خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

16 آذر 1394 ـ 7 ماه دسامبر 2015

 

معالجه

       فدوی، مع الاسف، پزشک یا دست کم روانپزشک نیست که عنداللزوم به داد برخی برادران، از جمله مُخبّط الاسلام والمسلمین ناصر اکبری، برسد! و اگر هم بود، عمراً نمی توانست جوابگوی بیماران صعب العلاجی از ایندست و بدین وسعت باشد! لکن بقول شاعر:

بیت

آب دریا را اگر نتوان کشید

هم بقدر تشنگی باید چشید!

یعنی همینکه  کم تا قسمتی به داد مُخبّط الاسلام والمسلمین مذکور برسیم، عجالتاً کفایت می کند؛ باری- حضرت استادی، که چیزی در حد قیافهء مبارک است، می فرماید:

 *        یادداشتی به قلم حجت الاسلام والمسلمین ناصر اکبری؛ تمایز دارائی های امام زمان(عج) از دارائی های امام خامنه ای!/ بولتن نیوز- تیتر

       گفتن ندارد که دارائی های ملت یک لاقبا، به اهتمام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، کلاً بر باد رفته است؛ لکن تتمهء آن را، که از ایلغار ماجراجویان گرامی خاورمیانه از لبنان تا یمن باقیمانده، این روانی بزرگوار(1) با یک قیام و قعود،بین آن آقایان (عج) و (ضپ) (2) بالمناصفه تقسیم فرموده است!

شعر

چون عیش و غم زمانه قسمت کردند،

ما را غم بی کرانه قسمت کردند

شیخ و شه و شحنه عیش و نوش همه را

بردند و برادرانه قسمت کردند!(3)

       ناشر این ویروس، کارش از یادداشت گذشته و به مقاله رسیده است که فدوی بمنظور احتراز از اطالهء کلام و نیز صرفه جوئی در اعصاب خوانندگان محترم ضد انقلاب، به نقل  مقدمهء آن بشرح زیر اکتفا می کند:

       * گروه سیاسی: 35 سال از تشکیل کشور امام زمان (عج)! و 25 سال از رهبری حکیمانهء امام خامنه ای می گذرد و در این مدت سعی امام راحل قدس سره و پیروان اش، پیاده کردن احکام اسلام و نزدیک شدن به دولت کریمهء امام زمان ارواحنا بوده است، در برهه ای از این 35 سال، تشبّه به صدر اسلام و دولت امام زمان(عج) در برخی موارد، بالا بوده است که باید آن را پدیدهء تاریخی شگفت انگیزی دانست و مختصراً به چهار مورد اشاره می کنم:  الف) براندازی بت پهلوی و تشکیل جمهوری اسلامی به رهبری یک فقیه با وجود کارشکنی های ملّی گرایان و منافقین که نمونهء آن در تاریخ، مشاهده نشده است... و اما نکتهء اساسی اینجاست که کاستی های موجود چه مواردی هستند و جامعهء تحت امر امام خامنه ای از چه چیزی برخوردار نیست که این کاستی ها در آستانهء ظهور منجی، رفع می شوند و به عبارتی دیگر، وجه تمایز دارایی های امام زمان عجل الله فرجه الشریف و داریی های امام خامنه ای حفظه الله چیست؟ كه بصورت توضيحي مختصر فقط به چهار مورد اشاره می کنم...

       تو خود حدیث مفصل بخوان از این " مُهمل" !

       زیاده غنیمتی نیست...

________________________________

(1) خواهشمند غلط تایپی زیر را،بعد از مطالعه،اصلاح فرمایید!: روانی= روحانی. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(2) (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی،و مخفف ضاعف الله پرستاته است!

(3) بنقل از «یادی از فرخی یزدی» حمیدرضا رحیمی -  انتشارت گستره  1370– آلمان – ص 63

 

جانشین ادبیات زیر زمینی!

       بنظر می رسد که همه چیز در ایران سابق، به زیر زمین رفته است و می رود! البته جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا ملت و حکومت، در این ارتباط، در کار یکدیگر اصلاً دخالت نمی کنند!.. یعنی حکومت گرامی وسائل آتش بازی اش را، که با پول ملت از بازار سیاه وابسته به استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، تهیه فرموده است، باز هم به هزینهء ملت، به زیر زمین می برد، و اگر چیزی ماند ملت یک لا قبا نیز آن تتمه را به زیر زمین می برد! فدوی در این راستا، به قول عوام already  با موزیک زیرزمینی آشنا شده است و حتا برخی جوانان فعال در این نوع موسیقی، شعری از او را برگزیده و در زیر زمین اجرا، و نسخه ای هم به او مرحمت کرده اند؛ اما دیگر نمی دانست که پدیدهء زیر زمینی به رستوران ها نیز سرایت کرده است! فدوی قاصم الجبارين را گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) و پرُستات مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نيست و خود جنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

       * سايت ناظران: رستوران‌ های «زیرزمینی» در ایران: تجربهء مزه کردن غذاهای «ممنوع»، بدون مانتو و روسری. اگر دوست دارید تجربهء رستوران رفتن همراه با دوستان اعضای خانواده بدون حجاب اجباری همراه با منویی که به خاطر مسایل شرعی یافتن شان در رستوران‌های معمولی ممکن نیست را داشته باشید، لازم نیست حتما سری به کشورهای خارجی بزنید. کمی اگر پرس و جو کنید می‌توانید رستوران‌های "زیرزمینی" را در همان اطراف خودتان پیدا کنید. به نظر می‌رسد تقریبا هر محصول و پدیده‌ای که در ایران ممنوع است و نمی‌توان آن را به صورت علنی و قانونی پیدا کرد، به صورت زیرزمینی و مخفیانه می‌توان آن را یافت. از مشروبات الکلی گرفته تا تتو، موسیقی زیرزمینی، کلاس رقص و...

       فدوی، و لابد خوانندگان محترم ضد انقلاب، بر این باورند که فی المثل خورشت سبزی، همه جا از جمله در زیر و یا روی زمین یک طعم و مزه دارد! بر این پایه، دعوای مردم و برادران، کثرالله امثالهم، باید بی گمان، سرِ مخلّفات باشد!

       باری این هم تجربهء یکی از مشتریان عزیز که گوئی دارد سر قرار با یک مأمور مخفی، می رود:

       * رستورانی که من غالباً به آن می‌روم در یکی از محلات قدیمی شهر است. یک خانهء قدیمی بسیار بزرگ که بازسازی شده و به شکل یک رستوران درآمده است. تابلو و نشانه‌ای از رستوران بودن در خارج از ساختمان به چشم نمی‌خورد. همهء مشتری‌ها از طریق دوستان و رفقای خود و توصیه دیگران با آن آشنا شده‌اند. هنرمندان زیادی هم آنجا رفت و آمد دارند. پیش از رفتن باید حتما زنگ زد و میز رزرو کرد، حتی می‌توان غذا را از قبل سفارش داد و گفت که چه غذائی و دسری و نوشیدنی‌ای دوست داریم بخوریم. اولین بار که می‌خواستم بروم گمان می‌کردم باید کمی محتاط باشم که کسی متوجه نشود و با کسی دربارهء جایی که می‌روم حرف نزنم...

       برادران کار به کجا کشانده اند،جل الخالق!

 

گذشته در آینده!

       فدوی می پندارد که ملت، سرانجام باید از این تنبلی، جمود و رکود تاریخی در آمده و فکری بحال خودش بکند! آخر این چه وضعی ست؟ اینکه نمی شود!

       منظور فدوی آن است که با آنکه بیش از سه دهه است که از درگذشت انقلاب شکوهمند می گذرد، ملت همچنان متین، موقر و مؤدّب گوشه ای نشسته و به نقطه ای دور در افق شدیداً خیره شده است! ملت آیا فکر نمی کند که اگر بجای این کار، دست کم، می رفت در ته صف کمک های بلاعوض حکومت اسلامی «درونمرزی»* به ماجراجویان و متکدیان حرفه ای برونمرزی که در پی می آید، الآن دیگر نوبت اش شده بود؟!:

* دویچه وله: ایران سالانه 6 تا 15 میلیارد دلار به رژیم اسد کمک مالی می‌کند. سوریه در ژوئیه سال 2013 کمک اعتباری دیگری از ایران به مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون دلار دریافت کرده بود که گفته شده، بخش اعظم آن صرف واردات نفتی شده است. کمک‌های مالی ایران به سوریه در عرض چهار سال و نیم گذشته که این کشور درگیر بحران وخیم داخلی بوده، نقشی حیاتی در سرپا نگاه داشتن اقتصاد سوریه و حکومت بشار اسد داشته است.

       * ایران وایر: گزارش اخیر «مارگریتا استانستی»، خبرنگار «وال استریت ژورنال» در افغانستان، یک بار دیگر به افزایش گمانه زنی ها در خصوص همکاری احتمالی ایران و «طالبان» افغانستان دامن زده است. گزارش یازدهم ژوئن"وال استریت ژورنال" با نقل قولی از یک فرمانده طالبان شروع می شود که به خبرنگار می گوید: «ایران ما را به هر آن چه احتیاج داشته باشیم، تجهیز می کند».

       * دیپلماسی ایرانی: هنوز زمان زیادی از برقراری آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی نگذشته بود که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، در اولین سخنرانی خود بعد از آتش بس از ایران به دلیل کمک هایی که به حماس کرده، تشکر کرد.

       * بی بی سی: سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، گفته است که در پی اظهارات آیت الله علی خامنه ای در مورد حمایت بدون چشمداشت دولت جمهوری اسلامی از "جنبش های مقاومت"، می تواند اعلام کند که "از سال 1982 همهئ اشکال ممکن کمک مادی، معنوی، سیاسی و همه حمایت هایی را که میسر است از ایران دریافت می کنیم!

       * بی بی سی: ایران کمک تسلیحاتی به شورشیان در یمن و سومالی را تکذیب کرد!

       * رجا نیوز: هواپیمای ایلوشن 76 جمهوری اسلامی ایران پس از طی مسیر چهار ساعته با وجود کارشکنی‌های معمول عربستان با موفقیت و سلامت کامل در فرودگاه جیبوتی فرود آمد.

* دویچه وله: کشتی "ایران شاهد" 9 روز پیش بندرعباس را به مقصد بندر حدیده ترک کرد تا آنگونه که مسئولان جمهوری اسلامی می‌گویند کمک‌های انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر ایران را به مردم یمن برساند.

* شیعه آنلاین: کمک‌های ایران به دست مسلمانان میانمار رسید. به گزارش شیعه آنلاین، به نقل از فارس، در پی ورود هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به میانمار، نخستین مرحله از کمک‌های انسان‌‌دوستانه کشورمان به مسلمانان این کشور اهدا شد.

       مراتب فوق حسب وظیفهء شرعی عرض شد، و گرنه ملت اگر خیال دارد که تا 36 سال دیگر نیز همچنان تنبلی کرده و همین کار را بکند، فدوی حرفی ندارد!.. لکن، از قول ابوی (ره)، که در دوران بازیگوشی فدوی می فرمود، عرض می کند که:

بیت

تنبلی آرد به چشمان تو خواب،

می شود آینده ات یکسر خراب1

که البته شد !...

زیاده اندرزی نیست...

__________________________________________

* در مقابل حکومت اسلامی برونمرزی(داعش- م)

 

زانو از نگاه شهروندان!

       فدوی برای استعمال زانو، فقرات متعددی را سراغ دارد! تا آنجا که می پنداشت "حد همین است سخندانی و زیبائی را". یعنی، مورد استعمال دیگری، "یافت می نشود". لکن در بررسی دقیق تر استعمال این عضو مهم به نتایج تازه ای رسید که بعضاً از این قرارند:

       * یک شهروند: مانده‌ایم خبر برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران و به زانو در آمدن هموطنان فعال در صنعت پوشاک را به مسئولان کشور تبریک بگوییم یا تسلیت، به نظر شما کدام درست است؟
       تحشيهء فدوی:
انگیزهء زانو زدن ممکن است امتحان کردن کفش و لباسی بوده باشد!

       * یک شهروند:  اگر دولتمردان ما بتوانند کشور را بدون تکیه به نفت اداره کنند هم الگویی برای سایر ملت‌ها خواهد شد و هم دشمنان را به زانو در خواهند آورد.
       * عسگری:  آقای روحانی در حرم امام راحل(ره) گفتند، قبول صلح شهامت می‌خواهد! ما که نفهمیدیم دست بالا بردن و تسلیم خواسته دشمن شدن چه شهامتی می‌خواهد! آیا منی که 8 سال در خط مقدم جبهه بودم و 4 بار مجروح شده‌ام چون مخالف زانو زدن در مقابل استکبار بودم به قول رئیس‌جمهور در برابر دشمن می‌لرزم! ولی فردی که در زمان جنگ با خیال آسوده در آمریکا و انگلیس به ادامه تحصیل مشغول بوده و در برابر دشمن دست و دلش می‌لرزد شجاع است؟
!

(همگی مندرج در کيهان دارالخرافه)

       * آیت الله گرگعلی(احمد خاتمی- م): آمریکا هرجا خواسته نفوذ کند از راه ساندویچ وارد شده اس.!/ العربیه

       * ايضاً آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م): بسیجیان هستند که سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهند کرد!/ العربیه

      

* علی(ع) سعیدی، نمایندهء خامنه ای در سپاه: فیلم، روزنامه، کتاب و فضای مجازی بستر نفوذ بیگانگان است! / رادیو کوچه

       * ايضاً علی(ع) سعیدی: امروز کشور روسیه از تفکر شیعه استقبال می‌کند و می‌گوید ما آن اسلامی که توسط ایران ترویج می‌شود را دوست داریم! فارس، بنقل از العربیه

       * ايضاً علی(ع) سعیدی: تاسیس شعبهء مک‌دونالد باعث فروپاشی شوروی شد!

 

       * کیهان دارالخرافه: استاد برجستهء دانشگاه آکسفورد در حال شست و شوی پای زائران حسینی(ع)! پروفسور «جلیل ثامر منیر»، استاد دانشگاه آکسفورد و صاحب تالیفات زیاد در حوزهء پزشکی، از هزاران کیلومتر فاصله خود را به نجف و کربلا رسانده تا توفیق پیدا کند و پای کوچک‌ترین عضو کاروانی از کاروا‌ن‌های اربعین را با دستان خود بشوید؛ شور و ارادتی که مشرق نیوز تصویرش را رسانه‌ای کرده است .البته این شوریده ‌دلی فقط وصف ‌الحال پروفسور منیر نیست؛ اینجا دنیای دیگری است و همه آزاد از هر گونه تعلقی، نام سالار شهیدان امام حسین(ع) را زمزمه می‌کنند.

       تبصرهء فدوی: بجای "کلمات حمار" استثنائاً "حرکات حمار" بگذارید!، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

 

       * بشار اسد: بدون همراهی ایران شاهد این پیروزی‌ها نبودیم!/ کیهان دارالخرافه

      

       * آیت الله واعظ طبسی: همان شرایطی که برای اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاد، می تواند برای آمریکا هم رقم بخورد، اما ما به دنبال این مسائل نیستیم و همه را به صلح، همراهی و همکاری، احترام به مردم و عدم دخالت در امور کشورها دعوت می کنیم و در صورت رعایت این موارد آماده هرگونه همکاری نیز خواهیم بود.

 

       * آیت الله طباطبائی نژاد، امام جمعه اصفهان و نماینده حضرت آقا (ضپ): صحبت رئیس جمهور را لغزش زبان می دانم که گفته بودند " ارشاد مجوز بدهد تا کتاب چاپ شود و مردم خودشان خوب و بد کنند". نمی شود گفت مواد غذائی تاریخ گذشته را در اختیار مردم قرار دهیم و بگوئیم خودشان می فهمند!... در حدیثی از پیامبر داریم که در سینهء انسان کثافت باشد بهتر از شعر است!

       * ايضاً امام جمعه اصفهان: فعالیت زنان در مغازه‌ها، ادارات و شرکت‌ها باید ممنوع شود. /آخرین نیوز

 

       * نمایندهء مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: باز شدن سفارت انگلیس مقدمه فتنه بزرگی بود و حال اگر سفارت آمریکا هم باز شود، اسلام، والسلام! / آخرین نیوز

 

       * علی(ع) مطهری: راه سعادت بشر این است که دنیا تحت سیطره اسلام قرار بگیرد. / ایسنا

 

       * فتواي رسايي: انکار «نفوذ» يعني انکار قرآن!/ بهار نیوز

 

       * دویچه وله: شورای نگهبان می گويد صندوق‌های رآی نباید شفاف باشند.

 

       * بی بی سی: مشاور وزیر کشور ایران می‌گوید استدلال شورای نگهبان برای مخالفت با این صندوق ‌[شفافِ رأی] این است که مطابق قانون اساسی، رأی باید مخفی باشد و شفافیت صندوق باعث می‌شود اگر برگه رأیی تا نخورده باشد، رأی نوشته شده مشخص می شود. آقای باقری گفته است بر همین اساس، شورای نگهبان خواسته است تا از شفافیت صندوق‌های رای کاسته شود!

 

       * کاظم صدیقی، امام جمعه تهران: مقابله با آمریکا یک امر دینی بوده نه احساسی، انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی است؛ مگر متدینین انقلاب کرده‌اند و یا شهیدان شهید شده‌اند که امروز عده‌ای راه را برای آمریکا باز کنند، بنابراین مقابله با آمریکا یک امر عقلانی، منطقی و دینی است. /العربیه

 

       * محمد (ص)حسین(ع) صفار هرندی- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : ما یک موی گندیده کسانی را که با آمریکا مبارزه می‌کنند و شما آنها را تندرو خطاب می‌کنید به کسانی که با کلمات قشنگی چون اعتدال و اصلاح به‌دنبال وابستگی کشور به یگانگان هستند، نمی‌دهیم./انتخاب

 

       * علی (ع)رضا(ع) پناهیان٬ سخنران بیت: متأسفانه مردم ایران از بیان برخی گفتار‌های مربوط به صدر اسلام تعجب می‌کنند و «لیبرال‌های اتوکشیدهء داخلی به موازات تروریست‌های داعشی هستند»! / دیگربان

 

       * خبرنامه گویا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه تمامی زندگی، تحصیلات، پرورش شاگرد و اقدامات سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) بر اساس کشف و فهم ایشان از قرآن و مسائل اصلی قرآن بوده است، گفت: اگر انقلاب را با توجه به دیدگاه و اندیشه های امام خمینی(س) پیش می بردیم، قطعاً در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم.

 

       * حسین(ع) نوش آبادی (پیرامون انتشار تصاویر بدون حجاب دو بازیگر زن سینما و تلویزیون): «این گونه رفتارها نشانهء خلاء شخصیت و کمبود عاطفی است». / آخرین نیوز

 

       * محمد(ص) جواد(ع) ظریف: بدون ایران، امکان رسیدن به یک راه حل معقول برای سوریه وجود ندارد/ بی.بی.سی

 

       * آخرین نیوز: اکنون، بعد از حمله به نمکی که خداوند برای سلامتی ما آفریده، در روز روشن به عسلی که خداوند از آن به عنوان «شفا» یاد کرده، حمله می شود! این یک توهین آشکار به خداوند متعالی است که بر همه چیز آگاهی دارد! مفهوم دقیق تر این ادعاهای کذب، این است که نعوذبالله «خداوند دانا» نمی داند که چه چیزی برای انسان بهتر است و باید انسان نعوذبالله نقص علمِ خداوند را با علمِ خود کامل کند و در صدد پاستوریزاسیون عسل خام و تصفیه< نمک دریا و سنگ نمک برآید!

 

       * روزنامه های تهران: دعوت از ایران نشانه پذیرش جهانی نقش ما در سوریه است./ بی.بی.سی

 

       * سیدحسن نصرالله: بردهء آمریکا نمی‌شویم چون ولایت فقیه داریم! / کیهان دارالخرافه

 

«گویاست»؛ دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند !،

و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

 

       * دویچه وله: تحقیقات مذهبی اجباری؛ نوع جدیدی از مجازات در ایران! سهیل عربی، فعال فیسبوکی که پیش تر به اعدام محکوم شده بود، با تعدیل مجازات، به 7 سال و نیم حبس و تحقیق در مورد اسلام در تماس با موسسه "در راه حق" و پژوهشکدهء امام خمینی محکوم شده است. عده ای اين حکم را نوعی شکنجه می دانند.

       تحشیهء فدوی: فدوی اگر جای سهیل باشد، همان اعدام را انتخاب می کند، برادر دویچه وله!

     

* خبرگزاری روسیه: قرآن اهدایی پوتین به خامنه‌ای اصل نبود! / العربیه

       تحشیهء فدوی: ملالی نیست، کپی بی آزار تر است، برادر العربیه!

 

       * تيک: اگر داعشی در خانه یافتیم چه کنیم؟

       تحشیهء فدوی: از آنجا که برادران حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) حکم دراکولا را دارند، فلذا اگر "صلیب" یا "سیر" در خانه داشتید، بگیرید جلوی صورت اش!، اگر نداشتید، تصویری از مقام معظم رهبری(ضپ)*، همین کار را می کند، و داعشی ِ مربوطه، تیک زنان پا به فرار خواهد گذاشت! برادر تیک!

 

       * رفسنجانی دربارهء نامزدی‌اش برای خبرگان: «انشاء الله می‌آیم»./ العربیه

       تحشیهء فدوی: حالا نیامدی هم نیامدی، نهایتاً قدری عمر رژیم بیشتر می شود، بقول عوام big deal?

 

       * علاوه بر نیروهای سپاه پاسداران، برخی گروه ‌های شبه ‌نظامیِ وابسته به ایران، از جمله «حزب‌الله لبنان»، «ابوالفضل العباس» عراق، «فاطمیون» افغان، و «زینبیون» پاکستانی نیز در نبردهای سوریه در کنار نیروهای دولتی این کشور حضور دارند./ العربیه

       تحشیهء فدوی: سالاد فصل از این بهتر نمی شود!

 

       * هواشناسی روسیه هوای مساعد برای بمباران سوریه را پیش‌بینی می‌کند! / العربيه

       تحشیهء فدوی: لکن هواشناسی ِ بیت دقیق تر است!

 

       * فاطمهء (س) هاشمی: با توجه به تماسی که آقا مهدی (عج) با ما دارد مطلع شدیم که 14 مهر در روز تولدشان عده ای از زندانیان برای مهدي جشن تولد گرفته اند./ انتخاب

       تحشیهء فدوی: خب می خواستید یک "کیکِ زرد" هم شما ببرید، خواهر فاطمه (س).

 

       * آمریکا: نود درصد اهداف بمباران‌های روسیه داعش نیستند. / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: چه انتظاری داشتید؟ تازه برادر پوتین آن 10 درصد را هم برای جوریِ جنس، انجام داداه است! برادرحسین(ع) اوباما؟

 

       * جنگنده ‌های روسیه به جای داعش مواضع ارتش آزاد سوریه را بمباران کردند!/ العربیه

       تحشیهء فدوی: مراتب در اوقات شرعی خاج پرستان به آگاهی برادر پوتین رسید. بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) پوزش خواستند و گفتند که  چشمان آن خلبانِ نابکار قدری لوچ بوده است!

 

       * یک مقام قضایی از پروندهء دریاخواری در جنوب ایران خبر داد./ بی بی سی

       تحشیهء فدوی: مسأله ای نیست، حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، با "ربا خواری" مسأله دارند، نه با "دریاخواری"!

 

       * ناتو: تجاوز روسیه به حریم هوایی ترکیه تصادفی نیست!/ دویچه وله- تیتر

       تحشیهء فدوی: نمایندگان محترم حکومت در مجلس هم، در مورد دست دادن برادران محمد(ص) جواد(ع) ظریف و حسین(ع) اوباما، همین را می گویند!

 

       * بی بی سی: ایران نمایشگاه کتاب فرانکفورت را به دلیل حضور سلمان رشدی تحریم کرد!

       تحشیهء اول فدوی: چرا؟ چون، مع الاسف، هنوز هیچیک از مؤمنین ساکن حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) موفق به کشتن نویسندهء مورد علاقهء حضرت امام(ل) نشده است!

       تحشیهء دوم فدوی: خب این از بی عرضگی مؤمنین ساکن در حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) هم هست، به نویسندهء مذکور چه ربطی دارد؟

       تحشیهء سوم فدوی: والله چه عرض کند؟

 

       * برچسب "پپسی" روی 48 هزار قوطی آبجوی قاچاق در سعودی. یک مسافر ورودی به گمرک البطحا در شهر ریاض، پایتخت سعودی، قصد داشت بشکل ماهرانه‌ای 48 هزار قوطی آبجو را که روی آنها برچسب نوشابه "پپسی" چسبانده بود را ترخیص کرده و از گمرک خارج کند. / العربیه

       * تحشیهء فدوی: باز خدا ابوی محترم شان را بیامرزد که مانند برادران حکومت اسلامی برونمرزی(داعش- م) بجای آبجو، موادمنفجره تعبیه نفرمودند!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

       محمد نورایی: آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در تعرض خود به شورای نگهبان گفته است شورای نگهبان چشم است و چشم کار دست را نمی‌تواند انجام بدهد. اولا چشمی که فقط نظاره‌گر باشد و کاری انجام ندهد نبودش بهتر است. ثانیا دستی که بدون دیدن حرکت کند کار عبثی انجام داده و از عقل به دور است... عقل حکم می‌کند حرکت دست در اختیار چشم باشد تا کار عاقلانه‌ای صورت بگیرد.

       فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند چشم و دست مذکور را بگذارند در نوبت قصاص، برادر محمد (ص)نورایی !

 

       * 7977---0912: گروه‌هایی بودند که تا دیروز می‌گفتند علیه خدا هم می‌توان راهپیمایی کرد؛ همان کسانی که در وجود امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) تشکیک می‌نمودند! اما آنها امروز می‌گویند راجع به برجام ‌سؤال کردن مطلقا ممنوع است! آدم یاد دیکتاتوری لیبرال اروپایی‌ها در موضوعاتی مثل بررسی هولوکاست می‌افتد.

       فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن تذکر یکی دو نکته ضروری می نماید  که مهمترین آنها این است که مقام معظم رهبری(ضپ)، کاپیتان تیم هسته ای بوده است، قدر ملاحظه کنید، برادر 7977---0912

 

       * حسین محمدیان: چرا با دارو فروشان آزاد کنار خیابان ناصرخسرو در تهران که خون مردم را به شیشه کرده و بازار سیاه به وجود آورده‌اند برخورد نمی‌شود؟ مسئولان وزارت بهداشت و دیگر دست‌اندرکاران ستاد مبارزه با قاچاق چه زمانی تصمیم دارند به این پدیده شوم پایان داده و مردم را نجات بدهند؟

       فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند جرمی اتفاق نیفتاده که اینهمه گرد و خاک می کنید؟ خب نظر خیر داشته اند؛ یعنی بمنظور جلوگیری ورود خونهای آلوده از فرانسه، خودکفا شده و خون مردم خودمان را در شیشه کرده در یخچال می گذارند، برادر حسین(ع) محمد(ص)یان!

 

       * 8361---0912: معاون اول رئیس‌جمهور گفته است از امروز شاهد ایران ‌دوستی به جای ایران‌ هراسی هستیم. در جواب ایشان بنویسید ایران دوستی ملت‌ها ربطی به دوره خاصی ندارد. با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در میان ملت‌ها جا پیدا کرده و دشمنان به خاطر ناراحتی از آرمان‌های امام خمینی و راه استکبارستیز او ایران هراسی را راه انداختند و تا به موازین انقلاب پایبند باشیم این رفتارهای دشمنان ادامه دارد.

       فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

       * 7397---0813: از اینکه دولتمردان دولت یازدهم مدام خطاهای خود را اتفاقی قلمداد می‌کنند واقعا جای تاسف دارد. آقای ظریف یک دیپلمات قدیمی است و به برنامه‌های دیپلماسی واقف است. اگر منتظر خروج رئیس ‌جمهور ابر شیطان نبود می‌توانست از جای دیگری تردد کند.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: بنظر می آید که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم،هیچ جور ول کن معاملهء ما نیستند لکن بدانند که  عنقریب است که آن موضع شریف، از بیخ کنده شده، روی دست شان بماند! و در پایان نیز افزودند که بابا، سه سه بار به 9 بار، ما اصلاً گُه حضرت آقا(ضپ) را خوردیم که به نیویورک رفتیم، لکن مؤمنین بد نیست بدانند که ما با پرگار اسلامی محاسبه کرده بودیم که خروج برادران محمد(ص) جواد(ع) ظریف و حسین(ع) اوباما  همزمان نباشد، لکن بعلت یبوست برادر حسین(ع) اوباما، زمانبندی بهم خورد! ضمناً، اینکه گفته اند که برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف سینه به سینهء برادر حسین(ع) اوباما خورد، هندسهء دلواپسان، مانند مغزشان خراب است زیر بعلت کوتوله بودن ظریف، حداکثر و با ارفاق، پیشانی برادر ظریف به ناف اوباما یا زیر آن برخورد می کرده، نه سینه!

 

       * شعبانی: 11 نفر ایرانی و زائر خانه خدا در عربستان کشته شده‌اند آیا حق نبود که یک نفر وزیر از سوی آقای رئیس‌جمهور به عربستان اعزام بشود و از این وهابی‌های از خدا بی‌خبر حساب و کتاب می‌کشید. آیا عصبانیت آقای رئیس‌جمهور را فقط باید در مقابل مردم کشورمان مشاهده کنیم؟

       فدوی: والله برادر شعبان بی مُخ، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، وزیر که چه عرض کند، حتا یک کارمند دون پایه هم، جرآت نکرد که به فرودگاه جدّه برود!، شما اگر ماتحت اش را دارید، بسم ا...!

 

       * 7211---0911:  انسان‌هایی در این مملکت نفس می‌کشند که جوانی خود را در راه اعتلای کشور به مبارزه با بیگانگان مهاجم سپری ‌کردند و متأسفانه از فیض شهادت یا جانبازی، محروم ماندند و... اکنون فاقد هرگونه شغل و درآمد هستند و دهه‌های 50 و 60 سالگی را سپری می‌کنند. تدبیری اندیشیده شود که این‌ها از حداقل مزایای ایثارگری برخوردار باشند. البته چند سال قبل تشکیل پرونده دادیم ولی هیچ خبری نشد.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت فرمودند که در این صورت شما حتا نباید نفس بکشید، برادر 7211---0911!

 

       * 4288---0936: «فتنه» خط قرمز نظام است و این همه تلاش از سوی دولت یازدهم برای تطهیر سران فتنه و عوامل آن هیچ توجیه عقلانی ندارد.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند ایشان بی تقصیرند زیرا رنگ قرمز در خط قرمز فتنه، چینی بوده و اگر نگوید رنگش پریده، دستکم قدری کمرنگ شده و خیلی قرمز نیست، برادر !4288---0936!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

4 دسامبر الُمرّتب سنهء 2015 ترسائی- آریزونا

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه