خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

27 دی ماه 1395 ـ  16 ماه  ژانويهء 2017

 

 

اتاق شیشه ای خبر: گزارش تحلیلی

1- به گزارش منابع داخلی، و به نقل از جن گیر معجزهء هزاره سوم، مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، رقابت کشتی آزاد بین حضرات آیات، عزرائیل و احمد جنتی، با نتیجهء سه بر هیچ، به نفع آیت الله پایان یافت! خبرنگار ورزشی- عبادی ما در پایان خبر افزوده است که آیت الله با جاخالی دادن، واپسین تلاش عزرائیل در بخاک رساندن پشت کمانی او را ناکام گذاشت و هجمهء برادر عزرائیل مع الاسف، به آیت الله هاشمی رفسنجانی اصابت کرد و او را در دم از پا در آورد.

2- در حالی که برادر بی.بی.سی از قصد اهل بیت عصمت و طهارت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دائر بر دفن وی در شوره زار قم خبر داده(1)، یک مقام آگاه که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، یواشکی و در یک گفتگوی کوتاه با فرستادهء فدوی، از وصیت نامه ای سخن گفته است که در آن، آیت الله هاشمی رفسنجانی، به مصداق "از آب برآمدیم و بر آب شدیم" خواسته است که پیکر وی را به دریا بیاندازند.

3- همزمان، مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران، وقوع زلزله ای به قدرت 8/9 "ریش تِر"(!)، در حوالی فین کاشان را شدیداً ثبت کرده است. خبرنگار علمی- عبادی ما در ادامهء پژوهش های فرسایندهء خود، و نیز پس از تقدیم چندین کیلو پول(2) زیر میزی به مقامات محلی بعنوان شیرینی، دریافته که وقوع زلزلهء نیرومند مذکور، که ناشی از لرزیدن تن امیر کبیر در قبر بوده است را با اعلامیهء خانوادهء آن مرحوم(ره) بی ارتباط نمی داند.(3)

4 –نظر به اینکه سال، مع الاسف، دوازده ماه بیشتر نیست و آن نیز بقول عوام  already در تیول عزاداری ها، ضربت خوردن ها، انگور خوردن های اهل بیت، و البته امامزادگان گرامی و توابع، رضوان الله علیهم اجمعین، است، فلذا طرفین متخاصم به جماع (4) رسیدند که به  پنج روز تعطیلی مرحمتی، از محل ذخیرهء مقام معظم رهبری(ضپ) (5) بسنده و بالمناصفه، مصرف نمایند(6).

5- به اظهار ناظران آگاه، از آنجا که پاره ای گمانه زنی ها و استعمال برخی ایهام و اشارات، و از آن میان "شهادت"(8) این شبهه را به ذهن بازماندگان متبادر کرده است که نکند مانند موارد پیشین، کاسه ای زیر نیم کاسهء اسلامی بوده باشد، فلذا هیچ استبعادی ندارد که متوفا به صرف یک فنجان قهوهء قجَر(9) به بیت دعوت شده و سپس:

«...چاکر آستان ملائک پاسبان، فدوی خاص دولت ابد مدت، حاج علی خان پیشخدمت خاصه، فراشباشی دربار سپهر اقتدار مأمور شده است که به "بیمارستان" رفته، "میرزا  علی اکبر خان هاشمی رفسنجانی" را راحت نماید. و در انجام این مأموریت بین الاقران مفتخر و به مراحم خسروانی مستظهر بوده باشد.»(10)

الله العالم...

زیاده جسارت است..

________________________________________________________

 (1) خانواده هاشمی رفسنجانی از خاکسپاری او در قم خبر دادند

(2) واحد پول جدید ایران اسلامی

(3) «روح بلند بزرگمرد تاریخ معاصر ایران به مرادش خمینی کبیر پیوست. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حالی امشب و در شب شهادت امیر کبیر دار فانی را وداع گفت که...../ایسنا (از اطلاعیهء خانوادهء هاشمی).

(4) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای "هزل داتکام" را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، مُدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی جماع را به اجماع اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(5) مُستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پُرستاته است

(6) اعلام سه روز عزای عمومی به خاطر درگذشت هاشمی رفسنجانی/ دویچه وله + تعطیلی دو روزهأ دانشگاه آزاد/ بی.بی.سی

(7) علت فوت 'نیاز به بررسی بیشتر دارد'/ محمد(ص) آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت / بی.بی.سی

(8) به بند 3 همین پی نوشت نگاه کنید و نیز: وزیر بهداشت می‌گوید ممکن است در شرایط درمانی هاشمی رفسنجانی کوتاهی صورت گرفته باشد. / رادیو فردا

(9) قهوهء آلوده به سم، که شاهان قاجار به مخالفان خود می خوراندند.

(10) نقیضه مانندی بر: «...چاکر آستان ملائک پاسبان، فدوی خاص دولت ابد مدت، حاج علی خان پیشخدمت خاصه، فراشباشی دربار سپهر اقتدار مأمور است که به فین کاشان رفته، میرزا تقی خان فراهانی را راحت نماید. و در انجام این مأموریت بین الاقران مفتخر و به مراحم خسروانی مستظهر بوده باشد».

 

آمرزش مشروط!

مرگ هاشمی رفسنجانی، به استثنای مقام معظم رهبری(ضپ)، پنداری بقیه و از آن میان برخی علمای دون پایه را چندان گیج کرده است که در صدور ویزای بهشت، در شک بین دو و سه، همینطور ارّه به ماتحت مانده اند. به یک مستوره نگاه کنید:

* کاربری از نشریهء مشرق: «واقعا از این خبر خیلی ناراحت شدم. شاید(!) خدا ایشان را بیامرزه. ایشان در یک مقطعی به انقلاب خدمت کرده بود».

زیاده کامنتی نیست..

 

جل الخالق!

اگر خبر زیر درست باشد، معلوم می شود که درگذشت هاشمی رفسنجانی، در مقام ذغال خوب، بمنظور آب فرمودن صخره های یخ فی مابین شیطان کوچک و شیطان بزرگ، چندان هم که می گویند، بی تأثیر و فایده نبوده است!:

* به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ‌وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه اى آیت الله هاشمى را شخصیتى برجسته پس از انقلاب اسلامى خواند و درگذشت وى را به خانواده او و عزیزان اش تسلیت گفت. بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت واشنگتن ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی را «شخصیتی برجسته» در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد. این مقام وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به خانواده و عزیزان ایشان تسلیت می‌گوییم».

باری یاد آور می شود که آیت الله علی اکبر(ع) هاشمی رفسنجانی(1)، عصر روز یکشنبه در سن 82 سالگی، بر اثر بی توجهی به فرمان "ایست" پلیس بیت، علیرغم میل باطنی، دار فانی را وداع گفت.

نام اش، مُخلّ حیات است و یاد اش، مخّرب ذات!...

____________________________________

 (1) بقول مقام معظم رهبری(ضپ)، که خود با تبصره حجت الاسلام شده است، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی!، 

لکن شما انشاء الله کی تشریف میارین توی قاب، برادر رهبر!

 

قرائت

فدوی در خوانش تیتر درشت صفحهء نخست کیهان چاپ دارالخرافه، همینطور ارّه به ماتحت که بین "رفیق" و "آیت الله" کسره بگذارد و یا آن را به سکون قاف بخواند؛ شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟:

* مردم ولایتمدار برای رفیق آیت الله سنگ تمام گذاشتند!

 

جدید!

خوانندگان و بینندگان محترم ضدانقلاب، تصاویر زیر، و انگیزهء برادران را از سانسور تصویری که فدوی به هنگام و به تفصیل بدان ها پرداخته، بیگ مان بیاد دارند؛ لکن محض احتیاط و برای دستگرمی، در پی می آورد:

قبل از عمل

اما برادران آن ساق های زیبای بانوان خاج پرست را تاب نیاورده و در دور خیز بعدی، آن را بشرح زیر سانسور فرمودند:

بعد از عمل

 

احمدی نژاد:  لکن انتقام شما را از سرطان می گیریم، برادر شهید هوگو چاوز!

قبل از عمل                                          بعد از عمل

قبل از عمل                                                    بعد از عمل

قبل از عمل

بعد از عمل

بعنوان تکلیف شب(شرعی- م ) پیدا کنید مادر ستار بهشتی را در این عکس

خب، فدوی می پندارد همین قدر کفایت می کند؛ حالا نقطه سرسطر؛

خدمت خوانندگان و بینندگان محترم ضد انقلاب عرضه بدارد که عملیات محیر العقول و البته خداپسندانهء بالا را می شود به ضرب پاشنه کش، حمل بر مسائل ناموسی برادرانه کرد، لکن فدوی نمی داند این فقرهء جدید سانسور را که در پی می آورد،کجای دل اش بگذارد؟!

* به گزارش پارسینه، شهرداری ایذه در اقدامی عجیب پاهای مجسـمه جهان پهلوان غلامرضا تخـتی را، که دوبنده بر تن داشته و در میدان تختی شهر ایذه قرار دارد، به دلایل نامعلومی رنگ آمیزی کرد. مجسمه تختی طوری رنگ آمیزی شده است که گویی به جای دوبنده مخصوص کشتی، لباس کار پوشیده است. 

باری تا آنجا که فدوی می داند، جهان پهلوان تختی، مرد بوده است! مؤمنین ایزه ای را دیگر نمی داند!

 

شاگرد خوب

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، ملتفت شد که برادر سید محمد(ص) خاتمی، با آنکه تکالیف شرعی شب اش را انجام داده، نظافت را رعایت کرده و همهء ناخن هایش، بقول عوام including ناخن انگشت بیست و یکم را نیز کاملاً گرفته بوده است، معذالک عملهء بیت اجازه ندادند برود سینما!.. باورتان نمی شود؟ خب نگاه کنید:

* زیتون- دادستانی تهران ممنوعیت جدیدی برای سید محمد خاتمی ایجاد کرد. به گزارش «زیتون» این مقام قضایی مانع از حضور محمد خاتمی در مجموعهء تالار وحدت برای تماشای تئاتر «راپورت های شبانهء دکتر مصدق» شد!

فدوی برای جوریِ جنس، سایر حقوق و مزایای نجومی نامبرده را نیزبشرح زیر علاوه می کند:

پیش از این نیز «دادستانی اجازه شرکت در ولیمهء ازدواج نرگس موسوی را به خاتمی نداده بود.» آن زمان مامورانی با در دست داشتن حکم دادستان، به سید محمد خاتمی اجازهء خروج از خانه و شرکت در مراسم ولیمهء ازدواج دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را ندادند. پس از آن برای شرکت رییس جمهوری اصلاحات در مراسم سالمرگ خواهرش نیز مجوز صادر نشد. هرچند دادستانی و سخنگوی قوهء قضاییه پس از آن در دو مصاحبه مطبوعاتی جداگانه حصر سید محمد خاتمی را تکذیب کردند، اما لیست ممنوعیت های خاتمی هر روز طویل تر از دیروز می شود./ همانجا

سخن کوتاه، آش شله قلمکار اسلامی آنقدر شور شده، که سر و صدای آیت الله آشپز باشی هم بشرح زیر در آمده است:

* اعتراض یک نمایندهء مجلس ایران به ممانعت از رفتن محمد خاتمی به تماشای تئاتر. الیاس حضرتی، نمایندهء مجلس ایران به ممانعت از رفتن محمد خاتمی به تماشای یک تئاتر اعتراض کرده و گفته "در برخورد با آقای خاتمی به‌گونه‌ای حکم حصر انجام می‌شود". بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای حضرتی از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و محمد جواد منتظری، دادستان کل کشور "به‌صورت رسمی" درخواست کرده که "دلایل این مسئله را بیان کنند و بگویند این برخورد با آقای خاتمی به جرم کدام تخلف‌ها انجام می‌شود"./ البرز نیوز- بی.بی.سی

بهر روی، فدوی پرسش آیندهء سید خندان  از برادران بداخلاق خود را، بشرح زیر پیش بینی می کند: «آقا، اجازه هست بریم دست به آب؟!...»

زیاده حصری نیست.

با اجازهء مقام معظم رهبری، ما هم يک گنجشکی، کلاغی، چيزی بزنيم!

 

فدوی با مدیریت جدید! (2)

Fadavi under new management

همانگونه که در شمارهء پیش مکتوبات اشاره شد، فدوی شدیداً به این نتیجه رسیده است که اگر قرار بود از طریق هنر و ادبیات معنی دار و هدفمند به جائی برسد، تا کنون رسیده بود! و این همه خُسران را  ناشی از سرپیچی از اندرز های جدّ اعلای خود، عبید زاکانی رضوان الله علیه، می داند. گزارش نمود که اگرچه بحران اقتصادی در زمان آن بزرگوار بوجه فعلی نبوده است، وضعیت مالی فدوی اما در همان حدودی است که وضعيت آن جدّ اعلا در روزگارخویش، آنگونه که گوئی آن وضعيت به عنوان ما ترَک به فدوی رسیده است. چنین بود که فدوی سرانجام بر آن شد که از تعارف کم کرده و بر مبلغ بیفزاید و بخت خود را در دنیای بیزینس نیز بیازماید. قاصم الجبارین را چه پنداشتی؟ یک وقت دیدی که بخت خفته و بلکه بیهوش وی نیز بیدار شد و او نیز توانست تتمهء عمر شریف(1) را در آسایش و فراغت نسبی بگذراند. بقول آن بزرگوار:

بیت

مفلس ار جنس خود ارزان نفروشد، چه کند؟

کم بها کرد تهی دستی دوران، ما را!

کوتاه سخن، فدوی در این بخش، افزون بر آگهی، اسپانسر نیز می پذیرد! این را هم بیفزاید که خوانندگان محترم ضدانقلاب، به فدوی شدیداً سفارش کردند که در پایگاه اینترنتی خود(2)، بقول عوام، دکمهء donation را هم علاوه کند، که هر چه فدوی سینه به تنور چسباند که جسته ایم ما، یافت می نشود! ازیر بار نرفتند! باری- فدوی  گرچه می داند که بفرمایش استاد سخن:

بیت

دِرَم داران عالَم را کَرَم نیست

کَرَم داران عالَم را دِرَم نیست!

معذالک اوامر دوستان را اطاعت کرد؛ و سرانجام اینکه، آفیس فدوی هم مانند سایر اماکن مشابه، مسؤل صحت و سقم آگی های منتشره نیست و مسؤلیت آن به گردن تبر خوردهء راوی ست! و اینک چند آگهی:    

 

و برای جوری جنس:

ادامه دارد...

___________________________________________

(1) حداً که واقعاً!- نخیر! منظور "عُمَر شریف" نیست!، ایشان شوربختانه در گذشته است، فعلاً فدوی را دریابید که ظاهراً زنده است، خواهر، برادر خواننده!

(2) www.hazl.com 

 

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* آیت‌الله خامنه‌ای: بگو مگو‌های سران دو قوه مهم نیست./ بی بی سی

تحشیهء فدوی: خب راست می فرماید معظم له!.. وقتی خودشان مهم نیستند، به تبع آن، بگو مگو شان هم، بطریق اولی، مهم نیست

 

* غلام علی(ع) رجایی- مشاور هاشمی: از وضعیت سلامت ایشان بی‌خبر نبودم. چون یک شائبه‌ای دربارهء عروق شان مطرح شده بود. من چهار روز قبل از این اتفاق یک نشست خصوصی با ایشان داشتم. بحثی شد که به سلامتی ایشان ربط داشت. ایشان خودشان گفتند اخیراً یک پزشک از آلمان آمده و یک دستگاه جدید هم با خودش آورده بود و قلب من را معاینه کرد و گفت شما قلب یک جوان 20 ساله را دارید. من دست‌هایم را بالا بردم و گفتم خدا را شکر. ایشان گفتند من هیچ چیزیم نیست./ شرق

تحشیهء فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر نوشیدن جام زهرِقند پهلو، گلاب برویتان، دل پیچه  داشتند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، شدیداً متغیر شده و فرمودند ایشان خیلی وقت است که درگذشته است، لکن حضرت ما، بلحاظ رعایت مصالح نظام، دیر اعلام فرمودیم، برادر کلب آستان علی(ع)!

 

* مردی در سوئیس به دلیل آنکه در حین هم‌خوابگی، کاندوم خود را در آورده بود، متجاوز شناخته شده و به یک سال زندان محکوم شد!/ العربیه

تحشیهء فدوی: خود کرده را تدبیر نیست؛ این از عوارض دمکراسی ست! بگذریم - در این صورت، آدم سوریه برود بهتر نیست؟!

 

* العربیه: پیشنهاد تحریم بین‌المللی فوتبال ایران به دلیل اعدام در ورزشگاه ‌نیریز استان فارس. در واکنش به این رویداد‌ها، فاطما سامورا دبیرکل فیفا در نامه‌ای نوشت: «فیفا این اقدامات را محکوم می‌کند. من قصد دارم در آینده با فدراسیون فوتبال ایران درباره این موضوع مذاکره کنم و از طریق برنامه‌های خود جلوی این اقدام را خواهیم گرفت. ماده 3 اساسنامه به فیفا این قدرت را می‌دهد که علیه این اقدامات عمل کنیم».

تحشیهء فدوی: "آینده خیلی دیره ها، خواهر فاطمه(س)!

 

* دویچه وله: شبکهء تلویزیونی آلمانی n-tv با نقل از خبرگزاری کردی "روداو" گزارش داد که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی "خلافت اسلامی" (داعش)، از ترس اینکه مبادا زنده به دام ارتش عراق یا نیروهای ائتلاف ضد داعش بیافتد، شب‌ها با جلیقه‌ی انتحاری می‌خوابد.

تحشیهء فدوی: تکلیف حرمسرای آن حضرت چه می شود، آخر خاک بر سری که با جلیقهء انتحاری نمی شود!

 

* وزارت خارجهء آمریکا درگذشت آیت‌الله رفسنجانی را تسلیت گفت./ فارس

 تحشیهء فدوی: "مرگ بر آمریکا"، پنداری کمانه کرد!

 

* یک «پنچرگیر» به فرماندهی نیروهای داعش در شمال بعقوبه منصوب شد/ العربیه

تحشیهء فدوی: این که چیزی نیست، حضرت آقای ما(ضپ) یک بنا را (قاسم سلیمانی- م) بمنظور دود کردن تتمهء دارائی های ملت یک لا قبا، فرمانده چیزی بنام نیروی قدس فرموده است!

 

* هاشمی رفسنجانی - قبل از عمل ( زمان حیات- م): امیدواریم شیاطین داخلی نتوانند انقلاب  را زخمی کنند!/ایسنا

تحشیهء فدوی:حالا اگر هم کردند، کردند! شیاطین مذکور، بقول عوام، including you، ملت را بکلی شل و پل فرمودند، خب این به آن در!

 

* دویچه وله: ده سال از اعدام صدام حسین می‌گذرد. روز 30 دسامبر سال 2006 صدام در یکی از مراکز شکنجه‌ای که خودش بنا کرده بود، اعدام شد. این پایان دو دهه حکومت خشن او بر عراق بود.

تحشیهء فدوی: فدوی همینطور ارّه به ماتحت، در شک بین دو و سه گیر کرده که روز حسابرسی، با توجه به تعدد مراکز شکنجه در ایران اسلامی، تکلیف  حضرت آقا ( ضپ) و توابع، چه می شود؟!

 

* العربیهء فارسی: جنجال در عراق در پی پیشنهاد آموزش زبان فارسی در سراسر کشور. اظهارات وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور، كه خواستار تمرکز زدایی آموزش زبان فارسی از شهر بغداد و آموزش این زبان در سراسر عراق شده بود، با واکنشی جنجالی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها رو به رو شد تا جایی که سخنگوى اين وزارتخانه مجبور در بيانيه‌اى صحت اين خبر را تكذيب كند.

 تحشیهء فدوی: اگر حضرات آیات و حجج اسلام ما افزون بر اندیشه، پوشش عراقی نیز دارند، چرا آنان فارسی حرف  نزنند؟ این دیگر جنجال ندارد، خب این به آن در!

 

* دویچه وله : وزیر خارجه ترامپ: ایران تهدیدی برای جهان است. رکس تیلرسون، نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا، در جلسهء کمیتهء روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در بخشی از سخنان اش ایران و کره شمالی را متهم کرد که تهدیدهای بسیار بزرگی برای جهان شده‌اند.

تحشیهء فدوی:  اگر منظورتان مقام معظم رهبری(ضپ) است، درست است.

 

* 9442---0901: مادر پیر 80 ساله‌ای دارم که نگهداری او به دلیل بیماری بسیار دشوار است. برادر 50 ساله‌ام نیز به خاطر بیماری اعصاب و روان غیرقابل کنترل است با این که تحت پوشش کمیتهء امداد هستیم، هیچ خدماتی به ما ارائه نمی‌شود و برای این موضوع گفته‌اند باید تحت پوشش بهزیستی قرار بگیریم اما بهزیستی اعلام کرده که 5 سال باید در نوبت قرار گیرید. برادر بیمارم مادرم را کتک می‌زند و کنترل او بسیار دشوار است. لطفا برای یاری ما کاری انجام دهید. بهزیستی از ما طلب ماهیانه یک میلیون تومان پول کرده که از توان ما خارج است.

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه،بحال ترقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، بسیار متغیر شده و فرمودند: «به ايشان بگوئيد که قاصم الجبارین مرگت دهد، تو هم همینطور ایستادی و نگاه کردی، گردن شکسته؟ احوط آن بود و هست که تو هم برادر را کتک می زدی» برادر 9442---0901!

 

* 7977---0912: چرا برخی برنامه‌های ارزشی به انتهای شب، آن هم شب‌های زمستان از رسانه ملی موکول می‌شود؟ مثلاً پخش خطبه‌های نماز جمعه تهران یا برنامه ارزشمند و روشنگر ثریا به ساعت 23 به بعد و... افتاده است. از دکتر علی عسگری انتظار می‌رود مراقب نقش نفوذی‌ها در تعیین زمان پخش برنامه‌ در رسانه ملی باشند.

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید؛ خشمی مقدس از نعلین تا عمامهء مبارک را چندان فرا گرفت که فدوی به هستی ُترد خویش بیمناک و از تقدیم عریضه شدیداً شیمان شد. سرانجام با دود کردن چند صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(از ع تا عج) بر خشم مقدس خود فائق آمده و فرمودند: «همین است دیگر! وقتی که مسؤلان که هرچه دارند از گریهء اُمّت دارند، بجای ادامهء مبارزهء صمیمانه با مردم، به سر و عمامهء یکدیگر می کوبند، از این بهتر نمی شود. فلذا "دشمن" گاهی زمان پخش برنامه‌ های رسانه ها و زمانی کوزهء گلی تکاوران اسلامی را با کوزهء ملامین عوض می کند!..» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر! 7977---0912

 

* 9590---0914 : الحمدلله به لطف و تدبیر دولت و به یاری اصلاح ‌طلبان تمام مشکلات کشور در تمام زمینه‌ها (بیکاری، گرانی، رکود و...) حل شده است. تنها نگرانی و دغدغه جناب رئیس‌جمهور محترم از عدم اجرای کنسرت در برخی شهرهای مذهبی است که آن ‌هم ان‌شاءا... به زودی و با همت دولتمردان اجرا خواهد شد. مردم دیگر چه غمی دارند...!

فدوی:مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که اولاً شهر غیرمذهبی نداریم! پیرامون کنسرت نیز افزودند که لایحه ای با قید چندین فوریت بگونه ای در دست تدوین دارند که نه سیخ بسوزد و نه کباب سلطانی؛ یعنی بدون آنکه کنسرت تعطیل شود، رهبر ارکستر در نقش مداح اهل بیت، و اعضاء ارکستر نیز به اتفاق مدعوین، بعنوان عزاداران اباعبدالله(ع)، به سینه زنی مفتخر، و به الطاف مقام معظم رهبری(ضپ)، مستظهر باشند، برادر 9590---0914!

 

* م.ز تهران: رئیس جمهور که در مصاحبهء تلویزیونی از رشد اقتصادی 7/4 درصد و تورم تک رقمی سخن می‌گوید خبر از قشر کارگر و مشاغل آزاد ندارد که چگونه صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند. چند ماه است دخترم را با کلی قرض شوهر داده‌ام. طلبکاران برای طلب خود در مقابل منزل صف کشیده‌اند. درآمد امروزم از فروش 2 عدد روسری بود که آن هم کرایه رفت و آمدم شد! چگونه می‌توانم با این وضع بازار بدهی‌هایم را پرداخت کنم و زندگی‌ام را سر و سامان دهم؟!

فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: «دیگر کم لطفی نکنید، "صف" که با تشریف فرمائی حضرات امام(ل)، اندرون شد و با جان به در شود؛ در این صورت، آخر تصدق تان شوم، صف طلبکاران، با صفوف نان، شیر،مرغ و سایر ارزاق عمومی،چه فرقی دارد، هان؟!» خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید،ب رادر م- ز!

 

* يک شهروند: معاون اول رئيس‌جمهور بفرمایند، اینکه برای شیطان بزرگ، فرانسه پلید و انگلیس خبیث اشتغال ‌زایی می‌کنند، صرف میلیاردها تومان برای هواپیما وسیله‌ای که اولویت اول کشور نیست در حالی که مردم در جاده‌ها بر اثر تصادف می‌میرند و در قطار می‌سوزند، یا ایجاد اشتغال برای کره‌ای‌ها در کشتی‌سازی به قیمت ورشکستگی صنعت موجود آن در کشور و بیکاری جوانان ایرانی آیا نشانه بهبود اقتصاد ایران است؟!

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)،کلید الاسلام والمسلمین برادر روحانی رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه و السلام فرمودند که ایشان هم مانند سایر حضرات آیات و حجج اسلام، پیرو خط مالرویِ امام(ل) است و بفرموده معظم له راحل(ل)، اقتصاد مال خره، والسلام!، برادر شهروند!

 

* خلیفه قلی و 5790---0913: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اعتراف به اشتباهات خود بکنند یا نکنند خسارت زیادی به کشور وارد شده است و چه بسا سالیان سال جبران نشود، درست بعد از چندین سال پیشرفت هسته‌ای به نقطهء صفر برگشته‌ایم. از دولت گرفته تا مجلس همه مسئول و مقصر هستند.

فدوی: نظر به عوالم مودت و دوستی فی مابین مرحوم ابوی(ره) و فدوی، بمنظور رعایت سلامتی شم، عریضه تان را به جریان نمی اندازد؛ لکن این دفعهء ماقبل آخرتان باشد که مقام معظم رهبری(ضپ) را در معادلات خود، دست پنجم خر مده ظله العالی منظور می کنید، برادر، خلیفه قلی و 5790---0913

 

* جاویدیان : دکور همهء شبکه‌های سیما با رنگ بنفش رنگ تبلیغات انتخاباتی آقای رئیس جمهور تزیین شده است. صدا و سیما یک رسانه ملی است و به ملت تعلق دارد چرا به عامل تبلیغی یک جناح و حزب خاص تبدیل شده است.

فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) کلیدالاسلام والمسلمین روحانی رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که والله برادر فدوی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا انتخابات، آ آ آ آ... بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، اینجانب نخست بنا داشت که رنگ سورمه ای راه راه را برگزیند، لکن مجلس خبرگان به این بهانه که سورمه ای راه راه رنگ پیژامای ضد انقلاب است، مع الاسف فرمود: انتخاب رنگ سورمه ای راه راه همان و ردّ صلاحیت، همان!، شما اگر جای من بودید، چه می کردید، برادر جاویدیان!

 

* قطار جدید فدک در مسیر تهران - مشهد اخیراً راه‌ اندازی شده است. ضمن اعلام رضایت از مهمانداران محترم این قطار، ولی با وجود این همه پسران جوان بیکار، چرا در جذب مهماندار، آن هم در قطار، از خانم‌ها استفاده می‌شود؟ سرویس ‌های بهداشتی با دکمه ‌های فشار و عدم تخلیه آن و پاشیدن آب به بدن افراد از مشکلات قطار فدک است. همچنین تلویزیون ‌های در اختیار مسافر برای تماشای فیلم مذهبی یا موسیقی در اختیار مسافر خوب است ولی فیلم‌ها و موسیقی‌ها بسیار مبتذل هستند و مذهبی‌ها هم فقط به مداحی اختصاص یافته است؟ چرا؟!

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه همه جایشان شدیداً درد می کرد، در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم بعدالتحیه و السلام دستور فرمودند که عجالتاً و برای دستگرمی، همینطور که فدک در حرکت است، مهمانداران زن را با فریاد یا زهرا(س) از پنجره به بیرون پرتاب کنند و افزودند که چند واگن را نيز تبدیل به حسینیه نمايند تا مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، تا رسیدن به مقصد، عزاداری کنند و نیز موافقت فرمودند که به منظور اجتناب از پاشیدن آب به مؤمنین، هر بار بجای سیفون، ترمز قطار را بکشند، شیرینی زیر میزی فدوی فراموش نشود، برادر میثم!

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 ژانویة  المردّدسنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه