آغاز، به کلیدالاسلام والمسلمین روحانی می گفت و می گوید «ریاست محترم آبدارخانهء بیت!»

 

       * احمدی نژاد کارنامهء مردودی خیلی هاست. /سایت هاشمی

       فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.....

عوض اش خودش در امتحان نهائی حضرت آقا (ضپ) قبول شد،خب این به آن در!

 

       * حدود 80 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی که شبکه کُردیِ "روداو" ترتیب داده بود، خواستار وضع قانون اساسی اسلامی برای اقلیم کردستان عراق شدند. در مقابل 20 درصد به سکولار بودن قانون اساسی رای دادند. /العربيه.

       تحشیهء فدوی: بیخودی نیست که می گویند، همیشه حق با اکثریت نیست!

 

       * محمد(ص)علی(ع) جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخی حرف‌های آقایان و مسئولان و دیدگاه‌ هایی که دارند پس‌رفت انقلاب و مخالف دین و اسلام است./ انتخاب

       تحشیهء فدوی: از آنجا که گله ی" آقایان و مسئولان" پیرو خط  مالروی امام(ل) است، فلذا فدوی فرمایش فوق را تأیید نمی کند، برادر فرمانده!

 

       * سید حسن خمینی: امروز از امام(ره) گفتن نان دارد. /آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: حضرت امام(ل)، فقط آب، برق، مسکن و اتوبوس را مجانی فرمود، تا آنجا که فدوی بیاد دارد، معظم له راحل(ل)، در مورد "نان" چیزی نفرمود، برادر سید حسن(ع)!

 

       * تابناک بنقل از جام جم: ده سال قبل از این بررسی نیز تحقیقی ملی انجام شده بود که مقایسه نتایج این دو بررسی نشان داد در سال 90 جمعیت معتادان 125 هزار نفر افزایش یافته که در مقایسه با رشد جمعیت، افزایش چشمگیری نداشته است، اما آمار بسیار نگران کننده تغییر روند مصرف است که در سوء مصرف شیشه از حدود 3 درصد به 26 درصد رسیده ایم.
       تحشیهء فدوی: تبریکات فدوی را هم بپذیرید!

 

       * واکنش تلویحی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به سخنان اخیر آیت الله جنتی:

حتی امام هم نگفت روزی یک وعده غذا بخورید. / انتخاب

       تحشیهء فدوی: والله برادر انتخاب، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... حضرت امام(ل) نوهء ایشان هم حساب نمی شود!

 

       * دویچه وله: محمد(ص)حسین(ع) قربانی، نماینده محترم حکومت در مجلس، اعلام داشت که برخی با پر کردن بطری‌ها از آب شهری، آن را با عنوان آب معدنی به فروش می‌رسانند. او به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو معترض شده که نظارت روی مواد غذایی بسیار ضعیف است.

       تحشیه فدوی: باز خدا ابوی شان را بیامرزد که چیز دیگری در بطری نریختند!

 

       * سید حسن خمینی: اگر روزی لازم شد که من کاری را انجام دهم در اینجا شانه خالی کردن کار غلطی است، زیرا مصلحت سنجی شخصى و عافیت طلبی با اندیشهء امام و آرمان های ما سازگار نیست./ انتخاب

       تحشیهء فدوی: والله برادر حسن(ع)، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، بقول عوام already از طریق پدر بزرگ گرامی(ل)، صرف شده است، ممنون، برادر حسن(ع)!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

       * فخر‌الساعه، جانباز 70 درصد انقلاب: در بخش مسابقات جهانی کشتی یکی از کشتی‌گیران ما که کشتی خود را به رقیب خود واگذار کرد اجازه داد داورِ زن مسابقه دست او را به علامت شکست بگیرد. در اینجا خطاب من به مسئولان کشتی کشور است. آن‌ها نباید اجازه دهند یک کشتی‌گیر به چنین امر خلاف شرعی مجبور شود. یک مسابقه کشتی جواز انجام عمل حرام نمی‌شود.

       فدوی: مراتب با قید 72 فوریت، بمنظور اطلاع و اقدام لازم و عاجل، در اوقات شرعی به مسؤلان ذیربط شدیداً ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند والله برادر فدوی بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، گوش برادر فخرالساعه کرَ، بروید خدا را شکر کنید که آن ضعیفهء سجادیهء خاج پرست، لعنة الله علیه، فقط  به گرفتن دست کشتی گیر ما اکتفا فرمود، اگر جای دیگرش را می گرفت پاسخ برادر جانباز که هیچ، جواب حضرت آقا(ضپ) را چه می دادیم؟! خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی مادر مرده را اینطور سنگ روی یخ کردید،برادرابن الوقت!

 

       * 9708---0911: روزنامه‌ها نوشته بودند کشور مالزی برای زنان بدحجاب مجازات تعیین کرده است. چرا در کشور اسلامی ما برخی از مسئولین نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه تا این حد بی‌تفاوت شده‌اند به طوری که رعایت یا عدم رعایت حجاب در جامعه برای آنان علی‌السویه شده است؟

       فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ع- س – ص - عج و...) بسیار خشمگین شده مراجعه فوری به متخصص چشم و گوش تجویز فرمودند! فدوی با  قید احتیاط  قدری اظهار بیضه کرد و سبب را جویا شد. در پاسخ افزودند: «بسمه تعالی - این برادر یا کور است یا کر، و یا هر دو! چرا که در غیر این صورت می توانست ببیند که ما، بعون الله، تاکنون از هیچ کوششی در آزار بانوان مکرمه، از تیغ کشیدن بر سر و صورت و یا اسید پاشی و حتا جرائم نقدی دریغ نفرموده و نخواهیم فرمود، برادر فدوی!».. خدا بگوید چکارتان بکند که آنجای فدوی را، با شاخ گاو ُمدّه ظله العالی، در انداختید،برادر 9708---0911!

 

       * جانباز جنگ  تحمیلی: در پاسداشت فداکاری آن بانوی بزرگ اسلام که همهء هستی و ثروت خود را برای یاری دین مبین اسلام و همراهی با پیامبر اکرم(ص) هزینه کرد شایسته است که دولتمردان ما افتخار آن را داشته باشند که نام مبارک ام‌المومنین حضرت خدیجهء کبری(س) در پول رایج کشور طراحی و چاپ و ضرب سکه نمایند تا بلکه بعد از 90 سال از تخریب بارگاه آن حضرت توسط وهابیون ملعون که به مرور زمان هر آثار و نشانی از صدر اسلام را از بین برده‌اند جبران مافات شود.

       فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله و با قید 72 فوریت، بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید. در بازدم و پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ع- س – ص - عج و...) گفتند سند ششدانگ مملکت را دیری ست که بقول عوام already بنام امام زمان(عج) فرموده اند،دیگر سر جزئیات، چانه نزنید، برادر جانباز!

 

       * دکتر سجادی: چون دکتر هستم مدتی را در آمریکا زندگی کرده‌ام و از نزدیک ظلم و جنایت نظام آمریکا در حق سیاه‌ پوستان را مشاهده کرده‌ام. به همین دلیل محتوی یادداشت کیهان در خصوص زیر پا گذاشتن حقوق سیاه ‌پوستان را کاملا تأیید می‌کنم.

       فدوی: مقدمتاً و پیش از بجریان انداختن عریضه، از روی دلسوزی و ارادتی که به حاج آقا ابوی، رضی الله عنه، دارد، بعنوان راهنمائی عرض می کند که عریضهء شما مبالغ هنگفتی ضعف تألیف دارد. نخست اینکه صدها نفر که، علیرغم میل باطنی، از وطن اسلامی خود گریخته و به کژدم غربت ملتجی شده اند، با آنکه دکتر نیستند، ولی در آمریکا زندگی می کنند! فلذا علت زندگی شما در حوزهء استحفاظی شیطان بزرگ، باید چیزی بیش از دکتری باشد، برادر دکتر! و دیگر اینکه،آن چند هزار نفری را که برادران در سال 67 با یک قیام و قعود از دم تیغ گذراندند،حتا سیاه پوست هم نبودند، برادر دکتر! و اما در پیوند با عریضهء شما می افزاید که فدوی عین مهملات مؤمنانهء شما را به شرف عرض مقام معظم رهبری ممالک محروسهء امریک، برادر حسین(ع) باراک اوباما رساند، در پاسخ بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) با تغیُر دمکراتیکی فرمودند: «بسمه تعالی- مگر روشندلی و نمی بینی که من سیاهپوست رئیس جمهورم (و نه گماشته - م) و بی دخالت امام زمان(عج) کشور را اداره می کنم، برادر فدوی؟!» خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی ساده را اینطور سر کار گذاشتید. راستی، شما از سادات جلیل القدر آل ساندیس، رضوان الله علیهم اجمعین نيستید، برادر دکتر؟!

 

       * 2581---0910: چه لزومی دارد که یک خانم جوان در محیطی مشغول به کار می‌شود که 7-8 جوان مجرد در کنار او مشغول به کار و طی 7-8 ساعت کار دائم در ارتباط و گفت ‌و شنودند؟

       فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلاء شدید  به لرزش قهرمانانه دولا دولا راه می رفتند، به استحضار رسید؛ مبالغ هنگفتی متغیر شده و در پاسخ، و بمنظور اینکه نه سیخ بسوزد و نه کباب، دستور فرمودند که آن جوانان نابکار را مرخصی بفرستند به سوریه یا یمن!، برادر 2581---0910!

 

       * 4958---0916: برای کمک ‌رسانی به مردم مظلوم یمن باید همه بسیج بشویم و هر کس هر کاری که می‌تواند انجام بدهد تا در روز قیامت نزد رسول خدا سرافکنده نباشیم. درخواست ما این است که مراجع عظام تقلید اجازهء مصرف فطریه و سهم امام برای این کار را صادر بفرمایند.

       فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، و در فاصلهء دو قیلوله، و پس از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. در پاسخ، بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند در این حالت چراغی که به مسجد رواست به خانه شدیداً حرام است، برادر 4958---0916!

 

       * 3119---0914: جانباز شیمیایی از گلپایگان هستم. در محله‌ای که زندگی می‌کنم به نام شهدای مظلوم غواص عملیات کربلای 4 برای خانواده‌های ساکن محله کلاس قرآن بر پا کرده‌ام و عرضم به مسئولین این است که در مقابل دشمنان مقاوم باشند. شهدا در جنگ پرپر شدند که تسلیم بیگانگان نشویم.

       فدوی: از بکار انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد، لکن پیش از آن لازم است که با هر فلاکتی هم که شده، ربط بین «گودرز» و « شقایق» (جمع شقیقه - م)را در عریضهء شما پیدا کند.

 

       * 5305--- 0918: اگر از دید برخی‌ها شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا و شعار مرگ بر آمریکا دادن کاسبی باشد، با این حساب تمام مردم در تمام راهپیمایی‌‌های طول سال مثل 22 بهمن یا روز قدس که حضور پیدا می‌کنند کاسبی می‌کنند…

       فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

       * 3104---0912: اگر شرکت مردم در مراسم تشییع شهدای غواص و سردادن شعار مرگ بر آمریکا استفاده سیاسی از مقدسات است، پس استفادهء آقای رئیس‌جمهور از صلح امام حسن(ع) برای کوتاه آمدن در مقابل آمریکا چه نام دارد؟

       فدوی: والله برادر 3104---0912، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، بقول آن بزرگوار: «چون نیک بنگری، همه تزویر می کنند»!

 

       * بهمنی: صوت خطبه ‌های نماز جمعهء مصلی امام خمینی(ره) تهران بسیار نامفهوم بود و صدها نفر مثل بنده که در شرق جایگاه نشسته بودند، سخنان آیت‌الله موحدی را اصلاً نشنیدند.

       فدوی: والله برادر بهمنی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی هم که آنجا بود فیضی نبرد زیرا خر و پف بغل دستی اش او را از خواب پراند!

 

       * 883—0916: آیا آن کلید وعده داده شده فقط در گران کردن مایحتاج مردم مثل بنزین، گاز، گازوئیل، آب، برق، نان و... کاربرد دارد؟ و در بقیه موارد مثل رفع و کاهش بیکاری و اشتغال، کاهش تورم و... کارایی ندارد؟!
 
      فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام فرمود کلید همان کلید است، لکن رندان قفل ها را عوض کرده اند، برادر 883—0916!

 

       * حسینی از مشهد: شرکت مخابرات خراسان رضوی بدون صدور قبض و اطلاع رسانی از طریق پیامک اقدام به قطع تلفن ثابت اینجانب نموده است. درخواست رسیدگی دارم.

       فدوی بدلائل مکتبی، که عدم دخالت در امور آن امام همام(ع)باشد، روی این عریضه اقدامی ندارد. به خود آن حضرت(ع) مراجعه کنید، برادر حسین(ع)ی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 سپتامبر المجعد سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه