خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

9 آذر 1394 ـ 30 ماه نوامبر 2015

 

در فاصلهء زنگ تفریح

       فدوی نمی داند که چرا ملت شل و پل، و از آن میان زنان گرامی، با آنکه بیش از 36 سال از درگذشت انقلاب را بحمدالله والمنة پشت سر گذاشته اند، چرا هنوز این نکته را از عالیجناب حافظ  که فرمود "هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد"(1) را رعایت نمی کنند؟! چرا نمی دانند که وقتی زنگ  تفریح(2) تمام می شود، خطوط سبز موقت، به ناگهان شدیداً قرمز می شوند و دیگر مجاز نیستند که در جائی، به وجه زیر ظاهر شوند:

       چرا که، در غیر این صورت، به تیر آشکار و پنهان گزمگان نر و مادّهء حکومت، بوجه زیر دچار می شوند:

       * حضور مجدد گشت امنیت اخلاقی در خیابانزهای تهران./ فارس

       بله - از قدیم هم البته فرموده اند:

بیت

خدا را بر آن بنده بخشایش است

که دائم پیِ سلب آسایش است!

       زیاده عرضی نیست..

       24نوامبر 015

____________________________________________________

(1) غزلی به مطلع: شاهد آن نیست که مویی و میانی دارد / بنده طلعت آن باش که آنی دارد- حافظ، بر اساس نسخه قدسی ص 240

(2) انتخابات- راهپیمائی 13 آبان- اجتماعات دولتی ماه مبارک محرم و غیره- م

 

ملت شگفت انگیزی هستیم، نه؟!

       در گزارش خبرگزاریها، بویژه کیهان دارالخرافه،  آمده بود که:

       * "پوتین" در اقدامی بی سابقه، بلافاصله پس از ورود، به دیدار رهبر انقلاب رفت!

        و نیز:

       * از این روی چشم‌ پوشی پوتین از استقبال رسمی و حرکت بی‌فاصله او برای دیدار رهبر معظم انقلاب، حیرت آمیخته با نگرانی محافل و رسانه‌‌های آمریکایی و اروپایی را به دنبال داشت! / میزان- برادر حسین(ع) شریعتمداری

       گفتن ندارد که خبرگزاری های گوناگون هر یک، از این دیدار شتابان، تفسیر خودشان را داشتند که همه شان البته، محترم اند لکن از آن میان، فرستادهء فدوی که با به خطر انداختن جان ناقابل خود، مایهء بیشتری گذاشت، در واپسین گزارش خود خبر داد که علت اینکه برادر سید پوتین، که از سادات محترم شوروی سابق است و نسب اش با 4 واسطه، به آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد، بدون فوت وقت بدیدار معظم له شتافته آن بوده که وی، گلاب برویتان، شاش داشته است، همین !

       و اما در فرازی دیگر، برادر کمونیست سابق و البته مؤمن و معتقد کنونی، برادر سید پوتین:

       * به گزارش «انتخاب»، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سفر به تهران هدیه نفیسی به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.براساس این گزارش، پوتین یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی قرآن کریم را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرد.

       مقام معظم رهبری(ضپ)*: لکن این قسمت را حتماً باید از حضرت امام می پرسیدیم که علیرغم سال ها خوابیدن در آب نمک کشورهای عربی و البته غربی، قدرت خدا، اصلاً عربی بلد نبود، برادر پوتین!

       و البته متقابلاً:

       * به گزارش «انتخاب»، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار که حدود دو ساعت طول کشید، آقای پوتین را شخصیت برجسته‌ای در دنیای امروز خواندند! و با تشکر از تلاش‌های این کشور در موضوع هسته‌ای افزودند: این مسئله به یک سرانجامی رسیده است اما ما هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم و با چشمان باز، رفتار و عملکرد دولت آمریکا را در این قضیه تحت نظر داریم!

       * ادامهء گزارش اما حاکی ست همینطور که مقام معظم رهبری (ضپ) در کادوی اسلامی برادر پوتین، غلت می زد، مع الاسف دریافت که:

* قرآنِ اهدایی پوتین به خامنه‌ای، «کپی» از آب درآمد!/  ‏تقاطع

       در حالی که تصاویر و خبر مربوط به اهدای یکی از «قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن» از سوی ولادمیر پوتین به علی خامنه‌ای به صورت گسترده‌ای در خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت ایران منتشر می‌شود، خبرگزاری روسی "تاس" به نقل از "دمیتری پسکوف"، سخنگوی رییس جمهوری روسیه می‌نویسد که این قرآن یک نسخه‌ی «کپی» است!

       خب، ماجرا را بنقل از جراید شریفهء دارالخرافه بشرح زیر، پی می گیریم:

       * به گزارش خبرنگار عصرایران، هواپیمای حامل پوتین ظهر امروز در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. او برای حضور در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز به تهران آمده است. وی پس از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه مهرآباد، در پای پلکان هواپیما توسط واعظی وزیر ارتباطات ایران مورد استقبال قرار گرفت و بعد از سوار شدن بر خودرو، فرودگاه را ترک کرد. خودروی حامل پوتین که یک دستگاه خودروی لیموزین بنز اس 600 است به همراه دو دستگاه خودروی زرهی حفاظتی، از روسیه به تهران منتقل شده است. پوتین پس از ورود به فرودگاه مهرآباد مستقیم به سمت خیابان فلسطین تهران رفت و با آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری دیدار کرد.

       و اما بعنوان حسن ختام، برگردیم به ملت شگفت انگیزخودمان. باری- فدوی عمدتاً و شدیداً،عاشق فرمایشات شگفت انگیز کاربران  محترم جراید شریفهء دارالخرافه است  که شمه ای از آن را، که از مصادیق بارز پیوند بین "گودرز" و "شقایق" (جمع شقیقه- م!) است را در نوشتارهای پیشین بنظر خوانندگان محترم ضدانقلاب رسانده و دیگر مکرّر نمی کند، مگر مورد اخیر که ذیلاً و در پیوند با خودروی برادر سیّد پوتین است که ملاحظه می کنید:

* خودروی ولادمیر پوتین "زیل - Zil" است نه "بنز".

* زیل لیموزین ماشین جدید پوتین هست قراره با این بنز عوض شه.

* عزیزان چرا مثبت دادید به آرم بنز جلوی لیموزین توجه کنید.

* این دفعه بنزشو آورده تصاویر رو ببینی متوجه میشی.

* زیل سنگین بود بنز رو آوردن.

* آرم بنز به اون گندگی رو روی ماشین نمیبینی؟

* بنر اس-600 می باشد نه زیل، یکی از سریع‌ترین ماشین‌های ساخته شده از سوی این کمپانی آلمانی است!

* عکس های 8 و 9 رو ببینی معلومه که آورده!

* عکس ها رو ببین، خودروی پوتین بنز هست. البته در روسیه از زیل استفاده می کند ولی خودرویی که به ایران آورده، همان بنز است که در گزارش عصر ایران هم اومده.

* زیل رو نیاورده. احتمالاً این بنز مال ایرانه! یا سفارت روسیه در ایران.

* چرا تشریفات چکمه ها و اسب شو رو نیاورده بود اونجوری خیلی زیبا تر بود!

* چرا دلواپسا داد نمي زنن كه چرا اون خانم، رو پله هواپيما، در خاك جمهوري اسلامي، حجاب بر سر نداره؟ آقايان دلواپس تا كي استاندارد دو گانه؟

* ماشین اصلی پوتین زیل است که از نظر امکانات بسیار بالاتر از خودروی اوباماست.

* انشاالله منتظر آقای اوباما هم هستیم، چون ما شیعیان امام علی کینه ای نیستیم و از کسی کینه به دل راه نمی دیم.

* خیلی ازش خوشم میاد. مرده .

 

ملاحظه کردید؟ کسی در این میان، نگران نفت و گازش نیست!، ملت شگفت انگیزی هستیم، نه؟!

23 نوامبر 015

____________________________

* ضپ،مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پُرستاته است!

 

بین السطرین!

       فدوی نمی داند که آیا خوانندگان محترم ضد انقلاب، با هنر ایرانی ِخواندن بین سطور آشنایند یا نه؟، مُراد سطرهائی هستند که دیده نمی شوند، اما برای اهل فن، قابل خواندن اند! بعنوان مشق شب، به یک مستوره نگاه کنید:

       * آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران: "نگاه سلطنت مآبانه هم نباید داشت که چون عضو دولت هستم همه باید خضوع کنند."/ بی.بی.سی

       و اما سطری که به چشم غیر مسلح خوانندهء محترم ضدانقلاب نمی آید:

       * یک وقت کسی پا در نعلین شخص شخیص ما نکند زیرا "نگاه سلطنت مأبانه" فقط حضرت ما را می برازد و بس!

       باری، بی سببی نبود که فرهنگستان فدوی، واژهء مرکب "اعلیحضرت العُظما " را مدتها پیش از این، بجهت ایشان ساخته، و به گنجینهء ادبیات آخوندی پرداخته است!..

       زیاده واژه ای نیست...

 

پناهگاه

       یکی از دعاهای فدوی همواره این بود و هست که خداوند، عز اسمه، استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، متخلص به دشمن را، از مقام رهبری و توابع نگیرد که بی دشمن فطیر است! لکن فدوی امشب دعای مذکور را بقول عوام  up to date کرده و برای جوری جنس یک فقرهء دیگر که داعش باشد را نیز، به دعای کذائی، بدلیل زیر اضافه می کند:

       * سايت اعتدال: اعدام چند ایرانی در پالمیرا توسط داعش. افراد اعدام شده از ایران و افغانستان در جنگ سوریه در صف نیروهای دولتی در حال جنگ با داعش بودند!

       ملاحظه کردید؟ عالم و آدم می دانند که نیروهای مقام معظم رهبری، ضاعف الله پرستاته، در سوریه، در حال جنگ با مردم سوریه بوده و هستند تاکنون بیش از دویست هزار کشته روی دست معظم له گذاشته اند که برای ایز گم کردن، زنگوله را گردن داعش انداخته اند!

 

خطاب

       فدوی نمی داند که چرا برخی خبرگزاری های فارسی زبان خاج پرستان، از اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، ادامه الله پُرستاته، به "رهبر مذهبی ایران" یاد می کنند؟ روشن دل اند خدای نخواسته، یا عقل شان نمی رسد؟ مگر با آن همه رصدخانه های مدرن و دوربین ها و تلسکوپ های نیرومند، نمی بینند که پشه هم در هوای آلودهء ایران سابق، بی اذن معظم له نمی پرد؟! بی سببی نبود و نیست که فدوی دیری ست که از ابوابجمعی ایشان، (وزرا،وکلا....- م) به عملهء بیت، و از رئیس جمهوران منتخب وی از آغاز تا کنون، به رئیس آبدارخانهء بیت، یاد کرده و "تا بی سر وپا باشد اوضاع فلک زین سان"، می کند! بر این پایه گفتن ندارد که مقام معظم رهبری، ضاعف الله پرستاته، از آغاز تاکنون، رهبر مذهبی نبوده و نیست و امور مربوط به آداب شگفت انگیز طهارت و ماجراهای شورانگیز بول و غایط و...  را نیز با حفظ سمت، به سایر حضرات آقایان علماء اعلام، دامت افاضاتهم، تفویض فرموده است.

 

مدرک معطر

       فدوی پیش از اینها، پیرامون شتاب شگفت انگیز پیشرفت های ملل راقیه، و سنجش آن با ایستائی اُمم باقیه، مبالغی کار و تأمل کرده است و در میانهء پژوهش، گاه همینطور ارّه به ماتحت مانده است که این اختلاف عظیم در شتاب پیشرفت، از چه بابتی ست؟

       گفتن ندارد که این خود می تواند موضوع رسالهء دکترا یا فوق آن باشد، که فدوی بدلیل ویژه ای که در پی بدان خواهد پرداخت، و نیز چون بنا دارد که به موضوع رسالهء دکترای بسیار مهم تری بپردازد، عجالتاً برای آن موضوع، دانشجو نمی پذیرد!

       باری، بعنوان مقدمهء تؤام با مستوره، عرض می کند که وی سال ها پیش از این، در یکی از بلاد کفر و زندقه (شمال آلمان- م)، سرگرم بازدید از شهرکی تاریخی بود. آن سامان، چون مع الاسف آیت الله، و از آن میان خلخالی(ل)(1) نداشته، فلذا تمامی وسائل کار و زندگی مردم آن شهرک، بهمان ترتیب حفاظت شده، سالم و دست نخورده باقی مانده بود و از این منظر، به بازدید کنندگان، از جمله فدوی، امکان می داد که در تأملات خود، نرخ پیشرفت این ملت - "که جهان خرّم از اوست "!- را حدس بزند. باری، لوازم کارِ باقیمانده از مردم آن روزگار، چندان ابتدائی و عقب مانده بود که فدوی قدمت آن را دستکم به هزار سال پیش از این تخمین می زد؛ لکن وقتی قدری در اطلاعات کتبی شهرک باریک تر شد، دریافت که، حسب شیوهء مرضیه، دوباره به خطا رفته و قدمت آن وسائل ابتدائی، 60 سالی بیش نیست!.. بر این پایه، و با توجه به پیشرفت ها و نوآوری های شگفت انگیز علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، که هر یک گره ای از مشکلات بشریت بی هیچ حصر و استثناء  را گشوده اند،ب عنوان مشق شب، این بار بجای پرتقال فروش، پیدا کنند آهنگ رشد پیشرفت این ملت سخت کوش را در این زمان اندک!.. خب- تا شما سرتان به حل این مسأله گرم است، فدوی بحث را از منظری دیگر، پی می گیرد...

       و اما در بادی امر چنین بنظر می رسد که ما مؤمنین در طول تاریخ نخ نمای خود، جز سه چهار تنی(2)، مصدر هیچ خدمت چشمگیری نبوده و اگر گره ای به گرهگاه های جامعهء بشری نیفزوده باشیم، گرهی هم از گره های بشریت نگشوده ایم. علما، حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، نیز که عذرشان شدیداً موجه بوده و هست، چرا که همواره در کار سنگین دوره کردن تسبیح، و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک بوده اند. چنین است که حل معضلات مهم ما، چند صد سالی عقب افتاده است!..

       برای نمونه می شود، بطور سرانگشتی، به یکی دو مورد اشاره کرد؛ از جمله "وضو" که غفلت بکنید باطل می شود! و روزه که با تلنگری می شکند و یا بالعکس! هم از این روست که جدِ اعلای فدوی، نگرانی خود را در این مورد، بشرح زیر، عمیقاً ابراز فرموده است:

طبع ام به نماز و روزه چون مایل شد

گفتم که مراد ُکلیّ ام حاصل شد

افسوس که این وضو به بادی  بشکست

و آن روزه به نیم جرعه می، باطل شد !(4)

       و گفتن ندارد که این مشکل، از قرن هشتم تاکنون، همینطور لاینحل، و شدیداً روی دست مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، مانده است. فدوی نمی داند که اگر آن دانشجوی خوش فکر و با استعداد دانشگاه الازهر در این ارتباط و به شرحی که در پی می آید، به داد مؤمنین نمی رسید، تکلیف چه بود؟   خداوند انشاءالله روح پُر فتوح ابوی ایشان را قرین رحمت، و با مؤمنین صدر اسلام عزیز محشور گرداند که، با همت و مرارت فراوان و مثال زدنی، پس از قرن ها، سرانجام گره از کار فروبستهء مؤمنین گشود و اجر خویش را نیز در همین دنیا دریافت فرمود. با هم به فرازهائی از این پژوهش مفید، نگاه می کنیم:

ا      * دانشگاه اسلامی الازهر، مدرک دکترا با رتبه عالی را به «ف. س» که موضوع پایان‌نامه‌اش پژوهش در رابطه با گازهای بی ضرر معده که در زبان عامیانه به آن «گوز» می‌گویند اعطا کرد .این دانشجو که مدرک دکترایش را با رتبه عالی از دانشگاه الازهر دریافت کرده، می‌گوید هر نوع گاز معده‌ای نمی‌توان باعث باطل شدن وضو بشود، بلکه صدا، بو و مدت زمان خروج گاز معده عواملی هستند که در باطل شدن یا نشدن وضو تاثیرگذار هستند. دکتر «ف. س» همچنین می‌گوید، بنا به تحقیقات و پژوهش‌ها ‌در آیات قرآن و دلایل نزول آن‌ها، مسئله ابطال وضو به دلیل خروج گاز معده متفاوت است. بنا به گفتهء این دکتر دانشگاه  الازهر، آن دسته از بادهای معده که بوی پیاز، سیر و گل‌کلم بدهند وضو را باطل می‌کنند،..ه

       بر این پایه، مؤمنین اگر "پیاز، سیر و گل ‌کلم" را از، بقول عوام، Menu  ی غذای خود بردارند، صاحب باد معدهء بی خطر گردیده فلذا می توانند نگران ابطال وضوی خود نباشند که البته شرط کوچک دیگری هم دارد که از این قرار است:

ا      * اما آن دسته از بادهای معده که بو نداشته باشند به آن‌ها گازهای بی‌ضرر می‌گویند و اگر از 4 ثانیه بیشتر طول نکشند و  صدای آن‌ها از 30 دیسپل بیشتر نباشد، وضو را باطل نمی‌کنند.ه

       فدوی تردید ندارد که دکتر «ف. س» پیرامون زمان و قوّت آن "صدای مشکوک"، مایه کاری حساب کرده و بعید است که بشود در این مورد با پروفسور، چانه زد!..

       باری؛ اختلاف بین علما، که  از اوجب واجبات در اسلام عزیز است، در اینجا نیز رخ می نماید؛ دسته ای از علما با این پژوهش قدری با احتیاط برخورد کرده و اظهار داشته اند که:

ا      * خوشحال‌هستند از این‌که این تحقیق باعث رفع شک و شهبه شده و تاثیر گذار خواهد بود بر نمازهای طولانی مدت همچون نماز تراویح.ه

       گَلهء دیگری از علما اما تعارف را یکسره کنار گذاشته مخالفت شان را بشرح زیر اعلام کرده اند:

       * گروه‌های سلفی می‌گویند که براساس نتیجه ‌گیری‌های این تحقیق، در رابطه با ابطال وضو عمل نخواهند کرد.

       و در باب چرائی آن که اشاراتی به ابعاد گوناگون و گستردهء طوفان معده نیز دارد افزوده اند:

ا      * ما نمی‌گوییم که نتیجه این تحقیقات اشتباه است، اما این تحقیق کامل نیست و تمامی بادهای معده را شامل نمی‌شود، از جمله بادهایی که مواد لزجی بهمراه آن‌ها خارج می‌شود و چندین سوال دیگر در این زمینه که علما هنوز مشغول مطالعه در بارهء آن‌ها هستند و به جواب قطعی  نرسیده‌اند.

       زیاده پژوهشی نیست..

_____________________________________

(1) "ل" مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه است!- م

 (2) مانند ابوریحان بیرونی، ابو علی سینا، حکیم خیام نیشاپوری و زکریای رازی که در وطن خود غریب و تندیس شان را در وین ساخته و نصب کرده اند!

(3) کلیات عبید- تصحیح و مقدمه عباس اقبال آشتیانی ص 364

(4) رادیو کوچه – منبع: روداوو

 

نگرانی

       فدوی هرگاه به رسانه های گرامی فارسی زبان لس آنجلس گوش یا نگاه می کند، شدیداً نگران شرکت های بیمه آمریکائی می شود! زیرا بموجب آگهی هائی که پیوسته پخش می شوند، هر یک از وکلای گرامی هموطن، دامت توفیقاتهم، تاکنون موفق به دریافت میلیون ها دلار خسارت، بسود مشتریان خود شده اند! بقول حضرت امام(ل): کاش فدوی هم، یک موکل بود!..

 

در باب خدایان وحشت

       گذشت آن زمانی که خاج پرستان البته در فضای مجازی، و در اینجا سینما و تلویزیون به زعامت "آلفرد هیچکاک" و " کریستوفر لی"، برای تماشاچیان، تولید وحشت می کردند؛ اینک دیری ست که مؤمنین و  مؤمنات، کثرالله امثالهم، البته در دنیای واقعیت، تولید وحشت  را، بقول عوام، take over فرموده و میدان دار این عرصه اند؛ فلذا خبرهائی از این دست که در می آید، دیگر چنگی بدل نمی زنند:

 

       * کریستوفر لی، بازیگر کهنه‌کار انگلیسی و متخصص ایفای نقش در فیلم‌های ترسناک و فانتزی در سن 93 سالگی از دنیا رفت./ آخرین نیوز

       باری، یک مقام آشنا، از مجمع تشخیص مصلحت هالیوود،که نخواست نام اش فاش شود، یواشکی به فدوی گفت که " کریستوفر لی"، پیش از مرگ، نخست در محضر حضرت امام راحل(ل)، و سپس در محضر حضرت امام حاضر(ضپ)، شدیداً چفیه (لنگ سابق- م) انداخته بود! کجای کاری، برادر آخرين نیوز!

 

بالاتر از خطر!

       فدوی هنگام  بررسی و اقدام روی برخی امور، گاه بی احتیاطی کرده و، با دخالت بیجا، کار دست خودش می دهد. نمونهء دم دست اگر خواسته باشید، ماجرائی ست که در پی خواهد آمد:

 *      * سهراب رزاقی، تحلیل‌گر امور جامعه مدنی، معتقد است برای آنکه توافق اتمی بتواند منجر به باز شدن فضای اجتماعی شود، باید کنشگران مدنی با استفاده از این فرصت حکومت را پای میز مذاکره با جامعه مدنی بکشانند. / دویچه وله

       فدوی ساده هم، مراتب  را در فاصلهء بین دو قیلوله و در اوقات شرعی، و در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِ قند پهلو، گلاب برویتان دل پیچه داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رساند؛ در پاسخ، بعد التحیه والسلام، قدری متغیر شده، ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، فرمودند: «مگر روشندلی؟ نمی بینی که ما تازه میز ماراتون هسته ای را با نتیجهء جفت 2 بنفع تماشاچی، ترک فرموده و خسته ایم، برادر فدوی؟!» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر سهراب رزاقی!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

       *چراغی: از عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) درخواست می‌کنم هدایا و نذورات خود از قبیل: چای، قند، عدس، خرما، آب معدنی، لیوان یک بار مصرف را برای زائرین اربعین امام حسین(ع) که از مرز مهران عازم عتبات هستند به خادمین خود مستقر در مهران ارسال کنند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی و بمنظور اطلاع و اقدام لازم و با قید 72 فوریت، به آگاهی ملتِ شل و پَل و گرسنه رسید؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ  دستجمعی گفتند والله، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م)، دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ بین خودمان باشد، چراغی که به خانه رواست، به بارگاه مجلل اباعبدالله(ع) حرام است، برادرچراغی!

 

       * 6912---0914: غربی‌ها با تصویب قطعنامهء پیشنهادی حکومت قرون وسطایی سعودی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران بدجوری جواب دیپلماسی تعامل و خنده دولت یازدهم را دادند. به رغم همهء این حوادث باز تعدادی از مسئولان شیفته غرب هستند و نمی خواهند از خواب بيدار شوند.

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... در اینکه مسؤلان نمی خواهند بیدار شوند، قرص خواب چینی هم، بی تأثیر نبوده است، برادر شهروند.

 

       * طالعی: سوالات متعددی در خصوص جمع‌آوری سانتریفیوژها مطرح است که چرا قبل از تشکیل کمیته نظارت بر برجام، این اتفاق افتاد و با واکنش مردم اعلام شد که جمع‌آوری نشده، و بعد گفتند سانتریفیوژهای غیرفعال جمع‌آوری شده و در گزارش فعلی آمانو خبر جمع‌آوری سانتریفیوژها در فردو نیز آمده است! ما که گيچ شده ايم!

       فدوی: بقول عوام take it easy! فدوی هم اگر مانند شما سوار بر سانتریفیوژها شده بود، مانند شما سرش گیج می رفت، برادر طالعی!

 

       * شکیبا: از امت شهیدپرور درخواست می‌شود در مورد آن خانوادهء خاص (هاشمی رفسنجانی- م) که پس از  اجرای حکم و زندانی شدن فرزند مجرم شان ساز براندازی از اوین، مقابله با انقلاب و حکم قضایی نواخته‌اند واکنش نشان داده به حمایت از دستگاه قضا برخیزند. این لازمهء تکلیف دفاع از قانون اساسی است.

       فدوی روی عریضهء شما، مع الاسف، اقدامی ندارد؛ زیرا همانگونه که می دانید، نواختن هر گونه سازی در شرع انور، ممنوع است و فلذا " آن خانوادهء خاص" گرچه از اهالی خط مالروی امام(ل) بوده اند، معذالک بقول همان امام همام(ل) نمی توانند هیچ غلطی بکنند، برادرشکیبا!

 

       * 3977---0913: اجرای حکم قضایی مهدی هاشمی ان‌شاءا... نقطهء عطفی باشد برای گرفتار شدن تمام افراد خاص که بيت المال را بيت خود فرض می کنند.

       فدوی: زبانت را گاز بگیر!.. افسوس که رابطه مودّت و دوستی که فدوی با مرحوم ابوی(ره) داشته، مانع از آن است که شما را بعنوان طعمه، دست برادرانی بدهد که تمساح پیش شان مارمولک است. لکن حال که حضرات آیات در خواب قیلوله هستند، بشرطی که بین خودمان باشد، یواشکی عرض می کند که خود مقام معظم رهبری، ضاعف الله پُرستاته، خاص ترین فردی ست که "بیت‌‌المال" را با "بیت خود" شدیداً عوضی گرفته، و بیش از نیمی از آن را بقول عوام already، بر باد داده است. صدایش را در نیاورید، برادر 3977---0913
 

       * عربی: در جلسهء شورای روابط خارجی با تیم هسته‌ای کشور یکی از آقایان از قدرت مردم با عنوان قدرت لایزال نام برد. در حالی که بنابر اعتقاد ما مسلمانان که اعتقاد درستی می‌باشد فقط قدرت خداوند لایزال است. بعضی وقتی مست نطق می‌شوند نمی‌دانند چه می‌گویند.

       فدوی: جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا فرمایش "یکی از آقایان"، فقط مصرف خارجی دارد و گرنه کیست که نداند که در حکومت اسلامی، مردم در حکم چرخ پنجم درشکه اند، خاج پرستان مستمع را هم، به نفهمی و عقب ماندگی شان ببخشید، برادر عربی!

 

       جمعی از اهالی محل: مدت 6 ماه است که در لوله‌های آب شرب اهالی منطقه اصیل‌آباد شهریار، جنب منبع آب، از صبح تا 12 شب فقط هوا جریان دارد و از نیمه‌شب به بعد مقدار کمی آب می‌آید. مکاتبات اداری و مراجعات حضوری با مسئولین آبفا و فرمانداری شهریار نتیجه‌اش وعده‌های غیرعملی بوده است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی داریم.

       فدوی در بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد؛ لکن پیش از آن، و حال که ضدانقلاب خوابست، یاد آوری یکی دو نکته خالی از ضرر نیست و آن اینکه، آب و هوا،در تمام طول تاریخ با هم بوده اند، یعنی "هر دو دوستان  قدیم اند" اصلاً شما می دانید اگر هوا نباشد، چه می شود؟ فلذا ناشکری نکنید که فردا، مورد غضب الله جل جلاله واقع،و همین هم ازتان دریغ شود! ضمناً لب تشنگان کربو بلا (ع- س- ص- عج...)، صلوات الله علیهم اجمعین، هم یادتان نرود. مگر اینکه خواسته باشید که اندرز خداپسندانهء فدوی را نادیده گرفته  و بیش از اینها مزاحم بشوید که در این صورت، البته ممکن است که به "آب خنک"  هم برسید، برادر اهالی!

 

       * نصیری: دشمنان ایران اسلامی آنقدر دروغ به ملت ‌ما گفته‌اند که دیگر حتی اطرافیان آنها هم حرف شان را باور ندارند. 36 سال است که حرف‌ها و دروغ‌هایی را به ملت بزرگ ایران نسبت دادند که خلاف آنها برای همهء دنیا ثابت گردیده است. آنها از پشتیبانی خداوند متعال از مظلومین غافلند که می‌فرماید: من مدافع کسانی هستم که ایمان آوردند.

       فدوی: برادر نصیری!، برادر نصیری!، مرگ موش خوردی یا قرص خواب؟ اگر بیداری عرض می کند که والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان  باشد، ضدانقلاب نشنود، ما مسؤلین هم 36 سال است که همین کار را کرده ایم برای همین است که ملت، البته جرأت نمی کند که پشت کند، ولی تمرّد کرده راه خودش را می رود!

 

       * منیری: در مراجعه‌ای که به بیمارستان لقمان واقع در خیابان کارگر جنوبی داشتم با مشاهده وضعیت غیرقابل تحمل نمازخانهء این مرکز درمانی در پایتخت کشور اسلامی خجالت کشیدم. در کنار ساختمان اورژانس دو عدد کانکس فلزی دو در دو را بدون تأسیسات گرما و سرما به نمازخانه اختصاص داده‌اند. مراجعین به نوبت وارد نمازخانه شده و نماز می‌خوانند. بعد از نماز اگر نمازگزاران را ببینید از سرتا پای آنها عرق می‌ریزد! خدا شاهد است چند مهر شکسته بیشتر داخل کانکس وجود ندارد. غصه اجازه نمی دهد بيشتر حرف بزنم.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که احتمالاً آدرس را عوضی رفته اید، آنجا انشاءالله بیمارستان است نه حسینیه، برادر منیری!

 

ا      * يک شهروند: سال گذشته یک خانم دهیار در روستای سیجان با تلاش خود اقدام به بیمه کردن خانه‌های این روستا با مبلغ ناچیز می‌کند. سیل اخیر در این روستا خسارت زیادی به وجود آورد. با این کار خانم دهیار همهء روستائیان سیل‌زده این روستا توانستند با بهره‌مند شدن از مزایای بیمه، زندگی از دست رفته خویش را مجدداً از نو بسازند غرض اینکه این نوع افراد وظیفه ‌شناس باید مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته و به عنوان الگو به جامعه معرفی بشوند.
       ا      فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند:  مع الاسف اشتباهاً اعدام شده است لکن قول مساعد دادند که بمنظور استفادهء بازماندگان از مزايای مربوطه شهید منظور شود؛ شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود،
برادر شهروند!ه

 

       * 9799---0916: کار بعضی‌ها، آن هم در مقام استادی دانشگاه مثل آقای زیباکلام به جایی رسیده که از تشبیه اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به حرمله در زمان امام حسین(ع) ناراحت شده است. پس چه کسی نیروهای داعش جنایتکار را با پشتیبانی کامل به جان مردم مظلوم و مسلمان منطقه انداخته است؟
       فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، جواب شما «حضرت امام(ل)» است، برادر 9799---0916
!

 

       * قاری – یزد: مگر بزرگترین وظیفه مسلمانان دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم نیست؟ جایگاه فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، و... در دولت کجاست؟....

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: پنداری مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، هیچ جور ول کن معاملهء ما نیستند، لکن بدانند که  عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ کنده شود! و افزوند اگر چند نفر دیگر لبنانی و یمنی و سوری را به هیئت دولت اضافه کنند، معامله را ول می کنید و به قرائت تان برمی گردید یا نه، برادر قاری؟!

 

ا       يک شهروند: در مورد توصیه اخیر آقای هاشمی مبنی بر حق مردم در استفاده از بهترین کالاهای دنیا بنویسید این حق مختص اغنیایی مثل ایشان و آقازاده‌هایش می‌باشد نه برای ما کوخ ‌نشینان که آه در بساط نداریم و در عین حال دل مان برای استقلال اقتصادی کشور می‌تپد.

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِقند پهلو، گلاب برویتان دل پیچه داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت و تغیّر، فرمودند: «یعنی پس از 36 سال از درگذشت انقلاب شکوهمند، شما آه در بساط ندارید، برادر آسیب پذیر؟!» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر شهروند!

 

       * شهیدی: توافق هسته‌ای که یک معاهدهء بین‌المللی است و طبق قانون اساسی تمام چنین توافق‌ها و معاهده‌هایی باید از طریق مجلس که نمایندگان آن منتخب ملتند به مرحله اجرا یا عدم اجرا برسد. امتناع دولت فقط شکستن پیمان اولیه آن با مردم برای اجرای قانون است.

ا      * عربی: با یک حساب دو دوتا چهارتا از دولت سؤال می‌کنیم اگر توافق هسته‌ای در یک جمع 250 نفره که نمایندگان مردم هستند به بحث و بررسی گذاشته شود بهتر است یا اینکه چشم بسته بگوییم هر چه چند دیپلمات محترم ما گفته‌اند درست است.
       ا      فدوی بلحاظ تشابه موضوع و ضیق وقت، هر دو عریضه را یکجا بر می رسد. فدوی البته از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد لکن پیش از آن یاد آوری یکی دو نکته خالی از ضرر نیست! عریضه مبالغی ضعف تألیف دارد. مرقوم داشته اید "نمایندگان آن منتخب ملت اند" و یا "نمایندگان مردم هستند" که می دانید چنین نیست بلکه نماینگان منتخب مقام معظم رهبری(ضپ) اند و بر این مبنا، توافق هسته ای لازم نیست که از لحاظ مجلس بگذرد، برادرشهیدی!
ه

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 نوامبر المودّب سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه