خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

19 مهر 1395 ـ  10 ماه  اکتبر 2016

 

آدمیت

       تا آنجا که فدوی بخاطر می آورد، یکی از دعاهای مهم حضرت امام(ل) در پایان موعظه هایش، لابد برای چارپایان، این بود که می فرمود: "خداوند انشاءالله همه ما را آدم کند"! باری بنظر می آید که برادران، کثرالله امثالهم، پیرامون تحقق دعای مذکور، به نتیجه نرسیده اند:

بیت

فقه و حکمت خواند و جهل اش کم نشد

عاِلم و دانا شد و آدم نشد!..

       فلذا برادران از خودشان و سایر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، نا امید شده و دارند روی آمریکا کار می کنند. این هم سند منگوله دارش:

       * محسن رفیق‌دوست: آمریکا آدم نشده که با او مذاکره کنیم! /تسنیم

 

قضاوت ناروا

       بنظر می رسد که هیچکس به اندازهء فدوی، عملهء بیت را درک نمی کند!(1) و بهمین دلیل است که  مانند خوانندگان محترم ضدانقلاب در باب برادران، کثرالله امثالهم، قضاوت ناروا نمی کند(2). فی المثل به تیتر خبری که در پی می آید، اما بدون دخالت کینه و انزجاری که از عملهء بیت  دارید، نگاه کنید:

       * عفو بین الملل: گلرخ ابراهیمی برای داستانی چاپ نشده به زودی روانه زندان می شود! /رادیو فردا

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه 15 مهر در بیانیه‌ای هشدار داد که گلرخ ابراهیمی، نویسنده و فعال حقوق بشر، به خاطر نوشتن داستان منتشر نشده‌ای در مورد سنگسار به جرایم متعددی از جمله «توهین به مقدسات اسلام» محکوم شده و به زودی برای طی دوران حبس 6 ساله‌اش راهی زندان خواهد شد.

       بعرض فدوی رسیدید؟.. نه؟ باشد، گور پدر مال دنیا!، این را هم بقول عوام at no additional charge عرض می کند: واقعیت  این است که برادران رقیق القلب، در حل و فصل این قضیه نهایت حسن نیت را داشته اند(3) چرا؟ زیرا اگر صبر می کردند تا نویسنده کتاب اش را چاپ کند، بقول هلندی ها، اعدام تویِ شاخ اش بود! فلذا بزرگواری فرموده ایشان را فقط محکوم به شش سال زندان فرموده اند! باری فدوی زبان دیگری برای تبیین این این مسألهء ساده،سراغ ندارد!

بیت

در نظر بازی ما بی خبران حیران اند

من چنین ام که نمودم، دگر ایشان دانند(4)

زیاده نقدی نیست.

____________________________________

 (1) لطفاً دندان(اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت، بحمدالله والمنة، آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست، استفاده کند، تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

(2) قرار شد دشنام، آن هم از این نوع اش ندهید، خواهر- برادر معصیت ندارد!

(3) اگر یکبار دیگر فحش بدهید، عمامه مان تویِ هم می رود،و هر چه دیدید از چشم خودتان دیدید، خواهر- برادر خواننده، قدری ملاحظه کنید آخر!، صبر انقلای فدوی هم طول و عرضی دارد.

(4) از عالیجناب حافظ، بنقل از حافظه

 

خوش شانسی

       فدوی در مرور خبرهای امروز که مشابه اش به اهتمام برادران، کثرالله امثالهم، بدلائلی پیوسته اتفاق افتاده و می افتد بشرح زیر برخورد:

       * هما هودفر، شهروند ایرانی کانادایی، در اولین مصاحبهء تفصیلی خود با رسانه‌ها بعد از آزادی از زندان در ایران و بازگشت به کانادا گفته است که بازجویانش او را تهدید کرده بودند که جنازه‌اش را به کانادا خواهند فرستاد./ بی.بی.سی(1)

       جهت مزید استحضار بانو عرض می کند که فرمایش حضرات، اصلاً تهدید نبوده! و خیال اش را هم داشتند؛ لکن خوشبختانه عمرتان به دنیا بود و مورد مصرفی برایتان پیدا شد!(2). باری فدوی ضمن اینکه از استخلاص شما از چنگال حکومت داعش درونمرزی شدیداً شادمان است، در حاشیه نیز آرزو می کند که ایکاش زهرا کاظمی نیز این اقبال را می داشت..

       زیاده معامله ای نیست.

___________________________________________

 (1) سیزده سال پیش زهرا کاظمی، عکاس ایرانی-کانادایی که در سال ۱۳۸۲ در حال عکاسی از معترضان جلو زندان اوین دستگیر شده بود، به علت ضربه مغزی ناشی از ضرب و شتم و شکنجه در زندان جان خود را از دست داد/همانجا

(2) آزادی خانم هودفر هم‌زمان با اظهارات مقام‌های ایرانی و کانادایی برای لزوم ازسرگرفتن روابط دو کشور صورت گرفت!. /همانجا

 

رسیده بود بلائی ولی...

       ...و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتارچنین روایت کرده اند که  آدم زیرکی در گذری بساط کرده بود و کلهء ماهی می فروخت، دانه ای یک دلار(1). یکی از اعقاب سادهء فدوی از طرف پرسید که  کلهء ماهی  بچه درد می خورد؟ فروشندهء بزرگوار فرمود که هرکس روزی یکی از آنها را بخورد، باهوش می شود! باری کارِ جّد سادهء فدوی شد خرید روزانهء کلهء ماهی های مذکور. مدتها که از این مقدمه گذشت، روزی  جّد سادهء فدوی گریبان فروشندهء نابکار را گرفت که چرا هنوز باهوش نشده است؟ طرف گفت: دیدی گفتم که با هوش می شوی؟!

       حالا حکایت هموطنان مقیم خارج است که بی احتیاطی کرده و برای دیدار بستگان، به وطن سابق سفر می کنند و به تیر غیب برادران گرفتار شده و تا زمانی که نوبت مصرف شان در معاملات با خاج پرستان می رسد، در زندان بسر می برند که خوانندگان محترم ضدانقلاب تاکنون با شماری از آنان بقول عوام already آشنا شده اند، برای دستگرمی یکی از این موارد را با هم مرور می کنیم: 

       * ما از اوایل سال 2014 میلادی، بیش از دو سال پیش به قوهء قضائیه و سایر سازمان‌ های دولتی نامه می‌نویسیم ولی متأسفانه هرگز به طور رسمی هیچ پاسخی دریافت نکردیم. در دسامبر سال 2014 میلادی دکتر لاریجانی، رییس شورای حقوق بشر قوه قضائیه، از طریق وزارت خارجه بریتانیا پیامی برای من فرستادند مبنی بر اینکه قوهء قضائیه می‌خواهد پرونده پدرم را حل کند و مسئولان مایلند با شما ملاقاتی در تهران داشته باشند. من در پاسخ ضمن استقبال از این پیشنهاد اشاره کردم که همسر و دو دختر کوچک دارم که سرپرستی آنها امکان سفر طولانی به ایران را نمی‌دهد. ولی آماده‌ام که در جریان یکی از سفرهای شما به اروپا این ملاقات را انجام دهیم. می‌دانستم که دکتر لاریجانی در طی سال چندین بار به اروپا و به ویژه به ژنو سفر می‌کند. ولی متأسفانه پس از آن هیچ تماسی با من گرفته نشد. من در دو سال گذشته چندین نامه دیگر به دکتر لاریجانی نوشتم و باز هم پاسخی نگرفتم. و نمی‌دانم چرا چنین پیشنهادی را مطرح می‌کنند ولی انجام اش نمی‌دهند. تحمل این وضع بسیار سخت است.(2)

       خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا نکته ای که در آغاز مقال بدان اشارت رفت را دریافتند؟ بعنوان راهنمائی می افزاید که نکتهء مذکور، مستتر در نقل قول های بالاست؛ يعنی دو میلیونی تان (دوزاری سابق- م) هنوز نیفتاده است؟ باشد، ذیلاً  نقل و عرض می کند:

       * ...پیامی برای من فرستادند مبنی بر اینکه قوه قضائیه می‌خواهد پرونده پدرم را حل کند و مسئولان مایلند با شما ملاقاتی در تهران داشته باشند. من در پاسخ ضمن استقبال از این پیشنهاد اشاره کردم که همسر و دو دختر کوچک دارم که سرپرستی آنها امکان سفر طولانی به ایران را نمی‌دهد!

       معلوم می شود که کله ماهی  این بار عمل کرده و دوست ما، باهوش شده است!...

       زیاده کلهء ماهیی  نیست...

________________________________________

(1) ببخشید، فدوی رویش نشده که واحد پول خودمان را بنویسد!

(2) رادیو فردا- از گفتگوی نادر صدیقی در نیویورک، با کامران فروغی فرزند کمال فروغی 77 ساله، شهروند ایرانی- بریتانیائی، زندانی در اوین

 

سفرِ بی خطر

       ...و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، چنین روایت کرده اند که" وقایع اتفاقیه" در عربستان سعودی، از ماجرای ِناموسیِ فرودگاهِ جده گرفته(1) تا دو حادثهء اخیرِ منا(2)، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم را، شدیداً ترسانده و گویا دیگر ماتحت و سر و گردن اضافه ندارند که دست برادران سعودی بدهند! فلذا به خودشان کلک زده و با باز سازی مناسک در شهرهای ایران سابق، به برادران سعودی، ادام الله ظلکم العالی، جا خالی داده  و بدینوسیله جان و نیز ماتحت خود را، بقول عوام save کرده اند! اینهم اسناد مصوّر منگوله دارش:

       بعدالتحریر: نخیر!، اینجا حتا جنوب ایران هم نیست؛ بلکه غرب ایران است(3)،

       مسئلتُن!:  "پرسشی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس":  که در این صورت، اگر به خلیج فارس بگویند خلیج عربی، فدوی باید طومار امضا کند؟!

_______________________________

 (1) تجاوز جنسی به مینی حجاج امّت همیشه در سجود!

(2) پذیرائی از مؤمنین با جرثقیل و دو تا کوبیدهء اضافه و له شدن زیر دست و پای گلهء رمیده مؤمنین

(3) بازسازی نمادین واقعه غدیر خم روز جمعه با حضور گستردهء عاشقان اهل بیت (ع) در کرمانشاه برگزار شد./تیک

 

سوغات

       فدوی تاکنون می پنداشت که یادگار امام(ل) فقط مال ماست و دیگران از این نعمت، مع الاسف،  محروم اند لکن خبر زیر او را، با انبر دست، از جهل مرکب اش بیرون آورد:

       * یادگار گرامی امام که به دعوت مسئولین سریلانکا به این کشور سفر کرده است با آقای مایتریپالا سیریسنا رییس جمهوری سریلانکا دیدار و گفت و گو کرد.

       دیگر از دست آوردهای این سفر بهجت اثر آن بود که دمکراسی خوب است، اما برای همسایه!:

       * سید حسن خمینی خطاب به آقای سیرینا گفت: پایه های دموکراسی در کشور شما مستحکم گردیده است و امیدوارم در سایهء این همکاری ها پایه های همکاری اقتصادی دو کشور نیز مستحکم شود./ انتخاب"

       زیاده دست آوردی نیست.

 

برائت از مؤمنین!

       ... عجیب است!؛ فدوی هرچه شب ِگرد می خوابد، بامداد که - شوربختانه - بیدار می شود، می بیند که دوباره دراز شده است! دوستان هم، که قاصم الجبّارین حفظ شان کند، اصلاً اهل تأمل نیستند و به فدوی که می رسند، همینطور گز نکرده پاره می کنند و هر چه فدوی، بسته به مورد، سینه به تنور می چسباند که بابا بقول آن بزرگوار: "غالباً اینقدرم عقل و کفایت باشد"! به خرج شان نمی رود.

       باری ماجرای امروز از این قرار بود که تو چرا به عربستان سعودی، ضربهء جبران ناپذیر نمی زنی!؟ استنادشان هم به این خبر بنقل از برادر بی.بی.سی ست:

       * فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه: "اگر نیاز شود، می‌توانیم ضربات جبران ‌ناپذیری به سعودی‌ ها وارد کنیم".

       می بینید شما را بخدا؟

       باری فدوی انتساب این خبر وحشت اثر به خود را شدیداً تکذیب و عرض می کند که میان این فدوی تا آن فدوی/ تفاوت از زمین تا کهکشان است! این فدوی که ساندویچ خر تناول نکرده است؟

 

حیرت انگیز

       ملت ورجاوند، تنها ملتی ست در جهان که از یک سوراخ  چندین بار گزیده می شود، و آخ هم نمی گوید!، نگاه کنید:

       * چرا احمدی نژاد محبوب تر شده است؟ بر اساس نتایج یک نظرسنجی تلفنی که توسط مرکز مطالعات امور بین الملل و امنیت دانشگاه مریلند انجام شده، 45 درصد پاسخ دهندگان گفته اند اگر اکنون انتخابات برگزار شود، به حسن روحانی رای می دهند. 37 درصد آنها هم گفته اند به محمود احمدی نژاد رای می دهند. نکته مهم نظرسنجی این است که سال گذشته 27 درصد پاسخ دهندگان گفته بودند به محمود احمدی نژاد رای می دهند و 53 درصد آنها گفته بودند به حسن روحانی رای می دهند. افزایش ده درصدی رای احمدی نژاد یک خبر خیلی خوب برای کسانی است که از حضور او در انتخابات ۹۶ دفاع می کنند. / ایران وایر

       بقول عوام  ? Can you believe that 

       بعدالتحریر:

       * فرادید اولین همایش "امام خمینی (ره)، مردم و انقلاب"، همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسعودیه تهران برگزار شد. محمود احمدی نژاد در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

       فدوی، برای جوریِ جنس، دو کامنت از کاربران را نیز می افزاید:

 * مملکته داریم؟! طرف 8 سال کل مملکتو شخم زد و بهترین سال های عمر ما جوانان را هدر داده، حالا بجای محاکمه داره برای دورهء بعدی انتخابات ریاست جمهوری آماده میشه!!!!!

* باورم نمیشه احمدی نژاد هنوز اینقدر طرفدار داره، هرچقدر هم روحانی گند بزنه بازم بهتر از احمدی نژاده

 

جدال

       خوانندگان / بینندگان محترم ضد انقلاب به جملهء زیر و معنا و مفهوم آن نگاه و توجه کنید:

       * نقطهء جوش آب 100 درجه است؛ این درجه ای ست که در آن، آب یخ می زند!

       در درک جمله که بعون الله مشکلی ندارید؟...ب له؟ جمع اضداد است؟ کوسه و ریش پهن است؟ می فرمایید که فدوی با صدور این فرمایش، تتمهء عقل اش را نیز از دست داده است؟ خیر، هیچکدام اینها نیست. در پاسخ عرض می کند که اگر شما زورتان به جراید شریفهء دارالخرافه نمی رسد، چرا  گریبان فدوی را گرفته اید؟ که چگونه  "توقیف شد" و " منتشر شد" را با آنکه ضد هم اند، لکن قدرت خدا، با هم آمده اند!:

* هفته نامهء توقیف شده "یالثارات" منتشر شد!  / عصر ایران

* هفته‌نامه یالثارات الحسین به دنبال مطلبی که در هفته گذشته دربارهء جشن سینمایی حافظ منتشر کرده بود، و تیتر نادرست آن مطلب، از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف و لغو مجوز شد اما جالب اینجاست که این هفته ‌نامه شمارهء جدید خود را امروز منتشر کرده است./ ایلنا

 

اجابت

       فدویِ مؤمن، پیش از اینها، از ملاحظهء خبری که در پی می آید، مبالغی نگران و ناراحت شد:

       * به گزارش پارسینه، تصاویری در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که خبر از آتش سوزی در انبار فرش صحن جدید حرم حضرت علی (ع) می دهد.

       فدوی نخست پنداشت که او جزو معدود کسانی ست که از این واقعه مکدر شده است، لکن اندکی بعد در مقابل کامنت برادرِ کاتولیک تر از پاپی، شدیداً چفیه انداخت ( لنُگ - م)!؛ شما هم ملاحظه کنید:

* کاش من آتش می گرفتم!

* جانم به فدای حرم حضرت علی

* الهم اجعلنا من والاهم واحبهم فی الدنیا و الاخره

باری- کوتاه سخن، فدوی بی فوت وقت، مراتب را خارج از نوبت و در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه، بحال ترقص در آمده بودند، به شرف عرض آستان ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رساند؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ع- س – ص-عج و...) فرمودند که آتش مربوطه هنوز برپاست فلذا  آرزوی کامنت گذاران را اجابت و موافقت فرمودند که آنها را با آخرین پرواز به مرکز آتش سوزی برسانند تا به آرزوی خود که همانا شهادت است رسیده و معظم له را نیز از دعای خیر فراموش نکنند.

       بعدالتحریر: والله خواهر- برادر خواننده، فدوی طاقت نداشت که نظر خیرخواهانهء اش را یواشکی ضمیمه نکند؛ لکن بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، احوط آن بود که حضرت(ع) همان زمان که فرش فروشی باز کرد، قدری هم سرِ کیسه را شل فرموده و یک سیستم اطفاء حریق اتوماتیک هم، تعبیه می فرمود!

       زیاده جسارت است

 

بپایان آمد این جوهرمطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 اکتبر المکلف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه