خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

7 دی 1394 ـ 28 ماه دسامبر 2015

 

با آرزوی بهروزی و پیروزی برای همگان، در سال نو میلادی

*********************************************

نمره

       فدوی تکلیف شب برادر علی(ع) مطهری، نمایندهء محترم حکومت در مجلس، را که بر می رسید به دو غلط بر خورد که آنها را، بشرح زیر، تصحیح کرد و به نامبرده داد!:

       * 1. «گاهی نوع برخورد ما از نوع برخورد رژیم گذشته هم بدتر بوده، شهید مطهری در آن زمان به زندان رفت اما بعد از دورهء زندان از تدریس محروم نشد، البته بعداً در ارتقای ایشان به استادی برایش مشکل درست کردند که آن هم به شکلی حل شد...»/بی.بی.سی

         لطفاً غلط انشائی "گاهی" را در آغاز جمله، به "همیشه" اصلاح بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)، برادر علی(ع) مطهری.

       * 2. «کسی ممکن است نظری خلاف رهبری داشته باشد و آن را اعلام کند اما این فرد را راحت نمی‌گذارند و اگر کسی نظر مخالف ایشان بدهد یا از ایشان انتقاد کند با او برخورد می‌کنند." /همانجا

         این بخش تکلیف نیز شدیداً اشکال ماهُوی و بقول عوام error دارد، فلذا بنیاداً موضوعیت ندارد! برای رفع مشکل، عبارت "ممکن است" را به "ممکن نیست" اصلاح بفرمایید، اجرتان، مجدداً، با گربهء مرتضا علی(ع)، برادر علی(ع) مطهری.

       زیاده اصلاحی نیست.

 

انگیزهء روسی!

       خوانندگان محترم ضد انقلاب، بیگمان بیاد دارند که بگزارش خبرگزاری ها، بویژه کیهان دارالخرافه:

       * "پوتین" در اقدامی بی سابقه، بلافاصله پس از ورود، به دیدار رهبر انقلاب رفت!

       و نیز، خبرگزاری های گوناگون هر یک، از این دیدار شتابان، تفسیر خودشان را داشتند که همه شان البته محترم اند لکن، از آن میان، فرستادهء فدوی که با به خطر انداختن جان ناقابل خود، مایهء بیشتری گذاشت، در واپسین گزارش خود خبر داد که علت اینکه برادر سید پوتین، که از سادات محترم شوروی سابق است، و نسب اش با 4 واسطه، به آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد، بدون فوت وقت بدیدار معظم له شتافته آن بوده که وی، گلاب برویتان، قصد تجديد وضو داشته است، همین!

 

حدس

       از برخی مواضعی که ابر قدرت فعلی (آمریکا- م ) و ابر قدرت سابق (شوروی- م) مانند توپ پینگ پونگ با هم رد و بدل می فرمایند، فدوی چنین استنباط می کند که هیچیک از انواع جنگ (سرد، گرم، ولرم، نرم! و... (این آخری مال برادران خودمان است! - م) هنوز هم پایان نیافته است؛ این نکته را فدوی، از خبر زیر دریافت:

ا        * آن پاترسون، بلندپایه‌ترین دیپلمات آمریکایی در امور خاورمیانه، به جلسه‌ای در کنگرهء آمریکا گفت که 85 تا 90 درصد حملات هوایی روسیه، مواضع اپوزیسیون میانه‌رو را هدف قرار داده. /العربیه

       در پاسخ به اين ضعيفهء محترمه به اجمال و اختصار عرض می کند که آخر این چه فرمایش مغرضانه ای ست؟ فدوی شخصاً همین ِگله را از برادر سیّد پوتین، دامت شوکته العالیه، کرد. وی که از سادات محترم روسیه است و نسب اش با 4 واسطه به  آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد، در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) فرمود «نه بجان فدوی، این شایعهء  ضد انقلاب است؛ و در ادامه افزود که علت اینکه 90 درصد حملات هوایی روسیه مواضع اپوزیسیون میانه ‌روی برادر اسد را هدف قرار داده این بوده که چشم خلبانان مربوطه لوچ بوده است! ملاحظه کردید؟ از قدیم هم فرموده اند که تا به مسأله ای اشراف ندارید، قضاوت نکنید، خواهر "آن پاترسون"!

       زیاده توصیه ای نیست.

 

شغل شریف

       یکی از مشاغلی که در حکومت های اسلامی(1) رسمیت و رونق دارد، همانا شغل شریف جلادی ست! فدوی البته فقط به آن دسته از برادران محترمی که سر مردم را از تن جدا می کنند «جلاد» اطلاق نمی کند، بلکه به آن دسته از بزرگوارانی که قلع و قمع بیش از یک صد رسانه را در کارنامهء درخشان خود دارند(2) و نیز برادرانی که کشتارهای فلّه ای سال 67  را برای رضای خدا ترتیب داده و قتل های زنجیره ای در داخل و خارج از کشور را نیز به شایستگی سامان داده و مدیریت فرموده اند نیز «جلاد» می گوید. بر این پایه، می توان به فراست دريافت که اینگونه برادران هرگز گرفتار بحران بی کاری نمی شوند.

       فدوی در حاشیه نیز دعا می کند که خداوند عزوجلّ، بمنظور رونق بیشتر این حرفهء خداپسندانه، مظاهر بارز تهاجم فرهنگی از جمله اینترنت و متعلقات را، که محصول مجاهدات علمای نابکار مغرب زمین است نیز، از برادران در حکومت های اسلامی رنگارنگ نگیرد؛ در پایان فدوی هم به سهم خود، آگهی استخدامی را در همین پیوند بشرح زیر باز نشرمی کند:

       * آگهی استخدام فوری هشت «جلاد» در عربستان!/ سايت «روز»

       ادامهء خبر حاکی ست که "یک فرم ثبت نام پی.دی.اف.برای شغل جلادی! که از آن به أمور اجرای احکام دینی" یاد شده در وبسایت ها قرار گرفته است. فلذا، تا دیر نشده، برادران اگر آب کُر هم دست شان است زمین گذاشته بشتابند که فی التأخیرُ آفات!

________________________________________________________

بعدالتحریر: فدوی، برای حسن ختام و البته انبساط خاطر خوانندگان محترم ضد انقلاب، یکی دو کامنت از برادران کاربر خودمان را بنقل از سایت منبع عکس، برای جوری جنس در پی می آورد:

* اگر اين زنه، چرا حجاب ندارد؟!

* مطمئنی که زن هست. و اگه زنه، چرا نسبتا! بی حجابش کردند قبل از اعدا.؟!

ملت شگفت انگیزی هستیم، نه؟..

 

نقد خبری

       فدوی محصولات خبری برادران را که می بیند، ازهمان ابتدا، در هضم آن شدیداً دچار مشکل شده فلذا از مرور ادامهء خبر باز مانده و گفتن ندارد که ثواب اش را هم البته، نمی برد! به عنوان دستگرمی، به یک مستورهء دم دست نگاه کنید:

       * جانشین دانشگاه امام حسین(ع): داعش به 46 کیلومتری مرزهای ایران رسیده است. /سحام نیوز

       بقول عوام first of all  فدوی، بر عکس حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، دو سالی از عمر بیحاصل را، بعنوان افسر وظیفه، در نیروی هوائیِ پیش از انقلاب شکوهمند گذرانده، لذا معنای"جانشین" فرماندهی فلان قرارگاه یا پادگان را، کم تا قسمتی می فهمد، لکن  جانشین دانشگاه امام حسین(ع) را نه! دو دیگر اینکه، مگر هزینهء بر پائی دانشگاه کذائی را، صرف نظر از کیفیتی که دارد یا ندارد(1)، اُمّت سوریه و عراق پرداخته اند،که اباعبدالله(ع) به اهتمام برادران، آن را بسود خود مصادره فرموده است؟ اگر چنین است، که یعنی هزینهء آن از جیب ملت یک لا قبا برداشت شده، چرا دستکم بنام یکی از دانشمندان غیر هسته ای ایرانی نیست؟! بقول اهل رسانه، به دنبالهء  اخبار توجه فرمایید:

       * جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) اظهار کرد: «ژنرال سوری خطاب به سردار سلیمانی گفت که ژنرال ایرانی! ارزش دکمهء اور کت تو بیش از درجه‌های ماست».

       تفسیر این بخش از خبر نیز مشکل نیست. آیا بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، با توجه به لولهء ارز فشار قوی ای که بیش از سه دهه است که توسط مقام معظم رهبری(ضپ)(2) از تهران به دمشق کشیده شده است، آن گماشتهء برادر بشار اسد، نباید دست کم از دکمهء برادر سلیمانی، مش قاسمِ مقام معظم رهبری، تعریف کند؟!

       زیاده تفسیری نیست.

______________________________________

* بعدالتحریر: فدوی یادش رفت که پیرامون آن بخش از خبر که می فرماید: "داعش به 46 کیلومتری مرزهای ایران رسیده است" اين را هم عرض کند که بقول عوام don’t  worry, be happy!، چاقو دستهء خودش را که نمی بُرد، برادر سحام!

 (1) بندی از شرح وظایف(!): دانشگاه امام حسین(ع) وابسته به سپاه پاسداران در کمتر از پنج روز، دومین بیانیه خود را منتشر کرد که حاوی هشدار‌هایی صریح به دولت حسن روحانی و حامیان رابطه با آمریکا است و آن‌ها را تهدید به برخورد انقلابی کرده است! / همانجا

(2) (ضپ) مُستخرج از فرهنگستان فدوی! و مخفف ضاعف الله پرستاته است!

 

شیوه

... شما که جای خود داريد، حتا خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز می دانند که عملکرد فدوی، بمثابه شمشیر دو لبه، یا کوسه و ریش پهن است! یعنی، از سوئی با عملهء بیت، سر و سرّی دارد، و از سوی دیگر، با اُمّت و ملت، که مانند لفظ لایتچسبک "جمهوری اسلامی" مانعة الجمع اند نیز، روابطی دارد! که البته،هیچکدام هم به هیچکس مربوط نیست، زیرا فدوی انقلاب نکرده است که حتا در غرب هم سانسور شود! فلذا قادر است در آنِ واحد، روی دو صندلی که سهل است، روی چندین صندلی ِ ورجاوند بنشیند، و موافق فرمایش آن مخّبط الاسلام(1) اثری هم از ماتحت خود بر صندلی جا نگذارد و بقول جدّ اعلا!،:

بیت

بری با خود نشان جای پا را

کنی تقلید، مرغان هوا را!

       باری- فدوی که همهء اینها را بقول برادران، کثرالله امثالهم، رصد کرده و می کند، در همین پیوند شدیداً بیاد می آورد که  حضرت امام(ل) اندکی پس از فرود اضطراری از کرهء ماه، به آن تکهء نگونبخت از زمین دور خیز کرده و فرمود: «بسمه تعالی- من توی دهن این دولت می زنم!» دولت هم که هنوز نیمه جانی داشت، شوربختانه جا خالی داد و آن سیلی معروف، خورد توی دهن ملتِ ریقو!..فدوی اما که هنوز در پی جبران مافات آن سیلی کذائی، که صدایش به اهتمام برادران، هنوز در ایران اسلامی طنین انداز است، گوش خوابانده، نیکبختانه، امروز امکان اش را بشرح زیر یافت:

       * دیگربان: مسئولان مراقب سیلی خوردن از مردم باشند. عبدالعلی گواهی٬ مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه تهران بزرگ، گفته اگر مسئولان بخواهند از برخی مسئوليت‌های خود شانه خالی کنند از مردم «سيلی» خواهند خورد!

       بر این پایه، "سیلی" در زمین مردم است، و چون ضد انقلاب خواب است، فدوی یواشکی توصیه می کند که ملت، به شانه خالی کردن یا نکردن مسؤلان، اعلی الله مقامهم اجمعین، توجهی نکرده و در تقابل با سیلی حضرت امام(ل)، سیلی خود را شدیداً روانه کند!

       و من الله التوفیق.

________________________________________

 (1) احمدی نژاد: تا وقتی که گرمای نشستن خانمی بر صندلی هست، نشستن مرد بر آنجا مکروه است!

 

 

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * از هفنه گذشته پروژهء بازداشت گستردهء روزنامه‌نگاران در ایران، این بار با اتهام‌هایی همچون «جاسوسی» و «مقابله با شبکه نفوذ»، آغاز شده است. در همین حال ارگان‌های رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران و همچنین صدا و سیمای این کشور از «کشف بانذ نفوذ آمریکایی در مطبوعات کشور» خبر می‌دهند .این بازداشت‌ها پس از سخنرانی‌های علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد که در آن به آن‌چه «نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا در کشور» نامید هشدار داد./العربیه

       تحشیهء فدوی: این اخلاق مؤمنین است که وقتی حضرت آقا کلاه می خواهد، مؤمنین سر می آورند!

 

       * سید هاشم حداد: حقیقت اسلام حاکم شده است یا اسم اسلام؟/ پارسینه

       تحشیهء فدوی: هیچکدام!، بفرمودهء حضرت امام(ل)، این فقط نسیمی ست از اسلام که وزیده، سونامی، انشاء الله در راه است!

 

       * دولت به جای نفوذی‌ها یقه منتقدان را گرفت! / کیهان دارالخرفه

       تحشیهء فدوی: اینکار عملاً ممکن نیست زیرا پیراهن همهء برادران، اعم از معمم و مکلا، آخوندی و فاقد یقه است!، فلذا دولت به ضرس قاطع، یک جای ِ دیگرِ منتقدان را گرفته، برادر حسین(ع)!

 

ا       * عیسی(ع) کلانتری: در مصرف آب‌های تجدیدپذیر و فرسایش خاک، اولیم!

       تحشیهء فدوی: فدوی هی می گفت لکن کسی باورش نمی شد! بله،اینطور نیست که ما در همهء امور بی اهمیت و پیش پا افتاده، مانند اعراض از حقوق بشر، اعدام ها، سرکوب و حبس دگراندیشان و خبرنگاران و... در ته لیست های جهانی باشیم، چیزهایی هم هست که ما بحمدالله والمنة، رتبهء نخست را احراز فرموده ایم!

 

ا          * دیده بان حقوق بشر اعلام کرد عربستان از ابتدای سال 2015 دست‌کم 144 نفر را گردن زده است. اکثر اعدامی‌ها به جرایمی در ارتباط با قاچاق مواد مخدر متهم شده‌اند. /آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: معلوم نیست که کی دارد از روی دست کی می نویسد؟!

 

       * سید اسماعیل سیرت نیا در عملیات مستشاری در سوریه به جمع شهدای مدافع حرم پیوست! / پارسینه

       تحشیهء فدوی: منظور باید حرم برادر بشار اسد باشد!

 

       * روحانی نگران دستگیر شدن کیست؟ / بی بی سی

        تحشیهء فدوی: خودش! این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر بی بی سی!

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

         * قاسمی از رودسر: قدرت ایران در چند سال پیش در حدی بود که رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد از اینکه بتواند پیچ و مهره هسته‌ای ایران را باز کند عاجز و ناتوان است. حال چه شده که مسئولان کشورمان می خواهند با دست خود قلب رآکتور هسته ای آب سنگين اراک را با سيمان پر کنند؟

       فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، این پاسخ برادرانی بود که می خواستند دهان استکبار جهانی و صهیونیزم یبن الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، را با سُرب پر کنند، سیمان که از سُرب بهتر است، برادر قاسمی!

 

       * 6998---0912: این گفتهء آقای رئیس‌جمهور که در توافق هسته‌ای چیزی را امضاء نکرده‌اند یعنی اینکه هم ما و هم کشورهای گروه 5+1 همه سر کار بوده‌ایم و دو سال تمام برای سرگرمی مذاکره کرده‌ایم! خدا وکیلی یک نفر با عقل سلیم این سخن را قبول می‌کند؟

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به عرض رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند «آخر این چه فرمایش مهملی ست؟ از سوئی،دولت را متهم می کنید  که آمار بیکاری را افزایش داده است؛ و از سوئی، وقتی بمنظور تولید اشتغال، "همه را سر کار" می گذارد، شاکی می شوید؟» ايشان، صرف نظر از حرمت موسیقی و حرکات موزون (رقص سابق- م)، نمی داند که به چه ساز شما باید حرکات موزون فرمایند، برادر 6998---0912!

 

       * محمودی: کلید انتخاباتی آقای روحانی بجای باز کردن قفل مشکلات اقتصادی مردم قفل زنگ‌ زدهء سفارت روباه پیر را باز کرد. این گفتهء آقای رئيس‌ جمهور که باید از گذشته دولت ‌های غربی عبور کرد نظر شخصی ایشان است. مردم قتل‌ها و جنایت‌ های کشورهای غربی را هرگز فراموش نخواهند کرد، گو اینکه این خوی جنایتکارانه در شکل‌های جدیدی هنوز هم استمرار دارد.

       فدوی مراتب را به آگاهی اولین روباه پیری که در جنگل یافته شد، رساند. بعدالتحیه والسلام گفتند که اولاً ایشان سفارت ندارند، اگر هم داشته باشد، در و پیکر ندارد. چرا که، در غیر این صورت، برادران بسیجی نمی توانستند به آن وارد شوند، برادر محمودی!

 

       * 3917---0912: قبل از توافق هسته‌ای دولت یازدهم همه چیز ملت را به آن گره می‌زد حال که به خواستهء خود رسیده، وعدهء سرخرمن می‌دهد که ما نهال کاشته‌ایم تا به ثمر برسد زمان می‌برد! و اصلاً پول‌های بلوکه شده رقم قابل توجهی نیست.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: «بنظرمی آید که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، هیچ جور ول کن معاملهء ما نیستند. لکن بدانند که اگر ادامه دهند، عنقریب آن موضع شریف، از بیخ کنده خواهد شد!» در باب "گره"  نیز افزودند که منظورشان سبزه گره زدن بوده بلکه بخت دول شان بیدار شود. پیرامون اینکه "اصلاً پول‌های بلوکه شده رقم قابل توجهی نیست" هم منظور شان  در مقایسه با برادران اختلاس گر محترمی چون بابک زنجانی بوده است برادر! 3917---0912

       * علی(ع) شاهی: پدر پیر و بیمارم را در بیمارستان [...] شهرستان گناباد بستری کردم،بعد از 15  روز مبلغ 9 میلیون تومان پول گرفتند و جسد مردهء پدرم را تحویل دادند. درست هر شب مبلغ 600 هزار تومان پول تخت گرفته اند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی و در شرایطی که بعلت نرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر، دولا دولا راه می رفتند، به شرف عرض رسید؛ بعدالتحیه و السلام، قدری متغیر شده و در پاسخ فرمودند «این همه جوانان سالم، سر به نیست شده و حتا پول فشنگ را هم از بازماندگان دریافت شد، جیک شان در نیامد، حالا شما چه خبرتان است که بابت یک فقره پدر بیمار این همه گرد و خاک راه انداخته اید؟» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر علی(ع) شاهی!

 

       * طباطبائی- قم:  آقای عراقچی! رئیس ‌جمهور آمریکا به امضای حقوقی خود که یک سند بین‌المللی بود هیچ اعتنا نکرد و زیر پا گذاشت و حال چگونه می خواهند با نامهء فاقد پشتوانهء وزير خارجه اش پايبند به تعدات اش باشد؟

       فدوی: چون ضد انقلاب خواب است عرض می کند؛ یک جوری حرف می زنید که انگار برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف که جای خود دارد، برادران عراقچی و صالحی، در این میانه عددی هستند؛ فدوی زبان اش مو در آورد که، البته در غیاب ضد انقلاب، برای مؤمنین این نکته را با  پاشنه کش اسلامی جا بیاندازد که جز مقام معظم رهبری، نفس کش دیگری در کار نیست، حالا شما هی عرّ و تیز کنید، برادر طیاطبائی و توابع!

 

       * در شهر مقدس مشهد، در جوار ملکوتی امام رضا(ع)، زیباترین لحظات برای آرمیتا فرزند شهید هسته‌ای کشورمان رضایی ‌نژاد با هدیه و دستخطی از سوی رهبر معظم انقلاب رقم خورد و جشن تکلیف ایشان شروع شد. اطمینان داریم که راه پدر شهیدش را ادامه خواهد داد.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به انضمام پیام شما، به خانوادهء شهید مذکور تسلیم شد؛ هرچه از دهان شان در آمد بار فدوی کردند و در پاسخ شما با خشم بسیار گفتند که «الهی فرزند خودتان شهید شود!» خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر! 0609---0915

 

       * واعظیان: وقتی ارزش دلار بالا می‌رود و ارزش ریال کاهش می‌یابد باز هم قشر حقوق‌ بگیر و تولید کننده متضرر می‌شود. دولت چه تدبیری برای افزایش ارزش ریال نموده است؟

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِ قند پهلو، گلاب برویتان، دل پیچه  داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخريال بعدالتحیه والسلام، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)، توأم با سوت، امر و مقرر فرمودند که واحد پول حکومت اسلامی درونمرزی (در مقابل حکومت اسلامی برونمرزی داعش- م)) از "ریال" به "کیلو" تغییر یابد، برادر واعظیان!

 

بپایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26  دسامبرالمکلف سنهء 2015 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه