خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

31 خرداد 1395 ـ 20 ماه ژوئن 2016

 

یک ترکیب تازه

       فدوی نمی داند که این روزها، چرا اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، همه اش بقول فرانسویان، بُز می آورد! آن از افشای اسنادی که به روشنی نشان داد که مقتدای ضد آمریکائی او، یعنی امام راحل حدود بیست سالی از عمر شریف را در جوار عتبات عالیات (ع- س- ص- عج)، قربتاً الی الله، سرگرم معاشقه و معانقه با شیطان بزرگ بوده است!* و این هم از خبری که فدوی اخیراً دید و حکم تیر خلاص را دارد!:

       * فرار یک آخوند همجنسگرا از ایران! / خبرنامه گویا

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * کیهان لندن - یک آخوند جوان ایرانی همجنسگرا پس از تهدید به مرگ، مجبور به ترک ایران و اقامت در ترکیه شده است. بی‌بی‌سی جهانی‌، گزارش تصویری از وی تهیه کرده که در این گزارش نشان می‌دهد او چگونه پس از تعویض لباس روحانیت، خود را آراسته و به کلوب همجنسگرایان در استانبول می‌پیوندد. بر اساس این گزارش، یک روحانی جوان همجنسگرا٬ از آنجا که مراسم ازدواج همجنسگرایان را به طور مخفی و پنهانی انجام می‌داد،٬ تهدید به مرگ شد و مجبور به ترک ایران و اقامت در استانبول شده است. خبرنگار بی.بی.سی او را در حال نماز خواندن و در لباس روحانیت در مسجد استانبول ملاقات می‌کند و به گفت‌وگو با او می‌پردازد.

       راستش از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی، اگر با چشم خودش ویدئوی اين گفتگو را نمی دید، به تأسی از مقام معظم رهبری(ضپ)، ماجرا را حسب شیوهء مرضیه، می گذاشت به حساب بدهکار استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین؛ لکن مع الاسف با همین چشمانِ واقعاً موجود دید که چگونه حجت الاسلام مذکور، جلوی آینه به چشمان مبارک، "ریمل" می کشید!..

    بهر روی، فدوی با آنکه با "گی" بودن برادران، که مسبوق به سوابق طولانی نیز هست، مشکلی ندارد، معذالک بدلیل مسائل اُخروی، مراتب را در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت، به سمع و نظر مرجع تقلیدعالیقدر خود، ابدالله دولته، رساند. ایشان  با آنکه مرجع تقلید شدیداً روشنفکری ست!، معذالک در پاسخ و بعدالتحیه و السلام فرمودند:

       «بسمه تعالی – همانگونه که "بیکار نمی توان نشستن"، روی دو منبر هم، نمی توان نشستن! برادر فدوی! فلذا احوط آن است که وی، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌ الله مع‌النبيين و‌الصالحين، یا آخوند باشد یا "گی"! یعنی کوسه و ریش پهن نمی شود لکن!... والسلام – همیشه موفق باشید».

       که فدوی البته، بعنوان وظیفهء شرعی، مراتب را به آگاهی حجت الاسلام "گی"! خواهد رساند...

        بهر روی، با توجه به خبر زير، اين حضرت "گی" الاسلام والمسلمین، شانس آورد که بجای " کلوب همجنسگرایان در استانبول "کلوب همجنسگرایان در اورلندوی فلوریدا نبود و گرنه به استناد گزارشی که فرازهائی از آن در پی می آید،توسط برادر "عمر متین"**،شدیداً به لقاء الله می پیوست!

       * کشتار کلوب شبانهء همجنس‌گرایان در اورلاندو با سلاح سنگین و کشته شدن دست‌کم 50 نفر آمریکا را در اندوه و شوک فرو برده است. باراک اوباما آن را «عملیات ترور» نامیده است و دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری خواهان استعفای اوباما شده است. / رادیو زمانه

      و نیز:

       * صدای آمریکا: چند ساعت پس از آنکه تصویرهای خون آلود قربانیان حمله به یک باشگاه شبانه در اورلاندو، در ایالت فلوریدا، در تلویزیون های سراسر جهان ظاهر شد، گروه دولت اسلامی تیرانداز را یکی از هواداران خود معرفی کرد و بطور ضمنی مسئولیت کشتار را بر عهده گرفت.

       باری فدوی بدش نمی آید که نظر حجت الاسلام "گی" را در این ارتباط، بداند و یا بشنود!

--------------------------------

* در روزهای گذشته سازمان «سیا» اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از دهه 60 میلادی تا 1979 یعنی تا قبل از ترک فرانسه و آمدنش به ایران در سال 1979 با روسای جمهوری آمریکا در ارتباط بود.

 ** برعکس نهند نام زنگی کافور!

 

گل بود و به سبزه نیز آراسته شد!

       فدوی خدا را شکر می کند که سرانجام جنس مان جور، و پس از برادران، چشم مان به خبری که در پی می آید، روشن شد:

       * دویچه وله: عامل حمله در تگزاس ایرانی بوده است. پلیس آمریکا اعلام کرده عامل گروگان ‌گیری در ایالت تگزاس فردی ایرانی به نام محمد مقدم بوده است. او پس از مشاجره با رئيس خود، رئیس و یکی از همکاران اش را در فروشگاه محل کار به گروگان گرفته بود.  روز سه‌شنبه 14 ژوئن (25 خرداد) ساعت 11 صبح به وقت محلی یک حادثه گروگان ‌گیری در فروشگاه وال‌مارت در تگزاس روی داد. در این حادثه مهاجمی مسلح که خود کارمند فروشگاه بود پس از درگیری لفظی با رئیس فروشگاه، او و یکی دیگر از همکاران اش را به گروگان گرفت. به گزارش پلیس آمریکا، این فرد به نام محمد مقدم 54 ساله و یک مهاجر ایرانی است که 8 سال پیش به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده بود.

       بله، چه معنی داشت که از عمامهء  ترورهائی که برادران گوناگون در جهان آزاد سامان داده و می دهند، ما را هم نمدی نباشد؟!

تبریکات فدوی را بپذیرید.

 

نوعی مقابله

       فدوی در لابلای خبرها، به تیتر توأم با پرسشی بشرح زیر نیز برخورد:

       * این تصویر جهان عرب را به خشم آورده: سرباز روس در حال حمل «صلیب» در جنگ با داعش در سوریه؟ / ناظران

       و در ادامهء خبرِ بهجت اثر می خوانیم:

       * این تصویر طی چند هفتهء اخیر هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی عرب ‌زبان و روس دست به دست شده است؛ نشان به آن نشان که سربازان روس نه تنها در خاک سوریه حضور دارند بلکه به یک "جنگ مقدس" و یا "جنگ صلیبی"آمده‌اند!

       فدوی با نظری که نقل شد موافق نیست فلذا تنها به پرسش مستتر در تیتر می پردازد که دست کم برای وی بسیار ساده است و پاسخ آن نیز این است که چون برادران اعم از حکومت اسلامی درونمرزی (حکومت ولايت فقيه - م) یا  حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) چیزی از دراکولا کمتر ندارند، فلذا آن سرباز خاج پرست، بر اساس یک باور کلاسیک، با صلیب به مصاف برادران داعش رفته است! آخر این هم آخر کاری داشت که مزاحم فدوی شدید؟

       زیاده پاسخی نیست.

 

مژده

       ... تا باشد از این خبرهای خوش، اقدس خانم!.. فدوی هم در لابلای خبرها  دید که خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بشر را یک قدم دیگر به خدا نزدیک تر کرده اند، ملاحظه کنید:

       * دویچه وله: مخابره تصویر بی‌سابقه از پلوتو. روز سه‌شنبه (23 تیر/ 14 ژوئیه) فضاپیمای "نیو هورایزنز"، پس از سفری 9 ساله به نزدیک ‌ترین فاصله از پلوتو (12500 کیلومتری) رسید. فاصلهء زمین تا این سیاره 4.7 میلیارد کیلومتر است. هر سیگنال مخابره شده برای این تصویر بیش از 4 ساعت در راه بوده است. "نیو هورایزنز" سفر فضایی خود را روز 19 ژانویه سال 2006 آغاز کرد

       حرکت علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، بر عکس علمای ما، کثرالله امثالهم، مع الاسف رو به آینده است و در تحولی دیگر، همان  منبع  مراتب زیر نیز گزارش کرده است:

       * پروژه‌ای 10 ساله با سرمایه‌ای بالغ بر 100 میلیون دلار آغاز شده تا نشانی از آثار حیات و موجودات هوشمند فضایی در دیگر نقاط کیهان کشف کند. این پروژه Breakthrough Initiatives نام دارد و هدایت آن را اخترشناسان برجسته‌ء جهان عهده‌دار هستند. یوری میلنر، میلیاردر روس ساکن آمریکا، سرمایهء لازم برای انجام این پروژهء عظیم و درازمدت را فراهم کرده است. استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور بریتانیایی، از پشتیبانان این پروژه است.

       باری- فدوی فکر می کند که سیاره مذکور دیگر باید، بر اساس خبر زير، برای برگزاری نماز جماعت توسط دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه شریف آماده باشد!* فرمود:

       * روستا آزاد، با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفتهء هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: «در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است! در این آرزو هم توسعه فناوری هست و هم توسعه معنویات!/ خبرگزاری وابستهء مهر

       مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بشتابند که فی التأخیر آفات!

بعدالتحریر: در حاشیه و برای اینکه خوانندگان محترم ضدانقلاب دست خالی به خانه نرفته باشند، بعنوان  تکلیف شرعی شب، با ملاحظهء تقکر و تصویر هر دو دانشمند که ذکر خیرشان رفت، استثنائاً بجای پرتقال فروش،پیدا کنید،که کدام بقول عوام disable اند؟!

زیاده تکلیفی نیست..

 

گیرم پسر تو بود «نجّار»!*

       فدوی در مرور خبرهای امروز دارالخرافه، به مورد بسیار نادر و شگفت انگیزی برخورد کرد که چون بخیل نیست، آن را با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود، بقول عوام share می کند و آن اینکه، یکی از پسران آیت الله پینوکیو (احمد جنتی- م)، که برای خودش پیرمردی ست!، برخلاف پدر و برادر و حتا برخی دیگر مانند برادران لاریجانی، لعنة الله علیهم اجمعین، بکاری شرافتمندانه مشغول است (نجاری!)براستی شگفت انگیز نیست؟!

       باری - فدوی برای جوریِ جنس،  سند مصور منگوله دارش را نیز در پی می آورد:

       * انتخاب، به نقل از قلمکده: فرزند نجار آیت الله جنتی. قد و قیافه و حتی لحن صدای پسر، همانند پدر است. گویا احمد جنتی 30 سال جوان تر شده است. حسن آقا سرزنده و غبراق کار می کند، از پدر با نام «حاج آقا» و از برادر با نام «علی آقا» یاد می کند و می گوید این روزها سالگرد دایی حاج آقا است که در 95 سالگی فوت کرده. / قلمکده

       کاربر زیر هم مانند فدوی حیرت کرده است:

       * اگر واقعی باشه ای والله داره. دستت باز باشه برای سوء استفاده، اما نکنی!

________________________________________

* نقیضه ای بر "گیرم پدر تو بود فاضل"

 

نمک و نمکدان

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه ملتفت شد که تیتر خبری،"خوابگه مورچگان" را شدیداً به شلنگ بسته است! شما خوانندگان محترم ضد انقلاب هم با احتیاط، و جوری که حتی المقدور خیس نشوید، ملاحظه کنید:

       * پارسينه: امتناع سید حسن نصرالله  از بکار بردن لفظ "خلیج فارس" پارسینه. سید حسن نصرالله (دبیر کل حزب الله لبنان) در سخنرانی اخیر خود که در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت ایراد شد، چندین بار برای اشاره به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از لفظ منفرد "خلیج" استفاده کرد. برای مثال، در متن سخنرانی نصرالله که وبسایت رسمی مقاومت لبنان منتشر کرده است آمده است: "لا تريدون أن تقرأوا يا جماعة الخليج، يا حكام الخليج، ليس لديكم من يقرأ لكم، أقروا قليلا."

محض یاد آوری عرض می کند وقتی که در پاسخ به مسائل روزمره و بسیار جزئی مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، مانند بول و غایط بین علما ء اعلام حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، شدیداً اختلاف می افتد، در مورد فوق الذکر نباید بیفتد؟! فلذا فدوی عجالتاً و تا حضرات آیات عظام و حجج اسلام از خواب قیلوله بیدار می شوند، تعدادی از فتاوی علمای دون پایه را، که برگرفته از نظر کاربران همان منبع است طبقه بندی، و برای جوری جنس، در پی می آورد:

       - گله ای از علمای کاربر را عقیده بر آن است که جغرافی سید حسن(ع) نصرا... ضعیف است و سبب شده است که دوباره دست استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، از آستین سایت مذکور بیرون آمده و پوست موز زیر نعلین برادران بگذارد:

* لطفا شیطنت نکنید... سید حسن دبیر جغرافیا نیست! و خیلی هم کار خوبی کرده که گفته خلیج که هم میشه برداشت فارس کرد از اون و هم عربی...!

       *شیطنت، اون هم از نوع اسراییلی!

* پارسینهء ملعون ول کن شیطنت های اسراییلی و انگلیسی رو ! واین قدر خبیث نباش

       * نصرالله مَرده، آقا مَرد. تومنی 100 به صد با بعضی ها که گیرم بگن خلیج فارس ولی زیر پای مملکت رو خالی کنن فرق داره..

       * ایشان برای گسترش اسلام در سراسر دنیا کوشش می کنند و این بیداری اسلامی که امروز دنیا را به لرزه در آورده را مدیون سرمایه گذاری مالی و لجستیک سی و پنج ساله ایران می داند، گذشته از آن ایشان سید هستند و خون عرب واقعی در رگ دارند و به ریشه و فرهنگ اجداد خود وفادار هستند.

       * نشانه های نفوذ منافقین در پارسینه بوضوح دیده می شود...

       * طبیعیه اگه می گفت خلیج فارس جای تعجب داشت.

       - اما برخی که  آتش به مال شان زده اند:

       * دوستان بهترین جمله همین کلمه "خلیج" هست، نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم. چون اضافه کردن هر پسوندی باعث ایجاد احساسات ناسیونالیستی و رفتارها و گفتارهایی میشه که با آموزه های اسلامی و رفتار دینی در تضاده.. و از پیامدهای بد اون هم ایجاد تفرقه است. نه خلیج فارس نه خلیج عرب.... "خلیج". برای افراد مومن و با بیرت این قیل و قال بی معناست.

       * آقا جان این جنگ عرب و عجم را بگذارید؛ کنار بنی آدم اعضای یکدیگرند؛ ملاک و معیار فقط و فقط انسانیت است.

       *ایشان هر طورحرف بزنن نورچشم و عزیز کردهء دولت ماهستن!

       - و از" تهدیدات" خداوند متعال:

       * پارسینه جان، سید حسن جزء خط قرمزهاست؛ یه بار دیگه رفتی طرفش هکت می کنما؛ بعد نگی نگفتیا!

       * خجالت نمی کشید؟ این همه گشتید مطلب گیر آوردی؟ کاش یه کم همیت دینی داشتید؟

       - و تفسیر:

       * مجبوره بگه خلیج! نه میتونه ایرانی ها رو برنجونه. نه این همه کشور عربی رو. مطمئن باش تو دلش قبول داره خلیج فارسه. اما مردی در جایگاه سیاسی ایشون باید مراقب باشه چی میگه. پارسینه سگ امریکا و اسرائیله. مطمن باشین بدون دلیل نگفته. خدا حفظش کنه.

       - و تعیین نرخ میان دعوا:

       * عرب ها میگن خلیج عربی شما ناراحت می شین اونوقت خودتون چند تا از نام های جغرافیایی ترکی رو عوض کردین مثلا "قوشاچای" رو کردین میاندوآب ما ناراحت نشیم؟

       - و نفرین:

       * برخی مؤمنین نیز سینه به تنور می چسبانند: خدا لعنتت کنه پارسینه رو که فقط دنبال تفرقه افکنی هستی!

       - و دشنام:

       * پارسینه همیشه نیش و کنایه می زدی حالا خودتو نشون دادی یکی از خبیث ترین سایت ها!

       - و چفیهء یزدی:

       * خدا رو شکر چقدر طرفدار داره؛ البته فراموش نکنیم ایشون سرباز و مطیع امر حضرت آقاست!

       - و حیرت:

       * جای تعجب داره که بعضیا از عرب هم عرب ترند!!!

       البته فتاوی مؤمنین بجای خود محفوظ، لکن مطلب ساده تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد، زیرا حضرات مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، بارها و به چندین زبان مرده و زندهء دنیا به ملت ورجاوند حالی کرده اند که مجهول الهویه ای بنام ایران وجود خارجی ندارد؛ مثلاً:

       * بگه.. هویت ما و اونچه که باعث عزت ما شده اسلام است نه ملیت!

       و لذا آنچه مهم است منابع و مخزن آن است که باید بسود اسلام عزیز و توابع مصادره و هزینه شود؛ فلذا و به اجمال و اختصار و جوری که گربهء مرتضاعلی(ع) شاخ مان نزند، می شود گفت که داستان بقول یکی از همان کاربران همان سایت، از این قرار است که:

       * "نمک می خورند و نمکدان می شکنند"!

       باری، گفتن ندارد که این وصله به عبای برادر سید حسن(ع) نصر ا... نمی چسبد، زیرا که آن بزرگوار که بیش از سه دهه است که به اهتمام  مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، دست اش توی جیب ملت یک لاقباست و تمام استخوان هایش گوشت شده، و گردن مبارک اش  را تبر هم نمی زند، نمک که سهل است، از نمکدان هم چیزی باقی نمی گذارد! و بقول سوئدی ها، " آش را با جاش"، البته پس از وضو، میل می فرماید!

       زیاده فتوائی نیست.

 

مُد روز

       این روزها پنداری،تحریفِ فرمایشات حضرت امام(ل)(1) مُد شده است و طُرفه اینکه، عمدتاً توسط "یاران اولیه" (2) و حتا منصوبین خود آن حضرت(ل) صورت گرفته که گرد و خاک ناشی از عرّ و تیز مؤمنین ِ کاتولیک تر از پاپ را، خوانندگان محترم ضد انقلاب بیگمان در جراید شریفهء دارالخرافه پیش از این دیده اند و فدوی دیگر، مکرر نمی کند(3) مگر موردی که در آن دریافت که تحریف فرمایشات آن امام همام(ل)، به علمای دون پایه، و حتا پیاده نظام دارالخرافه نیز سرایت کرده است! مستوره ای بشرح زیر بحضور پُر زورتان، بقول عوام for free تقدیم می شود:

       * یک شهروند: امام خمینی(ره) بیش از سه دهه قبل وضعیت برخی افراد به ظاهر انقلابی را ترسیم کردند و فرمودند: ملتی که 15 خرداد و 17 شهریور را با افتخار پشت سر گذاشته از محاصرهء اقتصادی و نظامی باک ندارد. آنان باک دارند که اقتصاد را زیربنا و شکم را قبله‌گاه و دنیا را مقصد و مقصود می‌دانند.

       باری- فدوی عجالتاً دوستانه و بخاطر ارادتی که به مرحوم ابوی شما شهروند بی احتياط، انارالله برهانه، داشت عرض می کند که فرمایشات حضرت امام(ل) را هرگز تحریف نکنید و گرنه بر شما نیز همان می رود که بر سایر یاران  آن حضرت(ل) رفت. آنچه که حضرت امام(ل) فرمود این بود که "اقتصاد مال خره"! این تئوری مترقی بنام نامی ایشان ثبت، و البته هنوز و همچنان، معتبر و در دانشگاهای جهان تدریس می شود و تحریفاتی از این دست راه بجائی نمی برد، برادر شهروند.

        زیاده اخطاری نیست.

------------------------------------

(1)  (ل) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه است

(2) معنایش چیزی در حدود انسان های اولیه است- م

(3) یک مستوره: تراز - مدیر مسوول کیهان نوشت: بعد از رحلت حضرت امام(ره) تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متأسفانه «موسسهء تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» که وظیفهء قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یاد شده سکوت محض کرده است!

 

سیر یک روز طعنه زد به پیاز (1)

       پندار شعار ِ حالا دیگر بنچاق دارِ "مرگ بر آمریکا"(2)، که بعنوان ميراث از حضرت امام(ل) به مقام معظم رهبری(ضپ) رسیده، برای مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، حُکم "پستانک" را پیدا کرده، و بدون این بچهء پیر، خواب شان نمی برد!، این معنا را فدوی، از مهملاتت خرمندانهء برادر رفیقدوست استنباط کرد که در پی می آید:

       * محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزهء احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر جان‌کری، مبنی براینکه شعار مرگ بر آمریکا احمقانه است، اظهار داشت: یک دعوایی دربارهء انرژی هسته‌ای بین ایران و آمریکا وجود داشت که ما به هر دلیلی به توافق رسیدیم، اما یکی هم روابط بین ما و آمریکا است که تفاوتی نکرده است. و مگر چه چیزی عوض شده که قرار است این روابط تغییر کند و ما دیگر مرگ بر آمریکا نگوییم؟!

       این بزرگوار، که مانند اکثر برادران، غیر از "سوء سابقه" چیزی در پرونده ندارد، با اشاره به عضویت جان ‌کری در حزب دموکرات‌های آمریکا که نماد و مظهر آن «خر» است، در فراز دیگری از همین گفتگو می فرماید:

       * کسی از حزب «خرهای» آمریکا به ما می‌گوید این شعار احمقانه است، اگر این شعار احمقانه است باید از آنها پرسید شما چرا ناراحت هستید؟.. مگر در حال حاضر بزرگ ‌ترین قصاب آدم‌کشی در جهان آمریکا نیست؟ بنابراین تا وقتی آمریکا دست از این رفتارهای خود برنداشته است ما مرگ بر آمریکا می‌گوییم!

       حال فدوی از ذکر خیرآدم کشی های عملهء بیت، در داخل و خارج وطن اسلامی، که در حضور ناظران ایران و جهان اتفاق افتاده اند، عجالتا چیزی نمی گوید، مگر همین یک فقره "آدم کشی" ناقابل که، بعنوان حُسن سابقه!، و به زبان خودش در کارنامهء برادر رفیقدوست و در پروندهء حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م) ضبط است:

       * «یک جلسه رفته بودم مشهد خدمت حضرت آیت الله العظمی میلانی. داستان را به صورت کلی برای ایشان [گفتم] که یک همچین شخصی [ساواکی] این جوری کرده و اگر که مثلاً این دست حاکم اسلام بیفتد، با این چکار می کنند؟ ایشان فرمودند: این جور اشخاص مهدورالدم هستند، اینها ظلمه هستند، اینها عمله ظلم هستند. بعد از چند وقت موضوع را به صورت بازتری خدمت مرحوم آیت ا... مطهری عرض کردم. بعد به طریق دیگری این جریان را خدمت حضرت آیت ا... مهدوی کنی – که الحمدالله در قید حیات هستند و خدا ایشان را طول عمر بدهد – عرض کردم. از حرف های هر سه تای اینها دریافتم که این آدم، کشتنی است. توی یک جلسه ای موضوع را به مرحوم اندرزگو گفتم؛ اندرزگو گفت: همه اینها کشتنی هستند، اما کاری نکنید که مثلاً به خاطر این گیر بیفتی چون ما اگر قرار باشد که گیر بیفتیم، بگذار برای کارهای بالاتر گیر بیفتیم که ان شاء ا... خدا قبول کند. یک شبی که به شدت باران می آمد، شاید یکی از شب هایی بود که توی تهران کمتر آن جور باران می آید. البته من چند شبی کشیک او را کشیدم با یک چماق حسابی و چون کمتر شبی بود که این مست نباشد. بالاخره او، از ماشین پیاده شد، می خواست برود خانه اش. من مخفی شده بودم و با چماق زدم توی سر این، او افتاد و یک هفت هشت تا چماق دیگر هم زدم توی سر و کله این و هلش دادم افتاد توی جوی آب و رفتم. فردای آن روز شایع شد که یک جنازه ای توی میدان شوش توی آب ها پیدا شده و ان شاء ا... خدا قبول کند!(3).

       زیاده سوء سابقه ای نیست..

________________________________

(1) سیر یک روز طعنه زد به پیاز

که تو مسکین چقدر بد بوئی!

گفت ازعیب خویش بیخبری

زان ره از خلق عیب می جوئی! / پروین اعتصامی

(2) نگاه کنید به اسناد منتشر شدهء معانقهء حضرت امام(ل) با برادران آمریکائی از دهه 60 تا 1979

(3) مرکز اسناد انقلاب اسلامی 13 خرداد 1386 - خاطرات محسن رفیق دوست از 15 خرداد 1342 / پارسینه

 

برخی موانع

       تعریف از خود نباشد، لکن فدوی با آنکه خود از فحول منتظر الظهوران است، معذالک باز هم بلحاظ برخی اختلافاتی که بین علما در این باب، اینجا و آنجا رخ می دهد، در ارتباط با فهم آن حضرت(عج)،گاه دچار زحمت می شود. در توضیح بیشتر عرض می کند که گَله ای از متخصصان این فن (عج شناسی- م) بر این باورند که معظم له داماد مردم تهران است! فدوی قاصم الجبارين را گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل)، و پُرستات مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء کارگاه طنز او نيست و خود جنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

https://www.youtube.com/watch?v=w2B-NLNBUho

       از سوئی دیگر اما، اظهار ات برادر مهدی(عج) احمدی در همین پیوند نیز شدیداً شنیدنی است:

       * مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین می گوید که از میان 313 تن از یاران «امام زمان» (امام دوازدهم شیعیان)، 44 تن از اهالی شهر قزوین هستند!/ العربيه

        و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * احمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به مذهبی بودن شهر قزوین اشاره کرد و افزود: «قزوین به عنوان دارالمومنین، در کل کشور زبانزد است. چند مدت پیش در حضور یکی از علمای قم بودم که ایشان می گفت خوشا به سعادت مردم قزوین که از سیصد و سیزده یار امام زمان 40 تا 44 تن آن قزوینی هستند! خیلی رقم بالایی است و امیدواریم اطلاع رسانی خوبی برای این نمایشگاه صورت گیرد.»!

       باری، بیخودی نیست که آن بزرگوار(عج)، جرأت نمی کند ظهور فرماید!

       زیاده جسارت است.

16 جون 016 

اخبار برادرانه!

فدوی در این ستون، محصولات فرهنگی عملهء بیت را، بی دخالت دست، بازتاب می دهد!

       * بی.بی.سی: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد که در صورت تبلیغ فیلم‌های سینمایی ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای، از اکران این فیلم‌ها در سینماهای ایران جلوگیری و با دست اندرکاران این فیلمها برخورد خواهد شد.

 

       * العربیه: تهیه کنندگان سه فیلم پرفروش ایرانی «50 کیلو آلبالو»، «من سالوادور نیستم» و «ابد و یک روز»، به دلیل دریافت احضاریه، هفته بعد به دادسرا خواهند رفت.

 

       * از افتخارات شیخ ما این است: 

شهردار رفسنجان: 8000 سگ را کشتیم !/ پیام  ما

طی سال 94 و سه ماه اول سال 95 حدود 8 هزار سگ بلاصاحب در شهرستان رفسنجان معدوم شده اند. به طور دقیق تر سال گذشته 7 هزار و سی و در سال 95 تاکنون 944 قلاده سگ از بین رفته است. این خبر را علی اکبرپورمحمدی شهردار رفسنجان به خبرگزاری ایسنا داده است.

        که البته قضیه محدود به رفسنجان نیست:

      

* من و تو، اطاق خبر: آرش صادقی، فعال سابق دانشجویی که روز گذشته برای پیگیری احضاریه به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود، جهت اجرای حکم 19 سال حبس تعزیری بازداشت و به قرنطینه بند 4 زندان اوین منتقل شد. آرش صادقی، گلرخ ابراهیمی ایرایی، بهنام موسیوند و نوید کامران شهریور ماه سال 1393 توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند و قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران در دادگاه بدوی آنها را محاکمه کرد

 

       * دویچه وله: کارگروه "بازداشت‌های خودسرانه" شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید بازداشت بهاره هدایت از سال 1388 تا کنون "خودسرانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و تعهدات کشور ایران" است و او باید فوراً آزاد شود.

 

       * من و تو، اطاق خبر: بازی کامپیوتری «انقلاب: جمعه سیاه» که در سراسر جهان تحسین شده در ایران ممنوع شد. این بازی توسط نوید خوانساری که متولد ایران است، و همسرش تهیه شده است. مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند این بازی «ضد ایرانی» است.

 

       * بی بی سی: «هما هودفر»، از هفدهم خرداد توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در ایران بازداشت شده است. او متخصص مردم شناسی اجتماعی و ریيس دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه كونكورديای كاناداست.خانم هودفر شهروند ایرلندی- کانادایی- ایرانی است. او از 19 اسفند توسط ماموارن امنیتی سپاه از ممنوع الخروجی خود آگاه شده است

 

       * رادیو فردا: بازداشت 12 نفر به دست سپاه به اتهام «ترویج فساد فرهنگی». یک مرکز وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد که در پروژه‌ای به نام «پروژه عنکبوت 2» در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، پس از «شناسایی» 170 نفر از اداره‌ کنندگان صفحه‌های مدلینگ، برای 29 نفر «پرونده قضایی» تشکیل شده که 8 نفر بازداشت و بقیه احضار شده‌اند.

 

       * بی بی سی: خانوادهء فرهاد اطلسی، زندانی سیاسی و کارمند سابق وزارت خارجه ایران، می‌گویند او به دلیل آنکه بعد از سکته قلبی به تخت بیمارستان زنجیر شده، اعتصاب غذا کرده است. میترا اطلسی، همسر آقای اطلسی به بی‌بی‌سی فارسی گفت بعد از سه روز بی‌خبری او در تماسی کوتاه خبر داده که سکته کرده و از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده است. فرهاد اطلسی 23 مهر ماه 1387 هنگامی که قصد داشت از ایران به محل زندگی خود در امارات متحده عربی بازگردد، توسط "ماموران وزارت اطلاعات" در فرودگاه بازداشت شد. او در هفت سال و هشت ماه گذشته به مرخصی نیامده است.

 

       * بی بی سی: نازنین زاغری رتکلیف، شهروند بریتانیایی ایرانی هنگام خروج از ایران "بازداشت" شده و بیش از یک ماه است که "در انفرادی" است. خانم زاغری به همراه دختر 22 ماههء خود به ایران رفته بود. پاسپورت فرزند خانم زاغری که فقط ملیت بریتانیایی دارد در فرودگاه ضبط شده و او اجازه خروج ندارد. گفته می‌شود که سپاه پاسداران ایران سوم آوریل (15 فروردین) خانم زاغری را در فرودگاه تهران دستگیر کرده و او را به مکانی نامعلوم در استان کرمان منتقل کرده است.

      

        حتماً ادامه دارد!

 

"گویاست" دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * العربیه: در روزهای گذشته سازمان «سیا» اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از دهه 60 میلادی تا 1979 یعنی تا قبل از ترک فرانسه و آمدنش به ایران در سال 1979 با روسای جمهوری آمریکا در ارتباط بود.

       تحشیهء فدوی: بقول جد اعلای فدوی:

بیت

گه از آلمان بر او خواندم گه از روم

ولی مطلب از اول بود معلوم!

 

       * العربیه: رسانه‌های ایرانی از کشته شدند یکی از فرماندهان نیروهای ویژه سپاه قدس، شاحه برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در درگیری‌های مسلح در جنوب حلب خبر داده‌اند. این رسانه‌ها همچنین از کشته شدن یک نظامی ایرانی دیگر خبر داده‌اند که درجه نظامی‌اش اعلام نشده است. بدین ترتیب شمار نظامیان ایرانی کشته شده در سوریه از اکتبر گذشته، به 273 تن می‌رسد.

       * بی بی سی: حسین(ع) علی(ع) رضایی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان مازندران، از اسارت شماری از نظامیان ایرانی در حلب توسط جیش‌الفتح. خبر داد و گفت که اجساد 12 ایرانی کشته شده در خان‌طومان در دست مخالفان اسد است.

       تحشیهء فدوی: خودتان را هم که بکشید، هیچکدام از این ها بمعنای دخالت بیت حضرت آقا(ضپ)در سوریه نیست!

 

       * ایسنا: لاریجانی در مصاحبه با شبکه المیادین: اصولگرا و غیر اصولگرا در مورد تبعیت از رهبری یک جور فکر می‌کنند.

       تحشیهء فدوی:خوانندگان محترم ضدانقلاب  یادشان هست که فدوی در همین راستا، چقدر سینه به تنور چسباند، و کسی باورش نمی شد؛ حتماً باید برادر لاریجانی بگوید؟!

 

       * آخرین نیوز : روحانی: شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می دانست.

       تحشیهء فدوی: چه خواجه علی (ع)، چه علی (ع) خواجه!

 

       * دویچه وله: رخشان بنی‌اعتماد که فیلم‌هایش این روزها در برلین به نمایش درآمده‌، معتقد است که با رفتن احمدی‌نژاد حال مردم ایران بهتر شده است!

       تحشیهء فدوی: مگر داروی سرطان کشف شده است؟

 

       * دویچه وله: علی اکبر (ع) صالحی می‌گوید ایران پس از بلوکه شدن 2 میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی در آمریکا برای فروش آب سنگین به این کشور با احتیاط عمل می‌کند.

       فتوای فدوی: احوط آن است که بمنظور شاد کردن روح پُرفتوح حضرت امام(ل) در مقعد مطهر*، و نیز بعنوان تلافی و برای جبران مافات، به شیطان بزرگ کلک زده و بجای آب سنگین، آب سبک به او بیاندازیم، بقول عوام   How about that? برادر علی اکبر (ع)صالحی!

______________________

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً تا دیر نشده، لغزش تایپی مقعد را به مرقد اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

       * مهمل ‌گویی مسئولان ایران درباره منتفی شدن حج سال  95./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: خدا بگویم این تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند،که همه جای فدوی را با شاخ گاو مدظله العالی،در می اندازد خواهشمند است لغزش تایپی مهمل گوئی را در خبر بالا، به مبهم گوئی، اصلاح بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

       * دیدار و تفاهم خامنه ای و روحانی

       * سپاه از این پس، حق واردات کالای قاچاق ندارد/ پیک نت

       * در نمایشگاه کتاب چه‌خبر است؟ 80 ناشر اخطار گرفتند؛ 7 غرفه تعطیل شد. ممنوعیت 320 کتاب دارای مجوز/ تیک- تیتر

       تحشیهء فدوی: از چراغ قرمز رد شده بودند، یا خطوط قرمز حضرت آقا(ضپ)؟!

 

       * بی.بی.سی: خبرگزاری ایسنا از قول تهیه کننده کنسرت شهرام ناظری خبر از لغو این برنامه در نیشابور داده و نوشته است: "دادستان نیشابور تهدید کرده که در صورت هرگونه اقدامی، با شهرام ناظری برخورد می‌کند".

       تحشيهء فدوی: فدوی حیرت می کند زیرا آن بزرگوار، جز گریهء سرنوشت  ملت، که چیزی  در حدود مرثیه و نوحه است، چیزی نمی خواند که. پس این عرّ و تیز برادران، از چه بابت است؟!

 

       * دويچه وله: به گفته یک گروه فعال حقوق بشر، همه مرخصی‌های بند زنان زندان اوین با دستور دادستان تهران لغو شده است. به گفته فعالان حقوق بشر این تصمیم در واکنش به بازتاب دیدار فائزه هاشمی با یک زندانی بهایی گرفته شده است.

       تحشیهء فدوی: خب آن 8 سال یکبار مرخصی را هم، بسود اهل بیت رضوان الله علیهم اجمعین، مصادر فرمایید، بقول عوام so what?!

 

       * دویچه وله: معاون وزیر آموزش و پرورش می‌گوید در دو سال گذشته با 700 پدر و مادری که مانع شروع به تحصیل یا ادامه تحصیل فرزندان خود شده‌اند، برخورد قضایی شده‌است. فقر اصلی‌ترین عامل این ممانعت است.

       تحشیهء فدوی: اگر بیضه ای در میان هست و زحمت هم نیست، لطفاً  با حضرانی که"مانع شروع به تحصیل یا ادامه تحصیل فرزندان" هموطنان بهائی شده و می شوند،" برخورد قضایی" بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

       * عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:  قیمت خرما 10 روز مانده به ماه رمضان 60 درصد گران  شد/ چای 10 درصد گران شد.

       فدوی اگر جای مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، باشد بجای حل مشکل خرما و چای، مشکل ماه رمضان را حل می کند، که بسیاری از مشکلات، به نبع آن حل می شود. بهمین سادگی، برادر نسیم!

 

       * دویچه وله: نظرسنجی آی‌پُز: بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه آی‌پُز، در میان 13 شخصیت سیاسی ایران محمد جواد ظریف میان اصول‌ گرایان و اصلاح‌ طلبان محبوب ‌ترین است. جنتی، احمدی‌نژاد و مصباح یزدی نامحبوب‌ترین‌ها هستند. قاسم سلیمانی دومین فرد کمتر مورد نفرت. در نمودار ارزیابی عدم علاقه به شخصیت‌ های سیاسی، پس از محمد جواد ظریف (با 7 درصد قاسم سلیمانی با 11 درصد قرار دارد یعنی تنها ۱۱ درصد پرسش ‌شوندگان گفته‌اند هیچ علاقه‌ای به سلیمانی ندارند. این پیمایش نشان می‌دهد که جنتی، مصباح و صادق لاریجانی در میان هیچیک از دو گروه اصول‌ گرایان و اعتدال ‌گرایان شخصیت ‌های محبوبی نیستند.

تحشیهء فدوی: ببخشید، پس تکلیف مقام معظم رهبری(ضپ) که همه کاره ست این وسط چه می شود؟!

 

       * نازنین بنیادی*: چند نفر دیگر از دوتابعیتی ها قرار است در ایران ربوده و دستگیر شوند؟ / صدای آمریک

       تحشیهء فدوی: والله چه عرض کند؟، بستگی به اشتهای مکتبی برادران دارد، خواهر نازنین!

 

       * «جنس فروخته شده، پس گرفته نمی شود» ممنوع شد! / صبحانه با خبر- تیتر

       تحشیهء فدوی: حیف شد؛ فدوی می خواست،حکومت اسلامی درونمرزی(جمهوری اسلامی- م) را پس بدهد!

 

       * ظریف و کری به یکدیگر رسیدند! / آخرین نیوز- تیتر

        تحشیهء فدوی: مبارک باشد این شادی، به حقِ هادیِ مهدی(عج)!

 

       * آیت‌الله خامنه‌ای: فضای مجازی میدان جنگ است. بی بی سی

       تحشیهء فدوی: کجا برای تو میدان جنگ نیست، برادر رهبر؟!

 

       * نماینده آبادان در مجلس محدودیت‌ها علیه محمد خاتمی را 'خنده‌دار' خواند./ بی بی سی

       تحشیهء فدوی: بی سببی نبود که ملت هم در مورد ایشان قافیه را رعایت کرده و به او "سید خندان" می گویند، برادر نماینده!

 

       * تفنگدار دریایی، امیر حکمتی، دولت ایران را به دادگاه می کشاند. / العربیه

       تحشیهء فدوی: نوش جان!

        

       * دویچه وله: مهمان‌نوازی آیت‌الله خامنه‌ای. خانوادهء سید مصطفی بدرالدین، فرمانده شاخهء ‌نظامی حزب‌الله لبنان با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد. مصطفی بدرالدین، در اثر حمله توپخانه‌ای به ساختمانی در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق کشته شد. به گفته ناظران، "بعید به ‌نظر می‌رسد که مهمان نوازی آیت‌الله خامنه‌ای در قبال خانواده فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله به اهدای فقط یک انگشتر ختم شود".

       تحشیهء فدوی: تو دیگر لازم نکرده که سرود یاد مستان بدهی، ما خودمان می دانیم که فقر فزایندهء مردم، ریشه در کجا دارد، برادر دویچه!

 

نمايشگاه مصور پوسترهای ضد حجاب

 

جالب اینکه پوسترهای حجاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه نیز تولید شده‌اند.

در اینجا زن به "شکلات" تشبیه شده است:

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

17 جون المکلف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

      

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه