خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

22 آذر 1395 ـ  12 ماه  دسامبر 2016

 

اصلاحات ارزی!

       احوط آن است که، بعنوان دستگرمی، نخست  به خبر زیر نگاه کنید:

       * هیئت دولت ایران جزئیات لایحه ای را تصویب کرده که بر اساس آن واحد پول ایران از ریال به تومان تغییر می کند.

       باری- تعریف از خود نباشد، لکن  خوانندگان محترم ضد انقلاب، لابد در جریان هستند که فدوی، بی آنکه آخوند، اعم معمم و مکلا باشد، به نتایجی در «اقتصاد مقاومتی»، که ترمی غیر قابل تعریف در اقتصاد جهان است، سال ها پیش از برداران دانشمند، به نتایجی بشرح زیر رسیده است؛ این هم سند منگوله دارش :

       * به دنبال شکوفائی بیش از حد اقتصاد حکومت اسلامی و بهبود چشمگیر وضع  اقتصادی مردم، بانک مرکزی ایران، با تأییدات خداوند متعال و با ابراز خرسندی بسیار، تغییر واحد پول کشور را طی اطلاعیه ای، به آگاهی عموم رساند. به موجب این اطلاعیه، واحد پول کشور از ریال به کیلو تغییر یافت.(*)

       و این هم انشائی که ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)، از روی دست فدوی گردن شکسته نوشته است:!

       * نسیم آنلاین: ظهر دیروز وقتی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف قصد داشتند تا جدیدترین مصوبات هیات دولت را روی خروجی خودشان قرار دهند، با یک خبر عجیب و غیر منتظره رو به رو شدند. هیات وزیران در جلسه‌ای که با ریاست حسن روحانی تشکیل داده بود، طی بررسی لایحهء قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی تغییر واحد پول کشور را از ریال به تومان به تصویب رساند. طبق این مصوبه از این پس قرار است هر تومان برابر با 10 ریال باشد.

       خب آیا  احوط آن نبود که برادران میان بُر زده و مستقیماً به "کیلو" می رسیدند؟!

       زیاده پیشنهادی نیست.

__________________________________                                            

* تنفس ممنوع - گزیده طنزهای سیاسی- حمیدرضا رحیمی  ص 107 چاپ اول می 2003/خرداد 1381

 

نتیجه

       فدویِ منتظرالظهور(عج)، در تمام این سال های طلائی حضرت امام راحل(ل) و امام حاضر(ضپ)، دل صاحب مرده اش به این خوش بود که:

نیم بیت

دستی از غیب برون آید و کاری بکند!

که چون آیت الله دستغیب، در حریان آن انفجار کذائی، مع الاسف، دست اش را نیز با خود از جهان فانی به جهان باقی برده بود، فدوی امید چندانی نداشت، فلذا همینطور ارّه به ماتحت، در انتظار پایان داستان مانده بود؛ لکن- پایان سخن شنو که ما را چه رسید:

       * نقدی از فرماندهی بسیج رفت، غیب‌پرور جانشین او شد./ بی.بی.سی

       مقدمتاً و جهت مزید استحضار عرض می کند که منظور از "نقدی" در خبر منقول از برادر بی.بی.سی، بقول عوام cash نیست! بلکه منظور برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، ریاست محترم چماقداران بیت است که به پیشنهاد سرلشگر پاسدار محمد(ص) علی(ع) جعفری، فرمانده سپاه، و حکم حضرت آقا، چماق مرحمتی مقام معظم رهبری را به برادر پاسدار غلام حسین(ع) غیب پرور سپرد تا، بعون الله، در مبارزهء صمیمانه با مردم، به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری (ضپ)، مُستظهر بوده باشد.

       باری- همانگونه که در تصاویر هم ملاحظه می کنید، مابه التفاوتی به سود ملت در کار نیست و هر دو مزین به  «چفیهء یزدی» اند!

       زیاده عرضی نیست...

 7 دسامبر 016

 

عمامهء صورتی!

       همگان می دانند و بارها نیز شنیده و یا خوانده اند که مقام معظم رهبری (ضپ)در هر موردی، فصل الخطاب است و اوامرشان البته لازم الاتباع. باری داستان کوتاه زیر را نخست برای دستگرمی بخوانید:

       * آخرین نیوز: «کودک خردسال به رهبر انقلاب چه گفت؟ در حاشیهء دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر، نهال، دختر چهار ساله، جلو می‌رود و با رهبر صحبت می‌کند:

       - نهال! حاج آقا رو دیدی چی گفتی بهشون؟

       - رهبر؟!

       - آره!

       - رفتم گفتم کُلاتُ مامانت برات درست کرده؟! گفت آره. گفتم میدی به من؟ گفت این مال منه. یکی دیگه برات میخرم! گفتم پس صورتی بخری ها!!!»

       خلاصه، فدوی این حرف ها سرش نمی شود، رهبر انقلاب است و قول اش!  

حالا نه، لکن انشاءالله بزرگ که شدی، اعدامت می کنیم!

تنوع

       ...جداً که جامعهء شکوهمند اسلامی ما جامعهء افراط و تفریط هاست؛ سرزمین گمشدن دکل های نفتی و اختلاس های میلیاردی ست و، درعین حال، مو را از ماست کشیدن ها، و از سوراخ سوزن رد شدن ها، اما از دروازه رد نشدن هاست!... مانند این برادر، که خودنویس را با دکل نفتی، عوضی گرفته است!

 

بشارت

       احوط آن ست که خوانندگان محترم ضد انقلاب اینقدر آبِ سنگین به آسیاب دیجیتالی "دشمن" نریزند و کمی هم ملاحظهء مصالح را بفرمایند(1). ناگفته پیداست که فدوی، قصد هیچگونه دفاع و حتا توجیه عملکرد حضرات را ندارد، لکن بر این باور است که: عیب می جمله بگفتی " ضررش" نیز بگوی!(2) یعنی، لکن اینطورها هم نیست که چیزی بیش از 150% از خبرهای برآمده از جامعهء شکوهمند  اسلامی، خبرهای بد یا بسیار بد باشد، خبرهای خوب، هر چند گاه هم، کم نیست لکن:

بیت

چشم دل باز کن که جان بینی

آنچه نادیدنی ست، آن بینی!

       باری- بعنوان مستوره به یک خبر خوب، و بلکه خیلی خوب از معاون قوه قضائیه نگاه کنید:

       * از بدحجابی به سمت بی‌حجابی می‌رویم!/ دویچه وله

       تبریکات فدوی منتظرالظهور را هم بپذیرید!..

____________________________

(1) ساختمانی یا غیر ساختمانی اش دیگر فرقی نمی کند!

(2) گفتن ندارد که منظوز از "می" در اینجا، می عرفانی ست و لاغیر!..حافظ هم آن همه ابیات را در منقبت "می" بیخود فرموده است!

 

امتحان هوش

       فدوی موضوع تصویری را، بوجهی که در پی می آید، بین خوانندگان محترم ضد انقلاب، به آزمون

گذاشت:

 و بعنوان راهنمائی:

و نیز:

که شوربختانه حتا یک پاسخ درست هم دریافت نشد و جایزهء نفیس، دوباره ماند روی دست فدوی!

       باری عمدهء پاسخ ها برای تصاویر اول و دوم، قمه زنان ابا عبدالله(ع) در ماه مبارک محرم اخیر، و برای تصویر سوم، حملهء هوائی به حلب در سوریه بود که، قدرت خدا، همگی غلط بودند و پاسخ درست برای هر سه تصویر، نتیجهء مسابقه پرسپولیس و استقلال خوزستان است!

 

وقتی که امام رضا(ع) نطلبد!

       عملیات محسوس و نامحسوس برادران نیروی محترم انتظامی متخلص به "ناجا"، که با تمام گرفتاری ها، از مبارزهء صمیمانه با مردم غافل نمی شوند، تنها محدود به دستگیری و حبس دانشمندان و  پژوهشگرانی که بی احتیاطی کرده و به وطن سابق مسافرت کرده اند نمی شود، بلکه حضرات حتا از یک مجری ترانه های درخواستی هم نمی گذرند،! اگر باورتان نمی شود، به فرازهائی از خبری که در پی می آید، نگاه کنید:

       * عصر ایران: دستگیری مجری زن «فارسی وان» در مشهد؛ مجری ترانه های درخواستی بوده ام... / تیتر

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * زن جوانی که به عنوان مجری در شبکه های ماهواره ای فعالیت می کرد پس از ورود به مشهد ، با صدور دستور قضایی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی دستگیر شد. به گزارش روزنامه خراسان، این زن که حدود 38 سال دارد پس از آن که از دوبی به مشهد سفر کرد، تحت تعقیب نیروهای انتظامی قرار گرفت و ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی با کسب دستور از معاون دادستان مشهد، وی را در یک منزل مسکونی شناسایی و بازداشت کردند. این زن که «ف. د» نام دارد و معروف به «الی» است به عنوان مجری در برخی شبکه های ماهواره ای مانند «فارسی وان» و «پرشین تی وی» فعالیت داشت . وی مدعی است در دوبی به امر خرید و فروش املاک اشتغال دارد و در تلویزیون های ماهواره ای نیز مجری گری ترانه های درخواستی را به عهده داشته است و علاوه بر آن در زمینه تبلیغ کالا و همچنین محصولات آرایشی فعالیت می کرده است.

       ضمنا، به استناد همین خبر، بر فدوی معلوم شد که حتا یک مجری ترانه های درخواستی هم می تواند دولت ابد مدت را،سرنگون کند:

       * این زن که روز گذشته به اتهام تبلیغ علیه نظام و به نفع معاندان از طریق مجری گری در شبکه های ماهواره ای بازداشت شد در اعترافات خود اظهار کرد... در حالی که از این زن تصاویر نامناسب و زننده ای کشف شده است، وی با صدور قرار قانونی در اختیار ماموران انتظامی قرار گرفت تا بررسی های بیشتری در این باره انجام گیرد.!

       برادران، جداً که  خسته نباشند!... ای خاک کاهو بر سرتان!

 

از التفات های  برادرانه!

       فدوی در مرور خبرهای امروز دارالخرُافه بنقل از دویچه وله دید که:

       * روزنامه "ایران" از صدور حکم اعدام برای دو متهم تجاوز به یک توریست فرانسوی در کوهپایه‌های اطراف تهران خبر داده است.

       و بعنوان سابقه می افزاید:

       * زن توریست جوان فرانسوی که به ایران رفته بود، دو هفته بعد به یک کلانتری در تهران رجوع کرد و گفت که در حال خستگی از کوهنوردی در ارتفاعات فرحزاد تهران از سوی چهار افغان برای رفع خستگی به باغی دعوت می‌شود و مورد تجاوز قرار می‌گیرد. در پی تحقیقات پلیس دو تن از متجاوزان دستگیر می‌شوند، اما دو متحاوز دیگر از مرز تایباد به افغانستان می‌گریزند. محاکمهء عاملان دستگیر شده پشت درهای بسته انجام گرفته و دادگاه برای آنها حکم اعدام صادر کرده است. یک افغان هم که در فراری دادن دو متهم پرونده دخالت داشته، به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است. دو متهم متواری پرونده همچنان تحت تعقیب هستند.

       همانگونه که ملاحظه می شود، قربانی و متجاوزان، هیچکدام ایرانی نبوده اند. این پدیده اما در ایران اسلامی مسبوق به سوابق مبسوطی نیز هست(1) که نتیجه اش البته با، بقول عوام، case حاضر، مبالغی توفیر دارد که  فدوی می کوشد آن را به اتفاق خوانندگان محترم ضدانقلاب، به اجمال و اختصار مرور کند.

       مقدمتاً، باور بفرمایید که ستون "کلمات حمارِ" فدوی(2)، بعلت کثرت فرمایشات حضرات، هفته ای چند بار پُر می شود! برای دستگرمی، عجالتاً  به این یکی، که در برخورد با عدم تمکین زنان معترض و دلیر ایرانی با حجاب اجباری، بنقل از خبرگزاری وابستهء تسنیم نگاه کنید تا رستگار شوید:

       * توجیه و تبلیغ تجاوز جنسی در خبرگزاری وابسته به سپاه / دویچه وله – تیتر

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * خبرگزاری تسنیم در واکنش به کمپین "آزادی‌های یواشکی زنان" مطلبی منتشر کرده که در آن تجاوز جنسی پیامد منطقی آزادی زنان قلمداد می‌شود. نویسنده می‌گوید با پذیرش آزادی زنان باید "حق التذاذ" مردان را هم پذیرفت.! [یعنی:] اگر زنان حق داشته باشند "زیبایی ‌های خود را برای مردان آشکار کنند، باید طبق منطق سست غربی متقابلاً حق التذاذ (2) مرد را هم در نظر بگیریم."! / همانجا

       و البته " دلایل قوی باید و معنوی"!:

       * «پس [مرد] حق دارد از چیزی که از آن خوشش می‌آید بهره ببرد. بنابراین چیزی به نام تجاوز معنا پیدا نمی‌کند»!

       اگر گفتید که این مهملات برادرانه را، که مسبوق به سوابق مبسوطی نیز هست، در حمایت از چه اقدامِ "خدا پسندانه "ای، صادر فرموده اند؟؛ یادتان نیست؟ خب کاری ندارد، بشرح زیر یادآوری می کند:

       * روز چهارشنبه (19 خرداد / 9 ژوئن) تعدادی از رسانه‌های ایران از حمله گروهی متجاوز به یک میهمانی خانوادگی در حوالی خمینی ‌شهر خبر داده و از بستن دست و پای مردان حاضر در میهمانی و تعرض جنسی به زنان نوشتند. به نقل از این رسانه‌ها، میهمانی خصوصی یاد شده در روزهای نخست خرداد با شرکت 14 میهمان در باغی خارج از شهر برگزار شده و گروه 12 نفره‌ای از "اراذل و اوباش" که در همان حوالی مشغول باده‌ گساری بوده‌اند، از دیوار محل جشن بالا رفته و پس از ربودن میهمانان زن، به آنها تجاوز کرده‌اند. طبق اخبار، یکی از زنان قربانی باردار بوده است./ همانجا - 2011

       آیا لازم است که فدوی، شیوهء مرضیهء برادران پیرامون چگونگی رسیدگی به اینگونه مسائل را که  از ماجراهای کوی دانشگاه تا کنون به محکومیت قربانیان ختم شده و می شود را هم نقل کند؟.. بسیار خوب، فدوی آتش به مال اش زده و  آن را هم بقول عوام  at no additional charge  در پی می آورد:

       * شماتت قربانیان تجاوز در خمینی(ل) شهر!/ تیتر- همانجا

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * امام جمعه و پلیس، زنان را مقصر می‌دانند! رییس اداره آگاهی اصفهان، دلیل آزار جنسی زنان حاضر در یک میهمانی در خمینی شهر را رفتار و پوشش آنان دانست! امام جمعه خمینی شهر هم گفته که افراد مورد تجاوز قرار گرفته با "رقاصی و شراب‌خواری" دیگران را تحریک کرده‌‌اند!

       زیاده عرضی نیست.

_______________________________

 (1) تجاوز گروهی به زنان در باغی در خمینی‌ شهر در خرداد 1390 یا تجاوزی مشابه در قزوین در آبان 1394 / همانجا

(2) کلمات ِحمار مُستخرَج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ "کلمات قصار" است!

(3) منظور برادران از" حق التذاذ "، تجاوز به ُعنف است! – م.

 

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت،سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

       * حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای سائولی نینیستوو، رئیس‌جمهوری فنلاند، با اشاره به پدیدهء تروریسم به ‌عنوان یکی از مصائب دردناک جامعه بشری.../آخرین نیوز

       حرفا میزنه رهبر، چشا میرن مغز سر!

 

       * پارسینه: نیم میلیون مرد عربستانی از زنان خود کتک خورده اند! روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت: مرکز مشورت‌های اجتماعی "واعی" گزارش داد که  بیش از نیم میلیون مرد عربستانی از همسران شان کتک خورده‌اند.

       حرفا میزنه قيصر، چشا میرن مغز سر!

 

       * اسماء اسد: "بشار" تغییری نکرده و همچنان عاشق سوریه است/! آخرین نیوز

       حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

 

       * احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران:  زندگی رهبر از هدایای مردمی می‌گذرد٬ مکارم با حق‌التالیف زندگی می‌کند./ دیگربان

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * سرتیپ رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران: "تمامی اعزام‌ها به سوریه داوطلبانه است و ظرفیت این اعزام‌های مستشاری هم بسیار محدود است. امروز حتی ارتشی‌ها هم برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت داوطلب هستند و از طرف دیگر بسیجیان هم برای تحقق دفاع از حرم، سر و دست می شکنند. حتی ارباب رجوع‌های معمولی هم به ما اصرار می کنند که به سوریه اعزام شوند."/ بی.بی.سی

       حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

 

       * محمد(ص) جواد (ع)ظریف، وزیر خارجهء بیت: رسم ما این است که در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کنیم! / البرز نیوز

       حرفا میزنه فیصر، چشا میرن مغز سر!

 

       * ایران اتهام ارسال سلاح به شورشیان یمن را رد کرد! / العربیه

       حرفا میزنه فیصر، چشا میرن مغز سر!

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * بازیگر نقش ابن‌ملجم: وحشت داشتم / وقتی که با شمشیر بالای محراب علی(ع) ایستادم، درونم آشوب بود!/ آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: اگر کهریزک بودی چه می کردی، برادر، کریم اکبری مبارکه؟!

گریم ترسناک امیر جعفری در نقش ابن ملجم/ ایلنا

 

       * شریفی‌نیا: فحش می دهند چون مدافع حرم و انقلاب هستیم. /آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی:  خود کرده را تدبیر نیست، برادر بازیگر!

 

       * نمایندهء مردم تهران گفت: طعم اشرافیت زیر زبان همهء ما رفته است فقط مردم هستند که این طعم را نمی‌چشند./آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: چیز مأکولی ست، نه؟ برادر نماینده؟!

 

       * نمایندگان پارلمان درترکیه از لایحه‌ای حمایت کرده‌اند که بر اساس آن مردانی که به تجاوز به دختران زیر سن قانونی متهم شده‌اند در صورتی که با آنها ازدواج کنند، از اتهام تجاوز تبرئه می‌شوند.

       تحشیهء فدوی: لکن اگر مثل مال ما، قربانیان پسر باشند، چه می شود؟!

 

       * محمد(ص) نقی(ع) لطفی، امام جمعه ایلام: کشور با رکود شدید و بیکاری گسترده مواجه است؛ تیم اقتصادی دولت کجاست؟ تسنیم

       تحشیهء فدوی: جسته است فدوی، یافت می نشود، برادر حجت الاسلام!

 

       * چرا مسئولان به خودروی برقی"نه" می‌گویند؟

       تحشیهء فدوی: چون خوف آن دارند که برق اش بگیردشان!

 

       * "فرمانده سایه"، "ژنرال بین‌المللی"، "شبح فرمانده"، "فرمانده مرموز"، "کابوس دشمن"، "مالک اشتر زمان"، "ژنرال حاج قاسم"، "شهید زنده"، "قهرمان ملی" و چندین لقب دیگری که مخالفان و هوادارانش به او می‌دهند، همه نشان از شهرت او در داخل و خارج دارد.../بی.بی.سی

       تحشیهء فدوی: اوس قاسم، که ایهامی هم به شغل اصلی قاسم سلیمانی دارد که همانا بنائی باشد، از همه بهتر است، برادر بی.بی.سی!

 

       * امام جمعهء مردم شهرستان چایپاره، به دلیل مشکلات شخصی، از سمت امام جمعه‌ای استعفا کرد./ آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: امام جمعه هم مگر شغل است؟!

 

       * جان بولتون، یکی از گزینه‌های مطرح برای پست وزارت امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ، روز پنجشنبه خواستار «تغییر رژیم» ایران شد./ العربیه

       تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای دارید؟، یک چای 40 سالهء دیگر هم میل کنید، تا بعد!

 

       * مطهری خطاب به روحانی: مشهد را از استبداد نجات دهید./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: حالا گیرم، بر فرض محال، کلید الاسلام المسلمین،حسن(ع) روحانی مشهد را از دست امام رضا(ع) و توابع نجات داد، تکلیف بقیهء مملکت چه می شود، برادر علی(ع) مطهری؟!

 

       * علی مطهری: لطفاً برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟/ انتخاب

       تحشیهء فدوی: هیچکدام، حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج)!

 

       * طراح لباس میشل اوباما: لباسی برای ملانیا ترامپ طراحی نمی‌کنم./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: مهم نیست، می دهیم به طراح کاپشن احمدی نژاد!

 

       * به گزارش بی.بی.سی، «پگی ویتسون 57 ساله»، پیرترین فضانورد زنی است که به تازگی در سومین سفر خود به فضا، به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی پرواز کرد. او امیدوار است که در زمان اقامت اش در فضا، بتوانند رکوردهای بیشتری را به نام خود ثبت کند./ آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: خب بقول عوام so what? ما هم متقابلاً جوانترین فضانورد خود  آیت الله جنتی را در یک سفر فضائی – انتحاری بالا می فرستیم.

 

       * برای نخستین بار جنگنده‌های دانمارکی مواضع داعش را در سوریه بمباران کردند./ العربیه

       تحشیهء فدوی: ببخشید!، فدوی دیگر از ریسمان سیاه و سفید می ترسد، نخست باید مطمئن شود که خاج پرستان، بجای بمب، بر سر برادران حکومت اسلامی برونمرزی(داعش- م) شیرینی دانمارکی نریخته اند!

 

       * رسانه های ژاپنی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند، مردی 26 ساله به یک مرکز نگهداری معلولان در شهر «ساگامی هارا» در غرب توکیو حمله کرد و 19 نفر را با چاقو به قتل رساند!/ آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: برادرِ چشم بادامی که مدتی نایاب بود، رسید!

       * بازار سیاه سفر به عتبات کساد می شود؟!/ پارسینه

       تحشیهء فدوی: بقول عوام، I don’t think so!؛ این دکان چند نبش، به اهتمام برادران، تعطیل بردار نیست...

 

       * هفته نامهء "ایران استار" در تورنتو کانادا آگهی صیغه را در دو صفحه منتشر کرده است!

       تحشیهء فدوی: فقط دو صفحه؟ آخر این به کجای آقا زادگان، اعم از ذکور و اناث، در عتبات عالیات کانادا می رسد؟!

 

       * کارشناسان حوزهء اجتماعی در ایران، با تکیه بر آمارهای رسمی، هشدار داده‌اند، سن تن‌ فروشی دختران در ایران به 16 سال و سن فرار از خانه به 9 سال رسیده است./ العربیه

       تحشیهء فدوی: اگر زحمت نیست، سن خودکشی* را هم به زعامت حضرات آقایان، برای جوری جنس، علاوه فرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

___________________________________

* با ثبت سیزدهمین خودکشی یک نوجوان 13 ساله، می‌توان سال 94 را رکورد دار ثبت بیشترین خودکشی در سن نوجوانی عنوان کرد! اما به راستی چه شده که آستانهء صبر و تحمل نوجوانان ما به صفر رسیده و یکی پس از دیگری برای رهایی از مشکلات شان، غیر منطقی ‌ترین و کوتاه ‌ترین راه را انتخاب کرده و به زندگی خود پایان می‌دهند؟ چه قصه پر رمز و رازی در سینه داشتند که در پس چهره معصوم شان خودنمایی می‌کرد، اما هیچکس آن را ندید و درک نکرد؟! /ایلنا

 

خارج از نوبت: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم،گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت،عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض آیات برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

       * قیمت داروی مزالازین که مربوط به رودهء بزرگ است ظرف یک روز دو برابر شده است، لطفا بررسی کنید علت آن چیست؟ چرا در حوزهء درمان تنزل پیدا کرده‌ایم و تحولات بخش سلامت مثل سابق نیست.

       فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، که تازه از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و نیز بازی با انگشت بیست و یکم مبارک فارغ شده بودند، رسید. بعدالتحیه و السلام و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و ابلاغ  چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند:  اسسسب !!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند "اسسسب" به تکرار "س"، ضمیمهء آروغ است و منظورشان این است که اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ سرانجام پس از جماع(1)  فرمودند: بسمه تعالی- بمصداق:

بیت

"پير ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت،

آفرين بر نظر پاك خطا پوشش باد"!/حافظ

و نیز به فتوای علمای َسَلف، رضوان‌الله تعالی عليه و َحشَره‌الله مع‌النبيين و‌الصّالحين،الله جل جلاله، برخی اعضا، مانند کلیه و روده را، جفت عنایت فرموده که عضو ثانی، بمثابه زاپاس است! فلذا همانگونه که یکی از دو کلیه را می فروشید، خب خبر مرگ تان رودهء بزرگ را هم فروخته و بهمان رودهء کوچک قناعت کنید. بدیهی ست که این راهکار، برای شما متضمن دو فایده بشرح زیر است:

       الف: به داروی مذکوره که محصول خاج پرستان است نیاز ندارید.

       ب- در این رهگذر و بدون اینکه کاری کرده باشید،، کلی هم کاسب می شوید، برادر 3514---021! 

        و من الله التوفیق.

______________________________

 (1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، مُدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع).

 

و اینک باقی عریضه هاء مؤمنین:

       * 8949---0912: با افزایش سرسام‌آور نرخ بیمه‌های شخص ثالث و عدم توانایی مالی قشر متوسط و پایین جامعه برای بیمه کردن اتومبیل‌های خود، باید منتظر افزایش زندانیان در آینده بود. متولیان امور کشور چگونه فکر می‌کنند؟

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، به مسؤلان مؤمن و معتقد، اعلی الله اموالهم اجمعین ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند که بقول عوام don’t worry, be happy! زیرا تا آن زمان آمار زندانیان سیاسی و عقیدتی چندان فزونی می گیرد، که زندان دیگر جائی برای شما ندارد، برادر 8949---0912!

 

       * 7883---0919: پیشنهاد می‌کنم اعضای هیئت دولت به طور غیرمحسوس وارد بازار شوند و خرید مایحتاج خود را تهیه کنند تا با قیمت‌های حقیقی بیشتر آشنا شوند و دائم نگویند از رکود خارج شدیم، همه چیز ارزان است، مشکل بیکاری رفع شد، تحریم‌ها فرو ریخت، رونق اقتصادی و رشد اقتصادی با معجزه دولت درحال رسیدن به 5 درصد است و...!

       فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن،تا ضدانقلاب خوابست عرض که پیشنهاد شما موجب افزایش بیش از پیش قیمت ها خواهد شد زیرا هزینه محافظان مقامات نیز به قیمت هاء موجود اضافه می شود، حالا دیگر خود دانید،برادر 7883---0919!

 

       * یزدانی- بخش کوهستان مازندران : الآن مدت 10 روز است که به شخم و شیار مشغولیم تا گندم بکاریم و پس از قریب یک سال زحمات خود را به دولت تحویل دهیم و او هم در پرداخت پول گندم‌ کاران امروز و فردا کند. به آقای جهانگیری بگوئید یک سال حقوق نجومی به مدیران پرداخت نکند وام‌های بالای 80 میلیونی 5 درصد کارمزد ندهد تا کمی با درد و رنج ما آشنا شوند. آیا اینکه دولت زحمات یک سال ما را گروگان بگیرد وجه عقلی، قانونی و شرعی دارد؟!

       فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، درفاصلهء دو قیلوله، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند: اسسسب!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمود "اسسسب "به تکرار"س"، ضمیمهء آروغ است و مخفف آن زبانزد معروف است که می گوید اسب حیوان نجیبی ست!..باری- فدوی پس از اندکی تأمل،مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت،فرمودند: بسمه تعالی- ما دین حنیف  را  بقول عوام upgrade  فرموده ایم فلذا گروگانگیری اکنون اگر نگوییم از اصول دین، دستکم از فروع دین بشمار می آید، که لا یتغیرفی الدین، برادر ایزدی!

 

* 2811---021: وزیر اقتصاد آلمان علاوه بر این‌که نبرد دولت سوریه با داعش را وحشیانه دانست و به مردم شهید پرور ایران اسلامی توهین کرد و حتی در موضوعات داخلی کشورمان فضولی کرد سفرش به تهران هیچ دستاورد اقتصادی نداشت.

       فدوی هم از این بابت، بویژه آنجا که "نبرد دولت سوریه با داعش را وحشیانه دانست" شدیداً خشمگین است و اعتراض دارد زیرا نبرد دولت سوریه فقط با مردم سوريه است، و لا غیر!، برادر 2811---021!

 

* امید جوهری: یوم‌الله سیزده آبان بر تمامی مردم انقلابی ایران اسلامی گرامی باد. مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شعار همیشگی مردم انقلابی است و تا ظهور فرزند فاطمه(س) ما جوانان، پاسدار اسلام و قرآن هستیم.

       فدوی: والله برادرريال بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، قاری محترم لواط الاسلام والمسلمین حاج آقا سعید طوسی هم همین را می گفت، حواست باشد برادر جوهری!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

9 دسامبر المرفه سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه