تأسيس: 14 مرداد 1392 ـ  در نخستين کنگرهء سکولار های ايران  -همزمان با 107 مين سالگرد مشروطه 

 خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

17 آذر ماه 1395 ـ  7 ماه دسامبر 2016

عرب ستیزی یا بیداری از یک خواب سنگین؟

نامهء سازمان دلاوران ایران بزرگ به رضا پهلوی

پيشگفتار: هدف این سازمان در این نوشتار هرگز سرکوب کردن یک هم میهن ایرانی و آن هم نوهء مهست رضا شاه بزرگ نیست. ایشان دارای یک ویژگی استثنائی تاریخی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی مباشند که نه تنها برای وضعیت اسفناک کنونی ایران می تواند نجات بخش باشد بلکه، چنانچه ایشان براستی در جایگاه ویژهء خود قرار گیرند، می توانند به جنگ ها و بدبختی ها و آوارگی ها و دربدری های میلیون ها انسان ساکن پیرامون ایران (افغانستان و کردستان و عراق و سوریه و...) پایان دهند.

       سازمان دلاوران ایران بزرگ، با توجه به کردار و گفتار و مبارزات ایشان که تا کنون صورت گرفته است، هیچ دل خوشی از ایشان ندارد. بخصوص که ایشان به سوگند تاریخی خود، بهر دلیل و علتی هم که بوده و باشد، پشت کرده است. اما از آنجا که موضوع نجات و سلامتی بزرگترین مایملک همهء ما ایرانیان در سطح گستردهء ایرانزمین و فلات ایران، یعنی میهن بزرگ و جاودان و مقدس مان ایران عزیز در پیش است، ما می باید در نهایت میهن پرستی و با خردمندی و هشیاری و آگاهی، و بدور از هرگونه تعصب و خودپرستی و جاه طلبی و پول و مقام پرستی به داوری راستین بنشینیم و همزمان با علت یابی به چاره جوئی و رفع اشکالات و مشکلات بپردازیم، تا به هدف اصلی همهء ما، یعنی آزادی برای مردم و استقلال برای  ایران و سرفرازی و سرافرازی برای هر دو برسیم.

       این نوشتار مستقیم از سوی این سازمان، در نهایت احترام و با دلی پر از مهر و محبت و میهن پرستی، برای ایشان فرستاده می شود. باور راستین بر این داریم که هدف ایشان نیز جز نجات و سربلندی مردم و ملت ایران چیز دیگری نیست. تنها گزینش راه نا درست و انتخاب مشاوران و اطرافیان با رایزنی های پوچ و ضرر آورشان، برنامه های خیرخواهانهء ایشان را، در هدف شان که نجات ایران است، فلج نموده است.

       آنچه که از دیدگاه این سازمان برای قرار گرفتن بر شاهراه نجات و سرفرازی مردم و ملت ایران لازم و کافی می باشد در این نوشتار اکنون نسبتا مختصر به عرض ایشان می رسد و چنانچه تمایلی داشتند و اراده فرمودند، برنامهء جامع و کامل این سازمان به ایشان معرفی خواهد شد.

****

 اعلیحضرت رضا شاه دوم

و یا جناب شاهزاده رضا پهلوی

و یا جناب آقای رضا پهلوی

       (این سه عنوان با نهایت احترام شما را مخاطب قرار داده است و جنابعالی هر یک از این سه را که مایل بدان می باشید، گزینه فرمائید).

       امیدواریم که موجبات کدروت جنابعالی نباشد، چنانچه اجازه فرمائید با احترام بسیار، از گنجینهء فضیلت های فرهنگی ایران، چند بیتی از یکی از فرهیختگان ایران، یعنی سعدی شیرازی را پیشدرآمد عرایض خود نمائیم:

سخندان پرورده پیر کهن

بیاندیشد، آنگه بگوید سخن

 

زبان در دهان، ای خردمند، چیست؟

کلید در گنج صاحب هنر!

چو در بسته باشد چه داند کسی

که گوهر فروش است یا پیله ور؟

 

اگرچه پیش خردمند خاموشی ادب است

بوقت مصلحت ، آن به که در سخن کوشی

دو چیز طیره عقل است: دم فرو بستن

بوقت گفتن و، گفتن بوقت خاموشی

 

       شما در گفتگوی خود با آقای فرهودی (++) سخن از ترجیح رژیم رادیکال مذهبی بر یک رژیم رادیکال ناسیونالیستی بمیان آورده اید. سازمان دلاوران ایران بزرگ نیز شدیداً با هر رژیم و حکومتی که رادیکال و راسیستی باشد مخالف است؛ چه سیاسی باشد و چه دینی و مذهبی! برای این سازمان اما هر دو رژیم نامبرده از سوی شما با هم هیچ تفاوت بهتری و بدتری را ندارند و در پیشگاه همهء ملت ها و مردمان آزادهء این ملت ها این گونه رژیم ها قابل دفاع و برتری و بدتری نیستند. و از آنجا که تبلیغات گسترده و پیوستهء جهانخواران، استعمار استثمارگران، غارت و چپاول گران و زورگویان و جنایت کاران دنیا همیشه متوجه میهن پرستی و میهن پرستان بوده و می باشد، این است که این اهریمنان واژهء «ناسیونالیسم» و یا «ناسیونالیست» را به جنایت های نازیست ها و فاشیست ها منصوب نموده و هر ناسیونالیسم و هر ناسیونالیستی را افراطی و ضد انسانی و ضد بشریت و بسیار خطرناک و مضر قلمداد نموده و متاسفانه در این کار نیز بسیار موفق بوده اند.

       ما اگر بیان دیگری و یا یک واژهء مناسب و درستی را برای کلمه «ناسیونالیسم» بگزینیم و آن را یک اندیشهء فلسفی میهن گرائی و میهن پرستی بشمار بیاوریم، گمان بر آن داریم که حضرتعالی با ناسیونالیسم و یا آئین میهن گرائی مخالفتی نخواهید داشت.

       با نهایت احترام بعرض شما می رسانیم که شوربختانه جنابعالی ممکن است اطلاعات بسیاری در مورد فاشیسم و نازیسم و از این قبیل داشته باشید، اما آگاهی های حضرتعالی از ناسیونالیسم ایران ـ با اجازه تکرار می کنیم ـ ناسیونالیسم ایران ـ در دیدگاه فلسفی و سیاسی و فرهنگی و تاریخی آن بسیار اندک است.

       از دیدگاه ناسیونالیست های ایران (میهن پرستان ایران) فلسفه و یا جهان بینی ناسیونالیستی یک دانش است: دانش شناخت قوانین حاکم بر زندگی و زندگانی اجتماعات طبیعی تاریخی، یعنی ملت ها. این بیان ویژهء ناسیونالیسم ایران است و یک تعریف سلیقه ای نمی باشد! بلکه دانش ویژه ای است که شناخت آن و کاربرد آن در سیاست اجتماعی وظیفهء اصلی و راستین هر مبارز میهن گرا و هر سیاست مدار اجتماعی و حکومتی است.

       چنانچه تمایل می فرمائید، این سازمان می تواند موضوعات مربوط به ناسیونالیسم ایران و همچنین مطالب بسیار جامع مربوط به «ناسیونالیسم ایران و سیاست اجتماعی» را به حضور شما ارسال نماید.

       سازمان دلاوران ایران بزرگ از حضرتعالی خواهشمند است این نوشتارهای بسیار ارزشمند را مورد توجه ویژه خود قرار دهید و مبانی و دیدگاه اندیشه ای سازمان دلاوران ایران بزرگ را، که در پیوست تقدیم می شود، باز بین فرمائید.

       آئین میهن گرائی ایران (ناسیونالیسم ایران) کلید نجات و آزادی بخش مردم و ملت ایران می باشد. شما با قرار دادن خود در جایگاه ویژهء استثنائی تاریخی، فرهنگی، سیاسی و مبارزاتی که دارید، می توانید نقش اصلی و نهائی در مورد نجات ایران و ایرانی را ایفا نمائید.

       سازمان دلاوران ایران بزرگ با نهایت احترام و بدون سعایت و حسادت، ناموفق بودن کوشش های حضرتعالی در این سی و چند سال را در وجود اطرافیان و مشاوران جنابعالی می داند که دیدگاه اکثریت بزرگی از هم میهنان نیز می باشد. اکثریت این اطرافیان و مشاوران برای این سازمان شناخته شده می باشند و جز جاه طلبی و پول و مقام پرستی و جاسوسی هنر دیگری ندارند. از دیگر ویژگی های این بی هنران، بیسوادی و نادانی و خرفتی و بی دانشی و خیانت و از اینگونه می باشد.

       سازمان دلاوران ایران بزرگ تبادل نظر ها را با حضرتعالی برای پیشبرد هدف ها و مبارزات بسیار مهم و لازم بشمار می آورد (البته چنانچه این اطرافیان و مشاوران علیه این سازمان و میهن پرستان زهر پاشی ننمایند) .

       در پایان از حضور حضرتعالی خواهشمندیم مهر ورزیده توضیح فرموده و روشن نمائید که کجای این شعار جوانان و هم میهنان ایران پرست: «ما آریایی هستیم، عرب نمی پرستیم» یک شعار افراطی ملی است که شما شعار افراطی اسلامی را بر آن ترجیح می دهید؟

       عرایض خود را با تکرار مجدد بیان سعدی شیرازی، که دارای فضیلت و حکمت بزرگی می باشد، به پایان میرسانیم و برای مردم و ملت ایران آزادی، استقلال، عدالت اجتماعی، نیرومندی و سرفرازی آرزومندیم.

       سازمان میهن گرای (ناسیونالیستی) دلاوران ایران بزرگ                             

زبان در دهان، ای خردمند، چیست؟

کلید در گنج صاحب هنر!

چو در بسته باشد چه داند کسی

که گوهر فروش است یا پیله ور؟

بازگشت به خانه