خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

26 بهمن 1394 ـ 15 ماه فوريه 2016

نوعی احساس

     فدوی نمی داند که چرا هر سال و هنگام تجدید کابوس(1) با حضرت امام (ل)، افزون بر اینکه شدیداً مور مورش می شود، با ملاحظه عکس های شهروندان در مراسم دولتی مذکور، احساس می کند که عده ای زندانی را برای هوا خوری، به حیات خلوت زندان آورده اند!.. نگاه کنید:

     خوانندگان محترم ضدانقلاب هم آیا با فدوی در این احساس شریک اند، یا احساس دیگری دارند؟!

13 فوریه 016

--------------------------------------------

(1) خاک بر سر این تایپیست سر به هوای هزل داتکام بکنند که پیوسته آنجای فدوی را با شاخ گاو مُدّ ظله العالی در می اندازد؛ لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی " تجدید کابوس" را "به تجدید میثاق"  اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

مقابله

     آخر ضدیت با برادران هم طول عرضی دارد! همینطوری که نمی شود!؛ منظره ای که در پی می بینید، منحصر به جامعهء شکوهمند اسلامی ما نیست و در بلاد کفر هم بکرات ملاحظه می شود، تنها اختلاف جزئی که در این میان ملاحظه می شود، انگیزه است که در بلاد کفر، محاصره و دستگیری جنایتکاران، مجرمین و بزهکاران است و در جامعهء شکوهمند اسلامی، حمله به جشنواره ای که تازه، جسارت است، از لحاظ وزارت ارشاد هم گذشته است! این هم سند منگوله دارش :

     * خبرگزاری فارس: گشت ارشاد به کاخ جشنواره آمد! در حالی که سی و چهارمین دوره از جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است گشت ارشاد برای کنترل حجاب خانم‌ها و آقایان در کاخ جشنواره حضور پیدا کرد. بر پایه این گزارش از روز گذشته این ورودی خانم‌ها و آقایان جدا شده است و در هنگام ورود کیف‌ها نیز کنترل می‌شود.گویا پیش از حضور گشت ارشاد هماهنگی صورت نگرفت.

     به فدوی مربوط نیست ها، ولی برخی ناظران هم نظراتی بشرح زیر داشته اند:

     * به نیروی انتظامی پیشنهاد می کنم به آرپی جی هم با خودتون بیارید شاید مدعوین بیشتر بترسن و اهمیت کار شما هم بیشتر معلوم شه!

     * اوايل انقلاب سخت گيري ها در مورد حجاب خيلي بيشتر بود. موهاي دخترها وپسرها را قيچي مي كردند. دست هاي پسرهاي آستين كوتاه را رنگ مي كردند. مانتوهاي دختران به دليل بلندي خيابان ها را جارو مي كرد. ولي هر تلاشي كردند نتوانستند مانند طالبان زن ها و دختران ايراني را درون گوني كنند و مردان و پسران را ريشو. آن بگذشت، اين نيز بگذرد.

     * حضور نیروی انتظامی واقعا شرم آوره

     فدوی برای جوری جنس،عکس های زیر را هم اضافه می کند،تا عیش تان کامل شود!:

     زیاده وحشتی نیست.

 

کسالت

     حال فدوی انگار خوب نیست و گرنه چرا باید اين تیتر بی.بی.سی را که می گويد: «روزشمار انتخابات ایران؛ 26 روز تا رای‌گیری»، اینگونه بخواند: «روزشمار انتخابات ایران؛ 26 روز تا زور ‌گیری!»؟

     زیاده جسارت است.

 

مراحل سه گانهء انتخابات

1

مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه:

بعون الله و بقول شاعر: از جعبه همان برون بیاید که دراوست!

 

2

 

3

     این ضعیفهء سجادیه هم، البته پس از امحاء آراء ملت/ امت در انتخابات، دوباره باید برود توی گونی!

 

جا خالی

     فدوی از معرکه هائی که مؤمنین و مؤمنات، بویژه پیاده نظامی که در رکاب برادر حسین(ع) شریعتمداری- که سر بریده می دارد دوست-  شمشیر می زنند،کم تا قسمتی حیرت می کند. اینان جوری بقول عوام  Act می کنند که پنداری اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، که حتا مگس مکتبی هم در ایران اسلامی، بی اذن معظم له نمی پرد،چرخ پنجم درشکه است، و همینطور مظلوم در گوشه ای جلوس فرموده و نان و ماست شان را میل می فرمایند و از هیچ چیز، بویژه آتش هائی که شخصاً بر پا کرده است، خبر ندارد!.. این نمونه ها را می توان روزانه، و بطور کیلوئی در همهء جای جراید شریفهء دارالخرُافه، بویژه کیهان برادر حسين، ملاحظه کرد که فدوی یکی دو مستوره را برای جوریِ جنس، می آورد:

     * نراقی: بر اساس آنچه از مصاحبه تلویزیونی رئیس‌ جمهور محترم متوجه شده‌ایم زمان بهره‌ برداری از توافق تا چند ماه دیگر است. با این حساب بررسی مجلس و شورای امنیت ملی بی‌فایده است و عملاً هیچ کس اجازه ندارد در اصلاح و یا رد توافق عملی انجام دهد. آیا عبور از خط قرمز نظام که در توافق به وضوح دیده می‌شود و فرمان رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر مبنی بر بررسی دقیق بر توافق قرار است نادیده گرفته می شود؟ اگر مسئولین مجلس یا هر ارگان دیگری ایرادات قانونی و متقن و حقوقی بر توافق داشته باشند که دارند تکلیف چیست و چگونه می‌توان آن را اصلاح و یا رد کرد؟

     * 5434---0912: اگر توافق خوبی بین ما و 5+1 منعقد شده پس چرا برخی‌ها می‌خواهند مجلس را دور بزنند؟ چرا اجازه نمی‌دهند در این برهه حساس تاریخی مجلس و نمایندگان تصمیم بگیرند؟ باید در مجلس موافقان و مخالفان صحبت کنند و سپس رای ‌گیری علنی شود.

ا     * 0913---1442: به عنوان کارشناس علوم سیاسی، دولت تدبیر و امید را نصیحت می‌کنم که در کشور امام زمان(عج) سرکوب منتقدان دلسوز جایگاهی ندارد. بگذارید مردم آگاه شوند و خود تصمیم بگیرند.
   ا     * استادی: از کیهان خواهش می‌کنم از موضع خود در خصوص برجام عدول نکند، بالاخره ملت باید از کانالی بفهمد چه دارد بر سرش می‌آید
.

ا     * 0912---1026: آقای رئیس‌جمهور قبل از توافق هسته‌ای و صدور قطعنامه  پیشنهاد رفراندوما  هسته‌ای را داد ولی الان می‌گوید نیازی به طرح موضوع در خانه ملت نیست و همین کاری را که دولت انجام داده باید همه بپذیرند و در برابر آن تسلیم بشوند. آقایان خودشان می‌برند و می‌دوزند و دیگران را هیچ کاره می‌پندارند!
     همانگونه که ملاحظه می کنید،همه جا عامل و البته آتش بیار معرکه که "معظم له" باشد، غایب است و عملهء بیت باید جورشان را بکشد.!
ه

     زیاده جسارت است.

 

ایراد ناوارد

     فدوی در مرور خبرهای امشب، به نظر مغرضانه ای برخورد که طاقت نیاورد که آن را با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود بقول عوام share نکند:

     * غلامعلی حدادعادل: هنوز یک نتیجهء مثبت هم از پسابرجام ندیده ایم. /انتخاب

     درست است که فدوی میانهء چندان خوبی با برادران ندارد، لکن این دلیل نمی شود که چشم اش را بروی نتایج شگفت انگیز "برجام" گرامی ببندد و از خطای دیدِ برادر کلب آستان علی(ع)، در این باب بگذرد. فلذا فدوی یک فقره نتیجهء مثبت را، برای رو کم کنی، شدیداً در پی می آورد. تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

     زیاده نتیجه ای نیست..

 

تبعیض

...همینطور است، دنیا دنیای پارتی بازی ست. خوانندگان محترم ضدانقلاب یکوقت تصور نکنند که این پدیده منحصر به جامعهء شکوهمند ماست؛ خیر چنین نیست و جاهای دیگری هم البته  رخ می دهد و توی شلوغی،حق حضرت آقای ما را روز روشن می خورند؛ ملاحظه کنید:

     * دویچه وله: بنیاد سوکارنو در اندونزی در نظر دارد جایزهء صلح خود را به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اهدا کند(1)

     البته فدوی قبول دارد که برادر "کیم جونگ اون"، دیکتاتور محترم کرهء شمالی، در قلع و قمع مردم  دارای کمربند مشکی ست(2) لکن در تنبیه ملت به گرد نعلین حضرت آقای ما نمی رسد و، بر این پایه، جایزهء مذکور حق حضرت آقای ماست نه او..، نه؟

__________________________________________

(1) جوایز صلح بنیاد سوکارنو در گذشته به افرادی چون مهاتما گاندی، رهبر صلح‌طلب هند، یا آنگ سان سوچی، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح اهدا شده است. کیم جونگ اون اما رهبری است که به برخورد شدید نسبت به زیردستانی که وفاداری‌شان را به او ثابت نکردند، مشهور است./ همانجا

 (2) رهبر جوان کره شمالی در جریان تصفیه خونین درون حزبی، شوهر عمه‌و چندتن از اطرافیان او را اعدام کرد و پس از این اقدام، شوهر عمه‌اش را جزء "جناح ضدانقلاب" خواند و گفت تصفیه "جناح ضدانقلابی و ضدحزبی" وحدت درونی حزب حاکم بر کشور را "صد برابر" تقویت کرده است. /همانجا

 

تهدید

     براستی برادران، کثرالله امثالهم، پیش خودشان چه فکر می کنند؟ چرا تصور می کنند که ما از آن بیدهائی هستیم که به این بادها می لرزیم؟ اینها را فدوی بی تعارف، به حساب تهدید می گذارد. اصلاً از اینها گذشته، مگر برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف  نفرمود: "هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکنید"! خب چرا می کنید؟!(1)

     فدوی از اینکه نتوانست بر خشم خویش مسلط بشود، پوزش می طلبد، چه کند تهدید را بر نمی تابد، بویژه از نوعی که در پی می آید:

     * معاون اول حسن روحانی می‌گوید امکان ندارد در نظام جمهوری اسلامی بابک زنجانی دیگری تولید شود!/ رادیو فردا

     بقول عوام،so what? ،  "ما را ز سر بریده می ترسانی"؟  کمر ملت یک لا قبا سال ها به اهتمام مقام معظم رهبری(ضپ) (2) زیر بار کاغذ پاره ها (تحریم ها- م) شکست، خب این هم روش! اصلاً مهم نیست، ما  با همین یکی می سازیم، برادر معاون!

     زیاده تهدیدی نیست.

_________________________________

(1)  آن هم  روز روشن در فرودگاه جدّه! و در انظار سایر زوّار..، ببخشید حرف،حرف می آورد دیگر!

(2) (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست.

 

فارسی شکر است!

     فدوی در صفحهء نخست سایت گرامی گویا آگهی زیر را دید و حیران ایهامی شد که در جمله نهفته است، شما هم ملاحظه کنید:

     * "حراج خودروی فراری پرنسس ثریا!

     زیاده ایهامی نیست.

 

زبانزد

     پنداری آن زبانزد معروف و اندکی مستهجن، در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، بعون الله و البته به اهتمام برادران، کثرالله امثالهم، کاربردی مستمر یافته است!. آن زبانزد مذکور چنین است: «چه فکر می کردیم،چه شد!» که نمونه های فراوان اش را ملتِ همیشه بخاک و خون خفته، از اندکی پس از فرود اضطراری حضرت امام(ل) از کُرهء ماه به ایران سابق تاکنون، بطور پیوسته تجربه کرده و می کند. نمونهء تازه اگر بخواهید، خبر نگران کنندهء زیر است:

     * دویچه وله: طرح اعطای تابعیت به "رزمندگان و مجاهدین غیر ایرانی". شماری از نمایندگان مجلس طرحی آماده کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی اعطای تابعیت ایرانی به حامیان خارجی جمهوری اسلامی را تسهیل می‌کند. مرکز پژوهش‌های مجلس برای رفع ایرادهای این طرح پیشنهادهایی داده است. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هفته گذشته اظهار نظر کارشناسی خود دربارهء "طرح اصلاح ماده 980 قانون مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی" را منتشر کرد. مطابق نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها، که متن آن در پایگاه اطلاع‌ رسانی این نهاد منتشر شده، این طرح "در صدد تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان و مجاهدان غیرایرانی است كه در مسیر نبرد حق علیه باطل شركت نموده یا نخبگانی كه در صدد خدمت به جمهوری اسلامی هستند." کارشناسان مرکز پژوهش‌ها معتقدند از آنجا که "تکریم کسانی که به هر نحوی در مسیر اهداف انقلاب اسلامی جنگیده‌اند امری است لازم" کلیات پیشنهاد اعطای اقامت دائم یا تابعیت به این افراد "مورد تائید می‌باشد." به نظر این کارشناسان، طرح پیشنهادی نقص‌هایی دارد که یکی از آنها محدود بودن گروه‌های هدف به "مجاهدین در راه حق و نخبگان" است.

     تا اینجای خبر حاکی ست که پنداری ملت شل و پل دیگر از نفس افتاده، و برادران بناگزیر باید، مابه التفاوت را ازميان "رزمندگان و مجاهدین غیر ایرانی" که بعبارت دیگر همان مزدوران هستند، تأمین فرمایند! باری، فدوی به اصلاحیه ای که در راه بود دل بسته بود، که آن نیز بشرح زیر از آب در آمد:

     * نهاد پژوهشی مجلس بر این نظر است که افرادی نظیر "خانواده شهدای غیر ایرانی، جانبازان غیر ایرانی،‌ همكاران ویژه نهادهای انقلابی" نیز باید به فهرست گروه ‌های هدف افزوده شوند!..

     که فی الواقع، ترجمهء همان زبانزدی ست که آغاز مقال گفته آمد؛ یعنی: چه فکر می کردیم، چه شد!

     زیاده زبانزدی نیست.

 

آگهی مجلس ترحیم

     با نهایت تأسف و تألم، درگذشت تروریست ناکام، مجاهد نستوه، فخر الاسلام و زبدة المحققین العظام، مجتهدالزمان، ملاذ الانام، برادر ملا عمر(ل) را به آگاهی عموم مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم،  در قلمروی اسلام عزیز می رساند. از خدمات آن فقیه عالیقدر همین بس که آن بزرگوار "در طول زمامداری خود در افغانستان و پس از اشغال این کشور در سال 2001، جنایات زیادی را در حق غیر نظامیان افغان مرتکب شده و زنان و کودکان بسیاری را در خیابان‌ها با انفجار بمب و حملات تروریستی کشته بود".*

 مراسم سوگواری آن روحانی جلیل القدردر بلاد اسلامی برگزار خواهد شد. 

خانواده های داغدار:

برادر ابوبکر بغدادی - بیت مقام معظم رهبری، ضاعف الله پرستاته و توابع - برادر سید حسن نصرالله - برادر خالد مشعل، برادر بشار اسد، سایر ماجراجویان محترم خاور میانه و کلیهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، به ترتیب ریش و سایر خانواده های وابسته

     فدوی نيز مصیبت وارده را، بعموم آدمخوران محترم خاورمیانه شدیداً تسلیت عرض کرده و بقای عمر بازماندگان را، در آزار و ایذای مردم به سود اسلام عزیز، از درگاه خداوند متعال آرزو مند است.

فاتحه، مع الصلوات!

______________________________________

*تازه ترین اقدام خداپسندانه: مقامات افغانستان می‌گویند جنگجویان طالبان که یونیفورم پلیس به تن داشتند، 15 سرباز پلیس را در ولایت جنوبی هلمند کشته اند./ بی.بی.سی

 

     * -کاظم صدیقی٬ امام جمعه تهران : تحریم نعمت بود، قدر آن را ندانستیم! / دیگربان

     * روحانى "امنیت در مذاکرات اتمی" را نتیجهء دخالت ایران در عراق و سوریه دانست!/ العربیه.

 

     * محسن قرآئتی، رئیس ستاد اقامهء نماز ایران، می‌گوید که شعار «مرگ بر آمریکا» شعار سیاسی نیست و ریشه در آیات قرآن دارد!/ العربیه.

 

     * گروهبان گارسیا (سرلشکر فیروزآبادی- م): آمریکا بر اسب وحشی، لنگ و بیمار سعودی‌ها سوار است!/ آخرین نیوز

 

     * رهبر معظم انقلاب: اگر مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم!/ انتخاب

 

     * محمد(ص) امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران: به کسی رأی بدهید که موسی زمان را قبول دارد/ دیگربان

 

     * شیخ عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی، با انتشار فتوایی بازی شطرنج را ممنوع و "حرام" دانست. عالی‌ترین مقام مذهبی عربستان سعودی شطرنج را مصداق "قمار" و باعث "اتلاف‌وقت و پول" دانست. او همچنین مدعی شد شطرنج به "نفرت و دشمنی" دامن می‌زند./ دویچه وله

 

     * رهبر معظم انقلاب: ایستادن بانوی ورزشکار بر سکوی قهرمانی با حجاب کامل اسلامی افتخاری بالاتر از قهرمانی است. /آخرین نیوز

 

     * مخبط الاسلام والمسلمین،علم الهدی: وقتی خانمی با ظاهری نامناسب بر روی سکو می‌رود که مدال اش را به او اهدا کنند آنگاه یک داور هندی مدال را بر گردن او انداخته و پرچم ایران را بالا ببرند این ننگ جهان اسلام است./ انتخاب

 

     * جعفر شجونی، عضو جامعهء روحانیت مبارز تهران، با اشاره به سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گفت که شورای نگهبان مدیون خمینی نیست و همه مدیون حضرت نوح هستیم. / العربیه

 

     * رئیس قوهء باه (قضائیه – م) در ساری: درسته که 15 میلیون پرونده داریم اما نظام ما در جهان نمونه است! / پیک نت

 

     * مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران وضعیت اسباب ‌بازی در کشور را نگران ‌کننده خوانده و خواهان جمع ‌آوری اسباب ‌بازی‌ هایی شده که ذهنیت کودکان را به خطر می‌اندازد./ بی.بی.سی

 

     * 2770---0912 : اکنون مردم منتظر هستند که بعد از اجرایی شدن برجام مشکل کمبود آب رودخانه‌ها که آقای رئیس‌جمهور آن را به تحریم‌ها ربط می‌دادند حل شده و رودخانه‌های کشور همه پر از آب بشوند.

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

     * عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: دربند، محله هرندی پولدارهای تهران است؛ رستوران‌های موجود در این محدوده به پاتوق‌هایی تبدیل شده که در آنها به راحتی مواد الکلی و مخدر عرضه می‌شود./ تسنیم

     تحشیهء فدوی: درست است که فدوی آن دو فقره " پ" معروف را ندارد،(پول و پارتی - م)، لکن دل که دارد! فلذا لطفاً بجهت فدوی نیز، یک میز و یک فقره شلاق رزرو بفرمایید؛ اجرتان با گربهء  مرتضاعلی(ع)

    

     * روحانی: اگر تنها یک جناح باید باشد، دیگر چرا انتخابات برگزار کنیم؟/ العربیه

     تحشیهء فدوی: والله، برادر کلید الاسلام، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام، آآآآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی سی و چند سال است که به تکرار، همین را می گوید، لکن کو گوش شنوا؟ شما که آخوندید بگویید، بلکه افاقه کند!

 

     * یک مرد ایرانی-آلمانی، زن جوانی را جلوی قطار انداخت و سبب مرگ او شد/ دویچه وله

     تحشیهء فدوی: یک عمر ما جهان سومی ها متهم بودیم که آداب دنیای مدرن امروز را نمی دانیم، حال که یکی از ما قاعدهء معروفِ بقول عوام lady is first را رعایت کرده، با آنکه در هامبورک گرد و خاک پیدا نمی شود، این همه گرد و خاک راه انداخته اند!، ضد خارجی ها!

 

     * محمد(ص) علی(ع) موحدی ‌کرمانی، در خطبه‌های نماز جمعه 25 دی ‌ماه 94: مجلس آینده تابع ولی فقیه باشد! / دویچه وله

     تحشیهء فدوی: بقول عوام: don’t worry! زیرا: 

بیت

مرا مهر«بزرگ آقا» ز دل بیرون نخواهد شد

قضای آسمان ست این و دیگرگون نخواهد شد!

 

     * پیکر 4 شورشی حوثی یمنی که برای درمان به ایران منتقل شده بودند و در بیمارستانی در تهران فوت کردند، صبح روز پنجشنبه (30 دی، برابر 21 ژانویه) در آمل تشییع و در این شهرستان به خاک سپرده شد. سردار سید محمد باقرزاده، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به رسانه‌های ایرانی گفته که برخی از مسئولان وزارت امور خارجه ایران فشار آورده بودند تا این مراسم انجام نشود. او گفته وزارت امور خارجه حتی قصد داشته مانع انتشار پوستر مراسم و پوشش اخبار آن در رسانه‌ها شود. باقرزاده (عین الله!- م) افزوده است که خاکسپاری 4 شهروند یمنی با اجازهء علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صورت گرفته است. این مقام در تشریح دلایل مخالفت وزارت امور خارجه با این خاکسپاری، احتمال افزایش تنش میان ایران و عربستان را برشمرده است.

     تحشیهء فدوی: یعنی چه؟ این چه فرمایش مهملی ست؟ پس کجا دفن شوند؟ اینها از بستگان سببی مقام معظم رهبری(ضپ) هستند، برادر دویچه وله!

 

     * آیت‌الله دستغیب: آقایان فقهای شورای نگهبان! تا کی می‌خواهید مردم را از اسلام فراری دهید؟ / کلمه

     تحشیهء فدوی: تا انقلاب مهدی(عج). این هم آخر کاری داشت که مزاحم  شدید، برادر سیدعلی‌(ع) محمد(ص) دستغیب!؟

 

     * رئیس سازمان بسیج: جان کری غلط کرد تشکر کرد. / دویچه وله

     تحشیهء فدوی: بله؟ حالا دیگر کارت بجائی رسیده که پا در نعلین حضرت امام(ل) می کنی، برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی؟!

 

     * در ماه‌های گذشته، انتشار خبر ساخت روباتی برای امیال جنسی انسان سر و صدایی به پا کرد و کارزارهایی در دفاع یا مخالفت با آن ایجاد شد. کارشناسان، مدافعان و مخالفان این اقدام با حضور در رسانه‌ها به دفاع یا نقد این روبات‌ها پرداختند و سعی داشتند به این سوال پاسخ دهند که آیا در ادامه این روند قرار است روبات جانشین بشر و شریک جنسی یا عاطفی او شود؟ سازندگان گفته بودند که در سال جدید میلادی – 2016 – این روبات‌ها به بازار عرضه خواهند شد. / رادیو زمانه

تحشيهء فدوی: فدوی در نظر دارد که با هماهنگی برادران، یک دورهء آموزشی صیغه برای روبات سازان خاج پرست دایر کند تا رستگار شوند، برادر زمانه!

 

     * وزیر فرهنگ و ارشاد از فاطمه معتمدآریا به عنوان هنرمندی "برجسته و خوش‌نام" یاد کرد و گفت اقداماتی را که توسط عناصر خودسر در کاشان نسبت به ایشان انجام شده، تایید نمی‌کند. جنتی اضافه کرد که سالار عقیلی نیز مشکلی ندارد. / دویچه وله

     تحشیهء فدوی: فدوی تا کنون براین باور بود که فی المثل سالار عقیلی، هنرمند "بی مسأله"ای ست لکن پس از ملاحظهء دفاع بالا، مطمئن شد که که "مسأله" دارد!

 

     * دادگاه انقلاب گرگان، مرکز استان گلستان در ایران، طی چند روز گذشته 24 شهروند بهائی را بنا بر اتهاماتی نظیر عضویت در تشکیلات غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام در مجموع به 193 سال زندان محکوم کرده است. / بی.بی.سی

     تحشیهء فدوی: اصلاً خبرخوبی نبود؛ یعنی برادران، 193 سال دیگر هم هستند؟!

 

     * آیت‌الله خامنه‌ای خواستار همکاری امنیتی ایران و چین شد. / دویچه وله

     تحشیهء فدوی: ملت یک لا قبا، همین یک فقره جنس را کم داشت!

 

     * 0291---0918 :  گزارش دلسوزانهء تیم دکتر جلیلی از ماهیت برجام، یعنی محرومیت ایران از حق مسلم هسته‌ای، جلوگیری از یک فاجعه در آینده است. از هر کس هر کاری که برمی‌آید باید ورود پیدا کند و نگذاریم گاوچرانان آمریکا مسیر پیشرفت ایران را با برجام متوقف کنند.

     فدوی: برادر 0291---0918، برادر 0291---0918،!، چرا زنجیر پاره کرده اید؟ اینکه شما از هر کسی خواسته اید که ورود پیدا کند، عرض می کند که  لازم نیست زیرا مقام معظم رهبری، بقول عوام already "دخول" فرموده اند، دیگر چه جای نگرانی ست؟!

 

     * طباطبائی- قم: انتقاد از برجام افشای چهره خیانت‌بار آمریکاست. چرا دستگاه دیپلماسی و بعضی نمایندگان نگران از انتقاد هستند و منتقدین را مورد اهانت قرار می‌دهند. آیا از معرفی چهره خبیث آمریکا باید نگران شد!

     فدوی: برادر طباطبائی!، برادر طباطبائی!، شما هم چرا بیخودی زنجیر پاره کرده اید؟ آیا کاپیتان تیم برجام، یعنی مقام معظم رهبری(ضپ)، معاذالله، بیضه تین شما هم نیست؟

 

     * 4145---0912: چرا باید کیفیت اتومبیل پرایدی که 24 سال قبل در کشور تولید شده از پراید تولید امسال بهتر باشد. در حالی که باید با گذشت زمان صنعت خودرو سازی قوی‌تر بشود. چرا برعکس است؟ چه دستی تولید داخلی را هر روز به عقب‌تر می‌راند؟

     فدوی: مراتب در اوقات شرعی، از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند پراید هم مانند سایرین، دنده عقب دارد. خب بقول عوام so what?

 

     * نوری: به عنوان زائر اربعین، از مسئولان شهرهای مرزی مثل مهران واقعاً گله دارم چرا که بابت پارک اتومبیل بنده در پارکینگ به فاصله 16 کیلومتر تا مرز مبلغ 25 هزار تومان پول گرفتند ولی هنگام برگشت تمام ماشین‌ها به امان خدا رها شده بود و اتومبیل‌ها همه در داخل گل افتاده بودند و از هیچ مسئولی خبری نبود. جالب اینکه پای برگه پارکینگ مهر رستوران وجود دارد. فرماندار و شهردار مهران واقعاً چه جوابی دارند بدهند.

     * 2546---0919: هیچ نماینده‌ای از سوی دولت ایران در فرودگاه نجف عراق وجود نداشت که از حقوق زائرین دفاع بکند. در نتیجه از هر مسافر 20 دلار به عنوان هزینهء فرودگاه دریافت می‌کردند و به اعتراض زائرین توجه نداشتند.
     فدوی: هر دو مورد، بدلیل تشابه موضوع و ضیق وقت، در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، در فاصلهء دو قیلوله، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند: اسسسب!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمود "اسسسب "به تکرار"س"، ضمیمهء آروغ است و مخفف آن زبانزد است که می گوید اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل، مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد. در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت،
ناگهان و با تغیربسیار فرمودند: بسمه تعالی- شما با اباعبدالله(ع) معامله کرده اید، این مهملات دنیوی چیست که نشخوار می کنید، برادر نوری و توابع!؟

 

  و   * فخرالساعه، جانباز انقلاب: وقتی آمریکا با عوامل مزدور خود در منطقه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهایی چون سوریه، یمن و عراق را نقض و به خاک این کشورها تجاوز کرده و جنایت می‌کنند تنها راه، مقاومت این کشورها در برابر تجاوز است. باید به متجاوزین دوره‌ گرد مثل دولتمردان فعلی ترکیه درس عبرت داد و آنها را از کرده خود پشیمان ساخت.

     فدوی:  بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

     * 2644---0916: چرا در تمام عملیات‌های(!) تروریستی داعش در کشورهای غربی کسی زنده دستگیر نمی‌شود و همه تروریست‌ها توسط پلیس کشته می‌شوند. آیا به این دلیل نیست که نمی‌خواهند مسائل پشت پرده این حوادث از قبل طراحی شده برای افکار عمومی روشن شود؟

     فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد؛ لکن پیش از آن، و تا شما سری به دکتر بزنید، یاد آوری یکی دو نکته، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضد انقلاب هم نشنود، خالی از ضرر نیست و آن یادآوری این نکته است که شرکت برادران حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) در اینگونه عملیات، شهادت است و لاغیر و  پس از قتل عام مردم بیگناه، بد شانسی ست اگر زنده بمانند، برادر 2644---0916!

 

     * 8327---0913: آقای ربیعی وزیر کار و تعاون اجتماعی گفته ساعت مفید کار کارگران کشور دو ساعت می‌باشد. عرض ما این است که خداوکیلی و راست و حسینی به مردم بگویند ساعت مفید کار ایشان و همکاران شان در دولت چقدر است؟

     فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند: بسمه تعالی، بقول عوامto be honest  with you ، چهل و پنج دقیقه، برادر 8327---0913!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

 سیزدهم فوریة المشجرسنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه