خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

2 فروردين 1394 ـ 21 ماه مارس 2016

با آرزوی بهروزی و پیروزی برای همگان، در نوروز گرامی

نوعی از انواع

       از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی با آن همه دانش هسته ای، تا پیش از ملاحظهء تصویری که در پی می آید، هنوز نمی دانست که فقه هم مانند زرد آلو، هسته دارد!؛ این جهل مرکب، البته محدورد و منحصر به او نیست، بلکه بقول جدّ اعلای وی:

بیت

اروپائی بدان گردن فرازی

نداند راه و رسم "هسته" بازی!*

و سرانجام اینکه سرانجام درنیافت که:

حالا فقه هسته ای / چقد میشه بسته ای؟!

___________________________________

* نقیضه ای بر این بیت از ایرج میرزا: اروپائی بدان گردن فرازی/ نداند راه و رسم بچه بازی!

 

سازمان ملل، و آن رؤیای ناتمام

       .. وقت تنگ است و فدوی، احوط آن ست که از تعارف کم کرده و شدیداً  به مبلغ افزوده و بی مقدمه برود سراغ گزارش برخی خبرگزاری هاd درونمرزی که می گوید:

        * بگزارش «آخرین نیوز»، شکیرا خوانندهء مشهور جهانی و همسرش پیکه، مدافع تیم بارسلونا، در سالن نشست سازمان ملل دقایقی برای سران کشورهای دنیا موسیقی زنده اجرا کرد. اعضا و تیم هیات دیپلماتیک ایرانی حاضر در این جلسه، قبل از شروع برنامه شکیرا سالن را ترک کردند و پس از پایان برنامه وی، به سر جای خود بازگشتند.

       و یا:

       * هنگام حضور شکیرا که سفیر حسن نیت یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) و از جمله حامیان پرشور حقوق کودکان در جهان به شمار می‌رود، هیئت جمهوری اسلامی سالن سازمان ملل را بعنوان اعتراض ترک کرد. شکیرا در حضور رهبران و هیأت‌های دیپلماتیک شرکت‌ کننده در نشست “توسعهء پایدار” هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در مقر این سازمان در نیویورک به روی صحنه آمد و ترانه‌ی معروف “تصور کن” (Imagine) از “جان لنون” را خواند. شکیرا این ترانه را به «آیلان» و «گلیب کوردی»، دو کودک سه و پنج ساله‌ء پناهجوی سوری تقدیم کرد که روز 3 سپتامبر، جسد بی‌جان‌ شان در ساحلی در یونان پیدا شد. به گزارش سایت های نزدیک به حسن روحانی در لحظه شروع اجرای این خواننده، هیئت ایرانی سالن را ترک و بعد از اجرا به سالن بازگشتند./ تالار خبر

       باری- همانگونه که ملاحظه می شود، مخرج مشترک د رهر دو خبر، افزون بر نام " شکیرا"، عبارت های: "سران کشورهای دنیا" و  "اعضا تیم هیات دیپلماتیک ایرانی" نیز هست که بعلت وقوع یک فقره بی ناموسی، که اجرای موسیقی کوتاهی توسط ضعیفهء سجادّیهء مذکور باشد، در یک اقدام خداپسندانه، سالن را هراسان ترک فرموده اند. در تبیین قضیه اما، حسب شیوهء مرضیه و مألوف، که از مبانی تحکیم شرع انور است، بین علماء، مع الاسف، اختلافاتی بقدرت 8/9 درجهء "ریش تِر" بروز کرده است که فرستادهء فدوی به سازمان ملل، بدلیل عدم دریافت حق مأموریت خود(1)، آن را در نهایت خشم و خسّت، (اجمال و اختصار- م)، و در حالی که برف پاک کن اش را بشدت روشن کرده، بشرح زیر گزارش فرموده  است:

چه سلامی، چه علیکی؟!:

نامهء یوسف به ذلیخا رسید

دستخط قیس،به لیلا رسید،

حق مأموریت ما، نرسید! (2)

       و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند که:

       1- گله ای از علما را عقیده بر آن است که علت ترک سالن، دل پیچهء شدید برادران، ناشی از استشمام عطر(3) آن ضعیفهء سجادّیه، حتا از راه دور بوده است؛ گزارشی تأیید نشده نیز حاکی ست که هجوم هیأتِ(4) ظاهراً ایرانی برای خروج از سالن، و رساندن خود به دستشوئی سازمان ملل، فاجعهء حادثهء اخیر منا در بربرستان سعودی(5) را، گیرم در مقیاس کوچکتری(6)، در دستشوئی سازمان ملل رقم زده و شماری از اعضای هیئت شل و پل بیت، هم اکنون در بیمارستان های خاج پرستان نیویورک، لعنة الله علیه، بستری هستند؛ العهدة علی الرّاوی!

       2- دستهء دیگری از علما لکن بر این باورند که مشکل رم کردن اعضای هیئت عزاداران ابا عبدالله(ع) در سازمان ملل، این بوده است که  موسیقی مذکور، برای "سران کشورهای دنیا" اجرا شده است و هیئت عزاداران ما، حتا ته ِ سران دنیا هم نبوده اند!

       3- گروه دیگری از علماء لکن چنین اِشعار داشته اند که علت رم کردن هیئت عزاداران ما در سازمان ملل، ملاحظهء نام مستطاب آلت رجولیت در میانهء نام آن ضعیفهء سجادّیه، یعنی"شکیرا" بوده است! فدوی بی تقصیر است!

       4- برخی علمای بی طرف نیز چنین اظهار کرده اند که چون موضوع موسیقی ضعیفهء مذکور پیرامون صلح و، از آن بد تر، آیلان کوردی، پسر بچهء سوری که به اهتمام  مقام معظم رهبری و برادر بشار اسد غرق شده بوده است، می باشد، فلذا هیئت عزاداران ما که گوئی مانند دراکولا، صلیب و سیر دیده باشند، رم فرموده اند!

       5- علمای اصلاح طلب و ولایت شعار اما چنین فرموده اند که خیر الامور اوسطها؛ یعنی همینقدر که عبارت " اعضای هیات دیپلماتیک ایرانی" را به "اعضای هیات دیپلماتیک آخوندی" اصلاح کنیم، کفایت می کند!

لباس شکیرا، پس از  بازگشت برادران به سالن!:

زیاده سانسوری نیست...

________________________________________

(1) در این باب، باور بفرمایید که فدوی بی تقصیر است و دلیل عدم دریافت حق مأموریت مذکور، تحریم ها بوده، وگرنه فدوی، همانطور که می دانید، از اسب افتاده، از اصل که نیفتاده است!

(2) آبرو ریزی را ملاحظه می کنید؟ فدوی هم بلا تشبیه مانند مقام معظم رهبری(ضپ) مختصر آبروئی داشت که فرستادهء وی آن را بباد داد با این تفاوت،که آن مختصر را که تازه معظم له زیادی حساب کرده از پیاده نظام بیت، مؤمنین آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، اخذ فرموده بود، و فدوی از خوانندگان محترم ضدانقلاب!

(3) در مورد نوع همین "عطر" نیز، باب جدیدی در اختلاف بین علما هنوز هم مفتوح است، و آن اینکه آیا این عطر، لعنة الله علیه، عطر تن آن ضعیفهء سجادّیه است؟ که در این صورت خون راه می افتد!، و یا نه، منظور عطری ست که آن ضعیفهء نابکار، به توصیهء استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم  اجمعین، بمنظور گیج کردن هیأت عزاداران حسین(ع)ی اعزامی بیت به سازمان ملل، خریداری و به تن استثنائی خود که بعبارت برادران، خدا در همین دنیا قسمت کند، مالیده است؟!

(4) هیأت را بهمان معنای، بقول برادران، «عاشورائی» آن بگیرید، نه دیپلماتیک، که مقوله ای کاملاً نا آشنا در حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) ست.

(5) خواهشمند است لغزش تایپی بربرستان سعودی را به عربستان سعودی، اصلاح بفرمایید؛ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

(6) سه روز پس از جان باختن صد‌ها حج گزار در عربستان سعودی، اختلاف روایت‌های ایرانی و سعودی از این حادثه ادامه دارد.  در حالی که مقام‌های رسمی عربستان، روز شنبه شمار قربانیان این حادثه را ۷۶۹ نفر اعلام کردند، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران ساعاتی پس از وقوع آن، شمار کشته شدگان را ۱۳۰۰ نفر برآورد کر. (یورو نیوز).  رییس سازمان حج و زیارت گفت: با جستجوی های تیم های تفحص در سردخانه بزرگ مکه و برخی از کانتینرهای اجساد، تعداد قربانیان ایرانی حادثه منا به ۲۲۶ نفر رسیده است./ پارسینه

 

اندر کیفیت جام زهر

       از شما خوانندگان محترم چه پنهان، لطفاً بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی مدتی ست و  بقول عوام to be honest with you  از زمان حضرت امام(ل) (1) به این سو، در کیفیت "جام زهر" معروف، شدیداً باریک شده، زیرا احساس کرده است که گلاب برویتان، یک جورهائی باید کاسه ای زیر نیم کاسهء اسلامی باشد. ملت، بقول آن بزرگوار، اگر چه حافظهء تاریخی ندارد، لکن اگر قدری به خود فشار بیاورد، بیاد خواهد آورد که زمانی که حضرت امام(ل) "جام زهر" خود را تا ته سرکشید، ملت مسموم شد!.. و باز، ملت اگر فراموش نکرده باشد، مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، جام زهر دوم را، همین چند روز پیش لاجرعه سرکشید و باز، ملت مسموم شد!.. خب شما اگر جای فدوی بودید، با تمام ارادتی  که به امام سیزدهم(ل) و امام چهاردهم شیعیان(ضپ) دارید، چه فکر می کردید؟  باری ادامهء پژوهش های فدوی در این باب حاکی ست که ترکیباتی که در زهر مذکور بکار رفته، بگونه ای ست که بر امامان گرامی تأثیری نداشته و ندارد. تئوری دیگری که در این باب مطرح شده آن است که جام زهر بر دو نوع است؛ در یکی  زهر واقعی، و در دیگری دایت پپسی! می ريزند که اولی را به ملت می دهند و دومی را به امام! (شماره اش فرقی نمی کند- م)

       زیاده برجامی نیست.

 

دغدغهء جهانی شدن

       از دست آوردهای ملیجک سابق اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، یعنی معجزهء هزارهء سوم، مُخبّط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، در مدیریت جهان که بگذریم، در حوزهء فرهنگ(1) در تمام این سال های قربانی، نگران این بودیم که جهان دارد به پایان خود نزدیک می شود، لکن ادبیات ما مع الاسف جهانی نشد!.. فدوی به این دسته از دلواپسان ضد انقلاب یاد آور می شود که، در عوض، به اهتمام حضرات آیات عظام و حجج اسلام و برادران، کثرالله امثالهم، قله های دیگری را فتح کرده ایم که تهیهء فهرستی اجمالی از آن"مخمصه"ی هفتاد من کاغذ شود، آن هم به نرخ بازار آزاد. لکن گزارش های آن را همه روزه در جراید ملاحظه کرده و تا "بی سر و پا باشد اوضاع فلک زین سان" هم ملاحظه  خواهید کرد!

       تازه ترین خبر میمنت اثری که فدوی در مرور خبرهای این روزها دید، این بود که بجای ادبیات، نیروی محترم انتظامی ما متخلص به "ناجا" جهانی شده و بخت آن را یافته است که در مجموعهء کارهای یک هنرمند نقاش راه یابد(2). فدوی بمنظور احتراز از اطالهء تصویر، فقط بنقل مال خودمان، که در آن، یکی از وظایف ذاتی "ناجا" به تصویر کشیده شده، بسنده می کند تا افزون بر دلواپسان، اين خوانندگان محترم ضدانقلاب، نیز لذت اش را ببرند!

زیاده اثری نیست...

_______________________________________________

(1) در اينجا منظور «فرهنگ از منظر برادران»، که عبارت از حجاب و عفاف، نوحه خوانی- سینه زنی و از این قبیل است، نیست- م

(2)به گزارش ویکی‌پی‌جی، به نقل از گیز میز، گوندوز آقایف، هنرمند نقاش و تصویرگر آذربایجانی، نقاشی هایی از افسران پلیس در کشور های مختلف جهان تهیه کرده است که با مضمونی طنز نحوهء رفتار و سلوک پلیس را به چالش می کشد. او این تصاویر را در صفحهء فیسبوک شخصی خود منتشر نموده است.

 

اعتراض

       فدوی با آنکه موجود فضولی نیست، لکن از بعضی چیزهائی که می بیند نمی تواند به آسانی بگذرد؛ بویژه آنگاه که پای تبعیضی در میان باشد. خوانندگان محترم ضدانقلاب برخی نمونه ها را در نوشتارهای پیشین لابد دیده اند، مگر این یکی را که تازه تر است:

       * یک منبع سعودی فاش کرد که چند روز پیش یک هواپیمای سوری در فرودگاه جده در غرب سعودی فرود آمد./ العربيه

       باری- فدوی چون فضول نیست، اصلاً به این کار ندارد که لولهء ارز فشار قوی ای که سال هاست مقام معظم  رهبری(ضپ) (1) بمنظور حفظ برادر بشار اسد، و سرکوب بیرحمانهء مردم(2)، از تهران به دمشق کشیده، چرا تغییر مسیر داده است؟ بلکه پرسش اش فقط این است که چرا بر پائین تنهء سرنشینان هواپیمای سوری در فرودگاه جده، همان نرفت که بر مؤمنین ما رفت؟!

___________________________________

 (1)- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پُرستاته ست

(2) دیده بان حقوق بشر سوریه، روز جمعه 7 اوت، آمار جدیدی را دربارهء قربانیان بحران سوریه از سال 2011 تاکنون اعلام کرد. بر اساس این آمار، علاوه بر 4 میلیون آواره، 240 هزار نفر جان خود را از دست داده ند./ همانجا

 

اختلاف

       فدوی، در مجالی، داشت برخی عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را که در چاه امامزادهء کیهان دارالخرافه می ریزند بر می رسید که ملاحظه کرد که بین علمای دون پایه و برادر کلیدالاسلام والمسلمین حسن(ع)روحانی، در ارتباط با ماجرائی که به 1400 سال پیش مربوط می شود، بشرح زیر شدیداً اختلاف افتاده است:

       * حسن ابوترابی: اگر آب خوردن ما هم به تحریم گره خورده  باشد، شرایط امروز ما به شرایط امام حسین(ع) شبیه‌تر است تا امام حسن(ع)! در این صورت آیا گزینه‌ای به جز مبارزه خواهیم داشت؟

       و نیز شهروندی دیگر:

       * اگر آقای رئیس‌جمهور شرایط کشور را شرایط صلح امام‌حسن(ع) می‌بیند بنده شرایط موجود را بیشتر مشابه جنگ جمل در صدر اسلام می‌دانم!.. در جنگ جمل حضرت علی(ع) جلوی انحراف ایستاد و فتنه‌گران را سر جایشان نشاند امروز هم باید در مقابل فتنه‌گری یک عده فتنه‌گر کوتاه نیامد و مقاومت کرد.

       فدوی با آرزوی بهبودی کامل برای برادرحسن(ع) ابوترابی و توابع، به عریضهء بعدی می پردازد که تا نیمه، البته موجب مسّرت و متقاعد شد که حال وی، به وخامت حال  برادران مذکور نیست. باری- فدوی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز، هم در لذت و هم در اشتباه فدوی، بشرحی که در پی خواهد آمد، سهیم شوند!:

       نخست بخش امیدوارکنندهء عریضه:

       * 1920---0919: رئیس‌جمهور محترم با رونمایی کلید و وعدهء حل مشکلات در عرض صد روز به عرصهء خدمت وارد شدند. اما به جای تحقق وعده‌های خود، صحبت از صلح یا دشمنی می‌کنند که مدام چنگ و دندان به ما نشان می‌دهد. از اوضاع کشور و منطقه و جهان خبر نداشتند یا از توان مدیریتی خود؟ متأسفانه گویا اشتباهات محاسباتی تمامی ندارد. اگر از من عصبانی نمی‌شوند عرض می‌کنم که ما نه در زمان صلح تحمیلی به امام حسن(ع) هستیم نه در زمان قیام امام حسین(ع)!..

       باری فدوی تردید ندارد که اگر ادامهء فرمایش برادر اخیر را به مزایده، مناقصه، و حتا مسابقه هم گذاشته و برای برندهء خوشبخت،جایزهء نفیسی نیز تعیین کند، جایزهء مذکور به ضرس قاطع، روی دست خودش خواهد ماند!، فلذا احوط آن است که ادامهء فرمایش برادر مذکور را، به زبان خوش، در پی بیاورد:

       * بلکه ما در زمان آماده شدن برای قیام و ظهور حضرت حجت بن الحسن العسگری هستيم.

         حال کردید، جان فدوی؟!..

 

تناسب

       فدوی در مرور خبرهای اخير، به خبری رسید که قدری نگران اش کرد، شما هم ملاحظه کنید:

       * غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوهء قضاییه ایران، گفت که این قوه، ایالات متحده را بر سر شکایت اتباع ایرانی به "پرداخت 50 میلیارد دلار خسارت و غرامت" محکوم کرده است. / بی بی سی.

       خدمت سخنگوی قوهء قضانيه عرض می کند که، از شما چه پنهان، فدوی هر کار کرد، نتوانست نگرانی اش را پنهان کند، برادر غلام حسین(ع)! حساب اش را بکنید، وقتی که برای چند نفرشاکی ایرانی در خارج میزان جریمه این مقدار شده باشد، حالا با یک تناسب ساده، پیدا کنید میزان و حجم جریمه  را، اگر مردم 36 سال به خاک و خون خفتهء ایران سابق یکوقت خدای نخواسته دورخیز کرده و بر علیه مقام معظم رهبری، ضاعف الله پرستاته و توابع، بقول عوام including شما، اقامهء دعوا کنند!..

       زیاده مسأله ای نیست.

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  بخش «مفاهیم کلیدی»، از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی : »پیامبر اسلام رفتارش با مردم، رفتار خوش بود. در جمع مردم، همیشه بشاش بود. تنها که می‌شد، آن وقت غم ها و حزن ها و همومی که داشت، آنجا ظاهر می‌شد. هموم و غم های خودش را در چهره‌ء خودش جلوی مردم آشکار نمی‌کرد. بشاش بود. به همه سلام می‌کرد. اگر کسی او را آزرده می‌کرد، در چهره‌اش آزردگی دیده می‌شد اما زبان به شکوه باز نمی‌کرد. اجازه نمی‌داد در حضور او به کسی دشنام دهند و از کسی بدگویی کنند. خود او هم به هیچ‌کس دشنام نمی‌داد و از کسی بدگویی نمی‌کرد. کودکان را مورد ملاطفت قرار می‌داد؛ با زنان مهربانی می‌کرد؛ با ضعفا کمال خوش‌رفتاری را داشت».

       تحشیهء فدوی  ببخشید! اگر فرمایشات فوق نشر اکاذیب نیست، بقول آن بزرگوار "پرسشی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس" که چرا با ملت ایران سابق ایران، خلاف نظر پیامبر گرامی(ص) رفتار شده و می شود، هان؟!

 

       * چین به منظور "مبارزه با بوداهای قلابی"فهرستی شامل اسامی "بوداهای معتبر" تهیه و منتشر کرده است تا از فریب خوردن پیروان این آیین جلوگیری کند. خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است که دولت فهرست 870 "بودای تایید شده"، همراه با عکس و محل استقرار آنها را در بخش مسائل مذهبی وبسایت خود قرار داده است. / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: لکن امامزاده های ما بیشترند و نگران فریب خوردن اُمّت هم نیستیم؛ تا "اعدام"شود هر آنکه نتواند دید، برادر بی.بی.سی!

 

       * با ده جانور خطرناک آشنا شوید!/ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: لیست تان کامل نیست!، فلذا یا چشم، یا حساب و یا هر دوی مال شما خراب اند، آخوند به این گندگی را نمی بینی برادر دویچه وله!؟

 

       * حداقل 24 نفر ظرف یک هفته در ایران اعدام شدند./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: روزی 4 نفر هم نمی شود! رقمی نیست که! جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند، برادر بی.بی.سی

 

       * یک گروه جیب‌بر که اعضای آن اصالتی ایرانی‌تبار دارند، در سایبرآباد هند، توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این نخستین بار است که اتباع ایرانی تبار در هندوستان با چنین جرمی بازداشت شده‌اند. /ایرانشهر

       تحشیهء فدوی: احوط آن است که پلیس هند، سری هم به اُمّ القراء بزند!

 

       * وزارت بهداشت اوکراین با صدور بیانیه ای از کشته شدن بیش 180 شهروند این کشور طی چهار ماه گذشته بر اثر ابتلا به بیماری مهلک آنفلوآنزای خوکی خبر داد./ آفتاب

       تحشیهء فدوی: 180 نفر تلفات چیزی نیست که، جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند! بروند خدا را شکر کنند که به بیماری مهلک آنفلوآنزای آخوندی مبتلا نشده اند که تلفات میلیونی دارد، برادر آفتاب!

 

       * هاشمی رفسنجانی: اگر انتخاب را به مردم تحمیل کنیم شرارت پیش می آيد. / بی.بی.سی

        تحشیهء فدوی:  فدوی به نیابت از مقام معظم رهبری(ضپ): ما کردیم و شد!

 

       * محمد (ص)بن راشد- نخست وزیر امارات: به یک وزیر جوان نیازمندیم / العربیه

       تحشیهء فدوی: فدوی آیت الله پینوکیو ( جنتی – م) را پیشنهاد می کند!

 

       * محمد(ص) رضا(ع) تویسرکانی، نمایندهء علی خامنه‌ای در بسیج: (خطاب به اکبر هاشمی و خانوادهء معزز ايشان) مراقب باشند «بلایی» که سر حسینعلی منتظری آمد بر سر آن‌ها نیاید. / رادیو فردا

       *عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم رفتار هاشمی را شبیه «دشمن» دانسته است. / همانجا

       *غلام‌علی حداد عادل، مشاور عالی آیت الله خامنه ای، سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد رد صلاحیت حسن خمینی را بی‌احترامی به «بیت آیت الله خمینی» نامید./همانجا

       تحشیهء فدوی: آخر این چه مهمل فرمایشگونه ای ست؟ به غزل و حتا قصیدهء حضرت امام(ل) هم شدیداً اهانت شد، هیچ اتفاقی نیفتاد!، حالا شما نگران یک بیت ناقابل هستید، برادر کلب آستان علی(ع)؟!

 

       * مصطفی تاج زاده زندانی سیاسی اصلاح طلب، در نامه ای سرگشاده از زندان خطاب به آیت الله خامنه‌ای، نوشت که انتخابات در بسیاری از کشورهای منطقه که هنوز در آنها دموکراسی مستقر نشده نیز از ایران آزادتر است./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: از آنجا که صفتی که استعمال کرده اید، صفت مطلق نیست بلکه سنجشی و اینجا بلحاظ حضور پسوند "تر"، تفضیلی ست و نیز، نظر به اینکه آزادی در ولایت مطلقه، وجود خارجی ندارد که با جای دیگری قیاس شود، فلذا با احتساب یک غلط فاحش، 19 می گیرید، برادر تاجزاده!

 

       * سید مصطفی تا‌ج‌زاده در زندان اوین رای داد. / کلمه

       تحشیهء فدوی: رأی دادن به زندانبان هم، از آن حرف هاست!

 

       * 2000 گردان بسیجی آمادهء دفاع از امنیت کشور! /کیهان دارالخرافه

       تحشیهء فدوی: خواهشمند است لغزش تایپی "کشور" را به "بیت" اصلاح بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

       * فارس: در ادامهء سیاست‌های دین ستیزی برخی کشورهای منطقه آسیای مرکزی، دولت ازبکستان بتازگی تصمیم گرفته است، با افراد محجبه در سطح خیابان‌های سراسر کشور برخورد کند.

       تحشیهء فدوی: فدوی هم در این باب پرسشی داشته و دارد و آن اینکه، چرا حاکمان گرامی، مردم را بحال خودشان نمی گذارند که دستکم، پوشش شان را خودشان انتخاب کند، برادر فارس!

 

       * روزنامه های تهران: کی تبلیغات تمام می شود که درخت ها نجات یابند؟

       تحشیهء فدوی: فدوی ساده را ببین که  پنداشت می خواهید بگویید که حضرات کی می روند که ملت نجات یابد!

 

* محمد تقی مصباح یزدی روحانی تندروی ایرانی و غلامرضا مصباحی مقدم روحانی اصولگرا که هر دو نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند، بر سر این‌که آرایی که به نام «مصباح» نوشته شده، به سود کدامیک از آن‌ها خوانده شود، اختلاف نظر پیدا کردند. / العربیه

       تحشیهء فدوی: این که دیگر دعوا ندارد زیرا: ز هر طرف که شود خوانده، سودِ اسلام است!

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات ِحمار ُمستخرَج ازفرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

       *8270---0912 : در فضیلت‌های دو شخصیت بزرگوار حوزه، آقایان مصباح و یزدی، همین بس که رهبر معظم انقلاب در وصف شان فرمودند؛ بودن این دو شخصیت در مجلس خبرگان باعث وزانت و نبودشان موجب خسارت است.

 

       * خامنه ای: حوزه اگر انقلابی نباشد نظام اسلامی نخواهد بود!/ کیهان دارالخرافه

 

       * علی اکبر(ع) ولایت: یحزب‌الله لبنان افتخار جهان اسلام است. / دویچه وله

 

       *  آیت الله علم الهدی: کسانی که معتقدند مدیر کشور لازم نیست فقیه باشد از تبار کسانی هستند که خانهء حضرت زهرا را آتش زدند. / پارسینه

 

       * محمد(ص) رضا(ع) عارف: مسالهء حصر باید در فضایی که کسی احساس برد و باخت نکند حل شود! / زیتون

 

       * محمد(ص) جواد(ع) آملی لاریجانی، دبیر ستاد حقوق‌بشر! قوهء باه ( غذاییه! - م): سنگسار قانون شرع و عرف ما است و باید اجرا کنیم. / غرب می گوید شلاق شکنجه است در حالی که ما می گوئیم شلاق تنبیه است./ اگر همجنس بازی را بپذیریم فردا یک انسان می تواند با یک گربه هم ازداوج کند. / امام گفتند پیروان ادیان دیگر حق تبلیغ ندارند./ قصاص بسیار زیبا و مهم است. / پیک ایران

  

       * ايضاً محمد(ص) جواد(ع) آملی لاریجانی: آنان باید قصاص را بفهمند، این حکمی نورانی است؛ قصاص اعدام نیست، بلکه ایجاد حق برای شهروند ذی‌حق است.

 

       * ايضاً محمد(ص) جواد(ع) آملی لاریجانی: اينترنت پدر و مادر ندارد. / آخرين نيوز

 

       * صادق آملی لاریجانی: در طول قریب به دو ماه رسانه های متعلق به دولت آمریکا و انگلیس و خصوصاً رسانه های متعلق به سازمان های جاسوسی آنان و نیز ضد انقلابیون فراری از کشور و اصحاب خارج نشین فتنهء 88 که از کشورهای غربی ارتزاق می کنند، تلاش بی وقفه نمودند تا برخی مسئولین عالی رتبه نظام را از مجلس خبرگان رهبری حذف کنند و بخیال واهی خود به مطامع شان نزدیک شوند و با کمال تأسف، اصلاح طلبان داخلی و حتی برخی کسانی که علی القاعده باید در تشخیص مصالح نظام از دیگران پیشی بگیرند، در حرکتی کاملاً هماهنگ با رسانه های آمریکا و انگلیس و اذناب آنان همچون رسانه های وهابیت تکفیری عربستان و داعشی ها، سعی کردند در برخی از استانها خادمان ملت را از راهیابی به مجلس خبرگان مانع شوند. واقعاً اینگونه همنوایی با اجانب برای حذف چهره های خدوم از حضور در مجلس خبرگان، جزو مصالح نظام است؟!/ انتخاب

 

       * علیمردانی: شیخ ‌نشین های خلیج‌ فارس چقدر خبیث‌اند که حزب‌اللهِ افتخار جهان اسلام را تروریست می‌خوانند! وزارت خارجه و مسئولان دیپلماسی ما باید در این مورد سرسخت پشت حزب‌الله باشند و در این راه ذره‌ای کوتاه نیایند. چرا که دفاع از حزب‌الله دفاع از ایران است.
 

       * روحانی: می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ برجام را خدا آورد! / نامه نیوز

 

       * یک روزنامهء عربی با انتقاد شدید از تصمیم اخیر اتحادیهء عرب در تروریست نامیدن حزب‌الله، با لحنی کنایه‌آمیز نوشت که با این تصمیم، پیوستن اسرائیل به اتحادیهء عرب اصلاً بعید نیست و تعجبی ندارد که در آینده دبیرکل این اتحادیه بنیامین نتانیاهو باشد! / کیهان دارالخرافه

 

       * قاضی پور: ما با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم! اصلاً روی سخنم با بانوان ارومیه نبود!  / افکار نیوز

 

       * مُخبّط الاسلام والمسلمین علی (ع) سعیدی٬ نمایندهء اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای،خلدالله ملکه و سلطنة در سپاه: «حکومت و حاکمیت {اسلامی} تنها به زمان پیامبر ختم نمی‌شود و اختیارات ولی فقیه در ادارهء حکومت با اختیارات پیامبر یکسان است».

 

       * برخی از اصول ‌گرایان تندرو شکست سنگین این جناح در انتخابات مجلس در پایتخت را به بی‌بند و باری و غرب‌زدگی رأی‌دهندگان نسبت داده‌اند..../ دویچه وله

 

       * یک خوانندهء کیهان دارالخرافه: برگزاری انتخابات باشکوه در کمال آرامش و امنیت و در سراسر میهن اسلامی را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم و امیدواریم که قدردان این جانفشانی‌ها باشیم.
 

       * یک خوانندهء ديگر کیهان دارالخرافه:  دشمنان داخل و خارج نظام بدانند حضرات مصباح، جنتی و یزدی در مجلس خبرگان باشند یا نباشند خار چشم انگلیس و آمریکا هستند و به همین دلیل در نزد ما دلسوزان نظام عزیزند.

 

       * خامنه ای: آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند باایمان (فرج الله سلحشور) مرزهای کشور را درنوردیده و مایهء ‌آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر گشت!  کیهان دارالخرافه

 

       * 2359---0919: انگلیس به همان اندازه‌ای که در گذشته از دست شهید مدرس ناراحت بود امروز از حضرات جنتی، مصباح و یزدی عصبانی است. ارزش یک فرد به اندازه‌ای است که دشمن اسلام را ناراحت کند.
 

       * یک روحانی شیعهء عراقی خواستار توقف خرید شکلات برای مقابله با بحران اقتصادی شد!

 

       * نمایندهء ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: مشکلات معیشتی و اقتصادی ارتباطی به حکومت اسلامی ندارد.!

      

       * سردار سرلشکر محمد(ص) علی (ع)جعفری: هیچ ارتشی حتی ارتش آمریکا قادر به ایستادگی و مقاومت مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران نيست! / فارس

 

       زیاده بلاهتی نیست.

 

  * 3345---0912: آقای رئیس‌جمهور چگونه رویش شده برای بنده که سال گذشته تهمت بی‌سواد و بی‌شناسنامه بارم کرد چند روز قبل از انتخابات دعوت به شرکت و رای به نامزدهای دولت بکند؟

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که همین که انگشت بزنید، کفایت می کند، برادر 3345---0912!

 

       *2619---0990 : حضور پرشکوه و گستردهء مردم کشورمان در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی مشت محکمی بر دهان آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس بود و بار دیگر ادعاهای آنها دربارهء عدم تکیهء جمهوری اسلامی بر آرای مردم را رسوا کرد.

         فدوی: مراتب در اوقات شرعی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین به آگاهی آن نابکاران رسید، همینطور که زار می زدند از فدوی استدعا کردند که مراتب عجزشان را به  عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان برساند، زیرا آن زبان بستگان در طول این 37 سال، دیگر دندان و فک برایشان  نمانده است!، التماس دعا، برادر 2619---0990

 

       * 9891---0918: جناب آقای ظریف در مصاحبه با ایسنا گفته آمریکا باید تعدادی تحریم را روی کاغذ لغو می‌کرد و این کار را انجام داده است. خوب چرا ما اینقدر عجله کردیم، مسئولان ما هم فقط روی کاغذ تعهد می دادند.

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، مسؤلان کوشیدند، لکن کاغذ گیرشان نیامد،حتا به قیمت دولتی، برادر 9891---0918!

 

       * ولی خانی: جمعه شب هفتم اسفند موتورسیکلت خود را جلو در شمارهء 8 حرم حضرت عبدالعظیم حسنی پارک کردم و برای زیارت به داخل حرم رفتم. وقتی برگشتم متوجه شدم موتور به سرقت رفته است. گلایه بنده از مدیریت حرم و قسمت حراست است که فکری برای نصب دوربین در اطراف حرم نکرده‌اند.
       فدوی: بله؟ این چه فرمایشی ست؟ یعنی می فرمایید که حضرت(ع) معاذالله عرضه پاییدن درب حرم اش را هم ندارد؟! فدوی این فقره را بدلیل ارادتی که به مرحوم ابوی(ره) داشت، گزارش نمی کند؛ لکن دفعهء آخرتان باشد که در مراتب معجزات و اقتدار حضرات امامان و امام زادگان گرامی (ع- ص - س- ع – عج و...) شک می کنید، برادر ولی خانی!

 

ا     * يک شهروند: به خدای بی‌شریک قسم هرگاه با خودم خلوت می‌کنم و به وضعیت رقت‌بار مراکز هسته‌ای کشور و علوم فضایی و سرنوشت دانشمندان این دو رشته فکر می‌کنم گریه‌ام می‌گیرد و خون به دل می‌شوم.

       فدوی: تازه به منویات داهیانهء و در عین حال مهمل حضرت امام(ل) رسیده اید که فرمود: ما هرچه داریم از گریه داریم، فلذا شما بقول عوام non stop به گریه ادامه دهید تا رستگار شوید، برادر 9654—093

 

       * اسکندری- کرج: چرا در دستگاه دیپلماسی کسی پیگیر سرنوشت جناب شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، و همسر ایشان نیست؟

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن بین خودمان باشد، گوش استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل کر، ضدانقلاب هم نشنود، اگر پیگیر ماجرای آیت الله  زیگزاکی بشویم، معاندین بلافاصله گریبان فدوی را می گیرند که بقول عوام، what about آخوندهائی که سال هاست همین بغل گوش خودمان در زندان های بیت در حال پوسیدن هستند!

 

       * سوری: آقای رئیس‌جمهور! مجلس ششم، که لکهء سیاهی در تاریخ نورانی جمهوری اسلامی است، به خاطر در اقلیت بودن نمایندگان با ایمان و متعهد عاقبت به خیر نشد. رئیس مجلس آن یکی از سران فتنه شد و برخی نمایندگان و معاونین  و هیئت رئیسه از فتنه‌گران و بعضاً پناهنده به کشورهای متخاصم و دشمن ملت و به جاسوسانی علیه نظام مبدل شدند. شما طالب چنین مجلسی که نیستید؟!

       فدوی در بجریان انداختن عریضهء شما مشکلی ندارد اما چون ضدانقلاب خواب است پیش از آن یواشکی از شما می پرسد که پیرامون دلیل فرار روز افزون مردم از جامعهء شکوهمند اسلامی، تأملی کرده اید، ملاج تان که بجا آمد، دو باره تماس بگیرید، برادر سوری!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 مارچ  الُمفرّح سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

 

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه