خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

30 فروردين 1395 ـ 18 ماه آوريل 2016

 

شما می دانید؟

       فدوی واقعاً نمی داند مانع اين چيست که دیکتاتوران گرامی، در سفرهای خارجی خود به جهان آزاد، انتظار نداشته باشند که بگیر و ببندها و داغ و درفش شان، در آن سوی جهان نیز، بعون الله،  برپا و برقرار باشد. فی المثل،  بموجب گزارش برخی خبرگزاری ها، پیش شرط  سفر برادر کلید الاسلام والمسلمین روحانی به اتریش، جلوگیری از تظاهرات مخالفان حکومت اسلامی درونمرزی [در مقابلِ حکومت اسلامی برونمرزی = داعش - م بوده است:

       * بی.بی.سی: یک روزنامهء اتریشی گزارش داده که دلیل لغو سفر حسن روحانی،  رییس جمهوری ایران به این کشور، مخالفت دولت اتریش با ممانعت از برگزاری یک تظاهرات ضد جمهوری اسلامی بوده است. روزنامهء «دی‌پرس» در شماره روز چهارشنبه 11 فروردین خود، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که دولت ایران از دولت اتریش خواسته بود تا از برگزاری یک تظاهرات علیه جمهوری اسلامی همزمان با سفر آقای روحانی به وین ممانعت کند.  اما دولت اتریش اعلام کرده که نمی‌تواند مانع حق اشخاص و گروه‌ها برای برپایی تظاهرات و تجمع صلح‌آمیز شود و با این درخواست مخالفت کرده است.

       و یا مرور خبرهای امروز نیز از حملهء گزمگان مقام معظم رهبری ترکیه، نه در استانبول، بلکه در واشنگتن حکایت دارد!:

       * دویچه وله: حملهء محافظان اردوغان به تظاهرکنندگان در آمریکا! رجب طیب اردوغان در اقامت دو روزه خود در واشنگتن در نشستی در موسسه بروکینگز نیز شرکت کرد. پیش از برگزاری این نشست عده‌ای مقابل این موسسه علیه سرکوب کردهای ترکیه و سوریه دست به تظاهرات زدند. مطابق گزارش‌ها در جریان این تجمع اعتراضی تعدادی از محافظان اردوغان با تظاهرکنندگان درگیر شدند و پلیس آمریکا مجبور به دخالت و جدا کردن طرف‌های درگیر شد.

       و نیز:

       * دویچه وله: آیا مرکل در مناقشه طنز با اردوغان مماشات کرده است؟ وکیل هنرمندی که ترانه‌اش با واکنش تهدید‌آمیز اردوغان روبرو شده، از موضع دولت آلمان در مقابل رئیس جمهور ترکیه انتقاد می‌کند. استمداد یان بومرمان از رئیس دفتر صدراعظم برای حمایت از حق آزادی بیان بی‌پاسخ مانده است.  وبسایت اشپیگل آنلاین می‌نویسد یان بومرمان، خواننده و کمدین آلمانی،  روز یکشنبه در حساب توئیتری خود پیامی خصوصی برای رئیس دفتر آنگلا مرکل گذاشته و در آن نوشته است: «می‌خواهم در سرزمینی زندگی کنم که می‌گذارد موضوعات و بحث‌های جامعه مدنی در قالب طنز بیان شوند.»

       که ماجرا البته به وجه زیر، ختم به خیر شده است!:

       * العربیه: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان،  جمعه 15 آوریل،  با درخواست ترکیه برای پی‌گرد قانونی یک طنز پرداز که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را مسخره کرده بود، موافقت کرد؛ اما در عین حال اعلام کرد در پی لغو مادهء قانونی است که اجازه چنین اقدام‌هایی را می‌دهد.

       زیاده پرسشی نیست.

 

 

بازی با شیطان بزرگ

       فدوی در مرور خبرهای امروز جراید شریفهء دارالخرافه،  به تیتر باور نکردنی زیر نیز بر خورد:

ا    * آخرین نیوز: دوندهء ایرانی پرچم آمریکا را بالا برد! با عدم اجازهء شرکت به آمریکایی‌ها در ماراتن شیراز، اکبر نقدی دونده اهل مرند به نشانه‌ء دوستی پرچم آمریکا رو در خط پایان بالا برد"

        باری- بموجب اسناد مصور منگوله دار زیر، ملت دفعهء اول اش نیست،  که در حضور مسلح برادران، زنجیر پاره می کند:

پرچم آمریکا،  پوشش جوان متروسوار!

بیت

پری رو تاب مستوری ندارد

در ار بندی سر ار " مترو" در آرد!

زیاده دهن کجی ای نیست. .

16 اپریل 016

 

بخشنامه (1)

       فدوی نمی داند که چرا با دریافت تشرِ اخیر اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، که در پی خواهد آمد، بی اختیار بیا د شعرطنز (مدرن) آن شاعر چموش ضد انقلاب که عنوان مقالهء حاضر را نیز دارد افتاد، که تکه هایی از آن چنین است :

       «...آسمان یادش باش!/ که اجتماع بیش از دو ستاره / در شب های مهتابی / ممنوع است!

ستاره های خاطی / به شدیدترین وجه/ از سقف آسمان/ آونگ می شوند!... / و ماه نیز باید /

از آفتابی شدن / در شب های مهتابی/ جداً احتراز کند، / و خورشید هم / البته باید/ در تابش خود

/ تجدید نظر کند!.. همهء درختان باید / به پای صندوق های رأی بروند / و به کاندیدای محبوب خود/ تبَر،

عاشقانه رأی بدهند!..

 

       و اینک،  بخشنامهء معظم له:

       * مقام معظم رهبری: مذاکره با آمریکا ممنوع است! / عصر ایران

       که فدوی از ترس اش، گل از گل اش شکفت!(2) با این همه،   در پاسخ یواشکی عرض می کند، والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، مذاکره با آمریکا تنها چیزی نیست که معظم له ممنوع فرمودند ولی چون "هم قافیه تنگ است و هم راهِ تنفس"(3)، و نیز بمنظور اینکه خوانندگان محترم ضدانقلاب، یک وقت با تانک ِ مقام معظم رهبری(ضپ)(4) تصادف نکنند، فدوی ترجیحاً فقط به نقل علائم راهنمائی و رانندگیِ مواردی که ممنوع فرموده اند، بوجه زیر بسنده می کند:

       باری- بی سببی نبود که فدوی سالرها پیش از این، نام کتاب طنز خود را از ترس معظم له، "تنفس ممنوع" گذاشت!

       زیاده هراسی نیست.

_____________________________________________

 (1) عنوان شعر طنزی (مدرن) از حمیدرضا رحیمی – یک تکه از زمان - چاپ دوم - ص 396

(2) فدوی چون بیضهء کافی در اختیار ندارد،  تقیه کرد!

(3) مصرعی از غزلی از فدوی به مطلع: «افسوس هدر مایه و عمر فدوی شد/ عیناً بهمانگونه که مال ابوی شد...»

(4) (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی،  و مخفف ضاعف الله پرستاته ست.

 

برادران پلاکارد را،  به لهجهء حضرت امام(ل) نوشته اند!

 

یادآوری

       فدوی در عریضهء یکی از خوانندگان کیهان دارالخُرافه متخلص به 2770---0912، که با یک واسطه، در حکم پیاده نظام ولایت اند، به مطلبی برخورد که بدینوسیله با خوانندگان محترم ضدانقلاب، بشرح زیر بقول عوام share می کند:

       * انتقاد از دولت گذشته هیچ هزینه‌ای نداشت ولی تا کوچکترین نقدی که از روی دلسوزی متوجه دولت می‌کنیم بلافاصله متهم به بی‌سوادی،  تازه به دوران رسیده، جهان ندیده و نداشتن عقل و بدن سالم می‌شویم، چرا؟

       فدوی محض یاد آوری مختصری از دوران طلائی مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد مراتب زیر را به پیاده نظام مذکور، ذیلاً با بقول عوام at no additional charge یادآوری می کند،  البته قابلی ندارد!:

       * عباس سلیمی‌نمین از محققان و روزنامه ‌نگاران برجستهء کشور و مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران از سوی شعبه 1057 دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی کارکنان دولت، به دلیل مصاحبه‌ای دربارهء عملکرد محمود احمدی‌نژاد در ایام خانه‌نشینی،  به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده است. / هُدنا

*  پیمان عارف در مصاحبه‌ای که پس از آزادی از زندان انجام داد، گفت: «من اینجا در ایرانی که احمدی ‌نژاد می‌گوید آزادترین کشور جهان است، به جرم توهین به احمدی ‌نژاد شلاق خورده‌ام. / رادیو فردا

       * گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که امین نیایی‌فر، دانشجوی ممتاز مهندسی مکانیک دانشکدهء فنی دانشگاه تهران، به اتهام توهین به محمود احمدی‌نژاد،  رییس جمهور اسلامی ایران، روز دوشنبه در زندان اوین 30 ضربه شلاق خورد. / همانجا

       زیاده شلاقی نیست.

 

باز هم فدوی!

       فدویِ مادر مرده(1)، هر قدر که شب گِرد می خوابد، بامداد که بر می خیزد، می بیند که شدیداً دراز شده است! آخر این چه وضعی ست که برادران، با جعل نام او،  آنجایش را، با انواع گاو مُدّه ظله العالی، در می اندازند!؛ به خبر زیر نگاه کنید تا عمق نگرانی فدوی را، که در گوشه ای کِز کرده و دارد نان و اورانیوم خودش را کوفت می کند، بقول عوام @ no additional charge دریابید:

       * فدوی: لازم باشد سعودی‌ها را گوشمالی می‌دهیم! / تابناک- تیتر

       و در ادامهء تهدیدات خداوند متعال(2):

       * به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت و گو با شبکهء العالم دربارهء احتمال سوء استفاده سعودی‌ها از خویشتن ‌داری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اگر خباثت به حدی برسد که خویشتن ‌داری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند. فدوی در این گفتگوی تلویزیونی افزود: ما همواره خودمان را در موضعی دیدیم که در یک خانواده‌ای هستیم که بعضی از اعضای این خانواده شیطنت می‌کنند. اگر لازم شد در یک خانواده‌ای فرزند شیطان وجود داشته باشد حتماً برادر بزرگتر باید گوش این شیطان را بگیرد و او را سرجایش بنشاند. وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت‌های ملت ایران در برابر آمریکا و ایادی آن در زمان‌های مختلف تاکید کرد: وقتی این توانمندی وجود دارد که به مقابله با شیطان بزرگ بپردازیم،  شیطان های کوچک موضوعیتی ندارند. به نوعی، در بیشتر مواقع کسر شأن ‌مان می‌شود که از دشمنی و تهدیدی کمتر از شیطان بزرگ یاد کنیم... / تابناک

       باری- شما را نمی داند، لکن فدوی مانند حجاج گرامی، ماتحت اضافه ندارد که دست برادران سعودی در فرودگاه جدّه بدهد!؛ فلذا در حضور خوانندگان محترم ضدانقلاب، که مع الاسف صدای خوشی هم ندارند!، بدینوسیله و با صدای بلند اعلام می دارد که فدوی غلط می کند که چنین افاضاتی بنماید!(3)

_______________________________________

(1) فدوی  آخرین ناله هایش را در تلفن شنید، و نیز پدر را،  که هیچیکدام  زمان مرگ شان نبود و به اهتمام برادران، دق کردند،  ببخشید که فدوی برای خودش تبلیغ کرد!

(2) "با تهدیدات خداوند متعال"،  مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضد "با تأییدات خداوند متعال" است.

(3) خدا والدین صنایع معنوی و، از آن میان، "ایهام " را آمرزیده و با شهدای صدر اسلام عزیز شدیداً محشور فرماید که در اینگونه موارد، بداد فدوی می رسد!

 

تقلب

       فدوی هنوز نمی داند که که سرانجام کی از روی دست کی می نویسد؟ وی در مرور خبرهای امروز به واژهء آشنای "جنسیتی کردن..." برخورد؛ لکن قرعه این بار (بجای دانشگاه و اتوبوس - ادارات خیابان ها و پیاده روها!..  و در جامعهء شکوهمند  اسلامی ما) استثنائأ به پارکینگی در شانگ های اصابت کرده، این هم سند مصور منگوله دارش:

       * خبرگزاری تسنیم: پارکینگ اختصاصی برای خانم‌ها. یک مرکز خرید در شانگهای فضای بسیار بزرگی از پارکینگ خود را فقط به رانندگان خانم اختصاص داده است.

       و در ادامه می خوانیم:

       * واکنش ها به این پارکینگ های مجزا به کل کل های رانندگی هم رسید به طوریکه برخی پیشنهاد دادند که باید پارکینگ مجزایی نیز برای رانندگان مبتدی طراحی شود و جنسیتی کردن پارکینگ معنایی ندارد. اما مسئولین این فروشگاه معتقدند که این کار ربطی به تبعیض نژادی نداشته و صرفاً راهی برای نشان دادن محبت و احترام به خانم هاست.

فدوی سرانجام در نیافت که برادران کمونیست از روی دست برادران مؤمن ما می نویسد و یا برعکس؟

 

برگردان

هر چند که خوانندگان محترم ضدانقلاب، طی این سالها از طریق فدوی، کم تا قسمتی با زبان برادران آشنا شده اند، معذالک گاه فدوی ناگزیر به ترجمهء برخی از آنها می شود. در این پیوند،  به مستورهء زیر که پیرامون معرکه گیری "برجام" است، نگاه کنید:

       * واکنش ولایتی به اظهارات جلیلی:  جلیلی نظر خودش را گفته است. / بهار نیوز

       باری- عبارتِ: "جلیلی نظر خودش را گفته است"،  تفسیر مجلسی و محترمانهء این عبارت است که: "جلیلی گهُ خودش را خودش خورده است"! که در آن البته قافیه هم، در حد مقدور و ممکن، رعایت شده است!

       زیاده ترجمه ای نیست.

 

سنجش

       خبری که در پی می آید، نمی داند چرا فدوی را،  بی اختیار بیاد یکی از ماجراهای معجزهء هزارهء سوم، مخبط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد انداخت:

       * بهار نیوز: دختری که از اینشتین هم باهوش تر است! یک دختر 12 سالهء هندی الاصل در انگلستان توانست بالا ترین نمرهء ممکن (162) را که از نخبگانی مانند آلبرت اینیشتن و استفن هاوکینگ نیز بیشتر است، در آزمون ضریب هوشی بدست بیاورد.

       ملاحظه می کنید؟ خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، حق و حقوق ما مؤمنین را همه جوره خورده اند؛ آن دخترک اگر راست می گوید، برود در آشپزخانه و ضمن تهیهء پیازداغ،  انرژی هسته ای هم  تولید کند!

 

 

مزاحمت

       فدوی توی این هیرو ویر، و با این ضیق وقت و حوصله، باید انشا ء دوستان را هم بقول عوامfor free تصحیح کند!، تازه ترین نمونه بشرح زیر تقدیم می شود:

       * تیک: روسيه 9 «مرکز تروريست ها» را در سوريه بمباران کرد. وزارت دفاع روسيه روز دوشنبه اعلام کرد در نخستين مرحله از اجراي برنامه جديد بمباران مواضع تروريست ها در سوريه، 9 مرکز عملياتي، پشتيباني و فرماندهي تروريست ها هدف قرار گرفت و به طور کامل نابود شد.

       باری- فدوی که وقت ندارد، فلذا خوانندگان محترم ضد انقلاب، بعنوان مشق شب، انشاء بالا را بشرح زیر تصحیح کنید:

                          غلط                                           درست

                 مرکز تروريست ها                       نیروهای مردمی مخالف برادر بشار اسد

                 وزارت دفاع روسيه                       وزارت حملهء روسيه 

       زیاده تکلیفی نیست. .

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون،  نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!،  و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا،  و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی،  نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

         * نمایندهء ویژهء دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد "تصمیم گیری در مورد بشار اسد را باید به مردم سوریه واگذار کرد." /  دویچه وله

       تحشیهء فدوی: ببخشید برادر" استفان دی میستورا "! به فدوی مربوط نیست ها، لکن جنابعالی از کدام مردم حرف می زنید؟ دويسن و پنجاه هزار که کشته و چند میلیونی هم که به اهتمام برادر اسد و برادر رهبر آواره  شده اند؟ فکر می کنید تا آن زمان، چیزی هم از تتمهء مردم باقی خواهد ماند؟

 

       * پارسينه: مصباح يزدي، استاد اخلاق حوزهء علميهء قم با اشاره به روايتي گفت: هر کس مي‌خواهد وليّ واقعي اهل بيت (ع) و مبلغ راستين اسلام باشد، نبايد از ملامت مردم ناراحت شود؛ ولو آن که همهء مردم شعار مرگ بر او را سر دهند؛ و از طرف ديگر نيز نبايد تشويق همهء مردم او را خوشحال کند، ولو آن که همه شعار زنده باد براي او سر دهند.

       تحشیهء فدوی: ببخشید حاج آقا تمساح، پس مقام معظم رهبری(ضپ)، مسؤلین نظام و غیره که مردم  را به اتهام توهین به خود، به حبس و  زندان می اندازند، "وليّ واقعي اهل بيت (ع) و مبلغ راستين اسلام " نمی باشند؟

 

       * وقتی اعتیاد زنانه می شود!  / افکار نیوز

       تحشیهء فدوی: بعد از اتوبوس، چشم مان به اعتیاد زنانه- مردانه روشن!

 

       * بی بی سی: اجارهء کودکان برای گدایی 'روزی ۱۵ هزار تومان،  فروش دو میلیون تومان'!

       تحشیهء فدوی: شما بروید جای دیگر قیمت کنید، اگر کمتر گرفتند،  فدوی اصلاً حساب نمی کند!

 

       * بی.بی.سی: سازمان عفو بین الملل به همراه تعدادی از هنرمندان سراسر دنیا در آستانه روز جهانی موسیقی در سوم مارس،  از دولت ایران خواستار "پایان آزار و اذیت" حسین رجبیان، مهدی رجبیان و یوسف عمادی سه هنرمند ایرانی شدند.

       تحشیهء فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِ قند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند: بسمه تعالی- مقدور نیست!، یعنی دست خودمان نیست! و در پایان نیز، قدری متغیر شده و افزودند بجای این حرف ها، که تازه در برجام هم نیامده!، اگر آب کُر دست تان است زمین گذاشته، خود را به بیت رسانده و معظم له را در نوشیدن یک قوری زهر که وبال شان شده است، یاری کنید، برادر، بی.بی.سی!

 

       * 55 آنلاین، به نقل از اميد جوان: عوامل شاد نبودن جامعهء ایران! در پیاده رو که قدم می زنی چهره های غمگین،  افسرده و عصبانی تکرار می شوند. تفاوت ندارد از کدام قشر و گروه باشند؛ به هر حال یا شاد نیستند یا شادی هایشان کوتاه و زودگذر است.  

       تحشیهء فدوی: یک غلط دارید،  19 می گیرید، و آن "عوامل" است که باید بشود "عامل" و مراد از آن نیز آخوندیسم تاریخی ست، برادر هفته نامهء امید جوان!

 

       * آخرین نیوز: نماینده‌ای که لیوان آب احمدی‌نژاد را برای تبرک خورده بود رای نیاورد! برخی از رسانه‌ها خبری را منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه در جلسه‌ای که رییس‌جمهور برای تقدیم لایحهء بودجه به مجلس شورای اسلامی رفته بود ناصر سودانی نماینده خوزستان لیوان نیم‌خورده احمدی نژاد را به نیت تبرک روی لباس خود پاشیده است

       تحشیهء فدوی: باز خدا ابوی شان را با روح پر فتوح حضرت امام(ل) محشور گرداند؛ چرا که این کار را برادران در عربستان، با ادرار شتر می کنند!

 

       * بی.بی.سی: آیت الله خامنه ای برگزاری انتخابات را، تبریک گفت.

       تحشیهء فدوی: ببخشید، یواشکی! به کی، برادر بی.بی.سی؟!

 

       * سایت خبری "رجانیوز"،  از رسانه‌های اصلی گروه افراطی جبهه پایداری، نوشته‌ای از یکی از فعالان مشهور حزب‌الهی منتشر کرده که در آن علت شکست انتخاباتی اصول‌گرایان در پایتخت بررسی شده است. وحید یامین‌پور نوشته است: «اصول‌گرایان در تهران شکست خوردند؛ به طور مطلق. ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و تمدنی است. تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه.»

       تحشیهء فدوی: یک توضیح ساده برای عذر بد تر از گناه!

 

         * زيتون: پروانه سلحشوری٬ نمایندهء مردم تهران در مجلس دهم در مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی حق حجاب اختیاری را به رسمیت شناخته است. او در این مصاحبه گفته است که به حق انتخاب پوشش باور دارد و آن را از حقوق اولیه افراد می‌داند و معتقد است روزی فرا خواهد رسید که این حق، حجاب اختیاری،  در ایران به رسمیت شناخته شود.  

       تحشیهء فدوی: فدوی ممنون تر می شود اگر خواهر سلحشوری آن روز را تعیین کنند، همینقدر که بفرمایند که آن روز، قبل یا بعد از انقلاب مهدی(عج) است، کفایت می کند!

 

       * علم‌الهدی: می‌خواهند آخوند انگلیسی، غیرانگلیسی درست کنند./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: فرقی نمی کند، آخوند به حال هرچه باشد، ایرانی نیست،  برادر مخبط الاسلام!

 

       * دولت اتریش مانع ارسال نامهء آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس این کشور شده است. در نامهء خامنه‌ای به جوانان غرب، که پس از ترورهای پاریس در ماه نوامبر منتشر شد، گناه افراط‌گرایی جوانان مسلمان به گردن غرب و اسرائیل انداخته شده است. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: بقول عوام what about کشتار سال 60،  قتل های زنجیره ای داخل و خارج و... برادر رهبر؟

بیت

من و انکار "جنایت "؟ چه حکایت باشد

غالبا اینقدرم، حُمق و  وقاحت باشد!

 

       * رئیس کمیته امداد: تعداد فقرا در ایران رو به افزایش است. / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: این برای خودش موفقیتی ست، هدف نیز همین بود، یعنی توزیع عادلانهء فقر، بین فقرا!

 

       * روزنامه های تهران: تحت هر شرایطی رای بدهید!/ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: بله، از پیامبر گرامی(ص) نیز حدیث داریم که به زنان فرمود که حتا روی کوهان شتر هم ... بدهند!

 

       * آخرین نیوز : پوتین از مهلک‌ترین خودروی زرهی دنیا رونمایی کرد. نمونهء اولیهء خودروی زرهی بنام "مجازات کننده" برای نخستین بار در حضور رئیس جمهور روسیه معرفی و آزمایش شد. این خودرو که شباهت زیادی به ماشین "بتمن" دارد قرار است در خدمت نیروهای ویژه روسیه باشد. خودروی زرهی جدید نیروهای ویژه روسیه که مزیت های بسیاری نسبت به خودروی "هاموی" (Humvee) آمریکا دارد اخیراً رونمایی شد.

       تحشیهء فدوی: اگر زحمت نیست، چند تائی هم برای حضرت آقای ما کنار بگذار، برادر سید پوتین، ثواب دارد،  اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 اپریل المشجّرسنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر،  بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه