خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

21 تير 1395 ـ 11 ماه ژوئيه 2016

 

  با اندوه فقدان عباس کیارستمی و عبور هنرمندانه اش بر لبهء تيغ! غ    

پسا سناریو!

       فدوی نمی داند که  خوانندگان محترم ضد انقلاب آیا توجه کرده اند که پاسخ برخی پرسش ها گاه چقدر آسان و سریع است و، فی الواقع، اصلاً نیازی به تأمل ندارد؟ نمونه اگر خواسته باشید، اتفاقاً بوجه زیر دم دست است:

       * چرا داعش نتوانسته در جمهوری اسلامی ایران عملیات مسلحانه انجام دهد؟ / بولتن نیوز

       پاسخ سرپائی و سرانگشتی این است: «زیرا چاقو دستهء خودش را نمی بُرد!... والسلام!»

       البته استاد اگر قدری موشکاف و سختگیر باشد، می تواند بابت برخی حواشی ادامهء خبر که در پی خواهد آمد، بقول سوئدی ها، بشما گیر بدهد! فی المثل اینکه چرا ناظر، همینطور ارّه به ماتحت می ماند که اعترافات برادرانِ فرضی، سرانجام پخش شده است یا نه؟!، نگاه کنید:

       * ظرف روزهای گذشته رسانه های کشورمان اعترافات یک سری از گروه های تروریستی و تکفیری داعش را منتشر کردند که نشان می داد این گروه تکفیری قصد داشت در بیش از 50 نقطهء کشور دست به یک سری عملیات انتحاری بزنند. برنامه این بود که بیشترین قربانی را بگیرند ولی نتیجه دستگیری این گروه بود کما اینکه دیدیم اعترافات آنها هم پخش شد.

       * به گزارش خبرنگار بولتن نیوز در کوبانی، شاید در این مدت دو جین از این تروریست ها به دام سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی کشور افتاده اند اما به هر دلیلی اعترافات آنها پخش نشد...

       دیگر اینکه، مطابق نصّ صریح مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، که به فرمایش ائمهء معصومین رضوان الله علیهم اجمعین، پهلو می زند:

       * رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم: داعش را در عراق و سوریه زمین گیر کردیم. / شبکهء خبر

       خب، در این صورت، اگر معظم له (ضپ)، برادران حکومت اسلامی برونمرزیِ زبان نفهم (داعش- م)، که قدرت خدا مثل بلبل هم فارسی حرف می زنند را، "در عراق و سوریه زمین گیر" فرموده است، چگونه در ایران اسلامی، بموجب خبر زیر، به چنگ برادران حکومت اسلامی درونمرزی افتاده اند؟ اصلاً چرا حضرت آقا(ضپ)، با عملهء بیت هماهنگ نفرموده است که حسب شیوهء مرضیه، همه همزمان، و با یک قلم مو، ملت حیران را رنگ کنند!؟:

* وزیر اطلاعات از دستگیری 10 تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور خبر داد و گفت: تروریست‌ها پنجاه هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند./ ایلنا

       باری - منبع خبر که اساس را بر این قرار داده است که بجای مخاطبان با گله ای بَبَعی سخن می گوید، می کوشد که سناریو را، بشرح زیر ختم به خیر فرماید:

       * حال می توان گفت چرا داعش در ایران نمی تواند نفوذ کند؟ چون تکلیف همه در مقابله با داعش و همفکران اش روشن است. آنها دشمن اسلام و مردم ایران هستند و طبیعی است در مقابل دشمن باید چه کرد. سیاست روشن جمهوری اسلامی ایران در طول سال های گذشته در قبال این تروریست ها هیچ وقت تغییر نکرده است و این است راز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مواجه با تروریست های تکفیری! 

       عجب!... بگذریم- فدوی بمنظور بقول عوام support  پاراگراف اخیر،  و نیز جوریِ جنس، خبر زیر را هم at no additional charge، علاوه می کند:

       * روزنامه کویتی "الجریده" گزارش داده است: یک متهم داعشی به نام "علی عمر" ملقب به "ابوتراب" که در کویت زندانی است، از روابط نزدیک گروه تروریستی داعش با ایران و سوریه خبر داده است. ابوتراب گفته که شخصاً در جلسات هماهنگی میان داعش و نمایندگانی از رژیم دمشق و نیروهای امنیتی ایران حاضر بوده است. / العربیه *

       زیاده عرضی نیست...

________________________________________

* الجریده در ادامهء گزارش خود، به نقل از مقامات امنیتی بلندپایه گفته است که ابوتراب یک "شکار ارزشمند" است و این متهم داعشی فهرستی از مشخصات فرماندهان میدانی، تابعیت، روش‌ های کار و تماس‌ های این فرماندهان با سازمان ‌های اطلاعاتی را در اختیار آنها گذاشته است. این مقام امنیتی، ابوتراب را یک "گنج اطلاعاتی" توصیف کرده است.

 

به شرط چماق!

       از نمودهای دیپلماسیِ خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، یکی هم سیاست معروف "هویج و چماق" است. عملهء بیت البته، با جزء دوم این ترکیب که " چماق" ـ  ُمّد ظله العالی ـ باشد، از نزدیک آشنا و بلکه  اگر راست اش را بخواهید و تعریف از خود نباشد، مخترع آنند! و علت اینکه خاج پرستان همینطور  بی اجازه و بدون پرداخت حقوق متعلقه و بعنوان مستوره در ترکیب بالا از آن استفاده می کنند آن است که حضرات آنقدر سرشان به هسته بازی گرم است که" چماق"  را "کپی رایت" نکرده اند!، بگذریم- فدوی در خبرها خواند که:

       * بالاخره بانوان ایرانی به استادیوم آزادی راه پیدا کردند!/خبرنامه گویا

       و در ادامهء خبربهجت اثر:

       * در جریان بازی ایران و صربستان از هفته سوم لیگ جهانی والیبال، تعدادی از خانم های ایران موفق شدند به استادیوم راه پیدا کنند. این اتفاق در شرایطی رخ داده که میزبانی ایران در مسابقات لیگ جهانی مشروط به حضور بانوان در استادیوم شده بود.

       و برای جوری جنس، از جراید شریفهء دارالخرافه:

       * بانوان ایرانی موفق شدند بازی دوم ایران در لیگ جهانی را از نزدیک ببیند. در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال تیم ملی ایران برای کسب میزبانی مجبور است به خانم ها اجازهء حضور در ورزشگاه را بدهد؛ اجازه ای که به صورت خصوصی داده شده. هرچند که حاضران در استادیوم نه دردسری برای کسی درست کردند و نه حضورشان حاشیه ساز شد(1). این همه عکس هایی است که از این حضور در سایت های رسمی منتشر شده است. / عصر ایران

 

       که تشخیص  " هویج و چماق" در پاراگراف های بالا، کار دشواری نیست، بعنوان راهنمائی عرض می کند که  "چماق" بر عکس "هویج"، نارنجی نیست!

       بهر روی، همانگونه که در تصویر ملاحظه می کنید: "صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را" تا زنان گرفتار ایرانی، خود را از ُقنداقی که برادران  بیش از سه دهه است با چماق کذائی دورشان پیچیده اند، رها کنند، که البته  و بدون تهدیدات خداوند متعال(2) خواهند کرد!

 

که فدوی البته سر از کار بانوی دست چپی در عکس زیر، در نیاورده است، شاید هم بزرگوار استادیوم را با حسینیه عوضی گرفته است!:

_________________________________________

1. عجب!

2. از فرآورده های فرهنگستان فدوی، و در مقابل "با تائیدات خداوند متعال "!

3. در همین راستا، اگرچماقداران گرامی در حوالی نیستند، صحنه های زیر را هم،گوش برادران کر، یواشکی نگاه کنید، گناه اش به گردن تبر خوردهء فدوی!:

https://www.youtube.com/watch?v=TQWxbcFF-M8

صحنه‌های جام ملت‌های اروپا که در ایران سانسور می‌شوند.

 

هماهنگی زير زمينی!

       فدوی فکر نمی کند که در جهان کنونی، هیچ ملت و حکومتی، مانند ملت و حکومت ایران سابق، با هم هماهنگ باشند!(1)؛ فی المثل، ملت در بند، چیزی اگر از ایلغار جنود ظفر ورود مؤمنین، کثرالله امثالهم، برایش باقی مانده باشد، یواشکی به زیر زمین می برد! مانند  ادبیات،موسیقی، و این اواخر رستوران!.. و حکومت نیز هرچه از ملت یک لاقبا کش رفته است، در بازار سیاه تبدیل به موشک فرموده و  به زیرزمین می برد؛ این هم سند مصور منگوله دارش:

       * رونمایی از «دومین شهر موشکی سپاه» در زیر زمین./ بی.بی.سی

انصافاً،هماهنگی از این بیشتر می شود؟

_________________________________

(1) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بقول حضرت امام(ل)، قدری صبر کنید بلکه خنده دار باشد!

 

در باب انواع

       واقعیت آن است که فدوی با آنکه پیرامون تکمیل و توسّع واژگانِ برادرانه، و البته خواهرانه، اهتمام بسیار ورزیده و در این راستا در فرهنگستان وی که شرح اش پیش از این رفته، توفیقات نسبتاً چشمگیری نیز داشته است، معذالک اقرار و اعتراف می کند که در این عرصه:

بیت

تا بدانجا رسید دانش من

که بدانم همی که نادانم!

       باری، مورد تازه ای که فدوی در پیوند با آن اندکی می لنگد مقوله یا حجرهء پُر رونق شهادت است. وی د این باب، چون لازم نداشته، تتبعی مبسوط هم، البته نکرده و همینقدر می داند که  آدم نخست، شل و پَل، و سپس شهید می شود!، نوع دیگرش را، مع الاسف، نمی شناخت تا امروز که  به نوع تازه ای از آن برخورد که بنقل از خبرگزاری وابستهء مهر، در پی می آورد:

       * روایت قهرمانانهء همسر شهید «حمید اسداللهی»: گفتم باید طوری شهید شوی که رهبری به خانه‌مان بیاید!

       فدوی، برای صرفه جوئی در عمر، مقدمتاً  "روایت قهرمانانه" را زیر چارت "نرمش قهرمانانه"ی مقام معظم رهبری، اعلی الله مقامه، طبقه بندی می کند؛ لکن  پیرامون نوع شهادتی که خواهر مربوطه بدان اشاره  فرموده، مبنی بر اینکه "باید طوری شهید شوی که رهبری به خانه‌مان بیاید!" زبان بریدهء فدوی عجالتاً  قاصر است و نمی داند منظور آن ضعیفهء سجاّدیه آیا این است که:

1. شوهر سابق توسط استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، تکه تکه شده باشد؟

2. «بار ب کیو» شده باشد؟

3. پودر شده باشد؟

4. سرش، بابت اختلاف در نوع حجاب برتر با برادران داعش گوش تا گوش بریده  و روی طناب پهن شده باشد؟

5. هیچکدام (در این صورت، پس چه؟!)

باری، بمنظور تعیین تکلیف، مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند «اول باید ژتون بگیرند بعد قدری تأمل کنند تا نوبت شان شود

       زیاده گزینشی نیست..

 

چشم انداز

       احوط آن است که برای هضم مطالبی که در پی می آید، نخست سرودهء التقاطی  زیر را با هم، مرور کنیم!:

دو بیتی

"نخستین باده کاندر جام کردند"

ز بازار جهانی، وام کردند!

در آوردند چون شلوار ملت

از آن پس نام آن "برجام" کردند!

       منظور فدوی آن است که:

       * دو روز بعد از آغاز برجام و لغو تحریم های ایران، برخی از شرکت های آمریکایی و بین المللی به روی ایرانیان خدمات خود را گشوده اند. از جمله سایت رسمی  رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد آمریکا که با انتشار اطلاعیه‌ای از علاقه‌ مندان به همکاری با این شرکت برای افتتاح نمایندگی در ایران، دعوت کرده است./ صدای آمریکا

       باری، فدوی، به شهادت خوانندگان محترم ضد انقلاب، علیرغم برخی مطالعات اقتصادی آکادمیک، هرگز مدعی نبوده است که بقول عوام، "بیزینس من" خوبی بوده یا هست. با این همه، راست اش را بخواهید، بباور وی، دوستان ول معطل اند! زیرا فدوی با همین آگاهی های مختصر اقتصادی، شدیداً پا در نعلین ایتالیائی آقازادگان گرامی کرده و پیش از ایشان، بقول عوام already مک دونالد را، البته پس از ذبح اسلامی آلت (ختنه- م)، در جامعهء شکوهمند اسلامی، بوجه زیر، دایر کرده است:

 

       زیاده شعبه ای نیست.

 

آفتاب آمد...

       ...باور بفرمایید و فدوی بابت آن، قاصـم الجباریـن را هم گواه می گیرد، و نیز، روح پر فتوح حضرت امام(ل) و برای محکم کاری، پُرستات مقام معظم رهبری، مد ظله العالی را هم ضمیمه می کند، که وی   مزیّن به هیچیک از کمالاتِ جامعهء شکوهمند اسلامی، و از آن میان، مداحی،جن گیری و پیشگوئی، رمّالی، دعا نویسی و غیره نیست؛ و اگر برخی حدسیّات او درست از آب در می آید، مانند رئیس جمهور سابق بیت، با عوالم بالا و از آن میان با حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، مع الاسف در ارتباط نیست، و کاملاً اتفاقی ست! 

       باری، اشارهء فدوی به این نکته است که وی در طنز نوشته های پیشین خود، برای اینکه نشان بدهد که ما تا چه میزان به برادران مؤمن و معتقد و نسبتاً کمونیست چینی خود متکی هستیم، بارها از سرِ طنز به عبارت  "سنگ پای چینی" اشاره کرده بود، لکن باور بفرمایید که منظوری نداشت و فکر نمی کرد که این پیش بینی او هم روزی بشرح زیر، شدیداً جامهء عمل به خود بپوشد؛ این هم سند منگوله دارش:

       * واردات 12 تن سنگ پای چینی! / افکار نیوز

       در ادامهء خبر بهجت اثر:

ا       * طبق این آمار، 97 تن سنگ ‌پا در سال 92، 10 تن در سال 93 و 12.5 تن در 8 ماهه نخست امسال به کشور وارد شده است. در سال جاری تمامی سنگ ‌پای وارداتی، از چین به کشورمان وارد شده است. در سال 90 رقم واردات سنگ ‌پا 27 تن و در سال 91 حدود 3 تن گزارش شده است.

       زیاده حدسی نیست..

 

جدید التأسیس

       تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، نهادهای مقدس در جامعهء شکوهمند اسلامی، به ترتیب ریش، عبارت بودند از: جماران و چاه های مرتبط – مقعد مطهر امام(ل)*، امامزادگان گرامی (ع- س- ص- عج) اعم از قدیم و حادث- و سرانجام، بیت رهبری و توابع، کثرالله امثالهم. با عریضه ای که در پی می آید، فدوی لحظاتی پیش، با بقول عوام version تازه ای از اماکن متبرکه آشنا شد؛ وی بخیل نیست و می گذارد که شما هم لذت اش را برده، و به لیست اماکن متبرکهء خود، اضافه فرمایید:

       *9891---0918 و 4154---0911: هدف نهائی تحریم‌های جدیدی که آمریکا و وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد برای نهاد مقدس سپاه وضع کند رو در رو قرار دادن دولت با این نهاد مقدس است. دولت باید به هوش باشد که در دام چنین فریبکارانی اسیر نشود. غرب همچنین با این اقدام قصد جدا انگاری سپاه از مردم را دارد. دولت اگر نمی‌تواند با این ترفند دشمن مقابله کند کار را به سپاه بسپارد تا با تکیه بر نیروی مردمی بیست میلیونی پاسخی فراموش نشدنی به دشمن بدهد.

       فدوی: مبارک باشد این شادی، به حقِ هادیِ مهدی(عج!)

____________________________________

* خدا بگویم این تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً تا دیر نشده، غلط تایپی مقعد را به مرقد اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

 

       * رهبر انقلاب: حرف مخالف رهبری، جرم نیست. / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: خدا کند این دروغ شما راست باشد، برادر رهبر!

 

       * سخنگوی سپاه: نباید نگران عواقب سخنان نصرالله درباره حمایت ایران بود./ بی.بی سی

       تحشیهء فدوی: راست می فرماید، زیرا آمپول بی حسی ای که به ملت تزریق شده، تازه اثر کرده است!

 

       * اعضای خانوادهء یک پیمانکار دولت آمریکا که در یمن توسط شبه نظامیان شیعه حوثی ربوده و سپس کشته شده، علیه دولت ایران شکایت کرده اند. در شکایت خانواده جان چنين آمده است که وی «توسط حوثی‌های یمن که از جانب جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌شوند، دستگیر و پس از هجده روز شکنجه به قتل رسیده است.»/ البرز نیوز بنقل از رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: احوط آن است که حضرات آیات، حساب جداگانه ای را بمنظور  جبران شرین کاری های برونمرزی خود اختصاص دهند، که پنداری این رشته، سر دراز دارد!..

 

       * آمار درگیری‌های خیابانی در جامعه ایران مدت هاست که زنگ ‌خطر را به صدا درآورده است. به گفتهء یک مقام مسئول "تاب‌آوری اجتماعی" ایرانی‌ها پایین آمده و حل این مسئله دیگر به یک موضوع "حاکمیتی" تبدیل شده است. بنا بر آمار پزشکی قانونی استان تهران در ده ماهه نخست سال گذشته (1394) حدود 95 هزار نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی در این استان مراجعه کردند. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: خب چه کنند،؟ بندگان خدا، زورشان که به برادران نمی رسد، لکن که زورشان به خودشان که می رسد!

 

       * مهر : مدیرکل دفتر روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام های امیرعلی برای پسران و فاطمه برای دختران انتخاب اول والدین ایرانی برای نوزادان خود در سه ماهه اول سالجاری بوده است. وی با بیان اینکه 10 نام اول پسران تمامی اسامی مذهبی بوده افزود: نام های محمد با فراوانی، شش هزار و 52، علی پنج هزار  و 460، ابوالفضل پنج هزار و 328، امیرحسن پنج هزار و 45، محمدطاها چهار هزار و 682، حسین چهار هزار و 56، امیرعباس سه هزار و 848، مهدی سه هزار و 381 و محمدمهدی سه هزار و 300 در رتبه های بعدی قرار دارند.

       تحشیهء فدوی: ملت ورجاوند، بیش از اینها شگفتی آفریده است!

 

       * کارخانهء 84 سالهء تصفیه شکر خام و قندسازی کرج با داشتن 250 کارگر به‌صورت مستقیم، و هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم، به‌دلیل نداشتن مادهء اولیه شکر خام تعطیل شد./ تسنیم

       تحشیهء فدوی: آخر چشم تان را بگیرد، چرا هر چه برادران می کنند، به نظرتان نمی آید؟ خب انگیزه، نرخ بالای دیابت اُمّت است دیگر!، این هم کاری داشت که مزاحم شدید؟

 

       * ایلنا: وزیر اطلاعات از دستگیری 10 تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور خبر داد و گفت: تروریست‌ها پنجاه هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند. علوی ضمن اشاره به اینکه تا کنون معادل یکصد کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش ساز آن کشف و ضبط شده گفت: با سلسله اقدامات پیچیده و پنهان اطلاعاتی از تحویل دو تن از این مواد به تروریست‌ها پیشگیری شده است.

       تحشیهء فدوی: این باید از فرمایشات آیت الله چوپان دروغگو یاشد!

 

       * مقامات دولت آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ذرات اورانیوم کشف شده در سایت نظامی پارچین در جنوب شرق تهران، نشان از ابعاد نظامی برنامه اتمی ایران در سال های گذشته دارد./ العربیه

       تحشیهء فدوی: پیرامون نوع سایت به چه نتیجه ای رسیده اند؟ آیا "دات کام"  است یا "دات اُرگ"؟ بنظر فدوی باید "دات گاو"، مد ظله العالی، باشد!

 

       * دولت بحرین از احمد قاسم روحانی شیعهء طرفدار ایران سلب تابعیت کرد./ العربیه

       تحشيهء فدوی، به نیابت از حضرت  آقا(ضپ): با آنکه هنوز شهید نشدی، لکن خیلی خوش آمدی برادر احمد قاسم!

 

       * هند 500 میلیون دلار دیگر از بدهی ایران را پرداخت کرد./ العربیه

       تحشیهء فدوی: برادر سید حسن(ع) نصرالله و سایر ماجراجویان گرامی خاورمیانهء امام و پیامبر خیز(ع- س- ص- عج)، جهت اطلاع و اقدام عاجل!

 

       * حضرت اميرالمؤمنين(ع) اكثر اوقات نان و نمك ميل مي‌فرمودند و نمك را در جايگاه يك خورش كامل قرار مي‌دادند. /آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: معلوم می شود که حضرت(ع) بلاتشبیه مانند فدوی فشار خون نداشته است!

 

       *  ایران خبر:  پدری که  برای بازگرداندن پسر داعشی‌اش به ترکیه رفته بود در فرودگاه کشته شد. این پدر پزشک فتحی بیوض رئیس بخش کودکان در بیمارستان نظامی تونس است که در حملات انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول کشته شد. او از دو ماه پیش در ترکیه بود تا سرنخی از پسرش پیدا کند؛ پسرش دانشجوی پزشکی بود اما به گروه داعش در سوریه پیوسته بود.

       تحشیهء فدوی: نیم بیت: چون نیک نظر کرد، پرِ خویش در آن دید!...

 ****************************************************************

       *8181---0912  و 8565---0936: اعلام شده بود در روز جهانی قدس استفاده از قطار درون شهری تهران رایگان است ولی بنویسید در خط 4 مترو از مسافرین بلیط می‌گرفتند. چرا؟

       فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه و تنقیهء جام زهر، بحال ترقص در آمده بودند، به استحضار رسید؛ ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) با قدری تغیر فرمودند که «مزخرف می گوئید و معظم له باورشان نمی شود!» سپس پرسیدند، «خب آن نابکاران خواستند، شما چرا دادید؟!» و در پایان نیز استفسار فرمودند که، بقول عوام، what about Sandis? باری، مقتضی ست که در این باب که آیا پول ساندیس را هم گرفته اند یانه گزارشی سریعاً تهیه و به دفتر فدوی ارائه و رسید دریافت دارید، تا در شرفیابی بعدی، که پنجشنبه آینده است، به شرف ِعرضِ خاک ِ نعلینِ عنبرآسایِ همایون شان، برسد. و من الله التوفیق.

 

*7977---0912  : مدیریت فروشگاه شهروند بیهقی حاضر نشد برای ماه مبارک رمضان برای آب‌ سردکن فروشگاه تدبیری داشته باشد که تظاهر به روزه‌خواری در معرض عموم صورت نگیرد. خیلی راحت می‌شد با نصب یک پرده یا پارتیشن مشکل را برای افراد دارای عذر حل کرد.

       فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، که تازه از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و نیز بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، فارغ شده بودند، رسید. بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات بر  محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند:  اسسسب!!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند «اسسسب" به تکرار "س"، ضمیمهء آروغ است و منظورشان این است که اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل، مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ سرانجام  فرمودند که در این باب به جماع* رسیده و افزودند که: بسمه تعالی- احوط آن است که بمنظور عبرت خلق، بجای آب سردکن، مدیریت فروشگاه مذکور را در قفس بگذارند، برادر 7977---0912!

___________________________________

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع!(

       * 8455---0912: :آیا بهتر نیست هزینهء مراسم افطاری و سفره رنگین نهاد ریاست جمهوری، صرف حل مشکل آب شود؟

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند: بسمه تعالی، نخیر نمی شود زیرا آب از مبطلات روزه است، برادر 8455---0912!

 

       * 9059---0914: با تمام سختی‌ها دو فرزندم ازدواج کردند ولی به جای اینکه از سوی دولت مورد تشویق قرار بگیرند با قطع یارانه‌شان آنها را نقره‌داغ کردند!

       فدوی: ای بابا! بند دل فدوی شدیداً پاره شد و پنداشت که  آن زبان بسته گان را برای دستگرمی، اعدام کرده اند! این دفعهء آخرتان باشد که با فدوی شوخی دستی (قلبی- م) می کنیدبرادر 9059---0914!

 

       *0901---021 : با وجود اساتید فرهیخته و نخبه ایرانی در کشور حضور اساتید خارجی در دانشگاه ها مجاز شده است. واقعاً عزم دولت در اشتغال زائی برای بیگانگان قابل تحسین است!

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند قابلی نداشت، از انقلاب فرهنگی تشکر کنید، برادر  0901---021!

 

       * ربیعی- استان مرکزی- فرهنگی بازنشسته: دو فرزند ناشنوا دارم. از مسئولین بهزیستی می‌پرسم مگر ناشنوایان جزو معلولین نیستند؟ اینها دو نوع معلولیت دارند یکی گفتاری و دیگری شنیداری، اما متأسفانه از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند. حتی کارهای خدماتی هم به اینها نمی‌دهند. انتظار می‌رود تدبیری برای این قبیل معلولین بشود.

       فدوی: شما دیگر چرا؟ جهت مزید استحضار عرض می کند که مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین نیز، بهمان درد مبتلا هستند، برادر ربیعی!

 

       * مسعود فاضلی 82 ساله و خوانندهء کیهان از سال 1332!: بازنشستگان کشوری با حقوق 800 تا یک میلیون و اندی در قبال بحران تورم، گرانی، رکود، بیکاری جوانان به سختی امرار معاش می‌کنند. اینک وضعیت خویش و هم‌کیشان را به رئیس سازمان برنامه و بودجه معروض می‌دارم شاید توجهی کنند.

جانا پسر، تو سفره بی‌نان ندیده‌ای/ جور عیال و گریه طفلان ندیده‌ای

ننشسته‌ای به گوشه‌ای از جور قرص نان/ ناگه ز در رسیدن مهمان ندیده‌ای

       فدوی: شما از روی دست برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی نوشته اید و یا بر عکس، برادر فاضلی؟!

 

       * 2405---0917: دههء مبارک فجر فرصتی برای بازخوانی خواستهء ملت در زمان انقلاب یعنی نهادینه شدن فرهنگ اسلامی است که در آن ارزش‌ها (عدالت، بصیرت، آزادگی، استقلال، علم، خودباوری، مبارزه با فقر و فساد و فحشا، دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری امر به معروف و نهی از منکر...) موج زند.

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فدوی هر چه دنبال نخود سیاه های شما گشت، چیزی دستگیرش نشد، آدرس سر راست تری مرحمت کنید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

*3653---0912 : یک بازنشستهء تأمین اجتماعی هستم. این وام کالایی که دولت آقای روحانی می‌دهد فقط برای خود اعضای هیئت دولت خوب است، که 20 میلیون حقوق می‌گیرند، 600-700 هزار تومان قسط برای آنها چیزی نیست. حقوق من که 960 هزار تومان است، 700 هزار تومان آن را قسط بدهم؟ دیگر چه بخورم و شکم بچه‌هایم را با چه چیزی سیر کنم؟

       فدوی: این چه فرمایش دشمن شاد کنی ست؟ از سایر مؤمنین یاد بگیرید که با "بیرون آوردن قلب راکتور اراک و بتون ‌ریزی آن " کنار آمدند، فلذا احوط آن است که شما هم با شکم بچه ها، همین کار را بکنید، برادر3653---0912!

 

       *902---09 : مانده‌ایم خبر برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران و به زانو در آمدن هموطنان فعال در صنعت پوشاک را به مسئولان کشور تبریک بگوییم یا تسلیت، به نظر شما کدام درست است؟

       فدوی: فدوی پنهان نمی کند، شخصاً سوادش را نداشت فلذا مراتب را از مرجع تقلید خود، اعلی الله مقامه، جویا شد؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) فرمود هیچکدام، احوط آن است که به رکوع بروند، برادر 8902---0914!

 

       *0685---0916 : جوانان و نسل جدید اگر از نسل اول انقلاب جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند فقط باید به آنها بهاء و میدان داد. آیا دولت و مسئولان حاضر هستند به این واقعیت تن بدهند؟

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، توسط فدوی با قید 72 فوریت از طریق مبادی ذیربط  شدیداً پیگیری شد، بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت فرمودند: بسمه تعالی- نع! زیرا کلیهء میدان های وطن سابق، در تیول تولد و مرگ و شمشیر و زهر خوردن امامان گرامی (ع- س- ص- عج) بوده و بقول عوام available نیست، برادر 0685---0916!

 

       *3959---0911 : ایام میلاد سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت امام سیدالساجدین(ع) و سپه‌سالار لشکر اباعبدالله‌(ع) حضرت اباالفضل(ع) را به پیشگاه امام زمان(عج) رهبر عزیز و فرزانه و همه مسلمین خاصه ملت شریف کشورمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

       فدوی: لکن  به فتوای علمای سلف حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، بی زنجیر و سینه زنی، فطیر است!؛ فلذا فدوی حسب شیوهء مرضیه مبالغی شیون و گل مالی می کند، عادت کرده و دست خودش نیست، و هیچ استبعادی ندارد که برای جوریِ جنس، قمهء مبسوطی هم بزند، برادر 3959---0911!

 

 به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

9 جمادی الجولای سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود        

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه