خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

1 شهريور 1395 ـ  22 ماه  اگوست 2016

 

تا بی سرو پا باشد، اوضاع فلک  زینسان..

معقول پیش از اینها، همه چیز معنا و مفهوم و، برای خودش، قاعده ای داشت. منظور فدوی البته، زمان های بسیار دور نیست، همین زمان پیش از فرود اضطراری حضرت امام(ل) از کُرهء ماه به ایران سابق را می گوید! که بنوعی پایان جهان نیز بود! - باری فی المثل، قاعده این بود که اگر "دشمن" دستان اش را بعنوان تسلیم بالا می بُرد، دیگر در امان بود و به او شلیک نمی  کردند؛ مانند این دخترک عزیز سوری، که با آنکه جزو اهل بیت رضوان الله علیهم اجمعین نیست، اما معصوم است!:

لکن اینک حضرات آیات سه تفنگدار: سید علی(ع) - سید بشار و سید پوتین، لعنة الله علیهم اجمعین، که این حرف ها هیچ جورحالی شان نمی شود و پاسخ تسلیم کودکان را بوجه زیر می دهند:

 

 

و طرُفه اینکه، اینان به اسرائیل می گویند رژیم کودک کش!..بقول آن بانوی بزرگوار:

دو بیتی:

سیر یکروز طعنه زد به پیاز

که تو مسکین چقدر بدبوئی!

گفت از عیب خویش بیخبری

زان ره از خلق عیب می جوئی!

باری مطابق اطلاعات ژورنالیستی فدوی، تاکنون و طی حدود یکسال، دو خبر جهان را، دو بار و بقرار زیر شدیداً تکان داده است:

1- آیلان کوردی، کودک سه ساله پناهجوی سوری که به اهتمام مقام معظم رهبری انارالله برهانه و فرزند خلف اش بشار اسد، در سال 2015 در دریای مدیترانه غرق شد:

2- عمران کودک پنج ساله سوری که همین چند روز پیش، در بمباران اخیر روسیه از پایگاه بیت همدان، جهان را بر سرش خراب کرده اند:

و اما مردم بیشماری که در حملات ماجراجویان در سوریه کشته یا زخمی می شوند، بقول عوام including عمران، از نظر حضرت آقای ما (ضپ) تروریست اند! برادر پوتین هم در این ماجرا البته چیزی کم نگذاشته و بگونه ای دیگر و بشرح زیر جاخالی داده است:

* گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم: «دولت روسیه اعلام کرد "عمران"، کودک سوری که تصویر وی پس از زخمی شدن در حلب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان منتشر شده، بر اثر بمباران هواپیماهای جنگی این کشور زخمی نشده است!»

از آنجا که به فتوای علمای خلف دامت افاضاتهم ، مخالفت با روسیه ،مخالفت با امام زمان(عج) است، فلذا فدویِ مؤمن نیز که، افزون بر مغز، از نظر بیضه هم شدیداً در مضیقه است عرض می کند که بله، برادر سید پوتین راست می فرماید! اصلاً فدوی هم شاهد بود که عمران در کوچه، بهنگام گردو بازی با سایر کودکان شوخ و شنگ سوری، به این روز افتاده است!

باری- نقطه سرِسطر، یعنی بازگشت به آغاز مقال و اینکه: در یک سال اخیر، دو خبر جهان را، دو بار و بشدت تکان داده است، (آیلان و عمران)؛ لکن از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی در این باب شدیداً تردید دارد چرا که در این صورت، با این دو تکان شدید، جهان باید بیدار می شد!

زیاده تکانی نیست.

20 اگست 016

 

 

عمران: ببخشید مزاحم شدم!*

_______________________________

* توضیح عکس از فدوی

 تصویر از: twitter  rafsanchez بنقل از بی بی سی

 

تحول

از موارد حیرت فدوی پیش از این،یکی هم شرکت ملت ورجاوند، در تفریحات سالم عملهء بیت بود که شمه ای از آن در پی می آید:

 تا آنجا که  می پنداشت که ملت کم کم به تفریحات سالم برادران خو کرده؛!لکن در مرور خبرهای امروز دارالخرُافه در کمال حیرت مشاهده کرد که ملت بلیط کنسرت برادران را این بار نخریده، و حضرات را در اجرای تأتر رومنبری خود (روحوضی سابق- م) تنها گذاشته است!؛ به سند مصور منگوله دارش که در پی می آید،نگاه کنید:

 * در رویدادی کم سابقه شهروندی کُرد بدون حضور مردم در ملأ عام اعدام شد/ العربیه- تیتر

فدوی که باورش نمی شود، خوانندگان محترم ضدانقلاب چطور؟

11 اگست 016

 

افسوس

... واقعاً حیف! و صد حیف که فدوی ریش ندارد، یعنی دارد، لکن دم دست نیست! و ریش فوقانی را، حتا با تطمیع هم مع الاسف حاضر نشد که بگذارد!، و گرنه امروز به خوانندگان محترم ضد انقلاب نشان می داد که به کجاها که می توانست برسد! لکن طرح هایش بهمان دلیلی که عرض شد (ریش- م) سال هاست که دارد روی میزهای مرصّع حضرات مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، همچنان خاک می خورد.

باری، تعریف از خود نباشد، آن از طرح های مترقی حجاب و عفاف اش، آن از طرح های بسیار تکنیکی اش، در جدا کردن خواهران و برادران از هم و در همه جا، آن از طرح های اقتصادی عالمانه اش که تغییر واحد پول کشور باشد از "ریال" به "کیلو" و... و واپسین طرح اش که نه تنها موجب صرفه جوئی عظیمی در بیت المال می شود، بلکه مبالغ هنگفتی هم درآمد تولید می کند و آن، نخست تعطیل مجلس، و بعد بقول عوام remodel کردن و سپس تبدیل آن، به مرغداری ست!.. به مستندات فدوی برای راه اندازی این طرح که در پی می آید، بنقل از برادر بی بی سی، توجه کنید:

* وزیر دفاع ایران: استفاده روسیه از پایگاه همدان به مجلس ارتباطی ندارد!

* طرح جدیدی برای بررسی قراردادهای نفتی ایران 'در مجلس مطرح نمی‌شود!

خب، آنچه که برای نمایندگان محترم حکومت در مجلس، اعلی الله مقامهم اجمعین، باقی می ماند، همانا خواب قیلوله، دوره کردن تسبیح، و بازی کردن با انگشت بیست و یکم مبارک است، که آن نیز در هر مجلسی، امکان پذیر است، و نیاز بقول عوام به "پارلمان" ندارد!

زیاده جسارت است

20 اگست 016

 

توجیه

فدوی که از دست مؤمنین جرأت نمی کند که موردی را عنوان کند؛ چرا که موردی وجود ندارد که آن بزرگواران، به طرُفة العینی، برایش یک حدیث یا آیه، با دوتا کوبیدهء اضافه، روی میز نگذارند!

* آخرین نیوز، رضا مروتی، هشدار: «قند مصنوعی» نخوريد! + نظر قرآن. در قرآن و در روايات نيز استفاده از قند طبيعي توصيه شده است، خصوصاً قند خرما و كشمش كه از آنها به "رزق حسن و سكر" ياد شده است. «وَ مِنْ ثَمَراتِ النَّخیلِ وَ الْأَعْنابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَراً وَ رِزْقاً حَسَناً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ» يعنی از میوه‏‌هاى درختان خرما و انگور، هم مسکرات و هم روزى خوب و پاکیزه می‌گیرید در این، نشانه روشنى است براى جمعیّتى که اندیشه می‌کنند.

والله برادر مروتی بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضد انقلاب خوابست محض اطلاع عرض می کند که در صدر اسلام عزیز اصلاً «قند مصنوعی» وجود نداشت و گرنه حضرت باریتعالی، آیهء فوق را جور دیگری نازل می فرمود، شتر،دیدی ندیدی، برادر مروتی!

 

کارشناسی

فدوی به شهادت خوانندگان محترم ضد انقلاب، بارها شدیداً، آرزو و بلکه دعا کرده است که خداوند بخشندهء مهربان سابق، آمریکای متخلص به شیطان بزرگ را، ازمقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه و توابع، نگیرد که بی شیطان بزرگ، فطیر است! نمونه ها در این مورد چندان زیادند که فهرست کردن آن حتا، 70 من کاغذ، بقیمت بازار آزاد می شود! فلذا فدوی از خیرش گذاشته و تنها بنقل تازه ترین نمونه بشرح زیر اکتفا می کند، هرچند که کیفیت مطلب در حدی ست که در ستون" کلمات حمار" فدوی هم قابل طبقه بندی است!:

* پارسینه، خانم دکتر حاج عبدالباقی، کارشناس برنامه مذهبی آفتاب شرقی تلویزیون، در تحلیلی در خصوص فاجعه درگذشت حجاج در منا، آمریکا را مسئول و آمر این فاجعه معرفی کرده و گفت: "چون آمریکا از بحث هسته ای ایران ناامید شده، ماجرای منا را ایجاد کرد!"  این کارشناس ثابت برنامه های مذهبی تلویزیون در این برنامه زنده گفت: "رژیم عربستان دست نشاندهء آمریکا است؛ حالا اگه بخواهیم بگوییم علت این اتفاق چه بوده ممکن است همین باشد، چون این رژیم دست نشاندهء آمریکاست. احتمال اینکه عمدی باشد. وجود دارد، چون آمریکا از بحث هسته ای ایران ناامید شده این دستور را داده". حاج عبدالباقی گفت: "اگر بنا بر هر دلیلی ملتی توانایی مالی انجام حج را ندارند؛ مسئولان و حکام باید به مردم وام بدهند تا مردم حج روا برگزار کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: "مردم صلاحیت تعطیل حج را ندارند، بلکه مراجع و امام عصر(عج) این صلاحیت را دارند که در صورتی که نیاز باشد؛ انجام مراسم حج را کنسل کنند مانند امام خمینی که 6 سال از رفتن به مکه و انجام اعمال حج ممانعت کردند".

از نظر فدوی هم آمریکا؛ حتا اگر به اهتمام حضرات آیات و ححج اسلام (ل)با تحریم های کوبنده، ملت را بخاک سیاه نشانده باشد!؛ باز هم  مطابق نصِّ صریح حضرت امام(ل)، هیچ غلطی نمی تواند بکند!، بر این پایه، یا حاج خانم مهمل فرموده یا حضرت امام(ل)، و یا هر سه(1)!

باری تا خوانندگان محترم ضدانقلاب تصمیم می گیرند، فدوی نظر چند تن از کاربران منبع خبر را، که با ملاحظهء فتوای حاج خانم دکتر کارشناس مذهبی، بد حال شده اند، برای جوریِ جنس،در پی می آورد:

کاربران

*...آخه مگه مجبوری اسم خودتو بزاری کارشناس؟ تو با این تحلیل آبکی ات حداکثر می تونی یه سبزی پاک کن بشی.

*کیلویی مدرک دادن و بورسیه کردن خروجی اش میشه کارشناس تلویزیون میلی

* دیشب گربه های کوچه ما خیلی سر و صدا میکردن... همش تقصیر آمریکاست..

* بس کن حاج خانم!! الان اگه سقف خونه تون هم چکه کنه تقصیر آمریکاست!!!؟؟

* آخ آمریکا بعضی وقت ها در ازدحام بیخردی ها چقدر مظلوم واقع می شوی!

زیاده عرضی نیست

___________________________________

 (1) سومی، دم قیچیِ حضرت امام(ل)، یعنی همین مقام معظم رهبری فعلی خودمان است!

 

تنوع در شکنجه

...عجیب است!، هر چه مسلمین، کثرالله امثالهم، هراسان از اسلام عزیز گریزان، و به اهتمام آقایان علماء اعلام، دامت افاضاتهم، و پیاده نظام شان، یعنی جنود ظفر ورود مؤمنین، ایدهم الله تعالی، با تحمل صدمات مبسوط  جانی و مالی، فوج فوج به بلاد کفر و زندقه ملتجی می شوند!، برادران، که اگر مردم را آب کُر ببرد، ایشان را خواب قیلوله می برد، کار خودشان را می کنند و همچنان به بزک شرع انور مشغول اند، به این نمونه نگاه کنید:

* سید حسن خمینی دربارهء دین کاریکاتوری اظهار کرد: «اسلام کاریکاتوری به این معنی است که تناسب‌ها و نسبت‌ها بهم ریخته است. دین کاریکاتوری یعنی مسئله‌ای که برای پیامبر و خدا 100 بدی دارد، نزد من 5 بدی دارد و چیزی که نزد آنان پنج بدی دارد نزد من 100 بدی پیدا می‌کند!» /آخرین نیوز

حال تا فدوی تکلیف اش را با این فقره از یادگارهای متعدد حضرت امام(ل) معلوم می کند، مقتضی ست که  خوانندگان محترم ضدانقلاب، بعنوان مشق شب، "اسلام کاریکاتوری" را هم، برای جوریِ جنس، به سایر انواع اسلام عزیز، که دستجمعی بیرحمانه بجان بشریت افتاده اند، اضافه کنید، اجرتان با گربهء  مرتضاعلی(ع)!

زیاده تکلیفی نیست..

 

سفیر عفاف و حجاب!

از آنجا که فدوی، در پیوند با برادران، کثرالله امثالهم، بقول خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، همواره بخشی از راه حل بوده است نه مشکل، زمانی* بمنظور رفع مشکلات  ارتزاق عمومی مردم که حضرات هنوز پس از 37 سال به حل آن نائل نشده و تا انقلاب مهدی(عج) نائل نخواهند شد، در اقدامی خداپسندانه پیشنهاد کرد که به تعداد ارزاق عمومی، وزیر البته مکتبی، تعیین فرمایند مانند: وزیر عدس، وزیر خیار، وزیر هویج، وزیر پیاز و... که البته آنزمان، با بی اعتنائی برادران مواجه شد! فدوی لکن هرگز تصور نمی کرد که پس از این همه سال، پیش بینی او قرین به حقیقت شده و وزارتی بشرح زیر تأسیس شود، این هم سند مصور و منگوله دارش، بنقل از آخرین نیوز:

زیاده پیشنهادی نیست..

_______________________________

* کتاب تنفس ممنوع- گزیدهء طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی- چاپ دوم

 

خصومت

فدوی نمی داند که دنیا  از حکومت داعش درونمرزی ما چه می خواهد؟ چرا همه به مؤمنین ما و در رأس همه، مقام معظم رهبری(ضپ) همینجور بقول عوام non stop گیر می دهند؟ معظم له که گوشه ای نشسته و دارد نان و اورانیوم خودش را می خورد!.. یک کاری نکنید که یک وقت آن روی قوچک فدوی بالا بیاید ها! آخر این چه وضعی ست؟ استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، هر روز یک بامبولی سرِ هم می کند تا وقوع هر آتش افروزی و ماجراجوئی ویرانگری را، بویژه در خاورمیانهء امام و پیغمبر خیز (ع- س- ص- عج)، به تحت الحنک حضرت آقای مظلوم ما (ضپ) ببندد! تورقی کوتاه در رسانه های ظالهء خاج پرستان، شمار قابل اعتنائی از اینگونه تهمت های بی پایه و اساس را، به آسانی بدست می دهد؛ به مستوره ای در این راستا،نگاه کنید:

* العربیه: نیروهای ائتلاف عربی اعلام کردند روز شنبه گذشته یک لنج ایرانی حامل سلاح (همچنین 14 سرنشین ایرانی این لنج را) در جنوب شرق شهر صلاله کشور عمان در دریای عرب، توقیف کرده اند. بر اساس این گزارش، پس از توقیف و بازرسی قایق، 45 خمپاره BGM-17 و 15 موشک هدایت شونده ضد تانک، 15 باتری جهت دستگاههای خمپاره انداز، 5 باتری دوربین، ضبط شده است.

در اين مورد فدویِ ولایتمدار، و البته شریعتمدا، عمراً زیر بار نمی رود و احساس می کند که کاسه ای باید زیر نیم کاسهء اسلامی باشد، زیرا می داند که این وصله ها به برادران، کثرالله امثالهم، نمی چسبد فلذا فدوی فرستادهء خود را، برای محکم کاری، در پوشش یک دلفین البته مکتبی، به محل حادثه گسیل داشت تا با عملیات نامحسوس واقعیت را کشف و گزارش نماید. نامبرده با به خطر انداختن جان ناقابل خود، و صرف هزینهء فراوان از کیسهء فدوی، در گزارشی فوق محرمانه اشعار داشته است که اتهام مذکور، طبق معمول، نادرست بوده است و برادران ماهیگیر ما در جریان صید، مبالغی بد شانسی آورده و هنگامی که تورها را بالا می کشند، بجای ماهی، مهماتی که شما هم ملاحظه کردید، در تورشان می بینند! خب این گرد و خاک ها دیگر، برای چیست؟

زیاده مأموریتی نیست..

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت،سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* درخواست بیست نمایندهء مجلس برای بررسی استفاده روسیه از پایگاه نوژه!/ بی بی سی

ها.ها.ها...حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* دستیار ویژهء رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی با بیان اینکه در موضوع حصر موسوی و کروبی شورای امنیت ملی تصمیم‌گیری کرده است، گفت: این تصمیم‌گیری برای تامین امنیت عمومی مردم بوده است!/ انتخاب

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی: نگاه غربی ها به انسان ماتریالیستی است و آنها انسان را "همچون یک ماشین فرض می کنند" در حالی که اسلام برای انسان "کرامت ذاتی" قائل است!/بی بی سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی: ریاست قوهء قضاییه از روز اول قبول مسوولیت توجه ویژه‌ای به حقوق بشر و به خصوص جهت اسلامی آن داشته‌اند./ ایلنا

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* قاسم سلیمانی: مردم! از من قبول کنید، من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم./ انتخاب،

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* علی(ع)لاریجانی: اساس انقلاب اسلامی در آزادی فکر و عمل بوده و تفاوت ما با کشورهای دیگر در این مهم است!/ انتخاب

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

* عبدالله (ص)حاج صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برخی در پی ترویج سکولاریسم در حوزه هستند! در ایران کسانی هستند که نماز شب خوان به شمار می‌روند، اما سکولار هستند! / دیگربان

حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

 

* 7345---0912: دیدگاه رئيس‌جمهور کشور و گاندی در خصوص زبان انگلیسی دارای 180 درجه تفاوت و در تقابل با یکدیگر است. یعنی دیدگاه گاندی غیرمسلمان به اسلام بسیار نزدیک‌تر از دیدگاه رئيس‌ جمهور کشورمان است و این مایه تأسف و تعجب است!.....

حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

 

ا       * غلامعلی(ع) صفایی بوشهری٬ امام جمعه بوشهر و نمایندهء علی(ع) خامنه ای در استان بوشهر در دیدار با مهدی طارمی٬ عضو تیم ملی و آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران «اشتباهات فنی» وی را گوشزد کرد!/ دیگربان

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

 

خارج از نوبت: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم،گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت،عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف شرعی، به شرف عرض دولت ابد مدت قوی شوکت همایونی برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

* جمعی از اهالی محل: آیا سفارت‌خانه‌ها در کشور ما می‌توانند هرگونه خواستند نمای بیرونی ساختمان شان را بسازند؟ آیا سفارت‌خانه‌ای نظیر کشور هلند که مدعی آن است که تولیدکننده و صادرکننده گل در جهان است باید دیوار سفارت شان یک دیوار آهنی بلند با سیم خاردارهایی که برای کشورهای در حال جنگ ساخته می‌شود باشد حتی بدون رنگ‌آمیزی؟ آیا این کار از کشوری که ادعای تمدن دارد پذیرفتنی است؟ این قبیل  اقدامات توهین به مردم نیست؟ کافی است به سفارت هلند در خیابان شهید لواسانی، دیباجی شمالی، خیابان ارغوان بروید و این دیوارهای آهنی بلند و سیم خاردار را مشاهده کنید. آیا شهرداری و وزارت خارجه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این بی‌احترامی‌ها ندارند؟ آن هم در کشوری چون ایران که بالاترین امنیت را در منطقه و حتی جهان دارد.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، به آگاهی خاج پرستان هلندی، لعنة الله علیهم اجمعین، رسید. یکی از اعضای آن سفارت نابکار که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، بعدالتحیه و السلام و  ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)، یواشکی در پاسخ گفت: «والله brother fadavi! بقول سید قاسم (former Mr.Ghasem ـ م ) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آ آ... البته که ایران سابق جای شدیداً  امنی ست!، لکن بسیار خوف آن داریم که آنچه بر سفارت های دول* آمریکا- انگلیس و عربستان رفت، بر سفارت ما هم برود، و برای دستگرمی، طعمه ء حریق و چنگ و دندان بزمجه گانی بشویم که از دیوار سفارت ها  بالا می روند،! brother fadavi..» خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را در محضر خاج پرستان،اینطور سنگ روی یخ کردید،برادر اهالی!

__________________________________

* نخیر! منظور آن وسیلهء مألوف نیست!؛ این"دول"، به ضم دال و فتح واو است، برادر، خواهر خوانندهء منحرف!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

20 آگست المربع سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه