خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

28 دی 1394 ـ 18 ماه ژانويه 2016

«فشنِ» مکتبی

          به استنادی خبری که شمه ای از آن در پی می آید، مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه نیز، به اهتمام بادمجان دور قاب چینان گرامی، به صف مد سازان جهان در آمد! گرچه بخش هائی از خبر، به ستون "کلمات حمار"  فدوی(۱)، تعلق دارد، معذالک بمنظور جوری جنس، در پی نقل می شود:

          * آخرین نیوز، نقل از سایت تابناک: همانطور که می دانید سیاستمداران بزرگ در انتخاب نوع پوشش و نوع راه رفتن و حتی نوع بستن دکمهء کت و نوع نشستن و نوع دست دادن دقت می کنند و هر کدام از آنها حاوی مطالب و اخباری است! رهبر معظم انقلاب نیز از این قاعده استفاده می فرمایند و با زبان هنر، خطابه و... [در بيانِ] مطالبی که می خواهند به جهان بفهمانند(!) استفاده می‌کنند. مثلاً، در نوع انتخاب درختی که در روز درختکاری توسط ایشان کاشته می شود. یا در فتنه ها انگشتری که در دست دارند و انگشتری که در مسافرت ها در دست دارند. حتی عصای ایشان و نوع عصازدن معظم‌له در دیدارهای عمومی با دیدارهای نیروهای مسلح متفاوت است(!). رهبری در نماز فطر 93 از تفنگ برنو استفاده نمودند، زیرا برنو نماد قدرت، شجاعت و آمادگی، در بین اکثر اقوام ایرانی، ترک، لر، ترکمن، بلوچ، اعراب اهواز و خوزستان و سلاح میرزا کوچک گیلانی بود. و اولین اسلحه ای بود که سلاح منظم ارتش در ایران شناخته شد و بعدها ایران اولین سلاحی که ساخت برنو بود. ایشان در نماز فطر ۹۴ از تفنگ قناصه استفاده نمودند، زیرا؛ قناصه نماد هدف قرار دادن نقاط بسیار دور است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: که «اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد»

          حال، فدوی نمی داند که آیا خودِ معظم له، از آدابی که چفیه مالان عزیز(۲)، بجهت ایشان فراهم کرده اند، خبر دارند که کیف مبسوطی هم بفرمایند، یا نه؟!

          زیاده طول وعرضی نیست..

------------------------------------------

(۱) مستخرج از فرهنگستان فدوی و ضد " کلمات قصار" است

(۲) چفیه، همان دستمال یزدی سابق است!

 

تغییرمسیر!

          پیش از اینها می گفتند که «فلانی، جان اش را برداشت و رفت»؛ این روزها اما می گویند که «طرف، ما تحت اش را برداشت و رفت!» این معنا را فدوی، به استناد خبر زیر می گوید:

          * خروج دیپلمات‌های ایرانی از سعودی به مقصد تهران. / العربیه- تیتر

          زیاده ماتحتی نیست!

 

درهم!

          برخی از برادران(1) همینجور می ریزند توی جوراب، و می کوبند به دیوار! از جمله برادر صادق خرازی (2) چنين کرده اند، بشرح زیر و بنقل از خبرگزاری وابستهء فارس که فدوی به چند فراز آن اشاره می کند:

          * اصلاحات و اصلاح‌ طلبی در ایران قابل حذف نیست و اصلاح ‌طلبی را در وجود پیامبر اعظم (ص)، مدینةالنبی در حرکت ائمه هدی (ع) و صلحای تاریخی و در وجود حضرت امام راحل و رهبری می‌بینیم! که در شبستان شیعه درخشیده‌اند.

          فدوی می پرسد که آخر این چه سالادی ست که درست کرده اید، برادر خرازی؟ فکر نمی کنید که یکوقت جنود ظفر ورود ِ مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، شیهه کشان بروند سر وقت مزار اسامیی که در هم  قطار کرده اید و به اتهام اصلاح طلبی، اقدام به نبش قبر فرمایند؟

          و اما ادامهء فرمایشات:

          * باید در حیات سیاسی ایران فعال باشیم و معتقدیم باید به دولت و نظام سیاسی ایران کمک کرد و با این کمک، نشاط جدی ایجاد کنیم و این نشاط در آغاز کار خود می‌تواند، موجب نشاطی شود که آرمان بزرگان این کشور است.

          فدوی در این باب نیز عرض می کند که یکی از آرمان های ستون اربعه، یعنی حضرت امام (ل)، این بود که می فرمود: «ما هرچه داریم از گرَیه داریم»؛ فلذا "شادی" که از آن نام برده اید، در حکم نشر اکاذیب و از مصادق  بارز خروج از خط مالروی حضرت امام (ل) است، که حدّ خودش را دارد!

          و سرانجام و بعنوان تیر خلاص:

          * اربعه یعنی وجود مقدس امام خمینی (ره)، رهبری، قانون اساسی و ولایت فقیه! و هر کسی هر چیز دیگری باشد، قابل نقد است، اما دربارهء این چهار اصل نه اهل مذاکره و نه اهل معامله هستیم و این را با صدای بلند می‌گوییم و این تابلوی ماست.!

          پیرامون این بخش از مهملات داهیانه، و با اغتنام فرصت، ملتمسانه  عرض و بلکه استدعا می کند که اگر واقعاً اهل معامله نیستید، پس "مرحمت فرموده" معاملهء ملت را ول کنید، ثواب دارد، برادر خرازی!، اجرتان با گربهء مرتضاعلی! (3)

______________________________________

 (1) اصلاح طلب و غیر آن از منظر فدوی فرقی نمی کند مانند "صبر و ظفر که هر دو دوستان قدیم اند!"

(2) برادر عروس سید علی خامنه‌ای (همسر مسعود خامنه‌ای) و برادرزادهء کمال خرازی، وزیر خارجه دولت خاتمی- و دبیرکل حزب ندای ایرانیان - خر تو خر را ملاحظه می کنید؟!

(3) فدوی این بخش از فرمایشات زیر را دیگر در بالا نیاورد زیرا جان می دهد برای ستون "کلمات حمار" فدوی! ملاحظه کنید:

            * معتقد هستیم، رمز استقلال ملت ایران و پایداری مردم ما در مواجهه با دشمنان همین چهار اصل بوده است {وجود مقدس امام خمینی (ره)، رهبری، قانون اساسی و ولایت فقیه!} در حالی که اگر کسی بخواهد دیگران را جزو محکمات و مسلمات قرار دهد ما آن را قبول نداریم، زیرا بقیه موارد مورد خدشه و نقد است.

 

آزمون مصور

          این یک مشروب فروشی در تهران - سال 1355 خورشیدی در دوران دانشجوئی فدوی بوده است، بی آنکه در آن زمان بداند که قرار است چه بر سرش بیاید!.. باری- فکر می کنید که  اگر برادران در آن لحظه از زمان و مکان، خدای نخواسته حاکم بودند، جرم/ تکلیف صاحب مغازهء مادرمرده، چه بود؟

          بسیار خوب؛ فدوی ورقهءشما را هم تصحیح کرد. جرم مغازه دار که فقط مشروب فروشی نیست، آن سگ به آن بزرگی را ندیدی که برادران باید با آمپول اسید بجانش بیفتند*؟!

______________________________________________

* آخرین نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار در نامه‌ای خطاب به رحمانی فضلی خواستار اصلاح، به روز رسانی و اجرای کامل دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت سگ های رها شده که مسئولیت آن را دبیرخانه ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در حوزه معاونت امور عمرانی آن وزارت بر عهده دارد، شد. در این نامه با اشاره به اخبار منتشره در مورد استفاده از سم و اسید برای معدوم کردن تعدادی سگ در استان فارس و جریحه دار شدن افکار و احساسات عمومی، بر آمادگی سازمان برای هرگونه همکاری در زمینه تدوین قانون، شیوه نامه و یا دستورالعمل لازم در زمینه رعایت حقوق حیوانات تاکید شده است.

 

تنوع

آیت الله پینوکیو (جنتی- م): کامروز همه ملک جهان، زیر پر ماست!

          عکس بالا دیگر، بقول عوام، boring شده و یا فدوی دیگر از این صندلی آیت الله پینوکیو (جنتی- م) خسته شده است؛ باری، خودِ آیت الله را که نمی شود عوض کرد، زیرا، "قضای آسمان است این و دیگرگون نخواهد شد!"* فلذا دست کم اجازه فرمایید که فدوی، صندلی اش را بوجه زیر عوض کند!

          زیاده پیشنهادی نیست.....

-----------------------------------

* مرا مهر سیه چشمان ز سر بیرون نخواهد شد / قضای آسمان است این و دیگرگون نخواهد شد- حافظ

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند از حیرت، سرِ همه جایش،

اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

          * دیگربان: جبهه دشمن وسیع شده است٬ مخالفان نظام هم در انتخابات شرکت کنند! علی خامنه‌ای از همه مردم ایران درخواست کرد با توجه به وجود «جبهه وسیع دشمن» در مقابل کشور٬ حتی اگر نظام و رهبر آ ن را هم قبول ندارند٬ در انتخابات شرکت کنند.

          حرفا میزنه "رهبر چشا میره مغز سر!

 

          * خامنه‌ای: گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رای دهند، نه‌اینکه بروند مجلس! /بی.بی.سی

          فضولی فدوی: بقول عوام، how about  که گوسپندان مورد نظر، سر راه، برف بیت هم بروبند، برادر رهبر؟!

 

          * حسن روحانی: برای ما خیلی مهم است که به دنیا، هم در زبان و هم در عمل، اعلام کنیم که تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوق‌های انتخاباتی است! / انتخاب

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * ايضاً روحانی: همه باید به فکر پیروزی نظام اسلامی و کشور در این انتخابات باشیم./ العربیه

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * یک نماینده مجلس ایران گفته است که گروهی از نمایندگان فعلی مجلس که ار سوی هیئت‌های نظارت شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند، با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار کرده و خواستار دخالت او در حل این موضوع شده‌اند. / بی.بی.سی

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * سید حسن خمینی: تیغ جریان متحجر، تا آخر در جگر امام ماند! تدبیر

          حرفا میزنه قیصر،چشا میره مغز سر!

 

          * هاشمی رفسنجانی: مرد‌‌م عاشق امام(ره) و‌‌ مقام معظم رهبری هستند! / وقايع اتفاقيه

          حرفا میزنه "اکبر چشا میره مغز سر!

 

 

          * متهم به آزار جنسی دو خواهر: جن‌ها تجاوز کردند!/ شفاف

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * رئیس دانشگاه فنی حرفه ای: می توانیم در طراحی مد و لباس کشور نخست منطقه باشیم./ پارسینه  

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * تعرض به سفارت عربستان از آن سوی مرزها بود!/ حسین(ع) ذوالفقاری، معاون وزیر کشور

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * مخبط الاسلام والمسلمین سید داود موسوی، امام‌جمعه شهرستان محمودآباد: با وجود موج اسلام‌ ستیزی و جریان فکری مسموم داعش، هنوز دین اسلام هم‌چنان به عنوان والاترین ارزش انسانی برای نجات جوامع بشری مطرح است.

           حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * ...علاوه بر چند کشور دیگر مثل ترکیه و قطر که آنها هم حامی تروریست‌ها هستند، بقیهء کشورها، اصلاً در جایگاهی نیستند که عددی به حساب بیایند! و کشورهایی که بیشترین مبارزه را با تروریست‌ها دارند مثل ایران و سوریه و عراق در این لیست قرار ندارند! / کیهان دارالخرافه

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

          * سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: نگرانی غربی‌ها از چند سانتریفیوژ ما نیست بلکه آنها از تفکری نگرانی دارند که فعالانه هر روز غنی‌سازی و تکثیر می‌‌شود!./ کیهان دارالخرافه

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

خر سواری هم،عالمی دارد!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

خارج از نوبت: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که چفیه و کلاه کرده و  برحسب موضوع، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف، به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

          * هاشمیان: از ساکنین شمال شهر تهران هستم. روز جمعه به اتفاق خانواده به پارک قیطریه رفتیم. در این 2 ساعتی که در پارک بودیم از مزاحمت‌های افراد سگ به دست و صدای واق واق این سگ‌ها عذاب کشیدیم. صحبت بنده با مسئولان شهرداری است آیا اجازه می‌دهند بنده یک گوسفند که حلال گوشت است و مزاحمتی هم برای کسی ندارد با خودم به پارک ببرم؟ بنویسید مماشات تا کی و چقدر؟
          فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام بشدت متغیر شده فرمودند بجای این مهملات،  اگر آب کُر دست تان است زمین گذاشته خود را به بیت رسانده و معظم له را در نوشیدن یک قوری زهر که وبال شان شده است، یاری کنید، برادرهاشمیان!.. فدوی قدری اظهار بیضه کرده و از حضور ُپر زورشان استدعا کرد که دستکم اجازه فرمایند که شما در معّیت گوسپند به پارک بروید! که خشم مقدس شان چندان فزونی گرفت که فدوی به هستیِ تُرد خویش شدیداً بیمناک، و با ترس و لرزی قهرمانانه، علت را جویا شد؛ فرمودند حاضرند که سگ لعنة الله علیه را حلال گوشت اعلام فرمایند لکن فتوای قدم زدن با گوسپند در پارک ها را صادر نفرمایند! فدوی همچنان لرز و عرض کرد که هنوز هم ملتفت  فرمایش معظم له نشده است. اظهار مرحمت فرموده، گوش فدوی را سخت پیچانده و فرمودند فدوی هم به این خنگی، براستی که نوبر است! و افزودند  که مرادشان این است که چون در نظر دارند که برای رسیدن به بمب هیدرژنی، از طرح کرهء شمالی* استفاده فرمایند، فلذا با بردن گوسفند به پارک ها موافقت ندارند، زیرا آن زبان بستگان، علف ها را چریده، و دیگر چیزی برای ُامّت باقی نمی گذارند! خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر هاشمیان!

          زیاده وحشتی نیست..

__________________________________________

* دباغ‌زاده و طاهری: مردم کره شمالی به جای سبزی علف خوردند ولی زیر بار زور شیطان بزرگ نرفتند و بمب هیدروژنی ساختند! ولی دولت تدبیر ما همهء هسته‌ای و دستاوردهای شهدا را داد تا کدخدا گره‌ای از مشکلات باز کند ولی پس از قریب به 3 سال دوندگی، جز خسارت و هدر رفتن انرژی و وقت و فرصت و افزایش تحریم‌ها و متلاشی کردن دستاوردهای هسته‌ای چیزی دستگیرمان نشده است!

* پارسینه: یک مداح مشهور، منصور ارضي، موضعی متفاوت در قبال آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی اتخاذ کرد: كره شمالي کار خود را می‌کنند، چرا؟ چون نماینده آنها نماینده‌ای سازش‌کار نیست!

 

و اینک باقی عریضه ها:

ا         * علیمردانی: آیا آقای رئیس جمهور چند نفر اقتصاددان مجرب سراغ ندارد که با ایشان همکاری کنند و بتوانند جلوی کاهش ارزش پول ملی را بگیرند؟ هر روز شاهد گرانی‌های جدید هستیم و ارزش ریال مرتب پایین می‌آید.

          فدوی: اولاً اقتصاددان داشتیم، تمام شد! ثانیاً بقول عوام what are you talking about، برادر علی(ع) مردانی؟ تا آنجا که فدوی می داند، واژهء "ملی" و مشتقات آن، دیری ست که به اهتمام مقام معظم رهبری(ضپ) و توابع، از حیّز انتفاع افتاده و به دیار باقی شتافته است؛ بر این پایه، ما چیزهای بی معنائی مانند ملت، مجلس ملی، پول ملی و از این دست نداریم. واحد پول ما، دیریست که  ریال و حتا دلار، لعنة الله علیه، نیز نیست، بلکه کیلو ست؛ برادر علی(ع) مردانی، محض اطلاع!

 

م         * م- ن: چهار نفر خانم و زائر امام رضا(ع) بودیم که در تاریخ 18 شهریور با قطار...  از مشهد مقدس عازم تهران شدیم. هر چه از رئیس قطار درخواست کردم برای امنیت ما چهار نفر خانم فکری بکند بدتر روی دندهء لج افتاد و فتوی داد حضور دو مرد در داخل کوپه خانم‌ها اشکال شرعی ندارد. خدا را شاهد می‌گیرم که بیش از نیمی از مسیر را داخل راهرو قطار سپری کردیم بلکه رئيس قطار عذاب ‌وجدان پیدا کند.!
  ح          * حیدری: قطار شماره... درجهء یک در تاریخ 94/6/16 ساعت 10 صبح تهران - مشهد متاسفانه برای ادای فریضهء مغرب و عشا در هیچ ایستگاهی توقف نکرد. وقتی درخواست شد اعلام کردند که ساعت 11 شب بروید حرم بخوانید! هر ساله اجلاس نماز برگزار می‌شود و این همه دین به اقامه نماز اول وقت تاکید کرده است. به جای آن روند معکوسی در مجموعه‌های وابسته به دولت دیده می‌شود!

(کيهان دار الخرافه: شماره قطارها در دفتر روزنامه محفوظ است.)         

         فدوی هر دو عریضه را، بدلیل ضیق وقت و تشابه موضوع، یکجا بر رسیده و عرض می کند که قطارهای مزبور، لعنة الله علیه، کلاً از مصادیق بارز تهاجم فنی اند!، هم از این روست که پیوسته از ریل امام(ل) خارج می شوند!؛ فلذا احوط آن است که شما نیز، بعنوان قصاص، روزی 5 نوبت، ترمز اضطراری قطار را بعنوان سیفون بکشید، خواهر م- ن و توابع! ضمناً برادر حیدری! اصلاً  شما از مقام مختصر رهبری(ضپ) در سال های پیش از انقلاب شکوهمند که کمتر نیستید که بمنظور ادای فریضهء نماز، خود را از پنجرهء قطارِ در حال حرکت، به بیرون پرتاب می فرمود و به فضل الهی، زنده ماند.

 

ا         * 6048---0935:  لجام گسیختگی فرهنگی و رواج ابتذال و بدحجابی و پوشش‌های نامناسب حضور در خیابان را برای مؤمنین تنگ کرده است. انسان شرم می‌کند از خیابان های برخی از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ کشور عبور کند. متولیان فرهنگی چه بسته هائی را برای حل اين معضل در کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تهيه کرده اند؟

          فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد؛ لکن  پیش از آن، یادآوری یکی دو نکته شاید خالی از ضرر نباشد! فی المثل، مشکل شما یک راه حل بسیار ساده و دم دست دارد؛ پیرامون اینکه، بدحجابی " خیابان را برای مؤمنین تنگ کرده است" شما می توانید که "خیابان" را رها کرده، و شیهه کشان، به "بیابان" بروید که جایگاه مؤمنین نخستین و کلاسیک است و عمر شریف را همانجا و  هر چه زود تر پایان برسانید. در مورد" بسته‌ها "ی درخواستی، مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دسته جمعی فرمودند:  اسسسب!!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند "اسسسب"، به تکرار "س"، ضمیمهء آروغ است و منظورشان این است که اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ فرمودند: بسمه تعالی- محتوای بسته ها را هنوز دقیقاً نمی دانند، لکن هرچه هست، بیگمان قابل انفجار خواهد بود، برادرفدوی!.. خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را، با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 6048-0935!

 

          * 8895---0919: آن چیزی که از این دولت بعد از 2 سال مذاکره هسته‌ای تعجب ‌برانگیز می‌باشد جابه‌جا کردن جایگاه دوست و دشمن است. این آقایان واقعاً دشمنان را دوست و نیروهای انقلابی و دلسوز کشور را دشمن گرفته‌اند.

          فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، تعیین جای دوست و دشمن، پیش از انقلاب شکوهمند، با "مخمل"، میمون دست آموز دستیار "قاطبه"ء گرامی، در آن بنگاه شادمانی کذائی بود، الان با کیست؟!

 

          * دهقانپور:  بهتر است نام برجام را «برجان» بنامیم. یعنی «برنامه جامع نفوذ» برای انحراف انقلاب اسلامی از آرمان‌هایی که برای به دست آوردن آن هزاران شهید تقدیم کرده است!

          فدوی: خدا مرگت دهد"دهقان" چه لوسی!*

_______________________________________

* "پور" شما را بعلت ضرورت شعری، دنبال نخود سیاه فرستادیم، برادر دهقان پور!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

۲۲ ژانویة المفرّح سنهء ۲۰۱۶ ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه