خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

12 مهر 1395 ـ  3 ماه  اکتبر 2016

 

ای نام تو بهترین سر آغاز!

       بقول ستون فدوی با عنوان «کارا میکنه قیصر، چشا میرن مغز سر!»، مراد فدوی در این مختصر آن است که خوانندگان، بینندگان و شنوندگان محترم ضدانقلاب آیا  تا بحال خوانده، شنیده و یا دیده اند که یکی از فحول قاتلان جوانان یک مملکت، که تازه حتا  وزیر آموزش و پرورش هم نیست، مدارس کشور را بازگشائی فرماید؟ فدوی البته بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب این پدیدهء نادر را در این راستا، بقول عوام for free ملاحظه فرمایند:

مراسم بازگشایی مدارس در ایران با حضور مصطفی پورمحمد(ص)ی، وزیر دادگستری!

       فدوی برای تکمیل عیش دانش آموزان عزیز، تصویر ترسناک زیر را نیز بقول عوام، at  no additional charge علاوه می کند:

       این هم  خوراک این زبان بستگان:

 

 

تلافی

       مطلب زیر گرچه متعلق به  ستون "قیصرانه ها" ا ست، لکن فدوی لج کرده و آن را در اینجا می آورد؛ تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!:

       * بی‌نزاکتی "ترزا می" در ملاقات با رئیس جمهور کشورمان!/ پارسینه- تیتر

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس، در دیدار با حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مقر سازمان ملل با پوشش مغایر با فرهنگ کشورمان حضور یافت!

       واقعاً که حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!.. برادر کلیدالاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی نیز با پوشش مغایر با انسان متعارف و متعادل انسان امروز در سازمان ملل حضور یافت، خب این به آن در!

       باری آش این خبر چندان شور شده است که خشم یا حیرت برخی کاربران را بر انگیخته است:

       * بي نزاکتي؟

       * توی سازمان ملل، آمریکا، اونور دنیا می خواین طبق قوانین شما عمل کنن؟

       * فرهنگ کشور ما نیست

       * و یک کامنت برادران برای جوری جنس: ـآقای روحانی نباید با ایشان ملاقات می کرد؛ اگه احمدی نژاد بود پدرش رو در می آوردید هی می گفتید مادر چاوز، مادر چاوز- اینکه خیلی بدتره آبروریزیه!

       یادآوری: سانسور پای آن ضعیفهء سجّادیه ، از برادران است

       حسن آقای خودمان: تبارک الله احسن الخالقین! یعنی لگدهای ضعیفهء سجّادیه خیلی خوش تراش است فلذا ما نمی توانیم با حواس جمع انشای خودمان را بخوانیم و عنقریب است که محتلم هم بشویم! آخر یک کاری بکن برادر جواد!؛ تو چه جور وزیر خارجه ای هستی؟ از اینها گذشته، به ام القرا که برگردیم مؤمنین  جلو خورشید کبابمان می کنند ها!

 

وسعت مشرب

       بر خلاف تصّور معاندین، لعنة الله علیهم اجمعین، اینگونه هم نیست که مقام معظم رهبری، اعلی الله مقامه، همهء اوقات شریف را در تولید آشوب در خاورمیانه هزینه فرمایند؛ معظم له برای جوریِ جنس، در زنگ تفریح، به برخی امور مسلمین نیز قربتاً الی الله می پردازند و از آن جمله است:

       * پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «هشت سنت غلط ازدواج» را از نگاه رهبر معظم انقلاب منتشر کرد. / تیک

       که فدوی فقط فقرات 1 و 2 آن را بشرح زیر بر رسید که فرمود:

1.  مهریه سنگین

2.  جهیزیه سنگین

لکن خوبی ِمعظم له  آن است که با سلاح سنگین، مخالفتی ندارند!

زیاده وزنه ای نیست..

 

اکازیون

       حقیقتاً که دنیای متنوع و رنگارنگی داریم، و زیبائی اش نیز در همین است. این را البته، همگان می دانند و به فدوی شوربختانه بابت آن بقول عوام، کردیتی تعلق نمی گیرد! لکن آنچه که خیلی ها نمی دانند آن است که چیزی که در آن سوی جهان عیب است، ممکن است در سوی دیگر جهان، حُسن تلقی شود و نیز حتا امکان دارد که برای دارنده، خوشبختی و سعادت همراه بیاورد؛ به یک مستوره در این پیوند، نگاه کنید:

       * سختی های زندگی خانواده پشمالوها!/ تیتر

       (منبع خبر به ضرس قاطع، هنوز  نمی داند که "پشمالو" بودن در ایران اسلامی، بقول عوام چه benefit هائی دارد؛! باری- به ادامهء خبر، بی دخالت دست(فدوی- م) نگاه می کنیم):

       * خسوس آسیوِس با بیماری‌ای نادر به دنیا آمد که نتیجه‌اش پوشیده شدن صورتش با موهای ضخیم بود. حدود 30 عضو دیگر از خاندان او نیز به هایپرتریکوسیس مبتلا هستند، که این موضوع آنها را به پرموترین خانواده در تاریخ بشر تبدیل کرده است. موهای ضخیمی و تیره‌ای که صورت آسیوس را پوشانده، خیلی زود در بچگی لقب "گرگ کوچک" را برایش به همراه آورد. او در شهری کوچک به نام لورتو در شمال غرب مکزیک متولد شد و خانواده‌اش به خاطر ظاهر او انگشت نمای محلی‌ها شدند.

       و مرور خبر حاکی ست که افزون بر خانواده،خودِ نامبرده نیز از وضعیت موجود ناراحت و معذب است:

       * آسیوس در کودکی دلش می‌خواست از دیده‌ها پنهان باشد. او بیرون رفتن را دوست نداشت، و در مدرسه دیگر بچه‌ها او را اذیت می‌کردند. موهای صورتش را می‌کشیدند و رویش اسم می‌گذاشتند.....

       * آنچه اما "آسیوس" نمی داند آن است که معضل او در سوی دیگر جهان که ایران سابق نام دارد، نعمت است!، زیرا روایت داریم که: المَحاسِنُ زینَتُ الرَجُل!.. فلذا احوط آن است که نه تنها برادر "آسیوس"، بلکه سایر اخوان که تصویر آنان نیز در پی می آید، اگر آب کُر دست شان است زمین گذاشته و خود را به اُم القراء برسانند، تا به توصیهء فدوی، در مناصب گوناگون مملکت امام زمان(عج) بقول عوام asap مشغول بکار شوند.

و من الله التوفیق

 

جایزه

       هنوز مرکب ِچین اين مُهملات داهیانهء مقام معظم رهبری اعزالله انصاره، خشک نشده بود:

       «مسئولان کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند، برخی گویندگان و نویسندگان اینقدر جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را نکوبند به اسم افراطی، همین روحیه است که به داد کشور می‌رسد...» که جنود ظفر ورود، بمنظور اعمال عملیات ایذائی خداپسندانه، برای چند صدمین بار، از سوراخ های خود بیرون جهیده و بفرموده، به احیای زوایای تاریک شرع انور مشغول شدند!

بیت

خدا را بر آن بنده بخشایش است

"که دائم پیِ سلب آسایش است"!

       * معاون ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر از تشکیل 4600 گروه ده نفره‌ء امر به معروف برای تذکر زبانی در کشور خبر داد. نیروهای جذب ‌شده در حوزه ‌های سازمانی، مساجد، هیأت‌های مذهبی و اصناف، پس از آموزش‌های لازم برای تذکر زبانی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

       فدوی البته به برخورد شدید و خشن ملت ورجاوند، که نمی تواند جز درخواست افزایش تعداد گزمگان از 10 به 30  باشد(1)، عجالتاً کاری ندارد! لکن در تفسیر خبر میمنت اثر، عرض می کند که بقول خود برادران، کثرالله امثالهم، «العاقل یکفی بالاشاره»، یعنی "تذکر" انواع و اقسامی دارد که از لبخند آغاز و به شکنجه و تجاوز و اعدام ختم به خیر می شود! لکن اینطور نیست که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، در این میان فقط به اخاذی از مسلمین مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ) (2) مُستظهر،و تمام مدت، بکار سنگین دوره کردن تسبیح، و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک مشغول باشند،خیر! بلکه حدود آن (از لبخند تا اعدام) را حضرات آیات  به ترتیب ریش تعیین می فرمایند و برادران و خواهرانی که نسب شان، دست کم با 4 واسطه، به آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد نیز، مسؤل حُسن اجرای یاسای آخوندی خواهند بود.

       نکتهء  دیگر این که هر چیزی، حتا خشن و ویرانگر، برای خودش آدابی دارد. فی المثل، در همین  مهملِ مطلقِ "تذکر لسانی" برادران و خواهران، کثرالله امثالهم، برای دستگرمی، نخست به چهرهء درونی هولناک خود ماسکی دلپذیر می زنند:

Rahimi9

Rahimi10

همه اش یکطرف، رعایت قافیه اش یکطرف!

زیاده عرضی نیست...

 

از درد سرهای ایهام!

       ...پنداری این صنایع بدیعی (معنوی) و از آن میان "ایهام"، هیچ جورحاضر نیست در به وهم انداختن فدوی، دست از سر او بردارد! در همین پیوند، به بخشی از یک خبر که در پی می آید، نگاه کنید:

       * زندگی مرد شیشه ای، با جسد همسر باردارش. / گیل نگاه- تیتر

       و سرانجام:

       * مرد شیشه‌ای! پس از اعتراف، با قرار قانونی روانه زندان شد!

       فدوی نخست پنداشت که ظریف* و شکننده بودن نیز به لیست جرائم ملت همیشه در بند، اضافه شده است؛ لکن قدری در ادامهء خبر که باریک شد، دریافت که خیر چنین نیست و ماجرا راجع است به یکی از محصولات و ارمغان های برادران در جامعهء شکوهمند اسلامی بنام "شیشه"، که گریبان مردم گرفتار، بیکار و ناامید ایران سابق را، بشرحی که در پی می آید، شدیداً گرفته است:

       * من مدت‌هاست شیشه مصرف می‌کنم. بارها همسرم خواست اعتیادم را ترک کنم، اما نتوانستم. هر بار که شیشه مصرف می‌کردم به جان وی می‌افتادم و کتکش می‌زدم. هر دفعه پس از مصرف شیشه آن‌قدر دچار توهم می‌شدم که قدرت کنترل رفتارم را از دست می‌دادم. حدود چهار روز پیش نیز پس از مصرف شیشه دچار توهم شدم و همسرم با من شروع به مشاجره کرد. و من آن‌قدر دچار توهم شده بودم که نمی‌فهمیدم چکار می‌کنم. با چاقو به جان همسر باردارم افتادم و با زدن ضربه‌هایی، او را کشتم. ساعاتی بعد که به خود آمدم، تازه فهمیدم همسرم و جنین داخل شکمش فوت کرده‌اند. آن‌قدر ترسیده و شوکه شده بودم که نمی‌‌دانستم باید چکارکنم. / همانجا

       زیاده ایهامی نیست..

------------------------------------

* "ظریف" بودن البته، نه تنها جرم نیست، بلکه از نوع محمد(ص) جواد اش(ع) که باشد، حُسن نیز هست! فدوی نامردی کرده و خوانندگان محترم ضدانقلاب را با ایهامی که در "ظریف " کار گذاشته، تنها می گذارد!.... و من الله التوفیق

 

تداعی معانی

       پنداری ابعاد عمق وحشت خداپسندانه ای که برادران در اذهان عمومی مردم جهان تعبیه فرموده اند انتها ندارد. نمونه ها را در اخبار روزانه ملاحظه کرده اید و خواهید کرد، و از آن میان، محض یادآوری:

       * منابع امنیتی آلمان از حمله فردی افراطی در یکی از ایستگاه‌های مترو در شهر مونیخ واقع در جنوب آلمان و کشته شدن یک نفر خبر دادند. طبق این گزارش در این حمله 3 نفر نیز زخمی شدند. به گفتهء منابع آلمانی فرد مهاجم به نظر می رسد که یک مسلمان افراطی بود. شاهدان عینی می گویند که فرد مهاجم با فریاد «الله اکبر» با چاقو به عابران حمله کرده است. طبق این گزارش پلیس، فرد مهاجم توسط پلیس بازداشت شد. همهء زخمی شدگان و فردی که کشته شده مرد بودند. در این حمله چهار نفر زخمی شدند. یکی از قربانیان که 50 ساله بوده، اندکی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. حال یکی دیگر از زخمیان نیز به شدت وخیم گزارش شده است./ العربیه

       و برای جوری جنس:

       * این روزها بسیاری از مسافران از وقوع حملات تروریستی در هواپیما ترس دارند. همین ترس نیز موجب می‌شود تا هر شخص یا کاری "عجیب" موجب واهمه آنان شود. یک استاد دانشگاه در آمریکا به تازگی قربانی همین وحشت‌زدگی شده است. گیدو منزیو، متولد ایتالیا و استاد رشتهء اقتصاد در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکاست. پژوهش‌های علمی او دربارهء نوسانات نرخ بیکاری و قیمت‌های متعادل در بازار محصول متمرکز است. از همین رو حل معادلات پیچیدهء دیفرانسیل بخشی از تحقیقات منزیو را تشکیل می‌دهد. این استاد دانشگاه تا پیش از این هیچ‌‌گاه گمان نمی‌برد که حل کردن معادلات ریاضی در هواپیما روزی او را به دردسر بیندازد. منزیو به تازگی با خط هواپیمایی "امریکن ایر لاینز" از شهر فیلادلفیا به سیراکیوز سفر می‌کرد که اتفاق ناگواری برای او رخ داد. این استاد 40 ساله اندکی پیش از بلند شدن هواپیما سخت غرق در حل معادلات ریاضی بود که با درخواست مهماندار برای همراهی وی مواجه شد. ماجرا از این قرار بود که مسافر بغل دستی گیدو منزیو با دیدن نوشته‌های عجیب و غریب و معادلات پیچیدهء ریاضی گمان برده بود که منزیو در حال یادداشت‌ برداری به یک زبان خارجی است و احتمالاً قصد انجام حمله تروریستی را دارد!/ دویچه وله

       زیاده وحشتی نیست!

 

معاملات تاریخی!

       فدوی در مرور خبرهای امروز دستگیرش شد که شیطان بزرگ، قطعات ارزشمندی از تمدن ساسانی را، که به اهتمام برادران به ممالک محروسهء امریک، قاچاق شده بوده اند، به وطن سابق، مسترد می کند!؛ این هم سند منگوله دارش:

       * ادامهء «ماه عسل».! آمریکا 73 قطعه باستانی نفیس را به ایران باز می‌گرداند. / العربیه- تیتر

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* بسیاری از قطعات باستانی که اخیراً رسیده، نمونهء مشابهی در ایران ندارد./ محمد(ص) رضا(ع) کارگر، مدیر موزه‌های ایران، به خبرگزاری ایسنا گفته است که برخی از قطعات در سال 2002 توسط قاچاقچیان به ایالات متحده قاچاق شده است. – همانجا

       باری با آنکه فدوی در خروج و البته بازگشت این آثار قیمتی و بی نظیر دخالتی نداشته لکن این پرسش ذهن خسته اش را شدیداً بخود مشغول داشته که شیطان بزرگ، که همین چند روز پیش از سوی عمله بیت بعنوان سارق و به دستبرد به دو میلیارد دلار دارائی های ملت یک لاقبا (که توسط  حکومت اسلامی درونمرزی مصادره و به ممالک محروسهء امریک منتقل گردیده) متهم شده است، چگونه دارد این گنج دير یافته را، به وطن سابق بر می گرداند؟ شما می دانید؟

       حال فدوی از ذکر این نکته که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم،از آثار باستانی ایران سابق، تنفر تاریخی دارند نیز صرفنظرمی  کند!

       زیاده پرسشی نیست..

 

       * لاریجانی: نباید اعدام قاچاقچی را به تأخیر انداخت تا در زندان نمازخوان شود!/ رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: ضمن سپاس از مجاهدت های حضرتعالی در جبس و اعدام نفوس، بفرمایید که حکم حضرتت پیرامون، بقول برادر احمدی نژاد، "برادران قاچاقچی" که مدتها پیش از قاچاقچ یگری، نمازخوان بوده اند چه می باشد، برادر محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی؟!

 

       * به گزارش سایت نگام (ناگفته‌های ایران ما)، یک روحانی محبوس در زندان رجایی شهر، به دستور رئیس بند دارالقرآن از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است./ العربیه.

       تحشیهء فدوی: برادر طلبه سرنوشت آیت الله بروجردی را و سرنوشت تلخ او را، بخاطر نداشته است!

 

       * نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای: نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم./ العربیه

       تحشیهء فدوی: آفرین بچهء حرف شنو! معظم له، طاقت اینکه یکبار دیگر، سیفون به تتمهء آبروی ایشان بکشید را  نداشت، خدا خیرت بدهد، برادر جیمی*!

__________________________________

* میمون وردست تارزان!

 

       * مقایسه محبوبیت احمدی نژاد و روحانی. / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: آخر این چه قیاس مع الفارقی ست؟ محبوبیت فقط از آنِ مقام معظم رهبری ست، و لاغیر، برادر نیوز

 

       * به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،ایرباس 310 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ایرباس 340 هواپیمایی ماهان ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر برخورد کردند.

       تحشيه ندارد.

 

       * کوچک‌تر شدن سفرهء خانوارها در ایران ادامه دارد. کارشناسان می‌گویند که 40 درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر نسبی قرار دارند./ رادیو زمانه

       تحشیهء فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، درفاصلهء دو قیلوله، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند: اسسسب!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمود "اسسسب "به تکرار"س"، ضمیمهء آروغ است و مخفف آن زبانزد است که می گوید اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل، مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، فرمودند: بسمه تعالی- تا صد در صد، خیلی راهه، برادر فدوی!

 

       * سردار امیرعلی(ع) حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه: هدف ما اسرائیل است؛ نیازی به موشک‌هایی با بُرد بیش از 2 هزار کیلومتر نداریم. / فارس

       تحشیهء فدوی: مراتب با قید 72 فوریت،  بمنظور اطلاع و اقدام لازم و عاجل، در اوقات شرعی به آگاهی برادر نتانیاهو رسید، فرمود اسرائیل را بقول عوام  move می دهد به فاصلهء دو هزار کیلومتری،  برادر علی(ع)حاجی زاده!

 

       * دویچه وله: حضور رَپِرهای آمریکایی در جشنواره‌ای در مشهد! به گفته‌ی دبیر جشنواره "افق نو" این جشنواره امسال در مشهد برگزار می‌شود و حضور چند رپر آمریکایی در آن قطعی است. او می‌گوید رپرها درباره مبارزه و مقاومت سخنرانی می‌کنند و برای کنسرت آنها "باید فرمولش را پیدا کرد".

       تحشيهء فدوی: امام رضا(ع) که معاذالله کاره ای نیست! فلذا و از آنجا که آیت الله علم الهدی صراحتاً فرمود که مشهد "شهر مویه"! است، برادران آمریکائی باید از ایشان ویزا بگیرند، و من الله التوفیق!

 

       * پارسینه: صندلی خودرویتان را بفروشید! "صندلی‌های خالی خودروی شخصی‌تان را بفروشید» این جمله، شروع یک کسب‌ و کار تازه در ایران است. حالا با شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان زیادی بین شهرهای مختلف جابه‌جا می‌شوند. الگوی ساده این کسب‌وکار به دانشجویان دارای خودروی شخصی اجازه می‌دهد که به جای رفت‌وآمد به صورت تک ‌سرنشین، صندلی‌های خالی‌شان را به سایر دانشجویان بفروشند.

       تحشيهء فدوی: حقير هم  صندلی فروشی را به کلیه فروشی ترجیح می دهد!

 

       * به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری روسی ایتارتاس، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران از او خواست تهران روابط نظامی اش با کره شمالی را قطع کند و از این کشور سلاح نخرد.

       تحشیهء فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه بحال ترّقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ همینطور که قهوهء قجرخاج پرستان (جام زهر- م) را مزمزه  می کردند فرمود: یسمه تعالی، لکن مقدور نیست!

 

       * آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، که همواره در سخنرانی‌هایش مسئولین و مردم کشور را بدون وقفه نسبت به "دشمن" هشدار می‌دهد در سخنرانی روز سه‌شنبه، 20 سپتامبر جاری نیز هشدار داد که هدف "دشمن جمهوری اسلامی بد کردن شرایط اقتصادی مردم" است تا به گفتهء وی در نهایت مردم ایران را از "اسلام و نظام اسلامی" نارضایتی پیدا کنند./ العربیه

       حشيهء فدوی: حقير بارها گفته، نوشته و حتا شدیداً دعا کرده است که قاصم الجبارین انشاءالله، "دشمن" را از مقام معظم رهبری(ضپ) نگیرد که بی "دشمن" فطیر است!" در اینمورد هم چون ضدانقلاب خواب است عرض می کند که نخست باید اقتصادی وجود داشته باشد که "دشمن" قصد جان اش را بکند!  از همهء اینها گذشته به فتوای حضرت امام(ل) اقتصاد مال خره، برادر رهبر!

 

       * اَبَر جن‌گیر اسقف ‌نشین رم درگذشت/ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: بقول عوام، I don’t care جن گیر احمدی نژاد که هنوز هست!

 

       علی(ع) مطهری: برخی اصلاً معتقد به خطا در جمهوری اسلامی نیستند./ العربیه

       تحشیهء فدوی: دیگر پارتی بازی نکنید، آخر چرا برخی؟ بین خودمان باشد حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، واقعیت آن است که تمامیِ حضرات آیات، اصلا معتقد به خطا در جمهوری اسلامی که سراپا خطاست نیستند، برادر علی(ع) مطهری!

 

       * سپاه گلستان: یک فرد دوتابعیتی را بازداشت کردیم./ بی بی سی- تیتر

       تحشیهء فدوی: باعث شرمندگی ست، همه ش یکی؟!

 

       * مبنایی: مگر بیت‌المال اموال شخصی مقام خاصی است که معتقد به عدم تحویل مدیران متخلف و دریافت‌ کنندهء حقوق‌های نجومی به قوه قضائیه باشد. از رای خود در سال 92 واقعاً پشیمان هستم.

       تحشیهء فدوی: فرمایش شما متین، و در عین حال بی پایه و اساس است؛ زیرا تتمهء اموال موجود در ایران سابق، بین مقام معظم رهبری و آقا امام زمان(عج) بالمناصفه تقسیم شده است، و ملت در واقع، در حکم دست پنجم خر، مدظله العالی ست، برادر مینائی!، بقول عوام understand?

 

       * ...در این گزارش حکم شرعی عمل سقط جنین (کورتاژ) را از منظر شرع و مراجع عظام تقلید مرور می‌کنیم./ روز پلاس

       تحشیهء فدوی: والله برادر پلاس، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد،حال که ضدانقلاب خواب است عرض می کند، از آنجا که این موضوع علمی ست، فلذا به مراجع عظام تقلید مربوط نمی شود و مرور کردن ندارد!

 

       * نایب رئیس مجلس ایران: اگر دفاع رهبر از تیم هسته ای نبود، اعدام شان می‌کردند./بی بی سی

       تحشیهء فدوی: حالا هم دیر نشده، برادر مسعود پزشکیان! حال از یادآوری این هم می گذریم که دفاع کننده کاپیتان تیم هسته ای هم بوده است!

 

       * فحاشی از تریبون مداحی روز عرفه / منصور ارضی نمایندهء مجلس را «پفیوز» خواند / خبرآنلاین

       تحشیهء فدوی: همینکه نفرموده است " دیوث"، بروید قاصم الجبارین را شکر کنید، برادر خبر!

 

       * چرا در برابر مداحی که نماینده مجلس را "پفیوز" می خواند سکوت می کنید؟/ جمهوری اسلامی بنقل از نامه نیوز

       تحشیهء فدوی:آخر در دیزی اسلامی باز است، حیای گربهء اسلای چه می شود؟ مراد فدوی آن است که دیگر یک کاری نکنید که حاج منصور پشیمان شود و بفرماید "دیوث"!

 

       * حادثه منا جرم قتل عمد است / آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی- تدبیر

       تحشیهء فدوی: کشتار جوانان ایرانی در سال 67 چطور، برادر آیت الله؟!

 

       * درخواست فاطمه معتمدآریا، از یک روحانی، و مدیر مسئول موسسه اطلاعات: «انسان‌های پاک سینما را در گوشه عبای خود حفظ کنید»! / کافه سینما- تیتر

       تحشیهء فدوی: بقول عوام already زیرعبائی خواهر فاطمه (س) معتمد آریا!

 

       * يک شهروند: دولت وعده داده بود برای رعایت حال تهرانی‌ها از نیمه ‌شب هر شب تا 6 صبح از فرودگاه مهرآباد پروازی انجام نشود ولی این قول فقط روی کاغذ ماند. هر شب تا صبح چندین پرواز آسایش را از ساکنین حومهء فرودگاه سلب می‌کند.

       فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام بشدت متغیر شده فرمودند که اگر یکبار دیگر مزاحم شوید، از برادر مؤمن و معتقد سید پوتین که از سادات محترم روسیه هستند، خواهند خواست که بجای همدان از فرودگاه مهرآباد مردم سوریه را بمباران فرماید! خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر شهروند!

 

       * مدیری‌زاده: آقای جهانگیری، موضوع قاچاق کالا، آن هم قاچاق خودروی لوکس به کشور چیزی نیست که در جیب جا شود ….

       فدوی: آخر این چه  فرمایش مهملی ست؟ وقتی که دکل و نفتکش در جیب دشداشهء حضرات جا می شود، یک خودروی لوکس ناقابل جا نمی شود؟!

 

       * گل‌رنگی از قم: در آخرین سفر آقای هاشمی به شهر قم تعداد محافظین حلقهء اول ایشان خیره‌ کننده بود. بنده زمانی پیشنهاد ایشان مبنی بر کاهش تعداد نیروهای نظامی را می‌پذیرم که تعداد افراد محافظ خودشان را به حداقل برسانند.

       فدوی: شوخی می فرمایید؛ فدوی که هیچ جور باورش نمی شود شخصیت های مردمی ما، محافظان حلقوی داشته باشند، برادر گلرنگی!

 

       * علیمردانی: از رئیس‌ جمهور به عنوان دومین شخصیت کشور انتظار نیست این همه آمارهای عجیب و غریب تحویل جامعه دهد. در یاسوج اعلام شد که رشد اقتصادی به 4/4 درصد رسید. لابد تورم تک رقمی شد و با مدیران نجومی هم برخورد شد و کل مشکلات مردم هم حل شد! فقط همین چند روز اخیر مرغ به 8 هزار رسید و ماست بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشت.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: بنظر می آید که با آنکه مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از جنس خودمان هستند، لکن هیچ جور هم ول کن معاملهء ما نیستند!  فلذا عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ کنده شده و روی دست شان بماند!، آخر این چه جور تقسیم بندی ست؟ رئیس جمهور معمولاً شخص اول است و عیالش هم بانوی اول! اینجور که شما می گوئید، ما چرخ پنجم درشکهء سلطنتی  هم نیستیم، برادر علی(ع) مردانی!

 

       * خادمی – جهرم: تشکر می‌کنم از سربازان گمنام امام‌زمان(عج) به دلیل امنیتی که امروز مدیون آنان هستیم، حضور دلیرانهء سربازان گمنام در منهدم کردن تیم تروریستی در کرمانشاه، قبل از انجام عملیات تروریستی ستودنی است و دعای مردم همیشه بدرقه راه مقدس و انقلابی آن‌ها خواهد بود، خسته نباشید شیرمردان جمهوری اسلامی ایران.

       فدوی: والله برادرخادمی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م )دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فدوی در امتثال اوامر شما کوشید که پیغام شما را سربازان مذکور برساند، بعلت ناشناس بودن گیرنده، نتوانست، ببخشید!

 

       حیدری: در شامگاه 95/5/22 ساعت 22/30 پرواز به مشهد داشتم دو ساعت و نیم پرواز به تاخیر افتاد جالب اینکه از مسافران در داخل هواپیما به جای شام با یک ساندیس پذیرایی کردند.....

       فدوی: دیگر رویتان را زیاد نکنید، همینکه از شما نخواسته اند که وسط زمین و هوا شعار داده و به منتخب مقام رهبری رأی بدهید، بروید قاصم الجبارین را شکر کنید، برادرحیدری!

 

       * 3243---0917: برای خرید پراید اقدام کردم بعد از تحویل گرفتن متوجه شدم که لاستیک چرخ‌ها چینی است! این توجه به تولید داخلی است یا دهن‌کجی به اقتصاد مقاومتی؟!

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط در نرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر، همه جایشان شدیداً درد می کرد، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ، بعدالتحیه والسلام ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت،فرمودند: «بسمه تعالی؛ هیچکدام!» و در ادامه افزودند که «برادران مؤمن و معتقد چینی ما، حتا متکفل ابزار و ادوات عبادات و عزاداری عبا عبدا الله ما بوده اند، با این وصف، چرا نباید لاستیک چرخ های ما را که دور سیاه، بوده  و البته نسبتتی با عمامهء مشکی ما نیز  دارد، ساخت چین باشد، برادر 3243---0917؟

 

       * 6263---0938: مدیران مدارس کشور از طرف وزارت آموزش و پرورش دستور دارند دانش‌آموزان دختر را ملزم کنند تا همگی از مانتوهای متحدالشکل و دارای الگوی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنند. این طرح فواید و برکات زیادی دارد از جمله راه مبارزه با بدحجابی است. انتظار می‌رود وزارت علوم و دانشگاه آزاد هم ضابطه‌ای برای پوشش موقر و غیرمانکنی و مطابق شأن دانشجو اجرا کنند.

       فدوی: مراتب بناگزیر و در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) و نیز بمنظور رعایت موازین تعریف نشدهء اقتصاد مقاومتی و صرفه جوئی هرچه بیشتر،  دستور فرمودند که بجای تحمیل حجاب برتر بجای تهیهء چادر برای تک تک دانشجویان، یک چادر بزرگ صحرائی برپا، و همهء دانشجویان، اعم از دختر و پسر، بزیر آن بروند، برادر 6263---0938.

 

       * شکوری: در شبکه‌های مجازی فیلمی از یک مراسم جشن یادگیری دانش‌ آموزان ابتدایی یکی از مدارس کشور پخش شده که داخل نمازخانه مدرسه دانش‌آموزان را به رقص با آهنگ واداشته‌اند. مسئولین وزارت آموزش و پرورش این فیلم را ببینند.

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، توسط فدوی با قید 72 فوریت از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ بعدالتحیه و السلام در پاسخ فرمودند چون دانش ‌آموزان ابتدایی هستند، حرکات موزون(رقص-م) در حد "بابا کرم" بفتوای علمای سلف، کم تا قسمتی، بلامانع است لکن در دوره های بعدی، می کند بعبارت 90 ضربه شلاق با دو کوبیدهء اضافه، برادر شکوری!

 

       * 0219---031: کاش رئیس‌جمهور در سخنرانی سازمان ملل نسبت به بدعهدی آمریکا در برجام یک موضع‌گیری انقلابی داشتند نه این‌گونه منفعلانه.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که مع الاسف بعلت عجله، یادشان رفت که چماق شان را زیر عبا بگذارند؛ اینجا هم گشتیم، یافت می نشود، برادر 0219---031!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

اول اکتبر المفخر سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه