تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

10 آذر ماه 1395 ـ  30 ماه نوامبر 2016

 

به ما پول بدهید تا جمهوری اسلامی را نگاهداریم!

مضمون نامهء ديگری از سازمان لابی گری «ناياک»

دوست عزیز

       چند هفته گذشته بسیار سخت بوده است

من نیز همچون اغلب شما ساعات بسیاری را صرف اندیشیدن به انتخابات کرده ام. چندین شب را بی خواب به این اندیشیده ام که ریاست جمهوری ترامپ برای جامعه ما چه معنایی دارد. و از اعضای بیشمار نایاک شنیده ام که آن ها نیز در این نگرانی شریک اند.

بسیاری از شما نگران آن که فرزندان تان به عنوان شهروندان درجه دو رشد کنند و حقوق مدنی همه ی آمریکاییان دچار مخاطره شود. شما در عین حال نگران روابط امریکا و ایران و این که به سوی جنگ حرکت می کنیم هستید.

من از بسیاری از اعضاء مان شنیده ام که باید با کابینه جدید همکاری کرد و از وضعیت فعلی بیشترین سود ممکن را به دست آورد. برخی از شما امیدوارید که ترامپ عاقبت سیاست های میانه رویی را در پیش گیرد، برخی هم از آن چه پیش می آید هراسانند. ما صدای شما را بلند و آشکار می شنویم.

با هر عضویی که رییس جمهور منتخب برای کابینه خود برمی گزیند دلیل بیشتری برای نگرانی بوجود می آید.

ترامپ، استیو بانون را - که دارای پیوندهای قوی با جنبش سفید پوستان ناسیونالیست است - به عنوان استراتژیست اول خود، و نمایندهء جنگ طلب مجلس، مایک پومپئی، را به عنوان رییس سازمان سیا، و ژنرال مایکل فیلینِ اسلام هراس را به عنوان مشاور امنیت ملی خود انتخاب کرده است.

او چنین تصمیم گرفته که افرادی را بر گرد خود آورد که می گویند ترس از مسلمانان امری «منطقی» ست. یا می خواهند ایران را «بمباران» کنند. و یا خواستار ایجاد دفتر ثبت مهاجران آمده از کشورهای مخاطره انگیز همچون ایران هستند. این ها واقعیاتی است که نمی توان منکر آن شد.

بنابراین، اکنون که حقوق مدنی ما به خطر افتاده، و جنگ با ایران دیگرباره بر روی میز قرار گرفته، برنامه ما چه می تواند باشد؟

ما باید متحد شویم. صرفنظر از این که شما در سپهر سیاسی چه جایی دارید، و بدون توجه به این که عقاید شما در مورد پیشنهادات یا انتخاب های ترامپ برای کابینه اش چیست، اکنون وقت آن است که به یکدیگر بپیوندیم. دهه هاست که اجتماع ما به سیاست های دایم التزائد تبعیض آفرین و ادبیات نفرت پراکنی همچون توقف در فرودگاه ها و از دست دادن پروازها گرفته، تا جلوگیری از ورود به ایالات متحده به خاطر ملیت مان، و تا قربانی جنایات وحشیانه شدن، تسلیم شده است. این امور بدون توجه به مذهب، ملیت، و یا رنگ پوست انجام می شوند و اگر زمانی برای کنار گذاشتن اختلافات و متحد شدن مان به عنوان ایرانیان آمریکایی وجود داشته باشد آن زمان هم اکنون است.

2ـ ما باید با هر گروهی که با تبعیض روبروست همبستگی یابیم؛ گروه هایی همچون اعراب، مسلمانان، سیاهپوستان، لاتین تباران، و یهودیان. تجربهء خود ما از درگیری با تبعیض از تجربه این گروه های دیگر متفاوت نیست و بنابراین باید به پا خاست و اعلام کرد که ما همه با همیم.

3ـ ما مشغول ایجاد همبستگی هستیم. در طول مذاکرات برجام ما با گروه ها و سازمان های مختلفی همکاری داشته ایم و این همکاری بر نیروی ما افزوده است و همچنان که این نامه را می خوانید نيز ما مشغول گسترش این پیوندها و تقویت روابط مان با گروه هایی همچون اتحادیه آزادی های مدنی امریکا (ACLU )، انستیتوی اعراب آمریکایی، کمیتهء ضد تبعیض اعراب امریکایی، کنشگران مسلمان، و سازمان جی استریت، و گروه های متعدد دیگر هستیم. تنها راه پیروزی بر تعصب کارکردن با یکدیگر و افکندن نوری بر راه بهتری است که به نفع کشورمان است.

       ما همچنان که با روزگاری پر از چالش روبرو هستیم هرگز درها فرو نمی بندیم و کار گفتگو با همهء طرف ها را ادامه می دهیم؛ همانگونه که در سراسر پانزده سال اخیر چنین کرده ایم. با این هدف که صلح را گسترده و تفاهم و ارزش هایی همچون رواداری و مساوات را که برایمان عزیز است  پیش ببریم.

       به کسانی از شما که عصبانی، نگران، و ترسیده اند می گوییم که شما در نایاک خانه ای دارید. ما حتی در بدترین شرایط سخنگو و پشتیبان شما هستیم. ما هرگز به چالش های سخت پشت نکرده ایم، ما در برابر هر قانونی که اجتماع ما و دیگران را به خطر تبعیض دچار کند، و هر حرکتی که ما را به جنگ نزدیک تر سازد، مقاومت می کنیم.

       اما ما برای این کار به حمایت شما نیازمندیم. تنها از طریق حمایت شماست که ما می توانیم بر تعصب پیروز شده و حرکت به سوی جنگ را متوقف سازیم.

       لطفاً، برای سرمایه گذاری در صدای اجتماع مان، مبلغ 100 دلار و یا هر آنچه را که درست می دانید به ما کمک کنید.

       الهام خاتمی

       مدير روابط بيرونی

بازگشت به خانه