خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

24 اسفند 1394 ـ 14 ماه مارچ 2016

اصلاحیه

       هر چند جامعهء شکوهمند اسلامی ما، بنا بر اظهار حضرت امام(ل)، یک جامعهء بی طبقهء توحیدی ست، لکن طبقهء متوسط به پائین، به اهتمام سایر حضرات به مشقت و زندگی قسطی خو کرده اند؛ در همین راستا، فدوی فی المثل با خانه یا ماشین قسطی، بقول عوام  already آشنا بود، لکن امروز و در مرور جراید شریفهء دارالخرافه، به استناد خبر بهجت اثری که در پی می آید، دریافت که لیست اش مبالغی قدیمی و ناقص است. لذا، فدوی آتش به مال اش زده و می گذارد تا خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز لیست خود را به حساب وی، بقول عوام up to date فرموده و لذت اش را ببرند! و من الله التوفیق:

       * رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار به تسنیم خبر داد: فروش قسطی آجیل به کارمندان

       زیاده پیشنهادی نیست..

 

سیاست نادرست

       در خبرها آمده بود که برادر محمد(ص) خاتمی، متخلص به  سید خندان، از شرکت در مراسم عروسی صبیهء برادرمیرحسین(ع) موسوی و خواهر زهرا(س) رهنورد،بشرح زیر منع شده است:

       * دویچه وله: ماموران امنیتی با حکم دادستانی از حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در مراسم عروسی دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد جلوگیری کردند. خاتمی گفت به‌رغم این حادثه "دلش با عروسی است" که پدر و مادرش در حصر به سر می‌برند.

       این رویداد البته در محافل اصلاح طلبان بازتاب ملیحی نیز داشت و به حاکمیت نیز یواشکی، انتقاداتی شد! اما فدوی، بعنوان عنصری شدیداً اصولگرا، بر این باور است که، با اتخاذ سیاستی درست، جلوی اینگونه مشکلات را، بی آنکه آسیبی به وجههء مفقودهء حکومت اسلامی درونمرزی (برونمرزی = داعش- م) بزند، براحتی می شود گرفت.  فدوی البته بخیل نیست و راهکار خود را بقول عوام for free در خدمت و اختیار عملهء بیت قرار می دهد. باری- احوط آن بود که صبیهء مذکور را نیز به حصر والدین گرامی، ضمیمه می کردند و در این صورت دخترک امکان ازدواج نمی داشت و، به تبع آن، برادر محمد(ص) خاتمی هم ناگزیر به خروج از خانه نمی شد؛ گزمگان بیت نیز نیازی به ممانعت از خروج  وی از خانه نمی شدند؛ به همین سادگی!

       والسلام، حصر مُستدام!

نقد پارلمانی

       نمایندهء پارلمانی فدوی از ُامّ القراء، گزارشی را با قید 72 فوریت مخابره کرده است که کم تا قسمتی از آن را در پی ملاحظه می کنید. لکن حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند که اگر راست اش را بخواهید، فدوی اگر نه بسیار، دستکم برخی از اوقات، برخورد با بعضی برادران را نپسندیده و در شأن ضد انقلاب شکوهمند اسلامی مان، نمی داند. نمونهء دم دست اگر خواسته باشید، بلوائی ست که پیرامون اظهارات اخیر برادر نادر  قاضی‌پور، نمایندهء محترم حکومت از ارومیه، براه انداخته اند. این هم مستوره ای از اعتراضات البته بی پایه و اساس:

       * جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ء ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ و همچنین حجت الاسلام سید‌ مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه د‌ر خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد‌ه و گفته: «گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان ‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است ولی باید‌ حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایستهء یک جامعه‌ اسلامی نیست».

       یعنی چه  آقا؟ عیب می جمله بگفتی،" ضررش" نیز بگوی! دوستان بی آنکه جهت درک و دریافت راز و رمزهای فرمایشات حکیمانهء ایشان اندکی تأمل نمایند، چشم شان را بسته، و دهان شان را گشوده اند! آخر زبان بسته مگر چه فرموده است؟ خودتان نگاه کنید:

* مملکت را به آسانی به دست نیاورده ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست!.. مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. بفرستید سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود!.. مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد بفرستید؛ حداقل کاری هم نکند آن یکی کار را بتواند بکند! / سرانه

       ملاحظه کردید؟ می گوید:

       1. «مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است».

       خب، اگر منظور از نمایندهء زن، کسی مانند خواهر لاله افتخاری ست، که عدم اش به ز وجود؛ زیرا آن ضعیفهء سجادیه، اقدامی جز بر علیه زنان نفرمود و در پاره ای موارد حتا از برادران پیش می گرفت!

       2. در فرازی دیگر فرموده: «مجلس جای کره الاغ نیست».

       خب کجای این فرمایش ایراد دارد؟ راست می فرماید! منظور بزرگوار این است که مجلسِ بیت جای کره الاغ نیست، جای خود الاغ است!...

       زیاده تحلیلی نیست، اما حيف است قسمتی از ادامهء فرمايشات اين نماينده محترم مغفول بماند. می فرمايد:

       * «بودجه را آسان نمی دهند. من برای اینکه برای این شهر بودجه بگیرم کم مانده بود مسئولین را با قطار ببرم به مشهد!.. من لهجه دارم و به لهجه ام هم افتخار می کنم. آنهایی که فارسی حرف می زنند چه […] ای خورده اند تا به حال؟

       و اما بعدالتحریر: خبری گرم و خشخاشی تازه از تنور در آمده:

       * حامد عطایی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول نشریهء "آینا نیوز" ارومیه، در پی حادثه‌ای از سوی افراد ناشناس! مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به گزارش ایسنا، تابناک نوشت: «عطایی همان روزنامه‌نگار ارومیه‌ای است که در روزهای اخیر فیلمی از سخنرانی نادر قاضی‌پور، یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و راه یافته به مجلس از ارومیه انتشار داد؛ فیلمی که خبرساز شده و واکنش‌های عمومی بسیار زیادی را به دنبال داشته است اما ظاهراً این موضوع برای وی دردسرساز شده و وی در میان بهت عمومی دچار یک حادثه عجیب شده است!..

       فضولی فدوی: یکوقت خدای نکرده فکر نکنید که این ضرب و شتم مؤمنانه، معاذالله کار آن نمایندهء معتمد شورای نگهبان بیت بوده است ها!

 

نتیجهء امتحان

       فدوی با آنکه بمنظور تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بحضور پُر زور مقام معظم رهبری(ضپ) (1)، افزون بر آنکه به بیت رفت و آمد دارد، با معظم له گاه اختلاط هم می کند،(2) معذالک هنگام تقدیم برخی عریضه و خبرها، برهستی تُرد خویش شدیداً بیمناک می شود و نمی داند که عکس العمل معظم له پس از استماع آن چیست، و فدوی چه سرنوشتی پیدا می کند!؟ در توضیح بیشتر، بعنوان مستوره به خبر زیر نگاه کنید:

       * دویچه وله: نه داعش،نه ایران،(3) روسیه بزرگترین خطر برای آمریکا! دبورا لی جیمز، فرمانده نیروی هوایی آمریکا، خواهان حمایت بیشتر کشورهایی عضو ناتو شده است و می‌گوید نه دولت اسلامی و نه ایران، بلکه این روسیه است که تهدید اصلی برای آمریکاست!

       ملاحظه کردید؟ یعنی:

بیت

رنج گل بلبل کشید و بوی گل را باد برد

بیستون را عشق کند و شهرت اش فرهاد برد

       این همه مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، طی سال های گذشته کوشید که با هزینه کردن جان و مال ملت یک لا قبا، شاگرد اول مبارزهء خیالی با آمریکا باشد، لکن خبر بالا نشان می دهد که معظم له نه تنها توفیقی نداشته، بلکه شوربختانه رفوزه نیز شده است!.. باری- فدوی که بیضهء لازم، بمنظور  بقول عوام forward مراتب فوق به معظم له را ندارد، خوانندگان محترم ضد انقلاب اگر دارند، بسم ال!..

       زیاده " ارزی" نیست.

________________________________________

(1) - (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته است!

(2)  در اینگونه موارد بویژه وقتی قدری هم شنگول بوده و خواسته باشند که  فدوی را مورد تفقد قرار دهند، خطاب بوی می فرمایند:  ای پدر سوختهء شیطان کوچک!

(3) یاد آور  شعار «نه غزه٬ نه لبنان٬ جانم فدای ایران»

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی، در این ستون، خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

       * آخوند مصطفی(ص) پورمحمد(ص)ی، وزیر دادگستری: در سال گذشته در حوزهء حقوق کودک توفیقات خوبی داشته ایم؛ توفیقات ما در زمینهء حقوق کودکان جزو دستاوردهای مهم ما است و قضاوت نهادهای بین المللی نیز حکایت از پیشرفت در این عرصه دارد./ نامه نیوز

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

       * بی.بی.سی فارسی: وزیر نفت ایران گفت که آقای زنجانی دو میلیارد دلار از پول فروش نفت را به خزانه واریز نکرده است اما زهره رضایی، از مشاوران حقوقی بابک زنجانی در خارج از کشور، در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی، این حکم را "ناعادلانه" توصیف کرد و گفت: "این پرونده تنها یک بدهکاری ساده بوده است".

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * به گفته خانم کروبی، همسرش پس از شش سال "برای مصلحتی مهم‌تر" که "حفظ جمهوریت" است تصمیم گرفت در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری شرکت کند. / بی بی سی

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * رهبر ايران: بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی را که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس./ بی بی سی

       حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!

 

       * آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی - م): من مظلومم؛ دوربینی نیست که ببیند مردم در سفرهایم چه شوری داشتند. /انتخاب

       حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!

 

       * آيت الله خامنه ای: هرکسی که ایران را دوست دارد جمهوری اسلامی را دوست دارد! هر کسی که عزت و عظمت و شکوه ملی را دوست دارد در این انتخابات شرکت کند./ خبرگزاری وابستهء فارس

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * مراسم دعای کلیمیان برای سلامتی مقام معظم رهبری به مناسبت دهه فجر!/ ایسن

عکسا می گیره قیصر، چشا میره مغز سر!

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره
: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

       * 1998---0912: حق این است که به پاس گرامیداشت فداکاری‌های شهدای مدافع حرم در تقویم رسمی کشور یک روز به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شود. امیدواریم به این پیشنهاد ترتیب اثر بدهند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. ضمن سینه زنی مبسوط و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: والله برادر فدوی "جسته ایم ما، یافت می نشود"! منظورشان این بود که تقویم ایران سابق، از کثرت و شدت رحلت و شهادت  ضربت خوردن و زهر خوردن و دست و پا بریدن امامان و امامزادگان گرامی و توابع سببی و نسبی، سلام الله علیهم اجمعین، دیگر جا ندارد. فدوی البته بقول عوام give up نکرده و صدای حق طلبانهء شما را در مجالی که پس از لرزش قهرمانه، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، رساند. بعدالتحیه والسلام، معظم له با افزودن روز  دیگر به سال، موافت فرمودند، یک روز برای شما و سایر شهدای مدافع حرم و یک روز هم بلحاظ شیخ مقتول، نمر، برادر دَمر! - لطفاً شیرینی زیر میزی فدوی، فراموش نشود!

 

ا       * طاهری: پنجم جمادی‌الاول میلاد پرخیر و برکت قافله‌سالار شهیدان کربلا عقیله العرب و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به تمامی دلدادگان کوی آقا اباعبدالله(ع)، رهروان ولایتمدار خط سرخ شهادت و مدافعان حرم، به ویژه امام زمان(عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای و ملت قهرمان ایران عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

       فدوی: هیچیک از هموطنان حضراتی را که فرمودید بجا نیاورد، مطمئنید که آدرس ایران تان، درست است، برادر محجبه، طاهری!

 

       * 2527---0912: یک یخچال ساید از شرکت ال‌جی گرفتم. قبل از نصب متوجه شدیم موتورش سوخته است حال ما تقاضای تعویض یخچال 7 میلیونی را کردیم ولی آقایان می‌گویند فقط موتور تعویض می‌شود. تو را به خدا رسیدگی کنید.

       فدوی: نه اینکه فدوی جزو ابوابجمعی بیت است، لکن آخر این چه مهملی ست که میفرمایید؟ مشکل شما حل شده است، یعنی، موتور مربوطه را بردارید و بروید مسافرکشی! و فدوی را هم دعا کنید، که بی آنکه خواسته باشید، شغل دومی برایتان، بقول عوام at no additional charge دست و پا کرده اند، برادر 2527---0912!

 

       * 7362---0912: کارمند رسمی شرکت پست با 18 سال سابقهء کار نامه‌رسانی هستم چندین سال است درخواست سختی کار در سرمای زمستان و گرمای تابستان دارم ولی متأسفانه ترتیب اثر نمی‌دهند. چرا هیچ مسئولی فریاد ما را نمی‌شنود؟

       فدوی: مسؤلین جیغ بنفش شما را از طریق فدوی شنیدند و ضمن تحیه والسلام، با استدعای فدوی دایر بر انتقال شما به شهر "نه سرد و نه گرم و همیشه بهار" موافقت فرمودند!، شیرینی زیر میزی فدوی، فراموش نشود، برادر 7362---0912!

 

       * 2517---0917: از آقای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان انتظار می‌رفت همان‌گونه که حمله مشکوک به سفارت عربستان در ایران را محکوم کردند، حملهء نظامی عربستان به سفارت کشورمان در یمن را محکوم کرده و به آن جواب دندان ‌شکن بدهند.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: بنظر می آید که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، هیچ جور ول کن معاملهء ما نیستند؛ لکن بدانند که  عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ شده، روی دست شان بماند! در باب پرسش اخیر شما نیز افزودند که "جواب دندان‌شکن" مقدور نیست زیرا مقام معظم رهبری، ضاعف الله پرستاته، دندان شان را کشیده اند، برادر 2517---0917!

 

       * شهروند تهرانی: به عنوان یک شهروند تهرانی از شهرستانی‌ها بابت بی‌ادبی آقای مرعشی از حزب کارگزاران عذرخواهی می‌کنم. حقیقت امر این است که شهرستانی‌ها در آزمون انتخابات سربلند بیرون آمدند. افرادی که اختیار زبان خود را ندارند و از ادبیات آپارتاید استفاده می‌کنند بویی از دموکراسی نبرده‌اند ضمن اینکه آقای مرعشی تهرانی نیست و حق ندارد از قول تهرانی‌ها حرف بزند. ایشان اهل یک روستا از توابع «کشکوئیه» است که «کشکوئیه» یک بخش از شهرستان رفسنجان است و رفسنجان یکی از شهرهای استان کرمان است.

        فدوی: برادر شهروند، برادر شهروند!.. همینجور اگر عقب عقب بروید، بزودی به توکیو می رسید، ها!

 

       * شهبازی، جانباز 70 درصدی انقلاب: باورکردنی نیست که پلیس اینترپل (بین‌الملل) در کشور کانادا اعلام کند قادر به دستگیری عامل اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی یعنی خاوری نیست! مگر اینکه پشت پرده بین این متهم فراری و دشمنان خارجی نظام زدوبندی در کار باشد.

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن یادآوری یکی دو نکته شاید خالی از ضرر نباشد: بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، چرا یادتان رفته که برادر خاوری از خودمان بود و هست، برادر جانباز!

 

آلبوم اختصاصی برادر زنجانی، از تولد تا اندکی پیش از مرگ!

* پيش در آمد: سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده موسوم به فساد نفتی، از جمله بابک زنجانی، خبر داد./ نامه نیوز

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12 مارچ المشجرسنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه