خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

17 خرداد 1395 ـ 6 ماه ژوئن 2016

 

عملیات محسوس!

       فدوی ترک دنیا کرده ، و پیوسته سرش به  قلم زدن گرم است و بقول آن شاعر خوشنویس :

بیت

جائی که من نشینم، بی کارکی نباشم

یا خطکی نویسم،یا بیتکی تراشم !

       باری،بنظر میرسد که برادران هم تاکنون، به چندین زبان مرده و زنده ی دنیا،ثابت فرموده اند که :«بیکار نمی توان نشستن» ! و بعبارت دیگر حضرات، پس از فراغت از کار سنگین دوره کردن تسبیح و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک،بالاخره بجای "خطک " و " بیتک " ، "چیزکی" دست و پا می کنند تا به آن به اصطلاح رایج،گیر بدهند!..نمونه ی تازه تری اگر خواسته باشید،بشرح زیر دم دست است :

       * معنی خالکوبی عجیب ترانه علیدوستی چیست؟ / فردا، تیتر

       و در ادامه ی خبر میمنت اثر :

       * در میان تصاویری که از نشست خبری عوامل فیلم فروشنده با حضور اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی منتشر شد عکسی وجود دارد که در آن آستین پیراهن ترانه علیدوستی بازیگر این فیلم قدر بالاتر از معمول ! رفته و نقش یک تتو بر ساعد وی مشخص شده است همین کافی بود تا این تصویر در شبکه های اجتماعی دست به دست شود اما این نشانه نا آشنا مربوط به چه چیزی است و چه معنی دارد؟

       و نیز :

       * به گزارش «فردا» هرچند استفاده از این نشانه در میان گروه های فمنیستی و طرفداران فمینیسم رواج دارد اما منحصر به تمام آنها نیست و جمعیت های خاص و کوچکتری از آنها نیز از همین نشانه استفاده می کنند. یکی از مشهور ترین آنها جنبشی به نام «جنبش پرو چویس pro choice» است که برای آزادی سقط جنین در سراسر دنیا فعالیت می کند.

       و سرانجام اینکه :

       * علیدوستی مادر یک کودک خردسال به نام حنا است. درج چنین نشانه ای بر روی بدن یک بازیگر زن ایرانی که جایگاه مادری دارد سوالات و نقاط ابهام بسیاری را به وجود آورده است.! سوالاتی که همه امیدوارند برای آن توضیح مناسبی وجود داشته باشد.!

       که البته فدوی گول نمی خورد و دنبال کشف پیوند بین گودرز و شقایق(جمع شقیقه - م)در عبارت بالا نمی رود!

و اما در باب اینکه "معنی خالکوبی عجیب ترانه علیدوستی چیست؟" عرض می کند که چه عرض کند،؟! مگر کسی پرسید که داغ ُمهری که مؤمنین برای حصول به مقاصد و مدارج گوناگون، بر پیشانی مبارک حکاکی می فرمایند، چه معنی دارد؟!....

       بهر روی، بباور فدوی، ترانه علی(ع) دوستی ،بازیگر خوش شانسی ست زیرا عضو یک تیم "خودی" ست ! چرا که درغیر اینصورت، حضرات آیات آن "تتو"ی کذایی را،حسب شیوه ی مرضیه، ازعلائم شیطان پرستی اعلام، و با یک قیام و قعود، حکم به ارتدادش می دادند!

31 می 016

 

رفع نگرانی ها

       فدوی بین سطرهای برخی خبرها را که می خواند، پیرامون وضعیت مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای خلدالله ملکه و سلطنة،به لایه هائی از نگرانی عمله ی بیت می رسد که بباور او، موردی ندارد. نمونه ای اگر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است :

       * محمد(ص) تقی(ع) مصباح یزدی: «اگر خدای نکرده تار مویی از ایشان کم بشود چه کسی می‌تواند جای ایشان را بگیرد؟»

       آخر این چه نگرانی بی پایه و اساسی ست  ؟ همانطور که شما بهتر می دانید،معظم له وجود پشمالوئی ست و جز چشم و دماغ، بقیه اش موست ! فلذا یک مو که سهل است،حتا هزار فقره مو هم از وجود مبارک به غنیمت کنده شود!، برای ایشان هیچ اتفاقی نمی افتد! . همو در ادامه ی مهملات داهیانه ی خود، افزوده است :

       * «البته خزانه خدا خالی نیست. امام از دنیا رفت، ما تو سرمان می‌زدیم چه کسی می‌تواند جای ایشان را بگیرد. الحمدلله خدا از خزانه‌اش نعمتش را ارزانی داد. ما نمی‌شناختیم. خزانه خدا خالی نیست. اما آنچه که ما می‌شناسیم، جانشین مناسبی نمی‌شناسیم؛ لذا دعا می‌کنیم خدایا به طول عمر و عزت او تا ظهور حضرت ولی عصر بیفزا.»/ رادیو فردا

       این فقره پریشانی نیز بیهوده است زیرا تشریف فرمائی حضرت(عج) ممکن است 1400 سال دیگر نیز به درازا بکشد ، بر این پایه ،نه شما و نه  معظم له  را،نمی شود تا آن موقع نگهداشت، مگر ایشان و شما را از همین الان ،مومیائی کنیم؛ اینهم آخر کاری داشت که اینهمه عّر و تیز کردید، برادر تمساح؟

 

توّهم انقلابی !

       برادران کثرالله امثالهم، از بسکه ُمتلوّن المزاج اند، جسارت است، به منشور می مانند! یعنی، فرمایشات شان، در اغلب ستونهای فدوی و از آن میان ، "قیصرانه ها"  یا  "کلمات حمار" ، براحتی جا می شوند! مستوره فراوان است و توّرقی کوتاه در جراید شریفه ی دارالخرُافه، شمار قابل اعتنائی از اینگونه  را بدست می دهد،لکن اگر نمونه تازه تری خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است :

ا        * محسن رضایی: دولت اگر نمی‌تواند مشکلات را حل کند٬ اجازه دهد نیروهای انقلاب فقر و بیکاری را رفع کنند !/ دیگربان

       نکته ای که فدوی بنا دارد در پاسخ عرض کند، با این شرط که حمل بر پشتیبانی از کلیدالاسلام و المسلمین  روحانی نشود آنست که این بزرگوار، نه تنها چیزی از سایر برادران کم ندارد ، بلکه می کوشد که سایه ی این بختک  شوم را بر سراهالی بعون الله مُستدام بدارد !  - باری- بنظر می رسد که برادر محسن رضائی نیز، به آلزایمر آخوندی شدیداً دچار شده است و بیاد نمی آورد که در چهار دهه ی گذشته، " نیروهای انقلاب" بقول عوام in charge  بوده اند، و افزون بر اختلاسهای نجومی،بعلت عدم کفایت و لیاقت، خود عامل " فقر و بیکاری" بوده اند و قدرت خدا،جز دست به آب، چیزی نرفته اند !

 

بی کاریِ پنهان

        به استناد خبری که در پی می آید،" بسیاری از مسئولین وطن سابق،"با حفط سمت! از کار بیکار"، و از شدت بیکاری، نمی دانند چه کنند! ؛ برادر عباس(ع) جعفری دولت آبادی ، جسارت است،دادستان عمومی و انقلاب تهران ، از آن جمله است؛ شما هم ملاحظه کرده و لذت اش را ببرید!

دادستان تهران در لباس خادمی امام رضا(ع)

       * به گزارش آخرین نیوز به نقل از میزان، بسیاری از مسئولین کشورمان سعادت برتن کردن لباس خادمی امام رضا(ع) را کسب کرده‌اند که عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز یکی از آن‌هاست.

       زیاده علافی نیست ..

 

اشتغال زائی

       فدوی از نگاه مغرضانه ی معاندین، گاه لج اش می گیرد؛ فی المثل آنگاه که پیرامون مسأله ی اشتغال و فقدان ایجاد فرصت های شغلی برای مردم عموماً ، و جوانان خصوصاً ،بسود  استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل لعنة الله علیهم اجمعین، داد سخن می دهند.عرض مشخص فدوی در این پیوند آنست که عیب می جمله بگفتی، "ضررش" نیز بگوی !. یعنی چرا از واحدهای تولیدی تازه ، که به اهتمام عمله ی بیت ، یکی پس از دیگری افتتاح می شوند ، حرف نمی زنید ؟، از جمله فروشگاههای لوازم یدکی بدن ، اعم از خرده ،یا عمده فروشی!،  اینهم اسناد مصور منگوله دارش :

عمده فروشی!

آگهی فروش یکجای قرنیه چشم و کبد؛ مغز استخوان !

البته خرده فروشی هم داریم :

        زیاده کلیه ای نیست.

 

لولو!

       فدوی نمی داند که اگر حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) نبود، دوستان چیزهائی مانند حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی - م) را، با چه مقایسه می فرمودند؟!. در این ارتباط، داعش شده است لولو! به یک مستوره نگاه کنید :

       * خانم لورنس روزینول، وزیر حقوق زنان در فرانسه، است در یک مصاحبه رادیویی در پاسخ به سوالی دربارهء طراحی مد زنان مسلمان گفته بود زنانی که از روسری و روبنده استفاده می‌کنند مانند سیاهپوستانی هستند که از بردگی حمایت می‌کنند...

       و عکس العمل برادران، که فدوی نمی داند چرا بجای عتبات عالیات (ع- س- ص- عج)، سر از بلاد کفر و زندقه در آورده اند را در ادامه نگاه کنید:

       * یک گروه اسلامی گفته است که خانم وزیر حقوق بشر با این سخنان به قانون اساسی سکولار فرانسه توهین کرده است! و این سخنان تنها باعث کمک به عضو گیری گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) می‌شود!

       باری- الله جل جلاله، "دشمن" (=استکبار جهانی و صهیونیزم یبن الملل - م) را از مقام معظم رهبری(ضپ) و داعش را از اینگونه برادران نگیرد که بی "دشمن"و "داعش" فطیر است !

       آمین یا رب العالمین.

 

تغییر ذائقه

       زبانزد یا عبارت " جیگرتو بخورم"! در ادبیات عامه /شفاهی ما، نه تنها بار منفی ندارد و بعنای شکنجه نیست،بلکه نوعی ابرازعلاقه نیز محسوب می شود !؛ خلاصه اینکه فدوی از زمان " هند جگر خوار" و تا پیش از ملاحظه ی خبری که در پی می آید،هیچ خاطره ی بدی از عبارت مذکور نداشت ،لکن از این لحظه به بعد،می خواهد آنرا شدیداً از فرهنگ دانسته های خود،حذف کند زیرا بقول معروف، دیگر" دل و جگرش را ندارد"! شما اگر دارید، بسم ا....! :

       * فرمانده «جگر خوار» گروه النصره سوریه کشته شد. /  العربیه.- تیتر

       و در ادامه ی خبرِ وحشت اثر:

       * جنگجویان اسلامگرا در سوریه، یکی از رهبران گروه النصره را که پیشتر در فیلمی ویدیویی در حال خوردن قلب یک سرباز ارتش بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیده شده بود را کشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: «خالد الحمد ملقب به ابو صقار از فرماندهان نظامی گروه النصره طی شلیک آتش در جاده حارم-سلقین در حومه شمال غربی ادلب کشته شد».ماه می 2013 فیلمی ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد ابو صقار، جنازه یک سرباز ارتش اسد را تکه تکه می‌کند و قلبش را می‌خورد؛ ویدیویی که محکومیت‌های گسترده‌ای از سوی سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل متحد در پی داشت.

 که فدوی از ضمیمه کردن ویدئو و حتا عکس این عملیات ُمحیّرالعقول، بمنظور حفظ سلامتی خوانندگان محترم ضدانقلاب ،معذور است لکن ملاحظه ی آن دستکم این فایده را داشت که تفاوت رفتار ما و برادران را با "جگر" دریابیم !

زیاده وحشتی نیست..

 

حلاليت!

والله بخدا ما بکلی بی تقصیریم حاج آقا هاشمی!، این تکلیف شرعی را، حضرت آقا(ضپ) گردنمان گذاشت!

 

اصلاحیه

       فدوی از برادرانِ سابق و لاحق، گاه چیزهائی می شنود که لامحاله، سرِ همه جایش،اسفناج ُارگانیک سبز می شود! ..تورقی کوتاه در جراید شریفه ی داراخرالخرافه،شمار قابل اعتنا ئی از اینگونه فرمایشات را بدست می دهد لکن اگر نمونه ی تازه تر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است:

       * وقتی رهبر در خلاف مسیر امام حرکت می‌کند و دل به متحجران می‌سپرد!

       * موج حمله نمایندگان ولی‌فقیه به کنسرت‌های موسیقی؛ تحجر به راس حاکمیت باز‌می‌گردد؟ / کلمه - تیتر

       همانطور که ملاحظه می شود،هر دو سطر دارای ضعف تألیف های جّدی اند که به اجمال و اختصار ذیلاً به آنها اشاره می شود :

       مقدمتاً و برای دستگرمی، عرض می کند بنظر می رسد که با توجه به تیتر ی که در پی می آید، منبع خبر با واژه ی مظلوم و مشتقات آن آشناست :

       * کروبی می‌گوید نیازی به رأفت شما ندارم و قانونی محاکمه‌ام کنید؛ مظلومانه‌تر از این هم می‌شود؟ محمد(ص)رضا (ع)خاتمی

       حالا شما هم مظلوم تر از برادر رهبر(ضپ) (1) گیر نیاورده اید؟ معظم له مگر چه فرموده است(2)، جز نشخوار قهرمانانه ی مهملات داهیانه ی حضرت امام(ل)؟ بر این پایه، این بخش جمله یعنی" وقتی رهبر در خلاف مسیر امام حرکت می‌کند" درست نیست ؛ و نیزبقیه ی همین جمله  که عبارت باشد از :" و دل به متحجران می‌سپرد"  نیز بقول عوام یک  error است چرا؟ زیرا امام سابق(ل) و امام حاضر(ضپ)، هر دو بعون الله فصل الخطاب " تحجّر" اند ! بر پایه ی همین استدلال، " تحجّر"  در جمله ی دوم بطریق اولی ، مشمول همین داوری ست .

زیاده اصلاحی نیست

______________________________________

1 - (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست؛

2- لطفاً دندان(اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة ، آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، شما با فدوی منتظر الظهور،مشکلی دارید؟

 

اصل ماجرا

       .. بعضی ها حقیقتاً فدوی را ، با همه ی شکیبائی انقلابی اش،از کوره بدرمی کنند؛ بعنوان مستوره به تیتری که در پی می آید نگاه کنید تا بعرض او برسید :

 

       * 13 عضو سپاه ایران در حلب معروف به گورستان پاسداران كشته شدند/ العربیه – تیتر

       آخر این چه مهملی ست؟  خب بقول عوام?! so what  !.اصلا، این تعداد را هم به چند صد کشته ی پیشین اضافه کنید،* باز هم بقول عوام I don’t care !؛  این بمعنای دخالت نظامی نیست که! به شهادت برادران آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین،اینها رفته بوده اند سوریه ماهی گیری! منتها به شیوه ی کلاسیک؛یعنی، بجای قلاب،هی "ت.ان.تی"  که چیزی کم از بمب ندارد،در آب می انداخته اند! که ناگاه یکی از ماهیان ضد انقلاب شدیداً خشمگین شده و یک فقره "ت.ان.تی" را قبل از اینکه عمل کند، به برادران بر می گرداند و ترتیب برادران ماهیگیر را می دهد، این دیگر اینهمه گرد و خاک ندارد که!...

__________________________________

* تاکنون از مجموع حدود 400 شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) !که در نقاط مختلف کشور تشییع شده اند 79 نفر در خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده شدند./ آخرین نیوز

* ۹ ایرانی دیگر در درگیری‌های اطراف حلب سوریه کشته شدند / رادیو فردا

 

       * سوری  : در مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران که چند روز طول کشید نه آقای رئیس‌جمهور و نه وزیر ارشاد هیچ‌کدام حضور پیدا نکردند. ای کاش دلیل آن را برای مردم اعلام می‌کردند.

       فدوی : مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانه ی بیت، کلید الاسلام والمسلمین برادر روحانی رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام فرمودند ،داشتند در جای دیگری سینه می زدند،برادر سوری!

 

       * 9915---0914 و 8058---0918 و 0692---0918 : عربستانی‌های وهابی نشان داده‌اند هر زمان از مقاومت شکست و ضربه خورده‌اند انتقام آن را از حجاج به‌ویژه حجاج ایرانی گرفته‌اند. هیچ بعید نیست امسال هم چنین نیت شومی داشته باشند پس باید احتیاط کرد و بدون گرفتن تضمین کافی در مورد حج اقدامی انجام نداد.

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آآ ..بین خودمان  باشد،ضدانقلاب نشنود،اگر با توجه به سفر پیش به عربستان که منجر به تجاوز به حجاج ساکن ایران سابق شد، باز هم مؤمنین اصرار دارند که به جده بروند، احوط آنست که به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، یا دستکم 2 ماتحت اضافه همراه داشته باشند و یا،چوب پنبه ی قابل اعتمادی در مخرج مبارک تعبیه فرمایند، و من الله التوفیق !

 

       * عزیزی:  ده روز است که بسیاری از پمپ‌های گاز سی‌ان‌جی در تهران به خاطر اختلاف بین شرکت ملی نفت با شهرداری تعطیل شده‌اند از جمله (آبشناسان، کوهک، شهید حکیم و...!) از مسئولین امر درخواست می‌شود مشکلات بین خود را حل و فصل نمایند تا بیش از این مردم اذیت نشوند.

       فدوی:آخر این چه ایراد ناواردی ست؟ اختلاف بین علما، از مبانی تحکیم و استمرار شرع انور است، برادر عزیزی !

 

       *  5343---021 : مبالغی که برای دفن میت از خانواده‌های مرحوم دریافت می‌شود بسیار زیاد است، وقتی به ریز فاکتورها نگاه می‌کنیم برخی از مبلغ‌ها با خدمات ارائه شده همخوانی ندارد از مسئولان بهشت‌زهرا درخواست می‌کنم پیگیری کنند.

       فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانه ی صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند :خب شما هم بکوشید مانند آیت الله پینوکیو(جنتی- م) اصلاً نمیرید، برادر !5343---021

 

       * 9093---0912: از مسئولان شهرداری و شرکت واحد درخواست داریم برای اینکه خانم‌های مسافر در قسمت جلوی داخل اتوبوس‌های تندرو در معرض نگاه مردان نباشند، فکری بکنند.

       فدوی : مراتب در اوقات شرعی،وبا قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، بعدالتحیه و السلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند دانشمندان هسته ای سرگرم طراحی نوعی باربند هستند که پس از تولید و رونمائی، بر سقف اتوبوس نصب، وخواهران در آن قرارداده خواهند شد.چنانچه این پروژه،طبق معمول با دسیسه های استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل لعنة الله علیهم اجمعین متخلص به "دشمن" با شکست روبرو شود، در اینصورت واجب عینی ست که خواهران را مانند ماجرای کوی دانشگاه، با شیهه ی یا زهرا، از پنجره ی اتوبوس به بیرون پرتاب فرمایند. و من الله التوفیق

 

       * عشقی : برخی افرادی که مدل حجاب ترکیه و لبنان را برای نظام پیشنهاد می‌دهند، چه‌طور خجالت نکشیدند از اینکه خود را به عنوان مجتهد و کاندیدای مجلس خبرگان مطرح کنند؟!

       فدوی: والله چه عرض کند؟راستی، مؤمنین ِترکیه و لبنان،دیگر مسلمان نیستند،برادر کاتولیک تر از پاپ؟!

 

       * 3866---041 : آقای روحانی! و دولتمردان فعلی همیشه در مورد گرانی و تورم این طور به مردم القا کردند که وقتی نفت گران‌تر عرضه می‌شود بالطبع کشورهای صادرکننده کالاهای دیگر هم اجناس خود را گران‌تر به ما می‌فروشند در نتیجه در بازار گرانی به وجود می‌آید. حال حرف ملت این است حالا که نفت 105 دلاری را به 33 دلار می‌فروشیم به همان نسبت باید قیمت اجناس ارزان‌تر شود. چرا شاهد عکس این قضیه هستیم؟

       فدوی :مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، درفاصله ی دو قیلوله، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام وصدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند: اسسسب !.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمود "اسسسب "به تکرار"س" ، ضمیمه ی آروغ است و مخفف آن زبانزد است که می گوید اسب حیوان نجیبی ست ! ..باری- فدوی پس از اندکی تأمل ،مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده ،استدعای تعیین تکلیف کرد؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت،فرمودند: بسمه تعالی- نفت اگر حتا بشکه ای یک دلار هم بشود،معظم له از مواجب برادران از لبنان تا نیجریه کم نخواهد فرمود و ملت یک لا قبا باید،جورشان را بکشند تا رستگار شوند،برادر3866---041!

 

       * بوربور – ورامین : آیا حاصل پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با همتای آمریکایی‌اش در ژنو و دست دادن او با فرد جنایتکاری مثل رئیس‌جمهور آمریکا باید تصویب و ابلاغ مصوبه ایجاد محدودیت برای کسانی باشد که به ایران سفر کرده‌اند؟ این بود آن دستاوردی که به سبب آن منتقدان را مورد بدترین توهین‌ها قرار می‌دادند؟ چه توضیحی برای مردمی که به آقایان اعتماد کردند دارند؟

       فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن احوط آنست که بجای عرّ و تیز،توضیح یا علت را، از مقام معظم رهبری بپرسید، که کاپتیان تیم هسته ای بوده است، برادر بور بور.

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

چهارم جون المشعشع سنه ی 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه