خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 شهريور 1395 ـ  29 ماه  اگوست 2016

 

مخرج مشترک

پس از واژهء مرکبِ «کوسه و ریش پهنِ حکومت اسلامی"، چشم مان به یک ترکیب مانعة الجمع دیگر، که همانا " بورکینی" که ترکیبی لایتچسبک از پوشش "برقع" اسلامی و "بیکینی" غربی ست، بعون الله  روشن شد!.. فلذا فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده است که آخر مگر عتبات عالیات (ع- س- ص- عجِ) موجود و بقول عوام Original در سرزمین های امام و پیامبر خیز خاور میانهء گرامی  را، معاذالله از خواهران گرفته اند که دارند با پاشنه کش اسلامی و البته حقوق بشری، که در آنسو، هیچ جور به رسمیت شناخته نمی شود!، شعبه ای از عتبات عالیات را، در بلاد کفر علیه العنة دایر فرمایند؟

بهر تقدیر، به فتوای مرجع تقلید عالیقدر فدوی دام مجده، کسی که گوش را دوست دارد، گوشواره اش را هم باید دوست داشته باشد!، بر این پایه، خبر زیر دیگر چه صیغه ای ست؟:

* فراخوان انجمن زنان مسلمان فرانسه در این کشور سکولار جنجال تازه‌ای برانگیخته است. این انجمن اعضای خود را فراخوانده تا در یکی از روزهای سپتامبر با بورکینی به استخری تفریحی بیایند؛ امری که در فرانسه در اصل ممنوع است. بورکینی نوعی لباس شنا برای زنان است که تمام بدن را به غیر صورت، کف دست و پاها می‌پوشاند. به زنان مسلمانی که میل و علاقه به شنا کردن دارند، می‌توانند با حجاب اسلامی دست به این کار بزنند./ دویچه وله

بهر حال، فدوی با پوشاندن «آن مختصر» هم مخالفتی ندارد و اگر نيازی بود اصلاً می رود دلفین نگاه می کند!

فدوی اگر جای این خواهر بود،شنا در تشت را، به شنا با قنداق در استخر ترجیح می داد!

و اما تصور نفرمایید که در بلاد کفر و زندقه، همواره  و همه چیز ختم به خیر می شود؛ خیر چنین نیست بلکه مؤمنین و مؤمنات ساکنِ بلاد معصیت، کثرالله امثالهم، موجبات اختلاف بین علمای خاج پرست را هم، بشرح زیر فراهم می فرمایند!:

* از این پس زنان مسلمانی که در سواحل فرانسه از پوشش شنای اسلامی استفاده کنند، به جریمه نقدی تا 38 یورو محکوم می شوند. به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24؛ از این پس زنان مسلمانی که در سواحل فرانسه از پوشش شنای اسلامی استفاده کنند به جریمه نقدی تا 38 یورو محکوم می شوند. به گفته مقامات کشور فرانسه، پوشش شنای اسلامی موسوم به «بورکینی» در تضاد با اصل لائیسیته یا همان سکولاریسم است و نماد ارتجاع محسوب می شود. براساس قانونی در فرانسه، استفاده از حجاب برای زنان در اماکن عمومی ممنوع است. پیش از این نیز «دیوید لیسنارد» شهردار شهر ساحلی کن«  وآنژپیرویونی» شهردار شهر سیسکو واقع در شمال جزیره کرس فرانسه، حضور زنان با پوشش «بورکینی» که مورد استفاده زنان مسلمان است را ممنوع اعلام کرده بودند. (1)

* در اوج سفرهای تابستانی و شلوغ ترین فصل سال در سواحل فرانسه، دو هفته پیش شهردار شهر کن در جنوب این کشور، با صدور بخشنامه ای شنا و حضور در پلاژهای عمومی این شهر را تا تاریخ 31 اوت امسال، برای افرادی که پوششی مطابق با اصول لائیسیته نداشته باشند، ممنوع کرد. مقصود داوید لیسنارد، شهردار کن، مایو اسلامی یا بورکینی است که به گفته طراحان اش به زنان مسلمان امکان می دهد با رعایت موازین اسلامی در مکان های عمومی شنا کند.داوید لیسنارد در توجیه چنین تصمیمی حملات تروریستی اخیر داعش در خاک فرانسه و "جلوگیری از بر هم خوردن نظم عمومی" را عنوان کرده است و مایو اسلامی یا بورکینی را "نماد اسلام افراطی" می خواند.به پیروی از کن، شهر ویل نوو لوبه در جنوب فرانسه هم بخشنامه ای مشابه برای ممنوعیت استفاده از بورکینی صادر کرده است.حالا بحث ها بر سر قانونی بودن یا نبودن ممنوعیت استفاده از بورکینی در سواحل فرانسه، بالا گرفته و گروهی آن را حرکتی تبعیض آمیز علیه مسلمانان می دانند که تنش های مذهبی در میان مردم را افزایش می دهد./ سایت صدای آمریکا

* ادامه مباحثات سیاسی درباره ممنوعیت بورکینی در فرانسه علی رغم رای دادگاه عالی اداری. در پی اعلام حکم روز جمعه دادگاه عالی اداری فرانسه مبنی بر تعلیق ممنوعیت «بورکینی» (مایوی اسلامی) در شهر ویلنوو-لوبه در جنوب فرانسه، انتظار می رفت این حکم به بحث بورکینی در فرانسه خاتمه دهد.(2)

* رای دیوان عالی فرانسه اگرچه به دادخواست علیه اقدام شهرک ویلنو لوبه (Villeneuve-Loubet) مربوط است، اما در مورد حدود 30 تفرجگاه ساحلی دیگر فرانسه نیز که بورکینی را ممنوع کرده اند، قابل تعمیم است.

* دو گروه هوادار حقوق بشر با تنظیم این دادخواست، ممنوعیت بورکینی را نقض آزادی های فردی برشمرده و شهرداران مخالف بورکینی را متهم کرده بودند که بر خلاف اختیارات قانونی خود، به زنان می گویند که باید چه بپوشند!(3)

* با وجود رای دادگاه، هنوز برخی شهرداران با آزادی استفاده از بورکینی که لباس شنای زنان مسلمان محسوب می شود، مخالفت می کنند. 'آنگه پیر ویونی' شهردار شهرک سیسکو در شمال منطقه کرس، امروز به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت 'تنش در این منطقه بسیار بسیار بسیار بالا است و من این ممنوعیت را لغو نخواهم کرد.' شهرداری سیسکو بورکینی را پس از آن ممنوع کرد که 13 اوت (23 مرداد) در ساحل این منطقه میان هواداران و مخالفان بورکینی درگیری رخ داد./ تی نیوز

خاج پرستان مع الاسف مقام معظم رهبری ندارند، لکن "فصل الخطاب" دارند! که سرانجام غائله را بسود مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، بوجه زیر ختم به خیر فرمود:

* دیوان عالی فرانسه ممنوعیت پوشش کامل بانوان در ساحل دریا غیرقانونی دانست و آن را لغو کرد. به گزارش فرهنگ نیوز، دیوان عالی فرانسه روز جمعه ممنوعیت پوشش کامل بانوان در ساحل دریا (موسوم به بورکینی) را که در شهرک "ویلنو لوبه" اعمال شده بود، غیرقانونی دانست و آن را لغو کرد. رای دیوان عالی فرانسه اگرچه به دادخواست علیه اقدام شهرک ویلنو لوبه (Villeneuve-Loubet) مربوط است، اما در مورد حدود 30 تفرجگاه ساحلی دیگر فرانسه نیز که بورکینی را ممنوع کرده اند، قابل تعمیم است.مقامات فرانسوی به بهانه مقابله با تهدیدات تروریست‌هایی که خود حامی آنها هستند پوشیدن مایوی اسلامی را در چندین شهر فرانسه ممنوع کرده اند. این مایوها، که «بورکینی» نامیده می شوند، بدن و موها را می‌پوشاند تا زنان مسلمان بتوانند به راحتی شنا کنند.هفته پیش رسانه‌ها تصاویری را منتشر کردند که پلیس فرانسه یک زن مسلمان را در سواحل شهر «نیس» این کشور مجبور به کشف حجاب و درآوردن لباس‌هایش می‌کند. در تصاویر منتشر شده 4 افسر پلیس به سراغ زنی که با پوشش اسلامی در ساحل حضور داشت، می‌روند و او را وادار می‌کنند پوشش خود را بردارد. در این حین، یکی دیگر از افسران نیز در حال نوشتن جریمه برای این زن است. این زن 34 ساله به دلیل داشتن حجاب در ساحل وادار به پرداخت جریمه شد! خاطرنشان می شود دولتمردان فرانسوی همواره مدعی‌اند این کشور بالاترین سطح دموکراسی و حقوق بشر را در بین کشورهای غربی دارا است اما عملکرد دولت این کشور به خصوص در مورد مسلمان‌ها نشان می‌دهد که هیچ کدام از این ادعاها صحت ندارد.! / فرهنگ نیوز

_________________________________

(1) http://bistnist.com/

(2) http://fa.euronews.com/

(3) فدوی خرسند است که  که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، کسی به زنان نمی گوید که باید چه بپوشند!

زهرخند

فدوی گمان نمی کرد که در جامعهء شکوهمند کرهء شمالی هم لطیفه و خنده ناشی از آن نیز آزاد باشد!.. موضوع، البته جوک نیست و راجع است به اینکه:

* چهارشنبه 24 آگوست ساعت 5 و 30 دقیقه به وقت محلی، کره شمالی یک فروند موشک بالستیک را از یک زیردریایی به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک را از زیردریایی به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. این آزمایش موشکی حوالی ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت محلی در نزدیکی شهر سینپو صورت پذیرفت.

حال اینکه مقام معظم کرهء شمالی به چه می خندد، فدوی که بیضه اش را ندارد؛ بقول آن بزرگوار:

نیم بیت

هم مگر پیش نهد "تخم" شما گامی چند!

         پا منبری ها  به پیروی از مقام معظم رهبری کرهء شمالی، از گریه  روده بُر شده اند!

از مشاغل موجه

فدوی در تمام این سالها، از میان خیل آخوندان، که در نمودار کار و تولید، هرگز جائی نداشته و نخواهند داشت، فقط به دو فقره آخوند برخورده که بکاری شرافتمندانه اشتغال دارند که برای عبرت سایر همکاران شان، در پی می آورد:

فقرهء دوم البته قدری غیرعادی ست، لکن بهرحال نوعی کار تولیدی ست، ملاحظه کنید:

 

* ابتکار جالب طلبه جوان پرورش شترمرغ در پشت بام! سید هادی علوی طلبه جوان بندرگزی در ابتکاری جالب در پشت بام منزل خود کارگاه پروش شترمرغ راه اندازی کرده است. سید هادی علوی طلبه جوان در شهرستان بندرگز که در زمینه دینی و اقتصادی فعالیت دارد معتقد است از هر فضایی می توان برای اشتغال زایی استفاده کرد.با توجه به اینکه مدت زیادی نمی گذرد که به این کار رو آورده با خرید یک دستگاه جوجه کشی وچندین تخم شترمرغ، کارگاه کوچکی در پشت بام منزلش ایجاد کرد که در حال حاضر بیش 30 جوجه شتر مرغ دارد! / پارسینه

که در این باب البته بین علما (کاربران) اختلافاتی بشرح زیر بروز کرده است:

* همسایه ها و ادیت کنی گناهه

* چه نبوغی!!!!! اقتصاد کشور درست شد!!!

* چه هوشی!!! عقل وهوش خودت رو به نمایش گذاشتی فقط!

* خونه شو به گند میکشن. من دو تا بلدرچین دارم روانیم میکنن، سی تا شترمرغ؟؟؟؟

* این حاج آقا مرد شریفی هستند، نون بازوشون رو می خورن، حاج آقا نکنه بخاطر بهانه شترمرغ یه زمین بایر رو بری برق بکشی، مجوز بگیری آباد کنی بعد به چند صد میلیون بفروشی؟؟؟

* روپشت بوم!!!! جل الخالق!! تا اونجایی که من میدونم اینا اگه بخوان بدوندخیلی تیز می دوند. بعد حیوان به این بزرگی رو در جای مسکونی پرورش میدن؟؟!! بابا نابغه!!

* سلام، وظیفهء اصلی این برادر عزیز ملبس به لباس روحانیت افزایش دانش و دفاع از کیان شیعه می باشد. اوقات ایشان در شبانه روز با این هویت به کسب علم باید صرف شود برادر عزیز برای کار اقتصادی لباس دیگزی به تن کن.

* آقا طلبه باید درس بخواند و شتر مرغ را به دیگری بسپارد

زیاده کامنتی نیست

 

ابداعات

... نخیر!، اینطورها هم که ضد انقلاب می گوید نیست که حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به جهان عموماً، و ایران سابق خصوصاً، چیزی اضافه نفرموده باشند. فدوی همینطور سرپائی، ذیلاً به یکی دو مستوره اشاره می کند، تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!:

الف - سرقت کابل برق!

* عاقبت سرقت سیم برق امروز صبح مورخ 8 فروردين ماه 94 اهواز منطقه زرگان. / افکار نیوز

* ناصری: «سيم های برق روستای وسمق در بخش خرقان شهرستان ساوه در تابستان گذشته به سرقت رفت! از سوی شورای روستا به نيروی انتظامی شکايت شد ولی هنوز سارقين دستگير نشده اند. چند روز پيش نيز بخشی از سيم ها به سرقت رفت و اکنون نيمی از روستا در تاريکی بسر می برد!.. ادارهء برق از ترميم خطوط انتقال برق خودداری می کند و می گويد تا سارقين دستگير نشوند اقدام به ترميم آن نمی کنند! تقصير روستائيان چيست که نيروی انتظامی موفق به دستگيری سارقين نشده است؟!» 

 فدوی برای جوری جنس در حاشیه نیز به سارقان گرامی شدیداً یادآوری و توصیه می کند که سراغ کولر هرکس که می روند، بروند، جز کولر حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)، که بموجب سند منگوله داری که در پی می آید، عاقبت خوبی ندارد و برق حضرت(عج) می گیردشان!

ب: خودکشی کودکان و نوجوانان!

* یک دانش‌آموز 16 ساله در استان خراسان جنوبی خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد. این چهارمین خودکشی دانش‌آموزان در ماه آبان به‌شمار می‌رود./ رادیو زمانه

* پیش از این نیز سه دانش‌آموز دیگر در آبان‌ماه جاری دست به خودکشی زده بودند.

* ششم آبان هاوری قادرشوان، دانش‌آموز 11 ساله در شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

* روز 9 آبان نیز یک دانش‌آموز دیگر در تهران که 10 سال سن داشت خود را با روسری از حلقه بارفیکس حلق‌آویز کرد.

* همچنین روز 17 آبان یک دانش‌آموز 14 ساله به نام فرشاد در شهر «رستم‌کلا» واقع در استان مازندران خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

* آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سال 1393 در ایران 800 زن و 460 مرد دست به خودکشی زده‌اند.

چنین چیزهائی را، جان فدوی، پیش از اینها دیده یا شنیده بودید؟ بهر روی علی الحساب با این چند فقره سرگرم شوید تا بعد!...

 

محصول جدید برادران

بی احترامی به مردم سابق ایران، بویژه زنان، از همان فردای انقلاب شکوهمند آغاز و تا لحظهء نگارش این سطور، با قدرت 8/9 "ریش تِر!" ادامه دارد؛ این بیحرمتی ها بگونه ای پیوسته و روشمند و با پشتیبانیِ پیاده نظام بیت، چندان ِاعمال شده که ملت حیران، دیگر به آن خو کرده اند.

این ذکر مصیبت کوتاه مقدمهء طرح این نکته است که تاکنون،  اعمال بی احترامی به ملت (نه اُمّت - م)، با ابزار و ادوات خودش صورت می گرفت که فدوی خود را از نقل نمونه های فراوان و رایج، به آن دلیل که ملت یک لا قبا، بطور پیوسته و به تکرار آنرا تجربه کرده و می کند و " ا بی سر و پا باشد، اوضاع فلک زین سان" خواهد کرد!، از آنها بی نیاز می بیند و تنها به معرفی بقول عوام version تازه ای از بی احترامی به زنان، بسنده می کند و آن، بی احترامی به زنان، با احترام است!

فدوی می داند که فهم و درک این مورد، برای خوانندگان محترم ضد انقلاب، آسان نیست،فلذا با ارأیهء سند منگوله دارش بوجه زیر مبادرت می کند:

برادران بمنظور تأثیر بلاهت مؤمنانهء خود، از صورت یکی از معصومین، رضوان الله علیهم اجمعین استفاده فرموده اند!

زیاده عرضی نیست.

 

جوّ امنیتی

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه دریافت که:

* گزارش‌های ارسالی از تهران حاکی است جو امنیتی در پایتخت کشور تشدید شده و تعداد پست‌های ایست و بازرسی نیز در این شهر افزایش یافته است. / آمدنیوز

که البته موجب حیرت فدوی شد زیرا می داند که اتخاذ اینگونه تدابیر در جوامع دیگر، بعلت خطر برادران حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م) است؛ لکن برادران درونمرزی که خود، با ارفاق، پاکنویس داعش اند، دیگر چرا جوّ امنیتی را می افزایند؟!

 

 

رفع اختلاف

بگزارش منابع خبری، بازسازی عتبات عالیات(ع- س- ص - عج) و فیلم کردن اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، با سرعت 8/9  "ریش" ِتر، همچنان ادامه دارد و پیرامون نمایش چهرهء مبارک حضرت(ع) حسب شیوهء مرضیه، بین علما شدیداً اختلاف افتاده است.  عده ای ازعلما را عقیده بر آن است که نشان دادن چهرهء مبارک حضرت(ع)، بلا مانع و گلهء دیگری از علما بر این باورند که جایز نیست. به فرازهائی از خبر، بنقل از برادر بی.بی.سی، نگاه کنید:

* علی(ع) جنتی، وزیر ارشاد ایران می‌گوید که دلیل عدم نمایش عمومی فیلم رستاخیز این است که کارگردان فیلم همچنان مخالف است که چهره ابوالفضل، فرزند امام علی نمایش داده نشود.

یا:

* به دلیل رعایت نظرات فقهی برخی از مراجع تقلید به تهیه‌کننده و کارگردان اعلام کردیم که چهرهء حضرت ابوالفضل العباس (ع) را مشخصا نباید ارائه کنند‌، اما کارگردان تاکنون زیر بار این موضوع نرفته است!

 باری، فدوی بمنظور رفع اختلاف و اینکه ماجرا ختم به خیر بشود، راه حل خودش را ارائه می کند، لکن بعنوان مدخل، نخست به بند دیگری از فرمایشات برادرعلی(ع) جنتی توجه کنید:

* "فیلم رستاخیز از نظر ما هیچ مشکلی ندارد، مگر اینکه ما به خاطر رعایت نظرات فقهی برخی از مراجع تقلید به تهیه ‌کننده و کارگردان اعلام کردیم که چهرهء حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مشخصاً نباید ارائه کنند. می‌توانند یک هاله نور بیاندازند و البته لزومی هم ندارد که چهره حذف شود."!

صرفنظراز ضعف تألیف در آغاز پاراگراف،* بعنوان ختم غائله، عرض می کند در این صورت چرا از برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد استفاده نمی کنید که هم بیکار است، وهم متخصص هاله نور، برادر علی(ع) جنتی!

زیاده راه حلی نیست..

_______________________________________

* این قسمت از جمله: "فیلم رستاخیز از نظر ما هیچ مشکلی ندارد"! حشو قبیح است زیرا کسی بیضه لازم برای مخالفت با اباعبدالله را در اختیار ندارد!

 

ناسخ و منسوخ

بنظرمی رسد که روباه پیر (انگلیس- م )، همیشه هم روباه نیست! و نیز، حقوق بشر هم، همیشه بد نیست!؛ این معنا را فدوی از مرور خبر زیر دریافت:

* دادگاه عالی بریتانیا تلاش‌های دولت این کشور را برای رد شکایت "بانک ملت" ایران نپذیرفته و حکم داده است که شکایت چهار میلیارد دلاری این بانک، علیه وزارت دارایی بریتانیا باید به جریان بیفتد. او به این تصمیم رسیده که از آنجایی که این دادگاه به هر حال حکم داده است که وزارت دارایی، بر اساس کنوانسیون حقوق بشر اروپا و قوانین حقوق بشری بریتانیا، حقوق بانک ملت را نقض کرده، این موضوع نمی‌تواند دوباره مطرح شود/ بی بی سی.

بهر روی، احوط آن است که  برادران گوش بخوابانند که این چهار میلیارد دلار پس از وصول، یکوقت دست ملت یک لا قبا نیفتد، که خدا را خوش نمی آید!

و من الله التوقیف!

 

نامردی

... راست اش،این نخستین بار نیست که رئیس پیشین آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) برادر احمدی نژاد، درارتباط با اطرافیان نزدیک اش جا خالی می دهد!(1) فقرهء تازه ای را نیز فدوی بقول برادران رصد کرده که در پی می آورد:

* محافظ سابق احمدی نژاد در سوریه کشته شد/ بی بی سی (2)

بعرض فدوی رسیدید؟ آخر این چه طرز رفتار با برادران است؟ برادر عبدالله(ص) باقری نیارکی این همه سال از او محافظ کرده، آیا برادر احمدی نژاد نباید تلافی می کرد و با برادر محافظ به سوریه می رفت تا متقابلأ از او محافظت کند؟!

_______________________________________

1. فقرهء نخست، برادر محمد(ص) رضا(ع) رحیمی

2. ضدانقلاب لطفاً سوء استفاده نکند،این واقعه و سایر وقایع مشابه،که شمار کشته شدگان سپاه پاسداران را به اظهار برادر علی(ع)شمخانی عجالتاً به 50 تن رسانده است،بمعنای دخالت و حضور ما در منجلاب سوریه نیست که!

 

"گویاست"؛ دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* پذیرش هواپیماهای روسیه در نوژه در راستای همکاری های متقابل است./ رسانه ها

تحشیهء فدوی: یعنی برادران ما هم می توانند برای کوبیده مردم سوریه از فرودگاه های برادران روس استفاده کند؟!

نیم بیت

ز هر طرف شود کشته سودِ "بشار" است!

 

* ایران: استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان "عجالتا" پایان یافت./ العربیه

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داری، برادر رهبر؟

 

* رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که دادستان‌های دستگاه قضایی ای کشور، خواستار 1900 سال زندان برای فتح‌الله گولن روحانی با نفوذ ترکیه‌ای به خاطر اتهامش به برنامه‌ریزی برای کودتای نافرجام ترکیه شدند. / العربیه

تحشیهء فدوی: یعنی برادر فتح الله، هزار سال از حضرت نوح(ع) هم بزرگتر است؟!

 

* در ادامه واکنش‌ها به فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در سال 67، تعدادی از نزدیکان آیت‌الله خمینی از جمله علی خمینی، نوه او، محسن رضایی و حسین موسوی تبریزی به این اقدام اعتراض کردند./رادیو فردا

تحشیهء فدوی: دستجمعی، ُگه خودشان را تناول فرموده اند!

 

* احمد منتظری برای انتشار فایل صوتی اعدام های 67 به دادگاه احضار شد. /بی.بی.سی

 تحشیهء فدوی: یعنی فایل صوتی کذائی را،ی کبار هم برای خودِ جنایتکاران بگذارد، برادر بی بی سی؟!

 

* فرزند آیت‌الله منتظری می‌گوید یکی از موارد مطرح شده در جلسه بازجویی روز شنبه "افشای اسرار نظام" بوده است؛ با این استدلال که زمان ضبط این فایل، آیت‌الله منتظری قائم ‌مقام رهبر ایران بوده و اسراری که او در جریان آن قرار داشته، از اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده و افشای آن "جرم" است./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: خب آیت الله زاده!، نمی شد به برادران بگوئی که آيا قتل چند هزار نفر از جوانان جرم نیست، اما گفتگو پیرامون آن جرم است؟!

 

* محمدرضا خاتمی، سیاستمدار اصلاح‌طلب و برادر رئیس جمهور پیشین ایران به دادسرای عمومی و انقلاب تهران مستقر در زندان اوین احضار شده است./ بی بی سی

تحشیهء فدوی: فدوی از حالا بگوید که برادر محمد(ص)رضا (ع) خاتمی، مسؤل خنده های اخوی گرامی، برادر محمد(ص) خاتمی نیست!

 

* دویچه وله: صدور حکم شرعی قطع 4 انگشت برای برخی سارقان. به گفته‌ی رئیس مجتمع قضایی بعثت، برای برخی از سارقان حکم شرعی قطع 4 انگشت صادر شده که فعلا در مرحله‌ی تجدیدنظرخواهی است.

تحشیهء فدوی: ایوای فدوی سخت نگران اختلاسگران گرامی میلیاردی شد؛ لابد هر بیست و یک انگشت شان را قطع می کنند!

 

* یک دادگاه دیگر برای سینمای ایران: 99 ضربه شلاق برای بازیگر معروف ایرانی، پس از شکایت یک دختر، که اعلام کرده شربت مشکوک به او خورانده است.

 * در شرايطي كه چند روز از آزادي موقت آقاي بازيگر مي‌گذشت، هنگام رانندگي در جريان تصادف با خودروي ديگري باعث مرگ راننده وي ‌شد.

تحشیهء فدوی: معلوم می شود که نامبرده چندانهم بازیگر خوبی نبوده است!

 

* خرید و فروش «گرگ» در فضای مجازی! فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به خرید و فروش "گرگ" در فضای مجازی، از آغاز نظارت بر مرکز خرید و فروش حیوانات خبر داد.

تحشیهء فدوی: جل الخالق!.. فدوی دیگر ندیده بود که گله هم با گرگ معامله کند!

 

* رفسنجانی: روحانی تا سال 1400 رئیس جمهور ایران است! /پیک ایران

تحشیهء فدوی: باشد برادر رفسنجانی، باشد! ما که بقول عوام already   هزار و چهار صدسال طاقت آورده ایم، خب 1400 سال دیگر هم باز هم بقول عوام warranty  برادر روحانی را  extend می کنیم! شما هم تا آن موقع که تشریف دارید لابد، از آیت الله جنتی که کمتر نیستید!

 

* طاهری: صفحه اول کیهان شنبه 95/5/2 نمادهایی از دو نگاه به دنیا را به نمایش گذاشته بود. در سمت راست صفحه حیف و میل بیت‌المال برای اقامت  2 شبه با هزینه‌ای بالغ بر 27 میلیون تومان را می‌دیدی و در سمت چپ شاهد تشییع پیکر 5 شهید لشکر فاطمیون بودی که به دنیای فانی پشت پا زده و به دفاع از حریم اهل بیت(ع) برخاستند و جان شیرین خود را نثار کردند. ای حرام ‌خواران تا دیر نشده به آغوش پاکی‌ها بازگردید.

فدوی:مراتب در اوقات شرعی، و با قید 72 فوریت از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند که اگر آب ُکر دست تان است، زمین گذاشته، به دنیای فانی پشت پا زده و ایشان هم اندکی بعد، ملحق می شوند، برادر طاهری!

 

* قدمی از قم  - اولین کاری که آقای احمدی‌ نژاد باید برای بازگشت به عرصهء مسئولیت بکند این است که بابت اشتباهات خویش در سال‌های پایانی دوره ریاست جمهوری از ملت عذرخواهی کند.

فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، آخر انصاف هم حیوان نجیبی ست، یعنی، پوزش در عهدهء مقام معظم رهبری ضاعف الله پرستاته ست نه آن گوسپند زبان بسته!

 

* 2811---021: برای دریافت وام ازدواج بیش از 10 مرتبه به بانک صادرات مراجعه کردم. ضامن و وکالت معتبر از اسناد رسمی هم داشتم. ولی در حال حاضر که تدارک تولد فرزندم را می‌بینم همچنان موفق به دریافت وام ازدواج نشده‌ام. تا کی قرار است دولت به فکر ازدواج جوانان نباشد و تدبیری نیندیشد. آیا تا پایان عمر این دولت دستاوردی برای ازدواج جوانان رقم خواهد خورد؟ بعید می‌دانم با این مدت کم بتوان کاری موثر از سوی دولت دید.

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند "تا ریشه در آب است امید ثمری هست"، منظورشان این بود که فرزندتان که بعون الله به عرصه رسید، شخصاً و تازه نفس، موضوع وام را که بعنوان ماتَرک بوی منتقل خواهد شد، برای فرزند خود، پیگیری خواهد کرد. این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر2811---021، و من الله التوفیق

 

* 5921---0914 : آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی خویش در کرمانشاه گرگ ‌صفتی رژیم صهیونیستی را به کودک‌ صفتی  این رژیم تقلیل داد. ای کاش کودکان زبان اعتراض داشتند و معترض می‌شدند.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند منظورشان از"کودک" درآن ترکیب، تولهء گرگ بوده است! فلذا دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، تا توله گرگ بعون الله بزرگ شود، برادر5921---0914 !

 

* 8181---0912 و 8565---0936:  اعلام شده بود در روز جهانی قدس استفاده از قطار درون شهری تهران رایگان است ولی بنویسید در خط 4 مترو از مسافرین بلیط می‌گرفتند. چرا؟ 

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه و تنقیهء جام زهر، بحال ترقص در آمده بودند، به استحضار رسید؛ ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) با قدری تغیر فرمودند که مزخرف می گوئید و معظم له باورشان نمی شود! سپس پرسیدند، خب آن نابکاران خواستند، شما چرا دادید؟! و در پایان نیز استفسار فرمودند بقول عوام: What about Sandis?. باری مقتضی ست که در این باب که آیا پول ساندیس را هم گرفته اند یانه، گزارشی سریعاً تهیه و به دفتر فدوی ارائه و رسید دریافت دارید، تا درشرفیابی بعدی، که پنجشنبه آینده است، به شرف ِعرضِ خاک ِنعلینِ عنبرآسایِ همایون شان، برسد. و من الله التوفیق

بعدالتحریر:

پیگیری ها کوششهای فدوی بشرح زیر، سرانجام به نتیجه رسید:

 پاسخ شرکت بهره ‌برداری متروی تهران

«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، مورخ 16 تیر 1395 صفحه 4 با مضمون دریافت بلیت در روز جهانی قدس ضمن تشکر از این مسافر گرامی، به آگاهی می‌رساند: با توجه به مسیر راهپیمایی روز قدس، شرکت بهره‌برداری اقدام به شناسایی ایستگاه‌های مترو نموده که 11 ایستگاه در خطوط یک، دو، سه و چهار مترو در مسیر راهپیمایان قرار داشته که از شروع تا پایان مراسم به صورت رایگان خدمت ‌رسانی کرده است. شایان ذکر است در روز یاد شده، مابقی ایستگاه‌ها به صورت عادی فعالیت داشته‌اند.»

 

* پلیس راهنمایی و رانندگی به جای گشت در خیابان‌ها و باز کردن خیابان ‌های قفل شده در سر پیچ کمین کرده و اقدام به جریمه رانندگانی می‌پردازند که کمربند ایمنی نبسته‌اند. خدا وکیلی کجای این کار راهنمایی و رانندگی است؟

 فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر، همه جایشان شدیداً درد می کرد، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت،فرمودند: همین که بعنوان تک تیرانداز بشما از کمینگاه بشما شلیک نمی کنند، بروید قاصم الجبارین را شکر کنید، برادر 6095---0939!

 

 و اما فدوی چهار عریضهء زیر را بدلیل تشابه و نیز ضیق وقت، یکجا پاسخ می دهد:

* بیگ‌زاده: بانک پارسیان متولی پرداخت سپرده‌های مردم در حساب ثامن‌الحجج شناخته شده است. ولی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. داستان چیست که به رغم وجود سپرده‌های چندین میلیاردی در این بانک حرکتی در جهت گره‌گشایی از کار مردم دیده نمی‌شود؟

* 8826---0915 و 1429---0937 و  8313---0935: طبق اعلام بانک مرکزی، بانک صادرات با برداشت سپرده‌های سپرده‌گذاران موسسه میزان، موظف به بازپرداخت حقوق سپرده‌گذاران می‌باشد ولی علی‌رغم برداشت سپرده‌های موسسه میزان، توسط بانک صادرات از پرداخت سپرده‌های مردم هیچ خبری نیست. لطفا مسئولین امر پاسخگو باشند. 20 ماه از تصاحب سپرده‌‌ها توسط بانک صادرات می‌گذرد و امروز و فردا می‌کنند و هیچ خبری نیست!

* 1284---0915: با سن 64 ساله نه بیمه هستم و نه بازنشسته، نه حقوق‌بگیر دولت، با جمع‌آوری مبلغی توانستم سپرده‌گذاری کنم تا از این طریق مخارج زندگی روزانه‌ام را تأمین کنم. در حال حاضر که دخترم در شرف عروسی است و پسرم در شرف نامزدی، متاسفانه هر چه اصرار می‌کنم پولم را نمی‌دهند. دولت و بانک مرکزی نه تنها گره‌ای از کار و مشکلات جوانان ما را باز نمی‌کنند، گره هم بر کار ما می‌زنند!  این چه تدبیر و امید و اعتدالی است؟!

* میرزائی: در دی ماه سال قبل برای گرفتن وام 5 میلیون تومانی از پست بانک در شعبه کارگر جنوبی مبلغ 5 میلیون سپرده گذاشتم تا 4 ماه بعد 5 میلیون تومان وام بگیرم. وقتی در موعد مقرر اردیبهشت 95 مراجعه کردم اعلام کردند که وام قرض‌الحسنه منتفی شده است! به شعبه دیگری که در جنب این شعبه بود معرفی شدم. پس از تشکیل پرونده و معرفی ضامن این شعبه نیز اعلام کرد وام‌های قرض‌الحسنه مسدود شده است! مدت 6 ماه از سپرده من می‌گذرد چه طور قرار بود بعد از دریافت وام 4 درصد از ما کارمزد و... بگیرند ولی در قبال سپری شدن 6 ماه سپرده‌‌ها چیزی عاید سپرده‌گذار نمی‌شود؟

 

فدوی: پرسش سه فقرهء نخست را همکار مکتبی فدوی، یعنی برادر قرائتی، در همان عنفوان  انقلاب شکوهمند به این شرح داد که اگر تونستید چیزی را که به آخوند دادید ازش پس بگیرید! فلذا فدوی در این فقرات اقدامی ندارد! اما در باب فقرهء واپسین عرض می کند که عریضه تان خیلی دقیق نیست زیرا صندوق های کذائی بر دو نوع اند: "قرض الحسنه" و  "قرض الپسنده"  که دومی شایع تر است؛ دوباره تماس بگیرید.

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

27 آگست الُمرّفه سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه