خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

10 آبان 1395 ـ  31 ماه  اکتبر 2016

 

ارزیابی

       مسابقات ریاست جمهوری در ممالک محروسهء امریک، با نتیجهء جفت 2 بنفع تماشاچی، ختم  به خیر شد! گفتن ندارد که پیرامون این رویداد بین عقلا و علمای ما نیز اختلافاتی، در سطح درس خارج بیضوی (حوزوی- م) بروز کرده که فدوی برای دستگرمی، مستوره ای را در پی می آورد:

       مجتهد الزمان، ملاذ الانام، فخر الاسلام و زبدة المحققین العظام ،حضرت آیت الله حسین(ع) شریعتمداری، متولی امامزادهء کیهان دارالخرُافه دام مجده، شیهه کشان اشعار داشته است:

       * پیروزی دیوانه بر دروغگو. ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد./ تیتر صفحه نخست کیهان دارالخرُافه

       لکن برادر اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه، براین این باور است که:

       * ترامپ دیوانه نیست؛ کسی که دارای این همه امکانات، شرکت و ثروت است که دیوانه نیست!/ پارسینه

       فدوی البته به اینگونه بزرگواران کاری ندارد لکن، بعنوان یک شخصیت فی مابین، یعنی مستقل و البته غیر وابسته!، مراتب را از محضر مرجع تقلید مترقی خود، حضرت آیت الله سید کامبیز کامرانی، ادامه الله وجوده، استفتاء و پاسخی بشرح زیر، دریافت کرد:

       * "دیوانگی و دروغگوئی" از صفات پسندیدهء برادران [از حضرت امام(ل) به اینسو] و نيز حضرات دست اندر کار، آیات عظام و حجج اسلام و توابع، به شمار است، و فلذا عیب اساسی تلقی نمی شود.

 و من الله التوفیق.

       زیاده استفتائی نیست.

 

از پس لرزه هاء انتخابات خاج پرستان

       پیگیری خبرهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حاکی ست که قضیه منجر به گزینش مرضی الطرفین برادر" ترامپ" گشته  و مراتب از سوی رئیس جمهور فعلی آن کشور، برادر حسین(ع) اوباما، نیز بشرح زیر به رسمیت شناخته شده است:

       * اوباما حوالی ظهر چهارشنبه در محوطه کاخ سفید گفت پیروزی آقای ترامپ را تلفنی به او تبریک گفته و از او دعوت کرده است پنجشنبه به کاخ سفید برود تا دو طرف از انتقال روان قدرت اطمینان حاصل کنند.اوباما تاکید کرد "بر کسی پوشیده" نیست که او و ترامپ اختلافات جدی دارند اما افزود که "همه ما خواهان بهترین ها برای کشورمان هستیم" و گفت از نطق پیروزی رئیس جمهور منتخب "دلگرم" شده است. او گفت انتقال موفق قدرت لامز است چون "همه ما اکنون آرزوی موفقیت او در متحد و هدایت کردن کشور را داریم." هیلاری کلینتون هم ضمن تاسف از شکست گفت که همه باید با "ذهنی باز به آقای ترامپ فرصت موفقیت دهند." / آخرین نیوز

       با این همه، شماری از شهروندان به انتخاب ترامپ، که ظاهراً طی شیوهء مرضیهء  آن مرز و بوم دمکراتیک بوده، معترض و ضمن حیرت از انتخاب خود! حتا تظاهراتی را نیز، بشرح زیر، در چند شهر ترتیب داده اند:

       * علیرغم درخواست های اوباما و کلینتون روز چهارشنبه در چند شهر آمریکا علیه دونالد ترامپ تظاهرات شد. عصر چهارشنبه در نیویورک صدها نفر به سوی برج ترامپ در منهتن راهپیمایی کردند. آنها پلاکاردهایی با شعار "رئیس جمهور من نیستی" حمل می کردند و شعارهای دیگری سر دادند. همچنین در شیکاگو گزارش هایی از مسدود شدن ورودی برج ترامپ گزارش شد. مردم در این تظاهرات شعار می دادند: "ترامپ نه، کوکلوس کلاس نه، فاشیست نه" و "رئیس جمهور من نیستی". در شهر سیاتل هم تظاهراتی در جریان بوده است.

       باری- بروز اینگونه وقایع،که دیری ست همزیستی با کژدم غربت را به همنشینی با برادران، لعنة الله علیهم اجمعین، ترجیح داده و به اهتمام ایشان به زندگی در جوامع دمکراتیک در اروپا و آمریکا محکوم شده است!، کاملاً عادی ست؛ لکن آنچه که از منظر فدوی مبالغی غیرعادی ست آن است که نخست خاج پرستان آمریکائی، مع الاسف، گویا مقام معظم رهبری (ضپ) ندارند، و اگر دارند، خوب اش را ندارند که امر و مقررفرماید:

       * بسمه تعالی - ولکن "ترامپ"، به حضرت ما، نزدیکتر است!

       و بدین وسیله، مخالفان را به داغ و درفش عملهء بیت بسپارد و، برای رفع خستگی، تشریف ببرد به اندرونی!؛ دیگر اینکه، مخالفان و تظاهر کنندگان به "مشوب کرددن افکار عمومی- سبّ ائمهء طاهرین(ع)، توهین به مقام معظم رهبری(ضپ)، اهانت به مسؤلان، توطئه علیه نظام و البته امنیت ملی، مانند نرگس محمد(ص)ی به 16 سال حبس محکوم نشده و فدوی، هرچه هم که گشت، کهریزکی نیافت تا زنان و مردان و بویژه جوانان را بصورت مرده و یا نیمه جان از آنجا خارج و به بیمارستان برساند!، یعنی، مقام معظم رهبری اینان، معاذالله، عقل اش نمی رسد؟

 

آرزو

       خدمات فدوی منتظرالظهور(عج)، گاه بقول عوام ignore  می شود، لکن باز هم بقول عوام that’s ok! غرض نقشی ست کز ما باز ماند!؛ بعنوان مستوره، نگاه کنید:

       * سايت اروند: انتشار تصویر کارگردان «بادیگارد» در کنار مدافعان حرم. حاتمی‌کیا به آرزویش رسید و به سوریه رفت.

       * آی سینما: به تازگی تصویری از ابراهیم حاتمی‌کیا در حلب به همراه مدافعان حرم منتشر شده است که نشان می‌دهد کارگردان «بادیگارد» بالاخره موفق شده به سوریه سفر کند. علاقه او به این سفر ماه‌ها پیش در جشنواره فیلم فجر مطرح شد که گفته بود از حضور نداشتن کنار مدافعان حرم خجالت می‌کشد. البته هنوز اظهار نظری دربارهء این تصویر منتشر نشده و مشخص نیست حاتمی‌کیا برای نگارش فیلم‌نامه تازه‌اش به این سفر رفته بوده یا تنها قصد داشته چند روزی را کنار مدافعان حرم بگذراند.

       جناب ابراهیم حاتمی‌کیا! مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه،بحال ترقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، از اقدام شما اظهار رضایت فرموده و افزودند: لکن تا شهید نشدید، برنگردید، من هم دعا می کنم، برادر حاتمی کیا!...

       باری- البته ذغال خوب هم، که دعاهای فدوی و باز هم بقول عوام including نماز شب های طولانی وی، در اعزام ایشان به سوریه، بی تأثیر نبوده است! امید که نامبرده، به آرزوی نهائی خود، که همانا شهادت است برسد، آمین یا رب العالمین!

 

 

جاخالی!

       تقریباً روزی نیست که این ضدانقلاب فلان فلان شده، فدوی را ُکفری نکند، شما را به قاصم الجبارین نگاه کنید:

       * . رادیو فردا: در انفجار یک خودرو در نزدیکی حرم دو امام شیعیان در سامرای عراق [محل دفن حضرات علی النقی و حسن عسکری، امامان دهم و یازدهم شیعیان 12 امامی]، ده ایرانی کشته و حدود شصت ایرانی دیگر زخمی شدند. یک انفجار انتحاری در شهر تکریت عراق هم حداقل 12 کشته برجا گذاشته است

       فدوی:  ضمن تبریک و تسلیت بحضور امام زمان، ارواح العالمین له الفداء (عج)، در حاشیه، بشرط آنکه بین خودمان باشد و ضدانقلاب هم نشنود، بعرض می رساند که گويا باز حضرات(از ع تا عج)، جاخالی مرحمت فرموده و قطعات انفجاری شدیداً به مؤمنین خورده است!

       علی ایحال، خدمت امامان گرامی(ع تا عج) عرض می شود که، بقول عوام don’t worry, be happy، هزینهء بازسازی گنبد و بارگاه مبارک را، مؤمنین و مؤمنات ساکن ایران سابق کثرالله امثالهم، برای چندمین بار، بگردن می گیرند!

زیاده جسارت است..

 

ادیت خبری

       فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه، به تیتر زیر از خبرگزاری وابستهء مهر رسید:

       * پیاده روی اربعین؛ تهران تا کربلا با پای پیاده! کمال شیرافکن جوانی تهرانی است که برای اولین سفر کربلای خود برنامه ویژه‌ای ریخت. او تصمیم گرفت این سفر را پای پیاده از در خانه‌اش تا کربلا آغاز کند: روزی 40 کیلومتر راه می‌رفتم/ زمان خستگی از حضرت زهرا(س) مدد می‌گرفتم/ مردم لباس‌هایم را به زور می‌شستند/ تنها آرزویم این است که سال بعد این سفر را تکرار کنم!

       که البته در آن اشکال عمده ای ندید، جز افزودن یک جفت "دمپائی"، بر اساس تیتر خبر جنون اثر!، این طور:

       * تهران تا کربلا با دمپائی!

       التماس دعا

       و اما از نگرانی های همکاران مکتبی در همین راستا بخوانید:

       * همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی میلیون‌ها زائر حسینی با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌روند، اما بهتر است زائران در این سفر چه وسایلی را به همراه داشته باشند؟

       که فدوی برای کسب فیض بیشتر قبول زحمت کرده و از بوتیک اباعبدالله(ع) ملزوماتی بشرح زیر را  فراهم و به مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، بقول عوام at no additional charge تقدیم کرد:

التماس دعا!

 

پرسش

       * مدیرکل اطلاعات استان طی مصاحبه‌ای در اهواز از تأسيس " دانشگاه اطلاعات و امنیت" و "برخورد امنیتی نرم" با اعتراض‌های مردم عرب خبر داده است./ العربیه

      فدوی: بنظر بینندگان محترم ضدانقلاب، بانوی جنوبی سالمند و البته دردمندی که از دریای نفتی که در زیر پا دارد، پس از بیش از سه دهه از تصرف  عُدوانی جنود ظفر ورود برادران، به استناد سند زنگوله داری که در پی می آید، حتا یک قطره هم به او نرسیده، به تأسیس "دانشگاه اطلاعات و امنیت" چه نیازی دارد؟!

 

مرور

       معروف است که ملت ایران سابق، ملت با هوشی ست؛ لکن فدوی علائمی را در این راستا رصد و ثبت کرده که شوربختانه، خلاف این را نشان می دهد. باری، وی اگر خواسته باشد که مطلب را بسیار به اجمال و اختصار برگزار نماید، باید عرض کند که این ملت باهوش، حتا با گذشت 37 سال از درگذشت انقلاب شکوهمند، مع الأسف هنوز در نیافته که در حکومت اسلامی داعش درونمرزی بین ضارب و مضروب، قاتل و مقتول، ظالم و مظلوم، و... آنکه مجازات می شود به ترتیب قد، مضروب، مظلوم و مقتول است!.. و جرم اش نیز آن بود "که اسرار هویدا می کرده"!

       بر این پایه، چه معنا دارد که وکلای مدافع، معاینه و گواهی کنندگان جاپای رأفت اسلامی بر پیکر قربانیان (ضرب و جرح، شکنجه- م) را آشکار و این فعل قبیح را تکرار، و بعنوان جایزه، به سلول های آن نگون بختان ملحق شوند؟!..

       البته از انصاف هم نباید گذشت بعبارت دیگر، - عیب می جمله بگفتی "ضررش" نیز بگوی!  - یعنی که عملهء بیت از این حرکات منظوری ندارند جز اینکه زندانیان در سلول شان تنها نباشند! باری، نقطه سر سطر.

       یعنی بر پایه آنچه گفته آمد، و بمنظور ملاحظهء نمونه های عینی، احوط آن است که خوانندگان محترم ضد انقلاب، بعنوان تکلیف شرعی شب، استثنائاً بجای پرتقال فروش سابق (صاحب منصبان فعلی- م)، از وقایع کوی دانشگاه تا مواردی چون زهرا کاظمی، عبدالفتاح سلطانی*، نرگس محمد(ص)ی تا همین موردی که الساعه بشرح زیر از تنور برادران درآمده است را مرور فرمایند، تا بعرض این فقیر کمتر از قطمیر، برسند:

       * پزشک پروندهء ستار بهشتی به شش ماه حبس محکوم شد.  وبسایت کلمه گزارش داده است که رضا حیدرپور، پزشکی که ستار بهشتی را هنگام ورود به زندان معاینه کرده بود، به شش ماه حبس محکوم شده اسست. آقای حیدرپور حدود سه سال پیش بازداشت شده بود.این پزشک زندان اوین، به هنگام ورود ستار بهشتی به زندان آثار ضرب و جرح بر بدن او را گزارش کرده بود. پس از آن دکتر حیدرپور دیگر اجازهءمعاینه و درمان زندانیان سیاسی را پیدا نکرده و به بند دیگری منتقل شده بود. ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویسی بود که در سال 1391 به دست پلیس ایران بازداشت شد و پس از انتقال به زندان اوین درگذشت.

       تا مورد بعدی!

_________________________________

 * مائدهء سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی، در نامه‌ای به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، نسبت به عدم رسیدگی قانونی به وضعیت پدرش در زندان انتقاد کرد. عبدالفتاح سلطانی که وکالت تعداد زیادی از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشت، به "تبلیغ علیه نظام"، "تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر"، "اجتماع و تبانی علیه نظام" و "تحصیل مال حرام"! متهم شد....

 

مأموریت

       خوانندگان محترم ضدانقلاب، لطفاً برای یکبار هم که شده، بین خودمان باشد!، حال که حضرت آقا(ضپ) در قیلوله هستند، عرض می کند که حقیقتاً گاه حرفا میزنه رهبر، چشا میرن مغز سر! و بعدش هم معلوم است دیگر، فدوی هم، بخاطر رعایت قافیه، می افتد به دردِ سر!.. به خبری که از خبرگزاری وابستهء فارس در پی می آید نگاه کنید، تا بعرض وی برسید:

* آل‌سعود و صهیونیست‌ها لیاقت ادارهء حرمین شریفین را ندارند/ آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م)

       باری- برادر گرگعلی(ع) گرامی! مراتب بناگزیر و در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ع- س- ص- عج) دستور فرمودند که حکم ادارهء حرمین شریفین را بنام نامی شما صادر کنند تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، وبه الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) مُستظهر بوده باشید، فلذا، در امتثال فرمان مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای خلدالله ملکه و سلطنة، "چاکر آستان ملائک پاسبان، فدوی خاص دولت ابد مدت" مأمور است که یک فقره بلیط یک طرفهء تهران- جدّه! را از محل بیت المال ابتیاع و بقول عوام as soon as possible به شما تحویل نماید. شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود!..

       بعدالتحریر؛ محرمانه مستقیم- خوانندگان محترم ضدانقلاب نخوانند

       حضور ُپر زور برادرآیت الله گرگعلی(ع) صدمه الله تعالی!

       بعدالتحیه والسلام

       با توجه به سابقه، فدوی اکیداً توصیه می کند که جنابعالی هم، دستکم یک جفت ماتحت اضافه همراه داشته باشید که در فرودگاه جدّه،شدیداً لازمتان می شود..

       زیاده توصیه ای نیست.

 

آسیب شناسی یک حمله!

       برای دستگرمی،ن خست به این مورد تازه نگاه کنید:

       * به گزارش گروه جامعهء خبرگزاری میزان، پس از حواشی ایجاد شده حول مسائل فرهنگی! اسلامشهر در هفته های اخیر، این بار در اتفاقی تازه افرادی که در حال انجام اقدامات غیراخلاقی در یکی از محلات اسلامشهر بودند، بدون توجه به جایگاه روحانیت و به صرف سوال یک روحانی از آنها، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

       بقول عوام case بالا از سوی بیت، برای بررسی و اظهار نظر، به بیت فدوی ارجاع شده است. باری هر چند فدوی موارد مشابه را که بعضاً منجر به نقص عضو و حتا مرگ هم شده اند(1) پیش از این شدیداً بررسیده است، معذالک، بخاطرمعظم له، آتش به مال اش زده و این فقره را نیز بقول عوام for free رسیدگی و نظر نهائی و کارشناسانهء خود را، بشرح زیر و به شیوهء محرمانه- مستقیم،ب ه استحضار می رساند:

1- بقول عوام first of all، خود کرده را تدبیر نیست!

       2- مردم از عملیات ایذائی عملهء محترم بیت، جان شان به لب رسیده و آستانهء تحمل شان به صفر نزدیک شده است.

       3- از آنجا که روحانی مذکور گز نکرده پاره کرده بوده، یعنی بگزارش رسانه ها، طرف قهرمان بوکس از آب در آمده!(2)، احوط آن است که وی و نیز سایر ناهیان گرامی، دستکم نیم ساعت پیش از دخالت در احوال شخصیهء مردم، بیت زیر را ده بار قر قره کنند:

بیت

هر بیشه گمان مبر که خالی ست

شاید که پلنگ خفته باشد!

       این جوابیه، بر اساس امریه، بطور محرمانه- مستقیم به بیت رهبری، فرستاده می شود.

       زیاده گزارشی نیست.

_____________________________

(1) شهید خلیلی یا دو فقره دیگری که چشم شان تخلیه شد! / همانجا

و نیز: مجلهء انلاین دوستان: رییس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعدادی از ارازل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم، روحانی آمر به معروف و نهی از منکر را مورد ضرب و جرح قرار دادند. یکشنبه 13 دی 1394

و نيز ضرب و شتم سه روحاني ناهي از منكر واكنش‌هاي زيادي را به‌دنبال داشت و موجب جريحه‌دار شدن احساسات مردم شد. به گزارش البرز نیوز، در آخرین مورد، روز پنج‌شنبه در محله امام‌زاده سید اسماعیل تهران جمعی از اوباش با فحاشی، يك روحاني ناهي از منكر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از وارد کردن خسارت به خودروی او از محل گریختند/ مقالهء کامل را در آرشیو هزل داتکام بخوانید(در خانه اگر کس است...)

(2) ویکی نگار: حمله یک بوکسور به روحانی آمر به معروف! این روحانی جوان تصریح کرد: آنها سه فرد جوان بودند که در هنگام درگیری دو نفر از آنها به عقب رفتند و یک نفرشان مرا مورد ضرب و شتم قرار داد که پس از تحقیقات ما مشخص شده این فرد شخصی با نام«م.ا» و از بوکسورهای این منطقه بوده است که اتفاقاً در ماه های اخیر بنرهای مربوط به او نیز در قائمیه نصب شده است.

 

* کل احمد آقا قدس سره: بدون توجه به اینکه اجابت خواهد شد یا نه؛ وظیفهء ما گدایی در خانهء خداست و دعا خودش موضوعیت ندارد، بلکه آن تنها وسیله ارتباط است./ پارسینه

 

       * رجب طیب اردوغان (در یک سخنرانی در آنکارا) ترکيه در قبال عراق «مسئولیت تاریخی» دارد./ رادیو فردا

 

       * اردوغان: ترکیه "منبع الهام" جهان است. رئیس‌جمهور ترکیه کشورش را الهام‌ بخش سایر ممالک جهان خواند. به گفته او، "رشد اقتصادی، دمکراسی قوی و سیاست خارجی دوراندیش" این کشور می‌تواند الگویی برای منطقه و جهان باشد.

 

       * قالیباف: آنها که شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" دادند، فرهنگ انسانی را نشناختند. / عصر ایران

 

       * محمد(ص)رضا(ع) نقدی: استکبار و دشمنان برای عزاداری ماه محرم و ایجاد تفرقه برنامه ‌ریزی اساسی کرده ‌بودند که با هوشیاری دستگاه‌ های امنیتی و اطلاعاتی این امر در کشور خنثی شد./ آخرین نیوز

 

       * محمد(ص) علی(ع) نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: ترجیح ملی‌گرایی به دین از آفات جامعه است./ دیگربان

 

       * عضو اصولگرای شورای شهر تهران: خواهر افشاء کنندهء واگذاری املاک شهرداری باید یک هفته در اختیار داعش باشد. / رادیو فردا

 

       * علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران (در پاسخ به پرسشی دربارهء دوچرخه‌سورای زنان): «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است.»/ دویچه وله

 

       * تسنیم: برتری ایران در حسینیه 80 هزار نفری آزادی! کره‌جنوبی باز هم حریف ما نشد.

 

       * مرتضی آقا تهرانی، روحانی اصولگرای ایرانی و استاد اخلاق دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران: امام زمان قرار بارها قرار بوده ظهور کند اما این اقدام را به دلیل گناهان پیروان اش به عقب انداخت... ما به مسجد مقدس جمکران هم که می‌آییم حواس مان به آقایمان نیست؛ واقعاً تا به حال چند بار در این مسجد مقدس به افراد نگاه کرده‌اید و با خود گفته اید که امام زمان ممکن است یکی از همین افراد باشد... اگر قدر امام زمان را ندانیم و با او نباشیم، از این دنیا می ‌رویم و نسل بعدی ما می‌آید؛ اگر آن ها هم قدر حضرت را ندانند، نسل دیگری می‌آید؛ آنقدر نسل ها عوض می‌شوند تا یاران حضرت تربیت شوند و جهان آمادگی ظهور را داشته باشد، نه این که وقتی ایشان ظهور کردند تازه بخواهند یاران خود را تربیت کنند./ العربیه

 

       * علم‌الهدی، امام جمعهء مشهد: مقابل ساپورت ‌پوشی که در خیابان به‌عنوان نماد و الگو، عفاف و حجاب را هدف گرفته است، منطق و استدلال جواب نمی‌دهد بلکه جریان عملیاتی قوی می‌خواهد که بایستد و آن جریان نیروی انتظامی است./ انتخاب

 

       * آیت‌الله یزدی: مدیرکل ارشاد باید استعفا دهد و از قم برود! (بعلت کنسرت در قم- م) / مسابقه ایران - کره در شب تاسوعا کنسل شود! / پارسینه

 

       * آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی: تمام آهنگ ‌هایی که از آلات طرب است حرام است و به هیچ وجه جایز نیست./ بی بی سی

 

       * ايضاً صافی گلپایگانی: آنچه را عرف مردم موسیقی می دانند، استماع آن و ساخت و تعلیم و تعلم و فروش آلات آن حرام است../ صدای امريکا

 

* آیت الله مکارم شیرازی (با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد): متأسفانه ارشاد دل برای مسائل مذهبی نمی سوزاند و برای ارزش ها چندان اهمیتی قائل نیست. باید به گونه ای با آن ها رفتار شوند که بدانند فضای کشور فضای انقلاب اسلامی است. / انتخاب لاریجانی: نباید اعدام قاچاقچی را به تاخیر انداخت تا در زندان نمازخوان شود!/ رادیو فردا

 

       * علم الهدی گفت: ما 27 سال است که جلوی جنگ را گرفته ایم، نیروهای آمریکا در کشورهای منطقه و اطراف خلیج فارس مثل سگ پارس می‌کنند./ آفتاب

 

       * کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران: خیزش «لعن و نفرین» در حوزه‌ها شکل بگیرد!/ دیگربان

 

       * يک شهروند: جوانان کشورهای دیگر جهان تحت تأثیر بیانات رهبر معظم انقلاب قرار می‌گیرند و برنامه‌ریزی می‌کنند. اما در کشور ما مسئولان فقط به شکل نمادین شعار آن را سر می‌دهند! چرا؟    

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * جعفر (ع)شجونی، از چهره‌های جناح موسوم به اصولگرا، صبح امروز درگذشت./ رادیو فردا

       تحشیهء فدوی:

بیت

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمارِ " حَشَم"، هزاران بیش!

 

       * محمد(ص)جعفر(ع)  منتظری دادستان کل ایران از اختلاس حدود 1200 میلیارد تومان در دو بانک ملی و ملت خبر داد و گفت پول‌های اختلاس شده از بین رفته است./ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: آخر این چه ایراد نا واردی ست؟ این مختصر از نظر بیت، اصلاً در حدی هست، که رسانه ای بشود؟ این مبلغ را حتا جلوی یک بچه مکتبی هم بگذارند، قهر می کند، برادر بی.بی.سی!

 

       * مريم رجوى: اين امر (شليک موشک به سوی مکه) اعلام جنگ به عموم مسلمانان است.

       تحشیهء فدوی: والله خواهر مریم (س) بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، لکن فدوی از منابع متصل به عوالم بالا* شنید که اینگونه موشک ها در محضر حضرت احدیت، در حکم مگس هم حتا نیست، فلذا نگرانی و شلتاق شما، بیمورد است!

       * سخنگوی ائتلاف عربی: موشک شلیک شده حوثی‌ها به مکه از داخل یک مسجد پرتاپ شد./ العربیه

       تحشیهء فدوی: گفتا ز که نالیم، که از ماست که بر ماست!، بهر روی، الله جل جلاله فرز تر از این حرفاست، و جا خالی مرحمت فرمود و موشک مذکور، کمانه کرد و برگشت به حیاط خلوت بیت!

 

       * سالار آبنوش، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه: سپاه پاسدران به زودی در آمریکا و اروپا شکل خواهد گرفت./ العربیه

       تحشیهء فدوی: پیش از تسخیر اروپا و آمریکا، احوط آن است که چفیهء یزدی ( دستمال یزدی سابق- م) را از گردن تبر خورده بردارید، برادر آبنوش!

 

       * خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه در تحلیلی دربارهء روش های ایران در مبارزه با تروریسم، تصریح کرد که حکومت اسلامی ایران با عملکردی موفق، تا کنون توانسته تلاش گروه های تروریستی از جمله داعش در انجام عملیات علیه این کشور را با شکست روبه رو کند.  

       تحشیهء فدوی: ز گهواره تا گور "داعش" بجوی!

 

       * آخرین نیوز: حنجر ه سالار عقیلی بیمه می شود!

       تحشیهء فدوی: آخر حنجره ای که به اهتمام حضرات آیات نمی خواند، بیمه کردن دارد؟ باری- فدوی اگر جای خواننده بود، بجای حنجره، کنسرت هایش را بیمه می کرد تا هر بار که برادران او را پائین می کشند، خسارت مربوطه را از بیمه دریافت کند

 

       * آخرین نیوز: رهبر کاتولیک های جهان در یک میهمانی با شکوه برای جمعیت زیادی از فقرای شهر 1500 پیتزا سفارش داد.

       تحشیهء فدوی: پيتزای با شکوه هم خوردن دارد.

 

       * آیت الله سید احمد علم الهدی: دولت سر مردم کلاه گذاشت./ آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: خیر چنین نیست، دولت سر مردم عمامه گذاشت، برادرعلم الهدی

 

       * محمد(ص) هادی (عج)پناهی، رئیس کانون ‌سراسری درمانگران اعتیاد کشور: مصرف الکل طی سال‌های اخیر در کشور بسیار زیاد شده است به نحوی که امروز معتادان الکلی تبدیل به یک مشکلات کشور شده‌اند و در صد قابل توجهی معتاد الکلی سنگین در کشور وجود دارد. آمار 7 هزار مرکز درمانی ما نشان می‌دهد که میزان معتادان الکلی نیازمند به کمک بیشتر شده است./ ایلنا

       تحشیهء فدوی: یعنی، حبس و چماق و شلاق، دیگر اثر ندارد؟!

 

       * رویترز: تاکنون یکی از زنان کرد ایرانی در درگیری با نیروهای داعش کشته شده است. این زنان به رویترز گفته‌اند: "داعش از زنان می‌ترسد." آنها گفته‌اند که با توجه به آزار و اذیت زنان اسیر توسط داعش، آنها با هم عهد بسته‌اند که اجازه ندهند نیروهای داعش آنها را به اسارت بگیرند. یکی از آنها گفت هرچند که داعش اعمال وحشتناکی انجام می‌دهد، او از آنها نمی‌ترسد و با دیدن جنایت‌های داعش تصمیم گرفته که با آنها بجنگد.

       تحشیهء فدوی: داعش درونمرزی اما نمی ترسد!

 

       * سعید طوسی: والله همه سرتا سر دروغ و جعل است./آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: افسوس که هیچکدام از پسر بچه ها حامله نشده اند!

 

       * حداد: اصلاح ‌طلبان از اصولگرایان می‌ترسند! / آخرین نیوز

        تحشیهء فدوی: از کجای اصولگرایان می‌ترسند!؟

 

       * انتقادهای رئیس جمهوری ایران در نمایشگاه مطبوعات./ بی بی سی

       تحشیهء فدوی: ببین آش چقدر شور شده، که آیت الله آشپزباشی هم صداش در آمده!

 

       * آخرین نیوز به نقل از ایلنا: تمجید رهبر انقلاب از شهرام ناظری. در حالی‌که مدتی ‌ست کنسرت ‌های شهرام ناظری (خواننده پیشکسوت و شوالیهء آواز ایران) با محدودیت‌هایی در شهرستان‌ها روبه‌رو شده و حتی در آخرین کنسرت اش کار به تجمع کفن ‌پوشان رسید؛ رهبر انقلاب در سال‌های شصت و نه و هفتاد دوبار از شعرهایی که شهرام ناظری خوانده؛ تعریف کرده‌اند.

       تحشیهء فدوی: عجب، پس استاد هم مزین به سوء سابقه بوده است!

 

       * پارسینه: پیرمردی در اندونزی ادعا می کند با 145 سال سن پیرترین مرد جهان است.

       تحشیهء فدوی: ادعا نمی کند، راست می گوید؛ فرزند کوچک آیت الله جنتی خودمان است!

 

       * پارسینه: حراج یک نیروگاه هسته ای در آمریکا.

       تحشیهء فدوی: چند؟ فدوی به نیابت از حضرت آقا(ضپ)، خریدار است!

 

       * ابراهیم فیاض: دومینوی فروپاشی دینی نظام آغاز شده است./ دیگربان

       تحشیهء فدوی: خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر فیاض!

 

       * علی اکبر(ع)  صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی: اس 300 از فردو محافظت می کند./ تیک

       تحشیهء فدوی: یعنی چه؟ پس کی از حضرت آقا(ضپ) محافظت می کند؟!

 

       * العربیه: آزمایش هسته‌ای کره شمالى، زمین را به قدرت 5.3 ریشتر لرزاند. /

       تحشیهء فدوی: عجب، فدوی فکر نمی کرد که این مجّانین که اصلاً "ریش" ندارند، بتواند این قدر ِر" بزنند!

 

       * رهبر معظم انقلاب (در دیدار رییس‌جمهوری فنلاند): کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است./ آخرین نیوز

       تحشيهء رئیس جمهور هزل داتکام: لکن کشتار مردم ایران بدست پاکنویس داعش داخلی بهترین نوع تروریسم است!

 

       * روحانی: انتخابات آمریکا انتخاب بین 'بد و بدتر' است/ بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: فدوی هم انتخابات ایران سابق را، انتخاب بین "بدترین و بدترین ها" دانست! این به آن در، برادر بی.بی.سی!

 

        دویچه وله: بیش از 700 روزنامه ‌نگار خواهان آزادی یاشار سلطانی، سردبیر وب‌سایت معماری نیوز، از زندان شدند. این روزنامه ‌نگار گزارش سازمان بازرسی کل کشور دربارهء واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری را منتشر کرده بود.

       تحشیهء فدوی: فدوی نمی داند که چرا درخواست آزادی این روزنامه نگار، او را باد حضرت امام(ل) انداخت، آنجا که فرمود اگر 70 میلیون بگویند آری، من می گویم ولکن نه!..

 

       * بی.بی.سی: سعید مرتضوی به 135 ضربه شلاق محکوم شد.

       تحشیهء فدوی: نفرمودید که آن نورچشمی بزرگوار، عرق خورده یا بیت المال؟!

 

       * بی.بی.سی: پلیس آلمان هفت پناهجوی افغان را به ظن تجاوز به یک نوجوان ایرانی بازداشت کرد.

       تحشیهء فدوی: باز قاصم الجبارین ابوی برادر حاج سعید طوسی، قاری برگزیدهء بیت رهبری را با روح پر فتوح حضرت امام(ل) در دوزخ محشور گرداند که وی در کنارش، کمی هم قرآن به قربانیان درس می داد!

 

       * لحظه های شرم آور مسابقه پرسپولیس و استقلال خوزستان. بعد از خاتمهء بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران، هواداران دو تیم صحنه های زشتی خلق کردند و این امر منجر به خونین شدن چندین هوادار شد.

       تحشیهء فدوی: پنداری اینها آدم بشنو نیستند، فلذا متخلفین را لطفاً به برادر سعید طوسی معلم قرآن بسپارید!

 

       * معاون عملیات سازمان آتش‌ نشانی مشهد: خودروی پژوی پارس با دو عابر پیاده برخورد کرد و یکی از عابران را تا مسافتی طولانی به دنبال خود کشاند./ پارسینه

       تحشیهء فدوی: منظوری نداشته و خواسته است که عابر مربوطه را، زودتر به مقصد برساند، برادر معاون!

 

       * سیدحسن خمینی: کسی که بر سر مردم کلاه می‌گذارد، ضرر خواهد کرد. / آفتاب نیوز

       تحشیهء فدوی: بقول عوام what about که سر مردم، بجای کلاه که خوشبختانه علاج دارد، عمامه که مع الاسف لاعلاج است بگذارند، برادر یادگارِ تلخ امام(ل)!؟

 

       * اين پرونده (سعید طوسی- قاری لواطکار- م) برای مشورت به یک قاضی متدین و باتجربه سپرده شد. / العربیه

       تحشیهء فدوی: نمی شود که بجای پرونده، خود حاج سعید را دست آن "قاضی متدین و با تجربه" بدهند تا قصاص شود؟

 

 

      * ایران ویچ: شهرزاد کمال زاده بازیگر 31 ساله با انتشار عکسی از خودش در یک قبر، صفحه شخصی اش را بروز کرد! / تدبیر

       تحشیهء فدوی: دیگه با اجازهء برادران، توی قبر روسری را بر می داشتی، خواهر شهرزاد!

 

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

11 نوامبرالمفخم  سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه