خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

26 مهر 1395 ـ  17 ماه  اکتبر 2016

 

اطاق شیشه ای خبر

       بگزارش خبرنگار فقهی ما، پیرامون بروز برخی مسائل سرنوشت ساز در وطن اسلامی، بین علما، اعم از دون پایه و عالیقدر، شدیداً اختلاف افتاده است. نخست اینکه، اجرای کنسرتی در قم، به اشارهء آیت الله محمد(ص) یزدی، استعفا و نفی بلدِ برادر مدیرکل ارشاد قم را در پی داشته است! یک مقام شدیداً آگاه که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، در باب علت این گرد و خاک مکتبی، یواشکی به فرستادهء ویژهء ما به محل فاجعه، فرمود که صدای سازهای بادی در کنسرت مذکور، چندان بلند بوده که افزون بر اینکه خواب قیلولهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، به ترتیب ریش را شدیداً آشفته، شیشهء پنجرهء حرم حضرت معصومه(س) نیز، ترک برداشته است.(1) همین مقام تنها ساز بادی مشروع را، در هر ساعت از شبانه روز، بوجه زیر، اعلام فرموده است:

       دیگر اینکه، در ارتباط با تقویم بی تربیت نیز مشکلاتی داشته و تا انقلاب بعدی(عج) نیز خواهیم داشت. فی المثل، این تقویم چندان بی آزرم است که ماجرای تقارن مراسم تاسوعای برادران را امسال با مسابقات فوتبال تیم ایران سابق با کرهء جنوبی روی هم انداخته است!  حال اگر کرهء شمالی بود، حرفی!، که بیگمان توطئهء دشمن! است. بهر روی:

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

میرفت که مؤمنین رسیدند!

       چنین پیداست  که زور مؤمنین، کثرالله امثالهم، کافی نبود و لذا  شورای امنیت کشور نیز به این کارزار بشرح زیر پیوست:

       * به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تأکید بر لزوم «حفظ حرمت ایام عزاداری» در ماه محرم، از ورود شورای امنیت کشور به موضوع بازی فوتبال و موافقت آن با برگزاری مسابقه در روز تاسوعا خبر داد.

       گفتن ندارد که اگر شورای امنیت کشور نیز از عهده بر نیامد، بیدرنگ لشکر 2 زرهی زین العابدین اهواز - تیپ 55 قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، گردان سوم پیادهء مسلم بن عقیل(ع) نیز به جبههء مبارزه با فوتبال خواهند پیوست. باری عجالتاً و بمنظور احتراز از امحاء دین حنیف، حضرات فتاوی زیر را صادر فرمودند:

       * حسینیه‌ای به وسعت ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی! نمایندگان محترم حکومت در مجلس معتقدند حال که تغییر زمان بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با کرهء جنوبی میسر نیست، می‌توان از فرصت اجتماع یکصد هزار نفری هواداران در ورزشگاه آزادی به بهترین نحو برای عزاداری روز تاسوعای حسینی استفاده کرد.!

       و نیز:

       * محمد‌(ص) علی(ع) موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: "اگر قرار است شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام بگیرد، دقت کنید که فضای مسابقه باید صد در صد عاشورایی و کربلایی باشد، در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه‌ پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود. عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یاحسین! / بی.بی.سی

       فدوی، برای جوری جنس،  ده فرمان حزب مؤتلفه اسلامی را  نیز در این پیوند، در پی می آورد: 

 

       * پیش ‌بینی می‌شود با توجه به پیگیری مسئولان یکی از احتمالات زیر انجام شود که به هر حال باید برای یک گزینه خاص تبیین و انجام شود.

       گزینهء اول: بازی انجام نشود. در این صورت لازم است اقدامات زیر به عمل آید:

1- توجیه مردم با تبیین سنجیدهء آن به نوعی که با از دست دادن 3 امتیاز بازی و محرومیت احتمالی، اهمیت و ارزش حرمت گذاری به ایام عزاداری و فلسفه عاشورا در جهان اسلام و کشورهای جهان تبلیغ و تبیین شود.

2- تنبیه مقصر که چهار سال پیش فهم و درک و پیش بینی این خسارت را نکرده است، برای عبرت مدیران کنونی و آینده کشور

گزینهء دوم: برگزاری بازی بدون تماشاچی! با ساز و کار زیر انجام شود:

1- توجیه مردم و تبیین موضوع

2- حتی المقدور تغییر ساعت به صبح و یا قبل از اذان مغرب که مانع از عزاداری علاقمندان در شب عاشورای حسینی نشود

3- تنبیه مقصر به شرح فوق

گزینهء سوم: برگزاری بازی با حضور تماشاچی که باید با ساز و کار زیر انجام شود:

1- تماس با مراجع و علمایی که اظهار نظر فرموده‌اند و تبیین موضوع برای آنان برای حفظ حرمت و پیش‌گیری از موضع‌ گیری ‌های بعدی آنان

2- برنامه عزاداری سنجیده و حساب شده توسط کارشناسان مربوطه در قبل، بین و بعد از بازی به شرح ضمیمه انجام شود.

3- توجیه تماشاگران برای حفظ حرمت شب عاشورا در ورزشگاه و خارج از آن

4- تنبیه مقصر به شرح مذکور

5- نقش صدا و سیما در زمینهء انعکاس این بازی بسیار مهم است که تبیین می‌شود با ساز و کار زیر انجام شود.

• توجیه کارگردان فنی و تصویربرداران و گزارشگر مسابقه

• عدم تصویر برداری و نمایش از هیجانات شادی بخش تماشاگران

• عدم نمایش تصویر زننده گل (پس از گل) برای جلوگیری از نمایش شادی احتمالی

• عدم نمایش تصویر تماشاگران در زمان‌ های زده شدن گل و با وقوع حادثه هیجانی نزدیک به گل

• عدم نمایش تصاویر و شادی تماشاگران احتمالی کره‌ای

• توجیه گزارشگر برای بکارگیری کلمات مناسب ایام و خودداری کردن از ایجاد التهاب و هیجانات مرسوم

• کنترل صدای ورزشگاه در مواقع وقوع هیجانات و یا گل

• برجسته‌ سازی پرداخته به مناسک مذهبی در سکوها

• تقویت نمایش اعتقادی احتمالی از ورزشکاران و دیگر موارد.»/ بازتاب

و بعنوان حسن ختام، شیههء بلندبالای حاج منصور ارضی، مداح بیت:

* «بمیرند آنهایی كه هر غلطی كه بخواهند بر زبان جاری می‌كنند. از بس كه حروم خوردند، این حرف‌ها را می‌زنند. الان هم می‌خواهند شب تاسوعا جوان‌ها را بكشانند، میدون كربلا را ول كنید بیایید میدون بازی. نقشه‌ها زیاده، شما مردم باید بیدار بشید. شما هر كدام اعتراض كنید، یواش‌ یواش می‌فهمند. دنبال درگیری هستند، اگر حزب‌الله خشمش بگیره، همشون رو نابود می‌كنه». / تیک

و نیز عرّ و تیز آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م):

* یک روزنامهء سعودی نوشت ورزشگاه را به عزاخانه تبدیل کردند. آنان پرچم سیاه در دست داشتند و لباس سیاه پوشیده بودند. هواداران ایرانی به جای اینکه مثل هوداران فوتبال شادی کنند، آیین دینی خود را در ورزشگاه به جای آوردند. معلوم می‌شود که خیلی سوختند، بسوزید و بمیرید!/ تیک

___________________________________________

 (1) تسنیم یزدی: هیچ ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد، چون حریم حضرت معصومه(س)، حریم حوزه‌های علمیه و مراجع شکسته شده است... مراجع عظام تقلید سخت از برگزاری کنسرت در قم ناراحت‌اند، نباید مرجعیت را تنها گذاشت و حریم آن را شکست.

 

آلزایمر آخوندی

       بی سببی نبود که از قدیم هم فرموده اند که دروغگو کم حافظه است؛ لکن فدوی نوع مکتبی اش را که بقول عوام Credit اش از آن حضرت امام(ل) است، کمتر دیده بود. موضوع راجع است به تحمیل عَلَم و کُتل و سینه زنی و از این قبیل به مسابقهء فوتبالی که طبق مقرارت مربوطه، قرار بوده است که  جلوه ای بین المللی داشته باشد اما:

       * پرچم  600 متری "یاحسین" در آزادی! / پارسینه- تیتر

       و پی آمد آن:

       * دستور ناظر AFC: پرچم یاحسین را جمع کنید!/ انتخاب- تیتر

       نمایندهء ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا دو ساعت مانده به آغاز مسابقه ایران و کره جنوبی به ورزشگاه آزادی وارد شد و بلافاصله با مشاهده پرچم بزرگ و عظیم یاحسین(ع) در بخش مقابل جایگاه، دستور جمع آوری آن را صادر کرد.

       و اما گفتن ندارد که برادران، کثرالله امثالهم، حسب معمول زیر بار نمی روند، و به پیروی از حضرت امام(ل) خدعه ای بشرح زیر سر هم می فرمایند؛ فلذا برادر محمد(ص) رضا(ع) که تا این لحظه "ساکت" بود!، شیهه کشان فرمود:

       * محمدرضا ساکت: چنین کاری نمی‌کنیم. پرچم یا حسین اعتقاد مردم است و خودشان به استادیوم آورده اند!/

       لکن پیگیری خبر، بویژه آنگاه که قدری در آن باریک می شوید، حاکی ست که:

       این پرچم از سوی مسوولان برگزاری مسابقه ایران وکره آماده شده و روز سه شنبه به ورزشگاه آزادی برده می شود! / همانجا

زیاده خدعه ای نیست...

 

Limited time, new offer!

       فدویِ مؤمن و منتظر الظهور(عج) نمی داند که عبارتِ«شدیداً آتش به مال حرام اش زده است» به لسان خاج پرستان، چه می شود، ولی می زند!:

بعد التحریر: برای متقاضیان اصلاح طلب، یک فقره کراوات هم، علاوه می شود، گور پدر مالِ دنیا!

 

ابا عبدالله(ع) و خاج پرستان

       برادران گاه چیزهائی را با پاشنه کش سرِ هم می کنند که متعاقب آن، سرِ همه جایِ فدوی، اسفناج اُرگانیک سبز می شود!؛ از آن جمله:

       * گردشگران خارجی در عزاداری امام‌حسین!/ الف

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * نوشیدن چای و خوردن غذای نذری به همان اندازه برای این گردشگران جذاب و لذت ‌بخش است که شنیدن نوحه‌ای آهنگین... برخی از آنها حتی لباس مشکی پوشیدند و سعی کردند به چهره ‌شان حالتی حزن ‌انگیز بدهند تا با مردم همدل شوند. بعضی‌ها هم بدشان نمی‌آید سربند مشکی ببندند تا حس یک شیعهء غمگین در عزای امام حسین (ع) را پیدا کنند. در دِه بسطام آذربایجان غربی هم گروهی از گردشگران آلمانی با دسته ‌های زنجیر زنی همراه شدند.

       حرفا میزنه قیصر/ چشا میرن مغز سر!

اسرای جنگی!

Hey brother! what are you doing?!

 

حضرت(ع) در زاویه!

       در باب فرمایش اخیر حاج منصور ارضی(1 )، مداح بیت، که فرمود،:

       * منصور ارضی: از فحش‌های من ایراد نگیرید، امام حسین هم ناسزا می‌گفت./ البرز نیوز- تیتر

       * رادیوفردا: منصور ارضی مداح مشهور در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «بدون تعارف» در پاسخ به انتقاد‌ها مبنی بر «ناسزا» گفتن به افراد در مداحی‌ها گفته است «چرا از من ایراد می‌گیرید باید از امام حسین ایراد بگیرید». عباس حسینی قائم مقامی، مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ، و همچنین فاطمه ذوالقدر، نمایندهء تهران در مجلس، به این سخنان واکنش نشان داده اند. این مداح مدعی شده که امام سوم شیعیان از کلمه «یابن الدعیه» به معنای (حرام‌زاده) دربارهء ابن‌زیاد، حاکم کوفه استفاده می‌کرده است.

       فرستادهء فدوی به محل حادثه، گزارش می دهد:

       * یک استاد حوزه و دانشگاه با توهین‌آمیز دانستن اظهارات یک مداح مشهور که از سیمای حکومت اسلامی ایران پخش شد، واکنش نشان داد و گفت: جمعه شب یک مداح با توهین و جسارت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارات (ع) گفت «امام حسین (ع) هم فحش می‌داد». آیت‌الله حسینی قائم‌مقامی، در حالی که از شدت ناراحتی می‌گریست، گفت: خدایا اگر من سید عباس حسینی قائم مقامی چیزی به دین تو نمی‌افزایم، در این شب عزیز یک لحظه به من فرصت نده./ ساعت24

       به اصطلاح، مخالفان مخبّط جوری بقول بازیگران " اکت"  می فرمایند که گوئی، ایشان هم بیش از 1400 سال شان است، و با آن بزرگوار(ع) در صحرای خشک و بی آب وعلف عربستان، پالوده میل می فرموده اند:

       * معاون حقوقی رییس جمهور در واکنش به اظهارات یکی از مداحان گفت: این تهمت و معصیتی بسیار بزرگ است که بگوییم امام حسین(ع) نیز فحاشی می‌کردند!/ تیک

       بهر روی، آن بزرگوار هم اگر انسان بوده، لابد دارای خصال انسانی، از جمله خشم و عصبانیت نیز بوده؛ حال از پرداختن به  آن فرمایش  مهربانانهء منسوب به  ایشان(ع) که در باب ایرانیان سابق صادر فرموده است، عجالتاً در می گذریم.(2)

_______________________________________

 (1) اسپانسر برادر خوانندهء مکتبی بنیامین بهادری در آمریکا- کانادا! که همهء سالن ها بمدد امدادهای غیبی هوطنان گریخته از داعش درونمرزی، بقول عوام  sold out می شوند!

(2) «ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی‌ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی‌ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنان شان را بفروش رسانید و مردان شان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت. (از سخنان حسین بن علی، امام سوم شیعیان، سفینه البحار و مدینه الاحکام و الآثار، نوشته حاج شیخ عباس قمی، صفحه ۱۶۴، چاپ دو جلدی سنگی)

 

آیا می دانستید؟...

       فدوی که سرگرم تهیهء لیست انواع اسلام عزیز بود، عجالتاً آن مهم را، بسود "انواع حلال" وا نهاد! باری- فدوی با پدیدهء "گوشت حلال" آشنا بود لکن با "گردشگری حلال" نه! وی البته بخیل نیست و آن را بشرح زیر با شما بقول عوام share می کند:

       * صدای آمریکا: خیز شرکت های مسافرتی برای ارائه "گردشگری حلال" در آمریکا. یک شرکت در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا خانه های حلال ارائه می دهد با استخرهای مستور و اتاق هایی با مُهر و جانماز و نسخه های قرآن!

       فدوی اگر بجای این مسافران محترم بود، می رفت حسینیه(ع) یا مسجد! باری- نظر به اینکه فلوریدا  نسبت به بلاد برادران، بهشت است، فلذا احوط آن است که فکری هم برای حوریان بفرمایند! بگذریم، مرور ادامهء خبر حاکی ست که طرفداران این نوع، از مستضعفان سابق هستند:

       * شمار زنان محجبه که صورت هایشان را پوشانده اند و در برخی موارد حتی عینک دودی زده اند و نیز مردان جوان ریشدار با رداهای بلند و اغلب سفید، در مراکز خرید و فروش و در محل های تفریحی آمریکا افزایش یافته است. این جمعیت مسلمان مشتریان عمدهء فروشگاه های معروف و گرانقیمت در آمریکا به شمار می روند.

       باری- فدوی با این کارها کار ندارد و خرِ خودش را می راند یعنی، از شهرستان ها، نمایندهء فعال

می پذیرد! بشتابید که فی التأخیر آفات...

 

تفاوت جهان بینی

       ... نخیر! لازم نکرده که سرود یاد مستان بدهید(1)، فدوی خودش می داند که آلمان جزو خطوط قرمز حکومت داعش درونمرزی نیست. و گفتن ندارد که  برادران آلمانی ما، برعکس برادران مؤمن و معتقد و حزب اللهی چینی و روسی مان، از فرهنگ غنی ما چیز زیادی نمی دانند!؛ چرا که در غیر این صورت، بجای تولید اتومبیل های با کیفیت، لوازم فنی و بیمارستانی و...، روی  لوازم  عبادت و عزاداری مؤمنین، از مُهرگرفته تا سنگ قبر و قمه و زنجیر (منظور زنجیر چرخ نیست- م) و... متمرکز می شدند. لطفاً، به لهجهء آلمانی خبری که ناشی از بی اطلاعی ایشان از گوشه و زوایای فرهنگ غنی ما ست و در پی می آید، لکن  با چشم مسلح، نگاه کنید:

       * تظاهرات "کلاه‌مخملی‌ها" / دویچه وله –تیتر

       و در ادامهء خبر حیرت اثر برای برادران آلمانی البته:

       * روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «حضور چند چهرهء معروف به کلاه مخملی در راه پیمائی ضد آل سعود و آل خلیفه که روز جمعه در تهران برگزار شد، موجب تعجب مردم گردید. تاکنون سابقه نداشت چنین چهره‌هایی که با سبیل‌های از بنا گوش در رفته و ژست‌های ویژهء خود مردم را به یاد صحنه‌های خشن فیلم فارسی می‌اندازند در راه پیمایی‌ها حضور داشته باشند.»

       این هم گزارش بسیار فشردهء فرستادهء فدوی به محل حادثه:

       * در اعتراض به تجاوز به حجاج مقیم ایران در فرودگاه جدّه عربستان سعودی صورت گرفت:

برادران جاهل: می کُنم، می کُنم، هر که برادرم کرد!(2)

_______________________________________

 (1) گفتن ندارد که این مستی، ناشی از  از می عرفانی ست، که الکل اش خیلی بیشتر است!

(2) خاک بر سر این تایپیست سر به هوای هزل داتکام بکنند که پیوسته، آنجای فدوی را با شاخ گاو مُدّ ظله العالی، در می اندازد؛ لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی در شعار معروف بالا را که متعلق به اوایل انقلاب شکوهمند است، فی سبیل الله، بشرح زیر اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء  مرتضاعلی(ع):

می کُشم، می کُشم، هر که برادرم کشت...

 

قبول باشه انشاءالله!(1)

       مطابق پژوهش های علمی فدوی، یکی از اشکالات جدی برادران، در هرجای ممالک محروسهء اسلام عزیز که باشند، آن است که اول می بُرند، بعد می شمُرند!(2)

       به گزارش خبرگزاری ها، حادثه این بار، در اردن اتفاق افتاده است:

       * نویسندهء اردنی منتقد اسلام ترور شد. /دویچه وله

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * به گزارش شبکهء الجزیره، ناهض حَتّر در این کاریکاتور که نامش را "خدای داعش" نام گذارده بود، یک جهادگرای داعش را نمایش داده بود که با دو زن در یک رختخواب دراز کشیده و از خدا می‌خواهد یک لیوان مشروب به او بدهد. در این کاریکاتور، خدا با ریشی سفید و تاجی زرین بر سر، از بالا پرده را کنار زده و به این اتاق می‌نگرد.

       مرور ادامهء خبر اما حاکی ست که نویسنده و هنرمند مذکور، هجمهء جنود ظفر ورود مؤمنین، کثرالله امثالهم، را حدس زده و پیش از ذبح اسلامی خود توسط برادران، کوشیده است که به سبک برادران، بشرح زیر تقیه کند، غافل از اینکه استعمال تقیه و خُدعه و سایر راهکارهای خداپسندانهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، لعنة الله علیهم اجمعین، فقط در تیول خودشان است و لاغیر:

       * در پی اعتراضات شدید به اینکه او خدا را به سخره گرفته، ناهض حَتّر پوزش خواست و گفت که به هیچ وجه قصد به سخره گرفتن خدا را نداشته است. با این حال حَتّر به اتهام توهین به اسلام و تحریک به اختلاف میان مذاهب، قرار بود محاکمه شود. او اوایل سپتامبر با قرار وثیقه آزاد شد.

       خلاصه اینکه:

بیت

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت، که "داعشان" رسیدند

       * حَتّر، پیش از آنکه به خاطر کشیدن کاریکاتوری دربارهء جهادگرایی "دولت اسلامی (داعش)" محاکمه شود، در برابر ساختمان دادگاه عمان (امان)، پایتخت اردن، با شلیک سه گلولهء مهاجمان به قتل رسید. به گزارش خبرگزاری رویترز، فرد ضارب در محل وقوع قتل دستگیر شده است. او 39 ساله و یکی از موعظه ‌گران مسجدی در عمان (امان) است و ظاهری شبیه به سلفی‌های افراطی دارد. ناهض حَتّر، نویسنده‌ای اردنی بود که در میان مردم از محبوبیت برخوردار بود. کاریکاتورهای او نیز بر محبوبیت اش افزوده بودند.

       و اما خلاصهء آسیب شناسی حادثه، از منظر فدوی: دلیل اینکه عمر فدوی و امثال او هنوز بدنیاست آن است که فدوی، اگر معاذالله با خدا هم بنشیند، به پیروی از " ابی" جز چای نمی نوشد!(3)  و شراب اش را تنهائی می نوشد!...

       زیاده شگردی نیست.

_________________________________________

 (1) برگرفته از یک فقره سوء سابقهء برادران به این شرح از خاطرات محسن رفیقدوست: «...یک شبی که به شدت باران می آمد، شاید یکی از شب هایی بود که توی تهران کمتر آن جور باران می آید. البته من چند شبی کشیک او را کشیدم با یک چماق حسابی و چون کمتر شبی بود که این مست نباشد. بالاخره او، از ماشین پیاده شد، می خواست برود خانه اش. من مخفی شده بودم و با چماق زدم توی سر این، او افتاد و یک هفت هشت تا چماق دیگر هم زدم توی سر و کله این و هلش دادم افتاد توی جوی آب و رفتم.فردای آن روز شایع شد که یک جنازه ای توی میدان شوش توی آب ها پیدا شده و ان شاء ا... خدا قبول کند!

(2) آورده اند که در جنگلی، خرگوشی شتابان می دوید. کسی پرسید چه خبر شده؟ فرمود برادرانی به جنگل آمده اند و هر کس را که 3 تا تخم دارد، یکش را می بُرند! طرف گفت بتو چه مربوط است؟ تو که بیش از 2 تا تخم نداری؛ فرمود آخر اینان اول می بُرند، بعد میشمُرند!

(3) «من و تو دیگه تنها نیستیم / چون خدا با ما نشسته چای می نوشد». از ترانه ای با اجرای " ابی".

                   

اختلاس موجّه!

       ...دیگر جانم برایتان بگوید، از خبرهای داغ و تازه و خشخاشی این روزها، که تازه از تنور برادران بیرون آمده، یکی هم دستبرد مجدد عملهء بیت به جیب سوراخ ملت پاپتی، به وجه زیر، است:

       * پروژهء هزار میلیارد تومانی ایران در جوار حرم امام علی در نجف. / دویچه وله

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * به گفتهء فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ساخت صحن "حضرت زهرا" در جوار حرم امام علی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود. این صحن یکی از بزرگترین صحن‌ها در جهان اسلام است و مساحت آن بالغ بر 20 هزار متر مربع خواهد بود. عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی "خاتم الانبیاء" سپاه پاسداران، اعلام کرد که "افتتاح فاز اول و دوم صحن حضرت فاطمه زهرا در بارگاه امام علی" آغاز شده است. بنا به گزارش خبرگزاری مهر، عبداللهی مساحت این صحن را حدود 20 هزار متر مربع ذکر کرد و افزود که ساخت این فازها تا پایان سال جاری در شهر نجف تکمیل خواهد شد. بنا به این گزارش، "کل مساحت پروژه جدید" حدود 218 هزار مترمربع است که 100 هزار متر مربع آن زیارتی و 118 هزار متر دیگر برای خدمات بهداشتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

       فدوی نیز برای جوری جنس عرض می کند که:

       * دانشگاه امیرکبیر بازسازی "عتبات عالیه" را بر عهده می‌گیرد!/ همانجا

       بیشتر حیرت کنید:

       * تفاهم ‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و "ستاد بازسازی عتبات عالیه" امضا شده که بازسازی آرامگاه‌ های امامان شیعیان در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و پروژه‌های توسعه در این مراکز زیارتی را به این دانشگاه واگذار می‌کند.

       آنوقت وقتی همسایگان گرامی، که انواع دیگری از برادران هستند، حاضر نمیشوند که بگویند و بنویسند خلیج فارس، و اگر خیلی بخواهند لطف کنند می فرمایند خلیج عربی!، چرا رگ گردن برادران خودمان بالا می زند؟ دیگر اینکه، برای دود کردن تتمهء دارائی های ملت شل و پل، آیا حکومت مستضعفان، از کوخ نشینان و مستضعفانی که نمونه هائی را هم اکنون ملاحظه می کنید، اجازه گرفته اند یا نه؟

       * تولد مُعین، نوزاد معتاد، در کنار اتوبان آزادگان در تهران که بدلیل فقر مالی و بی خانمانی پدر و مادر حتی اوراق هویت نیز نداشت. (توضیح: مُعین پس از مجروح شدن توسط سگ ولگرد به بهزیستی انتقال یافت) - تیک

       زیاده جسارت است..

 

عدم تطابق!

       از تخصص ها، و دقیق تر بخواهد عرض کند، تنها تخصصی که برادران دارند، در امور اموات است؛ که البته کارِ کمی نیست! فلذا فدوی دیگر انتظار نداشت که حضرات، در این باب هم بقول عوام error داشته باشند!

       در تبیین بیشتر ماجرا، خبر زیر را نقل می کند:

       * تخریب سنگ قبرها ادامه دارد؛ تصویر سهراب سپهری از سنگ مزارش حذف شد!/ ایسکا نیوز

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * سنگ مزار سهراب سپهری سالهاست بر اثر بی توجهی مسئولان تخریب و تعویض می شود و هر بار سنگی نامناسب تر از بار پیش برای مدفن این شاعر برجسته در نظر گرفته می شود. در آخرین اقدام برای تعویض، تصویر او را از سنگ مزارش حذف کرده اند.

       فدوی این حرکت برادران را در باب شاملو ،ضمن اعتراض، البته  درک هم می کند!، لکن در باب سپهری گرامی که فرمود:

من نمازم را وقتی می خوانم، که اذان اش را باد

گفته باشد سر گلدستهء سرو(1)

درک نمی کند!

       تا نظر شما و برادران چه باشد!

______________________________________________

 (1) سپهری- صدای پای آب، بنقل از حافظه

 

آدرس غلط

       فدوی هنوز درنیافته است که چرا هیچکس، اعم از عوامل درونمرزی و برونمرزی، ملت شل و پل و به خاک و خُل خفتهء ایران سابق را، که قرار بوده است همه کاره باشد، تحویل نمی گیرند و در مناقشات فی مابین، بجای استمالت از مردم که شدیداً زیر دست و پا و نعلین شان له شده اند، از یکدیگر عذرخواهی می فرمایند! این هم سند مصور منگوله دارش که در آن، دو تن از عملهء بیت، بابت سرکوب مردم، مشغول پوزش خواهی از یکدیگر هستند!:

       * دبیر انصار حزب‌الله برای 'عدول یالثارات از حیای نوشتاری' از قوهء قضاییه عذر خواست./ بی.بی.سی

 

 

       * 9715---021: عاشورا پر از درس است، درس‌هایی که هر کدام برای رسیدن به معبود و پاک بودن در این دنیاست. درس عاشورا عشق است، عشق به خدایی که، فرج ولی‌اش هر دم ذکر مومنان است و نایب ولی‌اش در ایران اسلامی چراغ هدایت مردم مسلمان ایران است.

       فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما، تا تکلیفِ اِعراب در واژگان فرج و ذکر را در عریضهء بالا معلوم نکنید، معذور است،. خر همینجوری که نمی شود، فدوی مسؤلیت دارد، برادر9715---021!

 

       * 9642---0990: روزنامه‌ها نوشته بودند 90 درصد قربانیان جنایات در جهان مسلمانان هستند. وقت آن رسیده بانیان این جنایات یعنی آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود از صفحه روزگار برچیده شوند تا بشریت نجات پیدا کند.

       فدوی مراتب را بحضور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، مقام معظم رهبری (ضپ) و سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش، تبریک و تهنیت عرض کرد، لکن قربانت گردم، بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، به جهان چه مربوط است که مؤمنین، تا کون خیار تلخ می شود، خود و محیط پیرامون را، منفجر می فرمایند؟

 

       * میرهاشمی : وقتی نمایندگی قطعات لوازم یدکی خودرویی در کشور، قطعات مورد لزوم وسیله نقلیه‌ای را نداشته باشند باید به کجا مراجعه کرد؟ مدتی است که تسمهء زیر اکسل خودرو ام‌وی‌ام 315 چینی من شکسته و به تمام نمایندگی‌ها و از جمله نمایندگی اصلی و مرکزی آن در جاده کرج مراجعه کرده‌ام ولی ندارند؟ آیا باید وسیله نقلیه‌ام به خاطر یک تسمه 20 هزار تومانی در پارکینگ بخوابد؟ مسئولین وارد کننده چه پاسخی دارند؟

       فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد؛ لکن چون ضد انقلاب خواب است، این را نیز باید عرض کند که خود کرده را تدبیر نیست؛ یعنی، چینی اساساً شکستنی ست! فلذا اگر خودروی چینی نمی خریدید، اکسل آن نمی شکست! و واردکنندگان محترم نیز برای شما پاسخی ندارند زیرا برادران ملحد و مؤمن روسی و چینی ما، بفرموده، از خطوط خیلی قرمز نظام بوده و مخالفت و شکایت از آنان، مخالفت و شکایت از امام زمان(عج) است، برادر میرهاشمی!، بقول عوام understood?

 

       * 8455---0912: قیمت مرغ از کیلویی 4500 تومان به 8 هزار تومان و برنج از 8 هزار تومان به 11 هزار تومان افزایش یافته ولی دولت اعلام می‌کند تورم و گرانی را مهار کرده است. عرض بنده این است که دولتمردان با لج‌بازی راه به جایی نخواهند برد. بهتر است راه صداقت با ملت را در پیش بگیرند.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که تورم را در حالت افسار گسیخته از دانشمند پیشین (احمدی نژاد- م) تحویل گرفته بهمین دلیل مقادیر معتابهی افسار به کشور دوست و برادر چین سفارش داده که به محض وصول، تورم افسار گسیخته را، مهار خواهد کرد و تا آن زمان، احوط آن است که دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، درست می شود، برادر 8455---0912

 

       * 7826---0939: رئیس‌جمهور در یکی از سفرهای استانی در مورد غارت دو میلیاردی ایران توسط آمریکا اعلام کرد؛ ما آن را از حلقوم شان بیرون می‌کشیم.  ولی با توجه به اظهارات سخنگوی ایشان که غارتگران داخلی را ذخیرهء انقلاب دانسته، احتمالاً مسئولانی که نظرات شان دائماً عوض می‌شود حرام‌ خواران خارجی و شیطان بزرگ را ذخیره جهان تلقی خواهند کرد.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که منظورشان، لوزه های شیطان بزرگ بوده و لاغیر!

 

       * اسدی: آقای لاریجانی اظهار می‌دارد دولت در مهار تورم موفق عمل کرده است! اگر موفق عمل کرده پس این افزایش چند برابری بهای آب، برق، گاز، تلفن و بسیاری از لوازم مایحتاج بیانگر چیست؟!

       فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که مطلب را درست درنیافته اید، منظور ایشان از "مهار تورم"، همانا مهار اضافه وزن اعضا محترم هیئت دولت بوده است و لاغیر، برادر اسدی!

 

       * محمد(ص) زرکش: من یکی از افرادی هستم که حقوق نجومی می‌گیرم، بعد از 40 سال کار 800 هزار تومان دریافت می‌کنم، از کیهان درخواست دارم همان‌طور که چند ماه است دربارهء حقوق ‌های مدیران مظلوم و ذخیره نظام و امانتدار می‌نویسد به همین مدت هم به ما دریافت ‌کنندگان حقوق ‌های نجومی بپردازد تا توازن برقرار باشد. سهم ما هم باید در روزنامه محفوظ باشد زیرا مشکلات و حرف دل ما که تعدادمان در جامعه کم نیست بسیار شنیدنی است.

       فدوی: خدا مرگت دهد، ممّد چه لوسی!

 

       * ناشناس: حدود 36 سال است که مسلمان شده‌ام بیش از 9 سال قبل در پی برون ‌سپاری برخی از امور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیکار شدم و قادر به کار هم نیستم و نیازهای متعدد ما را احاطه کرده است و چیزی برای تأمین زندگی ندارم و هیچ حمایتی هم نمی‌شوم. احتمال بیرون ریختن اثاثیه منزلم هم وجود دارد.

       فدوی روی عریضهء شما قاعدتاً اقدامی ندارد، زیرا خود کرده را تدبیر نیست یعنی، می خواستید مسلمان نشوید، مسلمانی عواقب دارد، برادر ناشناس!.. معذالک مراتب با قید چندین فوریت بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید؛ ضمن صدور چندین فقره آروغ ستاره دار و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) برگ معاینهء فنی (گواهی ختنه- م) مطالبه فرمودند، خبرش را بدهید.

 

       * 8895---0919: چگونه است که همکاری دفاعی ایران با کشور همسایه روسیه علیه گروه تروریستی داعش بعضی از گردانندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای و افراد حامی فتنه را ناراحت می‌کند ولی خودشان با پرورش‌ دهندگان داعش، یعنی غربی‌ها، روابط بسیار دوستانه بلکه مرید و مرادی دارند؟ حیا نمی‌کنند؟!

       فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است!

 

       * اسدالله عشقی: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خطبه ‌های نماز عید سعید فطر و لزوم بازگشت پول‌های به غارت رفته  به خزانه، محاکمه و تنبیه متخلفین، برای اینکه این خواست معظم‌له و ملت دچار فراموشی نشود، لازم است هیئت منتخب رسیدگی به این مفاسد در بازهء زمانی معین (مثلاً ماهانه) گزارش عملکرد خود را دربارهء میزان مبالغ برگشت داده شده به خزانه و افراد برکنار شده و در حال رسیدگی دادگاه، به ملت ارائه کند.

       فدوی: والله برادر عشقی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آآ... بین خودمان  باشد، ضد انقلاب نشنود، صاحب کار که نباشد، سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ فلذا بهتر نیست که بجای این مهملات مؤمنانه، حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) دست از لجبازی  و بازیگوشی در تهِ چاه کذائی برداشته تشریف آورده و ملک و املاک خود در ایران سابق را مدیریت فرماید؟ از فدوی گفتن!

       

          بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

15 اکتبر المکلف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه