خانه   |   آرشيو کلی مقالات   |   فهرست نويسندگان  |   آرشيو روزانهء صفحهء اول سايت    |    جستجو  |    گنجينهء سکولاريسم نو

 

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

ا

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

8 دی ماه 1393 ـ 29 ماه دسامبر 2014

- See more at: http://isdmovement.com/2014/12/122914/122914.Hamidreza-Rahimi-Maktubat.htm#sthash.kYKq8zVJ.dpuf

مکتوبات «فدوی»

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

4 بهمن ماه 1395 ـ 23 ژانويهء 2017

 

******* با اندوهِ فقدان قربانیان فاجعهء ساختمان پلاسکو- تهران *******

از پختگی ست گر نشد آواز ما بلند

کی از سپند سوخته گردد، صدا بلند؟

سنگین نمی‌شد این همه خواب ستمگران

گر می‌شد از شکستن دل ها، صدا بلند / صائب

 

آتش در نیستان..

       ...قلم فرسودهء فدوی، در پیوند با آنچه که در ساختمان پلاسکو در اُم القراء اتفاق افتاد، پنداری به لکنت افتاده است. "وی ایرادی نمی بیند که  در این سوگنامه، از حبیب القانیان"، بانی ساختمان مذکور، به "ترامپ" ایران یاد کند؛ با این تفاوت مختصر که دومی، پس از برپائی مبالغ هنگفتی اماکن و برج های های متعدد در ممالک محروسهء آمریک و خارج از آن، تازه به مقام ریاست جمهوری نیز ارتقاء می یابد! و دومی، بابت ساخت یک فقره ساختمان 17 طبقه، که تازه کلی اشتغال را نیز بهمراه داشته است، بفرموده، توسط مُخبّط الاسلام والمسلمین خلخالی(ل) با یک قیام و قعود، اعدام می شود!:

       * حبیب القانیان، صاحب ساختمان پلاسکو در سال 58 به جرم کارآفرینی اعدام شد./ ایران وایر

       منبع خبر در ادامه، به نکته ای اشاره می کند که در آن فدوی، ردِّ نعلین امامان و امامزادگان (ع) گرامی را نیز ملاحظه می کند:

* آتش  در کم‌تر از چهار ساعت به جان پلاسکو افتاد. شعله‌های آن از یک مغازه کوچک در طبقه نهم آغاز شد و خیلی زودتر از آن چه فکرش را بکنند، همهء ساختمان را در خود گرفت. شاهدان عینی در ساختمان پلاسکو می‌گویند که صبح پنج‌ شنبهء هر هفته گروهی از کاسبان این ساختمان مجلس زیارت عاشورا برگزار می‌کردند! از آن جا که این ساختمان بلند مرتبه گازکشی نشده بود، بعضی از واحدهای تجاری از گاز پیک نیک برای گرمایش استفاده می‌کردند...                                         

دست ما کوتاه و "آتش" بر نخیل!

       گفتن ندارد که عملهء بیت که در این سال های تباه، جز به خود و شرکای برونمرزی و البته هسته بازی نیاندیشه اند، چیزی برای ملت، و از آن میان آتش نشانان زحمتکش، تجهیز و آموزش آنان، باقی نگذاشته اند و تیتر خبری که در پی می آید، برای القای این معنی، بسیار مناسب است:

       * آتش ‌نشانی تهران، در جنگی نابرابر. گروهی از آتش‌ نشانان تهران در ساختمان پلاسکو به کام مرگ رفتند. این حادثه ممکن است هرجای دیگر دنیا هم اتفاق بیفتد. اما زمانی که مرگ آن‌ها حاصل کاستی‌ها و سوء مدیریت است، آنگاه اعلام عزای عمومی کسی را تسلی نمی‌دهد./ دویچه وله

       البته- عیب می جمله بگفتی،"ضررش" نیز بگوی-؛ یعنی،همکاری ملت ورجاوند در بند آوردن راه و جلوگیری از رسیدن کمک به آسیب دیدگان،مثال زدنی ست! و نیز،بزرگوارانی که به تماشای مراسم اعدام، که از تفریحات سالم برادران است می روند، چرا با فاجعه ای در چند قدمی جاری ست،عکس یادگاری نگیرند؟!..در پی، هر دو فقره را، یکجا ملاحظه کنید:

       این خطای غیر قابل توجیه و فهم را، البته دانش آموزانی که بنوبهء خود قربانی قصور حضرات آیات عظام و حجج اسلام صاعف الله اموالهم هستند،به وجه زیر جبران کرده اند که باز درود بر آنان(1):

 

فدوی یک فقرهء دیگر از همکاری برادران را با قربانیان،برای جوری جنس در پی می آورد:

       * بنیاد شهید، آتش‌ نشان‌ها را «شهید» نمی‌داند!/آخرین نیوز

       در پایان و بعنوان حُسن ختام، بد نیست که فدوی به نجات یافته گان نیز، اشاره ای بکند:

       * مانکن‌ها از محل حادثه پلاسکو دور شدند! /آخرین نیوز

       زیاده اشکی نیست.

       21 ژانویه 017

____________________________________

(1) در روز چهارشنبه 15 آذر ماه 1391 بود که 37 دانش‌آموز در مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد به علت آتش گرفتن بخاری کلاس درس دچار حادثه شدند.از 37 دانش‌آموزی که صبح روز چهارشنبه در کلاس درس حاضر بودند 28 نفر دچار سوختگی شدید شدند و متأسفانه دو نفر از آنها به علت شدت سوختگی و جراحات فوت شدند.

 

تشخیص غلط

       فدوی گمان نمی کند دراین باب که ایران سابق، نامی را که در پزشکی داشته، به اهتمام حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله اموالهم اجمعین، و نیز بعلت رجحان ویرانگر تعهد(1) بر تخصص، از دست داده است، نیازی به بحث و جدلی مبسوط داشته باشد؛ ماجرای تشخیص و درمان غلط نیز بحمدالله والمنة، همچنان بقوت خود باقی ست و تورّقی کوتاه در جراید شریفهء دارالخرافه، خوانندگان محترم ضد انقلاب را، در درک و دریافت اینگونه نکات یاری، و شمار قابل اعتنائی از عوارض این سوء تدبیر و مدیریت را نیز به آسانی بدست می دهد. بگذریم... و اما: راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار چنین روایت کرده اند که در همین راستا، بازار گمانه زنی پیرامون فوت هاشمی رفسنجانی، از کهولت تا قتل، نیز همچنان داغ و در این باب،بین علما نیز اختلافاتی بروز کرده است. راست اش فدوی، بدلائلی که بر خودش هم معلوم نیست!، قصد ورود سنگین و ماهوی در تشریح و تبیین ماجرا را ندارد مگرمعرفی یک فقره تشخیص غلط دیگر که، حسب تکلیف شرعی، شدیداً در عهدهء اوست. در توضیح بیشتر عرض می کند که فدوی در مرور خبرهای امروز که هنوز بر محور درگذشت هاشمی رفسنجانی ست، به یک کلیپ صوتی برخورد که در آن، برادر مهدی(عج) خزعلی، فرزند ناخلف آیت الله خزعلی، علت مرگ متوفی را، خفگی در آب تشخیص داده است(2). آنچه اما موجب حیرت فدوی شد آنست که نامبرده افزون بر مؤمن، پزشک نیز هست. آخراین چه تشخیص پرتی ست؟ کوسه مگر در آب خفه می شود؟!

       زیاده تشخیصی نیست..

___________________________________

(1) سرسپردگی- م

(2) #مهدی خزعلی: علت مرگ، خفگی در آب بوده است.

 

بلاتکلیف

       فدوی در شک بین 2 و 3 شدیداً ارّه به ماتحت مانده است که بین فرمایشات ائمهء معصومین، اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین، و مهملات پزشکان متخصص کدامیک را برگزیند؟ خوانندگان محترم ضد انقلاب می توانند با توجه به مراتب زیر، فدوی را کمک کنند؟

       * آخرین نیوز: توصیهء کلیدی پیامبر (ص) برای اینکه سرطان معده نگیرید!

       * احادیثی درباره مصرف درست نمک طعام. حضرت علی(ع) می فرماید: «ابتدای غذا نمک بخورید. اگر مردم می دانستند نمک چه خاصیتی دارد هر آینه به جای داروهای مجرب دیگر آن را انتخاب می کردند.» همچنین در روایتی دیگر می فرماید: «اگر نمک بر سر سفره نباشد آن سفره برکت نخواهد داشت.» امام صادق(ع) فرمود: «اگر کسی همراه اولین لقمهء غذا نمک بخورد لکه های سیاه و سفید صورت برطرف می شود.» پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«هرکس پیش از غذا اندکی نمک بخورد خداوند سیصدوسی نوع بلا و مرض را از او دور می سازد که کوچکترین آن ها جذام است.» امام علی(ع) می فرماید:«بر سر سفره ای که نمک در آن نباشد حاضر نشوید و سلامتی بدن در آن است که قبل از غذا مقداری نمک خورده شود.»

در کتاب کافی هشام بن سالم از امام صادق(ع) نقل می کند که پیامبر اکرم(ص) به امام علی (ع) فرمود: یا علی! غذا را با نمک شروع و با نمک ختم کن زیرا اگر کسی چنین کند از هفتادودو بیماری از قبیل جنون و جذام و برص در امان خواهد بود. توصیه می شود به سفارش پیامبر (ص) و ائمه قبل از شروع غذا مقدار "کمی " نمک خورده شود.

       و اما منبع خبر، برای رفع نگرانی خوانندگان محترم ضد انقلاب، افزوده است:

       * منظور پیامبر (ص) کدام نمک بوده است؟! قطعاً نمکی که منظور پیامبر بوده "نمک یُد دار تصفیه شده" با مارک خاصی! نبوده است. منظور پیامبر نمک طعام حاصل از آسیاب سنگ نمک و یا نمک دریا که املاح خوبی دارد، بوده است. از آنجایی که حضرت محمد (ص) پیامبر مهربانی بوده است و هیچ گاه در زندگی حتی کسی را قصاص نکرد با اینکه حق طبیعی اش بوده؛ تا به ما اثبات کند که اسلام پیام آور محبت و مهربانی به مردم جهان است، لذا این توصیهء گرانبهای "پیامبر مهربان" باید رعایت شود چرا که ایشان همواره خوبی برای ملت اش می خواهد.

       والله برادر دروغ چرا؟ تا جهنم آآآا... فدوی همینطور اره به ماتحت مانده است "که ادای قرض کند یا ادای فرض"!؟ یعنی آیا فرمایش پزشک معالج را بکار بندد، و یا اوامر امامان گرامی (ع- س - ل- عج و...) را؟ لکن همینقدر ملتفت شده است که اگر توصیه کلیدی پیامبر (ص) و نیز اوامر امامان گرامی را بکار بندد، بی گمان در اندک زمانی، به آن بزرگواران خواهد پیوست!

       زیاده جسارت است..

 

چهار راهی بنام  تأمل

       برخی چیزها و حتا  واژگان، فدوی را معطل، و اگر نگوید علاف، دستکم متوقف می کند!. از آن جمله اند:

       1- بیت المال: اگر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب،در این سال های بر باد رفته، به این واژه فکر و روی آن تأملی هم نفرموده اید، نقلی نیست و  فدوی حسب شیوهء مرضیه، جور تان را کشیده و از شما چه پنهان که نتیجهء پژوهش، چندان رضایتبخش بوده که حالا دیگر اعصاب اش کاملاً آرام شده است!؛ همانگونه که می دانید، فدوی البته بخیل نیست و می گذارد که شما هم بقول عوام for free لذت اش را ببرید: باری، چون " هم قافیه تنگ است و هم راه تنفس"(1) به اجمال و اختصار عرض می کند که "بیت المال" از دو واژهء "بیت" و "مال" تشکیل شده است. به محل اختفاء امام راحل(ل) و امام حاضر(ضپ) (2) و لابد آتی، می گفتند و می گویند بیت امام(ل) یا بیت حضرت آقا(ضپ) و بهمین گونه است بیوت سایر آیات، لعنة الله علیهم اجمعین. مرحلهء بعدی آن است که شما عبارت را بصورت مقلوب بخوانید یعنی: بجای بیت المال بخوانید: مالِ بیت! بعبارت دیگر، ایران، از اول اش هم "مال" ایشان بوده است! البته این  بزرگواران، آنقدرها که شما می پندارید تمامیت خواه نیستند؛ یعنی اينکه "ملک" البته ُمشاع است و بین حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و حضرت آقای خودمان(ضپ) بالمناصفه تقسیم شده است.

دو بیتی

چون عیش و غم زمانه قسمت کردند،

ما را غم بی کرانه قسمت کردند

شیخ و شه و شحنه عیش و نوش همه را

بردند و برادرانه قسمت کردند!(3)

       در این باب اگر نظر کارشناسانه تری هم خواسته باشید، بشرح زیر تقدیم می شود:

       * یادداشتی به قلم حجت الاسلام والمسلمین ناصر اکبری: تمایز دارائی های امام زمان(عج) از دارائی های امام خامنه ای!/ بولتن نیوز- تیتر(4)

       ملاحظه کردید؟ دیدید که این سی و چند ساله بیخودی دلخور بودید که حضرات بیت المال را غارت فرموده اند! آدم که مال خودش را غارت نمی کند، مصرف می کند!

       2-  first lady: به همسران رؤسای جمهور آمریکا گفته و می گویند بقول عوام first lady.حال اگر خواهر " هیلری کلینگتون" بعون الله رئیس جمهور می شد، تکلیف first lady چه می شد؟ شما می دانید؟

3- سکنجبین: همانگونه که خوانندگان / بینندگان محترم ضد انقلاب می دانند، این ترکیب، بویژه در تابستان، نوشیدنی بسیار محبوبی ست! باری این ترکیب نیز مشتمل بر دو جزء  سکنج ( به فتح جیم) و  "بین" است. با آنکه بخش نخست این ترکیب، دستکم سه نقطه با "شکنجه" فاصله دارد، معذالک فدوی بیضهء رفتن به سوی آن را ندارد!، شما چطور؟

       تا تأملاتی دیگر...

_______________________________

(1) مصرعی از غزلی از فدوی به مطلع: افسوس هدر مایه و عمر فدوی شد / عیناً بهمان گونه که مال فدوی شد...

(2) (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

(3) بنقل از یادی از فرخی یزدی –حمیدرضا رحیمی -  انتشارت گستره  1370– آلمان – ص 63

(4) مطلب کامل را در منابع زیر بخوانید:

         پست مورخ  December 7th, 2015 در www. hazl.com

         پست مورخ  16  آذر 1394 ـ 7 ماه دسامبر 2015 در  http://isdmovement.com

  

اعتراف

       فدوی با آنکه میانهء خوبی با حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، اعم از دولتی و غیر دولتی، ندارد لکن در عین حال نیز نمی تواند پا روی حق گذاشته و برخی سخنان درست ایشان را نپذیرد(1). فدوی عرایض خود را در این راستا، با خبری که در پی می آید، مستند می کند:

       * ناصر مکارم شیرازی: جامعهء روحانیت فرهنگ همزیستی سالم را فراهم می‌کند که دزدی نکنید، رشوه خواری نکنید و به حقوق دیگران تجاوز نکنید./ دیگربان

       ملاحظه می کنید که حرف حساب جواب ندارد. چرا؟ خیلی ساده است. زیرا جامعهء محترم روحانیت، فرهنگ همزیستی سالم را بقول عوام already  فراهم، و دزدی، رشوه خواری و تجاوز به حقوق دیگران را نیز، با یک قیام و قعود، شدیداً ریشه کن فرموده است. فی المثل چنانچه برای فقرهء "دزدی" مثالی خواسته باشید، همانا اختلاس های چند میلیاردی ست. در باب "تجاوز به حقوق دیگران" هم فیش های موسوم "نجومی" کفایت می کند. و امروزه دیگر امور مسلمین، بی رشوه و بی"توصیهء عمه و خاله نمی شود"(2). دیگر چه می خواهید؟

       و اما معظم له از بسکه خوش پر و پاست، لب خزینه هم می نشیند،! نگاه کنید:

       * استفاده طولانی از بیت‌المال برای تربیت طلبه ضروری است!/ همانجا

       تو خود حدیث مفصل بخوان از این " مهمل"!

______________________________________

(1) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، تا "اعدام" شود هر آنکه نتواند دید!

(2) از نامهء منتسب به امیرکبیر به ناصرالدینشاه

  

بیلان

       فدوی با خوانندگان محترم ضد انقلاب، اصلاً کار ندارد؛ لکن وقتی خودش به خبرهائی از این دست که در پی می آید نگاه می کند، بی هیچ بررسی، آن را تا زمان تسویه حساب، به حساب بدهکار حضرات منظور می کند!:

       * روشنک تاج احمدی زن 30 سالهء ایرانی ساکن هلند خود و دختر دوساله اش را کشت!

       زیاده صورتحسابی نیست..

 

       * حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، می‌گوید طبق تحقیاتی که انجام داده، قاره آمریکا را یک مسلمان خراسانی کشف کرده نه کریستف کلمب./ العربیه.بنقل از صبح مشهد

 

       * امام جمعهء شهر ری: آمار بالای طلاق در ایران تقصیر رضا خان است. / العربیه

 

       * امام جمعه موقت تهران: روز قیامت از مردم سئوال می شود به افرادی که رأی داده اند انقلابی یا بسیجی بوده اند یا خیر! / انتخاب

 

       * مصباح‌ یزدی: هر چقدر امکانات رفاهی بیشتر باشد زمینهء گناه جامعه بیشتر می‌شود./ ایران وایر

 

       * استاندا ر تهران در گفت‌وگو با تسنیم: بعید می‌دانم در تهران بی‌خانمان داشته باشیم!

 

       * حسن عباسی، عضو سپاه: ما تا کف واشنگتن راهپیمایی نکنیم مأموریت مان تمام نمی‌شود/ ایران و اسرائیل

 

       * اگر در خط الهی باشیم خداوند یاری می‌رساند و تا زمانی که از دشمنان هراس داشته باشیم به جایی نمی‌رسیم، وظیفهء ما این است که زمینه سازی برای ظهور انجام دهیم و به دنبال تغییر جهان و تسخیر کاخ سفید هستیم./ انتخاب - آیت الله صدیقی

 

       * پیشنهاد آقای جنتی دربارهء موسیقی این است که "تعدادی از موسیقدان ها به حوزه بروند، تحصیل کنند و مجتهد شوند تا بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند."/ بی.بی.سی

 

       * به گزارش آخرین نیوز، بازیگر «کمال‌الملک (جمشید مشایخی) در این برنامه دربارهء حسن روحانی صحبت کرد. مشایخی گفت: «رييس ‌جمهوری داريم كه به او حسودی می‌كنند و نمی‌گذارند كار انجام بدهد.»

 

       * یک خوانندهء کیهان دارالخرافه: آغاز جنگ داخلی آمریکا می‌تواند با حمایت از گروه‌ های نوظهور در آمریکا شدت گیرد؛ توانایی ‌های مردمی سایبری ایران در حمایت از اقوام مختلف آمریکا حتی در رسانه‌های ایران می ‌تواند در آمریکا اثر گذار باشد؛ زیرا از شبکه‌های اجتماعی می‌توان همچون یک لشکر نامرئی به دشمن ضربه زد! البته این کار ابتکار نوینی نیست. در کشور ما چند سالی است که لشکر دشمن از همین طریق شیطنت می‌کند! پس چرا ما مقابله به مثل نکنیم؟

 بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

21 ژانویة المزیّن سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

http://www.hazl.com/

بازگشت به خانه