خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

3 آبان 1395 ـ  24 ماه  اکتبر 2016

 

ویژه نامهء برادر سعید طوسی

       بررسی فجایع اتفاقیه، پیرامون برادر محمد(ص) گندم‌نژاد طوسی، متخلص به سعید طوسی، قاری و لواطکار برگزیدهء بیت در وزن 75 کیلو گرم،که به نوجوانان جویای قرائت قرآن، پس از وضو، از دم ِگشت، تجاوز می فرموده، حاکی ست که وقت، بیش از آنکه فدوی فکر می کرد، تنگ است؛ خودتان ملاحظه کنید:

       * به گزارش سايت " آمد نيوز"، یک قرارگاه امنيتى که آن را "بصیرتی – عملیاتی" توصيف کرده اما نامش را نبرده، با حضور اعضای شورای مرکزی خود تشکیل جلسه داده تا درباره‌ء معضل سعيد طوسى، تصمیم اتخاذ کند.

       و در ادامهء خبر بهجت اثر:

       * بنا به اين گزارش، در این جلسه که مدت دو ساعت به طول انجامید، با تحلیل و بررسی نوار یک‌ ساعته‌ء برنامه‌ء صدای آمریکا (صفحه آخر، مهدی فلاحتی) و سخنان یکی از شاکيان، تصمیم به «حذف و ترور سعید طوسی» اتخاذ شده است. در اين گزارش آمده است که شورای مرکزی این «قرارگاه بصیرتی - عملیاتی» هم‌چنین با تحلیل فایل صوتی «سعید طوسی در گفت‌وگو با یکی از شاهدین»، سخنان طوسی مبنی بر به زیر کشیدن 100 نفر با خود و بررسی پرونده‌ی وی با حضور یکی از مسئولین قوه‌ء قضاییه، تصمیم به «ترور سعید طوسی» گرفته تا هم از علنی شدن پرونده‌ء «تجاوزات گروهی وی با برخی افراد ذی‌نفوذ به برخی نوجوانان» خودداری کند، هم مسئولیت این ترور را با توجه به سخنان یکی از شکات در برنامه‌ء تلوزیونی، به گردن شکات بیندازد و زمینهء بازداشت و اعدام آن‌ها را فراهم کند".

       برخی رسانه های برونمرزی نیز کم و بیش همین را می گویند:

       * طرح ترور سعید طوسی براى مختومه کردن پرونده‌ی تجاوزهای جنسی. / العربیه- تیتر

       فلذا، بمصداق "تا ریشه در آب است امید ثمری هست"، و نیز به فتوای علمای َسَلَف، حشَره الله مَعَ موالیة المُطهّرین، صلوات الله علیهم اجمعین، احوط آن است که مؤمنین  و مؤمنات، کثرالله امثالهم، در فرصت باقیمانده، و تا برادر سعید طوسی به سرنوشت برادر سعید امامی(ره)* دچار نشده، اگر آب کُر هم دست شان است زمین گذاشته و اولاد ذکور خود را بمنظور درک محضر آن بزرگوار به کلاس های وی اعزام فرمایند تا رستگار شوند. که غفلت موجب پشیمانی ست ... و من الله التوفیق!

 _____________________________________

* بله دوست عزیز، خدا رحمت اش کند؛ جوان خوب و بسیار بسیار بی آزاری بود!.. از خصوصیات آن شهید وارستهء از بند رسته، یکی این بود که به صفای درون، بیش از صفای بیرون اهمیت می داد و همین، کار دست اش داد؛ خدایش بیامرزاد که در سر، جز خدمت به اسلام و مسلمین، و در معده، جز واجبی نداشت!... (از کتاب: تنفس ممنوع - چاپ دوم- گزیده ای از طنزنوشته های حميدرضا رحيمی - پاسخ به نامه های رسیده ص 145)

حضرت آقا(ضپ) به برادر سعید طوسی: لکن قرار نبود که بی ما حلاوت(1) کنی، برادر قاری!.. علی ایّحال ما همچنان دمکراتیم؛ فلذا بفرمایید که قهوهء قجرَ (2) میل می کنید یا واجبی؟ بقول عوام!   it’s your choice، برادرسعید!

_________________________________________

(1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، مُدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی حلاوت را به تلاوت، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

(2) قهوهء آلوده به سمّ که شاهان قاجار، برای حذف مخالفان به آنان می خوراندند.

 

ملحقات ویژه نامهء برادر سعید طوسی

       * پارسینه: از قرآن کریم چرمی با خط سعید بنای بخشایش در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی شد.

       تحشیهء فدوی: ایوای! منظور برادر سعید طوسی که  نیست انشاءالله؟!

 

       * آخرین نیوز: نابغهء ‌18 ساله حافظ قرآن از کامپیوتر جلو زد. محمد(ص) علی(ع) اسلامی، نوجوان نابغه و حافظ 18 ساله قرآن است که در مدت یک دقیقه می‌تواند اطلاعاتی از 15 صفحه قرآن را ارائه دهد، طوری که انگار تمام صفحات قرآن جلوی چشمان اش باز است.

       تحشیهء فدوی: ظاهراً، رسیده بود بلائی، ولی بخیر گذشت!

 

       * پارسینه: جوان‌ ترین متجاوز جنسی دنیا؛ این پسر فقط 11 سال دارد! این پسر 11 ساله که نامش فاش نشده است، به جرم تجاوز مکرر به یک پسر 9 ساله و دو کودک 7 و 11ساله دستگیر شد.

به گزارش دیلی میل، این پسر روز گذشته از سوی دادگاه انگلیس به چهار سال زندانی محکوم شد و عنوان جوان ‌ترین متجاوز جنسی بریتانیا نام گرفت... مجرم که اهل «بلکپول» است، خود قربانی تجاوز جنسی بوده است این در حالی است که به گفتهء یک روانشناس، با توجه به گذشته این پسر، در صورت آزادی، احتمال انجام اعمال مجرمانه وی بالاست.

       تحشیهء فدوی: نگران جملهء اخیر نباشید؛ کافی است که آن "مینی سعید" را 24 ساعت  نزد برادر محمد(ص) گندم‌نژاد طوسی بياوريد تا تلّمذ کند، درست می شود!

 

در باب استحاله

       فدوی بارها به این نکتهء ظریف (1) اشاره داشته است که مفاهیم و واژگان موجود، و البته تا پیش از فرود اضطراری حضرت امام(ل) از کرهء ماه به ایران سابق معتبر، دیگر توان، قابلیت تعریف و تبیین حرکات و سکنات برادران، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، لعنة الله علیهم اجمعین را ندارند و  لذا-

نیم بیت

جمله ای از نو بباید ساخت وز نو، واژه ای!

هم از این روست که فرهنگستان فدوی، قبول زحمت کرده و واژه گان تازه ای تدوین و به فرهنگ بیابانی حضرات افزوده است(2). در همین راستا، فدوی عجالتاً سرگرم کار روی واژهء مرکب "سوء پیشینه" است که عملکرد کنونیِ آن، دقیقاً بر عکس معنا و مفهوم مألوف آن در روزگار پیش از انقلاب شکوهمند است؛ فی المثل، چنانچه بخت برگشته ای پیش از اینها، "سوء پیشینه" می داشت، شانس استخدام و اشتغال، بویژه در ادارات و سازمان های دولتی را از دست می داد. در روزگار حاضر اما "سوء پیشینه"، از اوجب واجبات و بی آن، اشتغال، بویژه در سطوح وزارت، صدارت، وکالت، سرداری و فرماندهی، و البته رهبری، از محالات است(3). و در واقع، بقول کسبه،  مانع از کسب است! بگذریم..؛ و اما دوستان روز روشن، چه در داخل و چه در خارج، همه جوره حق ما را می خورند. به یک فقرهء تازه برونمرزی که در پی می آید، نگاه کنید:

       * دویچه وله: رودولفو کانیکوبا کورال، قاضی کنونی رسیدگی به پرونده انفجار مرکز فرهنگی یهودیان بوئنوس‌ آیرس (آمیا) در سال 1994 از دولت عراق تقاضا کرده است که علی‌اکبر ولایتی را که از روز پنج‌شنبه (20 اکتبر/ 29 مهر) در این کشور به سر می‌برد، دستگیر کند و به مقامات امنیتی آرژانتین تحویل دهد.(4)

       حال خودمانیم آخر این چه فرمایش پرتی ست؟ زیرا:

1- بیت

گر حکم شود که مست گیرند (5)

در شهر هر آنکه هست گیرند

2 - بفرمایید که دکتر ولایتی بعنوان یک متخصص اطفال، جزمعالجهء اسهال کودکان سالمند، چه گناه دیگری فرموده است؟

3-  در مورد تحویل ایشان هم عرض می کند:، مجرمی که به خانه رواست، به کلیسا حرام است! یعنی، ملت شل و پل ایران سابق، اولویت دارند، برادر قاضی!

 ________________________________

(1) منظور محمد(ص) جواد(ع) نیست! - م

(2) دارالخرُافه بجای: دارالخلافه / کلمات حمار بجای کلمات قصار / حضرت امام(ل = لعنة الله علیه)  بجای حضرت امام(ره)  و …. 

فرهنگستان فدوی هم همچنین، برخی زبانزدها (ضرب المثل) را نیز عنداللزوم، بقول عوام upgrade کرده است؛ مثال:

بیت

خدا را برآن بنده بخشایش است

"که دائم پیِ سلب آسایش است "!

بجای:

خدا را برآن بنده بخشایش است

که خلق از وجودش در آسایش است

(3). به یک مستوره نگاه کنید:

       * «یک جلسه رفته بودم مشهد خدمت حضرت آیت الله العظمی میلانی. داستان را به صورت کلی برای ایشان [گفتم] که یک همچین شخصی [ساواکی] این جوری کرده و اگر که مثلاً این دست حاکم اسلام بیفتد، با این چکار می کنند؟ ایشان فرمودند: این جور اشخاص مهدورالدم هستند، اینها ظلمه هستند، اینها عمله ظلم هستند. بعد از چند وقت موضوع را به صورت بازتری خدمت مرحوم آیت ا... مطهری عرض کردم. بعد به طریق دیگری این جریان را خدمت حضرت آیت ا... مهدوی کنی – که الحمدالله در قید حیات هستند و خدا ایشان را طول عمر بدهد – عرض کردم. از حرف های هر سه تای اینها دریافتم که این آدم، کشتنی است. توی یک جلسه ای موضوع را به مرحوم اندرزگو گفتم؛ اندرزگو گفت: همهء اینها کشتنی هستند، اما کاری نکنید که مثلاً به خاطر این گیر بیفتی چون ما اگر قرار باشد که گیر بیفتیم، بگذار برای کارهای بالاتر گیر بیفتیم که ان شاء ا... خدا قبول کند. یک شبی که به شدت باران می آمد، شاید یکی از شب هایی بود که توی تهران کمتر آن جور باران می آید. البته من چند شبی کشیک او را کشیدم با یک چماق حسابی و چون کمتر شبی بود که این مست نباشد. بالاخره او، از ماشین پیاده شد، می خواست برود خانه اش. من مخفی شده بودم و با چماق زدم توی سر این، او افتاد و یک هفت هشت تا چماق دیگر هم زدم توی سر و کله این و هلش دادم افتاد توی جوی آب و رفتم. فردای آن روز شایع شد که یک جنازه ای توی میدان شوش توی آب ها پیدا شده و ان شاء ا... خدا قبول کند! (از مقالهء سیر یکروز طعنه زد به پیاز... خرداد 1395 ـ 20 ماه ژوئن 2016) و نیز نگاه کنید به افتخارات (سوء سابقه- م) کمیتهء مرگ، در کشتار فله ای جوانان در تابستان 67)

(4)  توضیح تکمیلی: انفجار آمیا که "بدترین حادثه تروریستی" تاریخ آرژانتین خوانده می‌شود، هجدهم ژوئیه 1994 (27 تیر 1373) رخ داد. در این حادثه 85 نفر کشته و حدود 300 نفر مجروح شدند و صدها ساختمان در اطراف مرکز یهودیان به شدت آسیب دیدند. رسیدگی به این پرونده از سال 2004 به دادستان آلبرتو نیسمن سپرده شد، که جسدش در ژانویه سال 2015 در منزل مسکونی‌اش پیدا شد. نیسمن در حالی به قتل رسید که در تدارک احضار رئیس‌جمهور آرژانتین، کریستینا کیرشنر، به دادگاه به اتهام "تبانی" با ایران در پرونده آمیا بود. آلبرتو نیسمن رئیس‌جمهور آرژانتین را متهم می‌کرد که در ازای دریافت نفت و مزایای تجاری از ایران، در پی حفاظت از مظنونان ایرانی و "لاپوشانی" پروندهء آمیا برآمده است.. /همانجا

 (5) گفتن ندارد که این مستی، ناشی از می عرفانی ست که الکل اش بسیار بیش از می معمولی ست!- م

 

از نوحه های برونمرزی!

       ...لکن اینطورها هم نیست که فدوی فقط در فکرعزاداری مؤمنین درونمرزی باشد، بلکه هوای مؤمنین ساکن بلاد کفر و زندقه و حتا خاج پرستان را نیز بوجه زیر دارد :

https://www.youtube.com/watch?v=giqWKoaV800

التماس دعا!

الاحقر فدوی

 

سنجش

       فدوی در مرور خبرهای برونمرزی، به خبر بهجت اثر زیر نیز رسید:

       * کارکنان عصبانی لباس مدیر ارشد ایرفرانس را پاره کردند./ دویچه وله

       و در ادامه نیز خواند:

       * گروهی از معترضان به برنامهء اصلاحاتی شرکت هواپیمایی "ایرفرانس" با حمله به جلسهء شورای مدیران، لباس رئیس بخش پرسنلی را پاره کردند. / همانجا

       در پاسخ عرض می کند والله برادر، با توجه به مقایسهء دو جامعه، که مال ما البته شکوهمند است، بسیاری از کارکنان ما در کارخانجات گوناگون، که ماه هاست چیزی دریافت نکرده اند، نباید کمتر از پاره کردن خشتک برادران مسؤل،رضایت بدهند!

       زیاده عرضی نیست..

 

انتقام مؤمنانه

       بهترین روش از بین بردن شمر را، بروایت هموطنی، در پی ملاحظه فرمایید:

Rahimi4

       * لعنت الله رو بايد سوار پرايد ميكردن كه تا به مقصد نرسه!

 

توجیه

       فدوی از دست مؤمنین جرأت نمی کند که موردی را عنوان کند؛ چرا که موردی وجود ندارد که آن بزرگواران، به طرُفة العینی، برایش یک حدیث یا آیه، با دو تا کوبیدهء اضافه، روی میز نگذارند!

       * آخرین نیوز: رضا مروتی، هشدار؛ «قند مصنوعی» نخوريد! + نظر قرآن. در قرآن و در روايات نيز استفاده از قند طبيعي توصيه شده است، خصوصاً قند خرما و كشمش كه از آنها به "رزق حسن و سكر" ياد شده است. «وَ مِنْ ثَمَراتِ النَّخیلِ وَ الْأَعْنابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَراً وَ رِزْقاً حَسَناً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ»[1] و از میوه‏‌هاى درختان خرما و انگور، هم مسکرات و هم روزى خوب و پاکیزه می‌گیرید در این، نشانهء روشنى است براى جمعیّتى که اندیشه می‌کنند.

       نظر فدوی: والله برادر مروتی بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ... لکن بین خودمان باشد، حال که ضد انقلاب خواب است، محض اطلاع عرض می کند که در صدر اسلام عزیز، اصلاً «قند مصنوعی» وجود نداشت و گرنه حضرت باریتعالی، آیهء فوق را جور دیگری نازل می فرمود. شتر،دیدی ندیدی، برادر مروتی!

 

جام جهانی ریش

       ... نخیر! بنظر می رسد که استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، هیچ جور ول کن معاملهء مؤمنین نبوده و حاضر نیستند که از دشمنی با ما دست بردارند. بی سببی نبود که مقام معظم رهبری، خلدالله ملکه و سلطنة، همین چند وقت پیش در دیدار با فرماندهان ارتشِ بیت فرمود:

       * دشمنی‌ها با کوتاه آمدن برطرف نمی‌شود../ مثلث- تیتر

       و در ادامه:

       * دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود.

       به نظر فدوی، معظم له دوباره راست فرمود! فلذا فدوی نیز می افزاید که حتا ترتیب دادن یک لیست اجمالی از دشمنی هایِ "دُژمن"(1)، مثنوی دستکم 70 من کاغذ، آن هم بقیمت بازار آزاد می شود که فدوی، بعلت کسر بودجه، از آن عجالتاً در می گذرد و تنها به نقل واپسین موردی می پردازد که استکبار ما را ناجوانمردانه، از صحنه های رقابتهای بین المللی حذف کرده است.

       در توضیح و تبیین بیشترِ قضیه،می افزاید که اگر ما مؤمنین بحمدالله والمنة در هیچیک از عرصه های علمی و فنی سهمی در پیشرفت جهان بسود بشریت نداشته و حرفی برای گفتن نداشته و نداریم، در باب "ریش" که داریم! که البته کار کمی نیست! و در این صنعت، به کوری چشم استکبار و انواع شیطان ها، کاملاً خودکفا، و به خارج، قدرت خدا، ذرّه ای وابسته نیستسم، بله، تا "اعدام شود" هر آنکه نتواند دید! - گفتن ندارد که موضوع، منحصر به امروز نیست و به استناد ابیات زیر،سابقه ای طولانی دارد:

این قدر ریش چه معنی دارد؟

غیر تشویش چه معنی دارد؟

آدمی خرس؟، چه ظلم است آخر!

مرد حق، میش؟ چه معنی دارد؟

یک نخود کله و ده من دستار

این کم و بیش چه معنی دارد؟

دعویِ پوچ به این سامان ریش

نرود پیش، چه معنی دارد؟

بیدل! اینجا همه ریش است و فش* است

ملت و کیش چه معنی دارد  (2)

و یا:

پیش آ که بخوانی رقم سینهء ریشم

من نامهء افتاده به خاک از کف خویشم

صد طول امل، پشم خیال است در اینجا

زاهد! نشوی غرّه که من صاحب ریشم!

بر هم زدن سلسلهء ریش محال است!

عمریست که همصحبتِ خرس و بُز و میشم! (3)

و نیز:

گردن و سینه در شکم مُدغم

پای تا سر چو خُم، تمام شکم

هیچ نه جز عمامه و شکمی

کلمی ضخم بر فراز خُمی

قوز سالوسی اس به پشت چو یوز

معنی صدق "قوز بالا قوز"

ریش انبوه پُر ز اشپش و کک

زیر او اوفتاده تحت حنک(4)

       با توجه به آنچه گفته آمد، و اینکه بیش از نیمی از ریش جهان، در ایران اسلامی ست چه معنی دارد که ما با این همه ریش و پشمی که در اختیار داریم، از حضور در مسابقات جام جهانی ریش در سال گذشته و لابد امسال نیز، با توطئهء استکبار و صهیونیزم بین الملل، محروم باشیم:

       * جام جهانی ریش و سبیل سال 2015 در روستای لئوگانگ اتریش با شرکت سیصد و پنجاه شرکت‌ کنندهء ریش و سبیل‌دار از بیست کشور دنیا برگزار شده است. شرکت ‌کنندگان در سه بخش اصلی (سبیل، ریش کامل، ته‌ریش و ریش چانه) و در هجده ماده مثل بهترین ریش بزی، بهترین ته ریش، مد روزترین ریش، ریش اصیل و ریش غیرعادی با هم رقابت می‌کنند. این مسابقات هر چند سال یک‌بار در یکی از نقاط جهان برگزار می‌شود. لئوگانگ در سال 2005 میزبان المپیک ریش و در سال 2010 میزبان قهرمانی ریش اروپا بوده است.

       براین پایه، واجب عینی ست که دستکم امسال، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش، در مسابقهء مذکور شرکت کنند تا شاید  مصدر جایزه ای در همهء عمر بیحاصل و ثمر خود باشند.  

       زیاده اعتراضی نیست..

 

آکادمی چفیه مالی 41 /Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

 فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در چاردهمین جلسهء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، وبه الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ) (2) مُستظهرباشند:

فارغ التحصیل ممتاز این دوره! سمت خیلی راست!، حجت الاسلام سابق / آیت الله فعلی!، سید ابراهیم رئیسی،

 اعضاء محترم کمیتهء مرگ در کشتارهای سال 67

       * خبرگزاری فارس ـ نزدیک به سپاه پاسداران ـ به نقل از «آیت‌الله» رییسی اعلام می‌کند که «نعمت ولایت فقیه بهترین نعمتی است که خداوند بر ملت ما ارزانی داشته است.»!

 

و سپس علمای دون پایهء این دوره ( پیاده نظام بیت - م):                  

 

       * 4513---0913: دشمنان بدانند با رهبری و پرچمداری امام خامنه‌ای و تحت توجهات امام زمان(عج) در همین دوره و زمانه دنیای کفر و استکبار را به چالش کشیده و تسلیم خواهیم کرد.

 

       * طالعی: امت باوفای ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند مرید و تابع فرامین و رهنمودهای مرشد و مراد و رهبری بوده و هستند و هرگاه مشکلی در جامعه ایجاد و یا احساس شده از سوی خواص بی ‌بصیرت بوده است. این بار نیز تابع رهبری حکیم در امر انتخابات و تذکرات به موقع ایشان هستیم تا همواره دشمن را مأیوس و رشته‌هایش را پنبه کنیم. هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ فرد و گروهی در هر موقعیتی آب به آسیاب دشمن بریزد.

 

       * 0219---0313: برای تمام جوانان این مرز و بوم افتخار است که چنین رهبر حکیم و انقلابی دارند بنده به عنوان یک جوان ایرانی به دلیل داشتن این رهبر عالم و حکیم به خود می‌‌بالم و از خداوند متعال برای ایشان سلامتی آرزومندم و از ایشان تقاضا دارم ما جوانان را از دعای خیرشان بهره‌مند کنند.

 

       * 9452---0912: هیچگاه این سخن رهبر معظم انقلاب را که اگر یک قدم به عقب برداریم دشمن دو قدم جلوتر می‌آید فراموش نخواهم کرد. در مورد برجام که خوب بررسی می‌کنم متوجه این موضوع می‌شوم که دشمنان نظام و مردم با هر قدم عقب‌نشینی دولت چند قدم به جلو آمده‌اند این چیزی است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بارها نسبت به آن به دولت هشدار داده بودند.

 

       * عامریان: مگر غیر از این بود که هر چه رهبر معظم انقلاب فرمودند جز حقیقتی حکیمانه نبود؟ کاش دولت در ابتدای مذاکرات به سخنان رهبر فرزانه انقلاب گوش می‌دادند تا کشور 3 سال در حاشیه قرار نگیرد و صنعت هسته‌ای به تعطیلی کشیده نشود.

 

       * سعیدی: آیا مجلس در تعطیلی است؟ چه کسی باید مطالبات رهبر فرزانه انقلاب را پیگیری کند؟ چند بار حضرت آقا این سخنان را تکرار کند؟ آیا گوش شنوائی نیست؟ فردا همه ما مسئولیم.

 

       * 9671---0912: زمانی می‌توانیم به مسلمان و شیعه بودن خود ببالیم که گفتارمان با اعمالمان همخوانی داشته باشد. وقتی مسئولان قبول دارند هدایت کشتی انقلاب و کشور با رهبری است پس در عمل این اعتقاد خود را نشان بدهند و ثابت کنند.

 

       یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنها بعضی امتیازات  لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه "مالش قهرمانانه "(4) را،مع الاسف  نیاورده اند؛ لکن آکادمی، حق بقول عوام appeal را برای این دسته از مؤمنین محفوظ می دارد.

 والله الموفق والمعین

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی

________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * خواهر نیره پیروزبخت، رییس سازمان استاندارد: پراید و پژو 405 از خط تولید خارج می‌شوند./ ایسنا- تیتر

       تحشیهء فدوی: بقول عوام،  as long as از اینکه، از خط مالروی امام(ل)  خارج نشده اند، مانعی ندارد، خواهر نیره پیروزبخت!

 

       * شکایت رسمی یک زندانی به قوهء باه ( غذائیه- م): خواهر و برادران مرا چگونه کشتید و کجا دفن کردید؟ / ایران وایر

       تحشيهء سید ابراهیم نبوی: اعدام های 67 رو یاد کسی نیار، کسی یادش نیست، ولش کن، تموم شد!

 

https://www.youtube.com/watch?v=INRKE5CFNP8

 

       * حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، می‌گوید که «برخی تصمیم‌گیرندگان کشور» با «اختلالات روانپزشکی» مربوطند./ رادیو فردا- تیتر

       تحشیهء فدوی: ببخشید که فدوی با نعلین زرد، پرید وسط فرمایش تان، برادر وزیر!، لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، کسی که روانی نباشد، نه در گذشته و نه حال و نه آیندهء در ساختار حکومت داعش درونمرزی جایی نداشته و نخواهد داشت. این نکته را فدوی بارها یواشکی گفته و نوشته است؛ قرار نبود که دیگر پارتی بازی کنید، برادر وزیر!

 

       * کنسرت داریوش در آلمان: 29 زخمی و 18 نفر بازداشت شدند. / ایرانشهر- تیتر

       تحشیهء فدوی: بی سببی نیست که حضرات آیات، اجرای کنسرت را در وطن اسلامی، ممنوع اعلام فرموده اند!

       * حجت‌الاسلام رییسی «آیت‌الله» شد. / رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: لازم نداشت؛ نامبرده بقول عوام already رئیس بود!

 

       * 60 نماینده پارلمان اتحادیه اروپا با صدور بيانيه‌اى مشترک خواستار محاكمه مسئولين ارشد جمهورى اسلامى به عنوان عاملان اعدام ‌هزاران زندانیان سیاسی در سال 1988 در ایران شدند./ -العربیه

       تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتید، برادر اتحادیه؟!

 

       * منصور ارضی: از فحش‌های من ایراد نگیرید، امام حسین هم ناسزا می‌گفت. منصور ارضی مداح مشهور در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «بدون تعارف» در پاسخ به انتقاد‌ها مبنی بر «ناسزا» گفتن به افراد در مداحی‌ها گفته است «چرا از من ایراد می‌گیرید باید از امام حسین ایراد بگیرید». عباس حسینی قائم مقامی، مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ و همچنین فاطمه ذوالقدر، نمایندهء تهران در مجلس به این سخنان واکنش نشان داده اند. این مداح مدعی شده که امام سوم شیعیان از کلمه «یابن الدعیه» به معنای (حرام‌زاده) دربارهء ابن‌زیاد، حاکم کوفه استفاده می‌کرده است./ البرز نیوز

       تحشیهء فدوی: آخر این چه فرمایش پرتی ست؟ برادران که برای فحاشی، مجّوز نمی خواهند!

 

       * مرتضی آقا تهرانی روحانی اصولگرای ایرانی و استاد اخلاق دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران، می‌گوید که «امام زمان» بارها قرار بوده ظهور کند اما این اقدام را به دلیل گناهان پیروانش به عقب انداخت./ العربیه

       تحشیهء فدوی: این مطلب را فدوی بارها گفته و نوشته است! لکن چه کند که عبا و عمامه ندارد!

 

       * ایرانی‌ای که هزار و دويست سال پیش به مقام‌های ژاپن درس می‌داد. / بی بی سی- تیتر

       تحشیهء فدوی: پس چرا جبران نمی کنند؟ یعنی یک نفر بفرستند که به مقام های ما درس بدهند، بلکه ملت نفسی بکشد!

 

       * مذاکره‌ کنندگان ایرانی در میان شانس‌های جایزه صلح نوبل./ بی بی سی- تیتر

       تحشیهء فدوی: آخر شوخی رکیک هم حدّ و اندازه ای دارد، برادر نوبل!

 

       * چرا چین می‌خواهد همه الاغ‌های جهان را بخرد؟/ العربیه – تیتر

       فدوی با چرائی اش کار ندارد، لکن فروشنده است (عمده فروشی)!

 

       * خاتم الانبیا یا باید خصوصی شود یا تعطیل؟ / زیتون- تیتر

       تحشیهء فدوی: والله چه عرض کند؟ تا آنجا که فدوی می داند، خاتم الانبیا(ص) 14 قرن پیش شوربختانه رحلت فرموده لکن اینکه چرا حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، هیچ جور ول کن معاملهء آن بزرگوار(ص) نیستند، آخوندالاعلم!

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

22  اکتبر المکلف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه