خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

20 ارديبهشت 1395 ـ 9 ماه مه 2016

 

شکنجه به روز می شود!

       ...پنداری فضای خداپسندانهء برخی جوامع شکوهمند اسلامی قدری تلطیف شده و گویا برادران، در پیوند با اعدام اهل قلم، البته با اختلافاتی که در پی بدان اشاره خواهد شد، و گوش شیطان بزرگ کر، مبالغی کوتاه آمده اند که فدوی البته، از این بابت، قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند.

       خوانندگان محترم  ضدانقلاب بی گمان بیاد دارند که حُکمِ اعدام "سهیل عربی"، به اتهام فضائیِ "سبّ النبی"، پس از مدت ها تحمل کابوس، نقض و ظاهراً به جای اعدام، به هفت سال و نیم حبس، لکن با اعمال شاقه ای که عبارت باشد از "تحقیق در مورد اسلام" در تماس با مؤسسهء "در راه حق" و نيز پژوهشکدهء امام خمینی محکوم شده است"(1)! باز خدا ابویِ مکتبیِ "ندامتگاه بزرگ تهران" را با روح پُر فتوح حضرت امام(ل) محشور بفرماید که، به استناد خبری که در پی می آید، شرط آزادی از زندان را، حفظ " جزء سی ام قرآن کریم " تعیین فرمود!:

       * مهر: دو زندانی حافظ قرآن عفو شدند. بر اساس قوانین زندان ها یکی از معیارهای اعطای مرخصی و یا آزادی زندانیان در کمیسیون های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم است!(2)

       و در همین راستا بموجب خبری از همان منبع پیشین:

       * دویچه وله: تغییر حکم اعدام شاعر عربستانی به زندان و شلاق. دادگاهی در عربستان سعودی حکم اعدام اشرف فیاض، شاعر 35 ساله را، زیر فشار نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و نویسندگان جهان، به 8 سال زندان و 800 ضربه شلاق تغییر داده است. اشرف فیاض به اتهام "ارتداد" به اعدام محکوم شده بود.

       و اما مابه التفاوتی که در آغاز مقال بدان اشاره شد آن است که، به باور فدوی، تحمل 800 ضربه تازیانه آسان تر از تحمل محکومیت سهیل عربی ست!، تا نظر شما چه باشد...

       زیاده شکنجه ای نیست..

_______________________________________

(1) دویچه وله: تحقیقات مذهبی اجباری، نوع جدیدی از مجازات در ایران! سهیل عربی، فعال فیسبوکی که پیش تر به اعدام محکوم شده بود، با تعدیل مجازات، به هفت سال و نیم حبس و تحقیق در مورد اسلام در تماس با مؤسسهء "در راه حق" و پژوهشکدهء امام خمینی محکوم شده است. عدهای این حکم را نوعی شکنجه می‌دانند.

(2) به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت ۲۲ بهمن و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت نماینده دادستان شهرستان تهران در مورد مددجویانی که حافظ جزء سی ام قرآن کریم هستند 2 نفر از زندانیان آزاد و به 7 نفر از آنان مرخصی اعطا شد.

 

در جستجوی «زبان علم»!

       از تشابهات ناگزیر دوران طلائی امام راحل(ل)[1] و دوران طلائی امام حاضر(ضپ) [2]، تأسیس و ترویچ عمل خداپسندانهء «چفیه مالی» ست[3]. خوانندگان محترم ضد انقلاب لابد بیاد دارند که به فاصلهء حداکثر بیست و چهار ساعت از صدور برخی مهملات داهیانهء حضرت امام(ل)، پیاده نظام بیت در تبیین و تأیید فرمایشات آن بزرگوار، ساعاتی را تباه و صفحاتی را سیاه می فرمودند، حتا اگر آن مهمل چنین بود: «جنگ چیز خوبی ست/ جنگ نعمت است!» حالا هم حکایت یکی از چفیه مالانِ بنامِ بیت  است که در پیوند با مهمل اخیر مقام معظم رهبری(ضپ) آیات شریفهء زیر را صادر فرموده است:

       * آیت الله علم الهدی: زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست بلکه زبان کَلَک است!.. زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست، بلکه زبان جهل است! / عصرایران،

       و نیز برای جوری جنس:

       * حجت امام زمان(عج) گفتند «این مسأله که ما توانستیم اصالت ادبیات و فرهنگ خود را حفظ کنیم به این خاطر بود که آمیخته با زبان انگلیسی نشد و انگلیسی رواج پیدا نکرد.» این سخن را شخصی می زند که صرف نظر از مقام ولایت، یک مرجع تقلید و یک عنصر بصیر کم نظیر در عرصه سیاست جهانی بوده و به عنوان یک حکمت دان در بین همه شخصیت های دنیا شناخته شده اند.
 
      -  چون معصوم(ع) حضور ندارد، رسما مقابل حرف رهبری می ایستند. بدبختی ما این است که در همین نظام و همین مملکت یک فرد که ادعا دارد لیدر سیاسی است حرف خود را برابر حرف ایشان قرار می دهد.

       - رهبر معظم انقلاب، ولی امر مسلمین و حجت امام زمان(عج) هستند. ایشان بر اساس اعتقاد و مبنای نظام ما می فرمایند «ادبیات فارسی که سالم مانده به خاطر این است که با ادبیات اجنبی آمیخته نشده است.» عده ای بلافاصله (پس از سخنان ایشان) می گویند «انگلیسی زبان علم است و چرا نباید مردم با زبان علم حرف بزنند؟ / همان

       جداً که: «حرفا میزنه رهبر، چشا میرن مغز سر!»..

       باری، شما هم در پی، و بنقل از برادر بی.بی.سی، اين نکته را ملاحظه کنید تا مانند فدوی، سرِ همهء جاتان اسفناج اُرگانیک سبز شود!:

       * زبان علم فقط انگلیسی نیست... نمی‌گویم از فردا آموزش انگلیسی را تعطیل کنیم، اما بدانیم چه می کنیم." / ولی امر مسلمين جهان (ضب)!

       فدوی مقدمتاً و تا یادش نرفته متذکر شود که خوانندگان محترم ضدانقلاب نگران نشوند، منظور معظم له در ارتباط با زمان تعطیل آموزش زبان انگلیسی در آیهء شریفهء بالا، پس فرداست!

       و اما فدوی با آنکه بدلیل فقدان بیضهء لازم، روی حرف مقام معظم رهبری(ضپ)، حرف نمی آورد، معذالک این بار با به خطر انداختن جان ناقابل خود و ادای شهادتین، یواشکی در حاشیه عرض می کند که با این فقره از مهملات داهیانهء معظم له شدیداً مخالف، و بلکه معتقد است که انگلیسی، لعنة الله علیه، نه تنها زبان علم است، بلکه زبان علما نیز هست! این هم اسناد مصور منگوله دارش؛ تا "اعدام" شود، هر آنکه نتواند دید!

       زیاده جسارت است!

 

https://www.youtube.com/watch?v=LHx-QXzONIc

https://www.youtube.com/watch?v=5r-1bZHsuus

________________________________________

1- (ل): مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف لعنة الله علیه است

2- (ضپ): ایضاً مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف ضاعف االله پرستاته است

3- خایه مالی سابق- م

 

طنز کاربران

کاربران سايت ناشر اين عکس زير آن چنين نوشته اند:

       - کاخ سفید رو که قبلا حسینیه کردید؟         -

       - این چه تصمیم متزلزلیه؟
       - چرا این همه خرج بیهوده رو دست میذارین؟

       - برادر تو اول از طویله خودت فرار کن بعد کاخ سفید رو طویله کن!

       - الحق که چوپونی که میخوای کاخ سفید رو وسیله امرار معاش کنی... آدم ضایع!

 

سیندرلای مکتبی             

       فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر سابقه دار و البته تأسف بار زیر نیز برخورد:

       * پارسينه: حملهء اسیدی به آرایشگاه زنانه در سمنان. دو کارآموز آرایشگاه زنانه در حالی ‌که مشغول کار بودند، هدف حملهء مرد اسیدپاش خطرناک قرار گرفتند و سوختند.

       فدوی در ادامهء خبر، بنقل از همان منبع، دو نکتهء باریک تر از مو (که خوشبختانه زير روسری پنهان بود) را نیز دید که آنها را در پی، با خوانندگان محترم ضدانقلاب، بقول عوام share می کند:

       * در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد اسیدپاش که با جا گذاشتن یک لنگه کفش خود فراری شد، آغاز شده است. / همان منبع

       و نیز اینکه:

       * اسیدپاش طلا می‌خواست! / ايضاً همان منبع

       پیرامون فقرهء نخست از قول برادران عرض می کند: چه مردیُ بَود کز زنی کم بود؟! فلذا، تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید! یعنی، ما هم سیندرلای خودمان را داریم!

       و در مورد بند 2 نیز می افزاید که به فدوی مربوط نیست ها! لکن اگر طرف طلا می خواست چرا نرفته طلا فروشی؟!

       زیاده نکته ای نیست..

 

ا      * آيت الله محمد(ص) تقی(ع) مصباح یزدی: همه باید "بدون تفسیر دلخواه" مواضع رهبر ایران از او اطاعت کنند و "اینکه فردی در سخنرانی ده بار بگوید 'مقام معظم رهبری'، اما اعتقادی به ولايت فقيه نداشته باشد نمی تواند کشور را درست اداره کند. / بی.بی.سی

 

ا     * سرتیپ محمد(ص) باقرزاده(عین الله!- م): فلسفهء وجودی دانشگاه تلاش برای تقویت حاکمیت دینی است، اما برخی از دانشگاه‌ها با برخی از انحرافات به تهدیدهایی برای جامعه اسلامی تبدیل شده، زیرا تاکنون به رسالت انقلابی خود عمل نکرده‌اند."

 

       * محمد(ص) رضا(ع) نقدی: مشکلات معلمان نباید در جامعه مطرح شود. / ایسنا

 

       * خودنویس: یک مرجع تقلید مسلمان شیعه می‌گوید، نمی توان از خوراکی که توسط شهروندان پیرو آیین یارسان تهیه شده استفاده کرد. ناصر مکارم شیرازی، که در میان مسلمانان شیعه به «آیت الله مکارم شیرازی» معروف است، با صدور فتوایی، مردم را از خوردن غذای پیروان آیین یارسان منع کرده است. این فتوی دینی که در وب سایت رسمی‌ او منتشر شده است در پاسخ به پرسشی است به این مضمون که  «آیا خوردن  غذای نذری اهل حق (آیین یارسان) اشکال دارد؟» و این مرجع تقلید شیعه در پاسخ گفته است «در صورتی که آنها (پیروان آیین یارسان) ضرورت اسلام را منکر باشند، نمی‌توان از غذایی آنها استفاده کرد».

 

       * آيت الله خامنه ای: تمدن اسلامی کشور گشائی نیست، تأثیرپذیری ملت ها از اسلام است!/ کیهان دارالخرافه

 

ا       * قرارگاه خاتم‌الاوصیا: می‌توانیم در 8 دقیقه اسرائیل و در 48 ساعت آمریکا را از بین ببریم!/ العربیه

 

       * حجة الاسلام قرائتى: شما جنس مرغوب را در كادو مى پیچید، روى تلویزیون پارچه مى اندازید، كتاب قیمتى را جلد مى كنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهید. بنابر این جلد و حجاب نشانهء ارزش است. خداوند براى چشم كه ظریف است و خطرات آن را تهدید مى كند، حجاب قرار داده، حجاب باعث تمركز فكر مردان كه بخش عمدهء تولید جامعه به دست آنان است مى گردد./ وبلاگ سيتی

 

آکادمی چفیه مالی 9

Academy Award - 9

       فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی را که در نهمین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند(2)، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری (ضپ) مُستظهر باشند:

       * مستند هيئت داوری: سید حسن نصرالله در مورد حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران چنين بیان می‌کند: « در چند هفتهء اخیر، بعضی ها رؤیای پایان انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را در ایران در سر پروراندند اما این رؤیاها سراب است. این ایرانی که خیلی ها در دنیا رخدادهای اخیرش را بزرگنمایی کردند، من امروز به شما تأکید می کنم که این ایران، نظام و حکومت و مردم و نخبگان اش، به برکت وجود رهبری حکیم، شجاع، رحیم، مدیر و مدبر، رهبری تاریخی که جناب امام سید خامنه ای – سایه اش پاینده باد – است، و به برکت حضور تاریخی سی ساله مردم، امروز نیرومندتر از پیش از بحران خارج شده و همین گونه که هست خواهد ماند». /آفتاب نیوز

 ***

       * 8997---0912: امیدوارم دولت محترم نصایح مشفقانه، پدرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را به گوش جان بشنود و ما شاهد تغییر رفتار دولت در جهت تحقق فرامین حضرت آقا باشیم.

 

       * 4052---0912: خداوند به رهبر معظم انقلاب چقدر صبر داده که همهء کوتاهی‌ها و توجیهات غیرمنطقی دولتمردان را باید تحمل کنند. با این وصف پشتیبان دولت نیز باشند!

 

       * نیک‌نام از قم: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمودند من به آمریکا خوش‌بین نیستم این روزها را که دیگران در آینه نمی‌دیدند، ایشان در خشت خام می‌دیدند؛ ولی افسوس که دولتمردان ما این راه خسارت محض را ادامه دادند و امروز برای اجرایی نشدن تعهدات آمریکا به التماس رو آورده‌اند. بنویسید این راه بد فرجام تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟
 

       * 5606---0938: پرورش ‌یافتگان مکتب خمینی(ره) شیران صحنهء نبرد هستند و در آماده باش کامل می‌باشند. با کوچک ‌ترین اشارهء رهبر عزیز انقلاب طوفان به پا خواهند کرد. در گذشته دیدیم و شاهد بودیم چگونه از پس عبور از فتنه ‌های سنگین برآمدند و انقلاب را به پیش بردند.

 

       * طاهری از تهران - عبدالله‌زاده از ارومیه - قاری از اراک:  کسانی که با تندی، درشتی و تمسخر با منتقدان برخورد می‌کردند با این نامه و تدبیر حضرت آقا واقعاً چه پاسخ اقناعی برای ملت دارند؟ خداوند به حق باب ‌الحوائج‌ های محرم، حضرت علی ‌اصغر و حضرت اباالفضل العباس(ع)، رهبر و آقای ما را تا ظهور دولت یار نگهدار باشد و بدخواهان ایشان را رسوا نماید.

 

ا      * 0912---7977: در کنار بُرد موشک‌های غرور‌ آفرین کشور، کلام عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبر معظم انقلاب نیز از نفوذ برخوردار است و مایهء مباهات ما ایرانیان می‌باشد - سال گذشته یک نمونه از تاثیر سریع عتاب رهبر انقلاب خطاب به دولت سعودی را همه شاهد بودیم.

ا     * 0912---8580: شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که با تدبیر حکیمانهء امام خامنه‌ای رهبر عزیزمان

 انتخاب شد ان‌شاءا... در صورت همت به خرج دادن دولتمردان باعث نشاط و حرکت در جامعه و خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌ها خواهد شد. علت اینکه برخی ملت‌ها راکد و گرفتارند این است که از نعمت ولایت و رهبری بی‌بهره‌اند و منتظر دیکته غربند.

 

       * رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بارها گفته‌ام هم به عنوان اصل ولایت فقیه باید از رهبری نظام حمایت کرد و هم به عنوان شخص ولی فقیه، بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداشته و نداریم. /انتخاب

 

ا     * 0912---7977: دو قطبی نشان دادن جامعه در مسائل کلان کشور از سوی هر مقام و دستگاهی صورت بگیرد کار غلطی است. دولت و رسانهء ملی باید هوشیارانه عمل کرده و در زمین دشمن بازی نکنند. رهنمودها و فرامین رهبری فصل‌الخطاب است.

 

ا      * 0912---9671: وقتی می‌بینیم که دولتمردان اروپا از ترس داعش به خود می‌لرزند و احساس ناامنی می‌کنند ولی ما در ایران در کمال امنیت هستیم بی‌اختیار به یاد شهدا و رهبر عزیز انقلاب می‌افتیم که این آرامش را مدیون آنان هستیم.

 

ا      * به نوشته‌ء کانال تلگرامی "ابراهیم حاتمی‌کیا"، در ابتدای این اکران خصوصی که در ساختمان موسسه «اوج» متعلق به سپاه پاسداران انجام گرفت، «قاسم سلیمانی، حاتمی‌کیا و پرستویی را مورد تفقد و تحسین قرار داد و پرستویی در این لحظه به رسم ادب و احترام بر دست سلیمانی بوسه زد»./ تقاطع

 

       * 8853---0912: به عنوان یک ایرانی مسلمان، تا آخرین قطرهء خونم سرباز پای به رکاب رهبر و جان فشانم و حاضر نیستم افراد جاهل و خائن خون به دل رهبرم کنند.

 

ا      * علی برزگر- کرج: از روزی که حضرت آقا در جلسه خبرگان از انتخاب رهبر آینده سخن گفتند یک چشمم اشک و چشم دیگر خون شده، خدا کند من نباشم که چنین روزی را ببینم. جان بی‌مقدارم فدای رهبر عزیزم امام خامنه‌ای باد!
 

       * حسینی- قم:  دم همهء کیهانی‌ها و حزب‌الله، بخصوص آن برادر جانباز که در حسینیهء امام خمینی(ره) در شب دوم مراسم فاطمیه(س) حرف دل همهء ما را زد گرم! ما تا آخرین قطرهء خون خود و زن و بچه‌هایمان پا در رکاب حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) ولی امر مسلمین جهان و نائب‌المهدی(عج) ایستاده‌ایم. تا کور شود هر آن که نتواند دید. یا علی.

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی

_______________________

1- چفیه: جانشين دستمال یزدی سابق است و، بر این پایه، چفیه مالی نیز، همان خایه مالی سابق محسوب می شود!

2- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید. (تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی)

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت،سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

ا       * ویچه وله: برای فولکر کاودر، رئیس فراکسیون اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان در مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ"، کاملاً مشخص است که حدود چهارمیلیون شهروند مسلمانی که در آلمان زندگی می‌کنند، به جامعهء آلمان تعلق دارند، اما دین اسلام به این کشور تعلق ندارد.

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       *روحانی: کار ممیزی کتاب را به انجمن نویسندگان و ناشران بسپارید!/ بی.بی.سی

          حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

         * روحانی: می‌گویند در سایهء تحریم زندگی خوبی داشتیم چرا آن را برهم زدید؟ /رادیو فردا

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

         * محمد(ص)جواد(ع) ظریف: دولت ایران از مسابقه کاریکاتور هولوکاست حمایت نمی‌کند/ دویچه وله

         حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * ایران رأی دیوان عالی آمریکا را 'دستبرد به اموال جمهوری اسلامی' خواند! / بی.بی.سی.

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * روحانی در مورد 'گشت اخلاقی نامحسوس': کرامت انسانی باید حفظ شود!/ بی.بی.سی

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

         * حسین(ع) احمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان: سزارین در آستارا ممنوع شدگیل نگاه

         حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * روحانی و اردوغان بر 'همکاری برای ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم' تاکید کردند!/ بی.بی.سی

       * حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

        

         * دویچه وله: مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ایران، در واکنش به خبر فروریختن دیوار در یک مدرسه در خاش و مرگ یک معلم گفت این مدرسه اصلاً دیوار نداشته است. به گفتهء او ساختمان مدرسه کاملاً ایمن و استاندارد بوده است.

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

         * وزیر دفاع ایران: هیچ‌گاه به سمت سلاح‌های نامتعارف نخواهیم رفت./ بی.بی.سی

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * محمد(ص)جواد(ع) لاریجانی، دبیر ستاد حقوق‌بشر! قوهء باه ( غذاییه! - م): ایران بزرگ ‌ترین و جدی ‌ترین دموکراسی غرب آسیا را دارد و در این منطقه ساختار مدنی و سیاسی هیچ کشوری از نظر ساز و کارهای دموکراتیک مانند کشور ما نیست.

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی: مبحث دیگری که غربی ها با ایران مشکل دارند بحث قصاص است در حالیکه قصاص بسیار زیبا و مهم است و به نوعی از حقوق افراد جامعه دفاع می کند.

        حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

        

         * کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی، در دیدار با علما! و نخبگان پاکستان: اسلام دین اعتدال است!

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * آيت الله خامنه ای: عده‌ای آمده‌اند که اسلام و انقلاب را می‌خواهند با هم از ما بگیرند./ زیتون

       تحشیهء فدوی: نگران نباشید، مفت هم بدهید، کسی نمی برد، برادر رهبر!

 

       * شكست‌هاى سنگين نظاميان ايران و اسد در حومه حلب / العربیه

       تحشیهء فدوی: تلاش معاندین و ضدانقلاب در این باب که  فدوی را متقاعد کنند که  "بیت" در سوریه حضور نظامی دارد، عمراً راه بجائی نمی برد!

 

ا      * معاون وزیر خارجه ایران در سفر به روسیه خواستار قرار گرفتن دو گروه احرارالشام و جیش‌الاسلام در فهرست تروریستی سازمان ملل شد. روسیه نیز پیش‌تر چنین درخواستی را مطرح کرده بود./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: کوری که عصاکش کور دگر شود!

 

       * حسین(ع) سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن دیگری غیر از آمریکا نداریم. / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: مقام معظم رهبری(ضپ) را چرا از قلم انداختی، برادر حسین(ع)؟!

 

       * احمد بدر الدین حسون، مفتی سوریه، یا بنا به توصیف مخالفان سوری «مفتی اسد»، در اظهاراتی جنجال برانگیز، گفت که ترک های عثمانی اگر واقعاً دولتی اسلامی بودند، به زبان عربی سخن می گفتند. / العربیه

       تحشیهء فدوی: بقول عوامwhat about  داعش درونمرزی (حکومت اسلامی مسلط بر ايران- م)؟!

 

       * استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا، گفت تعطیلی سفارت این کشور در تهران و قطع رابطهء دیپلماتیک با ایران از سوی دولت پیشین کانادا، اشتباه بوده است./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: بقول عوام  what about  قتل زهرا کاظمی؟!

 

ا      * آيت الله خامنه ای: دشمنان از روز اول تعبیر تندرو و میانه‌رو را استفاده کردند. از نظر آنها از همه تندروتر امام بزرگوار بود و امروز هم بنده حقیر را از همه تندروتر می‌دانن/ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: والله برادر رهبر جسارت است، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، نه حضرت امام(ل) و نه حضرت شما(ضپ)، آفتاب به آفتاب، ده قدم هم راه نمی رفته و نمی روید، که کُندرو یا تُندرو باشد!

 

       * شرکت ایر فرانس قرار است پرواز های خود را به ایران شروع کند. در این میان مهمانداران زن ایر فرانس بشدت از دستور پوشیدن حجاب در هنگام پیاده شدن از هواپیما در تهران عصبانی هستند و گفته اند حاضر نیستند به ایران پرواز کنند.

       تحشیهء فدوی: بسمه تعالی، مشق شب - این بار، استثنأئاً بجای پرتقال فروش، پیدا کنید میزان زجریرا که در 38 گذشته زنان و دختران ایرانی، بابت حجابی که قرار  نبوده اجباری باشد کشيده تند!

 

       * تازه‌ترین اخبار از تهران حاکی از این است که سپاه پاسداران در تدارکِ کودتا بر ضدِ دولتِ حسن روحانی است./ تحلیل روز

       تحشیهء فدوی: این آیا عجیب نیست که برادران می پندارند که برادر کلید الاسلام والمسلمین، مخالف حکومت داعش درونمرزی ست؟!

 

       * آلمان قانون "تاریخ مصرف" مواد غذایی را تغییر می‌دهد. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: اگر زحمت نیست، لطفاً کلیهء برادران، بقول عوام including حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را هم اضافه بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

       * امیرعلی(ع) حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، می‌گوید که این نیروی نظامی از حملهء خارجی نمی‌ترسد و نگرانی‌اش از داخل است.

       تحشیهء فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... نگرانی هم دارد!

 

       * مردم دمشق چطور زندگی می‌کنند؟ / بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: به فدوی مربوط نیست ها! لکن  مردم در سوریهء سابق، به اهتمام مقام معظم رهبری(ضپ) و نایب بر حق اش، برادر بشار اسد، اصلأ زندگی ندارند، بقول عوام what are you talking about? ، برادر بی.بی.سی!

 

 ا      * بی.بی.سی: نرخ جدید جریمه‌ها در ایران، رانندگی در حالت مستی 400 هزار تومان.

       تحشیهء فدوی: یعنی در مملکت  حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج)، و البته قزلباشان بیت، امّت هميشه در خيابان، افزون بر عرق خوری، بدمستی هم می کند؟! فدوی که هیچ جور زیر بار نمی رود، باید شایعهء ضد انقلاب،استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، باشد.

 

       * از جدیدترین «عاملان انتحاری» داعش، نوجوانی است که می خواهد بهشت را ببیند. / العربیه

       تحشیهء فدوی: لکن  احوط آن است که این مخبط الاسلام والمسلمین نو جوان، نخست  درب بیت بقول عوام stop by کرده و سپس، به یکی از جبهه های حق علیه باطل، اعزام شود!

 

       * ایران به پرداخت بیش از «10میلیارد دلار» به خانواده قربانیان 11 سپتامبر محکوم شد / رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: چیزی نیست که؛ جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند!

 

       * یمن علیه دخالت‌های ایران به شورای امنیت شکایت می‌کند./  العربیه

       تحشیهء فدوی: بقول عوام so what? معظم له دست خودشان نیست که، نوعی ناخوشی ست!

 

       * با آبگیری سد کنگیر، 5  محوطهء باستانی 5 هزار ساله غرق شد. /ایلنا

       تحشیهء فدوی: سر ُخمّ می سلامت،شکند اگر سبوئی؛ منظور شاعر آن است که مقام معظم رهبری زنده باشد!

 

       * نمایندهء خوی: وابستگان دولت احمدی نژاد در 2 سال آخر دولت دهم 50 میلیارد دلار درآمد داشتند!/ سحام نیوز

       تحشیهء فدوی: فدوی حیرت می کند! آخر این چه فرمایشی ست؟ اولاً 50 میلیارد دلار رقمی نیست، جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید، قهر می کند؛ دو دیگر اینکه چرا فرمایش مقام معظم رهبری یادتان رفته که فرمود که مخبط الاسلام والمسلمین  احمدی نژاد، به ایشان نزدیک تر است و باید انتصاب شود!

 

       * افشاگری طيب‌نيا از ريز مخارج دولت‌هاي نهم و دهم: به حساب بخش‌هاي ديگر اقتصاد مبلغ يک ميليون و صد و چهل هزار میلیارد تومان در دولت احمدی‌نژاد دود شد!/ شرق

       تحشیهء فدوی: هوای آلودهء ایران سابق بی سببی نبوده است!

 

       * مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، گفته آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی در این شهر به شدت بالا رفته است. آقای چمران امروز اول دی ماه گفته بر اساس آماری که از منابع مختلف بدست آمده میزان مرگ و میر در روزهای اخیر که آلودگی افزایش شدیدی داشته روزانه از 150 به 180 نفر رسیده است. /بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: هوای آلوده و برادران،دوستان قدیم اند،برادر مهدی(عج) چمران!

 

       * «کیری» و «لاو روف» به آغاز فوری مذاکرات سوریه فراخواندند. / العربیه

       تحشیهء فدوی: جمله ای که نکوست، از آغازش پیداست!

       * این اولین پروژهء علمی اشعه سینکروتون، دستگاه تقویت ‌کننده و شتاب‌ دهندهء ذرات باردار الکترونی در خاورمیانه است. طرحی که به نوشته "اورشلیم پست" از 20 سال پیش مطرح شده بود.

       تحشیهء فدوی: آخر این چه حرکتی ست؟ چرا تن حضرت امام(ل) را به مقیاس .9.8 "ریش" ِتر، در مرقد مطهر می لرزانيد؟ فدوی وقتی صحنه های ورزشی را بناگزیر بعلت حضور ورزشکاران اسرائیلی ترک می کند، بطریق اولی زیر این فقره بی ناموسی بارداری هم نمی رود، خلاصه مگر از روی نعش فدوی رد بشوید!

 

       * آذری: مدت دو هفته می‌شود که درگیر ثبت‌نام و طی مراحل اداری برای کارت ملی هوشمند هستم و مبلغ 35 هزار تومان نیز هزینه کرده‌ام. خدا شاهد است برای انگشت‌نگاری و گرفتن عکس مدت 4 ساعت معطل کردند.....

       فدوی: بقول عوام  I can’t believe that مگر شما، بیشتر از 21 انگشت دارید، برادر آذری؟!

 

       * 0875---0912-: آقای رئیس‌جمهور اجرایی نشدن تعهدات آمریکا در قضیه برجام را مهم ندانسته و گفته‌اند 3 ماه از اجرای برجام گذشته 30 سال که نگذشته است، اگر چنین است پس چرا ایشان در کمتر از 3 روز تمام ذخایر اورانیوم را از کشور خارج کردند،14  هزار سانتریفیوژ را از بین بردند و به قلب راکتور هسته‌ای بتن ریختند؟

       7344---0912: اگر برجام با نحوهء عمل رئیس مجلس و دولتی‌ها در کمتر از چند ساعت به تصویب نمی‌رسید امروز شاهد آن نبودیم که چندین میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشورمان با یک حکم دادگاه آمریکا برداشت شود.
       فدوی: فدوی بدلیل ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را به اجال و اختصار پاسخ می گوید: آخر عزیز دلِ یابو!، چند بار بگوید که ریاست محترم آبدارخانهء بیت- وزارت خارجهء بیت، با ارفاق، چیزی در حدودِ دست پنجم خر، مده ظله العالی هستند، عرّ و تیز شما، از چه بابت است، برادر شهروند؟!

 

       * 5916---0916: روزی نیست که به خاطر مظلومیت شهدای هسته‌ای آه نکشیم. بعضی مواقع به خودم می‌گویم خوش به حال‌شان که با شهادت رفتند و این روزها را که سایهء قیرگون ابر شتابان برجام روی ما سنگینی کرده ندیدند.

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِقند پهلو، گلاب برویتان، دچار دل پیچه  بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین، صلوات الله علیهم اجمعین، شهادت، شهادت است، محل اش دیگر فرقی نمی کند؛ فلذا به کوشش فدوی، با استدعای شما موافقت، و مقرر فرمودند که اگر آب کُر هم دست تان است زمین گذاشته، سر راه درب بیت بقول عوام stop by  کرده، و پس از دریافت مبالغی مهمات، به مدافعان حرم(س) در سوریه پیوسته و تا شهید نشدید، بر نگردید!، شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود، برادر 5916---0916!

 

       * 4114---0939: 20 سال است که قرار بوده بیمارستانی در شهرستان دشت آزادگان سوسنگرد تاسیس بشود ولی متاسفانه هنوز زمان تاسیس آن نرسیده است. این بیمارستان به شرکت نفت واگذار شده است. نمی‌دانم چرا مسئولان مربوطه به فکر ما مردم رنجدیده نیستند؟

       فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، در وزارت نفت رسید، ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: بیمارستان مذکور ضمیمهء دکلی بود که گمشده است، برادر 4114---0939!

 

       * 9892---0933: به خاطر خواهر شهیدم که در بمباران هوائی با حجاب کامل در خواب به شهادت رسید شعار مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نخواهم کرد!

       فدوی هرچه کوشید که ربط بین "گودرز" و" شقایق" (جمع شقیقه- م) را در مهملات مؤمنانهء شما کشف کند، موفق نشد؛ فلذا روی این عریضهء عجالتاً اقدامی ندارد، لکن برای اینکه  شما را چندان هم دست خالی نفرستاده باشد، شما را برای شرکت در "آکادمی چفیه مالی" کاندید می کند، برادر 9892---0933 و من الله التوفیق.

 

       * نوید فرخی: 600 متر زمین پاساژ مهریه همسرم است که پرداخت کرده‌ام با این حال 300 سکه بهار آزادی از من می‌خواهند. بنویسید زنان در کجای دنیا مثل جمهوری اسلامی ایران مقام و منزلت دارند. سال ها در اروپا زندگی کرده‌ام. خودم شاهد بوده‌ام که یک خانم برای خرید یک دستگاه خودرو باید سال های سال قسط می‌پرداخت.

       فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد؛ لکن پیش از آن یاد آوری یکی دو نکته، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضد انقلاب هم نشنود، خالی از ضرر نیس: آخر خودمانیم، این چه مهمل داهیانه ای ست؟. "مهریه " امری قدیم است و حادث نیست! و نسبت آن با داعش درونمرزی (حکومت اسلامی مسلط بر ايران سابق- م) مانند نسبت "گودرز " است با  "شقایق"(جمع شقیقه- م)!

بیت

به "دولت" نیست مربوط این "عریضه"

چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!

و، گفتن ندارد که  این، ربطی به حقوق ضایع شدهء زنان در جامعهء شکوهمند اسلامی هم ندارد، و حقوق زنان همچنان و به مقیاس ۹،۹ "ریش" ِتر! در حال سلب شدن است، برادر فرخی!

 

       * 1375---0916: گردانندگان اصلی حکومت آمریکا‌ از یک طرف خون سرخ‌ پوستان را می‌ریزند و از سیاه‌ پوستان بهره‌کشی می‌کنند از سوی دیگر برای فریب افکار عمومی یک نفر سیاهپوست را رئیس ‌جمهور این کشور می‌کنند. شیطان اگر این فریبکاری‌ها را نکند شیطان نیست.

       فدوی: مراتب به آگاهی نمایندگان محترم حکومت در مجلس رسید؛ پس از سینه زنی، دستجمعی و گله وار فرمودند: صحیح است، صحیح است!

 

       * عباس ایرانشاهی- تهران: از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود کمپین کمک به مردم دو شهرک نبل و الزهرای سوریه، که دو سال است در محاصره فرقهء منحرف تکفیری داعش است، تشکیل دهند.

       فدوی: مراتب در شرایطی که ضد انقلاب بیهوش بود، جهت مزید اطلاع، و با قید 72 فوریت، به آگاهی هموطنان شل و پل و گرسنهء ایران سابق رسید؛ پس از گریه ای مبسوط، دستجمعی گفتند والله برادر فدوی بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... ین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، دو شهرک مذکور، به اظهار خودتان، فقط 2 سال است که افزون برنمایندهء محترم مقام معظم رهبری (بشار اسد- م)، در محاصرهء برادرانِ حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) اند، لکن ما سی و هفت سال است که گروگان و در محاصرهء برادرانِ داعش درونمرزی (حکومت اسلامی مسلط بر ايران- م) هستیم، از قدیم هم فرموده اند: چراغی که به مسجد رواست، بخانه حرام است؛ فلذا احوط رهاندن ما از این ذلت و مشقتِ مزمن است. خدا بگوید چکارتان بکند که فدویِ ساده را  اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر عباس(ع) ایرانشاهی!..

 

       * 6263---0938: آمار 133 هزار نوزاد مهرماه امسال خبر خوشایندی بود که نشان از تأثیر ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرهنگ ‌سازی‌ها و حمایت‌های تسهیلاتی بود که در این زمینه انجام گرفت. امیدوارم این روند بهتر از گذشته تداوم یابد.

       فدوی: مراتبِ امتنان شما شدیداً به آگاهی ملت شل و پل رسید. در«باب تداوم برنامه»! پوزش خواسته و گفتند که دیگر نه قوُت در شکم دارند و نه قوّت در کمر! ضمناً پیرامون «آمار 133 هزار نوزاد» نیز یواشکی و با قید احتیاط افزودند که ذغال خوب هم (=کاندُم های بی کیفیت چینی - م)، بی تأثیر نبوده و، فی الواقع، ربطی به اوامر مقام معظم رهبری(ضپ) نداشته است، برادر 6263---0938!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

7 می المُکیّف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com

 

بازگشت به خانه