خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

12 دی ماه 1395 ـ  1 ماه  ژانويهء 2017

 

*با آرزوی بهروزی و پیروزی برای همگان،در سال نو میلادی*

برخی نمودارهای رشد در سالی که گذشت

       فدوی بنا ندارد که در پشتیبانی از حکومت مظلوم موجود(1) در این مختصر به حالت، چگونگی، ایجاد و گسترش تأسیسات اجتماعی و البته اقتصادیِ جامعهء پسا شکوهمند اسلامی به وجهی مبسوط بپردازد چرا که مثنوی هفتاد من کاغذ، آن هم بقیمت بازار آزاد می شود که خودِ همین بازار آزاد، از تأسیسات نوین پسا شکوهمندی ست! لکن بقول آن بزرگوار:

بیت

آب دریا را اگر نتوان کشید

هم بقدر  تشنگی باید چشید

       باری، فدوی از تعارف کم کرده، بر مبلغ افزوده، و به اجمال و اختصار، بلکه فهرست وار، به برخی شاخص های توسّع اقتصادی، تازه از نوع غیر مقاومتی آن! بشرح زیر و به پیوست اسناد منگوله دار شان، اشاره می کند:

       1- افتتاح فروشگاه های لوازم یدکی بدن، بقول عوام nationwide

       2  - از آنجا که ما بحمدالله والمنة، به استناد خبر زير، در زمینهء تولید «اسپرم» خودکفا و استثنائاً نیازی به واردات آن نداریم، فلذا بازار تولید، فروش، و صدور نوزاد هم  بعون الله و به اهتمام عملهء بیت، پر رونق است!:

       * سمایه: «نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان های تهران با قیمت هایی از سه تا 10 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.» یکی از بیمارستان های تهران با بیان این مطلب گفت: «دلالان و واسطه ها پس از شناسایی نوزادانی که ناخواسته یا نامشروع به دنیا می آیند اقدام به خرید و فروش آنان می کنند.»/ تابناک

       و نیز:

       * سال گذشته قیمت نوزادان فروشی در تهران بین 100 تا 200 هزار تومان  بود و حالا این قیمت رسیده است به 14 تا 20 میلیون تومان. مسئول کمیتهء اجتماعی شورای شهر تهران می گوید:

زنان کارتون خواب بعد از زایمان، کودکان خود را در مقابل دریافت پول می فروشند. خبرگزاری مهر نيز گزارشی را در همین زمینه منتشر کرده و نوشت: قیمت نوزادان فروشی در اصفهان به 14 تا 20 میلیون تومان رسیده است. اکثر این نوزادان برای پیوند ارگان های بدن خریده می شوند و مافیائی در ایران سرگرم این کار است که کسی از رهبران آن خبرندارد. /پیک نت

       3 - تأسیس سازمان تقریب اسلامی گدایان:

       *  به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، درد را از هر طرفی بخوانی درد است؛ حکایت نوزادانی است که پس از به دنیا آمدن فروخته می شوند تا دل رهگذران را به درد آورند و پولی نصیب کسی کنند که نوزاد را به همراه دارد. روزگاری اگر نوزادی خرید و فروش می شد، برای رسیدن زن و مردی بی فرزند بود که آرزو داشتند زندگی شان با صدای خنده و گریه نوزادی رونق بگیرد. فقر هم دلیل فروش نوزاد بود. حالا داستان نوزادانی است که از مادران کارتن خواب و معتاد به دنیا می آیند و با قیمت چند صد هزار تومان فروخته می شوند به گدایانی که می خواهند با همراهی نوزادان درآمد بیشتری داشته باشند. نوزادانی که از همان ابتدا برای گدایی آماده می شوند.

       4 – اعلام موجودیت طبقهء جدید کارتن خوابان اسلامی

       * نوزاد کارتن خواب در سرمای زمستان نفس هایش به شماره افتاده و دقایقی بعد از تولد، جان خود را از دست می دهد. / پارسین

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * در بیمارستان مشخص می شود که نوزاد پس از تولد زنده بوده اما به دلیل شدت سرما و نحوهء تولد، جان باخته است. مادر نیز که وضعیت چندان مناسبی نداشته، تحت درمان قرار می گیرد و برای مدتی بستری می شود. مادر 25 ساله در سومین زایمان خود، شاهد مرگ نوزادش می شود. نوزاد دختری که قرار بوده "نفس" نام بگیرد اما سرما نفسِ نفس را برید تا او تنها چند دقیقه حق زندگی داشته باشد.

       و بعنوان علاج واقعه:

       * هیئت کارتن خواب ها. هیئت "احسان الحسین" در شب "شهادت امام رضا" اقدام به راه اندازی یک هیئت مذهبی مختص کارتن خواب‌ها در شهر تهران کرد(2)! این هیئت، در قالب برپایی مراسم عزاداری و سفرهء اطعام برای کارتن خواب‌ها در گرم‌خانه خاوران برگزار شد. پس از مراسم عزاداری از 400 کارتن خواب پذیرایی شد./ دویچه وله

نان بشرط چاقو! (مداحی -م)!

       [این نیز البته گفتنی ست که ماجرای کارتن خوابی، محدود و منحصر به ما نمی شود و خاج پرستان هم، نوع مرغوب و مأکولی از آن را دارند]:

       5- تشکیل طبقهء گارگر (لکن جنسی!) [لطفاً شرح اش را در يادداشت بعدی، تحت عنوان «قرارداد» بخوانید.

       6 – پيدايش طبقهء جديدالتأسيس «گور خواب ها»

* گورخواب های شهریار، ایران را تکان دادند(3)

       نخیر منظور گورخر نیست! بلکه مراد،اهل قبور زنده و فی الواقع، طبقه ای از طبقات نوبنیاد پسا شکوهمند اسلامی ست که زنده به گوری را تمرین و اطلاعات مربوط به شب اول قبر، نکیر و منکر و متعلقات را به مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بقول عوام forward می کنند!:

       باری تکان های مستتر در تیتر بالا، گویا خواب عملهء بیت را اندکی بر آشفته تا آنجا که بزرگواران مراتب را به شیوهء مألوف و متداول رأفت اسلامی بشرح زیر بر رسیدند:

       * بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، مسئولان شهریار در یک طرح ضربتی صبح روز سه شنبه 'با ضرب و شتم'، افراد بی‌خانمان که در گورهای خالی گورستان نصیرآباد شهریار می‌خوابند را از گورستان بیرون کرده اند./ بی.بی.سی.

       بزرگواران، متعاقباً و در فاصلهء دو قیلوله اعلام فرمودند که قضیه حسب معمول شایعهء ضدانقلاب است و آن بینوایان نه تنها فقیر نیستند، بلکه به استناد سند زنگوله دار زیر، از برادران میلیونر تراند!:

       * فروش قبر از 100 میلیون تا 1 میلیارد در تهران!/ اقتصاد آنلاین

       که فدوی البته با استفادهء بهینه از، بقول عوام، connection هائی که در بیت دارد، به برادران حالی کرد که آن زبان بستگان، مالک قبور مذکور نیستند، بلکه مستأجرند!

       فدوی توضیح و تبیین شاخص ها در سایر عرصه ها را، به مجال دیگر وا می نهد...

       زیاده قبری نیست.

________________________________________

(1) ) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف  تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند!

(2) همین یک فقره جنس را کم داشتند!

(3) یکوقت نگران نشوید، ملت با  این تکان های جزئی از خواب اصحای کهف بیدار نمی شود، برادر، خواهر خواننده!

 

قرارداد

       فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر بهجت اثری برخورد که بخش هائی از آن را، از آخرین نیوز نقل می کند:

       * صدور کارت سلامت برای زنان خیابانی در ایران!/ آخرین نیوز

       و در ادامهء خبر میمنت اثر:

       * گفته می‌شود در پی تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت قرار است زنان روسپی، یا به قول عده‌ای «کارگران جنسی»، کارت سلامت بگیرند و به نوعی یک شغل به مشاغل رسمی کشور اضافه شود!

       فدوی هم در پرانتز عرض می کند که اگر این پدیده در جامعهء شکوهمند اسلامی را در عوارض طبیعی لحاظ کنیم، احوط آن است که تفاهم‌نامهء مذکور، با حوزهء علمیه! منعقد شود*

       باری ماجرا را پی می گیریم:

       * به گفتهء علی‌اکبر(ع) سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، میزان انتقال بیماری ایدز از طریق رابطهء جنسی طی یک دههأ گذشته دو برابر شده است!

       از آنجا که ملت ایران سابق، حتا نسبت به دشمنان خود ناسپاس نبوده است، فلذا بمنظور قدردانی از زحمات مسؤلین نظام و البته در رأس آنان، مقام معظم رهبری(ضپ) اقدام به تهیه و تقدیم بقول عوام "بنر" زیر کرده اند که انشاء الله مورد قبول قرار گیرد.

آمین یا رب العالمین

___________________________________

* آفتاب: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزهء علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطر نشان کرد: در مرحلهء اول با حوزه های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود.

 

سهل و ممتنع

       اگر گفتید که چرا تمامی رؤسای آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) در جامعهء شکوهمند اسلامی، از آغاز تا کنون، و بلکه آینده، خسرالدّنیا والآخره شده اند و حتماً خواهند شد؟

       بله؟ از عهدهء پاسخ بر نیامدید؟ جداً که شما خوانندگان محترم ضد انقلاب هم دیگر شورش را در آورده اید!.. پس کجاست آن مغزهائی که می گویند فرار فرموده اند؟! آخر اینکه کاری نداشت!... پاسخ اما چنین است:

       برای اینکه خیال کرده و می کنند که  نظام سیاسی در ایران سابق جمهوری ست، و آن زبان بستگان نیز، جسارت است، رویمان به دیوار، رئیس جمهورند!.... بهمین سادگی!

شاهد

هـر کـه آمد، ترتیب مان را داد!

سـر و کارمـان، به دیگری افتاد

و آن دگر نیز دَینِ خود پرداخت

بُنجـُل دیگـری بـه مـا انداخت!

       زیاده کشفی نیست...

 

خر سواری

 

اخلاق مداری

       آدم خوب و با اخلاق به این می گویند، به نفر وسط نگاه کنید:

نه مثل  کلیدالاسلام والمسلمین روحانی، که  از اولش هم معلوم بود که آخوند تک روئی ست!. روی سکوی قهرمانی ایستاده، بی آنکه دست امام راحل(ل) و امام حاضر(ضپ) را هم بگیرد، چه بی ملاحظه!

 

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

       * گورخواب های شهریار ایران را تکان دادند./ شهروند- تهران

       تحشیهء فدوی: نخست احوط آن است که پیش از مطالعهء تیتر بالا، بین (شهریار و ایران) کاما بگذارید که خدا را خوش نمی آید! و دیگر اینکه، جای هیچ نگرانی نیست؛ ملت با  این تکان های جزئی از خواب عمیق و مخدّر چهل ساله بیدار نمی شود، برادر شهروند!

 

       * قرار دادن دوبارهء پایگاه هوایی همدان در اختیار روسیه را بررسی می‌کنیم./حسین (ع) دهقان، وزیر دفاع بیت

       تحشیهء فدوی: خب فکر کنید که گورخواب ها و کارتن خواب ها هم روسی هستند و جائی هم در آن پایگاه در اختیار آن زبان بستگان قرار دهید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع) برادر حسین(ع)!

       * «آرون دیوید میلر» تحلیلگر امور بین الملل در گفت وگو با سی.ان.ان گفت: امتناع دولت اوباما از وتو کردن طرح محکومیت شهرک سازی های اسرائیل در شورای امنیت شلیک «گلوله خداحافظی» باراک اوباما به بنیامین نتانیاهو بود.

       تحشیهء فدوی: نتانیاهو هم جاخالی داد، خورد به حضرت آقا(ضپ)!

 

       * یک هواپیمای نظامی روسی که روز یک‌شنبه 5 دی از جنوب روسیه عازم سوریه بود در دریای سیاه سقوط کرده و تمامی 92 سرنشین آن کشته شدند. / رادیو فردا

       تحشیهء فدوی: فرقی نمی کند، به سوریه هم که می رسیدند، آنجا از بین می رفتند؛ فی الواقع - ز هر طرف شود کشته سود«پوتین »است!

 

       * رهبر ایران دربارهء «ترزا» می گويد: آن مسئول انگلیسی بی‌شرمانه می‌گوید ایران تهدید منطقه است./ بی.بی.سی- تیتر

       تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست، برادر رهبر؟ منظور آن ضعیفهء سجاادیه، ایران نیست، منظورش حضرت شماست! نامبرده را غالباً آنقدرش عقل و کفایت باشد!

 

       * حسین شریعتمداری به هاشمی رفسنجانی: برای داعش کارت دعوت نفرستید. / آخرین نیوز

       تحشیهء فدوی: در  این مورد استثنائا حق با شماست برادر حسین(ع)!؛ کارت دعوت را برای مهمان می فرستند، نه صاحبخانه!

 

       * باشگاه خبرنگاران: راز حلق آویزی زن و مرد میاندورودی در هالهء ابهام! عصر پنجشنبه جسد یک زن و مرد حدود 20 و 25 ساله در حالی که به درخت حلق آویز شده بودند، در یکی از روستاهای شهرستان میاندورود کشف شد.

       تحشیهء فدوی: چه رازی آقا؟! مگرپیام از این روشن تر هم می شود  که ملت، مرگ را به زندگی در جامعهء شکوهمند اسلامی،ترجیح می دهند؟! خودکشی آن دو دختر نوجوان پیش از این هم نیز، حاوی همین پیام بود، لکن چه  کنند که گوش ماموت های حاکم کَر است!

 

       * "کتاب مقدسِ" مائو *پنجاه ساله شد/ دویچه وله

       تحشیهء فدوی: منشور حقوق شرمندگی (شهروندی- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی هم، پس از حدود چهل سال، یاعلی(ع)گویان، همین دیروز به خشت افتاد؛ بله – تا «اعدام» شود، هر آنکه نتواند دید!

_________________________________________

*به "انجیل مائو" معروف شده بود. مجموعه‌ای از نقل قول‌های رهبر حزب کمونیست چین. در انقلاب فرهنگی هر چینی می‌توانست از "کتاب مقدس" مائو نقل قول بیاورد. تیراژ چاپ دوم کتاب که سال ۱۹۶۶ منتشر شد، بالغ بر یک میلیارد نسخه بود

 

       * دشتی:  به دولت سوریه پیشنهاد می‌کنم از عناصر گروهک ‌های تکفیری دستگیر شده با غل و زنجیر برای بازسازی خرابی‌های حلب استفاده کند. پول و غذا هم به آنها ندهد.

       فدوی: مراتب با اخذ مجوز شرعی از مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، و با قید چندین فوریت، به آگاهی برادر بشار اسد رسید. بعدالتحیه و السلام و  تشکر گفتند که ابداً نیازی به اجرای پیشنهاد شما نیست، برادر داعش! زیرا بفرمودهء نوچهء دیگر حضرت آقا (سید حسن نصرالله- م)، تا زمانی که ایران (معظم له - م) پول دارد، من و سید حسن هم پول داریم، دیگر چرا باید وجود نازنین مان را به زحمت بیاندازیم؟ آخر عقل هم خوب چیزی ست، برادردشتی!

 

       * محمدتقی- ص- شاهرود: 9 دی یعنی پاسداری از خط ولایت، 9 دی یعنی انقلابی علیه خیانت، 9 دی یعنی پاسخ کوبنده به حرمت‌ شکنان مقدسات دین، 9 دی یعنی اعلام جهاد علیه فتنه‌گران، 9 دی یعنی پیمودن راه عاشقان کربلا، 9 دی یعنی بازخوانی مشق کربلا و 9 دی یعنی مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس.

       فدوی: یکوقت تعارف نکنید و مرگ بر هر جای دیگری هم که خواستید تکه پاره کنید، شهرشلوغ  است و کسی ملتفت نمی شود، برادر محمدتقی (ص) لغتنامه!

 

       * معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشته که باید حقوق شهروندی در نظام آموزشی و کتب درسی گنجانده و تدریس شود! عرض می‌کنم حالا آقای رئیس جمهور حرفی زدند شما چرا جو زده شده اید؟ در ثانی حالا بگذارید مدتی از تدریس برجام و فریب خوردن از کری در مواردی بگذرد بعد به حجم کتب درسی دانش‌آموزان بیفزایید!

       فدوی: مراتب در اوقات شرعی، وبا قید چندین فوریت، بعرض مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، بعدالتحیه و السلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: بسمه تعالی-  نمی شود لکن!.. زیرا روی هم جمع می شود  و دانش آموزان همه را حفظ کنند، برادرعسگری!

 

        * 53000912 و 8455-1209: اگر پیامک رئیس جمهور به مردم را در 2 صفحه 24 تومان محاسبه کنی و آن را به 70 میلیون جمعیت ضرب کنی می‌شود یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون تومان! این هزینه بر اساس رانت محاسبه می‌شود یا از کیسهm بیت‌المال؟ چنین هزینه کردن ‌هایی در شرایطی که خیلی از کارگران چند ماه است حقوق نگرفته‌اند و بیکاری و رکود  اقتصاد کشور را محاصره کرده چه معنایی دارد؟

       فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام  قدری متغیر شده گفتند که شما هنوز الفبای ولایت را هم نمی دانید وt بمنظور تنویر افکار عمومیt افزودند که اصطلاح بیابانیِ بیت المال، مشتمل بر واژگان «بیت» و «مال» است یعنی، «مالِ بیت» و گفتن ندارد که «بیت» هم مال حضرت آقا(ضپاست!؛ حال شمایان این وسط چکاره اید، هان؟.. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، ای برادران ايمانی!

 *         4786---0919: آقای رئیس جمهور رشد 7/4 درصد ادعایی در اقتصاد را باید در کوچه و بازار بین مردم نشان بدهد و ثابت بکند. من هم می‌توانم در مصاحبه و پشت دوربین به صورت یک طرفه یک سری آمار و ارقام را ردیف کرده و خیلی چیزها را به زبان جاری بکنم

       فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام  و صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند احوط آن است که قدری شرم کنید؛ آخر اینجور چیز ها را که در کوچه و بازار به مردم نشان نمی دهند!.. خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 4786---0919!

 

       * میرزایی: پاکت پستی که از خارج برای بنده پست شده بود، در گمرک پست چهار راه لشکر مفقود شد. مسئولان پست جوابی به بنده ندادند. پس از پیگیری ‌های بنده یک پاکت خالی تحویل دادند. مجدداً با بنده تماس ‌گرفتند و گفتند بستهء شما به یک کشور دیگر رفته است! از مسئولان تقاضای رسیدگی دارم.

       فدوی با به جریان انداختن عریضهء شما مشکلی ندارد، لکن نظر به عوالم مودّت و دوستی فی مابین فدوی و مرحوم ابوی(ره)، به جنابعالی شدیداً توصیه می کند که بجای پی گیری قضیه در ام القراء، و بمنظور صرفه جوئی هنگفتی در زمان و هزینه های رومیزی و زیرمیزی، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه  و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، احوط آن است  که شخصاً چفیه و کلاه کرده (شال و کلاه سابق - م ) به کشور مورد نظر مسافرت، وبستهء مفقوده را به وطن سابق برگردانید که بسیار ارزان تر تمام می شود، برادر میرزایی! و من الله التوفیق.

 

       * 2115---0912: از نیروی انتظامی درخواست می‌شود با برخی سرقت‌ها و زورگیری‌هایی که اخیراً در منطقهء دولت ‌آباد شهرری مشاهده می‌شود برخورد نماید.

       فدوی البته عریضهء شما را به مبادی ذیربط منعکس خواهد کرد، لکن بین خودمان باشد، یکوقت ضد انقلاب نشنود، آخر تصدق تان شوم این هائی که برشمردید، وظیفهء نیروی محترم انتظامی که نیست، وظیفهء نیروی محترم مذکور، مبارزهء صمیمانه با مردم است که در این کار هم، بحمدالله والمنة، به شایستگی از عهده برآمده اند، دیگر چه می خواهید، برادر2115---0912؟

 

       * 2096---0911: قبض جدید گاز را که مشاهده کردم یخ زدم. یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرم. پول گاز بنده 300 هزار تومان شده است. آقای رئیس‌جمهور بیش از این به ملت عذاب ندهید. 

       فدوی: آخر این چه  فرمایش پرتی ست؟ کلیدالاسلام والمسلمین روحانی که نیست، لکن خدای او که هست؛ اینکه شما با رؤیت قبض جدید گاز یخ زده اید، چه ربطی به ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) دارد؟ شما فقط بخاری را نباید خاموش نمی کردید، برادر 2096---0911، همین!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

29 دسامبر المفخر سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه