خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

11 مرداد 1395 ـ  1 ماه  اگوست 2016

 

ایراد بنی اسرائیلی

       ...یعنی چه آقا؟ این همه گرد و خاک دیگر برای چیست؟ زبان بسته خلافی که نکرده است؛.. اصلاً سوء استفادهء بهینه از مصادیق بارز تهاجم فرهنگی، به فتوای علمای سلف، رضوان ‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، عین صواب و ثواب است! اگر خیلی هم بخواهید شیطنت کنید، می توانید بگویید که بزرگواران، عندالاقضا، سانسورِ تصویریِ ملیحی، اعمال فرموده اند؛ خب بقول عوام so what?؛ لکن آیا به محاسن این عمل پسندیده اصلاً اندیشیده اید؟ تمام ایراد شما ضدانقلابیون آن است که چرا سیگار را از لای انگشتان مرحوم/ مقتول آیت الله طالقانی، با مهارت و بیاری فتو شاپ گرامی، ربوده اند. دلائل این کار، البته "شدیداً قوی و معنوی" بوده است، ملاحظه کنید:

       * آخرین نیوز: دیروز «شرق» در مرور خطبه‌های تاریخی در سالگرد اولین نماز جمعه آیت‌الله طالقانی، عکسی از وی منتشر کرده بود که با نیت جلوگیری از بدآموزی در جوانان، سیگاری را که لای انگشت وی بود با تکنولوژی فتوشاپ حذف کرده بودند!

       اعتراض زیر را هم، احوط آن ست که بقول عوام ignore کنید:

       * صراط: مهدی(عج) طالقانی، پسر آیت الله طالقانی، در گفتگو با نسیم آنلاین، با انتقاد از عکس امروز روزنامه شرق در انتشار تحریف شدهء عکس اولین امام جمعهء تهران، در صفحهء یک خود گفت: کاری که امروز روزنامهء شرق کرده است معنای دقیق "سانسور" است؛ یعنی این که آدم ها را آن گونه که دوست داریم به جامعه نمایش دهیم و بخش هایی که نمی خواهیم را حذف کنیم.

       و اما در محاسن این عمل پسندیده، به اجمال و اختصار:

       1- فدوی مقدمتاً و برای دستگرمی عرض و اذعان می کند که نگرانی و دلسوزی  "شرق" موردی نداشته است زیرا جوانان به اهتمام حضرات آیات، کارشان حتا از هروئین و کوکائین گذشته و به شیشه کشیده است! سیگار که این روزها دیگر مال بچه هاست! بگذریم - نقطه سر سطر؛ عکس سمت چپ (بعد از عمل و بدون سیگار- م) جوری ست که انگار ایشان می خواسته توی دهن آمریکا بزند!، که گویا اجل مهلت اش نداده و به تیر غیب سربازان گمنام امام زمان(عج) گرفتار آمده است که این مهم را البته، حضرت امام(ل) بعدها و بموجب اسناد منتشره، و برحسب قراری که با شیطان بزرگ داشته، به سرانجام مطلوب رسانده است.

       2- یک لحظه، و البته بی ُحبّ و بغض ،فکرش را بکنید که اگر ممیّز گرامی، سیگار را از لای انگشتان آیت الله مرحوم/ مقتول، با آن ظرافت مثال زدنی، که حتا از مخترع فتوشاپ نیز بر نمی آید، نمی ربود، آیت الله مقتول تاکنون چندین هزار پاکت سیگار بیت المال را دود، و در حاشیه به سرطان ریه نیز دچار می شد! بقول عوام make sense?

 3- بر مبنای  عیب می جمله بگفتی"ضررش" نیز بگوی - تنها ایرادی که ممکن است به ممیزان ارجمند وارد باشد آن hست که چرا بمنظور "جلوگیری از بدآموزی در جوانان" پیپ مرصع را از دستان مبارک مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ایT ادامه الله وجودهT در تصویر زیر، و به مدد فتوشاپ، جراحی نفرموده اند؟ پاسخ را، فدوی البته می داند و آن داشتن دستکم یک جفت بیضهء تنومند است، که فدوی مع الاسف فاقد است!، خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند.

زیاده جسارت است

29جولای 016

 

تروریزم غیر دولتی!

       فدوی قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند که جامعهء شکوهمند اسلامی اش، پس از انتظاری 38 ساله، سرانجام جنس اش جور، و افزون بر تروریزم دولتیT که مفتخر به ابداع آن است، مزین به  تروریزم غیر دولتی نیز شد! تبارک الله احسن الخالقین!.. به این دو فقره، که نام مان را دوباره در جهان بلند آوازه کرد،ب طور علی الحساب نگاه کنید تا رستگار شوید:

       * دویچه وله دادگاه عالی فرانکفورت یک آلمانی 21 سالهء ایرانی‌تبار که در طول جنگ داخلی سوریه با سرهای بریده به نیزه کشیده ‌شده عکس گرفته و آن را در فیس‌بوک منتشر کرده است را به دو سال زندان محکوم کرد. قاضی توماس زاگبیل گفت که حکم آریا لاجوردی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی صادر شده است. لاجوردی در شروع جلسه دادگاه اذعان کرد که این چهرهء اوست که در این تصاویر دیده می‌شود، اما مدعی شد که برای این کار "تحت فشار" قرار گرفته است.

       البته داستان سر بریدن در جامعهء شکوهمند، البته چندان هم بی سابقه نیست که فجیع ترین آن به قتل متفکر برجسته، میرزا آقاخان کرمانی و دو تن از یاران، که از لحاظ سیدجمال الدین اسدآبادی هم بشرح زیر گذشته، مربوط می شود:

       * «عار خواهش از خود بر دشمن نمی نهم، بگذار به ایران برده سر ببُرند تا در دودمان ایشان پایهء شرف بلند شود!»(1).

       که انگار دارد پیرامون سربریدن 3 مرغ سخن می گوید! باری سیّد خسته نباشد، که عیناً همان هم شد!:

       * میرزا آقا خان کرمانی با شیخ احمد روحی و خبیرالملک در سال 1314 مطابق با 17 ژوئیه 1896 در حالی که محمد علی میرزا ولیعهد "شخصصاً" مشارکت، شبانه لاله بدست گرفت و با میر غضب در بریدن سر آن بیگناهان، همکاری کرده بود، در باغ شمال تبریز زیر درخت نسترن، در راه میهن جان باختند.(2)

       فقرهء دوم نیز کم وبیش همان افتخار را آفریده است:

       * شمار قربانیان تیراندازی در مرکز خرید اولمپیک، واقع در شمال غربی شهر مونیخ آلمان به 9 نفر رسید. فرد مهاجم نیز کشته شده است. به گفته رئیس پلیس مونیخ در این تیراندازی 16 نفر زخمی شده‌اند که حال سه نفر از آنها وخیم است. پلیس مونیخ حوالی ساعت دو بامداد شنبه اعلام کرد که مهاجم یک جوان 18 سالهء ایرانی- آلمانی بوده و از سال‌ها پیش در مونیخ زندگی می‌کرده است. به گفته پلیس جوان مهاجم سابقه جنایی نداشته و برای پلیس کاملا ناشناخته بوده است./ همان منبع

       و خلاصه اینکه:

بیت

منِ شرمنده از مسلمانی

شدم آن جا به گوشه‌ای پنهان! (3)

       زیاده عرضی نیست...

_____________________________________  

 (1) اندیشه های میرزا آقاخان کرمانی- ص 47- فریدون آدمیت

(2) سه مکتوب ص 42- فریدون آدمیت

(3) از ترجیع بند هاتف اصفهانی

 

واحد اندازه گیری

       پیش از ورود به موضوع و برای دستگرمی، یکی دو نقل قول از «داماد» مان، بخوانید:

       * سیدحسن نصرالله: آمریکا قبل از توافقنامه هسته ای همچنان شیطان بزرگ بوده است و پس از آن نیز شیطان بزرگ باقی خواهد ماند/ انتخاب

       همین عبارت مخبط الاسلام والمسلمین حسن(ع) نصرالله نشان می دهد که آمریکا چقدر مواظب سلامتی خودش است! و برعکس ایشان که در تمام این سال ها از طریق مقام معظم رهبری(ضپ) پُرخوری کرده است، سایزش تغییر نکرده و نخواهد کرد!

       همان داماد ما!، در فرازی دیگر فرمود:

       * ما به گرفتن کمک از ایران اسلامی افتخار می کنیم.

       والله برادرن صرالله، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آآآآ.. لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، ملت یک لا قبای ایران نیز اگر به اندازهء شما برای معظم له ما عزیز بود و همان کمک ها را دریافت می کرد، نه تنها افتخار می کرد، بلکه گردن اش را هم مانند گردن شما، تبر نمی زد!

       فدوی برای جوری جنس، نظر برخی کاربران را در این راستا، در پی می آورد، تا کامروا شود:

نخست مؤمنینی که نسب شان با 4 واسطه، به آل ساندیس سلامه الله علیهم اجمعین می رسد:

       * فدایی داری سید!/ خدا حفظت کنه سید بزرگوار/ درود بر سید بزرگوار/ دمت گرم سید/ صلح آرزوی ماست/ واقعاً افتخار جهان اسلام هستی/ مرگ بر دشمنان سید حسن نصرا../

       یک ایرانی مؤدب/جنتلمن:

       * ممنون که در خصوص مسائل داخلی ما احساس نگرانی می کنید!

       یک کاربر ایرانی بی حوصله!:

       * ضمن احترام به شما. لطفاً در امور داخلي كشور ما دخالت نكنيد سيد!

زیاده عرضی نیست..

 

نبش قبر

       فدوی می داند که خوانندگان محترم ضد انقلاب اش عناصر کم طاقتی هستند و وی را، البته در یک فضای شدیداً  دمکراتیک، به طُرفة العینی، بباد کتک می گیرند! لکن فدوی از جان گذشته عرض می کند که آیت الله مکارم شیرازی، بسیار آیت الله فهمیده ای ست!(1) آن بزرگوار چون می داند که بعنوان یک آخوند دولتی و مستمری بگیر، جایگاهی نزد ملت یک لاقبا ندارد، فلذا افزون بر مقام معظم رهبری(ضپ) (2)، به قرن ها پیش از این نقب می زند. وی که اخیراً از کار سنگین دوره کردن تسبیح، و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، فارغ شده است روی دست برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، ریاست محترم چماقداران، اعزالله انصاره، بلند شده و خوانندگان محترم ضدانقلاب را به غزلی "در مدح حضرت علی بن موسی الرضا ثامن الحجج علیه السلام" با دو کوبیدهء اضافه مهمان می کند! که فدوی چون عنصر کم جنبه ای ست، فقط بنقل چند بیت از مهملات داهیانه آن حضرت مخّبط بسنده می کند:

       * پارسینه: شعر «بر در دوست به امید پناه آمده»، سرودهء آیت الله مکارم شیرازی است در مدح حضرت علی بن موسی الرضا ثامن الحجج علیه السلام که در زیر می خوانیم:

آمده ایم

بر در دوست به امید پناه آمدهایم

همره خیل غم و حسرت و آه آمدهایم

چون ندیدیم پناهی به همه مُلک جهان

لاجرم سوی رضا بهر پناه آمده ایم

از بیابان خطرخیز دیار ظلمات

تا به سرچشمه نور، این همه راه آمده ایم

بهر دیدار چو بودیم تهی از حسنات

بر درش توبه کنان غرق گناه آمده ایم

چون نبودیم در این لشکر زوّار، امیر

لاجرم جزء سیاهی سپاه آمده ایم

ما نداریم به جز کوی رضا بارگهی

به سر کوی تو با عشق و رضا آمده ایم

دست ما گیر و به مقصد برسان ای مولا!

لنگ لنگان به تعب نیمه راه آمده ایم

هر طرف کوس فنا می زند آهنگ رحیل

ما به درگاه رضــا بهـر بقا آمدهایم

«ناصرم» خادم درگاه توأم ای محبوب

بی نواییم پی برگ و نوا آمده ایم

       فدوی عرض می کند که "برگ و نوا"  را که حضرت آقا(ضپ) بقول عوام already مرحمت فرموده اند، دیگر چه می خواهید؟

____________________________________

(1) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، استفاده کند. آيا شما با فدوی منتظر الظهور مشکلی دارید؟

 

ابراز علاقه

ملت برای ابراز احساسات خود نسبت به حضرات از صدر تا ذیل، بهر دری می زند، حتا ساختن ایهام با زالو!، ملاحظه کنید:

       * یک شهروند: لازم نیست توی سوپرمارکت دنبالش باشی یه نگاهی دوروبرت بنداز پر زالوه!  

 

وظائف معوّقه

       فدوی اگر نگوید همه، دست کم برخی برادران حاکم بر ایران سابق، بلحاظ روحی در چنان وضعیت وخیمی به سر می برند که می پندارند وظائف شان را نسبت به ملتی که بیش از سه دهه است که به گروگان گرفته اند در حد زیر ِحد اقل معیشت، بعون الله انجام داده اند و حالا باید تشریف ببرند سر وقت مسأله ای دیگر!

       مُخبّط الاسلام والمسلمین، علی(ع) سعیدی٬ نمایندهء اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، در سپاه که برخی مهملات داهیانهء  وی در پی می آید، از آن جمله است. او به پرسشی اشاره می کند که حکومت اسلامی درونمرزی (در رديف داعش برونمرزی) از پاسخ به آن شدیداً عاجز مانده است:

       * آیا وظیفهء حکومت فقط تأمین آب و نان مردم است؟!/ دیگربان

       که پاسخ در خور به فرمایشات اولیهء حضرت امام (ل) و نیز مُخبّط الاسلام سعیدی را، هموطن با ذوقی به  شرح زیر داده است:

بیت

نان مفت و آب مفت و برق مفت،

اين ستون در مقعد آنكس كه گفت!(1)

       البته سعیدی اساس را بر این قرار داده که حکومت شتر گاو پلنگ، پرسش بالا را دیری ست که پاسخ داده فلذا رفته است سرِ وقت این مهمل که: 

       * «توسعهء دیانت و اخلاق اسلامی نیز از وظایف حکومت است!»/ همانجا

       نامبرده حجت را بر «خوارج»، که ملت ایران سابق باشد، نیز تمام کرده و افزوده است که:

       * «حکومت و حاکمیت {اسلامی} تنها به زمان پیامبر ختم نمی‌شود و اختیارات ولی فقیه در ادارهء حکومت با اختیارات پیامبر یکسان است.»

       وی افزوده:

       * «حکم ولی فقیه نیز حُجّیت حکم ائمه را دارد و تبعیت از ولی فقیه نیز با تبعیت از پیامبر تفاوتی ندارد!»

       تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مهمل" که البته  دو مهمل اخیر، براحتی در ستون "کلمات حمار " مکتوبات فدوی،قابل طبقه بندی اند!(2)

       باری- فدوی برای تلطیف فضائی که بیت بالا ایجاد کرده است، نظر کاربر منصفی را که در آن، نه سیخ می سوزد و نه کباب، بعنوان حسن ختام، ذیلاً نقل می کند:

       * مجلس قانونی تصویب کند که متدینین اختلاسچی 5% وجوه اختلاس شده را جهت توسعه دیانت در اختیار نمایندهء رهبر در سپاه قرار دهند! (3

       زیاده پیشنهادی نیست..

____________________________________

 (1) مرحمتی دوستی که گفته بود که این بیت بر بدنه برج ميلاد نقش بسته است، الهدة علی الراوی!

 (2) "کلمات حمار"، مستخرج از فرهنگستان فدوی و ضد "کلمات قصار" است!

(3) همان منبع

 

برخورد با عوارض طبیعی

       فدوی از میان خبرهای دارالخرافه، به خبر بیربط  زیر نیز برخورد:

       * دویچه وله: بحران خشکسالی را با مدیریت صحیح می‌توان مهار کرد.

       و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * "ایران در آستانه بیایان‌زایی قرار دارد"، "زمین تهران 36 سانتیمتر نشست کرده"، "فلات ایران وارد یک چرخهء شدید خشکسالی شده است". این خبرها چقدر بر پایه استدلال‌های علمی منتشر شده و برای مقابله با این پدیده‌ها چه می‌توان کرد؟

       آخر خودمانیم، این چه مهمل و در عین حال، خبر دشمن شاد کنی ست که رسانه های ضد انقلاب، در خروجی، بلکه ورودی خود قرار داده اند؟! البته که نمی توان!  کافی ست که شما در خبر زیر قدری باریک شوید تا واقعیت را ملاحظه کنید:

       * معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحلهء اول با حوزه‌های علمیهء قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود./ تابناک

       برادر مربوطه حوزهء علمیهء نجف را البته سهواً از قلم انداخت که فدوی علاوه می کند. بر این پایه، شدیداً واضح و مبرهن است که ما مؤمنین نیازی به راهنمائی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، نداریم!

       زیاده عرضی نیست..

 

تداعی معانی!

       فدوی، در فراغتی، سرگرم مطالعهء مقاله ای تحلیلی بود، لکن نمی داند که فرازهائی از آن اثر چه ویژگی هائی داشت که بسرعت چهره ء برخی برادران، کثرالله امثالهم، را در ذهن خستهء او شدیداً و به روشنی تصویر می کرد! فدوی البته بخیل نیست و مراتب را با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود، به شرح زیر، بقول عوام share می کند؛ ولی احوط آن است که برای دستگرمی نخست، تیتر را ملاحظه کنید: 

       * راه هایی برای تشخیص دروغگو! / 55 آنلاین- بنقل از خبرآنلاین

       گفتن ندارد که، گر چه بسیار دیر شده است، لکن فدوی، سرانجام از یافتن"راه هایی برای تشخیص دروغگو" تا چه مایه شادمان است چرا که می تواند از این پس آن را بعنوان محک بکار برده و تتمهء عمر بیحاصل را، فارغ از این پدیدهء ویرانگر، ختم به خیر گرداند.

       مطلب البته مبسوط و مفصل بود و نقل آن موجب اطالهء کلام خواهد، فلذا به نقل بندی از آن بشرح زیر بسنده می کند:

       * نکاتي براي شناسايي افراد دروغگو. تصور کنيد که شما همين ديروز متولد شده ايد و نام تان هم "گول خور" است. در اين قسمت نکاتي است تا اگر کسي در حال دروغ گفتن به شما بود بتوانيد خيلي سريع آن را تشخيص دهيد: چشم طرف مقابل را بخوانيد. اگر آنها بي قرار بود و مردمک چشم بيش از اندازه گشاد شده بود نشانه از دوغگويي است. اگر تمام مدت پايين را نگاه مي کرد و يا چشم اش به اين طرف و آنطرف بود و هيچ گاه مستقيماً به چشم هاي شما خيره نمي شد بدانيد که که حرف هايش کذب محض است. اگر جلوي دهان و يا قسمت هاي ديگر صورت اش را مي گرفت. پيشينيان اعتقاد داشتند که هر گاه کسي بيني خود را بخاراند در حال دروغ گفتن است.... اگر به اين طرف و آن طرف حرکت مي کرد تا به نحوي در تمرکز شما نسبت به موضوع مورد بحث اختلال ايجاد کند. من من کردن و بعد درست کردن کلمات (شايد اين اتفاق براي خودتان هم پيش آمده باشد در چنين شرايطي اصلاً لازم نيست که بر گرديد و کلمات غلط تلفظ شده را مجددا تکرار کنيد). اگر تنها اشاره مختصري به جزئيات قضيه مي شود و همان حرف ها را براي متقاعد کردن خودش چندين بار تکرار مي کند. او خيلي مشکوک به نظر مي رسد درست مثل يک وکيل در زمان دفاع از متهم. داستان او پيچيده و تا حدي تحريف شده است و باعث گيج شدن مي شود. دائما در حال تغيير دادن موضوع مورد بحثي است، پرسش هاي انحرافي مي پرسد و به سوالات شما را نيز پاسخ نمي دهد. هميشه در زمان جواب دادن به سوالات از جمله "آيا تو به من اعتماد نداري" استفاده مي کند. سوالاتي را که به نفع شان نيست نمي شنوند. چي؟ آيا در عرض 10 ثانيه راه گوش شان مسدود مي شود؟ آنها زماني که از شما خواهش مي کنند تا سوال خود را مجددا تکرار کنيد، زماني پيدا مي کنند تا به گفته هاي کذب شان شاخ و برگ دهند؟ ي جزئيات پس از چند روز از اين رو به آن رو مي شود (دوباره اگر يک چنين اتفاقي براي خود شما افتاده باشد، حتما به ياد مي آوريد که جزئيات را بارها و بارها عوض کرديد) چند سال بعد در مورد همان داستان از او سوال کنيد، آنگاه با تلي از دروغ هاي مختلف روبرو خواهيد شد.

       فدوی عاجزانه می پرسد که آيا این مفاهیم بنظرتان آشنا نیست؟

 

       * يک شهروند: در کودتای شکست‌خوردهء اخیر ترکیه رئیس‌جمهور این کشور دست به تصفیه کامل در تمام دستگاه‌ها زده است و سران کودتا در نوبت اعدام هستند ولی در کودتای نافرجام سال 88 فتنه‌گران در ایران نه تنها تصفیه‌ای صورت نگرفت بلکه بعضی از فتنه‌گران در دولت و قدرت نفوذ کرده و به توطئه مشغول هستند. واقعا این نظام چه‌قدر مظلوم است!

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی و در شرایطی که، بعلت نرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر، دولا دولا راه می رفتند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) بشدت متغیر شده فرمودند: «این دفعهء آخرتان باشد که معظم له را با یک دیکتاتور درجهء 3 مقایسه می کنید. برادر اردوغان به گرد نعلین ما هم نمی رسد. ما فقط در یک فقره سال 67، چند هزار از جوانان نابکار را، که تازه کودتا هم نکرده بودند، اعدام فرمودیم و از آن ببعد تا سرکوب جنبش مردمی 88 تاکنون هم بقول عوام non stop مشغول حبس، شکنجه، اعدام و سپس، ارشاد خلق هستیم؛ تازه قتل های دولتی درون و برونمرزی به کنار، که آمار خودش را دارد و خلاصه اینکه در مجموع، "ما رکورد زده ایم"! خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر شهروند!

 

       * 7902---0919:  بنده به عنوان یک ایرانی به اندازهء سهمی که از بیت‌المال برخوردار هستم حاضر نیستم یک ریال از بیت‌المال بابت آتش‌ سوزی سفارت آل ‌سعود جنایتکار در ایران پرداخت شود.

       فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از ناگزیر است آن متذکر شود که واحد پول بیت المال، "درهم" است، نه ریال، برادر 7902 ---0919!

 

       * اخوان: من پایان‌نامهء کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران به بررسی نگرش دانشجویان به نتایج و اهداف حکومت دینی اختصاص دادم. در این تحقیق دانشگاهی هزار صفحه‌ای نتیجه‌ای که بدست آمد این بود که 80 درصد دانشجویان دانشگاه ‌ها موافق حکومت دینی هستند. با چنین نتیجه‌ای معلوم است که خانم فائزه هاشمی از فرط ناراحتی با بهایی‌ها و منافقین طرح دوستی می‌ریزد و با اصل حکومت دینی مخالفت می‌کند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، و در حالتی که پس از صرف چندین دست چلوکباب سلطانی با کوبیدهء اضافه، به انضمام سرشیر و دوغ و عسل و توابع، مشغول کُرنش قهرمانانه بودند، به آگاهی ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام رسید، در پاسخ بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت،فرمودند: «بسمه تعالی - بقول عوام first of all، لکن به مصلحت شماست که دور فائزه جان را خط بکشید و گرنه "بنده مسؤل آن نخواهم بود"! و اما در باب پایان نامهء کذائی که می گويد "80 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها موافق حکومت دینی هستند"! در فرض اینکه دروغ شما راست باشد، با رهبری صحبت می کنم که با سر به نیست کردن 20 درصد باقیمانده به ترتیب قد، موافقت فرمایند، برادر اخوان!

 

       * 7289---0911: آقای هاشمی در مورد کوچک‌ترین حوادث و مسائل مصاحبه و اظهار نظر می‌کردند پس چرا دربارهء پرداخت حقوق‌های نجومی دولت به مدیران و مسئولان سکوت اختیار کرده و چیزی نمی‌گویند؟

       فدوی: باز هم مراتب در اوقات شرعی، و در حالتی که پس از صرف چندین دست چلوکباب سلطانی با کوبیدهء اضافه،به انضمام سرشیر و دوغ و عسل و توابع، مشغول کُرنش قهرمانانه بودند، به آگاهی ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام رسید، در پاسخ بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، فرمودند: «بسمه تعالی - برای اینکه به مصلحت نظام نیست، برادر فدوی!»

 

       * مظفری: پول خرید جهیزیهء دخترم را که با زحمت و رنج فراوان تهیه کرده بودم از داخل اتومبیل به سرقت بردند. نیروی انتظامی بعد از یک ماه سارق را دستگیر کرد. متهم 52 شاکی داشت که بیشتر از آنان با سلاح سرد زورگیری کرده بود، قاضی دادگاه یک میلیارد و 500 میلیون وثیقه برای متهم صادر کرد. متهم از دادگاه فرصت یک ساعته برای تهیه وثیقه درخواست کرد و با همین کار به قید وثیقه آزاد شد. الان چند ماه گذشته و زندگی ما تحت تاثیر برنگشتن پول سرقت شده سیاه شده لذا از دستگاه قضایی تقاضا دارم اموال و پول‌های مسروقه را زودتر به دست مالباخته برگرداند و برخورد جدی‌تری با این ناهنجاری خشن انجام دهند.

       فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین که تازه از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و نیز بازی با انگشت بیست و یکم مبارک فارغ شده بودند، رسید. بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات برمحمد  (ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند:  اسسسب !!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند "اسسسب" به تکرار "س"، ضمیمهء آروغ است و منظورشان این است که اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ فرمودند: «بسمه تعالی- الخیرُ فی ماوقع!..» و در ادامه افزودند که خیر و صلاح همان سرقت رفتن وجه جهیزیهء دختر، توسط قطاع الطریقان محترم بوده است زیرا چه بسا اگر وجه جهیزیه توسط برادران سارق به یغما نمی رفت، ممکن بود که باعث شود که دختر ازدواج کرده و چند ماه بعد طلاق بگیرد، برادر مظفری!

 

       نیکنام: ضمن تشکر از آقای روحانی به خاطر مواضع عزتمندانه 95/2/21 در کرمان یک نکته لازم است و آن اینکه جهانخواران را اقدام عملی سرجای خود می‌نشاند نه اقدام شعاری. بهتر است همان‌ گونه که پیامبر اکرم(ص) در برابر غارت اموال مسلمانان دستور محاصرهء کاروان تجاری مشرکین را صادر کردند ما نیز اقدام عملی در تنگه هرمز انجام دهیم.

       فدوی حرفی ندارد ولی آخر تکلیف گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) چه می شود، برادر نیکنام؟ یعنی:

بیت:

به "دولت" نیست  مربوط این "عریضه"

چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!

 

       * وحیدی- گرمسار: ضمن عرض خسته‌نباشید و تبریک به والیبالیست‌های کشورمان که با زحمات خود برای نخستین بار پای این ورزش ما را به المپیک باز کردند، عرض می‌کنم که شما نمایندهء جمهوری اسلامی برآمده از خون هزاران شهید ایران اسلامی هستید و حرکات و سکنات شما در قبل، حین و پس از بازی ان‌شاءالله نمایشی از شخصیت اسلامی ملت ایران خواهد بود.

       مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و به آگاهی والیبالیست‌های مذکور رسید؛ همینطور سر پائی قول هائی به فدوی دادند از جمله  اينکهچشم بند ببندند و نیز، بخاطر شما، بدنیای آزاد، پناهنده نشوند، برادر وحیدی!

 

       * ارسلان- لارستان : مردمی که قادرند 30 روز ماه مبارک رمضان را در شرایط سخت اقتصادی و آب و هوایی تحمل کنند، قادر خواهند بود که اقتصاد مقاومتی را هم اجرا کنند، به شرطی که دولتمردان نیز همراهی کنند و به منویات رهبر معظم انقلاب جامهء عمل بپوشانند و از شعار‌زدگی و امید به قلدری که او را کدخدا! نامیده‌اند پرهیز کنند، چرا که آنها به فکر منافع خویشند.

       فدوی از به جریان انداختن عریضهء شریفه حرفی ندارد لکن پیش از آن بعنوان تکلیف شرعی شب، بجای پرتقال فروش، استثنائًا پیدا کنید رابطهء بین گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) را در بخش نخست فرمایش حکیمانه که مجهولان الهویه ای بنام اقتصاد مقاومتی و ماه فرسایندهء رمضان در آن ساکن شده اند، برادر أرسلان!

 

       * یک شهروند: چرا در رابطه با بدعهدی آمریکا در خصوص برجام فقط رهبر معظم انقلاب باید سخنرانی بکنند؟ دلیل سکوت اعضای تیم مذاکره‌کننده چیست؟ متأسفانه به جای بیان حقایق برجام زیاده‌خواهی‌های دشمن را توجیه می‌کنند.

       فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، علت آن است که برجام، دست پخت معظم له است، فلذا احوط آن است که شما هم،  زیپ بالا و پائین تان را ببندید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع) برادر شهروند.

 

       * دو شهروند: با توجه به اینکه قاچاق سازمان یافتهء کالا اجرای اقتصاد مقاومتی را مختل خواهد کرد، به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت بسیار بالای بسیج و سپاه در حل این معضل ضروری است. دولت نیز باید در این موضوع انقلابی عمل کند.

       فدوی: والله برادران بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، به اعتراف برادر احمدی نژاد، کل ماجرا زیر سر برادران قاچاقچی ست!

 

       * رفیع‌پور: یک ماه است که برای داروی پیوند کلیه بین داروخانه‌های سطح شهر در رفت و آمد هستم. می‌خواستم سوال بکنم آیا برای یکی از مسئولین چنین مشکلی وجود دارد یا خیر؟

       فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین رسید. در فاصلهء دو قیلوله، و پس از با دود کردن چند صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرمودند خیر! با پیوند کلیه آشنا نیستند و تنها تخصص شان فقط پیوند گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) است، برادر رفیع‌پور!

 

       * سوری از تهران: آقای رئیس جمهور اعلام کرده که به اکثر وعده‌های خود عمل کرده‌ام لطف کنند چند مورد را نام ببرند. اگر ناراحت نمی‌شوند و بد و بیراه به ما نمی‌گویند از وعده‌های اقتصادی شروع کنند.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: طبق نصّ صریح حضرت امام (ل)، اقتصاد مال خره و ایشان در حوزهء تخصصی ایشان دخالت نمی کنند، پرسش بعدی را لطف کنید!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

29جمادی الجولای سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه