خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

13 ارديبهشت 1395 ـ 2 ماه مه 2016

 

************* با گرامیداشت روز جهانی کارگر***************

این "بینوایان" ایرانی،  اثر عملهء بیت است، نه ویکتور هوگو!

 

و اما بعد...

 

گل بود و به سبزه نیز آراسته شد!

       فدوی پیش از این در خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، هرگاه که به واژهء مرکب "عملیات نامحسوس" بر می خورد، می دانست که منظورِ نیروی محترم انتظامی، متخلص به "ناجا"، آن است که برادران از مبارزهء صمیمانه و گوشمالی ملت همیشه در بند عجالتاً  فارغ شده، و حالا با "عملیات نامحسوس" در پی تعقیب و دستگیری سایر بزهکاران و جنایتکاران هستند!(1) بی سببی نبود که گفته اند و می گویند:

بیت

خدا(2) گر ز حکمت ببندد دری،

ز رحمت زند قفل محکم تری!

       گفتن ندارد که منظور شاعر چموش در مصرع نخست، تحمیل "حجاب اجباری"، و مراد آن نابکار از مصرع دوم، عملیات ایذائیِ "گشت نامحسوس" ارشاد است! که فی الواقع، حجت را بر خوارج، که ولی نعمتان سابق حضرات باشند، با گشودن زنجیرهای آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، بوجه زیر تمام کرده است:

         * گشت هفت هزار نفری نامحسوس ارشاد.

گردان شعبان بی مخ های اسلامی!

       بررسی و مرور خبرهای مرتبط  بعدی اما حاکی ست که عملهء بیت، بدلائلی که از آن "به برخی نگرانی ها" یاد شده، عقب نشینی کرده و مبالغی تخفیف مرحمت فرموده، و فی الواقع، مایه کاری حساب کرده اند. شما هم بنقل از برادر بی.بی.سی، ملاحظه کنید:

       * دولت ایران می‌گوید 'گشت نامحسوس' به طرح 'امنیت اجتماعی' محدود می‌شود و طرح 'امنیت اخلاقی'، که از جمله شامل فشار حکومت دربارهء پوشش زنان است، هم‌چنان به طور محسوس و با 'گشت ارشاد' اجرا می‌شود!.. معاون وزارت کشور گفته است تلفیق این دو طرح، "موجب برخی نگرانی‌ها" شده بود!

       باری، این همان ترفند برادرانه ست که ملت را به مرگ می گیرند، تا به آنفولانزی آخوندی راضی شوند. با این همه  فدوی می خواهد نکته ای را در هامش این مختصر، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضد انقلاب نیز نخواند و نشنود، با برادران کثرالله امثالهم در میان بگذارد و آن اینکه درست است که ملت، خوشبختانه، خاصیت فنر دارد، یعنی هرچه فشارش بدهند، هی پائین تر می رود!، لکن روزی که بنظر چندان هم  دور نمی آید، این فنر به آخرین بند خود می رسد و در آن حالت، عملهء بیت یک راه بیشتر ندارد، و آن برداشتن پا از روی فنر بسیار فشردهء کذائی ست که در آن صورت، فدوی آینده خوبی برای چشم و چار و سر کلهء برادران نمی بیند، از فدوی گفتن!....

       زیاده توصیه ای نیست..

       30 اپریل 016

__________________________________________

 (1) * شبکه خبر: به گفته ساجدی نیا، ماموران این فرماندهی قبل از سال نو در مراکز تجاری، بازار و نمایشگاه های بهاره شهر تهران مستقر خواهند شد و نسبت به انتظام بخشی و ایجاد محیطی آرام به منظور جلوگیری از سرقت و دستگیری سارقان در اطراف این اماکن اقدام می کنند، ضمن اینکه تمامی این مراکز تحت پوشش پلیس محسوس و نامحسوس قرار دارند تا با انواع جرایم مقابله شود. ساجدی نیا از استقرار نیروهای پلیس به صورت نامحسوس در ایستگاه های مترو و اتوبوس نیز خبر داد و افزود: برای مبارزه با سرقت، پلیس آگاهی اجرای طرح های عملیاتی در این مکان ها را در دستور کار قرار داده است.

* خبرنگار پايگاه خبري پليس: سرهنگ سامان غني زاده اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از منازل در اروميه، رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت. وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، موفق شدند سارقان را شناسايي کنند، در استعلام هاي صورت گرفته مشخص شد که متهمان مذکور از سارقان حرفه اي و سابقه دار هستند. اين مقام انتظامي ادامه داد: پس از شناسايي مخفيگاه متهمان، ماموران به صورت نامحسوس، آنها را تحت نظر قرار داده و موفق شدند شب گذشته حين سرقت دستگير کنند.

 (2) ملاحظه می فرمایید که این خدا همان خدای مألوف نیست!

 

محک      

ا           فدوی نمی داند که معاندین چه اصراری دارند که هر چه را که دم دست شان است، بهر قیمتی که شده، به حکومت اسلامی درونمرزی ما که مظلوم در گوشه ای نشسته و دارد نان و هسته اش (نان و ماست سابق- م) را می خورد، بچسبانند!، بعنوان مستوره، نگاه کنید:ه

ا       * العربیه: ایران از حامیان سرسخت نظام اسد است. انتشار این فیلم که البته نخستین فیلم از حضور نظامیان ایران در سوریه نیست، در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های ایرانی همواره تأکید کرده‌اند که حضور نظامی در سوریه ندارند و تنها برخی از نیروها برای مشاوره اعزام شده‌اند.

       پدر جان! عیب می جمله بگفتی، "ضررش" نیز بگوی! یعنی، نخست تأملی در ادامهء همین خبر کرده، سپس مدعی حضور نظامی، تسلیحاتی، مالی و..."ایران" در سوریه بشوید:

ا     * به نوشتهء صفحهء «گزارش جنگ در سوریه و عراق» در شبکهء اجتماعی فیس‌بوک، این تصاویر، جمعی از اعضای «تیپ یکم حضرت حجت سپاه خوزستان» را نشان می‌دهد که در میان آن‌ها، تعدادی از نیروهای «یگان ‌های تیپ دوم تکاوری امام حسن مجتبی»، متعلق به شهر بهبهان، و «تیپ تکاوی امام سجاد» شهر کازرون دیده می‌شوند.

       حال، بعنوان تکلیف شب (از نوع شرعی- م) کدامیک از تأسیسات زیر، ایرانی بنظر می رسند؟:

       * تیپ یکم حضرت حجت (عج)

       * یگان‌های تیپ دوم تکاوری امام حسن مجتبی (ع)

       * تیپ تکاوی امام سجاد (ع)

       بر این پایه، واکنش به فرمایش برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف، وزیر خارجهء بیت، در مورد سوریه که گفته است: «ما حضور نظامی نداریم...» بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: «صحیح است، صحیح است!» است. و اما پیرامون این بخش از ادعای "دشمن":

       * همانجا: این گزارش نام برخی از حاضران در این تجمع را نیز ذکر کرده، از جمله «عباس کردونی، محمود اسکندری، داود نری میسای، رضا عادلی، مصطفی خلیلی، علی‌حسین کاهکش، احمد مجدی و علیرضا حاجیوند». این افراد در هفته‌های اخیر در جنگ با مخالفان حکومت بشار اسد در جبههء شمال غرب حلب کشته شده‌اند و در ایران به خاک سپرده شدند.

       در این باب نیز فدوی، گزارش زیر را بعنوان کم کردن روی معاندین، مکرر می کند:

       «به شهادت برادران آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، اینها رفته بوده اند سوریه ماهی گیری! منتها به شیوهء کلاسیک؛ یعنی، بجای قلاب، هی "ت.ان.تی"، که چیزی کم از بمب ندارد، در آب می انداخته اند! که ناگاه یکی از ماهیان خشمگین شده و یک فقره "ت.ان.تی" را قبل از اینکه عمل کند، به برادران بر می گرداند و ترتیب برادران ماهیگیر را می دهد».

       این هم دیگر این همه گرد و خاک ندارد که!...

از فرمایشات خودمان،از خنده روده بر شدیم، بخدا!

حمله‌ء اخیر ایران به شمال حلب، بنابر آمار سازمان ملل متحد، در طول یک هفته، دست کم سی هزار سوری را آواره کرده است که بیش از هشتاد درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

گِرد و گردو!

       ... آخر این چه فرمایش پرتی ست؟! نخیر!، هر گردی که گردو نیست؛ این آخوند خوش تیپ هم، بعلت آن خال که بر پیشانی دارد، [که هندی نیست!، تازه حضرت امام(ل) با آنکه اصلاً خال نداشت، ولی هندی بود!..] اختلاف بر سر همان یک نقطهء ناقابل است(1). پس، بفرمایش همان حضرت(ل)، میزان، حال است نه خال! حالا بجای این حرف های سر بر باد ده، می گذارید که سرانجام، فدویِ منتظرالظهور، به کارش برسد یا نه؟!..

       باری- احوط آن است که خوانندگان محترم ضد انقلاب، بجای گیر دادن به خال حجت الإسلام "کرد میهن"(2)، به خبرهایی که پیرامون ایشان از العربیه و در پی نقل می شود توجه کنند.

       پیش از آن اما ذکر این مصیبت نیز خالی از ضرر نیست که شاید یکی از انگیزه های "تجاوز كنندگان" گرامی، تلافی تجاوزِ برادران سعودی به دو تن از مؤمنین ما در فرودگاه جدّه بوده باشد! با این همه، از شواهد و قراین چنین پیداست که، بنا به ملاحظات بین المللی، گویا امر بر این دایر شده است که در فقرهء سفارت عربستان در تهران و مشهد، زنگوله را گردن این خدمتگزار بیت بیاندازند!:

نیم بیت:

یا رب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!

       باری، نقطه سر سطر:

       * بی.بی.سی: ایران: تجاوز کنندگان به سفارت سعودی را محاکمه می کنیم.  خبر دستگیری "حسن کردمیهن" به اتهام داشتن نقش کلیدی در حمله به سفارت عربستان سعودی، در حالی در رسانه‌های ایران منتشر شده که این روحانی، از سخنرانان بسیار بانفوذ هیات های بسیجی و مدیر چند مجموعه فرهنگی اصولگرا بوده است. همزمان با ذکر نام او در رسانه ها، غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضایی ایران اعلام کرده که فرد بازداشت شده نه تنها "در این ماجرا دخیل بوده" بلکه "برخی دستورات را داده است".

       گفتن، البته ندارد که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، همهء راه ها، نه به  رُم، و نه حتا به قُم، بلکه خوشبختانه به بیت اتُم ختم می شود! به یک نشانه در این پیوند نگاه کنید:

       * همانجا: حسن کردمیهن بعد از حمله به سفارت عربستان، حرف هایی را بر زبان راند که شاید نباید می زد. او در یک سخنرانی خبرساز گفت به عنوان کسی که شهرت دارد همیشه "مطابق با منویات آقا حرکت کرده است و همیشه حرف آقا را زودتر متوجه می‌شده" از حمله به سفارت حمایت می کند. این روحانی افزود: "انتظار نداریم که آقا در این فضای بین‌المللی این کار را تأیید کنند ولی تقبیح نکردند".

       یک مقام مکلای بیت نیز، که نخواست تا انقلاب مهدی(عج) نام اش فاش شود، یواشکی به فدوی گفت که لازم نیست نگران سرنوشت حجت الإسلام "کرد میهن" باشد، زیرا نامبرده در نهایت، حتا اگر بجای "پول انگلیسی"(3) پول آمریکایی هم گرفته باشد(4)، جزو شهدای مدافعان حریم بیت منظور، و با روح پر فتوح حضرت امام(ل)، محشور خواهد شد.

___________________________________

(1) زیر لب، وقت نوشتن، همه کس نقطه نهد / وین عجب، نقطهء خال تو به بالای لب است!

(2) در باب اینکه در حجت الإسلام "کرد میهن"، "کاف" را به ضم باید خواند و یا به فتح، بین علما اختلاف است.

(3) آیت الله محمد(ص)یزدی: طلاب نباید پول ‌انگلیسی را بگیرند/ دویچه وله

(4) محمد(ص)رضا (ع)نقدی، ریاست محترم چماقداران بیت: پشت پردهء همهء دشمنی‌ها و مشکلات ما، همان گونه که امام راحل (ره) فرمود، آمریکا بود!. پشت پردهء به شهادت رساندن شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران نیز آمریکا است!/ خرداد

 

چراغ سرگردان

       فدوی نمی داند که، بقول هلندی ها، این فقره را دیگر کجای دل اش بگذارد که برادران فلسطینی، کثرالله امثالهم، حاضر نیستند که حتا کمک بلا عوض حضرت آقای ما را هم بپذیرند و برای اخذ آن شرایطی ملحوظ فرموده اند! به عین خبر نگاه کنید، لکن اگر باورتان نشد، بقول عوام hesitate  don’t ؛ که  فدوی را خبر کنید تا بعنوان سوگند وبرای محکم کاری، روح پر فتوح حضرت امام(ل) و نیز پرُستات مقام معظم رهبری، مده ظله العالی، را هم ضمیمه کند، بلکه باورتان شود!.

       * بی.بی.سی: تشکیلات خودگردان کمک مستقیم ایران به فلسطینی ها را غیرقابل قبول دانست! سفیر ایران در لبنان روز چهارشنبه گفته بود که تهران به خانواده های فلسطینیان کشته شده در آنچه به انتفاضه بیت المقدس مشهور است، هفت هزار دلار کمک مالی می کند. 

       فدوی البته در این مورد، بلحاظ فقدان بیضهء لازم، که سایز آن در تقابل با حکومت اسلامی  درونمرزی باید چیزی بیش از یک هندوانه باشد، البته ساکت است! لکن در حاشیه یواشکی عرض می کند که اولاً دلار، لعنة الله علیه، به اهتمام حضرات، مگر  چند شده است؟ مطابق گزارشات فرستادهء فدوی، هنوز یک دلار ناقابل شیطان بزرگ، حتا به 5 هزار تومان هم نرسیده است! که جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، لا محاله قهر می کند! ثانیاً فدوی جان ناقابل خود را در طبق «افلاس» گذاشته و یواشکی از معظم له می پرسد، از ملت شل و پل، بویژه گرسنگان و کارتون خوابان،در خصوص این ریخت و پاش مکتبی، آیا پرس و جوئی فرموده است؟!

       فدوی بعنوان یک مستورهء بسیار کوچک از هزاران، مراتب زیر را بشرح زیر علاوه می کند:

       * گزارش راویان از کودکانی که تصوری از تلویزیون ندارند: روستایی که اهالی‌اش «رئیس جمهور» را هم نمی‌شناسند. [فدوی مقدمتاً عرض می کند که اينکه اصلاً مسأله ای نیست! خب فدوی هم با آنکه در شهر زندگی می کند، جسارت است، رئیس جمهور را نمی شناسد و اما ادامهء خبر میمنت اثر]:

ا       * «اینجا نه برق هست نه آب و نه بهداشت و درمان؛ اینجا نه از مسئولی خبری می‌شود و نه حتی از آنتن موبایل و سیگنال ‌رادیو و تلویزیون؛ اینجا نه اخبار معنایی دارد و نه سیاست؛ زندگی در اینجا سال‌ها است به حاشیه رفته و زمان ده‌ها سال است متوقف مانده...

ا      «تصور پا گذاشتن به نقطه‌ای آن قدر دور افتاده که حتی کودکان اش در تمام عمر، "جعبهء جادویی تلویزیون" را به چشم ندیده‌اند و حس فشردن کلید برق و روشن شدن فضای تاریک، برایشان باور نکردنی است، آن قدر غیرقابل باور هست که پیه 2000 کیلومتر سفر را به تن بمالی و تمام سختی و ناامنی رسیدن به این نقطه را به جان بخری. غیرقابل باور است مجسم کردن زندگی مردمانی که هیچ تصوری از زندگی امروز و مظاهر بَدَوی آن هم ندارند؛ از تلویزیون و تلفن و برق و اخبار و جنجال‌های سیاسی و فوتبالی تا تغذیه و بهداشت و حتی سرپناهی امن؛ آنقدر غیرقابل باور که حس ماجراجویت را زنده می‌کند و وقتی پا به این سفر می‌گذاری، می‌توانی حس عجیب کریستف کلمب در کشف نقطه‌ای ناشناخته روی این کره خاکی را بعد از قرن‌ها در وجودت حس کنی...

       «عزیز تنها جوانی است که فارسی را سلیس صحبت می‌کند؛ از وضعیت زندگی اهالی می‌پرسم و می‌گوید: "از دستاوردهای جمهوری اسلامی، تنها 45 هزار تومانی است که نصیب برخی‌ها می شود و بعضی از اهالی هم از آن محرومند؛ و گرنه از بقیه امکانات محروم مانده‌ایم؛ نه آب شربی داریم و نه برق و امکاناتی برای درمان؛ خداکند که شما برای ما کاری کنید که پیش امام خمینی و رهبری و شهدا شرمنده نباشید"!

ا    «با دست به زن چروکیده‌ای اشاره می‌کند که کودک حدوداً یک ساله‌ای را در آغوش گرفته و می‌گوید: "این بچه دست اش امروز سوخته؛ خودتان ببینید؛ ولی ما کاری نمی‌توانیم بکنیم؛ نه دکتری هست نه دارویی"...  سراغ کودک می‌روم؛ دست اش بدجوری سوخته و پوست نازک دست اش حسابی تاول زده و ور آمده؛ آنقدر شدید گریه می‌کند که هر از گاهی نفس اش بند می‌آید...

       باری- مقام معظم رهبری(ضپ)، نه اینکه معاذالله منظوری داشته باشد، بلکه  معظم له وقت ندارد که خجالت بکشد!...

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * آيت الله خامنه ای: اکنون در مرحله‌ء "تشکیل دولت اسلامی" در ایران هستیم./ ایران وایر

         تحشیهء فدوی:  داعش قبول زحمت فرمود؛ شما دیگر زحمت نکشید، برادر رهبر!

 

       * آیا سرطان، امید کوکبی را آزاد می‌کند؟ / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: نع! زیرا سرطان، بسیار ضعیف تر از آخوند است، برادر بی.بی.سی. می دانید که!

 

       * همایش ملی "مد و لباس اسلامی" با هدف ترویج "فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی" در بجنورد برگزار شد. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، "فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی" هم مانند "جمهوری و اسلامی"، مانعة الجمع اند!

 

       * مشاور روحانی: کشور به عوام ‌فریبی ساختاری گرفتار است. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: نداشتیم برادر حسام‌الدین آشنا، نداشتیم!.. "عوام ‌فریبی" هم مانند برادر بشار اسد، از خطوط قرمز ماست!

 

       * دویچه وله: با دو ماه تأخیر، تکلیف حجاج ایرانی مشخص می‌شود.هیأتی از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان می‌رود تا در دیدار با مسئولان این کشور تکلیف ایرانیانی که امسال قصد سفر حج دارند را مشخص کند. این دیدار قاعدتا می‌بایست دو ماه قبل انجام می‌شد.

       تحشیهء فدوی: به فتوای مرجع تقلید عالیقدر فدوی، احوط آن است که تعداد تجاوز کنندگان را در فرودگاه جدّه افزایش دهند تا مؤمنین اینقدر معطل نشوند! و من الله التوفیق.

 

       * سردبیر روزنامهء "جمهوریت" در آستانهء سفر صدراعظم آلمان به ترکیه از او انتقاد کرد. جان دوندار که به دلیل انتشار گزارشی در ترکیه محاکمه می‌شود مرکل را به سکوت در برابر نقض حقوق بشر در این کشور متهم کرده است./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: اگر زحمت نیست، ایران سابق را هم اضافه کنید، ثواب دارد،، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

       * دويچه وله: هفت قرن گذشت تا رهبری از قدرت کناره گرفت.

       تحشیهء فدوی: خوانندگان محترم ضد انقلاب، بیخودی ذوق نکنند!، منظور برادر پاپ است که زهرش را قرن ها پیش کشیده اند! به اين شرح: «يازده سال پیش در چنین روزی اسقف آلمانی، یوزف راتسینگر به عنوان پاپ اعظم، رهبر کاتولیک‌های جهان انتخاب شد. این پاپ از چند جهت استثنایی بود: نخست این که تعویض مقام رهبری کاتولیک‌های جهان تنها زمانی صورت می‌گیرد که پاپ درگذشته باشد. تنها 600 سال پیش چند پاپ مجبور به استعفا شدند و 700 سال پیش بود که یک پاپ اعظم به دلخواه خود از کار کناره گرفت. به تعبیری، این نخستین بار بود که پس از قرن‌ها یک پاپ پیش از مرگ از سمت خود کناره‌گیری کند.

       * العربیه: دیوان عالی آمریکا چهارشنبه 20 آوریل، به ضرورت پرداخت دو میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان انفجار پایگاه تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در بیروت در سال 1983 و حملاتی دیگر که ایران مسئول آن است، رای داد. شاکیان ایران را متهم به کمک مالی که گروه حزب‌الله لبنان کردند که در سال 1983 با انفجار کامیونی بمب‌ گذاری شده در پایگاه تفنگداران آمریکایی در بیروت، دستکم 241 نظامی آمریکایی را کشتند.

       تحشیهء فدوی:

بیت

گنه کرد در شرق یک رهبری

به U.S. زدند گردن ملتی!

 

       * آکادمی نوبل پس از 27 سال فتوای قتل سلمان رشدی را محکوم کرد. / رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتی، برادر نوبل؟!

 

       *  الجبیر: اگر ایران ستیزه ‌جویی را کنار بگذارد، بهترین روابط با آن ممکن است/.  العربیه

       تحشيهء فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِ قندپهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند که مقدور نیست زیرا استکبار جهانی و صهیو نیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، تازه سر کیسه را شل فرموده اند، برادر فدوی!

 

* 1160---0930: اگر فلسطینی‌های کرانهء باختری هرچه زودتر مسلح بشوند و بتوانند روزی چند عدد خمپاره به شهرک‌های یهودی ‌نشین شلیک کنند با مهاجرت معکوسی که به وجود می‌آید زوال رژیم جعلی صهیونیستی نزدیک‌تر خواهد شد.

فدوی: مراتب در شرایطی که شدیداً مشغول نرمش قهرمانهء صبحگاهی بودند، بعرض خاک نعلین عنبر آسای همایون شان رسید. قدری متغیر شده و فرمودند «شما دیگر لازم نیست سرود یاد مستان بدهید، برادر فدوی!» و افزودند که معظم له با هر خمپاره، دو تا کوبیده نیز ضمیمه فرمودند لکن آن مؤمنین، کوبیده ها را در رگ زده، لکن خمپاره را فروخته اند!؛ خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 1160---0930!

 

       * خانم نادری: اینکه حتماً باید نیمی از امور اجرائی کشور به خانم‌ها سپرده شود، پاسداشت کرامت زن نیست. ولی به خاطر اینکه غربی‌ها انگ تبعیض جنسیتی به ما نزنند متأسفانه برخی افراد نالایق در رأس امور اجرائی سازمان و یا وزارتخانه قرار می‌گیرند که تجربه هم ثابت کرده است از عهدهء انجام وظایف محوله برنمی‌آیند نمونه‌اش سازمان محیط ‌زیست و معاونت امور زنان ریاست‌ جمهوری که هر از گاهی فتوا هم صادر می‌کند. تداوم مسئولیت اینگونه افراد جز آسیب و ضرر به جامعه و مردم هیچ ثمری نخواهد داشت.

       فدوی تاکنون می پنداشت که خواهر لاله افتخاری، نمایندهء مادّهء حکومت در مجلس، گوی سبقت را از برادران شدیداً ربوده و ضد زن ترین موجود، در حکومت اسلامی درونمرزی ست؛ درود بر شما که پا در نعلین او کردید، خواهر نادری!

 

       * 0752---0913:  دو ماه است آموزش و پرورش «تیران و کرون» در استان اصفهان به علت اختلاف جناحی اداره کل استان فاقد مدیر است! شاید در تاریخ آموزش و پرورش در چنین موقعیت حساس تحصیلی بی‌سابقه باشد که دو ماه ادارهء شهرستان فاقد مدیر باشد.

       فدوی: 2 غلط داشتید 18 می گیرید، برادر0752---0913! نخست آنکه اختلاف بین علما از مبانی تحکیم و ترویج شرع انور است؛ دو دیگر اینکه فدوی چیزی بنام "تاریخ آموزش و پرورش" را بجا نمی آورد؛ آنچه هست، تاریخ اسلام عزیز است و لاغیر؛ فلذا فدوی روی عریضهء شما اقدامی ندارد.

 

       * 8757---0939: حقوق فرهنگیان بازنشستهء قبل از سال 94 خیلی پائین تر از حقوق بازنشستگان سال جاری است. چرا باید چنین تبعیض آزاردهنده‌ای وجود داشته باشد؟ مجلس ما چه کار دارد می‌کند؟..

       فدوی: آخر خودمانیم، این چه پرسش بیربطی ست؟ معلوم است دیگر؛ نمایندگان محترم حکومت در حسینیه (مجلس- م)، اگر مجال حضور در صحن حسینیه را داشته باشند، هر یک، پس از صرف یک صبحانهء بسیارمختصر، مشتمل بر 25 تخم مرغ دو زردهء محلی، چهار عدد نان بربری خشخاشی، دو کیلو پنیر تبریز، دو کاسه عسل سبلان، یک کیلو سرشیر و، در خاتمه برای تبرّک، دو پارچ دوغ آب علی، سلام الله علیه، به بدن زده و بفاصلهء اندکی به کُما رفته و پس از آنکه به هوش آمدند، عازم نماز دشمن شکن ظهر شده و پس از سینه زنی، با پرتاب مشت های محکم به دهان و فکِ استکبار جهانی و صهیونیزم یبن الملل و ایادی آنان در داخل و خارج و کُرات دیگر،لعنة الله علیهم اجمعین، روز مبارک را، به پایان می برند. این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر 8757---0939؟!

 

       * 4643---0936: مستمری ما معلولین ذهنی تحت پوشش بهزیستی بسیار ناچیز است. از سوی دیگر بیمه تکمیلی نداریم. بابت 3 نفر ماهیانه 50 هزار تومان به ما کمک مالی می‌شود. مشکلات خود را به کجا ببریم که ترتیب اثر داده شود.

       فدوی: مراتب موجب حیرت شد که چطور مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه و توابع، که خود جزو معلولین ذهنی هستند، بدرخواست شما، توجهی نفرموده اند، برادر4643---0936!

 

       * 2105--- 0910: شهدای مدافع حرم در سوریه، نمونهء بارزی از رویش‌های انقلاب اسلامی در مقابل فسیل‌های سیاسی غافل و ریزش‌های نادم هستند. "عاقبت به خیری" موهبتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

       فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض ملک آسمان سپهر اقتدارشان رسید، در پاسخ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، شدیداً دعا فرمودند که شما هم مانند سایر شهدای مدافعان برادر بشار اسد، عاقبت به خیر شوید، برادر  شهروند!  آمین یا ربّ العالمین.

 

ا       * 0919---5362: تأیید مشروط برجام از سوی رهبر معظم انقلاب تحقیر آمریکا بود که فکر می‌کرد خود را برای جشن تحقیر ایران آماده می کند.ه

       فدوی:  بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

       * محمدی از تهران: تماس گرفتم که فقط شعار مرگ بر آمریکا را تکرار بکنم. تا زنده‌ام نخواهم گذاشت این شعار از زبانم بیفتد.

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم، بعدالتحیه و السلام، فرمودند که شعار "مرگ بر آمریکا" در حکم صلوات است! و یک فقره کفایت نمی کند و در نسخه ای مرحمت کردند که اگر غذا گیرتان آمد، روزی 250 بار پیش از غذا "مرگ بر آمریکا" بگویید، تا رستگار شوید، برادر محمد(ص)ی!

 

       * 4239---0921 : فرق نوشهر در استان مازندران با شهر بانه در کردستان چیست که بانه را منطقهء آزاد اعلام کردند ولی برای نوشهر هیچ قدمی برنداشتند و سفر رئیس‌ جمهور به مازندران فقط با تمجید و تعریف زبانی سپری شد.

       فدوی: برادر 4239-0921، برادر 4239-0921! بقول عوام، take it easy! یان نکته را بعلت ارادتی که فدوی به حضرت ابوی(ره) دارد، بشرط آنکه بین خودمان باشد، ضد انقلاب نیز نشنود عرض می کند که در جامعهء شکوهمند اسلامیِ ما، جائی بنام آزاد، و چیزی بنام آزادی، وجود خارجی ندارد فلذا، و باز هم بقول عوام، don’t worry, be happy! برادرشهروند!

 

       * سیامک کریمی: در حال حاضر مشکل اکثر خانواده‌های ایرانی خرید خودرو نیست که دولت تصمیم گرفته 20 میلیون تومان وام بدهد. در همین قدم اول معیشت زندگی مانده‌ایم که با مشکل گرانی و تورم چه‌کار باید بکنیم. چرا دولت و دولتی‌ها آدرس غلط به مردم می‌دهند؟

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: اصلاً آدرس نداده اند که درست یا غلط باشد!، بلکه منظور آن بوده است که مؤمنین، کثرالله امثالهم، سوار بر خودروی مذکور شده و با سرعت، از گرانی و تورّم بگذرند، برادر کریمی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

30 اپریل المشجّر سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه