خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

1 آذر 1395 ـ  21 ماه  نوامبر 2016

 

رفع خستگی

       خوانندگان، بینندگان و شنوندگان محترم ضد انقلاب، دامت اضافاتهم، در جریان هستند که برادر سعید مرتضوی، دادستان محترم یپشین بیت، که به اذن مقام معظم رهبری(ضپ)، مصدر جنایاتی مبسوط، و از آن میان تعطیلی بیش از یک صد نشریه بوده، قتل زهرا کاظمی و معاونت در قتل های فجییع کهریزک را در کارنامهء درخشان خود دارد، سرانجام شدیداً به دادگاه عدل اسلامی سپرده شد و بابت جنایات سهمگین  مذکور، که به جنایت علیه بشریت پهلو می زند، مع الاسف به اشدّ مجازات بشرح زیر محکوم شد:

       * وکیل شاکیان سعید مرتضوی اعلام کرد که دادستان پیشین تهران از سوی دادگاه به 135 ضربه شلاق محکوم شده است!/ صدای آمریکا

       و اما  بموجب اخبار جراید شریفهء دارالخرافه،:

       * سعید مرتضوی، از کشور خارج شد.

       که البته جای نگرانی نیست زیرا  تحمل 135  ضربه شلاق، بقول سوئدی ها، کار یکی دو نفر نیست و برادر مذکور بمنظور  کسب آمادگی لازم برای تحمل  تازیانهء مختصر مذکور:

       * مرتضوی برای شرکت در مراسم اربعین به عراق سفر کرده است.

       حالا خودمانیم، به فدوی هم البته مربوط نیست ها، لکن  زائر اباعبدالله(ع) را، حتا اگر از پابوس حضرت اباعبدالله (ع) برگردد، کسی شلاق می زند؟!

       باری از آنجا که جنس و جنم هر دوی بزرگواران مانند نام کوچک شان (سعید- م) یکی ست، فلذا فدوی، تصویری از  لواط الاسلام والمسلمین جاج آقا سعی طوسی، کلاغ برگزیدهء بیت را(قاری- م) نیز به پیوست حرمسرای وی،در تشرف به حرم اباعبدالله(ع) به اتفاق، برای جوریِ جنس در پی می آورد:

       زیاده عکسی نیست.

 

برادران و هول حلیم!

       ...ای بابا! درست است که فدوی منتظهرالظهور(عج) متذکر شده بود که بشتابید که فی التأخیر آفات! لکن نه اینقدر شتابی که در پی، و در جهت اجرای منویات معظم رهبری (ضپ)ملاحظه می کنید:

       و اما راویان اخبار و ناقلان آثا رو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند: از آنجا که مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، به صرافت دریافته که علاقهء ملت به ایشان، چندان زیاد است که هرچه معظم له اراده می کند، ملت بر عکس اش را انجام می دهد!، فلذا آغاز می فرماید به نعلین وارونه زدن که "ترامپ" حیوان نجیبی ست که ملت شل و پل البته، دست معظم له را خوانده حسب شیوهء مرضیه، عکس اش را انجام داده و در جبههء  "ترامپ" قرار می گیرد! مراتب البته از دید رسانه برونمرزی پنهان نمانده و موجب انبساط خاطر ایشان می شود:

       * نشریه آمریکایی «آبزرور» با اشاره به گاف بزرگ روزنامه «خبر جنوب» منسوب به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نوشت: «کلینتون ترامپ را شکست داد! خوب مثل اینکه از نظر یک روزنامه ایرانی چنین بوده است». در مطلب این رسانه مستقر در آمریکا می‌خوانیم: «در حالی که قطعا بسیاری از روزنامه‌ها، از نتیجه انتخابات روز سه شنبه(آمریکا) ناراحت و نگران شدند، حداقل یک روزنامه پیدا شد که این نتیجه را انکار کند». آبزرور در ادامه نوشت: «"خبر جنوب" در شیراز ایران در صفحه اول خود گزارشی از قبل آماده شده را درباره نتیجه مورد انتظار انتخابات را منتشر کرد».

       زیاده گافی نیست..

 

از موارد استعمال "ترامپ"!

       آدم از خیلی چیزها خبر ندارد، و گرنه می توانست که از آنهاريال بهنگام، استفادهء بهینه کند! تازه ترین آنها را اگر خواسته باشید، گزینش "ترامپ" بعنوان رئیس جمهور آمریکاست. ملاحظه کنید که بموجب خبری که در پی می آید، نامبرده چه فوائدی می توانست داشته باشد، اگر خاج پرستان آمریکائی، بسیار پیش از اینها، "ترامپ" را به قدرت می رساندند!:

       * کشف حجاب دانشجوی عربستانی از ترس ترامپ! / آخرین نیوز- تیتر

       و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * مواضع افراطی و ضد اسلامی رئیس جمهوری منتخب آمریکا، یک دختر دانشجوی عربستانی در آمریکا را به فکر کشف حجاب انداخته است.! "هويدا طرابزونی" دانشجوی عربستانی که از سیزده سالگی حجاب داشته، با بیان این که حجاب بخشی از شخصیت اوست، گفت که ترس از ترامپ و طرفداران او، وی را به فکر کشف حجاب انداخته است و شاید مجبور به ترک آمریکا شود.

       این تکه از اظهارات خواهر سابق مذکور، حکایت شهروندان ایران سابق، بسیجیان و کلاً عملهء بیت را کم تا قسمتی بیاد می آورد:

       * «به اندازه ای که از طرفداران ترامپ می ترسم از خود او نمی ترسم!، و بیم آن دارم که از سوی طرفداران اش که با مسلمان ها و اقلیت ها خصومت دارند، مورد حمله قرار گیرم». به نوشتهء روزنامه نیویورک دیلی نیوز، این دانشجوی عربستانی با بیان این که بعد از اعلام خبر پیروزی دونالد ترامپ، ناراحت شده و گریه کرده است، افزود: «روز چهارشنبه از خواب بیدار شدم و نتوانستم به دانشگاه بروم، ترسیدم از این که مردم فکر کنند که هنوز به عقاید اسلامی پایبند هستم، در این وضعیت سه نفر از دوستانم را دیدم که تصمیم گرفتند کشف حجاب کنند». این دانشجوی عربستانی که به جای حجاب، کلاه گذاشته، گفته است که از ترس افراط گرایی در آمریکا، در اندیشه بازگشت به عربستان است./ العالم

       باری فدوی رجاء واثق دارد که بقیهء خواهران به ضمیمهء برادران مربوطه نیز، نه بمنظور فرار از  "ترامپ"، بلکه برای حفظ شرع انور، اسلام عزیز و متعلقات آن از جمله حجاب کذائی را برداشته،و نسبت به ترک بلاد کفر و زندقه، بقول عوام as soon as possible اقدام  نمایند، که فی التأخیر آفات!

 

بعدالتحریر:

       1- در فرض بازگشت به عربستان، خواهران اتومبیل ها را با خود نیاورند که روی دست شان می ماند زیرا رانندگی برای نسوان، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، از افعال حرام است، مگر جنسیت شان را با پوشیدن لباس مردانهء عربی، و نیز به مصداق "المَحاسِنُ زینَتُ الرَجُل"!،  زیر ریش و سبیل، پنهان کنند! (1)

2- در فرض فرار از شمشیر برادران در عربستان و پناهندگی به کشور ثالث، خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند که فدوی ناخن خشک نیست فلذا  می تواند از طریق بقول عوام "کانکشن" هائی که در بیت حضرت آقا(ضپ) دارد، و بجهت لجبازی با "ترامپ" هم که شده، به سه شماره ترتیب انتقال خواهران مذکور را  به  اُمّ القراء، بقول عوام for free بدهد لکن احوط آن است که خواهران مذکور، با خودشان دوچرخه نیاورند زیرا مقام معظم رهبری ما و گلهء دیگری از علمای وابسته، آن را بعنوان یک بی ناموسی آشکار، برای نسوان، حرام فرموده اند! (2)

       و من الله التوفیق.

       17 نوامبر 016 

___________________________________

 (1) رانندگی برای زنان در عربستان سعودی، از زمان تأسیس این کشور ممنوع بوده و این ممنوعیت در طی سالها تداوم یافته است و حالا زنان مشتاق رانندگی عربستان در صدد راهکاری عجیب برای رانندگی برآمدند که در پی آن اقدام به پوشیدن دشدشه عربی و ظاهرمردانه کردند تا بتوانند این قانون عجیب و غیر منطقی عربستان را دور بزنند. / آخرین نیوز (شکل کامل اين مطلب را در مکتوبات فدوی 24 سپتامبر 016،آرشیو  www.hazl.com  یا  http://isdmovement.com/ ملاحظه کنید.

(2) دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتای خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه «نظر حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با دوچرخه سواری بانوان در پارک، خیابان و سایر مکان هایی که نامحرم حضور دارد چیست؟» نظر ایشان را بدین شرح ارسال کرد: «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود/ عصر ایران

بعدالتحریر: عیب می * جمله بگفتی "ضررش" نیز بگوی! منظور فدوی آنست که معظم له، آنقدرها هم که ضد انقلاب می گوید، معاذبالالله بی عقل و بار نیست و در ادامهء آیهء شریفهء فوق، دوچرخه سواری بانوان را در کویر لوت و نیز اطاق های خانه، سخاوتمندانه آزاد فرمودند، اینهم سند زنگوله دارش:

       * و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد.

(* در اينجا منظور می عرفانی ست که الکل اش از میِ معمولی بیشتر است!)

 

امنیت ملی!

       برای تنوع هم که شده، به یکی از معضلات بسیار پیچیدهء و البته  امنیتی یک کشور در قرن حاضر، نگاه کنید تا رستگار شوید!: 

       * فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز پنجشنبه 20 آبان گفت: «برای پخش صدای استاد شجریان از رسانه ملی مذاکراتی در سطوح مختلف در جریان است»!/ البرز نیوز

       زیاده عرضی نیست..

 

رابطهء خشونت و لطافت!

       فدوی امروز در یک سنجش ساده، دچار مبالغی نگرانیِ خارج از محدوده شد! مقدمتاً عرض می کند که مدت ها پیش از تشریف فرمائی حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م)(1)، در مقالهء مبسوطی نشان داد که انسان های رقیق الاحساس، چگونه سر می ُبرند!(2) که آن سر بریدن، در عرصهء شعر بود!، از آن بزرگوار است:

از یار همین درد دلی بیش ندارم(1)

من بهره ای از زندگی خویش ندارم

گَه گریه و گَه ناله و گَه زاری و فریاد

من چیست کَز آن کافر بد کیش ندارم

شادم به رُخ و قامت معشوق «سلیمی»

پروای بهشت و سر طوبیش ندارم

و یا:

شه ممالک دَردَم، بَلا پناه من است(2)

غم ام که بی حدّ و پایان بود، سپاه من است

«سلیم» بر سر کویت به خاک یکسان شد

روا بود که بگوئی که خاک راه من است

و نیز:

تا خرقه و سجّاده ام ارزد دِرَمی چند(3)

خواهم طرف میکده رفتن قدمی چند

حال دل عشَاق «سلیمی» تو چه پرسی؟

در میکده با عشق و جنون متهّمی چند

که با اندک اختلافی در وزن و رديف، یادآور یا متأثر از غزلی درخشان از حافظ جان به این مطلع نیز هست:

حسب حالی ننوشتی و شد ایّامی چند(4)

محرمی کو که فرستم بتو پیغامی چند؟

شاعر ما قصیده ای با ردیف «عنکبوت» پیرامون طاق کسری (مدائن) سروده که بی گمان به قصیدهء مشهور خاقانی ارجمند (595-520 ه. ق) نظر داشته است:(5)

بوم نوبت می زند بر دَرگَه افراسیاب

پرده داری می کند بر قصر قیصر عنکبوت

        فدوی بر این باور است که دوستان، دیگر در لطافت طبع و رقّت قلب این شاعر تردیدی نداشته باشند و همین، فدوی را از ارائهء نمونه های دیگر بی نیاز می کند. با این همه، و بعنوان راهنمائی بیشتر اضافه می کند که ایشان بسیار خانواده دوست نیز بوده است چندان که در راه ترقّی و حصول به مقصود که همانا قدرت باشد، برادران اش را یکی پس از دیگری از میان بر می دارد!...

       این بزرگوار پس از رسیدن به قدرت نیز، حتّی با همکاران و اعضای تشخیص مصلحت نظام خویش، رفتاری بسیار عاطفی داشته و اغلب آنان را بدلائل واهی و غیرمنطقی به قتل می رسانده و خلاصه مهر این شاعر دلرَحم چندان در قلوب اهالی می افتد که هرگاه می خواستند کسی را شدیداً نفرین و مرگش را آرزو کنند، می گفتند: «الهی وزیر پادشاه شوی»!...

       و نیز مورّخین در باب عطوفت گستردهء شاعر مورد نظر افزوده اند که در آن ایّام، چهل هزار نفر به دستور وی کشته و یا محکوم به حبس ابد شده اند. شاعر نازکدِل و خیال پرداز ما در لشکرکشی به مصر نیز، با مردم مغلوب نهایت مهر را مبذول داشته و پنجاه هزار نفر از اهالی قاهره را از دَم تیغ می گذراند!... این نیز گفتنی است که حضرت شان، به شیعیان نیز ارادتی مبسوط داشته و مقرر می دارد که تمامی شیعیان بین هفت تا هفتاد ساله را از قلمرو شکوهمند او تبعید کنند!... (معلوم می شود که طرف در این قسمت، یک چیزهائی سرش می شده و کم و بیش، عاقبت اندیش نیز بوده است!... ـ م) خُب دیگر، بقول حضرت امام(ل) بس است دیگر!... حالا روح منی!...

       باری ـ شاعر مورد سؤال «سلطان سلیم» و از پادشاهان عثمانی است. قاصم الجّبارین البتّه تفضّل فرمود و این پدیده بیش از 8 سال سلطنت نفرمود و در سال 936 ه. ق. چهار نعل به اسلاف خود پیوست. از این نمونه ها در گذشته های دور هنوز می توان یافت که در آن، طرف بقول آن بزرگوار(6) با «یاس» به زبان «داس» سخن می گفتند و همان اندازه که شعر نیک می سروده اند، آدم نیز نیک می کشته اند!... حیرت انگیزتر امّا این که، در زمان معاصر نیز سر و کلّهء این پدیده در جامعهء ما هم پیدا شده است. نمونهء دَم دستی اگر بخواهید، حضرت امام(ل) و آن غزل معروف اش است که در عین حال، دستور اعدام های فله ای را نیز صادر می فرمود!:

       * بسیاری از اهالی ادب و هنر به استقبال از اشعار امام(ره) برآمدند و سعی کردند تا با همان مضمون و همان انسجام غزلی را بسرایند. در این میان غزل مقام معظم رهبری که در پاسخ به غزلی از امام خمینی(ره) با مطلع «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم/چشم بیمـار تو را دیـدم و بیمار شدم» جالب و خواندنی است که در ذیل می‌آید:/ مشرق نیوز

غزل امام خمینی(ره ):

«من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم

چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم!

فارغ از خود شدم و کوس انا الحق بزدم

همچو منصور خریدار سر دار شدم

غم دلدار فکنده است به جانم، شررى

که به جان آمدم و شهره بازار شدم

درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز

که من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم

جامه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم

خرقه پیر خراباتى و هشیار شدم

واعظ شهر که از پند خود آزارم داد

از دم رند مى آلوده مددکار شدم

بگذارید که از بتکده یادى بکنم

من که با دست بت میکده بیدار شدم»

غزل مقام معظم رهبری در پاسخ به غزل حضرت امام(ره):

تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی

تو طبیب همه‌ای از چه تو بیمار شدی

تو که فارغ شده بودی ز همه کان و مکان

دار منصور بُریدی همه تن‌دار شدی

عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر

ای که در قول و عمل شهره بازار شدی

مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی

وه که بر مسجدیان نقطهء پرگار شدی

خرقهء پیر خراباتی ما سیره توست

امت از گفتهء دُر بار تو هشیار شدی

واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی

دم عیسای مسیح از تو پدیدار شدی

یادی از (ضپ) بنما ای شده آسوده ز غم

ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

       فدوی یکی دو اثر هنری از جنایتکار دیگری که برادر آدولف هیتلر(ل) باشد را نیز، برای جوری جنس، علاوه کرده و خوانندگان/ بینندگان محترم ضد انقلاب را به قاصم الجبارین می سپارد:

       * با نمایش دو اثر نقاشی از رهبر آلمان نازی در گالری "دفینه" تهران علاقمندان ایرانی می‌توانند روی دیگر پیشوای خونریز نازی‌ها را ببینند./ فرارو

_________________________________

(1) در مقابل حکومت اسلامی درونمرزی(جمهوری اسلامی- م)

(2) موارد استعمال شعر!    hazl.com/  WEDNSDAY MARCH. 12TH. 2008-1:30AM

(3) http://14seraj.blogfa.com/

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * يک جوان دانشجوی عرب اهوازی که برای تأمین مخارج خود گلفروشی میکرد، از سوی ماموران اجرائیات شهرداری اهواز مورد هجوم قرار گرفته و شدیداً مجروح شد. به گزارش فعالان حقوق بشری اهوازی "علی‌رضا سواری" دانشجوی دانشگاه آزاد در ورودی قبرستان بهشت آباد اهواز، گل‌فروشی می‌کرد. ماموران شهرداری با حضور در محل، اقدام به جمع‌آوری و مصادره بساط و مایملک دست‌فروشان و ضرب و شتم آنها کردند.

       تحشيهء فدوی: خود کرده را تدبیر نیست، اگر بجای گل مواد می فروخت، مشکلی نمی داشت!

 

* در آستانهء اربعین قیمت بلیت نجف نجومی شد. / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی1: البته با دو تا کوبیدهء اضافه ( انفجار- م)، با تلفات تضمینی!

       تحشیهء فدوی2: این همه چیزهای نجومی مانند: فیش های نجومی- اختلاس های نجومی و... خب این هم روش!

 

       * رادیو فرانسه: مالک شبال، نویسنده و انسان‌ شناس الجزایری و مدافع نظریهء "اسلام روشنگری"، روز شنبه دوازدهم نوامبر بر اثر بیماری سرطان در 63 سالگی در پاریس درگذشت. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، در صفحهء توئیتر خود نوشت: "مالک شبال معرف اسلام روشنگری و مدرنیته بود. آثار او نشان می‌دهند که باید اسلامی بر اساس متقضیات زمانه ساخت." / البرز نیوز

       تحشیهء فدوی: برای  این نبش قبر غیر لازم، نخست باید از سدّ سدید جنود ظفر ورود مؤمنین، کثرالله امثالهم، گذشت، که عاقبتی ندارد!

 

       * سرلشکر رحیم صفوی: بدنبال راهکاری برای آزادی فلسطین هستیم. / عصر ایران

       تحشیهء فدوی: مراتب پس از پایان شیفت سوم فعلگی، به آگاهی ملت شل و پل و یک لا قبا رسید؛ زمین ادب را بوسیده و گفت از قضا او هم مصرانه و مجدانه، بدنبال راهکاری برای رهائی از دست شمایان است، برادر پاسدار!

 

       * سایت عصر ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران گزارش کرد، زنی که چند ماه پیش در اطراف برج میلاد برهنه شده بود، به جرم تشویق به فساد و فحشا به حبس محکوم شده است. دادستان تهران اشاره‌ای به جزئیات حکم صادره برای این هنرمند ایرانی، نکرد، لیکن پیش از این "بهمن کشاورز"، رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران گفته بود تشویق به فساد و فحشا می‌تواند تا 10 سال زندان داشته باشد.

       تحشیهء فدوی: فدوی با یک تناسب ساده، دارد حساب می کند که بانوی مذکور که خودش خودش را عریان کرده، 10 سال حبس برادرانه پیش رو دارد؛ پس لواط الاسلام والمسلمین طوسی که مینی قاریان را عریان می کند، و تازه غایب هم نیست، چند سال؟

 

       * آقاتهرانی: با 5 میلیون نماینده را می‌خرند تا به وزیر رأی اعتماد بدهد؛ اگر 15ميليارد تومان به نماینده بدهند چه کار می‌کند؟/ آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: البته قابل ندارد،  لکن با این مبلغ خود حضرت آقا(ضپ) را هم می شود خرید!

 

       * درخواست برای ممنوع الفعالیتی خانوادهء فراهانی به خاطر گلشیفته فراهانی/ خبرنامه گویا

       تحشیهء فدوی:

بیت

گنه کرد در غرب بازیگری

به تهران زدند گردن دیگری!

 

       * روحانی: برجام برای ما عزت آورد. / بی بی سی

       تحشیهء فدوی: و برای ملت، ذلت!

 

       * احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نمایندهء آیت‌الله خامنه‌ای در استان خراسان رضوی در نماز جمعه گفت: "یک آقای ساده لوح (روحانی- م) می‌گوید ما با برجام عزت پیدا کرده‌ایم، اینکه شرکت مدلینگ ایتالیایی اینجا را بازار ترویج جنس‌های بنجل خود کند، عزت است؟/ صدای آمریکا"

       تحشیهء فدوی: چه می دانست بندهء خدا؛ فکر می کرد که ورود بنجل به ایران سابق، از اصول دین حنیف است و چینی و ایتالیائی ندارد، برادر شلم شوربا!

 

       * حجت‌الاسلام سید حمید روحانی: خطر بزرگ برای ایران خود آقای دکتر روحانی ست./ آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود./ دانا

       تحشیهء فدوی: چه خسیس! فقط روحانی؟!

 

       * دادستان کل ایران تعداد افراد اعدام شدهء گروه «توحید و جهاد» را 20 نفر اعلام کرد. محمد (ص) جواد(ع) منتظری: افراد اعدام شده «تحت تاثیر القائات تکفیری قرار گرفته بودند!»/ ./ رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: بزرگوار آتش به مال اش زده، مایه کاری حساب فرموده است!

 

       * صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران می‌گوید که این کشور آماده گفت‌وگو با کشورهای غربی، بجز آمریکا، در مورد حقوق بشر است، اما به شرطی که بحث دو طرفه باشد، "چون ما هم دربارهء حقوق بشر اروپا حرف داریم"!. بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: ببخشید که فدوی بیخبر زنجیر پاره می کند و با نعلین زرد می پرد وسط مهملات داهیانه تان!؛ شما، اگر پیرامون حقوق بشر بطور عام یا خاص، حرفی نزنید سنگین ترید! بهترین گزینهء شما، همانا سرکشیدن تتمهء جام زهر است، که حضرت آقا(ضپ)، بالا آورده، برادر محمد(ص) صادق(ع) لاریجانی و اخوان، لعنة الله علیهم اجمعین!، براستی که، حرفا میزنه قیصر،چشا میرن مغز سر!

 

       * رادیو فرانسه: برای نخستین بار پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه ترکیه، یک مسئول عالیرتبه سیاسی این کشور پذیرفت که در اجرای تصفیه‌های گسترده پس از کودتا اشتباهاتی رخ داده است. /البرز نیوز

       تحشیهء فدوی: یعنی فیلترش معیوب بوده، برادر مسؤل؟

 

       * آرایش زنانه ماشین چینی در ایران! /آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: لکن به فتوای علمای سلف، اشکالی ندارد!

 

 

       * نیک‌نام: چگونه است که آقای رئیس جمهور در قضیهء کشته شدن تعدادی از شهروندان فرانسوی در یک اقدام تروریستی در یک مکان عیاشی فوراً واکنش نشان می‌دهد ولی در مورد کشته و زخمی شدن 100 نفر از عزاداران حسینی در کشور نیجریه سکوت اختیار کرده و صدایی از ایشان بلند نمی‌شود؟

       * و عربی: سخنگوی دولت شجاعت به خرج داده و به شهادت رساندن 100 نفر از عزاداران حسینی در نیجریه توسط دولت این کشور را اقدام غیر قابل پذیرش دانسته است. بنویسید «اقدام غیرقابل پذیرش» دیگر چه صیغه‌ای است که دولت ما یاد گرفته چرا این عمل ددمنشانه را محکوم نمی‌کنند؟!

       فدوی: بنده بعلت تشابه موضوع و ضیق وقت، هر دو عریضه را یکجا برمی رسد. مراتب در مجالی و با قید 72 فوریت به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی، ریاست محترم  آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ع- س – ص- عج)، گفتند والله برادر بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اخراج  آ آ آ آ.. لکن بین خودمان باشد چون ضدانقلاب خوابست عرض می کنم که اولاً: سال، مع الاسف، بیشتر از 12 ماه نیست که آن نیز در تیول عزاداری های اهل بیت (از ع تا عج)، توابع و امامزادگان گرامی ست و لذا دیگر جائی برای مؤمنین نیجریه و غیره باقی نمی ماند و در پایان نیز افزودند که می کوشند که به حول و قوهء الهی، لایحه ای دائر بر افزایش ماه های سال از 12 به 18 ماه تهیه و پس از توشیح ملوکانه، به مجلس بیت تقدیم کنند. ثانیاً: حالا گیریم که مرده باشند، تازه به آقا اباعبدالله(ع) پیوسته اند که جای تبریک دارد، غیراز این است؟ ثالثاً: بموجب شعارهای خودمان: شهیدان زنده اند الله و اکبر! فلذا برای آدم زنده که عزاداری نمی کنند! التماس دعا.

 

       * 2051---0913: به نظر می‌رسد دولت ما، یمن قهرمان یعنی پارهء جدا افتادهء محور مقاومت را به حال خود رها کرده است. چرا این‌گونه است؟

       فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِقند پهلو، گلاب برویتان، شدیداً  دل پیچه  داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ، بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، شدیداً متغیر شده و فرمودند «روانه کردن کاروان های اسلحهء قاچاق به پارهء تن شما یمن را نمی بینید؟ نکند روشندل تشريف داريد برادر 2051---0913؟!» و در پایان نیز شما را به هزینهء بیت، به چشم پزشکی حوالت فرمودند؛ خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 2051---0913!

 

       * يک شهروند: مردم مشکل اقتصادی دارند آقای رئیس جمهور وزیر ارشاد و ورزش را عوض می‌کند. لذا با وجود مشکل درمان باید منتظر ماند که وزیر کشاورزی تغییر پیدا کند. بالاخره بعد از سه سال معنی تدبیر را متوجه شدیم.

       فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: بنظر می آید با آنکه مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از جنس خودمان هستند، لکن در عین حال، هیچ جور هم ول کن معاملهء ما نیستند! فلذا عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ کنده شده و روی دست شان بماند!.. در باب عریضهء شما نیز فرمودند ایشان بنا داشتند که وزیر اقتصاد را عوض کنند لکن نامبرده مع الاسف جاخالی داد و خورد به وزیر ارشاد، برادر 2863---0903!

 

       * 0271-091: برای بنده و شاید دیگران اين مطلب سؤال شده که چرا ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا مثل آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان وعده 100 روزه برای حل مشکلات کشورش داده است.

       فدوی: یعنی کی از روی دست کی نوشته، برادر 0271---091؟

 

       * يک شهروند: هیلاری کلینتون نامزد شکست خوردهء حزب دمکرات آمریکا در انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور، بعد از آن مبارزهء انتخاباتی وحشیانه، پیروزی رقیب خود یعنی ترامپ از حزب جمهوری ‌خواه را تبریک گفت و شکست را پذیرفت. ولی سران فتنه در سال 88 پیروزی رقیب و شکست خود را نپذیرفتند و آن همه خسارت بر کشور و نظام وارد کردند که هنوز هم مردم گرفتار آن هستند.

       فدوی: بنده از به جریان انداختن عریضهء شما مضایقه نمی کند لکن حال که ضد انقلاب خواب است، یواشکی عرض می کند که اولاً در انتخابات آمریکا، مع الاسف تقلبی صورت نگرفت و لذا معتبر نیست! ثانیاً، مقام معظم رهبریِ امريک، یعنی برادر حسین(ع) اوباما، کوشید که در آراء مردم موجود دخالت کند، لکن ملت زیر بار نرفت و  صرفنظر از خوبی یا بدی، انتخاب خودش را کرد! و سر از کهریزک هم در نیاورد! لذا  بقول عوام، what are you talking about? برادر 1377---0918

 

       * طاهری: آیا اجرای برنامه خندوانه و دورهمی در ماه صفر ماه حزن اهل‌بیت(ع) تقدس ‌زدایی در جامعه است تا کم‌کم به ماه محرم و حتی دهه اول آن کشیده شود؟

       فدوی روی عریضهء شما هم  اقدامی ندارد، زیرا اُمّتی که او می شناسد، در عزا و عروسی، اشک اش دمِ مشک اش است، برادر طاهری!

 

       * 6406---0912: نکته‌ای که در قضیهء برجام مفعول* مانده قصور تیم مذاکره ‌کننده علی‌رغم تلاش‌هایی است که انجام داده‌اند. آقای ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب، گفته‌اند که اگر در مذاکرات نقطه نظرات حضرت آقا رعایت می‌شد قضیه برجام طور دیگری رقم می‌خورد. سوالی که اینجا مطرح است این است که چرا مذاکره ‌کنندگان، نظرات رهبر معظم انقلاب را رعایت نکردند؟ و آیا نباید پاسخگوی این قصور خود باشند؟ و حالا چرا علی‌رغم این همه بدعهدی آمریکا، لاپوشانی می‌کنند و به صراحت از شیطنت شیطان بزرگ نمی‌گویند؟

       فدوی: بنده روی عریضهء شما اقدامی ندارد. آخر چند بار دیگر باید بگوید، بابا، زبان اش مو در آورد! برای چندمین بار عرض می کند که در آسمان جامعهء شکوهمند اسلامی ما، حتا مگس مکتبی هم بی اذن مقام معظم رهبری، ضاعف الله پُرستاته، نمی پرد،چه برسد به موشک و از این قبیل!.

بیت

چشم دل بازکن که جان بینی

موشکان را  در آسمان بینی!

___________________________

*  خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی مفعول را به مغفول اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 نوامبر المفتخر سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه