خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 آذر 1395 ـ  28 ماه  نوامبر 2016

 

اندر حدود اختیارات

       تا آنجا که فدوی می داند، دایرهء مصادرهء برادران، فقط محدود و منحصر به اموال و املاک مردم نمی شود بلکه برخی واژگان را نیز در بر می گیرد. فی المثل، فدوی دیگر می داند که منظور از کاربرد واژهء "لغو"، نزدیک به تمامی اوقات، کنسرت، بویژه در مشهد است که ملک طلق مخبط الاسلام والمسلمین، علم الهدی ست که بر همین مبنا، بطور اتوماتیک/ ناخودآگاه، قضاوت می کند!..

       فدوی، با این مقدمه، می خواست به این نکته یا مطلب برسد که تاکنون نمی دانست که افزون بر قیافه، صدای برادر علی(ع) مطهری هم خوب است! تا آنجا که به نقل از برادر بی.بی.سی:

       * سخنرانی علی مطهری در مراسم اربعین در مشهد «لغو» شد! ساعاتی بعد از لغو مراسم، آقای مطهری در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از او خواسته که روشن کند که "حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه". او لغو مراسم امروز را اقدامی "داعش‌ گونه" خوانده و از آقای روحانی خواسته است که "تمهیدی برای نجات استان خراسان رضوی از این گونه استبدادها بیاندیشید".

       باری، فدوی فکر می کند که امام رضا(ع)، هوای خراسان رضوی را دارد، فکری برای دیگر استان ها، بمنظور نجات از استبداد بفرمایید، برادر علی(ع) مطهری!

 

 

ایراد ناوارد

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبری تکراری بشرح زیر برخورد:

       * رسول(ص) دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد: بزرگترین صادرات کشور در حال حاضر صادرات مغز است! / نسیم آنلاین- بنقل از فارس

       و در ادامهء خبر بهجت اثر:

       * رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به حمایت دولت در سرمایه‌گذاری بر روی افراد نخبه کشور عنوان کرد: اگر فرصت خلاقیت را فراهم نکنیم این افراد از کشور مهاجرت می‌کنند، چرا که اکنون بزرگترین صادرات ما صادرات مغز شده است.

       خب؛ بقول عوام so what?؛ اینکه چیز تازه ای نیست، برادر رسول(ص) دیناروند!؛ زیرا مراتب دست کم سه دههء پیش، یعنی اوائل انقلاب شدیداً شکوهمند، در اوقات شرعی به شرفِ عرضِ خاک ِنعلینِ ملک پاسبان ِسپهر اقتدار حضرت امام(ل) رسید؛ معظم له در پاسخ و بعدالتحیه والسلام و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)  توأم با سوت، آن را با ساندویچ مغز عوضی گرفته، قدری متغیر شده فرمودند: لکن به جهنم!

       زیاده جسارت است.

اثر م. لبخند

 

در خانه اگر کس است..!

       فدوی از زمان تسلط برادران بر مقدرات ملت سابق ایران، همواره اساس را بر این گذاشته که ایشان بحمدالله استعداد لازم را برای مدیریت بحران فزاینده دارا هستند چرا که، در غیر اینصورت، نمی توانستند که در این چند دهه از دست ملت به ستوه آمده، جان سالم بدر ببرند؛ لکن اخیراً ملاحظه می کند که برادران پنداری در این راستا چندان هم موفق نبوده و آسیب های فراوانی را نیز در این ارتباط، نوش جان کرده اند که شرح آن در جراید شریفه دارالخُرافه پیش از این آمده و فدوی نیز عندالزوم بدان پرداخته است. با این همه، بررسی برخی  از این گزارشات نشان می دهد که برادران، هنوز باورشان نشده است که درب اسلامی، همچنان بر آن پاشنه نمی چرخد و توپ، تانک، مسلسل که سهل است، پاشنه کش اسلامی نیز دیگر اثر ندارد! که هیچ، حتا کار هم دست شان می دهد!..

       از جمله است مسئلهء خطرناک "امر بمعروف و نهی از منکر" که عواقب آن پاچهء دشداشهء خودشان را گرفته است. در همین ارتباط، از  جراید شریفه دارالخُرافه بخوانید:

       * ضرب و شتم سه روحاني ناهي از منكر واكنش‌هاي زيادي را به‌دنبال داشت و موجب جريحه‌دار شدن احساسات مردم شد

       اما گويا، با وجود برانگيخته شدن افكار عمومي در اين زمينه، هنوز پروندهء ضرب و شتم ناهيان از منكر بسته نشده است:.

       * به گزارش البرز نیوز، در آخرین مورد، روز پنج‌شنبه در محلهء امام‌زاده سید اسماعیل تهران جمعی از اوباش، با فحاشی، يك روحاني ناهي از منكر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از وارد کردن خسارت به خودروی او از محل گریختند!

       یکی از بی احتیاطی های روحانی مذکور بگزارش همان منبع، ظاهراً چنین بوده است:

       * حجت‌الاسلام عباس روزمه گفت: «یک موتور سوار با شدت به ماشین بنده زد، به راکب این موتور که مشغول کشیدن سیگار بود گفتم که از خسارتی که به ماشین من زدی، می‌گذرم، فقط شما حرمت ماه مبارک رمضان را نگهدار و سیگارت را خاموش کن!»  روزمه تصریح کرد: «پنج، شش نفری به من حمله کردند و با لگد به ماشین بنده می‌زندند و خسارت وارد کردند». وی ادامه داد: «اگر حمایت مردم محل نبود و همچنین بنیهء بدنی كه به ‌خاطر چند سال ورزش کردن حاصل شده، شاید آسیبی که به بنده می‌رسید، خیلی بیشتر می‌شد».

       حجت الاسلام که مانند سایر حضرات سوراخ دعا را گم کرده و، به پیروی از مقتدای خود، بنا دارد که زنگوله را گردن دشمن بیندازد،در ادامه افزوده است:

       * «آقایان سران فتنه، آبرو و حیثیت روحانیت را زیر سوال بردند؛ اما الان شاهدیم که به راحتی به روحانیت توهین می‌کنند و شأن  او را پایین می آورند؛ در این سابقه بیش از 30 سال انقلاب چه زماني سابقه داشته که یک روحانی را جایی گیر بیندازند و او را دوره کنند؟!»

       نامبرده از امر بدیهی دیگری هم بشرح ریر حیرت کرده است:

       * «همهء این ضرب و شتم‌ها یک طرف اما فحش‌هایی که به مقدسات، انقلاب و نظام می‌دادند یک طرف! واقعا توهین‌های این افراد  غیر قابل تحمل بود».

       فدوی در این رابطه چه دارد بگوید برادر حجت الاسلام؟ جز این نکته: ضمن اینکه "خود کرده را تدبیر نیست"،

بیت

باش تا صبح دولتت بدمد

کاین هنوز از نتایج سحر است!..

 

استفتاء اضطراری!

       فدوی در مرور خبرهای امشب، به مورد زیر هم برخورد:

       * ده‌ها زن یمنی که فرزندان شان در زندان‌های شبه ‌نظامیان حوثی به اسارت گرفته شده‌اند، برای نشان دادن اعتراض خود، اقدام به آتش‌ زدن گیسوان خود کردند./ العربیه

       که فدوی، بمنظور کسب تکلیف و نیز استمداد، مراتب را در فاصلهء دو قیلوله و با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، رساند. در پاسخ، پس از فراغت از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، و بعدالتحیه و السلام، و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: «بسمه تعالی؛ احوط آن است که ضعیفه های مذکور بجرم در معرض دید قرار دادن گیس بریده و  گُر گرفتهء خود، به ترتیب قد، از 30 تا 100 ضربه شلاق بخورند. و من الله التوفیق».

 

آفتاب آمد دلیل آفتاب!

       یکی از بد شانسی های حضرات آیات، همواره این بوده و هست که کسی قادر به درک آنان و نیز عملیات ایذایی خداپسندانهء ایشان نبوده و نیست. لکن روند وقایع،بحمدالله والمنة، بگونه ای بوده که صحت عملیات و فرمایشات شان شدیداً ثابت شده است، به مستوره ای که در پی می آید، نگاه کنید:

       * فستیوال موسیقی شهر دارمشتات آلمان در آخرین روزهای ماه مه به صحنه‌ء آزار و تعرض جنسی گروهی از مردان مهاجرتبار به زنان تبدیل شد. پلیس محلی تا کنون گزارش 26 قربانی و شکایت 14 زن علیه این تعرضات را دریافت کرده است. در محل وقوع حادثه تنها سه زن ماموران پلیس را از جریان آزار‌های جنسی نسبت به خود با خبر کردند. در بیانیه‌ء پلیس دارمشتات آمده است: «بر اساس شهادت قربانیان، عاملان تعرض و آزار شبیه مردان کشورهای آسیای جنوبی بودند.»

       و برای جوری جنس:

       * به گفتهء مقامات پلیس، از گزارش ‌قربانیان چنین برمی‌آید که "عاملان به شیوه‌ های مشابهی مانند تعرضات و آزارهای جنسی در جریان جشن‌های سال نو در شهرهای کلن، اشتوتگارت و هامبورگ" عمل کرده‌اند./ دویچه وله

       حالا متوجه شدید که چرا عملهء بیت، کنسرت ها را یکی پس از دیگری، لغو می فرمایند؟!

       زیاده کشفی نیست.

 

فضولی

       فدوی با آنکه نمی خواهد در امور برادران دخالت کند، نمی شود لکن!.. زیرا با خبرهایی از این دست رو برو می شود که:

       * سردار محمد(ص) جعفر (ع)اسدی: نگران کسانی هستیم که در انگلیس پرورش یافته‌اند!/ دویچه وله

       نامبرده در ادامه افزوده است:

       * «متاسفانه امروز هم بچه‌های برخی از مسئولین در این کشور درس می‌خوانند! و عقبهء آنها آنجاست؛ اینها نمی‌توانند به کشور خدمت کنند.»

       در این باب عرض می کند که لابد این هم تقصیر ملت یک لا قباست، برادر اسدی!.. بهر روی بقول عوام what about کسانی که به اهتمام حضرات، در ممالک محروسهء امریک پرورش یافته و اینک مصدر امور دارالخرافه اند؟!

       و اما ادامهء فرمایشات:         

* او گفت: «جوان ما وقتی در کشور انگلستان درس می‌خواند، می‌گوید عجب کشور آباد و زیبایی است»!

       پیرامون این نکته نیز به استحضار می رساند که جوان شما خلاف بعرض رسانده زیرا از زمانی که مقام معظم رهبری(ضپ) به جوانان خاج پرست نامه نوشته است، کلیهء جوانان تغییر عقیده داده و می گویند که کشورشان بغایت ویران و بسیار بی ریخت است! و در حاشیه نیز عاجزانه استدعا کرده اند که اگر معظم له ممنوع الورود هستند،دستکم با اعزام حضرات آیات جنتی و گرگعلی (احمد خاتمی- م) و اگر زحمت نیست، برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، ریاست محترم چماقداران، به مقر روباه پیر و نیز ممالک محروسهء امریک، در اسرع وقت موافقت فرمایند. و من الله التوفیق - جمعی ازبسیجیان خاج پرست!

       فرمایش دیگری نیست، برادر اسدی؟

 

تخفیف

       فدوی در مرور خبری که، حسب شیوهء مرضیهء عملهء بیت، طعم شلاق می داد، دریافت که برادران، موجب تغییر زبانزدی دیگر شده اند که می گفت: «نرود میخ آهنین در سنگ». در توضیح بیشتر عرض می کند که حضرات، آن نقطهء ناقابل زیر "ب" را برداشته و روی آن گذاشتند و شد: «برود میخ آهنین در سنگ!..» مراد فدوی آن است که عملهء بیت، که امورشان بی شلاق نمی گذرد، از اجرای آن عمل شنیع خداپسندانه، بشرحی که در پی می آید، در ملاء عام عجالتاً صرف نظر فرمودند:

       * صدور حکم حبس و شلاق برای معترضان برنامهء فیتیله!/ بیبی.سی

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * دادگاه بدوی، 11 نفر از معترضان به برنامهء تلویزیونی فیتیله و از هواداران تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز را که در جریان مسابقه این تیم اعتراضات خود را مطرح کرده بودند، به یک سال حبس و 74 ضربه شلاق "تعزیری در غیر ملاء عام" محکوم کرد.

       ملاحظه می کنید که برادران آتش به مال شان زده، بزرگواری کرده و مایه کاری حساب فرموده اند!

 

آنچه خوبان همه دارند!..

       فدوی پیش از این، بارها و گفته و نوشته بود که آنچه که در یک جامعهء متعادل، "سوء سابقه" شناخته می شودحضرات در جامعهء شکوهمند اسلامی، آن را بعنوان "حُسن سابقه" منظور می فرمایند! فدوی، در این راستا، البته  بقول اهل آمار، بعلت توزیع فراوانی این پدیده، خود را از ردیف کردن شواهد و نمونه ها، بی نیاز می بیند؛ لکن در عین حال مخالفتی هم ندارد اگر خوانندگان محترم ضدانقلاب، فقراتی مانند برادران، سعید مرتضوی(1) و محسن رفیقدوست (2) را، بیاد بیاورند.حال بمنظور بقول عوام up to date کردن این پدیده، تکه ای از خبری را در پی می آورد:

       * امیر قطبی از سال 88، همزمان با راه اندازی دادسرای فرهنگ و رسانه، به عنوان سرپرست این دادسرا منصوب شد. او نزدیک ترین فرد به جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، و اولین فردی است که هر روز صبح با دادستان تهران ملاقات می کند. تصمیمات مهم و خارج از روند قانونی، رسیدگی به پرونده های سفارشی و نیز آنچه به اصطلاح «کارچاق کنی» گفته می شود، با دستور دادستان تهران زیر نظر وی به انجام می رسد. به گزارش سحام٬ قطبی در ابتدا به عنوان عامل اصلی نهادهای امنیتی وارد دستگاه قضایی شد و به سمت سرپرستی دادسرای فرهنگ و رسانه منصوب شد. پرونده‌ سازی برای مدیران مسوول، روزنامه نگاران، عکاسان و دیگر فعالان رسانه با هدف توقیف روزنامه ها، اصلی ترین دلیل حضور وی در این پست مهم قضایی است./ سحام نیوز

       باری، به این بزرگوار، که جز «سوء سابقه» چیز دیگری در کارنامه ندارد، چه باید گفت جز: آنچه خوبان همه دارند، تو تنها داری!

 _______________________________

(1) این بزرگوار افزون بر معاونت حضرت آقا(ضپ) در ماجرای 88، تعطیلی صد رسانه را نیزدر کارنامه دارد!

(2) ...داستان را به صورت کلی برای ایشان[ گفتم] که یک همچین شخصی این جوری کرده و اگر که مثلا این دست حاکم اسلام بیفتد، با این چکار می کنند؟ ایشان فرمودند: این جور اشخاص مهدورالدم هستند، اینها ظلمه هستند، اینها عمله ظلم هستند. بعد از چند وقت موضوع را به صورت بازتری خدمت مرحوم آیت ا... مطهری عرض کردم.بعد به طریق دیگری این جریان را خدمت حضرت آیت ا... مهدوی کنی – که الحمدالله در قید حیات هستند و خدا ایشان را طول عمر بدهد – عرض کردم. از حرفهای هر سه تای اینها دریافتم که این آدم، کشتنی است!. توی یک جلسه ای موضوع را به مرحوم اندرزگو گفتم؛ اندرزگو گفت: همه اینها کشتنی هستند، اما کاری نکنید که مثلا به خاطر این گیر بیفتی چون ما اگر قرار باشد که گیر بیفتیم، بگذار برای کارهای بالاتر گیر بیفتیم که ان شاء ا... خدا قبول کند...... یک شبی که به شدت باران می آمد، شاید یکی از شبهایی بود که توی تهران کمتر آن جور باران می آید. البته من چند شبی کشیک او را کشیدم با یک چماق حسابی و چون کمتر شبی بود که این مست نباشد. بالاخره او، از ماشین پیاده شد، می خواست برود خانه اش. من مخفی شده بودم و با چماق زدم توی سر این، او افتاد و یک هفت هشت تا چماق دیگر هم زدم توی سر و کله این و هلش دادم افتاد توی جوی آب و رفتم.فردای آن روز شایع شد که یک جنازه ای توی میدان شوش توی آبها پیدا شده و ان شاء ا... خدا قبول کند. / از خاطرات محسن رفیقدوست/ پارسینه

 

       * آیت الله علوی گرگانی [توصیه به سازمان انتقال خون]: ...در دریافت خون از طبقات افراد دقت داشته باشید چرا که کیفیت خون افرادی که از گوشت های حرام مصرف می کنند و رفتار سالمی ندارند، با خون افراد مذهبی متفاوت است!/ حوزه

 

* علم‌الهدي: كسي كه در شهر زيارت و امام رضا زندگي مي‌كند بايد اين شرايط را بپذيرد، ديگر سر لغو يك كنسرت ما نبايد چانه ‌زني با برخي مسئولان بر سر كوته ‌فكري‌شان داشته باشيم؛ مگر در اين مملكت شما شبكهء تلويزيوني قرآن نداريد؟ موسيقي حلال و حرام هر چه هست به ‌جاي خود محفوظ، هركس پيرو مرجع اش هست، مگر شبكه قرآن در اين تلويزيون نيست؟ مگر همهء شبكه‌هاي تلويزيون موسيقي ندارند؟ چرا شبكهء قرآن موسيقي ندارد؟ مي‌گويند كنار قرآن نمي ‌شود تار زد، اين خلاف قداست قرآن است، كنار گنبد امام رضا نمي‌شود كنسرت برگزار شود، اين خلاف حيثيت و هويت اين شهر است، تو كنسرت مي‌خواهي؟ مشهدي نباش، برو يك شهر ديگر زندگي كن! / آرمان امروز

 

       * آیت‌الله سید احمد خاتمی: به ‌طور حتم افرادی که پیشینهء ایستادگی در برابر ولایت داشته‌اند منتخب مردم نیستند. انقلابی کسی است که همراه با ولایت است و زمانی که ولایت دستوری را صادر می‌کند بی ‌چون ‌و چرا بدان عمل می‌کند. /انتخاب

 

       * آیت الله مکارم‌شیرازی: فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند و بیش از 95 درصد آن فاسد است. / آخرین نیوز

 

       * جواد کریمی قدوسی- نماینده حکومت از مشهد: آمریکا به 52 کشور مستقل تجزیه ‌شود! آمریکا زودتر از 2035 سقوط می‌کند/ رئیس‌جمهور جدید آمریکا روند فروپاشی کشورش را شدت می‌بخشد./ فارس

 

       * نمایندهء ولی فقیه در استان همدان گفت: 32 درصد زنان و مردان جوان کشور عقیم هستند، و یکی از دلایل عقیم شدن مردان، پوشیدن لباسهای تنگ است./ عصر ایران

 

       * محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و عضو مجلس خبرگان رهبری

متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کنسرت‌هایی که امروز در کشور برگزار می شود مسائلی همچون اختلاط زن و مرد و کارهای غیر شرعی صورت می گیرد که غیر قابل تحمل است از این رو دستگاه های ذیربط همچون شورای فرهنگ عمومی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه می توانند این کنسرت ها را لغو و از برگزاری آنها ممانعت کنند./ انتخاب 

 

       * آخرین نیوز: [رمزگشایی سردار سلیمانی از چفیه‌ای که رهبر معظم انقلاب در جلسات رسمی استفاده می‌کنند]: ما می بینیم در فضای امروز بالاترین مقام نظام در تمام جلسات رسمی از چفیه استفاده می‌کند که نماد بسیج است و این چفیه یک تذکر است به تمام افرادی که به بسیج معرفت دارند و کسانی که به بسیج معرفت ندارند و این چفیه دور گردن رهبری یک تذکر است./آخرین نیوز

 

* قاسم سلیمانی: قوهء قضائیه از رأس تا ذیل قابل افتخار برای نظام!/ باشگاه خبرنگاران جوان

 

* محمد (ص) علی(ع) موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان: "مطهری ابتدا باید نظرات اش را با حضرت آقا تطبیق کند و برود پیش ایشان بگوید که من قصد دارم این حرف را بزنم."/ العربیه

 

* آیت‌الله حسین(ع) نوری همدانی:"این افراد ضد انقلاب هستند، تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کورش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کورش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم." / فارس

يک پرسش

فدوی نمی داند که برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، ریاست محترم چماقداران بیت، چرا یک دفعه نمی دهد که از چفیه (دستمال یزدی سابق- م) برایش پیرهن بدوزند، خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند؟

 

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26  نوامبر المفخر سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه