خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

13 مهر 1394 ـ 4 ماه اکتبر 2015

 

راه حل های ساده

بنظر می آید که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، از همان فردایِ فرود اضطراریِ حضرت امام(ل) از کرُه ی ماه به زمین، و متعاقب آن، تصرف عدوانی ایرانِ سابق توسط پیاده نظام بیت، همواره افزون بر نفت، شانس هم داشته و دارند، زیرا برخی رویدادها چنان رقم خورده و  می خورند که بعضی مسائل بغرنجی را که بمنظور اعمالِ عملیات ایذائی بر علیه ملت ِ حیران تولید فرموده و اکنون وبال شان شده، نفس شان را بند آورده و در حل آن شدیداً درمانده اند، خود بخود و شانسکی، حل می کند! نمونه ها در این مورد و در این سال های قربانی، کم  نبوده و نیستند که فدوی، بعنوان مستوره، به یکی دو فقره از آنها بشرح زیر، اشاره می کند:

1- حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)، که تا پیش از حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م)، با کارنامه ای بسیار درخشان، مشتمل بر کشتار چند هزار نفر با یک قیام و قعود در تابستان سال 67، و نيز اجرایِ موفقِ قتل های زنجیره ایِ درون و برونمرزی، سرکوب کلیه ی آزادی های اجتماعی، مدنی و سیاسی، و حتا سلب حقوق طبیعی ملت ِ شل و پل، ذبح اسلامی ِ فله ای مطبوعات و غیره، دارای نعلین مشکی(1)،و در کلیهء مرگواره های بین المللی(2) برنده ی تندیسِ چماق طلائی بود، از زمانی که حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) با سماجت، پا در نعلین شان کرده و روی دست شان بلند شده است، موقعیت و مقام خود را در انظار جهانیان، مع  الاسف، اندکی از دست داده و به درجه ی ِ پاکنویسِ حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م)، تنزل کرده است! فلذا خاج پرستان که بر سرِ دوراهی و بقول عوام Option "بد" و "بدتر" واقع شده اند، با پوزش از برادران، خود را ناگزیر به گزینش "بد" می بینند!..

2- افزون بر مخمصهء لاینحلِ حجاب اجباری، ماجرای ورود زنان به ورزشگاه ها نیز، که بیش از نیمی از مردم ایران سابق را در بر می گیرند، همواره از مسائل دست و پا گیر مؤمنین(3) و موجبات دردسرِ آنان، تا حدِ درگیری با سازمان های ورزشی جهانی را در پی داشته است(4). این معضل نیز به گزارش فرستادهء فدوی به ورزشگاه آزادی، با مرگ افزون بر تأسف وحیرت آور "هادی نوروزی"، کاپیتان 30 سالهء تیم پرسپولیس، بشرح زیر، حل شد:

* «تنها پس از مرگ همسرش توانست وارد ورزشگاه شود!» (تیتر) زمانی که همسر هادی نوروزی به پیست تارتان ورزشگاه آمد با فریادهایی خطاب به حضار می گفت، دیدید بالاخره به ورزشگاه آزادی آمدم!..(5) 

باری، مخفی نماند که فدویِ مؤمن در حاشیه، این حق را برای خود محفوظ می دارد که مانندِ ماجرای منا، دست استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، را در این مورد نیز به وضوح ببیند!..

زیاده عرضی نیست..

3 اکتبر 015

_____________________________

(1) نخیر، خواهر- برادر خواننده، فکرتان منحرف است!، آنکه به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، موجب  تقویت قوّهء باه می شود،  نعلین زرد است! و نعلین مشکی، چیزی مشابه کمربند مشکی در کاراته است و چماق طلائی نیز چیزی درحدود خرس طلائی خاج پرستان است!- م

(2) مرگواره، مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضد جشنواره است!

(3) به گفتهء شهیندخت مولاوردی، مجوز ورود زنان به سالن‌های ورزشی به امضای مسئولان رسیده و تنها باید از سوی وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شود. گروه انصار حزب‌الله تهدید کرده که در صورت ابلاغ این مجوز "زلزله" به پا خواهد کرد! /دویچه وله

(4) فدراسیون جهانی والیبال تهدید کرده است که در صورت ممانعت از حضور بانوان در سالن برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال، ایران را از حق برگزاری و میزبانی این مسابقات محروم خواهد کرد./ رادیو فردا

(5) http://www.tehran98.com/ و آخرین نیوز

 

 

توهین متقابل!

فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، در جریان جنجال های دست دادن، و پیش از آن، "پا روی پا  انداختن"، که در هیچ جای جهان جز جامعهء شکوهمند اسلامی مسأله ای نیست*، هستند، فلذا دیگر مکرر نکرده لکن، در حاشیه، خدا را شکر می کند که آن فعل قبیح! در عکس زیر اتفاق نیفتاد و لذا نتیجه، جفت 2 بنفع مؤمنین، ظاهراً  ختم به خیر شده است!

بهر حال، فدوی دیگر حوصله ندارد؛ فلذا احوط آن است همینطور که مثل بچه ی آدم نشسته اید، خوبست! و هر کاری که می خواهید همینجا بکنید!، لکن دیگر خبر مرگ تان قدم نزنید، دست هم ندهید!، اصلاً فکر کنید فوتبالیست هستید و هر بی ناموسی ای که می خواهید با پا بکنید!، زیرا  افزون بر آنکه به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، هیچگونه منع شرعی ندارد، بلکه مملکت امام  زمان(عج) را هم بهم نمی ریزد، و خواب هزار و چهار صد سالهء مبارک شان را آشفته نمی کند و، از همه خطرناکتر، خشم معظم له(عج) را نیز، بر نمی انگیزد!..

زیاده توصیه ای نیست..

______________________________________

*تکمله: بي‌احترامي نخست ‌وزير انگليس در ديدار با دكتر حسن روحاني، در مقام رئيس ‌جمهور كشورمان، بر كسي پوشيده نيست. آن روز كه ديويد كامرون در حاشيهء نشست سازمان ملل با دكتر روحاني ملاقات داشت، برخلاف عرف ديپلماتيك پاهاي خود را روي يكديگرانداخت! /خبر آنلاین- بنقل از  آرمان (فدوی عرض می کند: واویلا!)

امير قطر هم در تهران اقدامي انجام داد كه همان زمان نيز انتقادهاي گسترده را متوجه احمدي‌نژاد كرد. وي علاوه بر اينكه با دمپايي به ديدار احمدي ‌نژاد رفته بود، پايش را روي پاي ديگرش انداخته بود و در همهء دقايقي كه عكاسان داخل اتاق ديدارهاي رئيس‌جمهوري ايران بودند يك‌ بار هم به احمدي ‌نژاد نگاه نكرد و جالب اينكه همين امير قطر چند روز بعد به آمريكا رفت و در ديدار با باراك اوباما نه‌ تنها با دمپايي حاضر نشد بلكه كت و شلوار به تن كرد!/ همانجا

 

ما و آیندگان

فدوی در یکی از نوشته های پیشین، از ایران سابق با عنوان «سرزمین معجزات» یاد کرد که لابد برای این بی مبالاتی خود دلائلی داشته است که در اینجا البته به آنها بر نمی گردد مگر خواسته باشد که یک معجزهء دیگر، به معجزات پیشین اضافه کند! خب، نقطه سر سطر!

موضوع راجع است به برادر پاسدار قاسم سلیمانی که حکمِ مش قاسمِ «دائی جان مقام معظم رهبری»(ضپ)(1) را داراست. و اما پیش از انقلاب شکوهمند،حرفهء اولی بنائی(2) و حرفه ی دومی روضه خوانی بوده است؛ لکن پس از انقلاب شکوهمند، به اولی می گویند فرماندهء کل قوا، و به دومی می گویند سرلشکر! انصاف بدهيد، آيا این معجزه نیست؟! پیامبران گرامی پیشین(ع- ص)، با آن معجزات  پیش پا افتاده، آیا نباید لنگ مبارک را انداخته، غلاف فرموده و شتابان پی کار خود بروند؟!...

باری، فدوی تردید ندارد که اگر، فرضاً، همین مختصر که عرض شد، چندین قرن پس از این، در یک بطری شناور در آب، بدست آیندگان لابد هوشمند ما برسد، پس از ملاحظه، بیگمان او را به مهمل گوئی و خیال پردازی محض متهم می کنند و فدوی نیز مع الاسف وجود و حضور ندارد که از نظریهء خود دفاع کند. چه باید کرد؟

زیاده نگرانی نیست.

___________________________________________

 (1) "ضپ": مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست!

(2) "قاسم سلیمانی در سال 1335 در روستای کوهستانی و دور افتادهء قنات ملک در استان کرمان به دنیا آمد. وی در 12 سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد." همشهری آنلاین

 

تنوع

خوانندگان محترم ضد انقلاب توجه دارند که برادران، کثرالله امثالهم، برای برخی چیزها، رنگ تعیین فرموده اند که از آن میان "نشریات زرد" قابل ذکرند که فدوی عجالتاً نمی داند که این زرد از نوع زرد نعلین است و یا حجت الاسلام زرد آلو(1) و یا هر دو؟ و اما برادران، بموجب خبر زیر، رنگ دیگری که سفید باشد به فقرهء پیشین افزوده اند، لکن فدوی مقدمتاً عرض می کند که  وی تا کنون می پنداشت که ازدواج، یک وجه و فرم بیشتر ندارد و دیگر به رنگ آن توجه نداشت که البته غفلت موجب پشیمانی و بلکه پریشانی شد! باری خبر کذائی را ملاحظه کنید:

* مجله زنان امروز به دلیل «ترویج ازدواج سفید» توقیف شد! "ازدواج سفید" اصطلاحی است که برای توصیف زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی به کار می‌رود./ بی.بی.سی

و اما فدوی برای اینکه خوانندگان محترم ضد انقلاب را دست خالی بخانه نفرستاده باشد، بنقل از محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی در همان منبع می افزاید:

* محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر ایران، زندگی مشترک بدون ازدواج را  شرم‌آور" خوانده و گفته است "دیری نمی‌رسد که مردمی که این نوع زندگی را بر می ‌گزینند، نسل حلال‌شان از بین می‌رود و حرام‌زاده می‌شوند. حاکم اسلامی باید با شدت با این نوع زندگی مقابله کند."

زیاده عرضی نیست..

__________________________________________

 (1) توضیح این فقره را فدوی پیش از این در نوشته ی دیگری داده است. ن.ک. به پست August 30th, 2015 در آرشیو سایت نویسنده hazl.com  و نیز http://isdmovement.com/

 

انتقاد سازنده

فدوی بارها، و اگر لازم باشد، باز هم می گوید، و آن فرمایش ذوب شدگان در دیگ ولایت که مقام معظم رهبری(ضپ) هنوز و همچنان مظلوم واقع شده و می شود را تکرار می کند(1)! معاندین اگر از فدوی مدرک بخواند، البته که موجود است و تازه ترین آن را بعنوان مستوره، بشرح زیر به رخ می کشد:

* «تصاویر آیت ‌الله علی خامنه‌ای، رهبر این کشور، در جنگل‌ها نیز دیده می‌شود». محمد(ص) رضا (ع)نقدی، فرمانده بسیج. / العربیه

خب آيا این ظلم نیست که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بجای اینکه خودِ معظم له  را در جنگل بگذارند، به گذاشتن تصویرش در جنگل اکتفا می کنند؟!

زیاده شکایتی نیست...

____________________________

 (1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدویمی خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند؛ بقول عوام ok؟!

 

* کلیسای روسیه: کشور ما "جنگ مقدس" در سوریه را رهبری می کند/ العربیه - تیتر

 

* دو تن از پیاده نظام بیت در کیهان دارالخرافه: فاجعهء بزرگ منا، توطئهء صهیونیستی، آمریکایی، برای مشغول کردن مسلمانان است تا از فلسطینی ‌ها و مسجد الاقصی غافل شوند. سوء مدیریت آل سعود تنها جنبهء ظاهری قضیه است ولی اهداف بزرگ‌تری در این سوء مدیریت وجود دارد!
 

* رجا نیوز: برای کمک به اقتصاد روسیه و ایران، چاه های نفت عربستان را منفجر کنیم! انصار الله موشک بالستیک دارد. ضربهء اخیر به انبار تسلیحات سعودی در صافر نشان داد که توانایی نقطه زنی این موشک ها هم بهبود یافته. حالا وقت آن است که کمر اقتصاد سعودی شکسته شود. باید منطقهء نفتی غوار و دیگر چاه های نفتی این کشور هدف گرفته شود. شلیک موشک به پایگاه های نفتی السعودی علاوه بر فروپاشی اقتصادی سیاسی این کشور، باعث افزایش قیمت جهانی نفت و بهبود درآمدهای ایران، عراق و روسیه هم می شود و معادلات منطقه را به طور اساسی تغییر می دهد.

 

* حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در مصاحبه با برنامهء «60 دقیقه»ی شبکهء تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا گفته است که شعار 'مرگ بر آمریکا' که در ایران سر داده می‌شود، علیه مردم آمریکا نیست! /بی بی سی

 

* روح‌الله حسین (ع)یان: احمدی نژاد هنوز محبوب ترین است؛ روند مفاسد اقتصادی به دولت قبل از احمدی نژاد بر می گردد/ پارسینه

 

* کارشناس مذهبی تلویزیون، خانم دکتر حاج عبدالباقی: "چون آمریکا از بحث هسته ای ایران ناامید شده، ماجرای منا را ایجاد کرد». / پارسینه

 

* مخبط الاسلام والمسلمین علم الهدی: خدا در این نظام همه‌ کاره است؛ نظام به خدا مربوط است و نقش در بنده ‌سازی برای خدا دارد و خدا هم در این نظام مشیت و اراده‌اش حاکم اول است./ آخرین نیوز

* محمد(ص) تقی(ع) مصباح یزدی: اینترنت و تلفن همراه، عامل مشکلاتی همچون بد حجابی و گران فروشی هستند./ العربیه

 

* رییس مجلس شورای اسلامی نطق قبل از دستور خود را به تشریح ویژگی‌های شیعیان در کلام امام باقر (ع) و نشانه‌ های گروه ‌های بدکار و تروریست از جمله داعش در کلام امام علی (ع) اختصاص داد. / ایسنا

 

* کاظم صدیقی، امام‌ جمعه موقت تهران: «انقلاب مصر به خاطر عدم داشتن ولایت باقی نماند و انقلاب الجزایر به‌ جایی نرسید، اما اعتماد به ولایت از آن ماست». او با بیان اینکه برخی معتقدند این کار (توافق هسته‌ای) ما موجب جلوگیری از جنگ شده است، اظهار داشت: مگر 8 سال جنگ نبود و این جنگ بود که ما را ساخت و جوانان ما را پیش امام حسین (ع) برد و خانواده‌ های آن‌ ها را سرافراز کرد. / انتخاب

 

* سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نمایندهء ولی فقیه! در سپاه‌ پاسداران: کسانی که تصور می کنند شعار مرگ بر آمریکا پایان یافته دچار توّهم اند. / تیک

 

* محمد(ص) محمدی(ع) گلپایگانی: در ارتباط با فضای مجازی «خطری جدی» وجود دارد و در حال حاضر دشمن در خانه‌های مردم نفوذ کرده است و دارند ارتباط اعضای خانواده را با هم مختل می‌کنند. / ديگربان

 

* محمد(ص) تقی(ع)مصباح یزدی: وظیفهء پلیس به هیچ وجه فقط تأمین امنیت نیست، بلکه نیروهای پلیس باید بر انجام وظایف دینی مردم نظارت کند و با آنانی که به دستورات مقامات دینی بی توجهند برخورد کند.

 

* یک نمایندهء مجلس در ایران می‌گوید پس از دو بار بررسی در دو سال گذشته، برای کمیسیون بهداشت مجلس ثابت نشده است که پارازیت بر سلامت مردم تاثیر منفی می‌گذارد./ بی.بی.سی

 

* حجت الاسلام والمسلمین علی(ع) سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه: اتفاقات دورهء پس از پیامبر(ص) اکنون در حال تکرار شدن است./ انتخاب

 

* احمد خاتمی: شعار مرگ بر آمریکا عین اعتدال است! / پارسینه

 

* رهبر ایران: تاکید بر ملیت، اهمیت امت اسلامی را کم‌رنگ می‌کند./ بی.بی.سی

 

* محمد(ص) حسن (ع) ابوترابی ‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای ایران: یقین دارم خداوند به احترام «آزادگان» (اسرای ايرانی در عراق روزگار صدام) بلا در عراق نازل نکرد و هنگامی بلا نازل شد که آخرین اسیر ما در عراق آزاد شد و سپس بلا بر صدام نازل گشت. / العربیه

 

* یک خواننده کیهان دارالخرافه: از مسئولان نیروی انتظامی تقاضا داریم واقعاً عزم خود را برای برخورد با خانم‌های بی حجاب جزم کنند.

 

* پناهیان، با بیان این که آل سعود همان آل یهود است تاکید کرد: راه قدس از مکه و مدینه می‌گذرد. / پارسینه

 

* صدور حکم جلب محمدرضا پهلوی در دادگاهی ایرانی برای تعیین تکلیف یک قطعه زمین! / العربیه

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* دویچه وله: با کمک ایران، ارتش سوریه برای حمله‌ای بزرگ آماده می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش سوریه خود را برای حمله‌ای بزرگ علیه مخالفان اسد آماده می‌کند. مبارزان حزب‌الله لبنان، واحدهای ایرانی و نیروی هوایی روسیه ارتش اسد را تقویت می‌کنند.

تحشیه ی فدوی: فدوی دریافته است که بقول عوامsomehow  "سایز" همه چیز حضرت آقا(ضپ) بزرگ است! زیرا بنظر مقام معظم رهبری، اعلی الله تعالی شأنه و اعز انصاره و اعوانه، چهار سال جنگ و ویرانی، و نیم میلیون کشته، بقول حضرت امام(ل) تنها نسیمی از اسلام، وحمله ی کوچکی بوده است! بهر روی، شما را بخدا  یکوقت تعارف نکنید؛ اگر لازم است، بفرمایید تا فدوی هم چفیه و کلاه کرده، در معیت پیاده نظام بیت، با شیههء «یا حسین(ع)»  و «یا زهرا(س)» به برادران ملحد و مؤمن روس، در سوریهء مُعلی مُلحق شود.

 

* ميزان: چرا از تعداد جان باختگان ايرانی در فاجعهء منا 16 نفر کم شد؟

تحشیهء فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانه ی صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) سوت زنان، دستور فرمودند که برای جوریِ جنسِ شما، با پرواز بعدی، 16 فقره حاجی دیگر به عربستان اعزام دارند، برادر میزانی!

 

* ايران اذعان كرد سفیرش با گذرنامه دیگری به حج رفته است. مقامات سعودی اما اعلام داشتند که سفیر ایران با نام اصلی خود (غضنفر رکن آبادی) وارد نشده است./ العربیه

تحشیهء فدوی: البته منظوری نداشته اند، همان غضنفرِ معروف خودمان است دیگر، محض خنده با گذرنامه و نام جعلی سفر کرده است!

 

* به گزارش روزنامهء «الشرق الاوسط»، به نقل از مسئول طواف زائران ایرانی، حرکت 300  زائر ایرانی خلاف مسیر حرکتِ مشخص شده در محل مراسم دلیل اصلی ایجاد ازدحام و حادثه بود./ العربيه

تحشیهء فدوی: گزارش فرستادهء ویژهء فدوی به محل حادثه نیز حاکی ست که حاجیان دسته جمعی، بلند بلند چنین می خوانده اند:

بیت

از خلاف آمد عادت بطلب کام که من

کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم!

 

* رئیس تشریفات دربار عربستان 'به دلیل سیلی زدن به یک عکاس' برکنار شد!/ البرز نیوز

تحشیه فدوی: این در دیار اسلامزده ای که گردن می زنند، براستی نوبر است و باید بمعنای نوازش باشد!

 

* به گزاش «عصر ایران»، آیت‌الله خزعلی توصیه کرده روی سنگ مزارش عبارت «ابوالقاسم خزعلی دوستدار آیت‌الله خمینی» نوشته شود./ خرداد

 تحشیهء فدوی: اگر دوستدار حضرت امام(ل) بودید،چرا تا 90 سالگی صبر کردید، برادر آیت الله؟ بهر حال، چون علیرغم میل باطن، عازم لقاء الله و شرفیابی بحضور معظم له سابق بودید، دیگر نیازی به پیام نبود، برادر متوفا!

 

* علی مطهری: جمهوری اسلامی منتقدان خود را بیچاره می‌کند!/ العربیه

تحشیه فدوی: چه کند بینوا ندارد بیش!..

 

* برادر جلیلی: قطعنامهء اخیر با همکاری ایران توسط نظام سلطه علیه ما صادر شده! / آخرین نیوز

 تحشیهء فدوی:  یعنی می فرمایید که فصل الخطاب والمسمین، مقام معظم رهبری(ضپ)، این وسط،  معاذالله، مداد تراش بوده است؟

 

* برادر محمد(ص)تقی(ع) توکلی، نماینده محترم حکومت در مجلس: در بحران آب ایران 'مردم نقشی ندارند' / بی.بی.سی

 تحشیهء فدوی:  این را حتا فدوی هم می دانست که ملت بی تقصیر، و همه چیز زیر سر دولت های ناشی از بیت است، برادر بی.بی.سی!

 

* هاشمی – در پایگاه اونترنتی! و در حاشیه نگاری دیدار ندای ایرانیان با هاشمی: "روحانیت فریب احمدی نژاد را خورد"!

 تحشیه ی فدوی: ملت هم فریب روحانیت، لعنة الله علیهم اجمعین، را خورد. خب این به آن در، برادر هاشمی!

 

* وزیر آموزش و پرورش می‌گوید امیدوار است معلمان زندانی آزاد شوند. / علی اصغر(ع) فانی- رادیو فردا

تحشیهء فدوی: فدوی نمی داند که چرا بعضی به کارهائی که به آنان مربوط نیست، دخالت می می کنند؟!

 

* تقاطع: ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه‌ی 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران، علی شریعتی، فعال جوان حامی “جنبش سبز” را به 12 سال و 9 ماه حبس محکوم کرد. در حکم صادر شده برای آقای شریعتی، این فعال زندانی به خاطر اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی” به 7.5 سال حبس، برای اتهامات “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” به 3 سال حبس، برای اتهام “تبلیغ علیه نظام” به 1.5 سال حبس، و برای اتهام “توهین به رییس جمهور” به 9 ماه حبس محکوم شده است. وی هم‌چنین به دلیل نگهداری ماهواره با جریمه‌ء نقدی رو به‌ رو شده است.

تحشیه ی فدوی: واویلا!..با این حساب، صورتحساب فدوی، سر به جهنم می زند!

 

* شمخانی: عربستان بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: آخر چرا توی سرِ مال می زنید؟ حکومت اسلامی درونمرزی شکوهمند ما، در این مورد نیز پیشکسوت، و دارای نعلین مشکی ست، برادر علی(ع) شمخانی!

 

* داعش گروگان های خود را حراج کرد! /آخرین نیوز

تحشیهء فدوی:  لابد بنظر برادران حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م )! مالی نبوده اند، لکن سمت راستی را، حضرت آقای ما خریدار است، برادر نیوز!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* مشایخی: اگر ما مردم ایران برای آقای رئیس‌جمهور ارزش داشتیم ایشان از سفر به آمریکا چشم می‌پوشید و یا سفر را نیمه تمام رها می‌کرد. از قول بنده بنویسید الان که برگشته‌اند چه فایده‌ای دارد؟ ما ایشان را به خدا واگذار کرده‌ایم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانه ی بیت (رئیس جمهور- م) برادر روحانی رسید؛ شدیداً به گریه افتادند. فدوی که تا بحال گریهء راست راستی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، را ندیده بود، دست و پایش را گم کرد و علت شیون وی را جویا شد، نامبرده همینطور که زار می زد فرمود که کار ما را بهر کس که می خواهند واگذار بکنند، لکن به الله نه! چرا که ایشان، نه طاقت جرثیقل مرحمتی ِ الله را دارند و نه یارای ایستادن در مقابل گلهء حاجیان رم کرده!

 

* 1195---0913: برجام سوراخ‌ های زیادی دارد که باید همین حالا جلوی این سوراخ‌ها را گرفت وگرنه غرق می‌شویم.

فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب هم نشنود، مؤمنی که بتازگی از بهشت موعودِ حضرات باز گشته بود، به  فدوی شدیداً سفارش کرد که بکوشد که بهیچوجه به بهشت کذائی نرود، زیرا در آن حوریان و جام های شرابی که وعده فرموده اند با هم نسبت عکس دارند؛ یعنی حوریان بی سوراخ اند و جام ها سوراخ دار! حال «برجام» که یک جام دنیوی ست که جای خود دارد، برادر 1195---0913!

 

* زینتی: مردم بی‌عملیِ دولتی را که شعار «تدبیر و امید» را یدک می‌کشد در حج امسال و در عدم تحرک موثر رئيس دولت در قبال جنایتی با بیش از 600 کشته و مجروح و مفقود ایرانی  لمس نمودند!  این سفر بیش از جان‌های میهمانان خداوند قداست داشت که حتما باید پنج روز طول می‌کشید؟

فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است! لکن بمنظور رعایت قسط اسلامی، احوط آن است که نخست یک سوزن به خودتان بزنید سپس یک جوالدوز به کپل حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین. مراد فدوی آن است که پیش از آنکه عریضهء شما را بجریان بیاندازد، بفرمایید که  اگر حاجیان شل و پل، "میهمانان خداوند" بودند، چرا پاچهء میزبان را نمی گیرید، برادر زینتی؟!

 

* 4612---0912: رئیس ‌جمهور دو کشور ترکیه و نیجریه بعد از حادثهء خونین مسجد‌الحرام سفر خود به آمریکا را لغو کردند. چرا آقای روحانی رئیس ‌جمهور کشورمان با توجه به کشته شدن 155 نفر و مفقود شدن 320 حاجی ایرانی این کار را نکردند؟

فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانه ی بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که برای اینکه هنوز به حد نصاب نرسیده بودند، برادر 4612---0912.
 

* یونسی و 9654---0937: با چشم‌ خویش شاهد عبور کردن دولت از خطوط قرمز هسته‌ای یکی پس از دیگری هستیم....

فدوی: یعنی شما در حد یک پاسبان دون پایهء راهنمائی و رانندگی هم نبودید که از عبور خودرو دولت، که به اذن مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، ترمز بریده و چراغ قرمز های هسته‌ای را، یکی پس از دیگری، رد می کرده است، برگ جریمه ای، چیزی بدهید؟ واقعاً خاک کاهو بر سرتان، برادر یونسی و توابع!

 

* 2796---0935: آسان‌ ترین عکس ‌العمل در قبال سیل اخیر کاری است که مسئولان مدیریت بحران انجام دادند و خیلی راحت کشته ‌شدگان سیل اخیر را مقصر این حادثه دانستند و هیچ کوتاهی و قصوری را متوجه خود نکردند. ولی مدیریت بحرانی که آخرش این باشد نبودش بهتر است.

فدوی: از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد؛ لکن پیش از آن، محض ارادتی که به ابوی رضی الله عنه داشت، یاد آوری یکی دو نکته را، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضدانقلاب هم نشنود، خالی از ضرر نمی داند و آن این که، شما مگر آلزایمر گرفته و بیاد ندارید که در همهء موارد، از ماجراهای کوی دانشگاه بگیرید تا داستان جنبش 88، حسب شیوهء مرضیه، قربانیان در حد مرگ تنبیه شده اند، فلذا اگر هنوز  دُم تان را نکنده اند، دُم تان را کول گرفته و گوشهء امنی بروید. از فدوی گفتن! برادر 2796---0935

 

* حیدری:  سهم مردم آبادان از نفت منطقه‌، به جای اشتغال، دود و آلودگی هوا شده است. نمایندگان محترم مجلس برای مشکل بی‌کاری جوانان این منطقه اقدامی بکنند. چرا باید هر کسی که مسئولیت می‌گیرد فقط افراد حزب و جناح خودش را روی کار بیاورد؟

فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانه ی صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِ قند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند: بسمه تعالی- سهم شما عجالتاً با ارفاق، همین است؛ فلذا احوط آن است که آن دود و آلودگی اسلامی را، با صلوات تصفیه کرده، دوباره مصرف کنید. پیرامون رفع بیکاری جوانان نیز افزودند که  مشغول گسترش جبههء سوریه هستند و با اعزام جوانان به آنجا، بیکاری شان برای همیشه، رفع خواهد شد، برادر حیدری!

 

* 2826---0913: پرواز مورخ 94/5/20 از اصفهان به مقصد مشهد به مدت 5 ساعت تاخیر داشت و متأسفانه از هیچ‌ کدام از مسافرین جبران خسارت نکردند. چگونه رویشان می‌شود با این وضعیت پایین خدمات‌ دهی قیمت بلیت هواپیما را افزایش بدهند؟

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام بشدت متغیر شده فرمودند بجای این مهملات،  اگر آب کُر دست تان است زمین گذاشته خود را به بیت رسانده و معظم له را در نوشیدن یک قوری زهر که وبال شان شده است، یاری کنید. برادر، خدا بگوید چکارتان بکند که آنجای فدوی را با شاخ گاو مُدّه ظله العالی، در انداختید،برادر2826---0913!

 

* 2143---0913: اخیرا حضور متکدیان جوان بر سر چهار راه‌ های معابر شهر اصفهان چهرهء زیبای شهر را مغشوش نموده است. لازم است مسئولین امر برای جمع ‌آوری آنها اقدامی انجام دهند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند: از آنجا که اصفهان نصف جهان است، فلذا حالا حالا ها جا دارد، برادر 2143---0913!

 

* 4187---0935:در دنیای پرآشوب و پرتلاطم، کشتی انقلاب را با درایت و تیزبینی به ساحل نجات می‌رسانند. اگر نگاهی اجمالی به کشورهای اطراف مان بیافکنیم بهتر آن را حس خواهیم کرد. شایسته است در این شب های نورانی جبین خود را بر خاک و مهر کربلا بسائیم و خدا را به خاطر وجود این عزیز زهرا(س) سپاس گوییم.

فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم اکتبرالمُجّعد سنه ی 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه