خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

29 آذر 1395 ـ  121 ماه  دسامبر 2016

 

 

 تیمّم سیاسی!

       بنظر می رسد که "فتح الله"، همان "روح الله" تُرکان است! البته با جزئی تفاوت هائی و ا آن میان اینکه اولی مهمان آمریکاست و دومی مهمان فرانسه بود! مراد فدوی برادر "فتح الله گولن" است که، پس از کودتای بقول معروف نافرجام اخیر ترکیه، شدیداً تحت پیگرد برادر اردوغان است و ماجرای "تام و جری" را بیاد می آورد!.. اخبار مربوط به ماجرای این دو، درمنابع خبری گوناگون در دسترس است و فدوی دیگر مکرر نمی کند مگر مورد زیر که چشم اش را گرفت:

       * کشف اتاق مخفی برای دست بوسی فتح الله گولن! /آخرین نیوز

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * "IHA" ترکیه، در یک آکادمی نظامی درشهر ازمیر یک اتاق مخفی کشف شده که اتاق بیعت فارغ التحصیلان مدرسه نظامی با فتح الله گولن بوده است. در این اتاق دو دست - با ابعاد واقعی از اسکن دست فتح الله گولن – از گچ ساخته شده و روی دیوار نصب شده بود و فارغ التحصیلان مدرسه نظامی، این دو دست را به نشانهء تبرک و ابراز وفادری به جنبش خدمت می بوسیدند و آن را به سر خود می مالیدند!

       این هم سند مصور و منگوله دارش:

دستان گچی فتح الله گولن!

         فدوی ضمن سپاس از برادر فتح الله که فقط به گچ گرفتن دست اکتفا فرمود! می افزاید که این را فدوی البته می فهمد و آن را نوعی تُیمّم* ارزیابی می کند! لکن در حاشیه نیز ناگزیر به یادآوری این نکته است که، در مقام مقایسه با ترکان، ما چقدرخوشبختیم چرا که، بحمدالله والمنة، ما اصل اش را، بوجه زیر و حتا به تکرار، داریم و نیازی به نوع گچی اش نداریم. بله، دارندگی ست و برازندگی!؛ تا اعدام شود، هر آنکه نتواند دید!

       زیاده افتخاری نیست..

_________________________________

* تَیمّم: بجای وضو و غسل بهنگام بیماری یا در جائی که آب در دسترس نیست، صورت  و پشت دو دست را با خاک مسح کردن- واژه نامه نوین 313

 

کاف یا گاف، چه فرقی می کند؟

       بمنظور تبیین نکتهء ناقابلی که در پی می آید، احوط آن است که برای دستگرمی، نخست به اتفاق،به خبر زیر نگاه کنیم:

       * آخرین نیوز: گاف مضحک"تد کروز" دربارهء ایران. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه، سناتور تد کروز در سخنرانی‌اش در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان گفت: ایران یک روز ملی به نام «روز مرگ بر آمریکا» دارد. وی افزود: مقامات حزب دموکرات تصور می‌کنند می‌توان با کشوری که چنین تعطیلاتی دارد توافق کرد. دوستان من! این دیوانگی است!.

       و پاسخ همتای آخوندی، برای جوریِ جنس:

       * آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م): اما این گفتهء وی اشتباه است. درست است که ایران هر ساله مراسم 13 آبان – سالروز تسخیر لانهء جاسوسی آمریکا – را برگزار می‌کند اما وب‌سایت حقیقت‌یاب «پولیتی فکت» اعلام کرده است چنین روزی به عنوان یک روز تعطیل ملی در تقویم ایران وجود ندارد. تد کروز از «شعار مرگ بر آمریکا» برای تأکید بر سیاست خارجی آمریکا استفاده می‌کند، اما این ادعای وی کاملا اشتباه است.

       باری- راست اش را بخواهید، پس از انتشار اسناد مُعانقهء طولانی حضرت امام(ل) با رؤسای جمهور آمریکا، از "کندی" به اینسو، و نیز قول برادرانهء معظم له مشعر بر اینکه حافظ منافع آمریکا در ایران خواهد بود، فدوی در باب عرّ و تیز برادران، از هر طرف که باشند، هیچ نگرانیی ندارد!؛  بویژه که امام  راحل(ل) در مقابل، فقط خواسته بود که شیطان بزرگ، عرّ و تیز پا منبری ها بر علیه آمریکا را ندیده و نشنیده بگیرد! خب، بر این پایه، دیگرچه فرقی می کند که "تد کروز" و یا آیت الله گرگعلی (احمد خاتمی- م) چه می فرمایند؟

 

شگفتی

        ...عجب!... فدوی چقدر خوشحال شد!، باور بفرمایید نمی دانست که معتادان گرامی، بیش از مقام معظم رهبری(ضپ) و توابع، به آثار تاریخی ایران سابق، علاقه دارند ! این هم سند مصور منگوله دارش:

        * پارسینه: پل سه هزار سالهء شوشتر محل تجمع معتادان!

        زیاده میراثی نیست.

فرقی نمی کند!

       فدوی، با ملاحظهء تیتر توأم با پرسش زیر، پنداشت که پاسخ را، که باید خودِ تسبیح باشد! می داند:

       * ماده مخدر تسبیح چیست؟!/ آخرین نیوز

       لکن پاسخ درست چنین بود:

       * این ماده مخدر که تسبیح نام دارد، همان آمفتامین است که در ساخت دیگر مواد شیمیایی مخدر مثل شیشه استفاده می‌شود. با این وجود، تسبیح اثرات مخرب و سنگینی در جسم و روح افراد می‌گذارد.

       باری شما را نمی داند، لکن فدوی بر این باور است که تسبیح زیر، بمراتب، کشنده تر است !

 

آدرس عوضی

فدوی گاه از برخی فرهیختگان ایرانی بابت انتظارات حیرت انگیزشان از حضرات،شدیداً حیرت می کند! مثل اینکه فی المثل ما از گربه انتظار داشته باشیم که، بخاطر ما هم که شده، "میو میو" نکند!، شدنی ست آیا؟! حالا حکایت لیلی گلستان است که، بنقل از دویچه وله، چنین موئیده است:

       * لیلی گلستان به روحانی: ما اهل فرهنگ دل‌مرده و جان به‌لب هستیم!

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * لیلی گلستان در نامه‌ی سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهور ایران از فشارها و محدودیت ‌هایی که بر اهل فرهنگ و آثار هنری تحمیل می‌شود به شدت گلایه کرد. او اهل فرهنگ را آبروی مملکت خوانده و از روحانی می‌خواهد آنها را دریابد.

       راست اش را بخواهید، فدوی ابتدا نمی خواست که در این باب چیزی بگوید، لکن چون دندان برادران را عجالتاً کشیده اند و در اعتکاف هستند! عرض می کند که فرهنگ، از نظر عملهء بیت، عبارت است از چیزهائی از قبیل  فرهنگ شهادت، حجاب برتر (چادر پرکلاغی- م)، چفیه، عروسک های ارزشی براء کودکان و... فلذا شما با حضرات عمیقاً اختلاف مفاهیم دارید یعنی، به آنچه شما می گویید یاس، حضرات حتا نمی فرمایند بنفشه، می گویند کلنگ! شما در این دو آیا سنخیتی می بینید؟ اگر نه، پس صدور نامه ای به ریاست محترم آبدارخانهء بیت،(رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی،با آن همه "سلام و صلوات" دیگر چه صیغه ای ست؟*

______________________________

* این نامه با "سلام و صلوات بسیار" آغاز شده و چنین ادامه می‌یابد: «من به شما رأی دادم و نه به وزرا و وکلایتان، پس روی سخنم فقط با شماست و لاغیر. دلم می‌خواست رو به رویم نشسته بودید و حرف‌هایم را نه آرام بلکه با فریاد می‌گفتم.»..../ همانجا

 

 

اعتراض

       فدوی درست است که آدم آرامی ست و اهل گرد و خاک و بلوا نیست، لکن برخی خبرها، مانند خبری که در پی می آید، را هیچ جور بر نمی تابد!:

       * امپراتور ژاپن به دلیل کهولت سن از سلطنت کناره گیری می‌کند./ العربیه

باری-  مردم ژاپن را نمی داند، لکن فدوی هیچ جور زیر بار نمی رود، زیرا نامبرده - چه کم از جنتی دارد؟ !

 

نوعی معامله به مثل، 18+!

       تصویر دردناکی را که در پی ملاحظه می کنید، صحنهء هولوکاست برادران داعش برونمرزی، در یکی از میادین موصل است، که در آن دخترکان دلیر کُرد، بعلت امتناع از پذیرفتن بردگی جنسی، در قفس به آتش کشیده می شوند.

       که البته آن را دختر ُکرد بشرح زیر تلافی کرده است:

       * یک دختر کُرد در حال مداوای یک عضو داعش در عراق!

       به فدوی مربوط نیست ها، لکن بزرگواری هم آخر حدی دارد، دختر خوب!

       بعدالتحریر: فدوی، برای جوری جنس، یک فقره اظهار نظر/ درخواست یک پیاده نظام داعش درونمرزی، که پاکنویس داعش برونمرزیاست در پی می آورد:

خانمى در حال نواختنِ كمانچه در خيابان وليعصر. ‏تهران/ عکاس: ميلاد قربانى

        و حالا خوانندگان محترم ضد انقلاب!، این شما، و این برخورد (فعلاً بصورت اظهار نظر) داعش درونمرزی با دخترکان گرفتار و ناگزیر ایرانی:

       * «الف- به نظر من باید این مطرب را که هنجارهای جامعه ما را به سخره گرفته در قفس آهنی بسوزانیم تا درس عبرتی برای سایر مطربان هنجارشکن باشد! ب- بجای حمله به سفارت عربستان به این خانم حمله کنید. پ - این عکس پر از بدآموزی است: 1. موسیقی پلید؛ 2. ساز منحط کمانچ؛ 3. دختر بدجحاب؛ 4. پوشیدن ساپورت؛ 5. آرایش نامتعارف؛ 6. پوتین های متبرج 7. ناخن های لاک زده؛ 8. آستین های کوتاه . 9. لباس های رنگارنگ و تحریک کننده؛ و...سرانجام،عذربدتر ازگناه کاربری از زبان داعش درونمرزی: توقع دارید جوان ها با دیدن این عکس ها حالی به حالی نشوند؟! توقع دارید فساد زیاد نشود؟ توقع دارید اسیدپاشی نشود؟ وقتی جوانی این چیزها را می بیند و نمی تواند به آنها برسد به سراغ دزدی و چپاول می رود. با دیدن همین عکس هاست که تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود و در آینده تبدیل به غارتگر بیت المال و اختلاس کنندگان هزار میلیاردی می شوند.  خانم ها دست بردارید از ترویج فساد تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و خشکسالی و هوای آلوده و زلزله و... حل شود.!!!!!!»

       باری- علاج واقعه قبل از وقوع:بموجب آنچه که پیش از این گفته آمد، فدوی به دختر عزیزی که در پی ملاحظه می کنید، شدیداً توصیه می کند که تا برادران داعش درونمرزی نرسیده اند، سازش را جمع کرده، و از محل حادثه، بگریزد زیرا وقتی برادران دخترک نوازندهء کمانچه را که تازه چند سیم بیشتر ندارد، در قفس آهنی می سوزانند، تکلیف سنتور که چیزی حدود 90 سیم دارد، معلوم است!

       و من الله التوفیق - 16 دسامبر 016 

 

اهمال

       فدوی از دست اندرکاران سینمای ایران سابق، شدیداً حیرت می کند که چگونه بازی و هنرنمائی سره از ناسره را تمیز نمی دهند؟ این معنا را فدوی از مرور خبر زیر دریافت:

       * چرا در سینما به الهام چرخنده نقش نمی دهند؟ / سینماژورنال- تیتر

       و در متن خبر، به نقل از آن ضعیفهء سجادیه، آورده است:

       * به گزارش سینما ژورنال، چرخنده که آخرین تجربه بازیگری اش در سینما به سه سال پیش باز می گردد و فیلمی به نام “اسب ها همچنان می تازند” که با نام “عشق و جنون” اکران شد و حتی 30 میلیون هم نفروخت(!) پیرامون فعالیت های اخیرش، به “باشگاه خبرنگاران” اظهار داشت: هم ‌اکنون دو سال است که در سینما نقشی به  من پیشنهاد نشده است!

       فدوی که سر در نمی آورد؛ یعنی چه آقا؟ یعنی شما بازی های هنرمندانهء او را در شوهای تلویزیونی رومنبری (روحوضی سابق- م)، ندیده اید! وی در بازیگری های شگفت انگیز و نیرومندش، چندان موفق بود که حتا مقام معظم رهبری(ضپ) [که جهان "رنگی" ازوست"] را شدیداً رنگ فرمود! تا آنجا که دستخط ملوکانه بجهت او در هامش یک جلد قرآن مرحمتی، بشرح زیر شرفِ صدور یافت:

       * «بسم الله االرحمن الرحیم.  سرکار خانم الهام چرخنده؛ از اهداء انگشتر متبرکه سپاسگزارم. صراحت و شجاعت شما را تحسین می کنم. از خداوند متعال برای شما توفیق روزافزون می طلبم».

       خب این ضعیفهء سجادیه دیگر چه کند که شما بپذیرید که وی،بازگر َقدَری ست، هان؟

   

قبل از عمل   و  بعد از عمل

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند !، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * بی.بیی: روحانی کنترل کامل حلب از سوی نیروهای دولتی را 'موفقیت مردم سوریه' دانست

       تحشیهء فدوی: یعنی چه برادر کلید الاسلام؟ حضرت آقا(ضپ)، پس از آن همه ریخت و پاش از جیب خالی ملت یک لاقبا، معاذالله، این وسط مدادتراش است !

 

       * حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در گفتگویی تلفنی با بشار اسد، همتای سوری خود تاکید کرده است که کشورش "تا بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه، در کنار دولت و ملت این کشور می‌ماند."

 

       * بی.بیی: برای اولین بار در 8 سال اخیر، ایران در میان پنج زندان بزرگ روزنامه ‌نگاران نیست'.

       تحشیهء فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، برادران پوزش خواستند و گفتند که این تنزل درجه را که بعلت اشتغالات عملهء بیت در حلب بوده است، بقول عوام ASAP جبران خواهند کرد، برادر بی.بیی:

 

       * رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی 25 سال آینده وجود نخواهد داشت./ آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: لکن حضرتعالی و البته آیت الله جنتی، بعون الله وجود خواهید داشت!

        

       * لاریجانی در نشست امنیتی تهران: ایران دشمن عربستان سعودی نیست/ بی.بیی     تحشیهء فدوی: این را حتا فدوی بی سواد هم می داند که حکومت اسلامی داعش درونمرزی  دشمن هیچکس جز ملت ایران نیست، برادر علی(ع) لاریجانی نجفی!

 

       * برخوردهای قهری و خشن با دستفروشان در ایران همچنان ادامه دارد. در موردی تازه، رسانه های ایران از ضرب و شتم زنی 70 ساله در اهواز خبر داده اند که به گفته فرزندش، حالش خوب نیست. گفته می شود ماموران با باتوم الکتریکی، به او شوک وارد کرده اند/ بی.بیی

       تحشیهء فدوی: آن زبان بستگان، بدون باتوم برقی هم اعتراف می کردند، برادر بی.بی.س!

 

       * دادستان کل: فضای مجازی جای حمله به مقدسات شده است./ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: خب به مقدسات (از ع تا عج) بگو جاخالی بدهند، این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر بیدادگر؟!

 

       * وزیر نیرو: شرایط آبی ایران در حد فاجعه است./ العربیه

       تحشیهء فدوی:  این چه فرمایشی ست؟ ما تجربهء کربلا و حسین(ع) تشنه لب را داریم، برادر نیرو!

       * ایران «در شرکت فروشندهء زیردریایی به اسرائیل سهام دارد»./ بی.بیی

       تحشیهء فدوی: ایوای! با توجه به اينکه اسراییل تا 25 سال دیگر محو خواهد شد، تکلیف سهام فتوای حضرت آقا(ضپ)؛ چه می شود؟!

 

       * حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی* کشور تأیید شد / میزان

       تحشیهء فدوی: شدیداً واضح و مبرهن است که فدوی، با برادر زنجانی هیچ نسبتی اعم از سببی و نسبی ندارد، لکن احوط آن بود که ایشان هم مانند لواط الإسلام والمسلمین حاج آقا سعید طوسی، اندکی عقل می داشت و می گفت که در صورت اعدام، صد نفر را با خودش پایین می کشد،و در اینصورت،بجای حکم اعدام،جایزه می گرفت!

__________________________________

*آلی هم بنویسید، درست در می آید!

 

       * مهدی هادوی تهرانی: علما که نایب امامان معصوم هستند٬ ولایت دارند و در امر به معروف و نهی از منکر حق برخورد فیزیکی با خاطیان را دارند. / دیگربان

       تحشيهء فدوی: البته جد اعلای فدوی هم کم و بیش، همین را فرموده است:

حجت الاسلام کتک می زند

بر سر و مغزت دگَنَگ م یزند

گر نرسد بر دگَنَگ دست او

دست به نعلين و چسک می زند

اين دو سه گر هيچ کدامش نشد

با حنک و تحت حنک م یزند

ور بکند پا به ميانی فلک

چوب به پاهای فلک م یزند

چک زنی سختی بود این پهلوان

ملتفتش باش که چک  می زند

چون ببرد دست به سیخ کباب

بر جگر ریش نمک می زند*

----------------------------------------------------------

*بنقل از تذکرة الاشقیاء – گزیده طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی- (ج 1 و 2) ص 354

این چند بیت را استاد در هجو شیخ فضل الله نوری (ل) که سلف حضرت امام)ل ( و مقام معظم رهبری بوده،سروده است!

 

بپایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16 دسامبر المکلف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه