خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

15 آذر 1395 ـ  5 ماه  دسامبر 2016

 

حالگیری

       باز فدوی بین السطرین یا پشتِ خبری را خواند و کم تا قسمتی، حال اش گرفته شد؛ وی بخیل نیست و می گذارد که حال خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز گرفته شود!:

       * روی خبر: مجلس نمایندگان آمریکا قانون تحریم‌های ایران را برای یک دورهء ده ساله دیگر تمدید کرد /صدای آمریکا

       * پشت خبر: حکومت داعش درونمرزی دستکم ده سال دیگر هم هست!

       بقای عمر بازماندگان!

 

پژوهش بیهوده

       فدوی گاه از برخی حرکات علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، شدیداً حیرت می کند که وقت شان را صرف چه کارهائی که نمی کنند، خودتان ملاحظه کنید:

       * پژوهشگران: انسان دو بار گرگ را اهلی کرد!/ دویچه وله

       خب، بقول عوام big deal آخر اهلی کردن گرگ هم کاری دارد؟! آن پژوهشگران نابکاراگر راست

می گویند، بیایند  آخوند را اهلی کنند! و اگر وقت شد، بداد این شهروند ما هم که در پی می آید برسند:

       * 9509---0901: طبق اطلاع مردمی ادارهء محیط زیست استان گیلان، چند قلاده گرگ را در کوه‌های لوشان گیلان رها کرده که اسباب زحمت و ترس مردم منطقه شده است. کسی هم جرأت دفاع از خود را ندارد چون با محیط زیست طرف است!

 

دگردیسی خشونت

       فدوی بمنظور تبیین نکته ای، بعنوان دستگرمی عرض می کند که موضوع انتشار اسناد معانقه و معاشقهء حضرت امام(ل) با شیطان بزرگ، آن هم در زمان اعتکاف در جوار عتبات عالیات (ع- س- ص- عج)، همانگونه که انتظار می رفت، توسط حضرت آقا(ضپ) و سایر عملهء بیت، تکذیب شد. برادر علی(ع) لاریجانی هم، ضمن عرّ و تیز مألوف، برای خالی نبودن عریضه فرمود:

       * لاریجانی، رئیس مجلس ایران بی‌بی‌سی را به انتشار "سندی جعلی از اسناد آمریکا" در مورد تماس‌های آیت‌الله خمینی با مقامات آمریکایی متهم کرده و گفته که هدف این کار شکستن "قبح ارتباط با آمریکا" بوده است.!/ بی بی سی

       برادر مذکور، بعلت ابتلاء شدید به آنفولانزای آخوندی، یادش نیست که افتخار شکستن "قبح" بسیاری از چیزها برای نخستین بار از آن حکومت داعش درونمرزی ست. فدوی اگر خواسته باشد که فقط سیاهه ای از این عملیات  درون و برونمرزی حضرات  را فراهم کند، مثنوی هفتاد من کاغذ، آن هم بقیمت بازار آزاد می شود! باری- ادامهء عملکرد حضرات در این راستا اما سبب شده است که "خشونت" نیز مانند سایر ناهنجاری ها، در جامعهء شکوهمند اسلامی به پدیده ای عادی تبدیل، و اُمت نیز با آن خو بگیرد. به چند سند مصور منگوله دار در این پیوند،نگاه کنید:

       خوانندگان محترم ضدانقلاب، با ملاحظهء این تصویر، لابد می پندارند که خودرو در یک درگیری مسلحانه، به این روز افتاده است، لکن چنین نیست، یک غلط داشتید، 19 می گیرید! فدوی اگر بگوید که باور نمی کنید، حال به توضیح منبع خبر در باره توجه کنید:

       * نقش جای گلوله به صورت برچسب، جدیدترین مد تزئین اتوموبیل در تهران!

       بعرض فدوی رسیدید؟ خب، حالا " روح منی"!(1):

       * زنانی که در غرفه «شهدای مدافع حرم»! عکس یادگاری گرفتند! / دیگربان

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * در نمایشگاه کتاب بين المللی تهران،استوديوی «شهدای مدافعان حرم» هم برپا شده که بازدیدکنندگان با پوشیدن لباس و تجهیزات نظامی اقدام به گرفتن عکس یادگاری در جلوی تابلوی خرابه های سوريه می‌کنند.

       جداً که عکسا میگیره  قیصر، چشا میرن مغز سر!

       حُسن ختام این مختصر، عروسی در مخروبهء ای بنام سوریه است، که محصول مشترک مقام معظم رهبری(ضپ) و فرزند خلف اش، برادر بشار اسد  است:

 

       همانگونه که ملاحظه کردید، خشونت دیگر، بحمدالله والمنة، در خاورمیانهء امام و پیامبر خیز (ع- س- ص -عج) به اهتمام دیکتاتوران گرامی، جا افتاده و ذائقهء مردم نیز پنداری عوض شده است و حکایت از کنار آمدن آنان با وضعیت خشن موجود دارد.

       زیاده ذکر مصیبتی نیست..

_____________________________________

(1) معروف بود که وقتی امّت را به مخفیگاه حضرت امام(ل) می بردند، هر جمله ای که می فرمودآ امت شعار می داد: ما همه سرباز توایم خمینی(ل)/ گوش بفرمان توایم خمینی(ل) و پس از مدتی که معظم له حوصله اش سر می رفت خطاب به پیاده نظام بیت که ضمن گریه به سر و مغز خود نیز می کوبیدند می فرمود: خفه! حالا روح منی! منظور معظم له شعار روح منی خمینی(ل)! / بت شکنی خمینی(ل) بود! 

 

کج سلیقه

       فدوی از بد سلیقگی برخی برادران شدیداً  در حیرت است. آخر مگر می شود که کسی پُخت نان برای نانوائی حکومت اسلامی برونمرزی (داعش- م ) را، به پُخت شیرینی مشهور و خوشمزهء دانمارکی، ترجیح داده، و به عواقب آن نیز گرفتار شده باشد؟!.. بله، می شود لکن!.. این هم سند منگوله دارش:

       * العربیه: محکومیت "نانوای داعش" در دانمارک. دادگاه شهر کپنهاک در کشور دانمارک، صاحب یک رستوران پیتزایی را روز چهارشنبه 22 ژوئن محکوم به پیوستن به داعش و رفتن به سوریه برای جنگ کرد. این اولین حکم در نوع خود در کشور دانمارک است. این مرد جنگیدن برای داعش را انکار می کند، اما می گوید که در سوریه برای سازمان داعش یک نانوایی را اداره می کرده است!

       ملاحظه کردید؟  از قدیم هم فرموده اند که کار، نشد ندارد!

 

محاصرهء به مطلوب!

       این روزها فدوی بهر سو که می نگرد، جز ملت شل و پل و بازمانده از ایلغارعملهء بیت، چیزی نمی بیند و بقول عالیجناب حافظ:

از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود

زنهار از این بیابان، وین راه بی نهایت

در زلف چون کمندش، ای دل مپیچ  کانجا

سرها بریده بینی، بی جرم و بی جنایت

       که البته فدوی کوشید آثار آن را عجالتاً در ستون تازهء "اخبار برادرانه" کلاسه کند، لکن اکنون می پندارد که تانک سواری، دولا دولا ندارد، فلذا به برادران توصیه می کند که از تعارف کم فرموده و به اعدام بیفزایند!؛ بعبارت بهتر، به جای گیر دادن به جزئیات، به کلیات بپردازند یعنی یکباره و رسماً، حکومت نظامی اعلام فرمایند. این به سود همه است؛ با ُامّت که مشکلی نداشته و نداریم؛ در باب ملت هم نگران نباشند زیر ملت، این فقره را نیز مانند فقرات پیشین، با کوبیدن مشت های محکمی بر دهان خود، برطرف خواهند کرد.!

       زیاده عرضی نیست..

 

ادامهء خشونت

       از منظر برادران، همه چیز «زن» موجب گرفتاری ست و خوانندگان محترم ضد انقلاب در سه دههء اخیر در اين مورد نمونه ها را بطور پیوسته ملاحظه کرده و خواهند کرد!، به چند مستورهء  برونمرزی نگاه کنید:

       * شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان پیشنهادهایی به مجالس ایالتی این کشور داده که طبق آن شوهران به طور قانونی حق داشته باشند، در صورت نیاز، زنان خود را بزنند./ بی.بی.سی

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * این شورا به دولت و مجلس پاکستان در مورد مسایل دینی مشورت می‌دهد. یکی از این پیشنهادها، دادن اجازه به شوهران برای زدن "ملایم" زن در صورت عدم تائید نحوه پوشش، ارتباط برقرار کردن با غریبه‌ها، و عدم تمکین برای برقراری رابطه جنسی بدون توجیه مذهبی است.

       با این ترتیب، فدوی مراتب زیر را، بنقل از یک نشریهء اندونزیائی، نباید باور کند؟:

       * دستور و قانون جدید حکومت اسلامی اندونزی: زن مسلمان مجاز به تخلیهء گاز معده خود با صدای بلند نیست!

       لابد نه به اين خاطر که گوزيدن عمل زشتی است بلکه برای جلوگيری از تحريک شدن برادران!

       باری، زیاده حیرتی نیست.

 

از بلایای طبیعی

       فدوی در مرور خبرهای بلاد کفر و زندقه،به خبری بشرح زیر رسید:

       * بر اثر فرود آذرخش در محوطهء برگزاری فستیوال موسیقی "راک اند رینگ" در شهر مندینگ آلمان 51 تن زخمی شدند. دو نفر از مجروحان در حال مرگ بودند ولی با اقدام به‌‌موقع جان شان نجات داده شد.

       و ُطرفه اینکه نزد خاج پرستان، اگر نماز دشمن شکن شان قضا بشود، لهو و لعب شان، قضا نمی شود!:

       برگزار کنندگان می‌گویند، بعد از هماهنگی با مقام‌های مسئول، فستیوال بعد از وقفه‌ای کوتاه ادامه پیدا کرد!

       این هم سند مصور زنگوله دارش:

       باری از آنجا که "بنی آدم اعضای یک پیکرند"، فدوی نیز حاضر است که با استفاده از نفوذ خود در ابیات آیات و البته "بعد از هماهنگی با مقام‌های مسئول"، ترتیب امضای قراردادی را با حوزهء علمیه، بمنظور کاهش بلایای طبیعی بدهد، دیگر چه می خواهید؟

       زیاده کمکی نیست.

بعدالتحریر: (لطفاً این قسمت را خاج پرستان نخوانند): با توجه به خبری که در پی می آید، فدوی اگر جای مسؤلین بود، قرارداد با حوزه های علمیه، بمنظور کاهش بلایای طبیعی را، نه تنها فسخ، که طلب خسارت نیز می کرد!

       * غرق شدن خودروی نیروی انتظامی در رودخانهء روستای جانواره مریوان!/ خبرنامه گویا

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

2 دسامبرالمفخم  سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه