خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

28 تير 1395 ـ 18 ماه ژوئيه 2016

 

انشاءالله گربه است!*

       به باور فدوی دستکم، واقعیت این است که حضرات آیات عظام و حجج اسلام،اعلی الله مقامهم اجمعین، بعنوان پیشکسوتان محترم تروریزم، از بسکه گلاب به رویتان دست به آب رفته اند و جای نعلین شان در نزدیک به همهء ترورهای سازمان یافتهء دولتی در داخل و خارج از وطن سابق، از سینما رکس آبادان و محمد مختاری تا غفار حسینی، و از شاپور بختیار و فرخزاد تا شرفکندی، بی ذره بین دیده می شود، بهمان دلیل نیز، هر وصله ای به دشداشه شان می چسبد! و این، موجب می شود که فدوی بقول عوام confused و همینطور ارّه به ماتحت، و شدیداً  در شک بین  دو سه بماند، که آیا بین حملهء اخیر برادران مجنون در "نیس" فرانسه، و جلسهء مخالفان رژیم به میزبانی مجاهدین(1) در پاریس، رابطه ای وجود دارد(2)؟ تیتر صفحهء نخست کیهان دارالخرافه به زعامت برادر حسین(ع) شریعتمداری- که سرِ بریده می دارد دوست - این ظنّ را در فدوی تقویت می کند، خوانندگان محترم ضدانقلاب را نمی داند!:

       * 84 کشته و 130 مجروح در عملیات تروریستی نیس

       * شب وحشت در فرانسه: میزبان تروریست‌ها قربانی ترور شد

       زیاده ظنی نیست..

        16 جولای 016

____________________________________

* اگر هم باشد، از نوع مرتضا علی(ع) ست!

(1) برادران،  برادران مجاهد را بر نمی تابند و آنان را تروریست قلمداد می کنند

(2) اخیرا ترکی فیصل، عضو خاندان سلطنتی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت عربستان در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس شرکت کرد و با لحنی بی سابقه از لزوم سرنگونی جمهوری اسلامی در ایران سخن گفت./ بی بی سی

 

گوش اگر گوش تو و ناله اگر نالهء ماست

       فدوی در مرور خبرهای امروز پیرامون نرگس محمد(ع)ی، فعال حقوق بشر غیر اسلامی، که مدتهاست به تیر غیب عملهء بیت گرفتار آمده و در حال حاضر علیرغم بیماری های مرحمتی برادران، بعلت محرومیت از گفتگوی حتا تلفنی با فرزندان، در اعتصاب غذا نیز هست، به خبر زیر رسید:

       * همسر نرگس محمدی ابراز امیدواری کرد صدای جهانی در حمایت از این فعال حقوق بشر به گوش مسئولان جمهوری اسلامی برسد. / رادیو فردا

       فدوی: خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند که فدوی اهل ایجاد یأس و ناامیدی نیست، لکن از سوئی خبر دارد که "مسئولان جمهوری اسلامی" بلا استثنا سال هاست که خودشان شدیداً کسالت دارند و افزون بر آنفولانزای آخوندی، بعلت ابتلا به بیماری keberson (همان کِبَرسن خودمان- م) به زوال عقل و نیز به ناشنوائی مطلق نیز شدیداً دچار شده اند، فلذا اینکه "صدای جهانی" به گوش شان برسد، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، شدیداً محل تردید است! بی سببی نبود که آن بزرگوار فرمود:

بیت

گوش اگر گوش تو و ناله اگر نالهء ماست

آنچه البته بجائی نرسد،فریاد است

        فکر دیگری باید کرد!

 

اشتباه در محاسبه

       برخی از برادران گاه حواس شان نیست و گز نکرده پاره می کنند. خوانندگان محترم ضدانقلاب لابد بیاد می آورند  که جسارت است، دادستان تهران گفت:

       * برای جعفر عظیم زاده کاری نمی کنم حتی اگر بمیرد! / هرانا

       و در توضیحی بیشتر:

       * به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر عظیم‌زاده فعال کارگری زندانی در زندان اوین در اعتراض به «سرکوب فعالین کارگران و معلمان از طریق پرونده سازی‌های امنیتی» در اعتصاب غذا به سر برده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

       لکن علیرغم عرّ و تیز بالا:

       * جعفر عظیم زاده پس از دو ماه اعتصاب غذا 'آزاد شد'./ بی بی سی

       باری، گر چه برادر عباس (ع)جعفری دولت ‌آبادی ظاهراً سعادت ندارد که شرابخوار باشد، با این همه چاره ای ندارد جز اینکه  تلو تلو خوران بفرماید!:

بیت

مست بودم اگر گهی خوردم

که فراوان خورند مستانا!

       زیاده جسارت است.

 

آلبوم سیدعلی(ع) خامنه ای، از تابینی تا سرداری

مقام متولد رهبری، در حال گفتن یا علی(ع)،

بهنگام جهیدن از رحم مادر، بروایت مخبط الاسلام سعیدی

مقام مختصرِ رهبری

مقام محقرِ رهبری

مقام مستحق رهبری

مقام محتضر رهبری

مقام موظف رهبری

مقام معطر رهبری

مقام مخفف رهبری

مقام مکدّر رهبری

مقام منور رهبری

مقام مستأصل رهبری

***

و فدوی، برای جوری جنس، رئیس مختصر مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم اضافه می کند

 

دریغ

      فدوی بر این باور است که برخی خبرها، برای بعضی خوانندگان، توأم با احساس نوعی حسرت است. فی المثل، آیا خوانندگان محترم ضدانقلاب هم مانند فدوی، با ملاحظهء خبری که در پی می آید، دچار همان احساس شدند؟:

       * شهیندخت مولاوردی معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهوری ایران، از افزایش فروش نوزادان پیش از تولد توسط مادران خبر داد./ العربیه

       خب، چه می فرمایید؟...بله، بقول عوام exactly یعنی فدوی نیز مانند شما شدیداً در این فکر حسرتبار گرفتار آمده که چه می شد اگر مقام مختصر رهبری(1) را هم، پیش از فریاد یا علی(ع) و پریدن از رحم مادر گرامی به بیرون(2)، می فروختند! گفتن ندارد  که  فدوی بعنوان عنصری عاقبت اندیش، و به مصداق علاج واقعه پیش از وقوع، مقام مختصر رهبری  را، حتا بالا تر از قیمت بازار هم، می خرید!

       زیاده جسارت است

__________________________________

(1) عنوان معظم له در بدو تولد!

(2) گزارش مخبط الاسلام والمسلمین از نحوهء تولد نوزاد معظم. این هم سند مصور منگوله دارش:

* امام جمعه(سعیدی) و تولیت قم گفت: آقای خامنه ای هنگام تولد، زمان خروج از بدن مادر یا علی گفت و قابله در جواب او گفت علی یارت!

 

https://www.youtube.com/watch?v=3w_VocORRPg

 

تغییر عقیده

       دو سه سال پیش که فدوی، در گشودن کلاف سر درگم خاورمیانهء امام و پیامبر خیز (ع- س- ص- عج )  و به زعامت مقام معظم رهبری(ضپ) (1) از بزرگتران و عقلا نا امید، وبه انقلاب کودکان ملتجی  شده بود!، در پایانِ مقاله ای بنام "انقلاب کودکان"(2) آن زبانزد مشهور "ادبِ از که آموختی، گفت از بی ادبان" را، بناگزیر و بشرح زیر، بقول عوام up to date  کرد:

گفت سیاست را از که آموختی؟ گفت از کودکان!

و یا به سفارش آن بزرگوار:

جای مردان سیاست بنشانید درخت

تا هوا تازه شود!..

       باری بنظر می رسد که نگاه فدوی به قضیه،چندان هم پرت نبوده و انقلاب کودکان، که توسط "ملاله یوسف زای"، دخترک 16 ساله و دلیر پاکستانی، که توسط علمای شرع انور اعلی الله مقامهم اجمعین، به ضرب گلوله شدیداً مضروب، اما به همت علمای خاج پرست انگلیسی، لعنة الله علیهم اجمعین، از مرگ حتمی جان بدر برد آغاز شده بود، توسط "آیلان کوردی"، پناهجوی سه سالۀ سوری، که به اهتمام  مقام معظم رهبری (ضپ) (3) متع الله المسلمین بطول بقائه دولته و نایب بر حق اش، برادر بشار اسد، در مسیر ترکیه به یونان غرق شد، ادامه یافت و به کودک 8 سالهء دیگری ختم شد، ملاحظه کنید:

* ديويد کامرون نخست وزیر بریتانیا 10 خانواده پناهجوی سوری را از لبنان با خود به لندن برد. این اقدام با درخواست یک کودک 8 ساله صورت گرفت.!/ العربیه

       باری، فدوی منتظرالظهور که دیگر زنجیر پاره کرده، و از خط مالروی امام(ل) خارج و از همه بدتر، امیدش را، گوش برادران کر، به انقلاب مهدی(عج) بکلی از دست داده، همچنان چشم به انقلاب کودکان دوخته است!

 

میزان تازه

       بنظر می آید که از حضرت امام(ل)(1) جز استخوانی بیش نمانده است(2). فدوی اظهار بیضه کرده و با صرف نظر از تتمهء عمر ناقابل،  این کفر را از آن جهت  عنوان می کند که تا آنجا که بیاد می آورد، به فرمایشات ِ قبل از عمل ایشان، میزان، رأی ملت بود لکن اخیراً، دریافت که میزان، بقول عوام به شلوار جین  up grade شده است،! خودتان هم ملاحظه کنید:

       * عصر ایران: در حالی که سازمان صدا و سیما مقررات سخت گیرانه ای برای نوع پوشش و رفتارهای خارج از استودیوی مجریان خود داشته و آن را بطور جدی اعمال می کند، اما به نظر می رسد دستکم یک مجری مشهور که این روزها به ستاره ای بی رقیب در تلویزیون تبدیل شده، از این قاعده مثتثنی است. شبکه خبری پچ پچ نوشت، رامبد جوان، مجری برنامه پربیننده «خندوانه» که این شب ها موج گسترده ای در ارتباط بیشتر مردم با تلویزیون ایجاد کرده، تنها مجری این رسانه است که حق دارد شلوار جین بپوشد و بعضاً از لباس هایی استفاده کند که تا بحال کمتر بر تن مجریان تلویزیونی دیده شده است./ آخرین نیوز

       زیاده میزانی نیست..

______________________________________

1. (ل) مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف لعنة الله علیه است

2. خواست گز نکرده پاره کرده و بگوید: "از من رمقی به سعی ساقی مانده است" دید که این وصله های با حال، به آن امام همام و راحل(ل) هیچ جور نمی چسبد!

 

سرشماری

       فدوی داشت تعداد دولت های موجود در حکومت اسلامی درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)*را با انگشتان اش می شمرد که در انگشت بیست و یکم و پس از آن به خبر زیر از دویچه وله رسید؛ مرور این خبر که در پی می آید، سبب شد که فدوی یک دولت ناشناختهء دیگر کشف، و به دولت های موجود در حکومت اضافه کرد:

 

       * ...اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی، هشدار داده که بابک زنجانی به "مافیای فساد" وصل است و باید مراقب بود "خبر ناپدید‌ شدن اش" را ندهند!

ضهمانگونه که در اظهارات برادر اکبر ترکان، مشاور حسن(ع) روحانی، رئیس محترم آبدارخانهء بیت ملاحظه می کنید، زندان مذکور، زیر نظر دولت دیگری ست!

       زیاده آماری نیست.

______________________________________

*در مقابل حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م)

 

حدود اختیارات

       فدوی این خبر بهجت اثر را نیز، با خوانندگان محترم ضد انقلاب خود، بقول عوام share می کند:

       * تجاوز به زن خارجی توسط 4 افغان در تهران! 4 تبعهء کشور افغانستان که به صورت غیرمجاز در ایران حضور داشتند و یک تبعه زن خارجی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند از سوی پلیس شهر تهران دستگیر شدند. / آخرین نیوز

       فدوی چون تبعهء جامعهء شکوهمند اسلامی ست، فلذا مشکلی با " تجاوز " که حق مسلم ماست ندارد! مسألهء او لکن اینست که برای برادران مذکور، از زمان محمود افغان تا کنون، زنان ایرانی نیز از خارجی بوده اند، فلذا فدوی ممنون می شود که حدود اختیارات برادران مذکور را، با توجه به مقرارت شرع انور، تعیین بفرمایند، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

       * اردوغان: کشور را از کودتاگران پاکسازی کرده آنها را حتى در خانه‌هايشان تعقيب می‌کنیم./ العربیه

       تحشیهء فدوی: یک وقت تعارف نکنی، اگر کمکی چیزی لازم داری بگو که فدوی حضرت آقا(ضپ) را خبر کند، برادر اردوغان!

 

       * محرم کوسا مهندس کودتای نافرجام ترکیه را بهتر بشناسید./ العربیه

       تحشیهء فدوی: فدوی که بقول عوام already می شناسد،؛ مهندس خوبی نیست!

 

       * شهرداری تهران استخدام می کند: اراذل و اوباش برای مقابله با دست فروش ها!/ انتخاب

 

       تحشیهء فدوی: بقول عوام !too late  اراذل و اوباش، خوشبختانه در سلسه مراتب نظام شکوهمند، مقامات بسیار بالاتری را احراز فرموده اند و برای این خورده کاری ها دیگر وقت ندارند،  بقول عوام ! sorry 

 

       * خامنه‌ای: کسی که نظام را به چالش می‌کشد نباید در دانشگاه باشد. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: معظم له دوباره راست فرمود! بله همینطور باید باشد حتا بر عکس هم  باید باشد یعنی، کسی که دانشگاه را به چالش می کشد، باید در نظام باشد!

 

       * رهبر انقلاب: اگر برجام را پاره کنند، ما آن را آتش می‌زنیم. / آخرین نیوز

        تحشیهء فدوی: عرّ و تیز مطبوع حضرتعالی بجای خود محفوظ برادر رهبر!، لکن آخر فدایت شوم، بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، برجام که سینما رکس آبادان نیست!

 

       * محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی، دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه غذائیه!: گزارش اخیر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، "آبکی" است و "قابل استناد نیست. آقای شهید قبل از اینکه دست به گزارشگری ببرد... دوره‌ای را دربارهء حقوق بشر بر اساس اسلام بگذراند و کسب اطلاعات کند و کشور ما حاضر است به او در این باره کمک کند! /بی بی سی

       تحشیهء فدوی: مراتب در اوقات شرعی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، به آگاهی برادر احمد شهید رسید. بعدالتحیه و السلام و  ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در پاسخ چیزهائی گفت که ترجمه اش به فارسی خودمان کم و بیش این می شود:

بیت

من و انکار " بشر"؟ این چه حکایت باشد؟

غالبأ اینقدرم عقل و کفایت باشد!

 

       * دولت اتریش "خانه هیتلر" را مصادره می‌کند. در شش دهه گذشته بارها پیرامون سرنوشت ساختمانی که آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان در آن زاده شد، بحث و رایزنی صورت گرفت. اکنون دولت اتریش طرح توقیف این ساختمان را تصویب کرده، اما هنوز کاربردی برای آن در نظر نگرفته است. / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: حسن آقا داشت خمیازه می کشید، اکبر آقا گفت "قربونت، حالا که دهنت بازه، لطفاً  اصغر آقا را هم صدا کن! حالا حکایت فدوی ست؛ یعنی حالا که "خانهء هیتلر" را مصادره می‌کنید، اگر زحمت نیست، جماران را اضافه بفرمایید، بخدا  ثواب دارد، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

       * آیت‌الله موحدی‌ کرمانی، امام جمعه موقت تهران: می‌گویند بودجه نیست، نه، بودجه هست ولی در کنار بودجه‌های کلان، دزد فراوان هم هست! / انتخاب

       تحشیهء فدوی:  خب بودجه را باز هم بیشتر کنید، این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر آیت الله؟!،

 

       * اخيرا كليپي منتشر شده است كه در آن محمد پسر حبيب محبيان كه چند روز پيش وارد ايران شده در حال اذان گفتن است./ پارسینه

       تحشیهء فدوی: ببخشید مزاحم شدیم، شعر و آهنگ اش از کیه؟!

 

       * سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر 2001 می‌توانند علیه حکومت عربستان سعودی اقامه دعوا کنند. به گزارش پارسینه به نقل از RFE/RL، سنای آمریکا به رغم تهدیدهای ریاض مبنی بر بیرون کشیدن میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های خود از خاک ایالات متحده در صورت تصویب چنین طرحی، به لایحهء «عدالت علیه حامیان تروریسم» رای مثبت داد. مصوبه یاد شده به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر این حق را می‌دهد تا به دلیل هر نقشی که احتمالا عناصر وابسته به حکومت عربستان سعودی در این حملات داشته‌اند در دادگاه‌های فدرال آمریکا علیه ریاض اقامه دعوا کنند

       تحشیهء فدوی:

بیت

گرحکم شود که مست گیرند

در شهر هر آنچه هست گیرند!

       رونوشت: مقام معظم رهبری(ضپ) جهت اطلاع!

 

       * پیش بینی حضرت علی (ع) از ظهور و سقوط داعش. «حاجی میرزا» روحانی صاحب نام و پر آوازه تاجیکستان با اشاره به حدیثی، از پیش بینی شکل گیری و نابودی گروه تروریستی داعش توسط حضرت علی (ع) سخن گفت. حاجی میرزا در سخنانی که بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور فارسی زبان آسیای میانه داشته است، گفت: حضرت علی(ع) که نزدیکترین فرد به پیامبر اسلام (ص) بود، شکل گیری گروهک تروریستی و تکفیری داعش را پیش بینی و محکوم کرده بود! / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: محکوم را که همه می کنند! لکن از معجزات آن حضرت چه خبر؟ مثلاً نمی شد که حضرت(ع) با آن همه کرامات و معجزات، بزرگواری فرموده و جلوی این حیوانات خودی/ خانگی را می گرفت که امت را ذبح اسلامی نکنند، برادر میرزا؟

 

       * اسد: روسیه با من در باره انتقال سیاسی حرفی نزده است! و تنها مردم سوریه می‌توانند تعیین کنند که چه کسی می‌تواند رئیس‌جمهور باشد و چه کسی باید برود! / دویچه وله

       تحشیهء فدوی: ببخشید، جسارت است ها، "مردم" همان مختصری هستند که در مخفیگاه شما در دمشق، عجالتاً وجود دارند و بقیه به اهتمام حضرت آقای ما(ضپ)، یا کشته و یا در چهار گوشهء جهان آواره و شماری نیز در آبها غرق شده اند، بقول عوام: What are you taking about brother asad

 

       * نگهدار یوسفی- شهرستان شال: شهر «شال» یک شهر ولائی در استان قزوین است که 110 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. به رغم اینکه شعارهای سال‌های اخیر پیرامون مسائل اقتصادی بوده، متأسفانه دولتی‌ها توجه چندانی به اقتصاد این شهر ندارند این شهر در بخش دامپروری گوسفندانی دارد که در سال حداقل 2 بار (آن هم گاه دو قلو و سه قلو) زاد و ولد می‌کنند چنان که رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب از این گوسفندان به سرزمین‌های اشغالی برد. اگر به دامداری این شهر اندک توجهی شود علاوه بر اشتغال زایی هزار نفری به زودی نیاز گوشت استان را برطرف می‌کند و در چند سال می‌تواند به مرور گوشت بخش بزرگی از نیاز کل کشور را تأمین نماید. از مسئولین امر (به ویژه جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) درخواست رسیدگی دارم.

       فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت فرمودند که شهر شما  دستکم به 2 دلیل چندان هم "ولائی" نبوده است، چرا که در غیر این صورت، نخست تا کنون  می باید نام شهر را از "شال" به "چفیه" تغییر می دادند؛ دو دیگر اینکه، تعداد شهدا (110 فقره) هنوز به حدّ نصاب نرسیده است و جلوی یک بچهء مکتبی بگذارید قهر می کند و فلذا نمی تواند مشمول عنایات خاصّهء ملوکانه باشد؛ لکن معظم له برای اینکه شما را طبق معمول با دست خالی به خانه نفرستاده باشند، با توجه به نیاز مبرم بیت به گوسفند، به استدعای فدوی، با تقویت و حمایت  شهرتان در تولید "دو قلو و سه قلو"ی گوسفند، موافقت فرمودند، شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود، برادر یوسفی!

 

       * غنی‌زاده : در شب قدر ماه رمضان امسال با قطار شرکت جوپار به شماره 721 از شهرستان بافق یزد عازم تهران بودم. مشاهدهء یک صحنه بسیار جلب توجه کرد و آن برپایی مراسم ساده و از روی اخلاص احیاء شب قدر در داخل قطار توسط شخص رئیس قطار بود که با بلندگوی دستی و در داخل واگن رستوران با جمع میهمانداران و تعدادی از مسافرین برگزار گردید. در پایان هم سفره سحری پهن شد. در کنار عیب و اشکال‌های موجود در مسافرت‌های ریلی شاهد صحنه‌ای چنین زیبا و دلنشین از معنویت واقعاً امیدوار کننده است و باید تبلیغ شود.

       فدوی: والله برادر هموطن، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ.. لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب هم نشنود، مراتب به آگاهی سایر مسافران نیز رسید، گفتند که از "عیب و اشکال ‌های موجود "یکی هم این بود که آنان از بلندگوی فروشندگان دوره گرد گریخته و به مسافرت ملتجی شده بودند که دوباره گرفتار بلند گوی دستی شدند! و در پایان، بعنوان ذکر مصیبت، یادی هم از مقام معظم رهبری(ضپ) کردند که در سال های پیش از انقلاب شکوهمند، تلاش کردند که برای نماز خود را از پنجرهء قطار به بیرون پرتاب فرمایند و گریه کنان گفتند که آنان هم برای فرار از بلند گوی دستی رئیس قطار نتوانستند، برادر غنی‌زاده!:

 

https://www.youtube.com/watch?v=irzPUpHATic

 

       * فرجی: آه و سوز دانشجویان در دیدار با رهبری حکایت از مشکلاتی در کشور می‌کرد که مسئولان معتقد به زندگی اشرافی در جامعه بوجود آورده‌اند. راه اصلاح این معضل و نجات انقلاب از این آفت به دست خود دانشجویان است که در مطالبه‌گری برحق خود بایستند تا راه باز بشود و با آگاهی عموم مردم زمینه روی کار آمدن افراد انقلابی و دلسوز در عرصه مدیریتی کشور فراهم بشود.

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضد انقلاب خوابست عرض می کند، آنچه که ردیف کرده اید، در واقع لو رفته و مربوط به مقام معظم رهبری(ضپ) است، و ربطی به دانشجویان معترض ندارد، برادر فرجی!

 

       * شکیبا: از وزارت امور خارجه کشورمان می‌خواهم اقدامات خود را در راستای خارج کردن اداره حرمین شریفین از دست غاصبان آل‌سعود پس از کشتار فاجعه منای حج سال گذشته به مردم کشورمان ارائه نمایند.

       فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند: بسمه تعالی- مقدور نیست، یعنی دست خودمان نیست!، مگر در نهایت برادران سعودی را متقاعد کنیم که آن عمل شنیع را با زوار ما انجام ندهند، برادر شکیبا!

 

       * یک شهروند:  از شورای شهر تهران درخواست می‌شود خیابان و یا میدانی را به نام شهدای فاجعه منای سال 1394 نامگذاری نمایند.

       فدوی: مراتب در مجال دردناکی که شتابان عازم مبال بودند، به پیشگاه معطرشان تقدیم شد. به اجمال و اختصار فرمودند که سال مع الاسف بیش از 12 ماه نیست که آن هم در تیول اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین بوده و اگر چیزی هم باقی بماند، متعلق به به امامزادگان گرامی ست، فلذا احوط آن است که نوبت بگیرید، برادرشهروند!

 

       * 51 نفراز کارکنان جهاد کشاورزی که اکثریت آنها نیز از ایثارگران این نهادند بیش از یک سال و نیم است که بازنشسته شده‌اند ولی از پاداش پایان خدمت خبری نیست. حتی سخنگوی دولت طی نامه‌ای از مسئولین جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی درخواست پرداخت پاداش ما را کردند (که نامه وی در اختیار ماست در صورت لزوم برایتان ارسال می‌کنم) جهاد کشاورزی استان اعلام داشت بودجه‌ای که در این نامه اشاره شده چنین ردیفی در استان ندارد و گویا ما را سر کار گذاشته است!.....

       فدوی نه اینکه طرفدار دولت حاضر که می داند هیچکاره است باشد، لکن آخر حیا هم حیوان نجیبی ست! یعنی همین که شما را بلافاصله پس از باز نشستگی،"سر کار گذاشته است" نهایت تدبیر نیست!؟

 

       * 7150---0935: اگر به آمریکایی‌ها رو داده شود و مسئولان به گستاخی‌های آنان جواب قاطع ندهند چه بسا مسائلی مثل ازدواج همجنس‌بازان را به عنوان حقوق‌ بشر در قالب برجام‌های زنجیره‌ای بخواهند به دولت ایران تحمیل کنند.

       فدوی: خدا مرگت دهد نصرت چه لوسی!

 

       * پژوهند - نائین اصفهان: مسجد جامع نائین که بنای تاریخی است همچون مسجد جامع امام اصفهان در طول سال مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. علی‌رغم اینکه کماکان نماز جمعه و جماعت در این مسجد اقامه می‌شود ولی اخیراً در مجاورت مسجد یک سرویس بهداشتی از سوی میراث فرهنگی ساخته شده که برای گرفتن وضو و رفتن به دستشوئی باید وجه آن را پرداخت کنی! در حالی که مسجد امام اصفهان اینچنین نیست. از مسئولین سازمان میراث فرهنگی درخواست رسیدگی دارم.

       فدوی: نگران نباشید، برادر پژوهند؛ این همان  Fee خاج پرستان است که ترجمهء مکتبی آن می شود: حقّ الِاهن!

 

       * 1382---0915: چرا دولت تدبیر، با آن سرعت قلب رآکتور اراک را بتن‌ ریزی کرد؟ خدا می‌داند وقتی بدعهدی‌های شیطان بزرگ را می‌بینم و دولتمردان را مشاهده می‌کنم که با همه دست و پا زدن‌ها هیچ‌کاری از دست شان بر نمی‌آید اشکم در می‌آید.

       فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه و السلام  فرمایش حضرت امام(ل) را شدیداً یادآوری کردند که فرمود: "ما هرچه داریم از َگریه داریم"؛ فلذا "گریه  بر هر درد بیدرمان دواست". و در پایان نیز، بعنوان خلعت، مصرف یکسال دستمال اشک خانواده را، توسط فدوی بصورت زیر روانه فرمودند؛ شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود، برادر 1382---0915!

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 جمادی الجولای سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه