خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

28 دی 1394 ـ 18 ماه ژانويه 2016

چشم بندی

       فدوی پیرامون عملیات محیرالعقول برادران در پیوند با گم شدن دکل نفتی،خبر زیر را یادداشت کرده بود:

       * به گزارش آنا، چندی پيش بود که وزیر نفت موضوع مفقود شدن دکل نفتی در دولت گذشته را تایید کرد و گفت که پرونده‌ای در خصوص موضوع مفقود شدن دکل نفتی در دولت گذشته تشکیل شده است. همین یک جملهء وزیر نفت باعث شد که گمانه ‌زنی دربارهء این دکل شدت بگیرد. نادر قاضی‌پور، نمایندهء ارومیه، در این‌باره گفته است: دکل نفتی به نام «دین» در سال 90 به قیمتی در حدود 80 میلیون دلار که معادل 240 میلیارد تومان بوده، از کشور ترکیه خریداری شده، اما معلوم نیست در حال حاضر این دکل کجاست؟! / آخرین نیوز

       باری، فدوی، با اغتنام فرصت، عرض می کند که والله از شما چه پنهان که وی به خود نفت بیشر علاقه دارد تا دکل آن! این نکته البته نیز گفتنی ست که اینگونه مسائل فقط در جامعهء شکوهمند اسلامی ما اتفاق نمی افتد؛ فی المثل، در همین ممالک محروسهء امریک، لعنة الله علیه، یکی از همکاران برادران بنام برادر دیوید کاپرفیلد، در حضور تماشاچیان قطار غیب می کند! دکل نفتی که در غیاب تماشاچیان (ملت - م) غیب می شود که چیزی نیست!

       زیاده معرکه ای نیست.

وزير نفت: دکل های نفتی که گم شده اند، این قدری بوده اند!

برای همین در جیب برادران جا شده اند!

 

غلغلک

       فدوی ده دقیقه ای می شود که از خنده روده بُر شده؛ این حالت بارها و بهنگام بررسی بعضی خبرهای دارالخُرافه به وی دست داده، چندانکه موجب نگرانی اطرافیان نیز شده که  او را چه پیش آمده که در این ساعت شب، اشک این چنین از پهنای صورت اش سرازیر شده است!.. باری- فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب هم به روز او بیفتند! شما را به خبر زیر نگاه کنید:

       * جزئیات ابتکار عمل تهران برای حل ‌و فصل بحران سوریه! /العربیه- تیتر

       برگردان تیتر بالا از لسان آخوندی به زبان انسانی این می شود: کوری که عصاکشِ کور دگر شود!

یعنی، مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، که خود عامل و پدیدآورندهء بحران مذکور است بدنبال "حل و فصل" آن است! معظم له، ملت ایران که قابلی ندارد، جهان را سرِکار گذاشته است!.. وی همچنین به صرافت دریافته که مفاهیمی چون: "تشکیل دولت وحدت ملی، اصلاح قانون اساسی به گونه ای که حقوق اقلیت های نژادی و مذهبی تضمین شود و اجرای انتخابات زودهنگام با نظارت مراقبان بین المللی" چیز مأکولی ست، لکن نه برای مردم ایران!.. این هم ادامهء لطیفه، بنقل از همان منبع:

       * همزمان با سفر المعلم به تهران، خبرگزاری روسی ریانووستی، از بخشی از جزئیات ابتکار عمل ایران برای حل بحران سوریه پرده برداشت؛ ابتکار عملی که پیشتر نیز مطرح شده بود اما منابع آگاه، از جرح و تعدیل آن خبر می دهند. ابتکار عمل تهران شامل آتش بس فوری در سوریه، تشکیل دولت وحدت ملی، اصلاح قانون اساسی به گونه ای که حقوق اقلیت های نژادی و مذهبی تضمین شود و اجرای انتخابات زودهنگام با نظارت مراقبان بین المللی است.

       باری- خوش به حال گروگان های آمریکائی که پس از تصرف عدوانی، فقط 444 روز در اسارت برادران، کثرالله امثالهم، بودند؛ از اسارت مردم ایران سابق که عجالتاً 13140 روز گذشته است!...

       زیاده عرضی نیست..

 

اعتراض به اعتراض!

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرُافه به تیتر زیر، بنقل از برادر بی بی سی، نیز برخورد:

       * مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیهء ایران اعلام کرده در اعتراض به اعدام شیخ نمر، 13 دی ماه حوزه‌های علمیه تعطیل است.

       از آنجا که فدوی برخلاف مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، اهل دخالت در امور کشورهای منطقه، و از آن میان بربرستان سعودی، نیست در حاشیه عرض می کند که تعطیلیِ فقط یک روز حوزه‌های علمیه خیلی کم است، فلذا اقدام و اعتراض برادر مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه ایران، در پیوند با اعدام نامبرده را، بسیار ناچیز، باعث شرمندگی و اصلاً کافی نمی داند. باری- فدوی اگر جای مقام مذکور بود، بمنظور اینکه مقامات سعودی حساب کار خودشان را کرده و یکوقت نیایند، معاذالله، ولی فقیه ما را هم اعدام بکنند*،در اعتراضی سهمگین به اعدام شیخ نمر(ل)، حوزه‌های علمیه را برای همیشه می بست!..

       زیاده اعتراضی نیست.

____________________________________

* «نمر باقر النمر در سخنرانی‌ های خود می‌گوید: ما خواهان برپایی نظام ولایت فقیه در بحرین هستیم، خواستار ولایت فقیه در عراق هستیم، خواستار ولایت فقیه اینجا هستیم. خواستار برپایی نظام ولایت فقیه در همه جهان هستیم»!/ العربیه

 

پرسش فنی

 

نوعی مقایسه

       فدوی نمی داند که چرا با ملاحظهء خبری از بربرستان که در پی آید، نگران موردی دیگر که ظاهراً شباهتی هم به آن ندارد، در فرانسه شد؟!

       * سايت ناظران: ویدئویی که در عربستان «بحران» آفریده: گرفتن اندازه‌های یک زن، توسط خیاط مرد! به گفتهء رسانه‌های محلی، خیاط بازداشت شده است و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام خیاط را غیرقابل قبول و در برخی موارد حتی "اروتیک"خوانده‌اند. برخی نيز پا را فراتر گذاشته و خواستار حکم شلاق برای زن مشتری شده‌اند. البته در این میان برخی نیز از فردی که از این اتفاق فیلم‌ برداری کرده ‌است انتقاد کرده و او را به جاسوسی از خیاط و مشتریان اش متهم کرده‌اند!(*).

       با این ترتیب، بنظر می رسد که "خیاط"، در جای بسیار بد تری از " کوزه" افتاده است!

       حال آيا  فدوی حق دارد که نگران بی ناموسی هائی بشود که فرانسوا اولاند ذیلاً در حال ارتکاب است؟!

       * باشگاه خبرنگاران به نقل از پارسینه: تقدیر فرانسوا اولاند از بسکتبالیست زن فرانسوی.

       زیاده نگرانیی نیست.

__________________________________________________

* - ادامهء خبر: در این ویدئوی چندثانیه‌ای یک خیاط مرد غیر عربستانی در حال اندازه‌گیری سایز یک زن است. زن حجاب کامل را با استانداردهای عربستان رعایت کرده است و هر جا که نیازی به جا به جا کردن متر و تنظیم آن است، زنی دیگر این کار را می‌کند و عملاً مرد خیاط به هیچ‌وجه زن مشتری را لمس نمی‌کند. نکتهء دیگر آنکه نگاهی به مغازه از طریق ویدئو نشان می‌دهد این مغازه، اساساً مغازه دوخت و فروش لباس زنانه است. با این همه، واکنش‌ها به این ویدئو هم از سوی جامعه و هم از سوی مقامات عربستان سخت بوده است.

 

اعلام نتایج

       فینال مسابقات میاندوره ایِ تجمل گرائی در حکومت مستضعفان، بین امام(ل) و اُمّت، در یک رقابت فشرده، سرانجام بسود حضرت امام(ل)، بشرح زیر، پایان یافت:

خانهء امت:

بهار نيوز: این پنت‌هاوس 450 متری، فقط 150 متر روف گاردن دارد. 200 متر سالن بدون ستون، چشم‌انداز ژورنالی ابدی، استخر شیشه‌ای داخل تراس و شیرآلات طلا از جمله امکانات این خانه است. به گفته عامل فروش این ملک، پنت‌هاوس مورد نظر در آخرین طبقه یک برج 12 طبقه در فاصلهء بین منطقه زعفرانیه و سعدآباد قرار گرفته است. این ملک چهار اتاق خواب مستر به علاوه یک سوییت مستخدم دارد. همچنین 7 سرویس بهداشتی در این ملک وجود دارد که در آنها کاشی‌هایی به ارزش 1.5 میلیون تومان در هر متر مربع استفاده شده است. سایر اطلاعات مربوط به این پنت‌هاوس را در متن آگهی مشاهده می‌کنید. قیمت خام این خانه متری 40 میلیون تومان است اما قیمت تمام‌ شدهء آن با احتساب هزینه‌های جانبی 25 میلیارد تومان اعلام شده است

       زیاده مسابقه ای نیست.

 

انتظار

* در آستانه لغو تحریم‌ها، وزیران خارجه آمریکا و ایران وارد وین شدند. /دویچه وله

 

"گویاست"، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * بی بی سی: تقلب مالیاتی دو هزار میلیارد تومانی در ایران کشف شد. یک مقام وزارت اطلاعات ایران از کشف چند مورد عمده از فساد مالی و اقتصادی خبر داده است. این موارد شامل تقلب‌های مالیاتی، سوء استفاده در خرید سهام شرکت فولاد هرمزگان، تخلف مالی دویست میلیون یورویی در شرکت نفت فلات قاره و هزاران هکتار 'زمین‌خواری' می‌شود.

       تحشیهء فدوی: خب، بقول عوام so what ؟ جمعاً مگر چقدر می شود؟ جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند! ضمناً از نظر«کش» هم شدیداً در مضیقه هستیم، فلذا احوط آن است که، بفرموده، اینقدر کش اش ندهید، و بگذارید هضم شود، برادر بی.بی.سی!  بقول عوام: او.کی؟

 

       * بر اساس گفته‌های یکی از اعضای شورای شهر تهران، "وزارت خارجه ایران خواستار تغییر دوبارهء نام خیابان سفارت عربستان شده است."/  بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: این حرف ها کدام است؟ مگر به این سادگی هاست؟ مقام معظم رهبری هم کوتاه بیاید، فدوی زیر بار نمی رود!، فدوی "دیپلمات نیست، انقلابی" ست، بی.بی.سی!

 

       * مرتضی آقاتهرانی٬ دبیرکل «جبهه پایداری»، گفته اگر بنا به امر به‌معروف و نهی از منکر «فیزیکی» بود، محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی را «تکه ‌پاره» می‌کردیم./دیگربان

 

       تحشیهء فدوی: بقول سوئدی ها، کار را آن کرد که تمام کرد؛ حال بفرمایید که آن بزرگواران، که حال دیگر پروار هم شده اند، به جنگل شما بیایند، و یا شما به جنگل ایشان می روید، برادر معلم الاخلاق والمسلمین؟!

 

       * آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته "یک جبههء ‌وسیع دشمن در مقابل خودمان داریم"./ بی بی سی

       تحشیهء فدوی: خداوند انشاء الله "دشمن" را از معظم له نگیرد، که بی دشمن فطیر است، برادر بی.بی.سی!

 

       * بی.بی.سی: نیروی دریایی آمریکا تصاویری منتشر کرده که می‌گوید مربوط به شلیک راکت از سوی قایق‌های تندرو سپاه پاسداران در تنگهء هرمز و در نزدیکی ناوهای جنگی و کشتی‌های تجاری است. سپاه پاسداران ایران پرتاب موشک به سوی ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را تکذیب کرده است.

       * تحشیهء فدوی: خب، بقول عوام، so what ؟ تقیه که فقط یک جور نیست، این قسم اش را تقیهء موشکی می گویند، برادر بی.بی.سی!

 

       * العربیه: هفته نامه "یالثارات"، ارگان گروه تندروی "انصار حزب الله" ایران، پس از آنکه دو روز پیشتر لغو امتیاز شده بود، بار دیگر منتشر شد و در دکه های روزنامه فروشی ایران قرار گرفت. به گزارش خبرگزاریهای ایران، این هفته نامه 2 روز پیش از سوی هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل توهین به معاون امور زنان رئیس جمهوری لغو امتیاز شده بود.

       تحشیهء فدوی: یعنی چه؟ منظورتان چیست؟ پس انتظار داشتید در دکه های پیتزا فروشی قرار بگیرد؟!

 

       * اولین محمولهء کیک زرد از روسیه روز چهارشنبه 9 دی وارد ایران شد./ عصر ایران

       تحشیهء فدوی: قهوهء قجر را هم راه بیندازید، تا فدوی برسد!

 

       * حسن روحانی: نهم دی روز دفاع ملت از نظام و ولی فقیه بود./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده که پس چه کسی از ملت شل و پل دفاع می کند؟!

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج ازفرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

       * پارسینه : یک مداح مشهور، منصور ارضي، موضعی متفاوت در قبال آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی اتخاذ کرد و گفت: ه شمالي کار خود را می‌کنند، چرا؟ چون نمایندهء آنها نماینده‌ای سازش‌کار نیست!

 

       * محمد(ص)‌علی(ع) جعفری٬ فرمانده سپاه پاسداران: «شکل‌گیری داعش و تکفیری‌ها و این حوادثی که در سال‌های اخیر دارد اتفاق می‌افتد این‌ها همه زمینه‌ساز ظهور است.» /دیگربان

 

       * آخرین نیوز: مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می‌فرمود: اگر کسی اهلیت داشته باشد، یعنی طالب معرفت باشد و در طلب، جدیت و خلوص داشته باشد، در و دیوار هم به اذن الله معلمش خواهند بود!

 

       * 2770---0912: وقتی دولتمردان ما با غربی‌ها قدم بزنند و با یکدیگر به خوش و بش بپردازند باید هم قیمت نفت پایین بیاید! و شیخ‌نشین‌ها هم از ایران باکی نداشته باشند و خیلی راحت جسارت کنند!
 

       * رهبر انقلاب: هنر، از اموری است که فقه باید به آن بپردازد !/ شفاف

       دخالت ناگزیر فدوی: فاتحه َمعَ الصّلوات!

 

       * برادر محمد)ص) رضا(ع) نقدی، فرماندهء محترم  چماقداران بیت: پشت پرده به شهادت رساندن شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران، آمریکاست!/ آخرین نیوز و رادیو فردا

 

       * حسین(ع) الله کرم: براساس آزادی بیان به مولاوردی "سلیطه" گفتیم! / روزنامهء وقایع التفاقیه

 

       * امام‌جمعه محمودآباد: من نوه «هیتلر» را مسلمان کردم!/ سحام نیوز

 

       * حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم: «فتنه از آدمکشی بالاتر است؛ باید با فتنه گران برخورد کرد». وی با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) افزود: «این حضرت از انبیای بزرگ الهی به شمار می رود که تولد ایشان با معجزه همراه بوده است، زمانی که برخی از یهودیان قصد جان شان را کرده بودند به امر خدوند به آسمان رفتند و در زمان ظهور از یاران امام زمان(عج) خواهند بود!» /انتخاب

 

       * روی ورقهء زندان: توهین به پیامبر الهی حضرت یونس! مرتد فطری بدعت در اصول و فروع دین اسلام و.....مفسد فی الارض /  زبان: عجم

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه    
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است،پاسخ ها اما از فدوی ست.

       *7853---0911 : شهادت عالم بزرگوار آیت‌الله شیخ نمر را تسلیت می‌گویم، این عمل ددمنشانه از سوی آل‌سعود را محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم از این سکوت علامت رضایت دست بردارند. ما مسلمانان بیش از این دیگر صبر نداریم. اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند ما جانبازان تمام سرسپردگان آل‌سعود را به خاک سیاه می‌نشانیم.

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم بعدالتحیه و السلام اجازه فرمودند که چفیه و کلاه کرده تمام سرسپردگان آل سعود را به خاک سطاه نشانده و تا شهيد نشده ايد بر نگرديد.

 

       * حاج علی افضلی- تهران: آلن ایر، سخنگوی فارسی ‌زبان وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر در مذاکرات گفت که اگر آقای حسین شریعتمداری بگذارد توافق می‌شود! خواستم عرض کنم روزنامه کیهان در آن سوی مرزها هم تأثیر خود را می‌گذارد و خاری است در چشم دشمنان. خدا حفظ کند آقای شریعتمداری را.!

       فدوی: راست می گوید آن سیّدِ خاج پرستان! فدوی هم بطریق اولی، هرچند هم با برادر حاج حسین(ع) میانه ای نداشته باشد، لکن نمی تواند تأثیر ُمخّرب آن بزرگوار را در همین سوی مرزها انکار کند، برادر حاج علی(ع!)

 

       * شکیبا:  علی‌رغم ماجرای ناصواب تماس تلفنی در فرودگاه نیویورک با اوباما و لبخندهای بیش از اندازه وزیر امور خارجه کشورمان به کری، نه ‌تنها از تحریم‌ها و نگاه‌ های شیطنت ‌آمیز آمریکا به کشورمان کاسته نشد بلکه رجزخوانی هر روزهء این دولت مستکبر و خبیث بر تداوم تحریم‌ها و گزینه نظامی تشدید شده است. شایسته است این مسئولان از این راه ناصحیح طی شده بازگردند.

       فدوی: برعکس نهند نام زنگی کافور!، فلذا قدری شکیبائی فرموده، دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید درست می شود. ضمناً در باب خنده های برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف پیش از این توضیح داده است و مکرر نمی کند؛ همینقدر سرپائی بگوید که همانگونه که مقام معظم رهبری(ضپ) با شیههء یاعلی(ع) به دامن قابله افتاد، برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف نیز بی اختیار با قهقهه متولد شده فلذا دست خودش نیست و در عزا و عروسی از خنده روده بُر می شود، برادر شکیبا!

 

       * خامی‌زاده: حادثهء دلخراش مکه که منجر به فوت تعدادی از حجاج ایرانی و غیرایرانی گردید را به خانواده معظم آنها تسلیت گفته و از خداوند متعال آزادی قبله اول و دوم مسلمانان جهان را با فروپاشی آل سعود مسئلت می‌کنم.

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد؛ لکن کی می خواهید از خامی درآیید، برادر خامی زاده؟ آیا بهتر نیست بجای شعارهای تعلیق به محال، با سایر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، مبالغی وام گرفته و بجای ضریح طلا، یک جرثقیل مرغوب تهیه و به حرم مربوطه اهدا کنید؟

 

       * فتحی: چرا باید گفته‌های حق در خصوص ماهیت غرب و آمریکا را رئیس‌ جمهور قرقیزستان در دیدار با مسئولان کشور به زبان بیاورد؟ چرا دهان آقای رئیس‌جمهور و همکاران ایشان در بیان خباثت آمریکایی ‌ها بسته است و حرف ‌های انقلابی را باید از رئیس ‌جمهور کشوری مثل قرقیزستان بشنویم؟ بنویسید این درد را به که بگوییم و به کجا ببریم؟

       از فدوی می شنوید، مثل قرقی، ببرید بهمان قرقیزستان، برادر فتحی!

 

       * محمدحسن آقامهدی: روز 94/5/27 برای خرید روزنامهء کیهان به دکهء مطبوعاتی خیابان شریعتی (حد فاصل دولت - مترو شریعتی) مراجعه و مسئول دکه اظهار داشت یک فردی مراجعه و کل روزنامهء کیهان امروز را خرید و برد! چرا این ‌قدر از روشنگری و آگاهی عمومی می‌ترسند؟

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط شدیداً پیگیری و آن "یک فرد" نابکار با عملیات نامحسوس نیروی انتظامی متخلص به ناجا، بیرحمانه دستگیر شد. وی پس از تفهیم اتهام و اخذ اقاریر لازم با روش های خدا پسندانه، اقرار کرد که برق انداختن شیشهء پنجره های یک ساختمان چهار طبقه را بعهده دارد و چارهء دیگری نداشته است، برادر محمد(ص) حسن(ع) آقا مهدی(عج)!

 

       * ابوالقاسمی از قم:  آقایان روحانی و ظریف باید در برابر تهدیدات جدید آمریکایی‌ها و ادبیات سخیفی که علیه ایران به کار می‌برند و همچنین برنداشتن تحریم‌ها پاسخگو باشند. عاقلانه نیست که هم امتیاز به غربی‌ها بدهیم و هم حرف‌های مفت از آنان بشنویم، پس غیرت ملی چه می‌شود؟

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام فرمودند که چیزی بنام "غیرت ملی" را بجا نمی آورند، بقول عوام what are you talking about? ، برادر ابوالقاسمی؟

 

       * 1183---0912: در این وانفسای تحریم‌ها، وزارت جهاد کشاورزی در ترکمنستان برای کشت انگور سرمایه‌ گذاری کرده است. چنین سرمایه‌ گذاری فقط بخشی از زنجیرهء تولید مشروبات الکلی را در این کشور تأمین می‌کند. ای کاش این وزارتخانه مشکل خودکفایی برنج و گندم و چایکاران کشور را مرتفع می نمود.

 

       فدوی: بقول عوام not bad! زیرا باعث می شود که مشکلی که در گزارش زیر بنقل از برادر بی.بی.سی بدان اشاره شده است، بر طرف شود و دوباره خودکفا شویم، برادر 1183---0912!،خودتان ملاحظه کنید: «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشتر اعلام کرده که "سالانه حدود 80 میلیون لیتر مشروبات الکلی به ارزش 730 میلیون دلار وارد ايران می شود!

 

       * 6858---0919: وقتی خدا در نظر گرفته نشود نتیجه این می‌شود که بعضی از پزشکان بیماران خود را که در بیمارستان‌های دولتی معاینه می‌کنند برای اینکه به پول بیشتری برسند راهی بیمارستان خصوصی می‌کنند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند می خواستند که خدا را در نظر بگیرند، لکن الله، جلّ جلاله، جاخالی مرحمت فرمود، برادر 6858---0919!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 ژانویة المفرّح سنهء 2016  ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه